Jump to content

Свето причешће

Оцени ову тему


Колико се често причешћујете?   

98 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често причешћујете?

    • Једном седмично или чешће.
      9
    • Једном у две седмице.
      7
    • Једном месечно.
      5
    • Једном у два месеца.
      2
    • Више пута у току сваког од 4 год. поста.
      11
    • По једном/два пута у току сваког од 4 год. поста.
      14
    • Два пута годишње.
      3
    • Једном годишње.
      2
    • Једном у току неколико година.
      5
    • Како кад... врло променљиво.
      3
    • Не причешћујем се.
      5
    • Не причешћујем се. Шта значи причестити се?
      0
    • на свакој Светој литургији
      27


Препоручена порука

  On 27. 6. 2012. at 11:23, N.Petrovic рече

Oprosti @Walter sto nisam stigao da odmah odgovorim, bio sam odsutan nekoliko dana.

Sigurno si procitao ovaj tekst koji si postavio.

Tekst je usmeren na one koji se nedostojno, svaki cas, pricescuju bez skoro ikakvih priprema a ne protiv samog pricesca.

Da li si protiv nekih stavki iz ovog teksta i ako jesi,kojih?

Sigurno si primetio da vec u samom naslovu ima$ odrednicu kako ce se bilo koje $tivo koje ide ispod tumaciti..to je jedan ..SAMO JEDAN od MNOGO problema vezanih za ovakve napise kao i za one koji ih uredjuju...

Pominje se ISPOVEST u NASLOVU KAO USLOV za PRIČE$ĆE ..

pominje se POST NA VODI KAO USLOV za PRIČE$ĆE da citiram sam ''letak'' :

О ТОМЕ ДА НЕ ТРЕБА СВЕТОМ ПРИЧЕШЋУ

ПРИСТУПАТИ БЕЗ ПРИПРЕМЕ, КОЈА СЕ САСТОЈИ У

ДУХОВНОМ И ТЕЛЕСНОМ ПОСТУ

( НА ВОДИ ) И БЕЗ ИСПОВЕСТИ

To je pretenciozna postavka stvari... to je najblaže $to se može reći... A ova ''sumnjiva'' mona$ka skromnost nepotpisanog teksta ..je posebna priča kad su u pitanju ovakvi ''leTci''...

Tako da $ta god pisalo u tekstu i bilo koji citat iz Pisma ili Svetootčkih dela je u senci samog naslova i vec je protumačen na taj način..tu je sva pretencioznost autora...

Nepotpisanog...

Ali poznatog .. ;)

.. Нек пропадне није штета !..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 19:31, N.Petrovic рече

Tebi Milane bas lepo i lako .smesko.

prethodni tekst koji je @ Walter postavio objasnjava u detalje koljivarski stav i zasto nije prikladan. Vidi to da je tekst napisao jedan od najvecih srpskih duhovnika danas, a blagoslovio Patrijarh Irinej. Ne slazuci se sa njima ne slazes se sa celokupnim ucenjem Crkve, bez obzira na to sto zaista imas dar igranja recima .smesko.

Reci da je istovetan arsin za mantiju i za kinesku odecu je u najmanju ruku neozbiljno i nedostojno ikakvog iznosenja kontra-stava. Ako ne shvatas sta je svestenicki poziv i koliko je uzviseniji od bilo kog ovosvetskog zvanja, onda je svaki ozbiljniji razgovor suvisan i licimo na one koji nisu savladali osnovnu azbuku a pokusavaju desifrovati hijeroglife.

Mal.2,7: Jer usne svestenikove treba da cuvaju znanje i zakon da se trazi iz njegovijeh usta, jer je andjeo Gospoda nad vojskama.

нег шта је нег је лак крст Христов :)

а те ствари мож да пише анђео с неба, па неће пити воду јер је то старозаветни поглед на свештенство а не новозаветни.

свети Кољивари су давно мислили на такве папазјаније умовања па су лепо склопили књижицу која се налази у мом потпису, запази који је први:

ОДГОВОРИ НА ПРИГОВОРЕ

против непрестаног Причешћивања Светим Христовим Тајнама

ПРИГОВОР 1

Постоје неки људи са великим страхопоштовањем, који не познајући Писмо, када виде неког хришћанина да се често причешћује почињу да га укоравају, говорећи да само свештеници могу то да раде. И ако ти хоћеш да се често причешћујеш онда и ти постани свештеник.

Таквим људима не одговарамо нашим сопственим речима, већ речима Светог Писма, светих Сабора, Светих и учитеља Цркве. Ми кажемо да се свештеничко служење састоји у томе да они приносе Божанствене Дарове и да се њиховим посредством, као органима Светог Духа, Његовим силаском врши освећење тих Дарова. А они такође заступају народ пред Богом и испуњавају друга свештенодејства, које не може да врши неко ко није посвећен у свестенички чин. Када дође време за Причешће и они сами се спремају да се причесте, и тада се ни у чему не разликују од мирјана или монаха, сем тога што свештеници предају [Тајне], а мирјани их примају, а разлика је и у томе што се свештеници причешћују у олтару и то непосредно, без свете кашичице, а мирјани и монаси (мисли се на оне монахе који нису примили свету тајну свештенослужења - Медина примедба) - ван олтара и то светом кашичицом.

Да је то заиста тако и да се приликом Причешћа свештеници нимало не разликују од мирјана, сведочи и божанствени Златоуст говорећи: “Један Отац нас је родио. Сви смо ми Његова страдална деца. То јест сви смо рођени од једне мајке - светог Крштења. “Једна те иста Храна се свима даје”. То јест Крв Господња је дата свима: и свештеницима, и мирјанима. “И чак не само да нам се даје једна те иста [Храна], већ нам се даје и из исте Чаше. Јер Отац је, зелећи да нас приведе нежној љубави смислио то да ми сви пијемо из једне Чаше, која представља симбол безграничне љубави” . И на другом месту Златоуст каже: “Свештеник се у неким стварима ни по чему не разликује од мирјанина. Када на пример следи причешћивање Светим Тајнама, ми се сви удостојавамо једног те истог, а не као у Старом Завету: једно је јео свештеник, а друго - непосвећено лице. Закон није дозвољавао народу да једе то што је јео свештеник. Данас већ није тако већ се једно Тело и једна Чаша нуди свима”.

...

Нужно је и неопходно, дакле, да свештеници који литургишу треба да су спремни, они први, да се причесте тога што приносе, а затим и сав народ.

итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@walter

Moze se tekst tumaciti na vise nacina. Meni je dovoljno da znam ko ga je pisao i ko ga je blagoslovio da bih svim srcem verovao. So simple.

Nego ovde bih zamolio sve one zagovornike cestog pricescivanja da se otvori tema: DANAS SAM SE PRICESTIO u kojoj bi se videlo da zaista postujete i izvrsujete ono sto zagovarate a ne da samo pametujete i zbunjujete ponekog ko je ovde da bi ponesto naucio o svojoj veri.

Evo izvolite. Dajte nama koji jos uvek smatramo da se u Crkvi nalazi i svetootacko predanje a ne savremeno mudrovanje, primer poslusnosti onome za sta se zalazete.

Posle svake pricesti upisite + i imacemo razlog da vam cestitamo a ujedno da po vasem ponasanju i vidimo duhovne plodove koje bi takav pristup izrodio.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 20:52, N.Petrovic рече

Moze se tekst tumaciti na vise nacina. Meni je dovoljno da znam ko ga je pisao i ko ga je blagoslovio da bih svim srcem verovao. So simple.

Nego ovde bih zamolio sve one zagovornike cestog pricescivanja da se otvori tema: DANAS SAM SE PRICESTIO u kojoj bi se videlo da zaista postujete i izvrsujete ono sto zagovarate a ne da samo pametujete i zbunjujete ponekog ko je ovde da bi ponesto naucio o svojoj veri.

Evo izvolite. Dajte nama koji jos uvek smatramo da se u Crkvi nalazi i svetootacko predanje a ne savremeno mudrovanje, primer poslusnosti onome za sta se zalazete.

Posle svake pricesti upisite + i imacemo razlog da vam cestitamo a ujedno da po vasem ponasanju i vidimo duhovne plodove koje bi takav pristup izrodio.

браво, баци мозак не треба ти :D

тако је ипак најбоље, веруј неком ко везе нема с реалношћу ал немој светитељима редом ...

друго, постоји тема само што је запуштена јер је непродуктивна кад нема заговорника ретког причешћивања па се тек повременом упишемо да је освежимо за друге који би се евентуално стимулисали.

https://www.pouke.org/forum/topic/753-%D0%B4%D0%B0-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B8/

неки од нас имају благослов за редовно причешћивање, па ћеш нас доста пута видети у теми иако се нисмо ревносно уписивали, сем тога што број не значи ништа.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 20:52, N.Petrovic рече

@walter

Moze se tekst tumaciti na vise nacina. Meni je dovoljno da znam ko ga je pisao i ko ga je blagoslovio da bih svim srcem verovao. So simple.

pa ako mislis da je onaj tekst pisao otac dionisije, varas se. ako mislis da ga je blagoslovio episkop, tj ptrijarh irinej, opet nije ni to bas tacno.

njima je episkop dao blagoslov da stampaju te blagovesnike, ali on ne ulazi u sadrzaj, vec im je samo blagoslovio da to izdaju... a tekstove pise mati nektarija, a ne otac dionisije. a ako mislis da se on mnogo razume u liturgiku jer se zamonasio kao mlad decko,opet se varas. njegov argument najcesci je: nije pricesce supa pa da se kusa svaki dan. inace, on kusa svaki dan. :)

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne smeta Vam, dragi Petroviću, $to je u tekstu citiran i čuveni V. Dimitrijević poznat po svojoj Borbi (za veru) protiv tog istog Patrijarha Irineja koji je i blagoslovio izdavanje ovog letka... tada kao Episkop Ni$ki...

Ne smeta vam $to nije potpisan kao svaki normalan tekst..

Ne smeta vam $to se pojedine reči izvesnih Teologa i Vladika, ''doobja$njavaju'' potpuno proizvoljno i pretenciozno te samim tim i pogre$no... pa se SVAKI POST recimo, ''pretvara'' u ''post na vodi''...

I da ne redjam.. da zavr$im samo rečima .. ''Hristos da nam bude mera pre svih''..

.. Нек пропадне није штета !..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1340830715' post='668361]

браво, баци мозак не треба ти :D

тако је ипак најбоље, веруј неком ко везе нема с реалношћу ал немој светитељима редом ...

Dobro je da si se koncetrisao na ovu temu, da bar drugi odahnu malo .smesko. .

A i sreca tvoja da imas "blagoslov" cestog pricescivanja, naravno bez ispovesti, jer bi sigurno dobio epitimiju za to sto za Patrijarha naseg kazes da nema veze sa realnoscu, jer je on i blagoslovio taj tekst.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 21:12, N.Petrovic рече

Dobro je da si se koncetrisao na ovu temu, da bar drugi odahnu malo .smesko. .

A i sreca tvoja da imas "blagoslov" cestog pricescivanja, naravno bez ispovesti, jer bi sigurno dobio epitimiju za to sto za Patrijarha naseg kazes da nema veze sa realnoscu, jer je on i blagoslovio taj tekst.

U tome tekstu sa letka koji pominje$ brate N... u terćem pasusu stoji doslovce.. :

''У последњих неколико година код нас се заговара приступање највећој Светињи, Светом Причешћу без поста'' ..

To jednostavno nije tačno... i komotno se može nazvati lažju.. kako može savest da ti ne reaguje na otvoreno krivotvorenje istine.. taman da je blagoslovio neznam ko... a lepo ti reče brat Milan... oni imaju blagoslov da to izdaju ..a sve je irinej imao uvid u to $to su zdavali..jer da je imao.. ovo se ne bi ni pojavilo na svetlosti dana... ovakvo kakvo je,.. pretenciozno i potpuno providno-namerno...

.. Нек пропадне није штета !..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 21:00, milan.lml рече

pa ako mislis da je onaj tekst pisao otac dionisije, varas se. ako mislis da ga je blagoslovio episkop, tj ptrijarh irinej, opet nije ni to bas tacno.

njima je episkop dao blagoslov da stampaju te blagovesnike, ali on ne ulazi u sadrzaj, vec im je samo blagoslovio da to izdaju... a tekstove pise mati nektarija, a ne otac dionisije. a ako mislis da se on mnogo razume u liturgiku jer se zamonasio kao mlad decko,opet se varas. njegov argument najcesci je: nije pricesce supa pa da se kusa svaki dan. inace, on kusa svaki dan. :)

Zaista je lepo to ste slozni. Znam odlicno nacin govora dragog oca Dionisija i ovo je njegovo razmisljanje i nacin na koji brani duhovnost vere nase jer sam ga slusao da slicno govori.

Ako smatrate da ispravno cinite i neopterecuje vas savest, Samo izvolite.

U zitijama svetih mozemo naci kako su pojedini rimski savetnici izvestavali novopostavljene namesnike o Hriscanima. U jednom zitiju( mozda mi ovde brat Martirije moze pomoci ako se seca koje tacno) stoji da savetnik govori o Hriscanima kako oni ne jedu do mraka a posle njega samo malo vode, hleba i kuvanog povrca. I to se nije odnosilo na askete vec na Hriscane uopste.

Onog trenutka kada im barem deseti deo od onoga kako su ziveli, budem slican, i ja cu prilaziti na taj nacin pricescu znajuci da mi nije na osudu. Do tada cu se drzati zivog predanja Crkve.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 21:12, N.Petrovic рече

Dobro je da si se koncetrisao na ovu temu, da bar drugi odahnu malo .smesko. .

A i sreca tvoja da imas "blagoslov" cestog pricescivanja, naravno bez ispovesti, jer bi sigurno dobio epitimiju za to sto za Patrijarha naseg kazes da nema veze sa realnoscu, jer je on i blagoslovio taj tekst.

реко да видим куда иде тај бунар незнања, ал видим да си тотално залутао па ћу ти објаснити пар ствари. чини ми се да си млад, па нећу ни бити груб у објашњењима.

брате драги, па ти си у многим заблудама, не само у једној ... и то чак није ни изненађујуће јер си залутао у својим умовањима и туђим суфлирањима.

ајде што без срама стављаш свештенички благослов под наводнике а одакле ти то да се ја не исповедам, како си дошао до тако оптуженичке реченице пуне тврдње а без имало знања и увида у мој живот и благослове са исповедног места?

што се тиче акривије епитимијом, да не улазим у дубиозу поретка Литургије и Цркве, рећи ћу ти да само епископ, па црквени суд, имају право неком да изрекну епитимију а не којекуде свештеници који две везе с вером немају да се фрљају с тако нечим страшним ко да су бомбонице за децу у питању. епитимија означава да си ВАН Цркве, да ниси део Тела Христовог одређени период јер си практично удаљен од заједнице и немаш право ни на Литургији верних да присуствујеш, заједно са некрштенима се удаљаваш кад ђакон позове тако на Литургији.

друго, шта има везе ко је благословио издавање јер га сигурно није читао а да јесте одмах би повукао благослов? и зашто се гордиш да игноришеш благослов владике Хризостома и владике Атанасија Јевтића под чијим су патронажом и директним помагањем у преводу објављене књиге под насловом "Душекорисна књига о редовном (непрестаном) причешћивању Светим Христовим Тајнама" од светих Кољивара под именом Никодима Светогорца и Макарија, епископа Коринтског?

а није ли једном манастир Липовац познат као јатак артемитским идејама и осталим опадачима Цркве. ако се добро сећам, управо је Патријарх на том месту постројио у једном тјуб снимку једног од главних заговарача праксе ретког причешћивања, оца Симеона из Рукумије, притискајући га да призна како уствари не помиње свог епископа правилно на Литургији пошто је његов епископ Игњатије Мидић, један од главних заговарача праксе редовног причешћивања и што ређег епитимисања ...

чисто да ти буде јасније неке ствари и куда си се запутио таквим залудним умовањима и блудом ума, ако већ ниси свестан.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U daljem tekstu Petroviću - Brate mili, .tema se menja .. vi$e nije aspekt kao u prethodnom pasusu na Priče$ćivanju (ne ''pričesti'') bez posta (''na vodi'') i bez ispovesti ..već na ''SVAKOJ LITURGIJI'' , sada odjednom i to smeta evo citata..

''Заговорници причешћивања на свакој Литургији, наводе као пример Хришћане из првих векова''

.. Нек пропадне није штета !..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Дакле, ти ћеш бити мерило Литургије јер, како кажеш, "док ТИ не будеш био као неки тамо хришћани" нећеш прилазити?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 21:28, N.Petrovic рече

U zitijama svetih mozemo naci kako su pojedini rimski savetnici izvestavali novopostavljene namesnike o Hriscanima. U jednom zitiju( mozda mi ovde brat Martirije moze pomoci ako se seca koje tacno) stoji da savetnik govori o Hriscanima kako oni ne jedu do mraka a posle njega samo malo vode, hleba i kuvanog povrca. I to se nije odnosilo na askete vec na Hriscane uopste.

Onog trenutka kada im barem deseti deo od onoga kako su ziveli, budem slican, i ja cu prilaziti na taj nacin pricescu znajuci da mi nije na osudu. Do tada cu se drzati zivog predanja Crkve.

сем тога што се залуђујеш да си постао мерило сопственог поста и причешћивањаа нама нешто причаш о неблагословености док сва тројица имамо руководеће свештенике, а кренуо си и да лудујеш у глави, видим да ниси ни упознат како Црква благослови постове и причешћивање?

могу да ти дам списак по данима како се пости, поготово кад је мрс, па се лепо води по томе док не нађеш исповедника/духовника који ће ти разрешивати и стезати каиш по потреби.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 6. 2012. at 21:18, Walter рече

U tome tekstu sa letka koji pominje$ brate N... u terćem pasusu stoji doslovce.. :

''У последњих неколико година код нас се заговара приступање највећој Светињи, Светом Причешћу без поста'' ..

To jednostavno nije tačno... i komotno se može nazvati lažju.. kako može savest da ti ne reaguje na otvoreno krivotvorenje istine.. taman da je blagoslovio neznam ko... a lepo ti reče brat Milan... oni imaju blagoslov da to izdaju ..a sve je irinej imao uvid u to $to su zdavali..jer da je imao.. ovo se ne bi ni pojavilo na svetlosti dana... ovakvo kakvo je,.. pretenciozno i potpuno providno-namerno...

Kako se moze nazvati lazju kada stoji na sajtu manastira?

Da li si siguran da znas kakav su odnos imali sadasnji Patrijarh Irinej i otac Dionisije?

Lako je negirati sve sto se ne slaze sa nasim stavom i reci da je namestaljka i slicne politicke krilatice.

Treba, medjutim, izneti dokaze da bi se nesto sto je zvanicno, negiralo. U politici ne mora, ali Crkva nije politicka i ovakve suvoparne izjave su daleko od Hriscanskog utvrdjivanja istine.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...