Гости Guest - . . .- Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Никола: Верник се поистовећује са теологијом чак и немим учествовањем у животу Цркве. Његово присуство је његова вера и теологија. Evgenik је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Evgenik Написано Март 9, 2012 Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Ниџо, линкове смо ишчитали, ајд сад расплети по форуму на дату тему Догодине на Косову! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лазар Нешић Написано Март 9, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Март 9, 2012 ... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest о. Агапије Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Ево шта сам пре неки дан написао у једном раду кога завршавам ових дана а у вези теме коју је наш Лаза започео : "...истинског светоотачког духа о коме је говорио о. Георгије Флоровски када је рекао да треба да се вратимо „ ка Оцима.“ „Повратак Оцима“ не значи само слепо и стерилно понављање и копирање мисли и речи отаца и покушавање да се исте примене у савремено доба. Тај повратак значи повратак „духу отаца“ који су имали изузетну коресподенцију и дијалог са временом у коме су живели, и који су имали изузетан стваралачки и креативан набој[1]. Свети Оци су нпр. користили јелинску философију, користили њену терминологију и појмове и давали им нова и оргинална значења ( попут термина : ύπόστασις, ουσία, ομοούσιος, Λόγος, Τριάδα) и примењивали их у богословљу и богослужбемом животу Цркве. " [1] Георгије Флоровски, „Патристика и модерна теологија“, Зборник : Православна теологија, ПБФ, Београд 1995, 29; Ј. Зизиулас, „Допринос Кападокије хришћанској мисли“, Зборник: Православна теологија, Православни Богословски факултет, 1995 стр. 7-17. Sinergija је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Март 9, 2012 Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Ево, имам и ја једно питањце (са све који прате тему), наравно са једним унапред датим сазнањам да на ова питање не може бити коначних одговора, али ето, ајде мало да мислимо: 1. Шта је то истински теолог? 2. Правимо ли разлику између теолога специјалисте (у својој теолошкој области) и теолога учесника у Христу? 1. Теолог и теологија: сједињење литургије, речи (теологије) и побожности. Кад кажем литургија, не мислим само на формално учешће на богослужењу. Мислим и на "литургију после литургије", на живот прожет литуријским етосом. 2. Ако ово прво значи просто "теоретичара", онда је јасно: правимо разлику. Мада, нисам сигуран да сам разумео ово питање. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Ево шта сам пре неки дан написао у једном раду кога завршавам ових дана а у вези теме коју је наш Лаза започео : "...истинског светоотачког духа о коме је говорио о. Георгије Флоровски када је рекао да треба да се вратимо „ ка Оцима.“ „Повратак Оцима“ не значи само слепо и стерилно понављање и копирање мисли и речи отаца и покушавање да се исте примене у савремено доба. Тај повратак значи повратак „духу отаца“ који су имали изузетну коресподенцију и дијалог са временом у коме су живели, и који су имали изузетан стваралачки и креативан набој[1]. Свети Оци су нпр. користили јелинску философију, користили њену терминологију и појмове и давали им нова и оргинална значења ( попут термина : ύπόστασις, ουσία, ομοούσιος, Λόγος, Τριάδα) и примењивали их у богословљу и богослужбемом животу Цркве. " [1] Георгије Флоровски, „Патристика и модерна теологија“, Зборник : Православна теологија, ПБФ, Београд 1995, 29; Ј. Зизиулас, „Допринос Кападокије хришћанској мисли“, Зборник: Православна теологија, Православни Богословски факултет, 1995 стр. 7-17. Е то! О томе сам питао у некој од претходних порука. Ево једна мисао Митрололита Јована: Теологија за нас није теоретска, интелектуална делатност, апстрактно бављење разним питањима. Православно богословље је надахнуто етосом чије је исходиште у Светој Евхаристији. У нашем миленијуму православна теологија ће бити веома жестоко кушана питањима свештеног каратера човекове личности и свештеног карактера творевине Божије. Да би православна Црква пружила свету своје верно сведочанство истине човека и твари, мора да изађе из своје затворености и да потражи и ослови савременог човека ма где се он налазио, савременим речником. Православни теолози треба да негују дијалог са другим хришћанима, са другим религијама, са савременим философским тенденцијама, са савременим струјањима у уметности; са свим тим феноменима данашњице православна Црква мора водити стваралачки дијалог иначе ће остати негде у прикрајку историје, претвориће се у неку врсту секте, а у том случају, као и све секте, немајући шта да пружи савременом човеку, једноставно ће се угасити. На својим плећима носимо велико наслеђе и не треба да седимо негде по страни, него треба да са њим, носећи га и сведочећи о њему, корачамо у новом миленијуму. https://www.pouke.org/forum/topic/7552-%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82-%D1%98%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%B7%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%98%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%81-%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%98-%D1%82%D0%B5%D0%BE/ Миљан Крстић and Лазар Нешић је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лазар Нешић Написано Март 9, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Март 9, 2012 ... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest о. Агапије Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Ово болдовано сам сада додао : „Повратак Оцима“ не значи само слепо и стерилно понављање и копирање мисли и речи отаца и покушавање да се исте примене у савремено доба. Такав подухват би био одвише вештачки, шизофрен и идеолошки настројен јер не би поштовао реалности живота , иако тако нешто већ постоји нпр. код Амиша на западу, али и код неких наших верника који гаје идеал и живљење као у Византији или царској Русији. Тај повратак о коме нам говори о. Георгије Флоровски јесте повратак „духу отаца“ који су имали изузетну коресподенцију и дијалог са временом у коме су живели, и који су имали изузетан стваралачки и креативан набој[1]. Свети Оци су нпр. користили јелинску философију, користили њену терминологију и појмове и давали им нова и оргинална значења (попут термина : ύπόστασις, ουσία, ομοούσιος, Λόγος, Τριάδα). [1] Георгије Флоровски, „Патристика и модерна теологија“, Зборник : Православна теологија, ПБФ, Београд 1995, 29; Ј. Зизиулас, „Допринос Кападокије хришћанској мисли“, Зборник: Православна теологија, Православни Богословски факултет, 1995 стр. 7-17. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Када већ причамо о овоме, шта мислите: како људи који су у Цркви и они који су ван ње гледају на теологију и на оне који се теологијом баве? Оно што свакако видимо јесте да поједини (да не кажем већина) прави оштру поделу између знања и вере, између подвижништва и изучавања теологије. Зар не? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Март 9, 2012 Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Када већ причамо о овоме, шта мислите: како људи који су у Цркви и они који су ван ње гледају на теологију и на оне који се теологијом баве? Оно што свакако видимо јесте да поједини (да не кажем већина) прави оштру поделу између знања и вере, између подвижништва и изучавања теологије. Зар не? Да. Зато што је теологија сведена само и једино на академизам, на интелектуалну делатност, која често нема везе са Црквом (са животом, са богослужењем, са Другим и другим). Ево, да цитирам и драгог ми учитеља: "Догмати Цркве нису (и не треба их сматрати за) логичке дефиниције које се прихватају без испитивања њиховог најдубљег егзистенцијалног смисла. У Православној Цркви догмати јесу живот, те стога треба да имају непосредан и одлучјући утицај на наше постојање, да буду „откривење“ Истине, односно, да буду показивање кључних, крајњих у граничних стања битисања... имају важност... управо зато што се односе на ове апсолутне егзистенцијалне истине, на питања живота и смрти." +Зизиулас obi-wan, DYNABLASTER, manastir and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Фарисеј Написано Март 9, 2012 Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Када већ причамо о овоме, шта мислите: како људи који су у Цркви и они који су ван ње гледају на теологију и на оне који се теологијом баве? Оно што свакако видимо јесте да поједини (да не кажем већина) прави оштру поделу између знања и вере, између подвижништва и изучавања теологије. Зар не? Znaš kako vide ? Sablazne se skroz ... Posebno kada vide i čuju onog Ugrina sa neuravnoteženim vokabularom i opitno nedoživljnom teologijom... Pa cigara u ruci, pola kile ulja na kosi....i naravno da posle artemiti trube da nema podviga među teolozima. Mislim da bi se o Ugrinu trebalo razgovarati, kao neuravnoteženom teologu (rekao bih i ličnosti) i sablazni o teolozima koju stvara međ' običnom rajom hrišćanskom ... Pazite, ovo nije ogovaranje ! Ovo je probelm ! Jer i ja kada hoću nekom bratu iz Crkve nešto da kažem u vezi evharistije i liturgije, odmah me gleda kroz Ugrina i odbacuje sve dobro što mu želim kao teolog reći. Ovo je ozbiljan probelm ! Nema veze sa ogovaranjem... Поуке.орг разбија концепцију атеиста Србије, артемита и осталих секташа. "МАМЛАЗИ И КРИПТОМАРКСИСТИ" у псеудоморфози анархо-левичара и ауто-деструктивних либерала (-често гејева, мазохиста, шмркача итд). Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лазар Нешић Написано Март 9, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Март 9, 2012 ... исидорица, Дејан1 and Sinergija је реаговао/ла на ово 3 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Март 9, 2012 Гости Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Е, видиш Ацо брате ја управоу томе видим највећи проблем. Данас никада се више није причало о Литургији, заједници, љубави... но никада се мање, чини ми се, то не показује и делом. Некако онда говор о Богу постаје безделатан. Боље да не наводим примере... касно је а и не бих желео да некога саблазним јер и сам сам доживео безброј разочарења тамо где сам се томе најмање надао. Sinergija је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лазар Нешић Написано Март 9, 2012 Аутор Пријави Подели Написано Март 9, 2012 ... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan Nikolic Написано Март 9, 2012 Пријави Подели Написано Март 9, 2012 Читам ових дана дипломски рад нашег Милојкова, ево како ту каже о овоме: ,,Св. Максим Исповедник је показао да исправни хришћански однос према Предању, а првенствено према учењима отаца Цркве, подразумева не пуко и формално понављање, већ једно делатно тумачење и продуковање смисла унутар евхаристијског искуства Цркве. Тако, и теологија има једну димензију коју бисмо могли назвати ,,вечнокрећућим стајањем'', димензију у којој се она, парадоксално, непроменљиво мења.'' Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука