Душко Дугоушко Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Ау Владо, па ти си постао тешки комуниста... Те руске попове разумем, ипак су они бивши агенти КГБ-а, али тебе не. Хајде Владо, молим те, само на тренутак се ослободи острашћености и задојености идеологијом, па без осећања, разумом разматрај економска питања. Мизес је лепо приметио да то може једино разумом да се схвати: либертаријанизам (тј. класични либерализам) не иде на осећања, нити покушава људе да убеди демагогијом; он не обећава куле и градове, едемске вртове ни утопије, већ само слободу и аргументовано показује зашто је слобода најефикаснија и најбоља за све видове људском постојања, па и за њихово економско стање... Liberalizam je političko učenje. On nije teorija već primena nekoliko teorija – razvijenih od strane prakseologije i naročito ekonomije – na određene probleme ljudskog delovanja u okviru društva. Kao političko učenje liberalizam nije neutralan u pogledu vrednosti i konačnih ciljeva kojima delovanje teži. On podrazumeva da svi ljudi, ili bar njihova većina, teži postizanju određenih ciljeva. On im daje informacije o pogodnim sredstvima za realizaciju ovih planova. Predvodnici liberalnog učenja potpuno su svesni činjenice da njihova gledišta odgovaraju samo onima koji prihvataju ovakve vrednosne kriterijume. Za razliku od prakseologije koja se, poput ekonomije, služi pojmovima sreće i otklanjanja neprijatnosti u čisto formalnom smislu, liberalizam tim pojmovima daje konkretno značenje. On pretpostavlja da ljudi radije biraju život, zdravlje, sitost i izobilje, nego smrt, bolest, gladovanje i bedu. On uči čoveka kako da deluje u skladu sa ovakvim procenama. Ovakve obzire obično nazivaju materijalističkim, a liberalizam optužuju za grubi materijalizam i zapostavljanje „viših“ i „plemenitijih“ ciljeva čovečanstva. Omalovažavajući sebičnost i prezrenja dostojnu prizemnost utilitarističke filozofije, kritičari kažu da čovek ne živi samo za koru hleba.1 Međutim, ove zapaljive paskvile pogrešne su, jer u potpunosti iskrivljuju liberalno učenje. Prvo: liberali ne tvrde da čovek treba da teži gorepomenutim ciljevima. Ono što oni smatraju jeste to da većina radije bira život u zdravlju i obilju nego bedu, gladovanje i smrt. Ispravnost ove tvrdnje van svake je sumnje. Nju potvrđuje činjenica da sva antiliberalna učenja – teokratska načela različitih religija, etatističke, nacionalističke i socijalističke grupacije – usvajaju istovetan stav po ovom pitanju. Svi oni obećavaju svojim sledbenicima život u izobilju. Oni se nikada ne upuštaju u objašanjavanje da ostvarenje takvih programa podrazumeva ugrožavanje materijalnog stanja njihovih pristalica. Naprotiv, oni insistiraju na tome da žele da obezbede bogat život svojim sledbenicima, za razliku od realizacije planova rivala koja vodi masovnom osiromašenju. Ništa manje od nacionalista ili socijalista ni hrišćanske grupacije nisu voljne da obećavaju visok životni standard za mase. Danas crkve često više govore o povećanju plata i dohocima u agraru nego o hrišćanskim načelima. Drugo: liberali ne gledaju s nipodaštavanjem na intelektualne i duhovne potrebe. Upravo obrnuto. Oni strasno i revnosno teže intelektualnom i moralnom savršenstvu, mudrosti i estetskoj uzvišenosti. Međutim, njihovo razumevanje ovih vrednih i plemenitih stvari daleko je od nezrelih predstava njihovih protivnika. Oni ne podržavaju naivno shvatanje da svaki sistem društvene organizacije može podstaći filozofsko ili naučno mišljenje, stvaranje umetničkih remek-dela i literature, kao i prosvetljenje masa. Oni su svesni toga da jedino što društvo može postići u ovim sferama jeste da obezbedi okruženje u kome se nepremostive prepreke ne isprečuju na putu genijalnosti, i u kome je običan čovek u dovoljnoj meri oslobođen materijalnih briga da bi uopšte mogao biti zainteresovan za nešto više od proste zaokupljenosti preživljavanjem. Po njihovom mišljenju, glavno socijalno sredstvo čovekovog duhovnog napretka jeste borba protiv siromaštva. Mudrost, nauka i umetnost uspevaju mnogo više u svetu obilja nego u svetu siromašnih. Optuživati eru liberalizma za navodni materijalizam predstavlja namerno iskrivljavanje činjenica. Devetnaesti vek nije bio samo vek nezabeleženog napretka tehničkih sredstava proizvodnje i poboljšanja materijalnog položaja masa. Postignuto je mnogo više od povećanja prosečnog životnog veka ljudi. Naučna i umetnička dostignuća ovog veka večna su. Bilo je to doba besmrtnih muzičara, pisaca, pesnika, slikara i skulptora; filozofija, ekonomija, matematika, fizika, hemija i biologija doživele su revoluciju. I najzad, po prvi put u istoriji, velika dela i velike misli postale su dostupne običnom čoveku... Liberalizam gaji puno poverenje u ljudski razum. Možda je ovaj optimizam neosnovan i možda liberali greše. Međutim, ako je tako, onda nema nade za čovečanstvo. - Лудвиг фон Мизес Цитат Помени @ Шефе, који ти је враг? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Душко Дугоушко Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 A та књига Социјална концепција РПЦ, вреди колико и ролна ве-це папира (а за то једино и може да се употреби), а приде је и сведок крајњег лицемерја руског клира, с обзиром да патријарх Кирил има лично богатство од преко четири милијарде долара, а да не говорим о тонама и тонама злата и којечега које поседује Руска црква (дакле не патријарх лично) по манастирима, храмовима и којекуде... Колико ја видим једини људи који се плаше либертаријанизма су или ирационални, идеолошки затупљени испани мозгови, или они који се плаше да ће да изгубе свој друштвени статус и бенефиције које поседују на уштрб других (лепо је Ротбард приметио истоветност модерног социјализма и средњовековног феудализма)... Цитат Помени @ Шефе, који ти је враг? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 A та књига Социјална концепција РПЦ, вреди колико и ролна ве-це папира (а за то једино и може да се употреби), а приде је и сведок крајњег лицемерја руског клира, с обзиром да патријарх Кирил има лично богатство од преко четири милијарде долара, а да не говорим о тонама и тонама злата и којечега које поседује Руска црква (дакле не патријарх лично) по манастирима, храмовима и којекуде... Колико ја видим једини људи који се плаше либертаријанизма су или ирационални, идеолошки затупљени испани мозгови, или они који се плаше да ће да изгубе свој друштвени статус и бенефиције које поседују на уштрб других (лепо је Ротбард приметио истоветност модерног социјализма и средњовековног феудализма)... Шта је следеће? Пљување по Новом Завету и свима и свему што се не уклапа у идеологију либертеријанизма? Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Шта је следеће? Пљување по Новом Завету и свима и свему што се не уклапа у идеологију либертеријанизма? Пошто се залажеш да у оквиру људског друштва постоји социјални програм, да они који имају мање добију помоћ од оних који имају више, ко би требао спроводити тај програм? На који начин и од кога би се дистрибуисао вишак добара ка угроженим групама и појединцима? Цитат Помени @ Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Пошто се залажеш да у оквиру људског друштва постоји социјални програм, да они који имају мање добију помоћ од оних који имају више, ко би требао спроводити тај програм? Сви који то могу:црква, локална заједница, хуманитарна друштва, разни приватни фондови и држава. На који начин и од кога би се дистрибуисао вишак добара ка угроженим групама и појединцима? Путем пореза који плаћају сви грађани једне државе и путем разних донација и свих других начина за помоћ. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Сви који то могу:црква, локална заједница, хуманитарна друштва, разни приватни фондови и држава. Путем пореза који плаћају сви грађани једне државе и путем разних донација и свих других начина за помоћ. Уколико ти не смета да они који оскудјевају, добијају помоћ од приватних фондова, зашто ти смета капитализам? Требало би да се залажете за капитализам, јер онда би тржиште у држави било слободно, владала би конкуренција, било би више компетнеције и више посла за свакога, државни апарат минималан али јак, и тиме би било омогућено да се стандард свих грађана повећа. Било би мање сиромаха, а можда их не би уопште ни било. Но ти би зависило од државе до државе, а и тамо гдје би их било, било би их знатно мање и они би имали већу шансу да се укључе у друштво и својим радом зараде за живот. Ако ни то не могу, онда би у таквом стандарду било много људи који би били спремни донирати како би се из тих фондова финансирали сиромашни. У друштву у коме би већина грађана била средња класа, са примањима која имају неку тежину, и било би доста богатих, задатак Цркве би био да привуче што више донатора у своје фондове намјењене социјално угроженима. Осим сопствених фондова, задтак Цркве би био да утиче на вјерене да сами организују те фондове мимо Цркве и да помажу оне којима треба. Понекад ми се чини да кад не би било сиромаха у друштву да би то Цркви тешко пало. Тако да не видим ниједан разлог зашто капитализам и либерализам смета Цркви осим једног јединог, у капитализму уплив државе у економска питања је нула, а то би значило да Црква не може бити спрегнута са државом, него би била потпуно независна и морала би гледати своја посла. bora, Juan Valdez and Душко Дугоушко је реаговао/ла на ово 3 Цитат Помени @ Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Уколико ти не смета да они који оскудјевају, добијају помоћ од приватних фондова, зашто ти смета капитализам? Биће да вама више смета државна социјална помоћ сиромашнима, него што мени смета капитализам. Требало би да се залажете за капитализам, јер онда би тржиште у држави било слободно, владала би конкуренција, било би више компетнеције и више посла за свакога, државни апарат минималан али јак, и тиме би било омогућено да се стандард свих грађана повећа. Било би мање сиромаха, а можда их не би уопште ни било. Но ти би зависило од државе до државе, а и тамо гдје би их било, било би их знатно мање и они би имали већу шансу да се укључе у друштво и својим радом зараде за живот. Ако ни то не могу, онда би у таквом стандарду било много људи који би били спремни донирати како би се из тих фондова финансирали сиромашни. У друштву у коме би већина грађана била средња класа, са примањима која имају неку тежину, и било би доста богатих, задатак Цркве би био да привуче што више донатора у своје фондове намјењене социјално угроженима. Осим сопствених фондова, задтак Цркве би био да утиче на вјерене да сами организују те фондове мимо Цркве и да помажу оне којима треба. Понекад ми се чини да кад не би било сиромаха у друштву да би то Цркви тешко пало. Тако да не видим ниједан разлог зашто капитализам и либерализам смета Цркви осим једног јединог, у капитализму уплив државе у економска питања је нула, а то би значило да Црква не може бити спрегнута са државом, него би била потпуно независна и морала би гледати своја посла. Па ја и јесам за капитализам, али не за laissez faire, већ за социјални капитализам. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Биће да вама више смета државна социјална помоћ сиромашнима, него што мени смета капитализам. Па ја и јесам за капитализам, али не за laissez faire, већ за социјални капитализам. Наравно да ми смета дражвни социјални програм. Државни социјални програм је обична крађа, ништа више. Зашто је теби важан државни социјални програм? Зашто је важно да држава има механизме за које се залажеш? Кад држава има пара, онда је лако Цркви тражити паре и мало се додворавати политичарима. Кад у државној каси не би било пара за такве ствари, онда би Црква била на правом задатку, покренути све вјерне, па и невјерне ако је могуће, да коме примања омогућују учествују у програму скушљања средстава за сиромашне и социјално угрожене. Што се тиче лесефера, лесефер је само слово на папиру. Ниједна држава нема лесефер, јер очигледно тешко функцонише. Док опет, социјални капитализам - једно друго потире. Капитализам нема никакав манифест како појединац са новцем треба располагати. Капитализам је економска доктрина како створити максималне услове како би размјена и продукција добара била максимална, и капитализам закључује да се то остварује на слободном тржишту и да се стварање и размјена добара остварују принципом ненасиља. Капитализам обезбјеђује терена за утакмицу, и играчи се сами боре за резултата, капитализам не обећава резултат. Дакле у капитализму нема такве идеје као што је социјални програм. Нема почетне идеје о социјалном програму. Имају људи који зараде паре. С тима зарађеним парама које су у власништву појединаца, треба размишљати како начинити социјални програм. Штос је што би у капитализму многи људи имали већи стандард, и за Цркву би било више појединаца на које би се могла ослонити. Истина требала би бити много ефикаснија него када се паре траже од државе, али то би била права ствар за Цркву. Црква која би успјела доста људи који зараде у капитализму, привољети да буду донатори, то би била права Црква. Душко Дугоушко је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Душко Дугоушко Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Биће да вама више смета државна социјална помоћ сиромашнима, него што мени смета капитализам.Не смета нама помоћ сиромашнима, него држава...Па ја и јесам за капитализам, али не за laissez faire, већ за социјални капитализам.Хахаха... Цитат Помени @ Шефе, који ти је враг? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Душко Дугоушко Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Шта је следеће? Пљување по Новом Завету и свима и свему што се не уклапа у идеологију либертеријанизма?Ко је говорио против Новог Завета? Па у Новом Завету и пише цезару цезарово, Богу Божије, а ти се залажеш за стапање цркве и државе... Цитат Помени @ Шефе, који ти је враг? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Наравно да ми смета дражвни социјални програм. Државни социјални програм је обична крађа, ништа више. Наравно да није крађа. То нема везе са везом. Зашто је теби важан државни социјални програм? Зашто је важно да држава има механизме за које се залажеш? Кад држава има пара, онда је лако Цркви тражити паре и мало се додворавати политичарима. Кад у државној каси не би било пара за такве ствари, онда би Црква била на правом задатку, покренути све вјерне, па и невјерне ако је могуће, да коме примања омогућују учествују у програму скушљања средстава за сиромашне и социјално угрожене. Залажем се зато што само приватни фондови нису довољни и зато што сам видео у пракси да нису довољни. Није ни државна социјална помоћ не знам шта, али треба да постоји да би се обезбедио егзистенцијални минимум за оне који не могу да раде (болесне, немоћне, инвалиде, труднице, старе...) Што се тиче лесефера, лесефер је само слово на папиру. Ниједна држава нема лесефер, јер очигледно тешко функцонише. Док опет, социјални капитализам - једно друго потире. Капитализам нема никакав манифест како појединац са новцем треба располагати. Капитализам је економска доктрина како створити максималне услове како би размјена и продукција добара била максимална, и капитализам закључује да се то остварује на слободном тржишту и да се стварање и размјена добара остварују принципом ненасиља. Капитализам обезбјеђује терена за утакмицу, и играчи се сами боре за резултата, капитализам не обећава резултат. Дакле у капитализму нема такве идеје као што је социјални програм. Нема почетне идеје о социјалном програму. Имају људи који зараде паре. С тима зарађеним парама које су у власништву појединаца, треба размишљати како начинити социјални програм. Штос је што би у капитализму многи људи имали већи стандард, и за Цркву би било више појединаца на које би се могла ослонити. Истина требала би бити много ефикаснија него када се паре траже од државе, али то би била права ствар за Цркву. Црква која би успјела доста људи који зараде у капитализму, привољети да буду донатори, то би била права Црква. Постоје различите врсте капитализма а социјални је само један од њих и уопште није неуспешан, напротив. Велики број оних земаља које ми зовемо развијеним имају управо такав модел. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Не смета нама помоћ сиромашнима, него држава... Па не бих рекао да је тако. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 2, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Ко је говорио против Новог Завета? Питао сам да ли је следећа ствар пљување по НЗ јер си рекао да ОСК РПЦ вреде колико и ролна тоалет папира и да за то служи. Да не говорим о томе да је тај црквени документ препун цитата Светог Писма, а који би ти користио тако како си описао. Па у Новом Завету и пише цезару цезарово, Богу Божије, То пише и у ОСК РПЦ. а ти се залажеш за стапање цркве и државе... Не залажем се за стапање цркве идржаве, погрешно си разумео као и много тога. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Justin Waters Написано Новембар 2, 2012 Пријави Подели Написано Новембар 2, 2012 Наравно да није крађа. То нема везе са везом. Залажем се зато што само приватни фондови нису довољни и зато што сам видео у пракси да нису довољни. Није ни државна социјална помоћ не знам шта, али треба да постоји да би се обезбедио егзистенцијални минимум за оне који не могу да раде (болесне, немоћне, инвалиде, труднице, старе...) Постоје различите врсте капитализма а социјални је само један од њих и уопште није неуспешан, напротив. Велики број оних земаља које ми зовемо развијеним имају управо такав модел. Крађа јесте. Јер претпоставља узимање пара од једних који су то зарадили својим трудом да би се дало другимакојито нису. Приватни фондови су итекако довољни. Можда приватни код нас нису, јер јер предузетништво угушено због државне политике. Да није гушења од стране државне политике, било би много више Мишковића, а не овај један мафијаш који је удоговору са државом. Имао би много више милкардера, милионера, а добро стојећим људима којиби имали годишња примања по 100000 евра и више, њима се не би знао број. Од свакога да ушићариш нешто, имао би довољно новца и за Цркве и за фондове. Нарочито када би правио селекцијуш коме заиста треба, коме је разбацивање пара. И капитализам је само један, начин на који ћеш стећи профит. Ту је само једна једина варијанта, ту се капитализам завршава. Хоће ли тај профит ићи поново у обртање или ће бити искориштен за социјалне програме, ту сад постоје варијанте и шеме. И те паре раздају добровољно они који су их зарадили, а не држава. Држава може само отети у виду пореза, никако другачије. Цитат Помени @ Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Marjanovic Написано Новембар 3, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 3, 2012 Крађа јесте. Јер претпоставља узимање пара од једних који су то зарадили својим трудом да би се дало другимакојито нису. А да ли је крађа кад либерална држава узима порез ради фунскионисања државе? И по чему је порез либералне држава у функцији очувања поретка (тзв. ноћни чувар) легитиман а порез којим се обезбеђује минимум за сиромашне крађа? Приватни фондови су итекако довољни. За неког ко није угрожен су довољни, за неког ко је угрожен нису. Знам за случајеве породица који немају ништа са државом кад је помоћ у питању и како то изгледа кад су приватни фондови "довољни". Не дао ти Бог да се нађеш у таквој ситуацији. Можда приватни код нас нису, јер јер предузетништво угушено због државне политике. Да није гушења од стране државне политике, било би много више Мишковића, а не овај један мафијаш који је удоговору са државом. Имао би много више милкардера, милионера, а добро стојећим људима којиби имали годишња примања по 100000 евра и више, њима се не би знао број. Од свакога да ушићариш нешто, имао би довољно новца и за Цркве и за фондове. Нарочито када би правио селекцијуш коме заиста треба, коме је разбацивање пара. Прилично утопистичко размишљање за неког ко се позива на рационализам. И капитализам је само један, начин на који ћеш стећи профит. Ту је само једна једина варијанта, ту се капитализам завршава. Хоће ли тај профит ићи поново у обртање или ће бити искориштен за социјалне програме, ту сад постоје варијанте и шеме. И те паре раздају добровољно они који су их зарадили, а не држава. Држава може само отети у виду пореза, никако другачије. Порез није отимање. Порез постоји и у чисто либералној држави. И лицемерно је порез којим се обезбеђује нпр. неки минимум за инвалиде, болесне и старе називати крађом, а порез којим се обезбеђује постојање државе сматрати легитимним. Ако није лицемерно онда није доследно. horatio је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука
Придружите се разговору
Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.