Jump to content

Сме ли Црква бити српска?

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 20. 9. 2014. at 13:25, о.Небојша рече

Ово је неки шалџија који убија време. Не постоји Југославија, а кад је и постојала није било ЈуПЦ.

И кога би требало привести у ту цркву ? Хрвате , Словенце ?

Не постоји никаква црногорска или хрватска православна црква канонски признате у Православљу.

E ovo je zaista neverovatno sta ti pises. To sto tzv. Jugoslavenska pravoslavna crkva nije postojala,ne znaci da ne bi bilo ispravno,takvu Crkvu oformiti. I Tudjman je trebao Srbima otvoreno i javno izaci pred srpski narod,i da im kaze da ne zeli mrznju sa njima,i da zeli da zajedno bratski sa njima Hrvatima grade bolju buducnost. Pa eto ,sta je uradio? On ih je jos i izbacio iz Ustava. Pa da li bi to znacilo da je “ispravno“ to sto je ucinio tako? Prema tvojoj logici,jeste.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 13:59, Пајко рече

Можда је мислио на период када су комунисти хтели да избришу ''српска'' па су из спрдње ту нову цркву звали (Боже ме прости) ''Југопрц''  :krstix:

Баш сам се трудио да не напишем ту скраћеницу, као оно ти...

Тако су некада звали оне што су били активни чланови Удружења прав.свештеника у СФРЈ.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 17:19, Cico рече

E ovo je zaista neverovatno sta ti pises. To sto tzv. Jugoslavenska pravoslavna crkva nije postojala,ne znaci da ne bi bilo ispravno,takvu Crkvu oformiti. I Tudjman je trebao Srbima otvoreno i javno izaci pred srpski narod,i da im kaze da ne zeli mrznju sa njima,i da zeli da zajedno bratski sa njima Hrvatima grade bolju buducnost. Pa eto ,sta je uradio? On ih je jos i izbacio iz Ustava. Pa da li bi to znacilo da je “ispravno“ to sto je ucinio tako? Prema tvojoj logici,jeste.

Mislim da se ne razuete  u kanonsko i eklisiološko ustrojstvo Crkve.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 17:24, Дејан Бићанић рече

Mislim da se ne razuete u kanonsko i eklisiološko ustrojstvo Crkve.

Ovde ne govorim o tome,nego ovom Nebojsi,koji smatra smesnim da se oformi jediinstvena Jugoslavenska pravoslavna crkva,a ja zaista ne znam sta je tu lose??

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 17:24, Дејан Бићанић рече

Mislim da se ne razuete  u kanonsko i eklisiološko ustrojstvo Crkve.

Mislim da je po sredi i cickova utopija...

 

Zdrava deca su nemilosrdna danas kad se to pojavi u društvu, oni odmah drugara upozore da je to što priča izmišljotina.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Проблем са етничким предзнаком  је тај што онда свака нова држава или нација пожели да има своју националну аутокефалну цркву па тако имамо проблеме са расколима у Украјини, Македонији, Црној Гори...али то није све.

Посебан проблем је дијаспора где свака национална црква има своје епископе, своју организацију и тако постоји по неколико православних епископа у истом граду, неколико православних црква, а немамо једну помесну нпр. Православну цркву Француске, Велике Британије, Шпаније, Немачке...Или у САД где  постоји неколико православних цркава тј. неколико јурисдикција и поред тога што постоји Православна црква Америке.

Све то постоје проблем јер православље треба сведочити и другим народима.

Али има и другачијих примера као нпр. у Африци где постоје српске или руске парохије али су оне део Александријске Патријаршије.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 17:29, Cico рече

Ovde ne govorim o tome,nego ovom Nebojsi,koji smatra smesnim da se oformi jediinstvena Jugoslavenska pravoslavna crkva,a ja zaista ne znam sta je tu lose??

to je nerealno...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Када ли ћете изумрети више ви југословени, само да ми је знати?

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 17:05, Дејан Бићанић рече

Spoljašjnim očima rečeno moglo bi se reći da se vraćamo u srednji vek ali duhovnim....

Ako sad postoji obnova Liturgiskog života i vraćanje našim korenima i izvornoj praksi, da i je to vraćanje u srednji vek, prošlost itd?

Ako je naveća brzina na našim prugama zabeležena hiljadu osamsto i neke od 147 km na sat , parna lokomotiva je u pitanju, , da li je vraćanje u prošlost ako u 21 veku opet voz bude mogao tako brzo da ide?

 

@Дејане, не разумем баш најбоље прву реченицу.

 

Време од 1800 година парна од 147 км на сат може прећи 12 км...до данашњих дана 13 км, не? :D  Наравно да није враћање у прошлост, она у њој обитава.

 

Него, изворна пракса је увек била да се окупимо у Његово име, у облику хлеба и вина. Тајна вечера је учинила то да добро упамтимо (,,у спомен"), али сећање обухвата целокупну историју спасења од Авеља, Абрахама и жртвовање Христове смрти, васкрсења и вазнесења до Његовог Другог доласка у последњи дан. То је јасно. Шта је ,,изворно"? Наброј ми неке примере изворних народа, и стави их на мапи света. Тешко је да се утврди ко је домородац, не? Тешко је да се разјасни ко је био први. Али јасно је да је прототип парне друмске локомотиве израдио британац, не? :D

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 18:45, Тања1 рече

@Дејане, не разумем баш најбоље прву реченицу.

 

Време од 1800 година парна од 147 км на сат може прећи 12 км...до данашњих дана 13 км, не? :D  Наравно да није враћање у прошлост, она у њој обитава.

 

Него, изворна пракса је увек била да се окупимо у Његово име, у облику хлеба и вина. Тајна вечера је учинила то да добро упамтимо (,,у спомен"), али сећање обухвата целокупну историју спасења од Авеља, Абрахама и жртвовање Христове смрти, васкрсења и вазнесења до Његовог Другог доласка у последњи дан. То је јасно. Шта је ,,изворно"? Наброј ми неке примере изворних народа, и стави их на мапи света. Тешко је да се утврди ко је домородац, не? Тешко је да се разјасни ко је био први. Али јасно је да је прототип парне друмске локомотиве израдио британац, не? :D

dobro, marija terezija je napravila kanale po vojvodini koje srbi u 21 veku nisu u stanju da održavaju :D

Naravno, okupljamo se zbog hleba i vina ne zbog toga što smo srbi.

Sam naziv nije sporan ali jesporno to što smo od Crkve napravili srpski kulturni klub, naročito van granica Srbije.

Svakako da podela po nacionalnom ključu medju narodima država može imati pozitivne stvari, može i negativne, prenaglašen nacionalizam, etnofiletizam, u inostranstvu takodje može imati problematično shvatanje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A zar ne bi bilo bolje da se nazivi promene i da ne budu nacionalno orjentisani, jer koliko sam ja skontao crkva je daleko iznad nacionalnosti i države. E sada prvo što se odaje utisak da je to crkva rezervisana samo za pripadnike te nacionalnosti, a i stvara se problem za možda ostale narode kod kojih ima dosta pravoslavaca pa onda ne bi da buduu okviru crkve koja u nazivu ima drugu naciju i državu. Mislim da je to glavni razlog zašto se stvaraju nove crkve Crna gora, Makedonije, Hrvatska, jednostavno isto kao što je sveti sava za svoju državu hteo autokefalnu crkvu i za to se izborio tako žele i oni. A razlog je što se svaka od njih oslanja na državu i naciju iako bi Crkva trebal da bude iznad toga.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 20. 9. 2014. at 19:34, Odahviing рече

A zar ne bi bilo bolje da se nazivi promene i da ne budu nacionalno orjentisani, jer koliko sam ja skontao crkva je daleko iznad nacionalnosti i države. E sada prvo što se odaje utisak da je to crkva rezervisana samo za pripadnike te nacionalnosti, a i stvara se problem za možda ostale narode kod kojih ima dosta pravoslavaca pa onda ne bi da buduu okviru crkve koja u nazivu ima drugu naciju i državu. Mislim da je to glavni razlog zašto se stvaraju nove crkve Crna gora, Makedonije, Hrvatska, jednostavno isto kao što je sveti sava za svoju državu hteo autokefalnu crkvu i za to se izborio tako žele i oni. A razlog je što se svaka od njih oslanja na državu i naciju iako bi Crkva trebal da bude iznad toga.

 

СПЦ није тако буквално изнад националности и државе. То "изнад националности и државе" значи да црква има Устав да утврди шта је исправна црквена доктрина, и на који начин треба да се одвијају службе...Истовремено да је слободна да се изрази политички и етички. Црква је такође 'политички', има став о бродовима што плове, о теби и мени који овде трабуњамо, да прихвата одговорност 'истребљења', протествује против на пример неке врсте политике. Ако буквално раздвојиш "изнад", онда Црква има право на своју економију, запошљавање и изградњу. Верски и политички ниво нигде у свету није потпуно одвојен "изнад". Ако јесте ти наведи где? Ако СПЦ буквално одвојиш и кажеш само "Православна црква" уместо СПЦ, то значи да све верске заједнице биће једнаке у држави Србији (не значи да нису) и да министра унутрашњих послова данске уместо Патријарха Иринеја може у име Српског народа (верника СПЦ) да прими  Муомир Зукорлић. Разумеш сад?

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...