Jump to content

разлог

Оцени ову тему


Препоручена порука

Нисам пратио тему, па се извињавам због питања: Пинхас, којој вери ти припадаш? Јудаизму (званичном) или неком "специјалном" доживљају и тумачењу Библије? Ово питам чисто да би ми било јасније ово што пишеш.

У Јудаизму постоје три начина за очишћење од греха:

1. жртва

2. покајање

3. чињење милостиње

Постоји ли у јудаизму решење човековог проблема смртности? Како ћемо решити да више не умиремо? Јер, кајао се или не, жртвова козе и овце или не, давао милостињу или не, бидо добар или лош - свеједнако УМИРЕМО СВИ. Како то да решимо?

Александре, још ћу теби да одговорим, и највероватније се нећу више појављивати.

Што се тиче првог питања, можеш потражити одговор на првој страници.

А одговор на друго питање, следи из првог. Ја нисам врховни рабин Израела, чак ни Јеврејин. Ово о чему сам до сада писао су основе основа Јудаизма. Могу да ти кажем да схватање раја и пакла није истоветно у две вере. Вечни живот постоји, и Бог га даје праведницима (прочитај претходне постове ако ћеш питати како човек постаје праведан). Међутим, Јевреји се не оптерећују тим питањима, јер о томе није много речено у Танаху. Усредсређују се на овај свет, и на оно што морамо овде учинити. О нашој награди или казни, Бог одлучује.

Најважнији задатак је следити Његова упутства, његову Тору.

Шалом.

מוות לאוסטאשים

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 447
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

  ХИМНА ЉУБАВИ

1. Ако језике човјечије и анђеоске говорим, а љубави немам, онда сам као звоно које јечи, или кимвал који звечи.

2. И ако имам дар пророштва и знам све тајне и све знање, и ако имам сву вјеру да и горе премјештам, а љубави немам, ништа сам.

3. И ако раздам све имање своје, и ако предам тијело своје да се сажеже, а љубави немам, ништа ми не користи.

4. Љубав дуго трпи, благотворна је, љубав не завиди, љубав се не горди, не надима се,

5. Не чини што не пристоји, не тражи своје, не раздражује се, не мисли о злу,

6. Не радује се неправди, а радује се истини,

7. Све сноси, све вјерује, свему се нада, све трпи.

8. Љубав никад не престаје, док ће пророштва нестати, језици ће замукнути, знање ће престати.

9. Јер дјелимично знамо, и дјелимично пророкујемо;

10. А када дође савршено, онда ће престати што је дјелимично.

11. Кад бијах дијете, као дијете говорах, као дијете мишљах, као дијете размишљах; а када сам постао човјек, одбацио сам што је дјетињско.

12. Јер сад видимо као у огледалу, у загонетки, а онда ћемо лицем у лице; сад знам дјелимично, а онда ћу познати као што бих познат.

13. А сад остаје вјера, нада, љубав, ово троје; али од њих највећа је љубав.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово зацрњено сам очекивао раније. То је вероватно једна од највећих заблуда о Јудаизму. Жртве не значе много Богу и сигурно не "спасавају".

izvini ali o kakvoj zabludi govoris ti si sad sam rekao da se vi za ne nameran greh iskupljujete prinosenjem (nevine) zivotinje, zar ne?

Жртва није чистила од свих врста грехова, већ само од оних најблажих - ненамерних.

dakle uopste nisam u zabludi nego je to tvoja vera. dalje dali mozes da mi objasnis kakav je to Bog koji za ne nameran greh moze da se umilostivi samo zrtvovanjem zivotinje? necu pogresno shvatiti ako kazes da je to neka vrsta licnog olaksanja savesti a ne potreba Boga, ali voleo bih ipak da to cujem od tebe, kakav je to Bog koji racuna cak i ne nameran greh? pa jos trazi i zrtvu za to?

ostaje naravno pitanje i o hramu a za zrtvu Gospoda cu ti napisati po tvom odgovoru, dakle zasto je Hram bitan za spasenje?

Какав је то Бог? Онај за ког је твој месија тврдио да му је Отац.

Док нема Храма, задовољава се молитвама за ненамерне грехове. Кад се Храм изгради, жртве ће се приносити. Али Храм није неопходан за "спасење" појединца, не знам одакле ти то.  Бог жели да се изгради Храм у који ће сви народи долазити и клањати Му се.

А сад стварно морам да спавам.

מוות לאוסטאשים

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово зацрњено сам очекивао раније. То је вероватно једна од највећих заблуда о Јудаизму. Жртве не значе много Богу и сигурно не "спасавају".

izvini ali o kakvoj zabludi govoris ti si sad sam rekao da se vi za ne nameran greh iskupljujete prinosenjem (nevine) zivotinje, zar ne?

Жртва није чистила од свих врста грехова, већ само од оних најблажих - ненамерних.

dakle uopste nisam u zabludi nego je to tvoja vera. dalje dali mozes da mi objasnis kakav je to Bog koji za ne nameran greh moze da se umilostivi samo zrtvovanjem zivotinje? necu pogresno shvatiti ako kazes da je to neka vrsta licnog olaksanja savesti a ne potreba Boga, ali voleo bih ipak da to cujem od tebe, kakav je to Bog koji racuna cak i ne nameran greh? pa jos trazi i zrtvu za to?

ostaje naravno pitanje i o hramu a za zrtvu Gospoda cu ti napisati po tvom odgovoru, dakle zasto je Hram bitan za spasenje?

Какав је то Бог? Онај за ког је твој месија тврдио да му је Отац.

Док нема Храма, задовољава се молитвама за ненамерне грехове. Кад се Храм изгради, жртве ће се приносити. Али Храм није неопходан за "спасење" појединца, не знам одакле ти то.  Бог жели да се изгради Храм у који ће сви народи долазити и клањати Му се.

А сад стварно морам да спавам.

za takvog Boga sigurno nije tvrdio da mu je Otac, naprotiv njegov Otac, onako kako nam je On to ispricao, je takav da svog sina koji je otisao i pocinio najteze grehove (prvo hteo neko "svoje", onda to "svoje" procerdao, i na kraju zavrsio u blatu sa "svinjama") ne da nije gledao kroz to kakvu ce mu zrtvu traziti i gde ce je i u kakvom hramu iskljucivo prihvatiti, nego mu je potrcao u susret, i ne samo da mu je potrcao u susret nego je zaklao ugojeno tele, i ne samo da je zklao ugojeno tele nego ga je odenuo u najlepse haljine pa mu i je prsten stavio...itd

bas zbog ovakvih nepravilnih i juridickih shvatanja je On i dosao i to pre svega vama kao Izabranom narodu.

cudime da narod koji je dao velike doprinose na raznim poljima nije u stanju da prihvati rekao bi najjednostavniji oblik apstraktnog promisljanja vere? zar je zaista tesko videti da "hram" kao "jedino" mesto gde ce Bog primiti "zrtvu" jeste ustvari covecije telo? zar je tesko shvatiti da je nemoguce da svi narodi ovoga sveta dodju u hram u Jerusalimu da bi se poklonili pravome Bogu vec da je rec o Hramu tela naseg u kome obitava Duh Sveti, gde onda zaista svi narodi ovoga sveta mogu biti pricasnici tog Boga? zar je tesko shvatiti pricu iz SZ da se narod buduci "izujedan" od "zmije" zbog grehova svojih ne spasava gledajuci u "zmiju" zakucanu na drvo u bukvalnom smislu tih reci, vec da je to slika nas ljudi kao "ujedenih" nasom smrtnom ("gresnom") prirodom i da se spasavamo samo "gledajuci" (sirok pojam u najkracem vera i susret) istu tu "zmiju"- prirodu (koja je zaista umrla) zakucanu za drvo u vidu Boga koji prolazi kroz smrt i nadvladava je dajuci nama lek spasenja?

cemu tolika bukvalnost?

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пинхас, ниси Јеврејин, нити припадник јудаизма, а поучаваш нас "опсновама јудаизма"? Интересантно. Ја ипак мислим да си ти један од многих "озбиљних истраживача Библије" који нигде не припада, али ето, сам је открио истину. Упознао сма таквих "истраживача" пуно у свом животу. Вероватно си млад човек?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово зацрњено сам очекивао раније. То је вероватно једна од највећих заблуда о Јудаизму. Жртве не значе много Богу и сигурно не "спасавају".

izvini ali o kakvoj zabludi govoris ti si sad sam rekao da se vi za ne nameran greh iskupljujete prinosenjem (nevine) zivotinje, zar ne?

Жртва није чистила од свих врста грехова, већ само од оних најблажих - ненамерних.

dakle uopste nisam u zabludi nego je to tvoja vera. dalje dali mozes da mi objasnis kakav je to Bog koji za ne nameran greh moze da se umilostivi samo zrtvovanjem zivotinje? necu pogresno shvatiti ako kazes da je to neka vrsta licnog olaksanja savesti a ne potreba Boga, ali voleo bih ipak da to cujem od tebe, kakav je to Bog koji racuna cak i ne nameran greh? pa jos trazi i zrtvu za to?

ostaje naravno pitanje i o hramu a za zrtvu Gospoda cu ti napisati po tvom odgovoru, dakle zasto je Hram bitan za spasenje?

Какав је то Бог? Онај за ког је твој месија тврдио да му је Отац.

Док нема Храма, задовољава се молитвама за ненамерне грехове. Кад се Храм изгради, жртве ће се приносити. Али Храм није неопходан за "спасење" појединца, не знам одакле ти то.  Бог жели да се изгради Храм у који ће сви народи долазити и клањати Му се.

А сад стварно морам да спавам.

za takvog Boga sigurno nije tvrdio da mu je Otac, naprotiv njegov Otac, onako kako nam je On to ispricao, je takav da svog sina koji je otisao i pocinio najteze grehove (prvo hteo neko "svoje", onda to "svoje" procerdao, i na kraju zavrsio u blatu sa "svinjama") ne da nije gledao kroz to kakvu ce mu zrtvu traziti i gde ce je i u kakvom hramu iskljucivo prihvatiti, nego mu je potrcao u susret, i ne samo da mu je potrcao u susret nego je zaklao ugojeno tele, i ne samo da je zklao ugojeno tele nego ga je odenuo u najlepse haljine pa mu i je prsten stavio...itd

bas zbog ovakvih nepravilnih i juridickih shvatanja je On i dosao i to pre svega vama kao Izabranom narodu.

cudime da narod koji je dao velike doprinose na raznim poljima nije u stanju da prihvati rekao bi najjednostavniji oblik apstraktnog promisljanja vere? zar je zaista tesko videti da "hram" kao "jedino" mesto gde ce Bog primiti "zrtvu" jeste ustvari covecije telo? zar je tesko shvatiti da je nemoguce da svi narodi ovoga sveta dodju u hram u Jerusalimu da bi se poklonili pravome Bogu vec da je rec o Hramu tela naseg u kome obitava Duh Sveti, gde onda zaista svi narodi ovoga sveta mogu biti pricasnici tog Boga? zar je tesko shvatiti pricu iz SZ da se narod buduci "izujedan" od "zmije" zbog grehova svojih ne spasava gledajuci u "zmiju" zakucanu na drvo u bukvalnom smislu tih reci, vec da je to slika nas ljudi kao "ujedenih" nasom smrtnom ("gresnom") prirodom i da se spasavamo samo "gledajuci" (sirok pojam u najkracem vera i susret) istu tu "zmiju"- prirodu (koja je zaista umrla) zakucanu za drvo u vidu Boga koji prolazi kroz smrt i nadvladava je dajuci nama lek spasenja?

cemu tolika bukvalnost?

Никад ми не би пало на памет да је Језекиљев детаљан опис архитектонског плана будућег Храма и опреме у њему, одеће Левита, изгледа Јерусалима на 10 страна (Језекиљ главе 40-48) у ствари једна велика обична метафора.

מוות לאוסטאשים

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пинхас, ниси Јеврејин, нити припадник јудаизма, а поучаваш нас "опсновама јудаизма"? Интересантно. Ја ипак мислим да си ти један од многих "озбиљних истраживача Библије" који нигде не припада, али ето, сам је открио истину. Упознао сма таквих "истраживача" пуно у свом животу. Вероватно си млад човек?

Углавном сам говорио о основама Хришћанства.

מוות לאוסטאשים

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пинхас, ниси Јеврејин, нити припадник јудаизма, а поучаваш нас "опсновама јудаизма"? Интересантно. Ја ипак мислим да си ти један од многих "озбиљних истраживача Библије" који нигде не припада, али ето, сам је открио истину. Упознао сма таквих "истраживача" пуно у свом животу. Вероватно си млад човек?

Углавном сам говорио о основама Хришћанства.

Онда си јако слабо говорио. Очигледно не разумеш суштину хришћанства. Хришћанство НИЈЕ онакво каквим га ти тумачиш и представљаш. Та јуридика са којој размишљаш, правдање, моралисање - то нема везе са суштином хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Никад ми не би пало на памет да је Језекиљев детаљан опис архитектонског плана будућег Храма и опреме у њему, одеће Левита, изгледа Јерусалима на 10 страна (Језекиљ главе 40-48) у ствари једна велика обична метафора.

u veri je sve metafora zivoga Boga dok se Njime samim ne pricestis, a do tad je sve bolje je reci simvol (ne metafora).

ja ne poricem opis Hrama i njegovu funkciju, ja samo kazem da je on simvol koji je imao svoj smisao dok nije dosla punoca Istine kojoj je on u krajnjem slucaju sluzio. o tome govorim, a ne da je opis u Jezekilji opis naseg tela. a istinski Hram Duha Svetoga, po ovaplocenju i Vaskrsenju Gospoda Isusa Hrista, jeste ljudsko telo a to je ujedno i spasilacko delo Sina Bozijeg.

ВЛАДИКА НИКОЛАЈ

СИМВОЛИ И СИГНАЛИ:

3. И тако може се рећи: неписмени су сви поклоници идола, а писмени су само поклоници духа. За оне прве, створења у природи представљају материјалну стварност, која је изражена у њиховим облицима, величинама, бојама, разним функцијама и односима. За оне друге, пак створења су символи, а духовна стварност јесте смисао и живот и оправдање постојања тих символа.

4. О томе дивно говори Симеон Нови Богослов: "Онај ко је просвећен Духом Светим, који све обнавља, стиче нове очи и нове уши, и више не гледа просто као човек, то јест чулно на чулно, но као стојећи изнад човека посматра чулне и телесне ствари духовно, као символе ствари невидљивих" (Симеон Н. Б. Слово 65). Такав и јесте духовно писмен човек. Он не сриче слова природе као почетник у писмености, као букварац, него иде за смислом, хвата смисао, и објашњава смисао.

5. Свети Максим Исповедник изражава се слично говорећи: "Сав мисаони (духовни) свет представљен је тајанствено у символичним сликама у свету чувственом за оне који имају очи да виде; и сав свет чувствени закључен је у свету мисаоном". (М. Исповедник: Тајноводство, глава II). То виде они који имају очи да виде, што значи: који су писмени те знају да читају по смислу, или, другим речима: којима је духовни вид отворен те могу да гледају духом духовно, а не само телесним очима телесно.

6. И апостол Павле говори о том овим речима: Слово убија, а дух оживљује (II Кор. 3, 6). И још: сад видимо као кроз огледало у загонетки, а онда ћемо лицем к лицу (I Кор. 13, 12). И опет даље још изразитије: ми не гледамо на ово што се види него на оно што се не види; јер ово што се види, за вријеме је, а оно што се не види је вјечно (II Кор. 4, 18).

7. Јасно је из овога, да ко без духа и без смисла чита природу, тај чита смрт, гледа смрт, прима смрт. И ко видљиву природу гледа као материјалну стварност, а не као загонетку у огледалу духа, тај не види ништа више него букварац, који није одмакао од срицања слова. И ко гледа у ово што се очима види као у нешто вечито, као што су гледали неки философи, почев од старих јелинских природњака до најновијих тевтонско-латинских једномишљеника њихових, тај је заиста неписмен идолопоклоник, чије је све знање у срицању и обожавању бесмислених слова. Вечности припада духовна стварност, а времену символи те стварности.

8. И старозаветна скинија, коју начини богомудри уметник Велесеил према слици, коју показа Бог Мојсеју на Синају, служила је обличју и сјену небескијех ствари (Јевр. 8, 5). Но скинија је ишчезла с доласком Христовим, као што се губе из вида слова када се позна смисао. Кад се стварност појавила, символ те стварности је ишчезао. Дошавши Господ проширио је символику духовне стварности на сву васиону. Не само скинија, која је служила, него сва васиона представља обличје и сјен небеских ствари.

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

тај фазон, баталио сам на 3. страници, ал видим да се нешто дешава позитивно на 15.  greengrin

Е да ми је било твог мозга,да урадим исто као ти  :drugarstvo:  :)  :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Помаже Бог, браћо Срби и остали.

Разврстајте ову тему где хоћете, нисам знао где да је ставим.

Нисам Хришћанин али ме занима зашто ви јесте?

Петнаест страна коментара нисам прочитао. Немам толико времена.

Кажеш да ниси хришћанин а тражиш да хришћани открију своје најдубље тајне. Тек онако? Глупо.

Хришћане можемо посматрати из више углова и делити их на више група. Једна од подела би била:

1. Они који само држе традицију и не занима их ништа више од тога,

2. Они који заиста верују ослањајући се на "Писмо" и пророке,

3. Они који заиста знају истину.

Прва група нема шта да ти одговори.

Друга група не може дати одговор који би тебе задовољио.

Трећа група неће хтети да одговори на овакво питање.

Закључак? Поставио си сувише интимно питање. Питање вере је питање односа између Бога и човека. Да би ти неки човек изнео своје лично (интимно) искуство са Богом, тај човек то сигурно неће изнети то овако јавно на форуму.

Како би одговорио Свети Исаак Сиријски, Свети Јован Лествичник, Свети Сава, или неко сличан?

Ако би и добио икакав одговор од њих, такав одговор те сигурно не би задовољио.

Ако хоћеш прави одговор, МОРАШ бити ВЕОМА близак са неким из треће групе. Форум није место за интимна питања.

Или је можда твоје питање злонамерно, и твоја циљна група је прва или друга?

Будимо људи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...