Jump to content

Свето причешће

Оцени ову тему


Колико се често причешћујете?   

98 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често причешћујете?

    • Једном седмично или чешће.
      9
    • Једном у две седмице.
      7
    • Једном месечно.
      5
    • Једном у два месеца.
      2
    • Више пута у току сваког од 4 год. поста.
      11
    • По једном/два пута у току сваког од 4 год. поста.
      14
    • Два пута годишње.
      3
    • Једном годишње.
      2
    • Једном у току неколико година.
      5
    • Како кад... врло променљиво.
      3
    • Не причешћујем се.
      5
    • Не причешћујем се. Шта значи причестити се?
      0
    • на свакој Светој литургији
      27


Препоручена порука

  On 3. 1. 2012. at 22:25, Лазар Нешић рече

Открио сам јоште, да св. Григорије има 12 (дванаест) књига писама, на разне теме, разним људима. И, сва су лако доступна.

Ето, предлажем да Моцарту и мени дате по 1000-2000е и све ћемо превести... :)

ево и ја ћу да се придружим, мож и бесплатно, а посебна ће ми чар бити да помогнем у преводу светог Григорија о јутарњој ерекцији и блудним сновима greengrin greengrin greengrin

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1325630270' post='553335]

ево и ја ћу да се придружим, мож и бесплатно, а посебна ће ми чар бити да помогнем у преводу светог Григорија о јутарњој ерекцији и блудним сновима greengrin greengrin greengrin

Може! :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Au kolika tema, meni nije jasno kako je godinama vazila jedna prica i sto se tice posta i pricescivanja, i sto se tice mesecnog ciklusa i istog i onda, odjednom, poslednjih godina, sve moze, i pri tom se "iskopaju" i svetootacke reci kojima se isto potvrdjuje, u cemu je stvar? Kako je moguce da prethodnih godina ama bas niko ni od klira ni od laika nije govorio o tome, i sve je bilo prepuno raznih Crkvenih potvrda za to(da se posti na vodi pred pricesce, iako postis sve postove, itd, i da ne mozes da se pricestis u vreme ciklusa..to su govorili i svestenici i monasi, jer ko je kompetentniji za narod, i sad odjednom nista to ne vazi, i odjednom se pojavljuju i dela svetih otaca koji govore o tome, gde su bili do sada ti tekstovi? I kako za njih nisu znali ni patrijarsi ni episkopi, ni svestenstvo, ni monastvo, a ko je drugi vise od njih citao svetootacka dela?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1325630270' post='553335]

ево и ја ћу да се придружим, мож и бесплатно, а посебна ће ми чар бити да помогнем у преводу светог Григорија о јутарњој ерекцији и блудним сновима greengrin greengrin greengrin

ja mogu da pomognem samo svojim ličnim iskustvom :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Deki,ti tekstovi postoje - i to je činjenica.Postoji brdo tekstova ali se uvek uzimaju svetitelji koji podržavaju stav koji dominira a to su uglavnom neki marginalni svetitelji...

zašto je to tako-veliko je pitanje...

tekstovi se pojavljuju zbog gladi za autentičnom doživlajem i životom u Hristu a i zbog mnogo veće dostupnosti tekstova sada neko recimo pre 30 ili 50 godina.... internet je tu pravi blagoslov

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Извињавам се ако је ово што ћу рећи помињано, па још ако је и у таквом контексту дупло се извињавам. Узео бих, уз извесна ограђивања, мушку варијанту приступања и неприступања, а у вези истечења (несвесног избацивања семена у току сна). Ја, рецимо, имам благослов да ако хоћу могу и тада да се причестим. Обично ако ми се то деси не приступам. Просто, тако осећам. Е сад, када би се заређало да ми се узастопце то дешава баш ноћ уочи службе, већ другог трећег пута бих се причестио. Или ако је неки велики празник, приступио бих.

Мала паралела са којом се Милан неће сложити, ако ништа друго - из навике. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

pa da samo tu onaj ko je postavio kaže(na kraju) da kanone ne treba shvatati juridički a pre toga je upravo ispisao nešto što je upravo juridičko...

mislim da treba da razlikujemo promenljive i nepromenljive stvari u kanonima-dogmatske odredbe u kanonima su svakako nepromenljive ali ne vidim kako bi se to odrazilo na situaciju o kojoj pričamo

имамо тему о променљивости тј. непроменљивости догмата и канона... ако неко зна где је ,нека постави

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 3. 1. 2012. at 19:21, Лазар Нешић рече

.hvala.

e lazare,oprosti,ali moooooram,ali obecavam samo jos ovo

džaba se pričešćujemo Hristovim telom i krvlju ako se ne pričešćujemo Njegovom voljom likefaceeeeeeee

e posto je glavno potciniti svoju volju Bozijoj(a to je ono o cemu stalno pisem,i sto i jeste najteze),mene onda nista ne sprecava da vjerujem da neko ko tako nesto uspije postaje hram Duha Svetoga,i nosi samog Boga u sebi,i pricescuje se Njime,mimo bilo kakvog hrama i liturgije...Gospod je Bog svih,svima se nudi,a trazi ''samo'' srce,i zato i jeste velicanstven,mogu ga poznati svi ljudi ovoga svijeta,i glupi,i pametni,i ovakvi i onakvi...zato ne volim kad se ukalupljuje u zidove i u obrede...sto ne iskljucuje odlaske u hram,rekoh vec da i sama idem redovno,ali eto ne svidja mi se to sto jos ni od jednog svestenika ne cuh nesto ovako kao sto je napisao aleksandar,i u cemu i jeste sva sustina...dakle uvjek su poziva-dolazi,pricescuj se,a nikako da cujem neku toplu rijec kojom se poziva bas na to-predajmo sebe Bogu da bi bili s Njim,jer tek to znaci da smo se stvarno pricestili Njime,dok pricesce bez toga ne znaci nista...

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 1. 2012. at 10:21, w.a.mozart рече

pa da samo tu onaj ko je postavio kaže(na kraju) da kanone ne treba shvatati juridički a pre toga je upravo ispisao nešto što je upravo juridičko...

Kaнони никада нису ни ни писани да би били тумачени јуридички ( тако да је овај коментар сувишан) јер то би било као да Црква пише нови закон...

Такође не треба све банализовати и сводити на одговор о променљивости канона, јер њихов смисао остаје непромењен. У другом времену - у другим околностима - али у истом правцу може тај исти канон и да не буде у употреби док смисао или разлог остају исти...

е тај смисао треба разумети.

Као једро на броду које некада спуштамо а некада дижемо а циљ је један - да брод настави да се креће.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...