Ромејац Написано Децембар 12, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 12, 2013 pomešao si to su vampiri, zombiji nemaju svest i napadaju prve koji im padnu pod ruke. Ма откуд зомбији у Румунији? Тамо успевају само :smilies-vampires-00005: Мада ми није јасно шта би било са тобом да те уједе православни вампир? :.mislise. Да ли би и ти после постао православни вампир? :.mislise. nana је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
nana Написано Децембар 12, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 12, 2013 pomešao si to su vampiri, zombiji nemaju svest i napadaju prve koji im padnu pod ruke. Тамо нема зомбија....за вампире не знам... Ваистину Воскресе !!! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Odahviing Написано Децембар 12, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 12, 2013 Ма откуд зомбији у Румунији? Тамо успевају само :smilies-vampires-00005: Мада ми није јасно шта би било са тобом да те уједе православни вампир? :.mislise. Да ли би и ти после постао православни вампир? :.mislise. Postao bi vampir, ali se za razliku od pravoslavnih vampira ne bih plašio krsta, tako da bi bilo još teže ubiti me i oterati me. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ромејац Написано Децембар 12, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 12, 2013 Postao bi vampir, ali se za razliku od pravoslavnih vampira ne bih plašio krsta, tako da bi bilo još teže ubiti me i oterati me. Ја ипак мислим да би ти постао збуњени вампир. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Nina 777 Написано Децембар 12, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 12, 2013 @@Natasa Malinovic, Нисам теолог, мада има доста теолога на форуму од којих сам штошта покупио. Нисам помињао мироточиве мошти, нисам сигуран да ли тога има у другим религијама, али нераспадљивих мошти има сигурно. И не само тога, већ и указања попут ових код нас разних великих људи из њихових религија, па онда пресеку пањ и виде одређеног светог човека (или поједине суне код муслимана) и слично. Знам да су многе расколничке групе тврдиле да им мироточе иконе. Е, сад, неко ко не зна стање у тим дружинама може и да помисли да су у праву, али када зна какво је стање, пре свега духовно, па онда и људско, у тим групама, тешко да може да верује да ту има ичег светог и истинског. Да ли има мироточења у другим религијама, то не знам, али ово све наводим да се не бисмо залетали, јер ткао може да нам се деси да завршимо у Љуљацима или негде још даље од истинског предања и да буде као у Вођи - да ми слепи идемо за неким другим слепцем који се прави да зна где нас води, и све то на крају заврши у понору. Такође, узети у разматрање (Румунска ПЦ) нема везе са децидним признањем светости или чуда. И наша је Црква на иницијативу +Амфилохија и многих лаика обећала да ће "узети у разматрање" иницијативу да Његоша прогласе свецем, па нешто не видим да су се много заузели по том питању. Свеједно, нисам ја овде ни да разбијам некоме веровање, али залетати се овако, причати свет је неко ко је за живота био рашчињен, дрма му се рука и слично, не иде никоме у корист, само шири још већу смутњу. ja uopste nisam znala da sve to postoji,na neki nacin i u drugim religijama,svasta cu jos novo cuti...u svakom slucaju hvala ti puno za ovo objasnjenje... RYLAH је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
grigorije22 Написано Децембар 18, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 18, 2013 Св. Алексије Мечов - О моштима Божијих угодника Објављено децембар 18, 2013 Један од најтежих и најсаблажњивијих догађаја последњих година за нас, верујуће православне људе, повезан је са отварањем моштију Божјих угодника.Недавни догађаји су потресли оне од нас који се мало разумеју у истински црквени живот, који нису упознати с искуством светих отаца. Зато хоћу да размотрим ово питање на основу истинског светоотачког учења Цркве, и ако су за многе били неочекивани резултати отварања моштију, онда ће не мање неочекивано бити за њих да чују и оно што намеравам да кажем.Многи сматрају да мошти морају да буду нетљене, тј. да чувају изглед тела; ако тога нема, онда говоре о превари и труде се свим снагама да нам наметну то лажно мишљење. Реч “мошти” је употребљена пре свега у истом оном значењу као и латинска реч релиел – реликвија, тј. она означава једноставно “остатке”. Наша реч “мошти” потиче од корена “моћ”, тј. мошти – то су кости, скелет, она унутрашња потпора на којој се држи тело. У Требнику, књизи која прати живот хришћанина од рођења до смрти, у делу “Опело над лаиком-хришћанином” реч “мошти” се употребљава у смислу “остаци”: Када умре неко православан, сродници његови позивају свештеника који дошавши у кућу у којој леже мошти умрлога ставља епитрахиљ и, запаливши тамјан у кадионици, кади тело мртваца и све оне који ту стоје, а почиње обично: Благословен Бог наш… На крају опела, када односе покојника уз појање Свети Боже: и тако узевши мошти, идемо ка гробу… И даље: и спуштају се мошти у гроб, а архијереј или свештеник, узевши прах лопатом, прелази крстом преко моштију, говорећи: Господња земља и све што је у њој и што живи на њој. А онда сипа преко моштију јелеј из кандила. У прве векове хришћанства мошти светих мученика су се поштовале исто као и данас, али уопште нису сматране за “нетљено тело” у нашем смислу. То је нарочито разумљиво када се узме у обзир да су многе од њих бацане зверима и чак спаљиване. Светитељ Јован Златоуст, говорећи о блаженом Вавили: “Прошло је доста времена од погреба светог Вавиле, тако да су у гробу остале само кости”, очигледно није сматрао да тело светога обавезно мора да буде нетљено. Слична мишљења налазимо у његовом “Слову о Макавејима”: “Не говори ми о праху, не замишљај пепео и иструлеле од времена њихове кости, већ отвори очи вере и погледај на силу Божју која им је својствена, на благодат Духа која их је обукла, на славу Небеске Светлости која их окружује”. Свети Амвросије Милански говори слично: “Дивно је видети како пропадљиво тело светих чини чудеса”. Могу се навести сведочанства многих светих отаца која показују да се у Грчкој Цркви мошти никада нису схватале као нетљено тело. Ако погледамо светогорску праксу, видећемо нешто веома необично за нас. Тамо је раширено мишљење да се сваког човека тичу речи: Земља јеси и у земљу ћеш отићи. Сахранивши умрлог монаха, Светогорци га после неког времена ископавају из земље да би видели да ли је његово тело иструлело. Ако је тело неоштећено, сматрају да је тај човек био толико грешан да га земља не прима. За њега почињу да се појачано моле да би му Господ опростио и земља га примила. Тако да овде нема ни говора о непропадању тела. И мошти грчких светих, рецимо Јована Златоуста, – само су делови скелета. Овако је било у Грчкој Цркви. Али можда се у нашој Руској Цркви друкчије учило. Сетимо се опет значења руске речи “мошти” која потиче од корена “моћ” (моћан, силан). Ево шта на основу проучавања древних руских летописа говори Е. Голубински: “Исправно је сматрати да су мошти светих некада више или мање цела тела, а некада саме кости. Само означавање остатака светих речју мошти говори о томе да су наши преци под њима подразумевали углавном кости, јер реч “мошти” значи управо кости”. 1478. године у Москви су радећи на храму Успења отварали гробове митрополита ради прегледања њихових тела и као резултат прегледа су написали у једном летопису следеће: “Јону нађоше целога, Фотија не потпуно, само једну ногу, а Кипријан је сав иструлео, само су остале мошти”. Потпуно је јасно да “мошти” значи кости. 1667. године отворене су мошти преподобног Нила Столобенског, и о томе је обавештен митрополит Новгородски Питирим: “Сандук и тело његово свето иструлише, а мошти свете су целе све”. Е. Голубински наводи речи преподобног Јосифа Волоцког који у својем “Просветитељу” пише о моштима: “Ове кости су прах и земља; али пошто су за демоне страшне, и слепи од њих прогледавају, кужни и болесни се исцељују од свакаквих болести… ако видимо некога од светих, или кост од његовог тела, или прах од сандука његовог, са чашћу и свето треба да чувамо и са страхом да се клањамо и целивамо с љубављу”. Наравно, све ово не значи да нема нетљених тела светитеља. Тела многих светих угодника су се сачувала или у потпуности, или делимично. Један од примера који је забележила совјетска власт су мошти јарославских чудотвораца. Приликом отварања је сачињен акт који говори о томе да јарославски кнежеви – Теодор, Давид и Константин “имају сачувано тело, кости, хрскавице и кожу на сасушеном телу”. И ово није једини случај, наравно. У музеју лежи нетљено тело светитеља Јоасафа Белгородског. У Чернигову су мошти светитеља Теодосија коме је иструлео само део пете. Мошти Тоболског митрополита Павла које се чувају у Кијево-Печерској Лаври су такође целе, али се не сматрају моштима светог угодника. Ако све ово размотримо, постаје јасно да Црква није никад учила о моштима као о нетљеним телима. Прослављање моштију угодника се врши независно од тога да ли је иструлело или није њихово тело. Светитељ се прославља због свог живота и за ону благодатну помоћ коју је пружао људима и за време свог живота, и после смрти. А мошти су остаци светог човека, како сачувана тела, тако и кости и чак остаци у виду праха и пепела. Овако је одувек учила Црква. Али истовремено су постојале тенденције поимања моштију управо као нетљених тела. Погледајмо, можда се тек у последње време појавило ово ново учење о “непропадању” моштију? Свима је у сећању отварање моштију преподобног Серафима Саровског. За многе је тада било саблажњујуће што су нађене само кости. У Петрограду су се раширила говоркања да старац Серафим уопште није био свет, да су мошти отворене само због жеље Синода и Господара; говорило се да се оригинални документи с отварања моштију крију од народа. Ова говоркања су узнемиравала јавност, и покојни Петроградски митрополит Антоније (Ватковски; умро 1912.) био је принуђен да објави посланицу у којој је рекао да се прослављање моштију светих угодника уопште не врши зато што они имају нетљена тела, већ због њиховог светог живота. Ова реч је била битна због тога што је, прво, била упућена целој јавности и, друго, тицала се веома великог светитеља, о чијој су светости оставили сведочанства наши дедови, сећање на кога живи, те зато није било никакве сумње у његову светост, његове подвиге, силу његове молитве, његову помоћ напаћенима. Треба рећи да је појам “нетљене мошти” постојао још у давнини. Ово изгледа несхватљиво ако се упореди с тек наведеним расуђивањима. Очигледно се појам “нетљеније, непропадање” употребљавао у неком другом смислу о чему говори следећи пример. Војвода Суздаљски у свом извештају Суздаљском архиепископу о прегледању гробнице Бориса Јурјевича говори да су “кости целе”, а затим их већ назива “нетљеним костима”. Изгледа да се реч “нетљеније” примењивала не само за тело, већ и за кости, тј. за било које остатке који се називају моштима. Када је Господ стварао човека, узео је од земље прах и удахнуо у њега дах живота. Човек се назива венцем творевине, он је “сатајник Божанских Тајни”, говори Григорије Богослов. Прво је био створен свет невидљиви – свод небески, затим свет видљиви, и тек онда је Господ створио човека у коме је спојио оба света. Човек је предодређен да буде анђео у плоти, како се поје у тропару Пророку Илији, и Црква, појући о светим угодницима, говори о њима: “Земни ангели и небески људи”. “Шта је Бог за душу, то је душа за тело”, – говори Григорије Богослов, и ако је задатак човека обожење, онда је то обожење не само душе, већ и тела. “Човек мора да своје тело, као помоћно (у односу на душу), – наставља светитељ, – стави у службу Богу”. Код нас људи душа не може да буде одвојена од тела, (она се одваја само Божјим наређењем, када умиремо, и тада само привремено), и ако је душа човекова света, онда му је и тело свето. Постоји и други поглед на тело који је упадљиво изражен у завештању Л. Н. Толстоја, који своје тело назива “одвратном и непотребном ствари” коју треба што пре уклонити да не би сметала другима да живе: “Заиста сам се одрекао Цркве, престао сам да испуњавам њене обреде и написао сам у завештању својим ближњим да, када будем на самрти, не пуштају код мене црквене служитеље, и да моје мртво тело што пре уклоне, без икаквих над њим речи и молитви, као што се уклања било која одвратна и непотребна ствар, да не би сметала живима”. Према учењу Православне Цркве, тело не само да није “одвратна и непотребна ствар”, већ је нужно за наше спасење. За нас, верујуће, процес обожења душе јесте уједно и процес обожења тела, јер се ми с телом спасавамо, и Григорије Богослов каже да ће душа ступити у горњи свет “заједно с плотију, стопивши се с њом једним духом, умом и богом”, богом – у смислу обожења. Христос нам је открио пут ка обожењу, само треба да идете њиме, ствар је до вас. А шта је то плот или тело? У хришћанском учењу постоје три поимања плоти: 1) плот безгрешна, света, саздање Божје, она Плот о којој је речено: Слово (Логос) постаде тијело(Јован., 1, 14) и која се у Христу толико осветила да Спаситељ каже: Који једе моје тијело… има живот вјечни (Јован., 6, 54); 2) “плот”, “плотски” – то јест греховни, супротност “духу”, “духовноме”; 3) наше тело у којем се сједињује и једно и друго. Иако је наша плот огреховљена, не треба заборавити да ју је створио Бог. Ко је пажљиво слушао парастос, сећа се ових речи: Плачем и ридам, размишљам о смрти ада и видим лепоту нашу, створену према лику Божјем, унакажену, осрамоћену, обезобличену у гробу како лежи. Овде се не говори о души, већ о телу које лежи у гробу, – да је оно створено према лику Божјем. Ако је циљ хришћанског живота задобијање Духа Светога, онда не само за душу, већ и за тело, како сведоче својим искуством, својим животом свети угодници. Господ је, пребивајући у Телу, творио чудеса, васкрсавао чак и мртве (сина Наинске удовице, Јаирову кћи), преко Тела се чак и одећа Христова освештавала и постајала чудотворна – додирнувши је само исцелила се жена крвоточива. Чак је и сенка апостола чинила чудеса – они на које би пала су се исцељивали од болести. Ван тела не бисмо могли да живимо. Само се вољом Божјом привремено раскида савез душе и тела. Треба увек памтити оно што говори Апостол: Или не знате да је тијело ваше храм Светога Духа који је у вама, којега имате од Бога и нисте своји? Јер сте купљени скупо. Прославите, дакле, Бога тијелом својим и духом својим, јер су Божији (1 Кор., 6, 19-20). Према учењу отаца Цркве, наше тело узима све оно од чега живи душа, узима и грех, и добро, ругобу и светост. Свети оци саветују да кривимо за наше ружне поступке не тело, већ дух и душу, греховне помисли које се рађају у души. Зло не почиње од тела, већ од душе, и обрнуто – ако је душа задобила Духа Светога, то се преноси на тело, и то предаје се тако да се освећује сваки део његов, свака кост, сваки уд. Сетите се благодарствених молитви после Светог Причешћа: још продри у удове и све саставе моје, у све зглобове, у унутрашњост и у срце. Спали трње свих сагрешења мојих… учврсти саставе са костима, просвети пет простих чула. Ако се тако разумева сврха нашег тела – да буде сасуд Духа Светога, онда је разумљиво шта значе за верујуће гробови светих угодника Божјих – уопште не исто што и гроб некаквог значајног човека. У гробовима светих угодника је скривена благодат. Јер постоји само овакво питање: или ми уопште не верујемо у Бога и могућност одуховљења и освећења нашег бића, или пак верујемо у задобијање Духа Светога свим нашим бићем – онда ће и тела светих угодника бити за нас света. Ако верујемо да можемо да примимо благодат Божју не само душом, већ и телом, онда ће нам постати јасне речи светог Јована Златоустог: “Отвори очи вере и погледај на својствену им силу Божју, на благодат Духа у коју су обучена”. И онда ће за нас те кости, тај прах да буду драгоцени не само као остаци драгих људи, већ као сасуди пуни благодати: чесне твоје мошти као сасуд благодати пуни који се излива на све који им долазе… (Из акатиста Преподобном Сергију). Код Макарија Египатског се много говори о томе да су свети задобили Духа Светога не само душом, већ и телом. Одавде следи да богослужење није само сабрање двоје или троје у име Божје. То није тако једноставно: ја и ти смо се окупили и већ можемо да вршимо богослужење. Центар богослужења јесте Евхаристија, а врше је често лоши, гадни, грешни људи. Али ми ипак верујемо да се Тајна заиста дешава, да заиста долази до претварања (пресуштествљења) хлеба и вина у Тело и Крв Христову којима се причешћујемо у Тајни Евхаристије. Па ми смо често само телом у храму, ми се можда уопште ни не молимо, можда се не моли ни сам свештеник који врши Тајну, међутим, ми верујемо да се Тајна ипак дешава. Шта нам даје ту сигурност? Треба знати да је Црква пре свега Црква Небеска и да, вршећи Евхаристију, ми је вршимо у име целе Цркве – Небеске и земаљске, у име светих који се подвигом добрим подвизаваше на земљи, и пре свега у име Мајке Божје. И свештеник који врши претварање Светих Дарова верује да се оно врши не због његових заслуга и молитви, већ у име целе Небеске Цркве. Приносимо ти ову словесну службу (у име) за праоце у вери упокојене, оце, патријархе, пророке, апостоле, јеванђелисте, мученике, исповеднике, постнике и сваки дух праведни у вери преминули, а посебно за Пресвету, Пречисту, Преблагословену, Славну Владичицу нашу Богородицу и Приснодјеву Марију - овако се свештеник моли у име оних којима стално прибегава у молитвама. У суштини никаквих Тајни у богослужењу не може да буде за оне који не верују у општење са светима. Ако немамо с њима везу, ако одбацујемо живе удове Тела Христовог, онда немамо ни Само Тело Христово, нема Цркве, нема Тајни. Наравно, постоје и сада Божји изабраници, они се можда налазе међу нама, али ми их не знамо: међутим, њиховим молитвама имамо пуноћу црквеног живота. Ако све ово нису за нас само речи, онда је разумљиво зашто се врши и вршила на моштима литургија још у катакомбама и зашто је 5. Васељенски Сабор потврдио овај обичај. Хришћани су веровали да су свете не само душе, већ и тела угодника, и 7. Васељенски Сабор је установио да се без антиминса са честицом светих моштију не сме освештавати Црква. Мошти светих угодника су залог тога да они с нама врше богослужење. Наше тело није бескорисна ствар, већ је створено према лику Божјем и може да буде такође свето и нетљено као и душа. У канону за свето Причешће читамо: О, страшне тајне! О, милосрђа Божјег! Како се ја ништавило причешћујем Божанског Тела и Крви и постајем непролазан (нетљен у цркв. слов.). Овде се говори о нетљенију не само душе, већ и тела. Исто тако и крштење чини нетљеном не само душу, већ и тело. Сада ће нам можда постати јасно шта значи израз “нетљене мошти”, “нетљене кости”. А за човека који је отишао од Цркве он може да буде саблазан исто као што за многе може да буде саблажњива молитва за целомудреност при вршењу Тајне Брака, – целомудреност не претпоставља обавезно девственост. За човека црквеног је очигледно да ми који имамо тело морамо да га ставимо у службу Богу, и да је циљ доласка Христовог – освећење не само душе, већ и тела, т. ј. успостављање у човеку лика Божјег. Када сви који су у гробовима устану (из Чина погребења), каква устане душа, такво ће устати и тело. Ако је душа постала чистија и боља, онда ће се и тело осветити. Ми обично не разумевамо овако нетљеније тела, смештајући га пре васкрсења мртвих. Свештенослужитељ се на опелу моли: Ти Који си ме некада саздао из небића и почаствовао Твојим Божанским ликом, а због прекршаја заповести опет ме вратио у земљу из које сам узет, врати ме богосличности, да се у првобитну лепоту обучем. Дакле, Црква је установила поштовање светих моштију, прво, зато што су оне сасуди пуни благодати, и, друго, зато што су оне залог тога да ће свети пребивати с нама не само душом, већ и телом. Св. Алексије Мечов Превела Биљана Вићентић http://vizionarski.wordpress.com/2013/12/14/о-моштима-божијих-угодника/ Банатски деран је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Драгана Милошевић Написано Фебруар 9, 2014 Пријави Подели Написано Фебруар 9, 2014 Свети Јован, труба златоковна, Милост Божју људима раструби, Милост чудну, што и грешне љуби, Милост дивну, што кроз сунце сија И месецом земљу задивљава, У звезданој колевци је нија, Милост страшну с Голготе крваве, Где Бог распет свету злочин прашта, Милост страве, праштања и славе, Милост коју ангели певају, Коју твари свуколике пију, Кој само свеци прослављају, Милост што је мелем болеснима, Радост простим, лудост књижневнима, Утук гордим, казна сујетнима; Милост Божју, што сва твар ужива, Што се лије к'о струја ваздуха, Милост што 'но све грехе покрива -- Милост таква незнана до Христа, Вечним сјајем од Христа заблиста. Учитељу Божје милости, Моли Бога, да нам грехе прости. Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest Написано Фебруар 9, 2014 Гости Пријави Подели Написано Фебруар 9, 2014 https://www.pouke.org/forum/page/index.html/_/-/%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%99%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%98%D0%B0-r3333 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest Написано Фебруар 9, 2014 Гости Пријави Подели Написано Фебруар 9, 2014 https://www.pouke.org/forum/page/index.html/_/1346440445/%D0%BF%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D1%98%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%9B%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B1%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0-%D1%83-%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%99-r3332 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
миркан Написано Мај 22, 2014 Пријави Подели Написано Мај 22, 2014 Мошти кнеза Лазара светлеле дан пре почетка поплава?! ЋУПРИЈА – Дан пред почетак катастрофалних поплава које су захватиле Србију, мошти Светог кнеза Лазара коеј се чувају у манастиру Раваница код Ћуприје, светлеле су зеленкастим сјајем?! Ова готово невероватна прича пронела се путем друштвених мрежа а верници из овог убећени су да је Кнез Лазар желео да Србима поручи да се спрема велико зло оличено у природној непогоди. -Ћивот са моштима је вече пре почетка поплава у Србији био обасјан неком чудном зеленкастом светлошћуз и два монаха су то видела, чак и фотографисала али се на сликама тај сјај није видео. Да ли је то косовски страдалник, Кнез Лазар хтео Србе да опомене пред још једно страдање овог народа или је Бог преко њега желео да нас упозори не знам али оно што знам је да је и Ћуприја само дан после овог догаћаја се суочила са поплавама као и цела Србија, јeдни су од коментара „чуда у Раваници“ на друштвеним мрежама и форумима. http://www.pravda.rs/2014/05/21/mosti-kneza-lazara-svetlele-dan-pre-pocetka-poplava/ Milica89 and ines је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
мирођија Написано Октобар 9, 2014 Пријави Подели Написано Октобар 9, 2014 Предивна тема! Благодарим свим учесницима! Дуже време се питах да ли постоје мошти светог Василија Великог и где се налазе, такође и мошти светог Јована Златоустог. Постоје ли мошти светих Апостола? Знам једино засигурно да су мошти св. ап. Јована Богослова нестале из гроба, а да се на гробу појављује некакав прах. Прочитах негде. Још једном хвала, Недавно сам била у манастиру Свете Анастасије у Грчкој. Ту смо целивали део моштију Св.Андреја Првозваног. Kaludjerovic Sreten, Олимп, Пг and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Rašo Написано Октобар 9, 2014 Пријави Подели Написано Октобар 9, 2014 Недавно сам била у манастиру Свете Анастасије у Грчкој. Ту смо целивали део моштију Св.Андреја Првозваног. У скиту Св.Андреја на Светој Гори Атонској налази се глава Светог Андреја Првозваног. Пг, мирођија, Олимп and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
мирођија Написано Октобар 9, 2014 Пријави Подели Написано Октобар 9, 2014 У скиту Св.Андреја на Светој Гори Атонској налази се глава Светог Андреја Првозваног. Манастир Св.Анастасије, рекоше нам, је устројен по угледу на светогорске, да би жене могле да осете и виде каква је благодат тамо. Ту смо поред моштију св.Андреја,које су оставиле велику благодат у души, целивали и честицу Часнога Крста. А пошто смо били и у Суротију, код старца Пајсија...и његов је манастир по угледу на Свету Гору... Слава Богу. nana, Пг, Rašo and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
мирођија Написано Октобар 9, 2014 Пријави Подели Написано Октобар 9, 2014 Храм Св.Апостола Андреја Првозваног на језеру Вуокса,Лењинградска област,Пријезерски реон. Прелеп је. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=964954950186963&set=a.388081991207598.111005.100000174016845&type=1&theater Пг, Kaludjerovic Sreten, Лидија Миленковић and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Баба Написано Октобар 12, 2014 Пријави Подели Написано Октобар 12, 2014 И самурај се поклонио моштима Василија Острошког Сваки дан под острошким гредама је чудесан. Ка ћивоту Светог Василија чудотворца слива се река људи са разних страна света, из Енглеске, Америке, Јапана… Старо и младо, здраво и болесно, корача у дугој колони ка пећини са страхом божјим прилазећи светитељу и исцелитељу, примајући од њега благослов. Многи проводе ноћи и дане под ведрим или кишним небом, испод камених громада, у шаторима поред манастира. Тако је током целе године. Ових дана пажњу монаха, свештеника и верника привукао је гост из Јапана, обучен у одору древних ратника самураја са заденутим „чокуто“ мачем за појасом, који је одложио пре уласка у острошку пећину. - Приступио је свецу и поклонио се онако како су то чинили самураји. Осмотрио сам тог необичног човека и у себи помислио: „Боже, овај ми личи на самураја“. Наравно да су се ти давнашњи ратници преселили у памћење људи, али долазак човека у ношњи коју су носили његови сународници био је заиста необичан – каже свештеник Миодраг Тодоровић, старешина Саборне цркве Светог Василија Острошког у Никшићу, који је удостојен велике божје милости да буде поред моштију чудотворца. – Ко год овде дошао и приступио светим моштима искрено, са љубављу и поштовањем, свети отац Василије га је истински утешио и помогао. И овај млади Јапанац обучен у одежду неустрашивих ратника показао је да поштује своју традицију и земљу из које долази. Отац Миодраг подсећа да су благослов од светог Василија примали и католици и муслимани. Својим чудесима св. Василије спасава људе свих вера, нација и боја коже од видљивих и невидљивих бољки и мука, тражећи лека њиховим душама. ПОЗИРАЊЕ Долазак „самураја“ у Острог био је занимљив за вернике који су се у том тренутку затекли испред манастира. Многи су, попут Митка Гомилановића из Никшића, искористили прилику да снимком овековече сусрет (фотографија изнад). - Само да не потегне мач – добаци Гомилановић, који је за „две главе“ виши од Јапанца. Извор: Вечерње новости This post has been promoted to an article Млађони, Rainmaker, Ненад Р. and 8 осталих је реаговао/ла на ово 11 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука