Jump to content

Истина је само једна-Монах Артемије

Оцени ову тему


Guest свештеник Иван

Да ли сте бановани из фејсбук групе - Истина=+Артемије  

84 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли сте бановани из фејсбук групе - Истина=+Артемије

    • Да
      24
    • Не
      18
    • Још нисам
      6
    • Саблажњава ме шта се тамо ради
      33
    • Потпуно их подржавам
      7


Препоручена порука

Ja zaista ne zelim Tebe niti bilo koga da srdim i ljutim, nikako....

Da ne bih ja stvarala zbrku ovdje, samo ovo jos: Pitas sta ocekujem? Pa, na ovakvom portalu, prije svega ocekujem temelj i smisao svega u Hristu i Ljubavi! U svim postovima, temama, avatarima, nikovima itd.

Istina je da sam nova u komentarima, ali vec dugo pratim mnoge teme, odatle sablazan na mnoge komentare, prije svega.....

Sta ocekujem? Pa, mozda banovanje istih, jer ipak se ovdje radi SVE u slavu Boga sto i sama cinim , upravo, bas kao i Ti!  Mozda, trunku vise strogosti sa vase strane....cisto da se novajlije poput mene ne razocaraju i odu...sto je steta svakako, jer je portal odlican!

Molim Te, ne zamjeri... i ja samo iznosim svoje misljenje i pogled iz svoga ugla! Mislim na forum, nikako na Ljubav i Gospoda nasega!

Slava Bogu! ( jedan uzvicnik... slavabogu)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Ja zaista ne zelim Tebe niti bilo koga da srdim i ljutim, nikako....

Da ne bih ja stvarala zbrku ovdje, samo ovo jos: Pitas sta ocekujem? Pa, na ovakvom portalu, prije svega ocekujem temelj i smisao svega u Hristu i Ljubavi! U svim postovima, temama, avatarima, nikovima itd.

Istina je da sam nova u komentarima, ali vec dugo pratim mnoge teme, odatle sablazan na mnoge komentare, prije svega.....

Sta ocekujem? Pa, mozda banovanje istih, jer ipak se ovdje radi SVE u slavu Boga sto i sama cinim , upravo, bas kao i Ti!  Mozda, trunku vise strogosti sa vase strane....cisto da se novajlije poput mene ne razocaraju i odu...sto je steta svakako, jer je portal odlican!

Molim Te, ne zamjeri... i ja samo iznosim svoje misljenje i pogled iz svoga ugla! Mislim na forum, nikako na Ljubav i Gospoda nasega!

Slava Bogu! ( jedan uzvicnik... slavabogu)

Сестро слатка  има  појединих форума где чим зинеш одмах БАН чим виде да се за ситницу супростављаш неким својим ставом и мишљењем - готово је , одмах бановање!
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja zaista ne zelim Tebe niti bilo koga da srdim i ljutim, nikako....

Da ne bih ja stvarala zbrku ovdje, samo ovo jos: Pitas sta ocekujem? Pa, na ovakvom portalu, prije svega ocekujem temelj i smisao svega u Hristu i Ljubavi! U svim postovima, temama, avatarima, nikovima itd.

Istina je da sam nova u komentarima, ali vec dugo pratim mnoge teme, odatle sablazan na mnoge komentare, prije svega.....

Sta ocekujem? Pa, mozda banovanje istih, jer ipak se ovdje radi SVE u slavu Boga sto i sama cinim , upravo, bas kao i Ti!  Mozda, trunku vise strogosti sa vase strane....cisto da se novajlije poput mene ne razocaraju i odu...sto je steta svakako, jer je portal odlican!

Molim Te, ne zamjeri... i ja samo iznosim svoje misljenje i pogled iz svoga ugla! Mislim na forum, nikako na Ljubav i Gospoda nasega!

Slava Bogu! ( jedan uzvicnik... slavabogu)

Каква је то наша вера када нам толико смета присуство другачијег? Сврха овог форума је мисионарска, што значи да радост евхаристијског двига постане блискија онима којима се без њене светлости љубав охладила. Па зар је било чији аватар или непримерени коментар вредан одустајања да се и такав приближи неизрецивој тајни обожења?

Што се тиче слика и ове групе "ултра-праведника" и опадача, која је умислила да боље од СА САБОРА и благодатног свепромисла Пресвете и Животворне Тројице "зна" шта је пут икономије спасења - то јесу они који су најзад нашли изговор и оправдање зашто им је љубав охладила. У ономе што они виде као "прогон" преосвештеног епископа Христовог Артемија, они су најзад пронашли изговор за сопствени мрак и "мрзост отуђења." Има на нашем форуму такође људи који не покажу увек присебност духа нити смирење у осуди тзв. "друге стране" (мада ја и даље видим само једну и Једину страну - Христову Цркву од које никога не бих одлучио или осудио да јој не припада - али, неки сами себе осуђују и одлучују својим неблагоразумним поступањем) - али, чак ни најмлађи и најусијанији од нас овде НИСУ СЕБИ ДОПУСТИЛИ ДА НАРУЖЕ ОБРАЗ БОЖИЈИ У ЧОВЕКУ конструкцијом монтажа чија безбожна порука сведочи о безнадежном понору очаја и мраку одсуства љубави.

Када нас прозивају за хипике, издајнике, "екуменисте" (што је заправо оптужба за синкретизам који они не умеју да разликују) и "хипике" вредело би да се запитамо - а које су то њихове борбе (ако су они "ратници"), где су њихове победе (ако су они победници), камо су њихова дела љубави (ако су они једини и истинити православци) - кога су научили, кога су нахранили, кога су напојили, кога нису саблазнили, кога су заволели, коме се нису подсмевали, ком су то греху они одолели...? Како су, тврдећи да су православни, себе поставили изнад својих епископа, изнад Сабора - изнад самог Светог Духа?

У праву си оче Иване, за њих треба да се моле сви они који за то имају снаге и смирења...

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Заиста ми је жао ових људи! Ако већ ''бране'' православље, могу то на други начин! Ово не верујем да су радили римски пагани а можда чак и комунисти!  slavabogu

http://www.svetigora.com/node/5903

Радуј се мучениче и Цјелевниче, Пантелејмоне!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Увек сам се питао: Да ли је могуће да духовна деца једног Владике, која се причешћују Светим и Животворним Тајнама, која учествују у Евхаристији могу овакве ствари измислити? Не, то није могуће. Ови људи су вероватно верници, али нису рођени Духом Светим. Ако је ово Православље ево ја се први такве вере одричем! Не треба ми вера у коју ћу да сумњам непрестано, не треба ми вера која ми не даје чврст основ, темељ моје личности. За мене је Православље обитавање у Богу, на држање свога ума у аду и неочајавања.

Најгоре је то што људи којиово постављају и виде ове коментаре код нас, мисле да их ми мрзимо или не знам шта друго. Када им кажемо да их волимо и да им показујемо да то Црква није- они нас називају хипи-православцима (шта год то значило)

Никако мржња, ни у једном једином тренутку, а Бог је сведок. Ово је мали трзај браће и сестара који гледају да помогну да се не паразитира на Телу Христовом- Цркви. Овакве слике само ће да одбију слабоверне, неутврђене, колебљиве од Цркве, а никако да их приволе уз Њу. Наше је да баш таквима помогнемо, а не да одмогнемо.

Преклињем ову браћу да ове слике избришу са групе, па нека подржавају Владику Артемија, али не и да се ругају Светим Оцима наше мученичке Цркве.

slavabogu

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

Ja zaista ne zelim Tebe niti bilo koga da srdim i ljutim, nikako....

Da ne bih ja stvarala zbrku ovdje, samo ovo jos: Pitas sta ocekujem? Pa, na ovakvom portalu, prije svega ocekujem temelj i smisao svega u Hristu i Ljubavi! U svim postovima, temama, avatarima, nikovima itd.

Istina je da sam nova u komentarima, ali vec dugo pratim mnoge teme, odatle sablazan na mnoge komentare, prije svega.....

Sta ocekujem? Pa, mozda banovanje istih, jer ipak se ovdje radi SVE u slavu Boga sto i sama cinim , upravo, bas kao i Ti!  Mozda, trunku vise strogosti sa vase strane....cisto da se novajlije poput mene ne razocaraju i odu...sto je steta svakako, jer je portal odlican!

Molim Te, ne zamjeri... i ja samo iznosim svoje misljenje i pogled iz svoga ugla! Mislim na forum, nikako na Ljubav i Gospoda nasega!

Slava Bogu! ( jedan uzvicnik... slavabogu)

Не, не, ја се много тешко љутим. Желим само конструктивне предлоге, ако се већ нешто критикује. Добродошла и потруди се сама да допринесеш овом форуму да буде бољи.

П.С.

Ми се користимо максимом: према иновернима, слабовернима, неутврђенима примењујемо икономију (снисходљивост), а према утврђеним хришћанима који овде дођу са намером да другоме покажу пут- акривију (закон и правила Цркве).

Морамо бити много блажи према људима који се први пут сусрећу са Црквом, не можемо им наметати нешто што и сами не носимо (то је данас врло честа појава, знам из искуства). Наше је да им покажемо љубав, а љубав подразумева да страдаш за некога. Интернет је одлично место да видимо где се ми у свему тиоме налазимо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jutros sam čitao u 1. Korinćanima kako je sv. Pavle pisao (reagovao) na pojavu

da su neki vernici glorifikovali njega, a neki su bili 'skloniji' sv. Apolosu:

1 I ja, braco, nisam mogao da vam govorim kao duhovnim ljudima, nego kao

telesnima, kao nejakima u Hristu. 2 Mlekom sam vas napojio, ne cvrstom hranom,

jer još niste mogli da je podnesete. A ni sad još ne možete, 3 jer ste još telesni. Kad

meðu vama ima zavisti i svaða, zar niste telesni i zar ne živite kao obicni ljudi? 4

Kad, naime, jedan govori: ja sam Pavlov, a drugi: ja sam Apolosov, zar niste obicni

ljudi? 5 Šta je, dakle, Apolos? a šta je Pavle? Služitelji cijom ste službom

poverovali, i to kako je svakome od nas Gospod dao. 6 Ja sam posadio, Apolos je

zalio, a Bog je dao da uzraste. 7 Zato niti je što onaj koji sadi, niti onaj koji zaliva,

nego Bog koji daje da uzraste. 8 A onaj koji sadi i onaj koji zaliva − jedno su, i

svaki ce primiti svoju platu prema svom trudu. 9 Mi smo, naime, Božiji saradnici, a

vi ste Božija njiva, Božija graðevina.

Sad samo treba umesto imena svetih Apolosa i Pavla 'čitati' imena Vladika

Artemija i (npr.) Atanasija i - dobićemo Bogom-dani pogled na njih dvojicu,

i na njihovu 'ulogu' u Carstvu Božijem.

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Komentar na ovu vest na toj grupi:

Данило- Тим ЗОВА:

Уређивач овог сајта је свештеник који ову групу упоређује са нечастивим, ко је овде луд а ко збуњен, неки модерни попови дошли у нашу цркву, мораће тврдо да се чисти у СПЦ, ау колко се гов... сакупило!!!

gringrin

http://www.facebook....jovan.cakareski

Love the life you live. Live the life you love. Bob Marley...

Административно уређење Цркава по националном кључу је тумор на телу Православља - Александар

Поштујмо, господо, и Ничеа и Достојевског, поштујмо једнога као пророка Запада, а другога као пророка Истока, поштујмо их због њиховог генија и због њихове племићске искрености и смелости, поштујмо их обојицу - но у одсудном тренутку станимо уз Достојевског!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

Komentar na ovu vest na toj grupi:

Данило- Тим ЗОВА:

Уређивач овог сајта је свештеник који ову групу упоређује са нечастивим, ко је овде луд а ко збуњен, неки модерни попови дошли у нашу цркву, мораће тврдо да се чисти у СПЦ, ау колко се гов... сакупило!!!

gringrin

Шта значи Тим ЗОВА? Иначе, допада ми се када ми неко каже да сам модеран поп. То је баш cool!  4chsmu1 И у праву је овај храбри исповедник Тим ЗОВА: треба тврдо да се чисти, само је питање од чега да чистимо?

Да, група која поставља карикатуре и изигравања са Патријархом и Епископима и да се наслађују тим сликама је собор нечастивих. Нека ме неко разувери аргументима а не претњама како ће ми очи истерати или убити.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja zaista ne zelim Tebe niti bilo koga da srdim i ljutim, nikako....

Da ne bih ja stvarala zbrku ovdje, samo ovo jos: Pitas sta ocekujem? Pa, na ovakvom portalu, prije svega ocekujem temelj i smisao svega u Hristu i Ljubavi! U svim postovima, temama, avatarima, nikovima itd.

Istina je da sam nova u komentarima, ali vec dugo pratim mnoge teme, odatle sablazan na mnoge komentare, prije svega.....

Sta ocekujem? Pa, mozda banovanje istih, jer ipak se ovdje radi SVE u slavu Boga sto i sama cinim , upravo, bas kao i Ti!  Mozda, trunku vise strogosti sa vase strane....cisto da se novajlije poput mene ne razocaraju i odu...sto je steta svakako, jer je portal odlican!

Molim Te, ne zamjeri... i ja samo iznosim svoje misljenje i pogled iz svoga ugla! Mislim na forum, nikako na Ljubav i Gospoda nasega!

Slava Bogu! ( jedan uzvicnik... gringrin)

Каква је то наша вера када нам толико смета присуство другачијег? Сврха овог форума је мисионарска, што значи да радост евхаристијског двига постане блискија онима којима се без њене светлости љубав охладила. Па зар је било чији аватар или непримерени коментар вредан одустајања да се и такав приближи неизрецивој тајни обожења?

Што се тиче слика и ове групе "ултра-праведника" и опадача, која је умислила да боље од СА САБОРА и благодатног свепромисла Пресвете и Животворне Тројице "зна" шта је пут икономије спасења - то јесу они који су најзад нашли изговор и оправдање зашто им је љубав охладила. У ономе што они виде као "прогон" преосвештеног епископа Христовог Артемија, они су најзад пронашли изговор за сопствени мрак и "мрзост отуђења." Има на нашем форуму такође људи који не покажу увек присебност духа нити смирење у осуди тзв. "друге стране" (мада ја и даље видим само једну и Једину страну - Христову Цркву од које никога не бих одлучио или осудио да јој не припада - али, неки сами себе осуђују и одлучују својим неблагоразумним поступањем) - али, чак ни најмлађи и најусијанији од нас овде НИСУ СЕБИ ДОПУСТИЛИ ДА НАРУЖЕ ОБРАЗ БОЖИЈИ У ЧОВЕКУ конструкцијом монтажа чија безбожна порука сведочи о безнадежном понору очаја и мраку одсуства љубави.

Када нас прозивају за хипике, издајнике, "екуменисте" (што је заправо оптужба за синкретизам који они не умеју да разликују) и "хипике" вредело би да се запитамо - а које су то њихове борбе (ако су они "ратници"), где су њихове победе (ако су они победници), камо су њихова дела љубави (ако су они једини и истинити православци) - кога су научили, кога су нахранили, кога су напојили, кога нису саблазнили, кога су заволели, коме се нису подсмевали, ком су то греху они одолели...? Како су, тврдећи да су православни, себе поставили изнад својих епископа, изнад Сабора - изнад самог Светог Духа?

У праву си оче Иване, за њих треба да се моле сви они који за то имају снаге и смирења...

Ево ја се први придружујем осуди оваквих фотомонтажа. Заиста је непримерено и безобразно правити овакве памфлете, а при томе се називати припадником СПЦ. Можда се чини да они који праве овакве памфлете сматрају да су епископи који су монтирани на сликама, уствари себе оделили од Цркве, само су формално ту на шта они не хају, а они се сматрају светосавском Црквом. Наравно ово је блиско размишљању псеудозилота и овакви људи су на путу да се управо на начин како су се псеудозилоти оделили, и сами оделе од Тела Цркве.

Међутим брате мој Андреј чије мишљење овде највише ценим, реци ми зар у оваквом понашању ових људи делимично не сносе одговорност и сами епископи којима се они изругују? Ја познајем овакве људи који ово раде, сусретао сам се са њима и њиховим начином размишљања и могу да кажем да они ово раде што због делимично њиховог самог каркатера, што због тога што их је неко филовао причама о сарадњи тих епископа на тајним преоговрима са Ватиканом, њиховом тајном путу увођења у унију, постепеном приближавању инославнима кроз танане измене у богослужењу, догматима, прекрајању праксе црквеног живота итд, што због тога што су остали ускраћени за објашњење понашања дотичних епископа по неким питањима. Ми као народ преживели смо разне голготе последњих сто година, и многи су осетљиви на било какав покушај издаје, и зато гаје неповерење према благонаклоном понашању неких наших епископа са инославнима, као и државницима и државама који су биле перјанице против савременог медијског и овог правог рата против Срба од почетка 1990 до данас. Видиш, многи сматрају не толиким злом фотомонтаже у коме се владика Игњатије приказује као гатар, али зато сматрају великим злом његову теологију коју он проповеда, а због чијег ангажмана га је владика Атанасије прозвао "пророком". Такви не сматрају злом ставити петокраку владики Иринеју на камилавку и назвати га Јудом, али зато сматрају злом његово сликање испред крволока Степинца, као и његове оде умрлом Јовану Павлу другом, као и његово појављивање у јавности много више са инославнима него са сопственом паством. Народ 40 година прославља Јустина Поповића као светога, кличе му као угоднику божијем, напаја душу корисним делима које је свети написао, а онда ова горе група епископа прогласи његову догматику формирану под западњачком теологијом и много тога још другога. Дакле да ли је:

Владика Игњатије икад јавно стао и обратио се другој трани која га критикује за његову теологију, и покушао аргументовано доказати да његова теологија не одступа од светоотчаке? Не него од плејаде његових поштовалаца, ова друга страна само добија етикете, "ви сте незнавени", "шта ви занте шта је теологија", "нема те ви појма, ништа ви још не знате"....

Да ли се владика Иринеј и остали епископи обратили другој страни са образложењем зашто се толико учестало састају са иновернима, молитвено опште и симпатишу када свети Оци нису тако радили? Не..него се добијају одговори, да ова друга страна не разуме екуменизам, и да он није овај синкретистички него православни, икуменизам, како га је вешто назвао владика Атанасије. Али овај одговор је понижавајући за савест вернога, јер видљиво је да СПЦ не одустаје из учешћа у ССЦ, а за чији останак се највише залажу управо епиксопи са оних фотомонтажа, а ССЦ је управо синкретистичка творевина у чујем учешћу не узима чак ни РКц.

Да ли је неко од ових епископа позвао другу страну да му објасни због чега се уводе измене у богуслужењима? Не само се чују одговори шта народ зна шта је литургија.

Народ у Црној Гори вековима живи и сматра се припадницима СПЦ, данас напросто нису више припадници СПЦ, него неке Православне Цркве у Црној Гори. Због чега је укинут назив Српска из свих меморандума и обележија са СПц у Црној Гори, народ није добио одговор.

Сувишно је и помињати задњи случај разрешења владике Артемија без икаквог суђења и извођења доказа као по кратком поступку инквизиције, и опет верни нису добили одговор на зашто.

Дакле брате мој, проблем није само у менталитету оних који праве овакве фотомонтаже, него исто тако и на овој "првој страни" јер управо је то оно што сам ти помињао, а то је да поједини епископи због својих поступака не маре за верне, хоће ли их салбзанити или не, него толико самоуверено, неки и хладнокрвно врше своје дело не хајући за звоју паству или се толико непастриски односе према њима. Толико високо на себе гледају да не желе у пресудном тренутку застати за мало, одустати од своје тренутне намере док се неки сукоб и нејасноћа не разјасне, покушати увидети у чему је проблем, покушати га превазићи са својим народом итд. Народ се зато пита, како неки епископ који неће да разговара са својим чедом да саслуша шта га мучи, може бити тамо поборник неког дијалога са тврдокорним иновернима, које треба повратити у окриље Цркве?

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

Milan Stanojkovic naziv stranice je jereticki,nije episkop artemije jedina istina,nego hristos.

Пре 34 мин. · Пријави

ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА-ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ Пошто нисам лицемер, рећи ћу ти нешто најискреније - НЕ КЕЊАЈ!

Пре 18 мин. · Пријави

Milan Stanojkovic lepo je sto pokazujes pravo lice ali ono nije lepo.

Пре 17 мин. · Пријави

Mladen Bokur Ko je jeretik nije naše da sudimo,svi čemo mi Bogu na istinu a BOG ZNA KO JE KO

Пре 3 мин. · Пријави

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Milan Stanojkovic naziv stranice je jereticki,nije episkop artemije jedina istina,nego hristos.

Пре 34 мин. · Пријави

ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА-ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ Пошто нисам лицемер, рећи ћу ти нешто најискреније - НЕ КЕЊАЈ!

Пре 18 мин. · Пријави

Milan Stanojkovic lepo je sto pokazujes pravo lice ali ono nije lepo.

Пре 17 мин. · Пријави

Mladen Bokur Ko je jeretik nije naše da sudimo,svi čemo mi Bogu na istinu a BOG ZNA KO JE KO

Пре 3 мин. · Пријави

gdje ovo nadje  ,nikako da pestanu to jednom
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

То стоји на њиховој страници, нико ништа не измишља. Рекох, ова тема је опомена оним људима који су се тамо учланили и слушају ове глупости, те поистовећују Православље са тим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Драги у Христу брате Јустинијане,

као и обично, твоје и моје размишљање нису превише удаљени. Заиста, људи попут тебе и мене можда могу да буду мост помирења и разумевања између отуђених група наше Свете Цркве. Покушаћу да дам своја недостојна размишљања на ова твоја (и не само твоја!) врло разложна и оправдана питања, у нади да ће и споменути преосвештени епископи Христа Логоса наћи снаге и смирења да узснисходе нашем маловерју и у неко догледно време и сами пруже одговоре за којима читава наша Црква жуди као за мелемом на болну рану. Бог зна да онима од њих које и сам познајем у сваком сусрету подвлачим неопходност да управо они дају ове одговоре. Како било, драги мој брате, оне "одговоре" које ја могу да ти понудим, вероватно знаш и сам - али, ипак, одговорићу на њих, пошто верујем да је и теби (барем колико и мени) стало да ова питања добију какве-такве одговоре, макар због оне браће која не ревнују по разуму и који нису утврђени ни у вери нити у познавању освештаног Предања Једине Свете...

Овако се, дакле оградивши, навешћу твоја питања и покушати да искажем неке своје мисли о њима...

Дакле да ли је:

1. Владика Игњатије икад јавно стао и обратио се другој страни која га критикује за његову теологију, и покушао аргументовано доказати да његова теологија не одступа од светоотчаке? Не него од плејаде његових поштовалаца, ова друга страна само добија етикете, "ви сте незнавени", "шта ви занте шта је теологија", "нема те ви појма, ништа ви још не знате"....

Хајде прво да одвојимо преосвештене епископе Игнатије и Артемија од, како с правом брате кажеш "плејаде његових поштовалаца" - тим пре (и надам се да се овде можемо објективно сложити) што оних који се позивају на преосвештеног Артемија има знатно више, а понашају се знатно агресивније. Света тајна Евхаристије се у неким храмовима и епархијама чинодејствује по тзв. "новом" обреду већ две деценије (барем колико мени сећање допире о личном учешћу у таквим службама - барем по питању детаља отворених двери и гласног читања свих свештеничких молитава). Па ипак, тек од пре неколико година, ова пракса се одједном проблематизује - према мом сазнању, услед сукоба једног у Цркви утицајног лаика и једног такође врло угледног архијереја. Тај наш брат лаик, због кога ми срце крвари јер га познајем лично и волим братском приврженошћу, услед тог личног сукоба с архијерејом (о чему сам само посредно начуо али не знам детаље), почео је (право речено) "маркетиншку кампању" која је повукла мноштво лаика и неколицину архијереја. Никога од тих преосвештених архијереја, међутим, овај наш брат није "преварио" да узму страну у овом сукобу - напросто, као и увек у освештаној црквеној историји,Завеса Храма пуца по шаву већ постојећих (али до скора прикривених) међуархијерејских суревњивости, које су тињале сво време - али им светост и отачка премудрост блаженопочившег патријарха Павла није допуштала да се разгоре. Међутим, како се он озбиљно разболео - брана је срушена - и сукоб је отпочео - уз обилну "помоћ" и туђинског фактора.

Да се, брате мој Јустинијане, овде заиста води искрена "Борба за веру" мени првоме савест не би дозволила да се томе не прикључим. На жалост, исувише поуздано знам да су у питању други интереси, а да се верни али неутемељени народ користи као пион у игри виших - и, дубоко у то верујем, ултимативно пагубних интереса. У том сагледавању, где ни једна страна није "скроз чиста," моја је наклоност, по природи ствари отишла ка страни која НИЈЕ ЗАПОЧЕЛА СУКОБ - зашто се данас они који се толико незнавено позивају на свјатејшег патријарха Павла не присете мало на који је он начин служио Свету Литургију? Тзв. "новотарској" страни се највише може замерити што понекад заиста покаже одсуство пастирског смирења да објасни боље свој став - али, ако већ мало где другде, то барем ми на овом форуму покушавамо. Али, брате мој добри, све замерке на овој страни су ништавни формализам у односу на оно што се на другој страни (част изузецима) може приговорити.

1. Али, кренимо сада конкретно, "по ставкама" које си предложио - дакле, од преосвештеног епископа Игнатија. Оно што се у догматском смислу замера високопреосвештеном митрополиту пергамском Јовану Зизјуласу и преосвештеном епископу браничевском Игнатију који на ПБФ предаје догматику из дискурса неопатристичке синтезе онима који немају барем основно познавање философије и богословља НИ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОБЈАСНИ. Будимо брате реални око овога - ови људи инсистирају на Догматици светог авве Јустина, која је написана пастирским смирењем тако да би била разумива чак и потпуним лаицима - уз неминовна академска ограничења која такав приступ носи. Ко ће данас од ових ревнујућих "бораца за веру" разумети да су управо из неопатристичког приступа митрополит Зизјулас, + Игнатије и други савремени богословствујући православни умови изнели (признајем, језиком који многима баш и није лако разумив) најозбиљнију академску критику римо-католицизма (тј. савелијанских импликација РК догматике) и протестантизма коју је православна мисао пружила још од времена светог Марка Евгеника.

А сада би људи који нити студирају теологију нити разумеју било шта више од онога што им реално и јесте призив желели да наметну академски програм на ПБФ. Па како један професор, макар био и епископ, треба да реагује на такав анархо-зилотизам? Зар ту вреди некоме објашњавати о "импликацијама савелијанства" кад тај не разуме значење самих речи "импликације" и "савелијанство." Ево примера, да не буде да причам напамет:

Ignjatije Midic priznaje katolicke svece

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=C8l-eHWVxPY

А ово је коментар "ученог" брата под надимком despotsrb, који је ово поставио на интернет:

"Episkop Ignjatije Midic je preokupiran katolickim svetiteljima, on ih priznaje za svete. Ма шта он има уопште да узима у уста католике поред силног безбожништва код нас. Место да учи наш народ како да се спасава њега интересује Дарвин, католички свеци. Ма из далека се осећа смрад духовни."

Али, сво незнање онога који је ово поставио постаје право благоћешће у односу на овакве коментаре:

midic je ciganin, niskih intelektualnih sposobnosti i kao takav je pogodan za manipulaciju i indoktrinaciju od strane neprijatelja pravoslavlja. Bogu hvala da u Srbiji jos ima duhovno trezvenih ljudi sposobnih da prepoznaju jeres tzv "grcke skole".

Има ли драги мој брате било какве сврхе оваквим "бранитељима" објаснавати да владика овде говори о РАЗЛИЦИ између православног и римокатоличког поимања светости, и како НА ЖАЛОСТ неке римокатоличке праксе од скора почињу да продиру и у православље?  :(

Како је било коме ко се труди да живи евхаристијски могуће да види себе у било каквој врсти заједништва с људима који шире овакве ставове. И ту има свакаквих - и младих, и старих, и припростих и покварених - када би они за које верујем да су дубоко добронамерни консервативци, попут тебе или твог епископа Јефрема довољно сагледали овај небивали конгломерат (што ће се, верујем, неумитно и догодити временом) - не верујем да бисте смогли снаге да тај дух пада и примитивизма подржите. Црква Христова је била и остала нова Нојева барка, а светлост нема заједницу с тамом... Какви год да су наши архијереји (у оба табора), мораће да схвате да се процес раскола неумитно покренуо - мени се чини да сада само што више људи треба спасити од пада. Црквена историја је немилосрдан сведок - када се једном овакви процеси покрену, не заустављају се до Саборног разрешења...

Дакле, да разјаснимо - да ли и даље мислиш да владика Игнатије може било коме било шта да објасни, кад погледаш пример овог снимка и коментаре зилотствујућих на исти? За моје схватање владика Игнатије има заиста светачко смирење у погледу оца Симеона рукумијског - не само да трпи све личне прозивке од овога да је "јеретик," којекакве еклисиолошки апсурдне представке сабору - него, брате мој, попут стрпливог оца подноси да овај отац отворено исповеда Савелијеву јерес, речима:

"Ми верујемо у једног Оца небеског, Кога увек прослављамо у три Лица: Оца и Сина и Светога Духа."

Па, када је исти овај савелијанизам присутан и у РКЦ, реци ми онда, драги брате Јустинијане - коју ми то веру овде бранимо, од кога је бранимо и, можда најважније, ко се то и каквим духом вођен дрзнуо да се гордо прогласи бранитељем? Ко је овде "православнији" - овај очигледно не смирени игуман или једини епископ наше Цркве (ово бих смео да потпишем) који би такву задрту бахатост таквим смирењем трпео?

2. Да ли се владика Иринеј и остали епископи обратили другој страни са образложењем зашто се толико учестало састају са иновернима, молитвено опште и симпатишу када свети Оци нису тако радили? Не... него се добијају одговори, да ова друга страна не разуме екуменизам, и да он није овај синкретистички него православни, икуменизам, како га је вешто назвао владика Атанасије. Али овај одговор је понижавајући за савест вернога, јер видљиво је да СПЦ не одустаје из учешћа у ССЦ, а за чији останак се највише залажу управо епиксопи са оних фотомонтажа, а ССЦ је управо синкретистичка творевина у чијем учешћу не узима чак ни РКц.

2. Опет, као под 1. - вреди ли оваквим несмиреним духовима било шта објаснавати? Причати о мисији Цркве, какву данас ни једна Русија, са свом својом силом није у позицији да одбије? Свестан сам и ја замерки који је свети авва Јустин још својевремено упућивао Светом Синоду СПЦ о "органском" учешћу у глобалистичким верским покретима - и нарочито о врло неканонској појави молитвеног општења са иновернима. Наравно, ни свети авва се није противио дијалошким, него управо синкретистичким тенденцијама - а заједничка молитва, иако и даље ЛИЧНИ чин архијереја (углавном из икономије), јесте корак ка синкретизму. роблем је, међутим, у нечем другом - неки острашћени или злонамерни људи сада на све стране подбуњују верни народ да се "превентивно" ангажује у одбрани вере. То је слично као и прича са електронским чиповима у идентификационим документима - борба је опет "превентивна" како нам их касније не би стављали на руку или чело  confused-smileys-327.gif' class='bbc_emoticon' alt='confused' />

Али, па дај да сачекамо да ствварно неко и предложи стављање чипова под кожу - или неку реалну догматску промену у вери (рецимо измену Символа Вере на било који начин) - а ти псеудоаргументи како ће "тада бити касно ако се сада не реагује" - једноставно не стоје - баш тада ће врло оштро реаговати СВАКО ко је добронамеран - и неће бити дилеме где је права страна. Овако, превентива је увек лов у мутном - ту пролазе најбоље они који су и најбескрупулознији.

Наравно, није нам пријатно да наше архијереје видимо на фотографијама испод портрета зликовачког надбискупа Степинца. Али, када је неки епископ од СА САБОРА задужен за спољну мисију, неминовно је да ће га "они тамо" покушати да сликају у најнезгоднијим ситуацијама. Али, и ти и ја знамо да би неки епископи који важе за велике бранитеље традиције "тамо" можда били усликани и у много незгоднијим ситуацијама. Опет, могао би преосвештени владика иринеј бачки да објаснава до сутра и да се правда - они што су склони да бране Цркву "до њеног уништења" (барем у њеној "српској" верзији), већ имају став о њему - и не верујем да би се тај став променио ни да се пред њима попут светог Илије, жив вазнесе у небо - и за то би вероватно рекли да је "трик антихриста." Најзад, какве би сврхе било да ти сада опет набрајам примере светоотачке икономије у погледу иновераца - ти би то разумео, али екстремисти којихране сујету тиме што замишљају да су својим анархизмом стали у одбрану вере и нације то не би разумели. Свети оци су "употребиви" само кад оптужују, грме, анатемишу - или, чуди ме да се још нико није сетио, попут светог Илије кољу жреце (што би, ваљда, били сви ми који не мислимо као и они).

3. Да ли је неко од ових епископа позвао другу страну да му објасни због чега се уводе измене у богуслужењима? Не само се чују одговори шта народ зна шта је литургија.

Народ у Црној Гори вековима живи и сматра се припадницима СПЦ, данас напросто нису више припадници СПЦ, него неке Православне Цркве у Црној Гори. Због чега је укинут назив Српска из свих меморандума и обележија са СПц у Црној Гори, народ није добио одговор.

Та "друга страна" и те како има своје представнике у СА САБОРУ СП Цркве - друга је ствар што и ти архијереји играју игру балансирања моћи. Прави разлози ове поделе су старији од целе ове "борбе за веру" - и много су дубљи и комплекснији. Само брате, ако погледаш, такве поделе су присутне кроз читаву црквену историју.

Што се тиче Црне Горе, мислим да је и теби јасно да је жалосни компромис вероватно био неопходан да би се колико-толико блокирала Дедеићева усташко-црногорствујућа опција. Не верујем да је високопреосвештени Амфилохије и сам био превише одушевљен тим изнуђеним потезом - али, да је то урадио на своју руку (као што неки причају), зар не мислиш да би било више буке - па и реакције СА САБОРА на то?

4.Сувишно је и помињати задњи случај разрешења владике Артемија без икаквог суђења и извођења доказа као по кратком поступку инквизиције, и опет верни нису добили одговор на зашто.

На жалост, ипак није сувишно споменути и овај жалосни случај. Без обзира да ли је или није било "прегласавања" на СА САБОРУ остаје чињеница да је и сам владика Артемије, заједно са СВИМ члановима СА САБОРА ставио свој потпис на овакву одлуку. Тиме је избегао одузимање епископског чина. до чега би, да је било било каквог процеса, на крају неминовно дошло. Да је само мали део докумената објављен, размере финансијског скандала би запрепастиле свакога ко би то сагледао објективно - а не са унапред донесеном одлуком да је владика невин и да му је све намештено због чврстог става одбране "вере и нације" (иако је ово за нацију до 2004 било врло дискутабилно и многи који га данас "бране" су га тада пљували). Након што је пристао да се колико-толико достојанствено повуче, владика је врло брзо прекршио договор на који је пристао на САБОРУ и сада даје неодговорне изјаве. Такође, показао је велику неодговорност према својој духовној деци коју није одлучно подстакао да остану доследни црквеном поретку и сопственим монашким заветима.

Не, уместо тога, преосвештени Артемије је почео да шаље врло опасне поруке, попут оне ужасне изјаве о "блажене успомене владици Дионисију..." Да није таквих расколствујућих и непастирских порука, никада себи не бих дозволио да причам било шта о владици Артемију, кога лично познајем и кога сам поштовао због тога што је омогућио процват монаштва распете РП епархије. На жалост, сада испада да све то и није увек било на најздравијим духовним основама - али, не бих распредао даље о детаљима који би многе који за њих не знају, с правом саблазнили.

Мој драги брате Јустинијане, мисија људи попут тебе и мене је да будемо мостови разумевања - зато што јесмо у стању да разумемо и комуницирамо с обе стране дебате, без обзира на то ка којој имамо симпатије. Мислим да је ово, по обичају, испало предугачко, па се овде заустављам с коначним одговором на сва твоја питања:

О САВРШЕНСТВУ ХРИШЋАНСТВА И НЕСАВРШЕНСТВУ ХРИШЋАНА - Николај Александрович Берђајев

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Teologija/berdjajev.htm

Знам да овај сајт многима није по вољи (на обе стране сукоба), али, просто нисам знао где бих иначе пронашао ову сјајну књигу - када би ми у СП Цркви имали довољно пастирске свести, штампали би ово дело у милонима примерака и бесплатно дистрибуирали по свим храмовима. Ово су одговори које сви добронамерни људи, колико год мало знали о Цркви, барем могу да разумеју.

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

Драги пријатељи, наш брат Андреј ће вечерас на нашим редовним предавањима управо појашњавати ове проблеме. Предавање је у 21:30. Још једном, хвала Ти Андреј што у смирењу као мало ко износиш факте и чињенице. Једино тако може да се води смислен дијалог. Ја признајем да дугим радом на интеренту по некад изгубим стрпљење што је моја мана коју се трудим да исправљам.

Дакле, дођите и послушајте вечерашње предавање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...