Jump to content

Васијан

Члан
  • Број садржаја

    996
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

3 Пратилаца

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

4130 посетилаца

Васијан's Achievements

  1. Веома је велика разлика када некога оптужимо за јерес, или пак означимо нешто код некога као јеретичко или проблематично, а сасвим друго је када некога крајње осудимо као "јеретика". Ту требамо да будемо пажљиви. Наравно, увек је битан контекст и не треба да јуримо једне друге да хватамо у сувој речи. Што се тиче деловања Цариграда, и те како њихово деловање има јеретичке основе и није у питању пуки канонски проблем. https://svetosavlje.org/patrijarh-vartolomej-ukrajina-i-autokefalija/
  2. Сада ми је јаснији Ваш став. Мада, мислим да нисте добро разумели изнето у горњем тексту, јер се, колико сам ја схватио, о. Петар бави нечим другим, а то је осуђивање некога, у овом случају једног Патријарха, мимо осуде Цркве. Саборска одлука Московске Цркве нема никакве везе са овим о чему говори о. Петар, јер он прави паралелу са рашчињењем и анатемисањем Несторија, док се одлука Руске Цркве односи само на административни прекид општења и ни по чему није обавезна за Српску Цркву, све док се сама СПЦрква не одлучи на такав корак. Дакле, не постоји никаква Саборска одлука која оправдава "приватно" анатемисање Пт. Вартоломеја и Цг Цркве.
  3. Весели Никодим јеретиствујући. Да нема овога, сво његово антиисихастичко православље би изгубило сав смисао. Весели Руси иду из крајности у крајност. Једни проглашавају Цара Николаја за "крвавог цара", док га други проглашавају за искупитеља руског народа...
  4. Интервју Митр. Онуфрија из 2016. године: http://www.srpskenovinecg.com/duhovnost/43908-mitropolit-onufrije-ovaj-skup-nece-biti-veliki-i-sveti-svepravoslavni-sabor
  5. Боже сачувај, ни говора говора . У питању је неспоразум. Последња моја порука се односила на то да нас обитавање (наравно, ако је свесно) у самом освећеном простору (молитвеном домз, светом местз итд.) освећује, како за време богослужења, тако и мимо њих.
  6. Не баш, јер постоји суштинска разлика између освећеног Храма (молитвеног дома) и неког другог простора коме се тренутно служе Свете Тајне.
  7. Митрополит Онуфрије је ретко свети човек који у ово наше чудно време управља једном Помесном Црквом. Он, док је био Владика Буковински, је долазио више пута годишње (сваке године) у наш Хиландар идући пешке од луке Јовањице до самог Манастира, а то је нимало лак пут (неких десетак и више километара пута, који иде узбрдо-низбрдо). И, када дође у Манастир, понашао се као обичан калуђер, често стајући у стасидијама са мирјанима у припрати. Једино је на трпези седео на челу као Владика, јер то није могао да избегне. Иначе, како чух, јеврејског је порекла. Неки Руси веле и да има дар прозорљивости, што није толико битно, колико је битно да је човек заиста смирен.
  8. Заједница освећује Храм, то се подразумева. Али, пошто Заједница освети Храм, онда се и учесници у Заједници освећују Храмом .
  9. Св. Литургија се може служити на било коме месту. Битно је да се савршава на Антиминсу (https://sr.m.wikipedia.org/sr/Антиминс). Наравно, цркве (објекти) се граде због тога (ради служења Литургије и осталих Св. Тајни) и то је природно место за литургијска сабрања, то јест парче освештаног простора које се разликује од остатка света. Међутим, пошто на неким местима (из различитих околности) нема услова за храмове, онда се из снисхођења дозовољава да се служи у просторима који нису освештани и предвиђени за богослужења. Што се тиче пушења. Ако гледамо искрено и прецизно, наравно да се ради о "ђаволској работи", јер сваки порок и свака греховна навика којој робујемо (а притом вршимо и геноцид и тихо убијање нашег тела) је везана за ђавола. То јест, све што није у сагласју са вољом Божијом, везано је за свет палих духова и нашу палу вољу и природу. Притом, пушење подгрева скоро све остале страсти и наркотички делује на човека и његово унутарње биће (убија осећај за истинско покајање, а тиме и способност за обожење - које је смисао и сврха живота) и савест. Тако да је пушење (као и сваки други порок, коме човек робује) директно сатанско дело, ма колико се то нама несвиђало и колико год ми желели да оправдамо оно што се оправдати не може.
  10. Нема потребе да будеш дрзак и безобразан. Не знаш ко сам, нити како живим. Нити сам тражио твоје савете. Објашњења од тебе не видех, нити си иоле способан да их предочиш, јер ни сам не знаш шта мислиш и шта тврдиш. Не умеш да саставиш једну конкретну теолошку мисао, а на конкретна питања си избегавао одговор на врло перфидан начин. Просто се чудим како Ви уопште завршавате тај Т. Факултет, али добро.Тако да уопште ми није јасно шта си уопште тражио на овој теми, као и целокупно твоје навијање и изношење мишљења, без икаквих аргумената.
  11. Jel sad razumiješ? Не разумем шта је у томе проблем? И пре Христа је постојала старозаветна Црква Божија у којој се и родио Месија и Богочовек Исусу. У Њој су, такође, Израиљци општили са Богом и молили му се. Молитва је иста.
  12. Немојте, молим Вас, само Ви о љубави. Такве приче код мене не пролазе. Врло добро познајем на коме степену је Ваша "љубав" и како она функционише у реалном животу. Те приче о љубави можете само да продате онима који су се заљубили у Вас. Када би Вам неко лупио шамар, да можете и да имате храбрости, главу би му отсекли и замрзели би га за вјек и вјеков. Тако функционише Ваша искривљена свест. Једина радост је у томе што ће се кукољ, коме и Ви (нажалост) припадате, у будућем периоду очистити у Светој Цркви Христовој. Шта рећи, а не заплакати. Мене би, на Вашем месту, било срамота било да помињем Св. Максима. Тај Светац Вас директно и суштински изува из ципела, јер тврди да је рашчињен стварно рашчињен и лишен благодати, док Ви заједно са маштовитим Латинима вилените и просипате фантамозгарије и тврдите да такви ипак богослуже. Само један од доказа да сте се оперисали од срамоте. Када да ме Ви таквим назовете, сасвим сам сигуран да је све супротно од тога.
×
×
  • Креирај ново...