Jump to content

Priča ove četiri nastavnice je bolan dokaz koliko se u Srbiji MALO CENI OBRAZOVANJE


JESSY

Препоручена порука

Deca iz OŠ “Marija Bursać” iz Beograda svaku subotu provode u školi, gde sa svoje tri nastavnice rade na projektu “Ceo svet je pozornica”.

 
Nastavnice Gorica (prva sleva), Aleksandra i Dragana (skroz desno) sa koleginicom koja im pomaže na projektu
Foto: Privatna arhivaNastavnice Gorica (prva sleva), Aleksandra i Dragana (skroz desno) sa koleginicom koja im pomaže na projektu
share_v1_pintrest_gray_ico.pngshare_v1_facebook_gray_ico.png

Iako je škola za ovaj projekat dobila svetska priznanja, međunarodnu nagradu za univerzalno obrazovanje i inovacije u obrazovanju neće moći da primi, jer put ovih vrednih žena u Dubai niko u Srbiji ne želi da finansira.

 

- Ovaj inkluzivni projekat sam osmislila 2012. kako bi sva deca osetila da pripadaju školi. Deca sa posebnim potrebama i ona na marginama su, uz svoje drugare, bila osnažena da progovore na engleskom, dok su ona druga naučila da poštuju različitosti – kaže Gorica Kostić, nastavnica engleskog.

Njene koleginice Dragana Cukić i Aleksandra Ikomov ubrzo su joj se pridružile.

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

- Poenta je da kroz kreativnu dramu deca savladaju ne samo predmete koji imaju književnost u sebi, već i šire gradivo, na primer, da preko “Romea i Julije” saznaju kako mandragora usporava rad srca i gde se nalazi Verona.

Dragana, nastavnica srpskog, dodaje da su se rezultati dece koja su se sama priključila naglo poboljšali.

- Napravi se tekst koji je prihvatljiv za sve. Njima je najzanimljivije da glume, ali kada se te teme obrađuju na času, lakše ih razumeju - kaže ona i dodaje da su dobili i priznanje i na takmičenju pri UN-u ali ni to nije dovoljno za put u Dubai.

- Ministarstvo je pohvalilo naš uspeh, ali trenutno nemaju otvorene konkurse preko kojih bi pomogli. Kontaktirali smo i sa društveno-odgovornim kompanijama koje tvrde da ulažu u obrazovanje, ali nam čak ni predstavnik Srbije u Dubaiju, kog smo zamolili da primi nagradu umesto nas, nije odgovorio na mejl. To nije veliki novac, oko 1.500 evra. Nagrada nije lična, to je nagrada dece, roditelja i škole – dodaju prosvetne radnice.

KOLIKO SE MALO CENI OBRAZOVANJE

- Najmanje je važan iznos, ali kako ćete da obrazujete novo društvo ako deci kažete da njihova diploma neće stići, da njihov trud u ovoj zemlji niko ne želi da prepozna? Kako učenike, od kojih neki imaju veliki potencijal, ubediti da se trude, da idu na takmičenja, kada vide kako se obrazovanje kod nas nisko kotira? – pitaju se one.

 

http://www.blic.rs/vesti/srbija/prica-ove-cetiri-nastavnice-je-bolan-dokaz-koliko-se-u-srbiji-malo-ceni-obrazovanje/0mpys2z

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hvala na ovoj temi. Neobično mi je uvek kad čitam kako se predstavlja moja profesija u javnosti. Toliko mnogo poluinformacija, i preterivanja. I svi nekako znaju šta mi u razredu treba da radimo..Poželim da zamolim zainteresovane da me puste da radim svoj posao i da će rezultat doći. Neprijatno je što se mnoge stvari govore pred decom i onda sve ide u krug.Ali tako je valjda u svim profesijama.

Samo mala dopuna, iz prakse. Metod kreativne drame predstavlja oblik interdisciplinarnog rada. Kod nas je došao iz zapadnih zemalja i Amerike. Tamo postoji profesija dramsog pedagoga. Kod nas ne..

Ljubica Beljanski je započela u Beogradu, mislim sedamdesetih takav jedan projekat. Profesor Milan Mađarev je sakupio građu o tom projektu i njegovim rezultatima.i time se bavi dugi niz godina.(http://bazaart.org.rs/wp-content/uploads/2015/10/ZBORNIK-Kulturna-uloga-skole-i-obrazovna-uloga-kulture-Drama-u-obrazovanju.pdf)

Posebni su uspesi u inkluzivnoj nastavi.

A o radu sa talentovanom decom postoje neki projekti, prave se posebni planovi za određene oblasti, tipa dodatni rad na časovima. Meni je drago što su mlade koleginice pokrenule zajednički rad koji je rezultirao ovakvim uspehom Imamo mi i mlade matematičare, fizičare..i decu nadarednu iz drugih oblasti..

Samo uvek mi neka gorčina u ustima kad čujem epilog..za koji su zaduženi neki drugi..i uvek neki drugi

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...