Jump to content

A propo slučaja -Artemije-

Оцени ову тему


Препоручена порука

ne,ne... individua je  neko ko ne deli se be sa drugima a  upravo u zajednici se ostvarujemo kao ličnosti jer smo upućeni na druge... ne možeš se ostvariti kao ličnost bez DRUGIH koliko god blagodati imao.... to je upravopoenta ovog citata...

Bog zaista svakome daje posebne talante ali je naše šta ćemo sa njima uraditi-da li ćemo biti ličnosti ili individue... kao što reče neko... Božiji dar nama je ono što jesmo... naš dar Bogu je ono što postajemo

tako da je mitropolit zizjulas znao šta priča... mislim da treba da razmisliš o ovome... tako bar ja mislim

p.s. inače,šta je kolektivizam ako ne skup individua...

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Помоз' Бог свима, у ове тешке дане.

Нисам до сада писао на овом форуму углавном зато што немам времена, а и мало сам се заситио (неки од вас ме знају са форума "Верујем").

Јавих се тек да пренесем нешто што сам видео на сајту листа "Правда", и да замолим упућеније да прокоментаришу или пренесу какав заиста одјек у Православном свету (осталим помесним Црквама) има ово што се ових дана дешава у СПЦ.

Ево текста са сајта "Правде": http://www.pravda.rs/2010/11/22/artemiju-stigla-podrska-iz-jerusalima/

Ма питање је да ли је ова вест уопште тачна. Не могу јеромонаси и архимандрити забранити улазак у манастир епископу који је виши по чину од њих. Они могу само да по есфигменски мало да се праве тоше, а забрану уласка у манастир епископу може да забрани једино епископ чијој епархији припада тај манастир. Тако да је ово шупља вест и вероватно није тачна, јер је написана у зилотском маниру као да је пренета са неког зилотског сајта.

А и да је тачна, дотични су се мало занели и вероватно их понеле емоције, јер није лако никоме када чује да је неки епископ рашчињен, а вероватно не располажу са чињеничним стањем.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пресуде Епархијског црквеног суда Епархије Рашко-призренске одбеглим клирицима са суђења 20. октобра и 5. новембра 2010. год.

25. Новембар 2010 - 13:29

Одштампај

ЦРКВЕНО-КАНОНСКИ ПОСТУПАК ПРОТИВ ОДБЕГЛИХ КЛИРИКА

ЕПАРХИЈЕ РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ

Из Епархије Рашко-призренске и Косовско-метохијске од 1. јуна 2010. године самовољно је и без благослова надлежног Архијереја, а везано за неприхватање одлуке Св. Арх. Сабора о трајном разрешењу Еп. Артемија дужности Епархијског Архијереја, одбегло 38 монаха и монахиња [*1], као и 22 искушеника. Након напуштања Епархије, одбегли монаси и монахиње су се приватно настанили без благослова надлежних Архијереја на простору неколико Епархија СПЦ (посебно Жичке и Сремске Епархије). Међу одбеглим монаштвом је 17 клирика (јеромонаха и јерођакона). Док је монасима који нису у чину након напуштања њихових манастира дата епитимија забране Св. Причешћа док се не покају и врате у црквени поредак, против 17 одбеглих клирика и једне монахиње подигнута је црквено-судска оптужница при Епархијском суду Епархије Рашко-призренске и Косовско-метохијске (5. и 21. октобра). Групи од 8 одбеглих монахиња ЕРП, које живе у селу Лежимир (Епархија Сремска), Митрополит Амфилохије, Мјестобљуститељ Епархије, омогућио је добијање канонског отпуста, а Митрополит Дабробосански Николај понудио канонски пријем у Дабробосанску Митрополију, што су ове монахиње одбиле (Акт Митрополита Дабробосанског од 25. октобра 2010. год) с објашњењем да оне „имају свог канонског Епископа и да не признају никакав неканонски отпуст садашњег Администратора ЕРП“.

У црквено-судском поступку Епархијски црквени суд је благовремено позивао оптужене, достављао им документа Суда и омогућио саслушање, које су они колективно одбили, објавивши заједничку писмену изјаву у медијима 6. 9. 2010. Црквени суд ЕРП је донео пресуде за 17 клирика ЕРП на својим седницама (20. октобра и 5. новембра 2010. год) и једино још није донесена пресуда одбеглој монахињи Злати Жиковић. Председавајући Судског Већа био је АЕМ Амфилохије, а чланови судског већа протојереј-ставрофор Томислав Миленковић, протојереј-ставрофор Мирослав Попадић и протосинђел Јован Јеленков (као почасни члан Већа). Након доношења пресуда Суд је благовремено послао пресуде поменутим клирицима, од којих су једни примили пресуде изјавивши да их не признају, док су други отворено одбили да их приме с објашњењем да их сматрају "неканонским". Наравно, није уложена ниједна жалба на одлуке Епархијског суда, вероватно зато што одбегли клирици, како сами тврде, не признају надлежну епархијску власт ни администратора Епархије Митрополита Амфилохија, под чијом је надлежношћу вођен овај црквено-судски поступак.

Иако је Црквени суд ЕРП показао највиши степен снисхођења, и човекољубља ради ублажио казне које је првобитно предложио црквени тужилац ЕРП , одбегли монаси и монахиње својим игнорисањем оптужби и одлука Црквеног суда ЕРП показали су обесно понашање и неспремност да се смирено и покајнички укључе у редовни црквени поредак. Штавише, већи део њих учестовао је у покушају узурпације Епархије Рашко-призренске 18. и 19. новембра заједно са бившим Епископом Артемијем (у међувремену рашчињеним одлуком Св. Архијерејског Сабора СПЦ). Одбегли клирици који су стављени на црквени суд учествовали су у неканонском свештенослужењу у манастиру Дубоки поток и поред забрана свештенодејства или рашчињења, чиме се отвара и могућност предузимања нових црквено-канонских мера  и пооштравања већ донесених казни. (Због насилног упада у Епархију Рашко-призренску и узурпације манастира протов једног броја одбеглих клирика ЕРП и њиховог предводника монаха Артемија Радосављевића покренута је и кривична пријава пред судовима Републике Србије 19. новембра 2010.).

У наставку следи списак лица са кратким прегледом црквено-канонских пресуда за 18 одбеглих монашких лица из ЕРП против којих је подигнута црквена оптужница.

Одлуке Епархијског суда прослеђене су у надлежност Великог црквеног суда СПЦ који ће преузети поступак у даљу надлежност.

[1] Иако се на појединим саопштењима помиње различит број монаха, укупан број монаха и монахиња који су самовољно напустили Епархију у знак протеста због трајног разрешења Еп. Артемија и који су се потписали на последњем заједничком саопштењу од 13. октобра износи 38. Приликом недавног покушаја пучла у Епархији одбеглим клирицима се прикључио и јерођакон Мартинијан, против кога ће бити покренут црквено-канонски поступак. Треба имати у виду да су претходних месеци, из ових или оних разлога, поједини свештеномонаси, монаси или монахиње напуштали без благослова Епархију (најчешће из личних разлога) и чак обукли цивилну одећу. Рачунајући и ове број монаштва које је трајно напустило Епархију без благослова због или независно од случаја Еп. Артемија износи близу 50, што једва нешто више од једне трећине укупног монаштва ЕРП. Поред њих Епархију је напустило и око 20так искушеника и искушеница.

СПИСАК ЛИЦА ПРОТИВ КОЈИХ ЈЕ ПОКРЕНУТ

ЦРКВЕНО-КАНОНСКИ ПРОЦЕС И ПРЕСУДЕ ЦРКВЕНОГ СУДА ЕРП:

1. протосинђел Николај Николић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

7 година забране свештенослужења и Причешћа

2. јеромонах Наум Мирковић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

лишење свештеничког чина и одлучење од Причешћа у трајању од 7 година

3. јеромонах Иринеј Ристић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

лишење свештеничког чина и одлучење од Причешћа у трајању од 7 година

4. јеромонах Висарион Шуловић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

3 године забране свештенослужења и Причешћа

5. јеромонах Бенедикт Прерадовић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

10 година забране свештенослужења и Причешћа

6. јеромонах Ксенофонт Томашевић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

лишење свештеничког чина и одлучење од Причешћа у трајању од 7 година

7. јеромонах Јован Милојевић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

1 године забране свештенослужења и Причешћа

8. јерођакон Прохор Ацковић

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

1 година забране свештенослужења и Причешћа

9. јеромонах Доситеј Вукосављевић

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

2 године забране свештенослужења и Причешћа

10. јеромонах Максим Новаковић

5. 10. оптужница, 20. 10. пресуда

10 година забране свештенослужења и Причешћа

11. јеромонах Роман Папић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

5 година забране свештенослужења и Причешћа

12. јерођакон Павле Дрековић

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

1 година забране свештенослужења и Причешћа

13. јеромонах Варнава Димитријевић

5. 10. 2010. оптужница, 20. 10. 2010. пресуда

3 године забране свештенослужења и Причешћа

14. јеромонах Јован Узелац

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

2 године забране свештенослужења и Причешћа

15. јеромонах Агапит Бичанин

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

2 године забране свештенослужења и Причешћа

16. јеромонах Евтимије Милентијевић

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

2 године забране свештенослужења и Причешћа

17. јерођакон Јаков Купрешак

21. 10. 2010. оптужница, 5. 11. 2010. пресуда

1 година забране свештенослужења и Причешћа

18. монахиња Злата Жиковић

21. 10. 2010. оптужница

црквено-канонски поступак је још у току и суђење још није одржано

Саопштење Информативне службе ЕРП,

25. новембар 2010.г од.

"Будите,дакле, мудри као змије и безазлени као голубови" (Мт.10,16)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

неко из моје околине је искоментарисао да су супер прошли и да им неће ништа бити страшно ... а ја само видим непричешћивање у годинама и хвата ме језа  :drugarstvo:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

нема везе, разни су аспекти једног догађаја и свашта се може научити од тих људи који су изабрали да буду негативни примери.

нажалост, несрећан никад није појединачна  prstgore

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 months later...

Ја се стварно питам ,зашто се случај сада монаха Артемија није решио много пре! Моја тема нема везе толико о кршењу канона истог али има везе са кршењем правног поредка и закона. Тачније пртходни секретара монаха Артемија ,протојереј Јовић (исправите ме ако грешим) је и те како познат по многим малверзацијама поготово српском живљу са Косова и Метохије! Ја ћу изнети свој став и део чињеница! Колико знам бивши Владика Артемије и није био толико вољен управо из тих разлога!Ако се сећате помоћи и силне кампање 2004-05.године која је прикупљала помоћ и они силни шлепери ,,помоћи'' који су били намењени народу са Косова, питајте иједног мученика из Грачанице, Чаглавице,Лапљег Села и било кога места ,шта је добио? Изнећу вам само два случаја!1.Стигла је помоћ од неколико тона ђубрива за земљиште, где је касније (на коју фору) откупила задруга на чијем је челу био ни мање ни више него Момо Трајковић и то се ђубриво лепо продавало питам се које узео паре??? 2.Донирано је 5.000.000 блокова (знате ли шта је то), а питам се где су то уграђени, нека је по 1.динар блок? А да не помињем узимање средстава за куповину аута за потребе цркве које потписује  бивши секретар Јовић и прање пара и шверца! Зашто се то није наставило, не знам, а папити и документација постоји!

Опростите ако сам са теме отишао!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Jedan svetli primer episkopa koji napusta svoju eparhiju ne narusavajuci mir u Crkvi:'' Приђите истини; измените свој живот,

ма и сада; много више поштујте Бога него што сте до сада обичавали! Измена живота

уопште није срамотна; напротив, чување зла је много штетније. Опрости ми, Источе и

Западе! Ради вас, и од вас, трпимо нападе: сведок томе је Онај који нас је све измирио,

мада многи не одобравају мој одлазак. Неће изгубити Бога они који се удаље од престола,

али ће задобити вишњу катедру која је много узвишенија и невинија од ових катедри. А

пре свега и изнад свега ускликнућу: опростите ми Анђели, надзиратељи ове Цркве свете,

али и мог живљења овде и одласка одавде, јер су и моја дела у рукама Божјим! Опрости

ми Тројице - моја мисли и мој украсе! Очувај се у моме народу овом и уједно сачувај

народ мој (он је и даље мој, иако ће ми живот убудуће тећи другачије); нека ме известе да

си Ти свагда поштована и чествована у њему, како речју, тако и животом! Децо, чувајте

предања;[57] памтите како су ме каменовали. Благодат Господа нашег Исуса Христа са

свима вама. Амин![58] sveti Grigorije Bogoslov, Oprostajna beseda u Konstantinoplju, http://www.verujem.org/pdf/grigorije_bogoslov_Sabrane_besede.pdf, 433 str.

Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jedno svedocanstvo sv. Jovana Zlatousta o potrebi cuvanja Crkvenog poretka.

At this moment one of the officials who loved God sent word to John: "A savage and brazen-laced man, |86 named Lucius, is waiting with his commando in the public bath, ready to drag you out, and expel you from the city by force, if you refuse to go, or delay; and the people of the city are in a ferment. Do your best to get away unnoticed, to prevent the people from coming into conflict with the military, in trying to help you." Then John with tears kissed some of the bishops (his emotion would not allow him to do so to all), and took his leave of them, saying to the rest, within the vestry,242 "Stay here for the present, and let me go and have a little rest." But he went into the baptistery, and called Olympias, a lady who spent all her time in the church, and Pentadia, and Procle, the deaconesses,243 and Silvina, the widow of the blessed Nevridius,244 who adorned her widowhood by a beautiful life, and said to them, "Come here, my daughters, and listen to me. I see that the things concerning me have an end; 245 I have finished my course 246 and perhaps you will see my face no more.247 What I want to ask you is this: let no one dissever you from the good-will you have always borne to the Church; and whoever succeeds me, if |87 he be brought forward for ordination not by his own wish, and without place-hunting, with the approval of all, bow your heads to him, as you have done to John. The Church cannot exist without a bishop. And so may you find mercy. Remember me in your prayers." The Dialogue of Palladius concerning the Life of St. John Chrysostom, preuzeto sa- http://www.ccel.org/ccel/pearse/morefathers/files/palladius_dialogus_02_text.htm#C10.

Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jos nesto o pogubnosti rusenja crkvenog poretka od sv.Dionisija Areopagita.

Yea, further, what were those domineering demons ({bible}Mk 3.11{/bible}), who were truly

proclaiming the Lord Jesus God? But every one who meddles with other people's business, is

outlawed by the Word of God; and each one shall be in the rank of his own service, and alone

the High Priest shall enter into the Holy of holies ({bible}Lev 16.2{/bible}), and once only

throughout the year ({bible}Ex 30.10{/bible}), and this in the full legal hierarchical purification

({bible}Ex 19.21{/bible}). And the priests encompass the holy things ({bible}Num 4.15{/bible}),

and the Levites must not touch the holy things, lest they die. And Jehovah was angry with wrath

at the rashness of Ozias, and Mariam becomes leprous ({bible}Num 12.10{/bible}), because she

had presumed to lay down laws for the lawgiver. And the demons fastened on the sons of

Sceva, and He says, 'I did not send them, yet they ran, and I spake not to them yet they

prophesied' ({bible}Jer 23.21{/bible}). 'And the profane who sacrifices to me a calf, [is] as he

who slays a dog' ({bible}Isa 46.3{/bible}), and to speak briefly, the all-perfect justice of Almighty

God does not tolerate the dis-regarders of law, but whilst they are saying 'in Thy Name, we

ourselves did many wonderful works' ({bible}Mt 7.23{/bible}), He retorts, 'And I know you not; go

from Me all ye workers of lawlessness'.

So that it is not permissible, as the holy Oracles say ({bible}Dt 16.20{/bible}), even to pursue

things that are just, when not according to order, but each must keep to himself ({bible}1 Tim

4.16{/bible}), and not meditate things too high and too deep for him ({bible}Rom 2.23{/bible}),

but contemplate alone things prescribed for him according to order.

Section II

'What then', thou sayest, 'is it not necessary to correct the priests who are acting irreverently, or

convicted of something else out of place, but to those only, who glory in law, shall it be

permitted to dishonour Almighty God ({bible}Rom 2.23{/bible}), through the transgression of the

Law?' And how are the priests interpreters ({bible}Mal 2.7{/bible}) of Almighty God? For, how do

they announce to the people the Divine virtues, who do not know the power of them? or how do

they, who are in darkness ({bible}Eph 4.18{/bible}), communicate light? Further, how do they

impart the Divine Spirit, who, by habit and truth do not believe whether there is a Holy Spirit

({bible}Acts 19.2{/bible})? Now I will give thee an answer to these things. For truly my

Demophilus is not an enemy, nor will I tolerate that thou shouldst be overreached by Satan.

For each rank of those about God, is more godlike than that which stands further away. And

those which are somewhat nearer to the true light, are at once more luminous, and more

illuminating; and do not understand the nearness topically, but according to God-receptive

aptitude. If, then, the order of the priests is the illuminating, entirely has he fallen from the

priestly rank and power, who does not illuminate, or perhaps rather (he becomes) the

unilluminated. And he seems, to me at least, rash who, being such, undertakes the priestly

functions, and has no fear, and does not blush, when performing things Divine, contrary to

propriety, and fancying that God does not know the very things of which he is conscious in

himself, and thinks to mislead Him Who is falsely called by him Father, and presumes to repeat

his cursed blasphemies (for I would not say prayers) over the Divine symbols, after the example

of Christ. This one is not a priest—No!—but devilish, crafty, a deceiver of himself and a wolf to

the people of God, clothed in sheep's clothing.

Section III

But, it is not to Demophilus that it is permitted to put these things straight. For, if the Word of

God commands to pursue just things justly ({bible}Dt 16.20{/bible}) (but to pursue just things is,

when any one wishes to distribute to each one things that are meet), this must be pursued by all

justly, not beyond their own meetness or rank ({bible}2 Cor 13.10{/bible}); since even to angels

it is just that things meet be assigned and apportioned, but not from us, O Demophilus, but

through them to us, of God, and to them through the angels who are still more pre-eminent. And

to speak shortly, amongst all existing things their due is assigned through the first to the

second, by the well-ordered and most just forethought of all. Deo 8. pisma svetog Dionisija Areopagita upucenog monahu Demofilu, izvor-This document has been made available through a collaborative effort by Monachos.net and

the Pachomius Project.

Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја и даље мислим да је сав овај случај око Еп. или м. Артемија (како ко воли) смишљено одрађен... јер упорно нема доказа за оптужбе око којих се кренуло у ову сву фрку......те се сада читав случај свео на непоштовање Артемија на одлуке Сабора (које нису без натезања и суза једногласно донесене) и заборавља ко,шта и како?

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја и даље мислим да је сав овај случај око Еп. или м. Артемија (како ко воли) смишљено одрађен... јер упорно нема доказа за оптужбе око којих се кренуло у ову сву фрку......те се сада читав случај свео на непоштовање Артемија на одлуке Сабора (које нису без натезања и суза једногласно донесене) и заборавља ко,шта и како?

Па он и није рашчињен због ранијих оптужби (финансије), већ због тога што је изигравао хајдука отимајући манастире по КиМ. Ако она хајдучија није била достојна рашчињења, онда стварно не знам шта су требали да ураде са њим. Да га пошаљу у бању на рехабилитацију нервног истема?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Па он и није рашчињен због ранијих оптужби (финансије), већ због тога што је изигравао хајдука отимајући манастире по КиМ. Ако она хајдучија није била достојна рашчињења, онда стварно не знам шта су требали да ураде са њим. Да га пошаљу у бању на рехабилитацију нервног истема?

Нисам видео да је отео неки манастир и однео га са собом...

Али ако ти јеси...  .mislise.

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...