Jump to content

Мошти Светих

Оцени ову тему


Препоручена порука

На теми о догађајима у овчарско - кабларском манастиру Лазар Нешић је поставио ове слике.

Сад, пошто знам да су ово римокатолички светитељи није ми јасно ко пројављује нетрулежност тела код њих? Ако Бог својом благодаћу то чини како је онда то могуће да Бог и код њих и код нас пројављује исто.

Чак је постављена на тој теми и слика будисте чије је тело исто нетрулежно. О чему се ту ради?

Морам да приметим да се православне и римокатоличке мошти знатно разликују. Њихове су као да су се малопре упокојили, чак не ни тако, него као да спавају, а код нас су мошти такве да се не препознају црте лица, чак се и покривају лица, рецимо св. Јован Рус.

Свети Јован Шангајски, св. Јован Румун... ни не личе на ове мошти са приложених слика.

300_77747.jpg

pio7_dce.jpg

St-John-Vianney-Cure-of-Ars-incorruptible.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Није неко светац јер има нетрулежно тело, него његово тело (иструлело или не) називамо моштима зато што је тај неко светац. Тако мошти може бити добро очувано, мумифицирано тело, а могу бити и „обичне” кости. Шокци за мошти кажу moći. Углавном, постоји природан процес сапонификација који би објаснио спонтану нетрулежност тела, што значи да нетрулежност у принципу није пројава Божије благодати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 14:53, Ратко С. рече

Добро.

Природан процес је да тело труне. Ко чини да се код ових тела са слика заустављају природни процеси и зашто?

Па дође до другог природног процеса (када се склопе сви услови), који заустави тј. успори први.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Слике ових горе католичких светитеља, не представљају оригинално тијело. Њихова тијела буду сличне боје и текстуре као и православне мошти, када буду ексхумирани. Разлог зашто изгледају као да су тек заспали је што им је на видљиви дио тијела, стављена воштана маска, такорећи козметичка маска, јер на западу су мало пуританци па сматрају да сасушно тијело, жућкасте боје може бити неугодно за гледати. Тако је бар у Француској било.

Иначе имају и они непокривених моштију:

http://listverse.files.wordpress.com/2007/08/lucca.san-frediano17.jpg

Процес који зауставља труљење је сапонификација, како горе миша стави линк, па се види шта је то.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 15:05, Јустинијан рече

Иначе имају и они непокривених моштију:

http://listverse.fil...-frediano17.jpg

Да, ове изгледају као православне.

Зашто се баш сапонификација догађа код молитвених људи, ове или оне конфесије?

Да ли има примера да се сапонификација догодила код неког атеисте?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 15:10, Ратко С. рече

Да, ове изгледају као православне.

Зашто се баш сапонификација догађа код молитвених људи, ове или оне конфесије?

Да ли има примера да се сапонификација догодила код неког атеисте?

То би могли знати ако би ексхумирали неко тијело. Будући да атеисти не ехксухмирају тијела као припадници религија, онда сигурно има мање информација о овом податку.

Генерално, феномен нераспадљивости тијела познат је и код муслимана, као и у предхришћанским временима од Индије до Египта.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Видео сам лично нетрулежна тела светог Јована Шангајског у Сан Франциску, као и светог Амвросија Миланског у Милану.

И она не личе на ова горе нашминкана тела римокатолика која су покривена маскама, већ скоро идентично као непокривене мошти са приложене слике горе.

Ја лично не верујем у ово као знак светости, ни код нас нити код њих.

Мада, може да буде и ја не инсистирам на максимализму код свог става.

Видео сам и мошти таквих светитеља као што су свети Григорије Богослов и свети Василије Велики, али то су само обичне кости и то само делићи. Познато је на пример да је тело, па чак и саме кости светог Серафима Саровског, скроз иструлело. Тако да ништа уопште није остало. Само прах. Ето.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 15:38, Лазар Нешић рече

Видео сам лично нетрулежна тела светог Јована Шангајског у Сан Франциску, као и светог Амвросија Миланског у Милану.

И она не личе на ова горе нашминкана тела римокатолика која су покривена маскама, већ скоро идентично као непокривене мошти са приложене слике горе.

Ја лично не верујем у ово као знак светости, ни код нас нити код њих.

Мада, може да буде и ја не инсистирам на максимализму код свог става.

Видео сам и мошти таквих светитеља као што су свети Григорије Богослов и свети Василије Велики, али то су само обичне кости и то само делићи. Познато је на пример да је тело, па чак и саме кости светог Серафима Саровског, скроз иструлело. Тако да ништа уопште није остало. Само прах. Ето.

Јасно ко дан. Светих има којима су се тијела потпуно распала. или од њих остале само кости.

Питање је само да ли је обрнуто, да ли су мошти сигуран знак светитељства? Нису јер онда би се нетрулежна тијела појављивала само код православних, али будући да је то феномен који се јавља широм свијета, онда је то природан процес.

Е сад да ли је сигуран знак светости ако нераспадљиво тијело лијечи? Па исцјељења има и у другим религија исто тако масовно. Римокатолицизам, разне протестантске секте, шаманизам, будизам итд...опет ради се о глобалном феномену, који сад не могу рећи да је природан феномен, али питање је чији је? Ко исцјељује, Бог? А ако шаман исцјели, онда је ђаво? Дакле Бог и ђаво раде исте ствари, тј ђаво лијечи? Хм..мислим, има људи који овако размишљају, али на њима је да просуде шта је шта. Златоусти је у једној својој бесједи оштро критиковао и изводио руглу оне којие се покушавају излјечити паганским бајалицама, тврдећи да је апсурдно да ђаво, који је човјеко убица од почетка, жели некога да исцјели.

Дакле, и исцјељења комбинована са моштима су ствар личног доживљаја, и личне вјере, не могу се користит као чињеница за доказивање нечије светости.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 15:53, Јустинијан рече

Е сад да ли је сигуран знак светости ако нераспадљиво тијело лијечи? Па исцјељења има и у другим религија исто тако масовно. Римокатолицизам, разне протестантске секте, шаманизам, будизам итд...опет ради се о глобалном феномену, који сад не могу рећи да је природан феномен, али питање је чији је? Ко исцјељује, Бог? А ако шаман исцјели, онда је ђаво? Дакле Бог и ђаво раде исте ствари, тј ђаво лијечи? Хм..мислим, има људи који овако размишљају, али на њима је да просуде шта је шта. Златоусти је у једној својој бесједи оштро критиковао и изводио руглу оне којие се покушавају излјечити паганским бајалицама, тврдећи да је апсурдно да ђаво, који је човјеко убица од почетка, жели некога да исцјели.

Али нисмо одговорили на питање. Ко лечи у тим случајевима, у другим религијама?

Како просуђује Црква у вези тога? Да ли постоји саборно мишљење?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 15:59, Ратко С. рече

Али нисмо одговорили на питање. Ко лечи у тим случајевима, у другим религијама?

Како просуђује Црква у вези тога? Да ли постоји саборно мишљење?

Старо народно вјеровање је да је ђаво уплео ту прсте. Опет Оци одбацују могућност да ђаво лијечи, јер је човјекоубица од почетка.

Шта лијечи, немам појма. Наука нема одговоре за исцјељења која су стварно документована, нису фабрикат, док свако има своје вјеровање шта је томе узрок.

Иако смо загазили у 21.вијек, још увијек окови научног материјализма стежу добрано научнике и ријетки се усуде да из научног угла говоре о физичким процесима гдје ум - енергија надваладава материју. С обзиром да смо сви ми микрокосмос - као организам, тј квантни процеси су присутни на атомском и субатомском нивоу, није искључено да можда постоји могућност научног обајшњења исцјељења код неправославних, неком силом, енергијом која се испољава у одређеној комбинацији стања ума и тијела. Биће можда и да ће бити тешко и документовати то, будући да је познато да су квантни процеси јако осјетљиви на посматрање само, и да крајњи резултат може да зависи од тога, да ли се неки квантни процес посматра или не посматра. Али наука свашта доноси у сутрашњици.

Неки саборни став, не знам да постоји, тј није ниједан Саобр ништа прокламовао, али судећи по пар најауторитативнијх отаца попут Златоуста, чак и да су та исцјељења стварна (очигледно јесу - јер он је тако у свом времену резоновао) уопште није вриједно примати таква исцјељења ако она подразумјевају приустанак на исповједање неправославног вјеровања или учешће у неправославним обредима. Дакле скупа је цијена, добити исцјељење тијела по њима, а изгубити душу, одрицањем вјере.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Čitao sam negde da je uzrok netruležnosti asketski život u postu.Tada se u telu nakon smrti odvijaju drugačiji hemijski procesi ( koji takodje uzrokuju i miris moštiju ) nego kod većine osoba koja se hrani na uobičajen način.

Tako da objašnjenje možda leži u medicini, jer se i budistički monasi hrane na sličan način kao i naši podvižnici.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 28. 5. 2012. at 16:45, Ignjatije рече

Čitao sam negde da je uzrok netruležnosti asketski život u postu.Tada se u telu nakon smrti odvijaju drugačiji hemijski procesi ( koji takodje uzrokuju i miris moštiju ) nego kod većine osoba koja se hrani na uobičajen način.

Tako da objašnjenje možda leži u medicini, jer se i budistički monasi hrane na sličan način kao i naši podvižnici.

Између осталог и то. Јер свакако много фактора има, шта си јео, колико се јео, гдје си живио, како си живио. Шта си пио, шта си удисао, јеси био под стресом, или ниси, колико ти је проценат витамина, минерала, итд...има тога доста што може бити узрок покретања сапонификације, процеса у тијелу у коме физичка маст у тијелу постаје сапун, и отуда потичу угодни мириси.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...