Jump to content

Условљавање при крштењу

Оцени ову тему


Препоручена порука

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1326452539' post='559485]

почињем да се питам јел тај владика има једну здраву праксу коју спроводи ...

O tome ne bi trebali mi da se pitamo...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 56
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни дани

Испада да је крштени родитељ небитан. :mellow:

А ово да попадије не треба да раде је стварно врх :krstix:

Међу људима има убица које никад нису убиле,лопова који никад нису украли и лажљиваца који говоре сушту истину.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја када сам се крстио, нико ме није уцењивао са том причом..што ми тада отац није био крштен...а родитељи нису у црквеном браку...

још тада на КиМ у су као били строжији...

али у РС сам наишао на пар таквих случајева...

али све зависи од Свештеника до Свештеника...

људи које ја знам из Цркве...су углавном као и ја крштени ..а родитељи и нису већини...

неки су и Богословије завршили ...

то ми сикрено није било никада јасно...јер првим Хришћанима свакако нико од фамилије није био крштен :)

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зашто ово онда није опште правило у цијелој Цркви? Има много мјеста гдје се дјеца могу крстити и ако им родитељи нису крштени.

Реалност је одавно показала да ако су ти родитељи крштени то не значи да ће уопште водити бригу о теби да те подижу у хришћанском духу. Ово је тачно у 99% случајева.

Зато су нам квантитет, традиционализам, декларативност и форма одавно постали важнији од суштине.

Катодна цев све трпи, а интернет свакога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зато су нам квантитет, традиционализам, декларативност и форма одавно постали важнији од суштине.

Слажем се, ово би био и одговор зашто се тражи оваква пракса, која у реалности не показује резултате на скоро апсолутном нивоу.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово је тачно. Било је свештника који су рашчињени због тога што еп.Јефрем није дозволио да им попадије раде, и они нису имали другог избора него да напусте свештеничку службу.

cuj nisu imali drugog izbora.,pa i bolje da su napustili kad vec nisu za takvu sluzbu...

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kod nas u Somboru niko ne zahteva da roditelj bude kršten i mislim da je to ispravno. Neće niko krstiti dete protiv volje roditelja, a uostalom tu se u većini slučajeva radi o tome da je jedan roditelj kršten, a drugi nije, ali se slaže da se dete krsti. Takođe, tu je kum da vodi računa o vaspitanju u veri. Čovek mora biti kršten za venčanje ili kumstvo i to se mora tražiti, ali krštenje se nikome ne sme odbiti. Naopako, šta da neko, ne daj Bože, umre zbog ovakve prakse nekršten.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

cuj nisu imali drugog izbora.,pa i bolje da su napustili kad vec nisu za takvu sluzbu...

Дакле свештеник треба да живи од ваздуха?

Један случај за који ја знам, је био тај да је в.Јефрем поставио тог свештеника у неку забиту парохију гдје нема 2 човјека на квадратном километру, а примања су наравно у складу са издашношћу тих становника. Он није имао ништа против тога, само су тражили да му жена која је иначе факултетски образована ради посао тако што ће путовати у Бања Луку. Не Јефрем није дао ни поцјену тога да му скине чин.

Шта овдје има добро у оваквом поступку?

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kod nas u Somboru niko ne zahteva da roditelj bude kršten i mislim da je to ispravno. Neće niko krstiti dete protiv volje roditelja, a uostalom tu se u većini slučajeva radi o tome da je jedan roditelj kršten, a drugi nije, ali se slaže da se dete krsti. Takođe, tu je kum da vodi računa o vaspitanju u veri. Čovek mora biti kršten za venčanje ili kumstvo i to se mora tražiti, ali krštenje se nikome ne sme odbiti. Naopako, šta da neko, ne daj Bože, umre zbog ovakve prakse nekršten.

У Бачкој епархији су многе ствари на свом мјесту. Ту сам се имао прилике увјерити. Најупечатљивије ми је било присуство вјенчању у Сомбору када је свештеник завршио вјенчање, одржао бесједу и пожелио срећу и благословио младенце, окренуо се и отишао. Нико није тражио никакве прилоге како се то ради у бањалучкој епархији редовно.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

cuj nisu imali drugog izbora.,pa i bolje da su napustili kad vec nisu za takvu sluzbu...

јел то значи да је владика ту да раскантава оно што је Бог направио, подарио неком службу, због тога што неће по сваку цену да се поклони таквом вадичански неиспитивом и неразумном приступу запослењу попадије?

то би онда значило да том владики треба скинути мантију зато што нје за ту службу јер практикује нецрквену праксу одлучивања причешћа по аутоматизму.

замисли да ли би остало два човека у Цркви, кад би се тако шамарањем решавале ствари.

вероватно би последњи имао виши чин, да може да рашчини оног другог због непослушности. greengrin greengrin greengrin

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У Бачкој епархији су многе ствари на свом мјесту. Ту сам се имао прилике увјерити. Најупечатљивије ми је било присуство вјенчању у Сомбору када је свештеник завршио вјенчање, одржао бесједу и пожелио срећу и благословио младенце, окренуо се и отишао. Нико није тражио никакве прилоге како се то ради у бањалучкој епархији редовно.

Istina. Nikad nisam čula niti jednog našeg sveštenika da je tražio novac za bilo šta. Daju ljudi, ali oni nikad ne pitaju niti uslovljavaju. Kad završe okrenu se da odu pa moraš da ih zoveš ili juriš da im daš koliko si naumio. Plaća se parohijal za godinu, ali to je simbolično i ima neka simbolična taksa za obrede koji se vrše, ali sve je to za crkvenu opštinu. Pa mora od nečega da se održava crkva, naše je to, a i oni ljudi moraju decu od nečega da hrane.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Istina. Nikad nisam čula niti jednog našeg sveštenika da je tražio novac za bilo šta. Daju ljudi, ali oni nikad ne pitaju niti uslovljavaju. Kad završe okrenu se da odu pa moraš da ih zoveš ili juriš da im daš koliko si naumio. Plaća se parohijal za godinu, ali to je simbolično i ima neka simbolična taksa za obrede koji se vrše, ali sve je to za crkvenu opštinu. Pa mora od nečega da se održava crkva, naše je to, a i oni ljudi moraju decu od nečega da hrane.

У бањалучкој епархији не можеш остати жив од тасова. Тасова има свугдје, на иконама, током литургије, при исповјести, при освештању колача, на улазу у просторију гдје се освештавају колачи, на вјенчањима, на крштењима, на улазу у храм, на излазу из сјеверних врата, па тако како које буду отворене. Прваци су у постављану тасова и тражењу прилога за сиромашне, а при том, у строгом центру града посједују некретнине које издају разним приватницима, за кафиће, за бутике итд.

Јако би било добро да Црква падне под фискалну политику и да јој се узима порез. Кад би морали плаћати порез, кад би били докачени онога чега су докачени обични грађани којима они подмеђу те тасеве, сасвим другачија ситуација би била можда не би ни било оваквих правила да се родитељи морају крстити ако хоће дјецу да крсте.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Дакле свештеник треба да живи од ваздуха?

Један случај за који ја знам, је био тај да је в.Јефрем поставио тог свештеника у неку забиту парохију гдје нема 2 човјека на квадратном километру, а примања су наравно у складу са издашношћу тих становника. Он није имао ништа против тога, само су тражили да му жена која је иначе факултетски образована ради посао тако што ће путовати у Бања Луку. Не Јефрем није дао ни поцјену тога да му скине чин.

Шта овдје има добро у оваквом поступку?

ne,ne mislim da treba da zivi od vazduha,uvijek sam za to da se da svesteniku,narocito volim da dam novac kad vidim da je svestenik skroman,kad nije materijalista,kad zivi bas onako po hriscanski...

i ne osudjujem ja ovog svestenika,ko zna sta ce sutra za mene da bude iskusenje koje necu moci da podnesem...vec hocu da kazem da je sve po Bozijem promislu,i ako vec nije za takvu sluzbu onda je bolje da je napustio,i da Bogu sluzi na drugaciji nacin...istina vladika nije dao ni po cijenu da mu se skine cin,ali nije se ni ovaj slozio s njim po cijenu istog tog cina,znaci nesto drugo mu je bilo prece...iskreno vjerujem da ga Gospod ne bi ostavio,niti taj isti vladika jefrem,da on umre od gladi,jer je obecao-''ne brinite se sta cete jesti, u sta cete se odjenuti....''

ponavljam,ne osudjujem samo kazem da je bolje da se covjek sto prije suoci sa samim sobom,i sama ropcem kad nesto za mene biva iskusenje,ali poslije mi bude drago jer se otrijeznim i vidim gdje sam ustvari...

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...