Jump to content

Да ли бисте желели прекид раскола Цркве Истока и Запада?

Оцени ову тему


Да ли бисте желели?  

93 члановâ је гласало

  1. 1. Да ли бисте желели?

    • Да
      43
    • Не
      14


Препоручена порука

пре 5 минута, Ћириличар рече

Нема чак ни историјских примјера да су апостоли се подвргавали Петру као свом вођи.

Дапаче, дагушче..него малопре неко помену чак и супротстављање ап.Павла Петру..око обрезања чини ми се...Ето, а мало му је фалило да се спасе.Чак је и нестворену светлост видео.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Давор73 рече

То ти је он рекао или нагађаш ?

Putin je imao pravo da se odvoji od žene pod uslovom da ga je žena varala ili tukla, čisto sumnjam da ga je tukla, a vala i prevarila. Javna je tajna da se Putin spanđavao sa raznim dosta mlađim ženama, to je taj gorostas pravoslavlja, to što je nasledio nuklearno oružije od Staljina, gonitelja hrišćana, ne znači da je veliki Pravoslavac.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Protos рече

To je bilo za one šizmatike koji negiraju da je Crkva Rima naslednica katedre Svetog Petra. Primat se razvijao kroz vekove, kao što se i Crkva razvijala. Nije bilo potrebe da apostol Petar potčinjava drugih 11 apostola, jer su svi bili svedoci samog Hrista, mada i tad je Petar bio prvi apostol među apostolima, ali vremenom Crkva se širila i razvijala i u Crkvu su se uvukli razni jeretici, neposlušnici i ostali koji su pretili Njenom jedinstvu, s toga Sveta Rimska Crkva je upotrebila svoju apostolsku vlast da proširi primat na sve i da ga utka u eklisiologiju da bi zaštitila Telo Hristovo od raznih jeretika, neposlušnika, otpadnika. Svaki Katolik mora da prizna primat rimskog episkopa, kao centra jedinstva svih Hrišćana, a ne da se svađa sa Rumunima oko 3 mrtva vlaška sela. 

Па на који си онда одговор мисли када си рекао да си се позивао на свете оце?

"Примат Рима се развијао кроз вријеме". С обзиром да ниједан источни патријарх није никада, ни у једном тренутку себе подвргнуо Риму, нема историјског развитка римског примата. Може се само говорити о идеји папиног примата и то само унутар РКЦ како се она развијала одвојено од осталих цркви и како је имала под својом контролом далеко веће земље него остале. Дакле, у питању је политика, и то политика моћи - што није баш хришћански начин стварања сопственог ауторитета.

И опет, иако су апостоли Петра сматрали највећим међу њима - никада се нису директно њему подвргавали као Вођи. Најдаље што видим јесте да се може узети да је папа "први међу једнакима" као наслиједник трона светог Петра и као пастир над највећим бројем душа - али не као вођа цијелог хришћанства.

Дакле, све "овоземаљски" аргументи, а ниједан теолошки. Исус нигдје није одређивао структуру, номенклатуру нити хијерархију цркве, па самим тим не видим зашто се еклисиолошка становишта не могу промијенити. Чак штавише, све цркве су се упоредо развијале, мање-више самостално. Постоје историјски докази праксе саборности и једнакости свих када се састану на сабору. Постоји чак историјски преседан да од најранијих дана цариградски патријарх носи почаст "првог међу једнакима" - по пристанку цијелог хришћанства. И онда тек имамо историјски примјер папске самосталности и покушавања наметања себе као главног - без пристанка осталог хришћанства, без саборне одлуке о томе итд.

Дакле нема ни теолошког основа, ни историјског, а ни политичког ( а и да има историјског и политичког, опет би били небитни као што су небитни и за православну цркву - јер је све то само одраз историјског развоја и стицаја околности и више је овоземаљско политичко питање, него суштинско догматско питање ).

пре 1 сат, Давор73 рече

Дапаче, дагушче..него малопре неко помену чак и супротстављање ап.Павла Петру..око обрезања чини ми се...Ето, а мало му је фалило да се спасе.Чак је и нестворену светлост видео.

Чим ми је имењак, мора инат да тјера :ani_biggrin: 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Protos рече

mada i tad je Petar bio prvi apostol među apostolima

A gde to piše u Pismu da je Petar bio prvi među apostolima?Može citat?

Priča o kamenu veze s mozgom nema jer kad se lepo pročita kontekst priče jasno je šta je kamen Crkve,Sin Božiji koga Petar ispoveda otkrivenjem Oca.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Кратос рече

Priča o kamenu veze s mozgom nema jer kad se lepo pročita kontekst priče jasno je šta je kamen Crkve,Sin Božiji koga Petar ispoveda otkrivenjem Oca.

Изгуглај само странице које говоре о том дијелу, а вјерују у папски примат. Стварно звучи убједљиво и не бих знао са теолошког или библиографског становишта понудити противаргумент, јер је потребно знање које су се конкретно ријечи користиле, са којим значењем, у којем језику итд. итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Ћириличар рече

Па на који си онда одговор мисли када си рекао да си се позивао на свете оце?

"Примат Рима се развијао кроз вријеме". С обзиром да ниједан источни патријарх није никада, ни у једном тренутку себе подвргнуо Риму, нема историјског развитка римског примата. Може се само говорити о идеји папиног примата и то само унутар РКЦ како се она развијала одвојено од осталих цркви и како је имала под својом контролом далеко веће земље него остале. Дакле, у питању је политика, и то политика моћи - што није баш хришћански начин стварања сопственог ауторитета.

И опет, иако су апостоли Петра сматрали највећим међу њима - никада се нису директно њему подвргавали као Вођи. Најдаље што видим јесте да се може узети да је папа "први међу једнакима" као наслиједник трона светог Петра и као пастир над највећим бројем душа - али не као вођа цијелог хришћанства.

Дакле, све "овоземаљски" аргументи, а ниједан теолошки. Исус нигдје није одређивао структуру, номенклатуру нити хијерархију цркве, па самим тим не видим зашто се еклисиолошка становишта не могу промијенити. Чак штавише, све цркве су се упоредо развијале, мање-више самостално. Постоје историјски докази праксе саборности и једнакости свих када се састану на сабору. Постоји чак историјски преседан да од најранијих дана цариградски патријарх носи почаст "првог међу једнакима" - по пристанку цијелог хришћанства. И онда тек имамо историјски примјер папске самосталности и покушавања наметања себе као главног - без пристанка осталог хришћанства, без саборне одлуке о томе итд.

Дакле нема ни теолошког основа, ни историјског, а ни политичког ( а и да има историјског и политичког, опет би били небитни као што су небитни и за православну цркву - јер је све то само одраз историјског развоја и стицаја околности и више је овоземаљско политичко питање, него суштинско догматско питање ).

Чим ми је имењак, мора инат да тјера :ani_biggrin: 



 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Ћириличар рече

Изгуглај само странице које говоре о том дијелу, а вјерују у папски примат. Стварно звучи убједљиво и не бих знао са теолошког или библиографског становишта понудити противаргумент, јер је потребно знање које су се конкретно ријечи користиле, са којим значењем, у којем језику итд. итд.

Suština je u tome zašto Simon postaje Petar i zašto baš tada on postaje kamen na kome  Bog gradi Crkvu,a to je da je ispovedio veru u Isusa kao Hrista,Mesiju,Sina Boga Živoga,tek tada ga Isus naziva Petrom,kamenom,temeljom jer je vera u Isusa  kao Mesiju temelj čitave Crkve,bez toga hrišćanstvo ne postoji a ne Petar kao čovek.

Da je Petar isti kao i svi apostoli i ni po čemu iznad njih najbolje svedoči Isusova prvosveštenička molitva.

 

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, Protos рече

Gospodin zaboravio na Lionsku i Floretinsku uniju? Svašta ste vi tu tada potpisali. 
Koliko puta Hristos pita Petra hoće li čuvati njegove ovce? 

Jevanđelje po Jovanu 21: 15-17

Hristos traži tri puta od Petra da brine o njegovim ovcama. 

15 A kad obedovaše, reče Isus Simonu Petru: Simone Jonin! Ljubiš li me većma nego ovi? Reče Mu: Da, Gospode! Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi jaganjce moje.

16 Reče mu opet drugom: Simone Jonin! Ljubiš li me? Reče Mu: Da, Gospode! Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi ovce moje.
17 Reče mu trećom: Simone Jonin! Ljubiš li me? A Petar posta žalostan što mu reče trećom: Ljubiš li me? I reče Mu: Gospode! Ti sve znaš, Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi ovce moje.

 

Pa tri put ga se odreko pre toga a jednom čak ga je i nazvao sotonom.:ani_biggrin:

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Protos рече

Gospodin zaboravio na Lionsku i Floretinsku uniju? Svašta ste vi tu tada potpisali. 

Под политичким притиском, зар не. Опет, политика моћи је у питању, а не потписивање из искрених теолошких убјеђења. На Лионској унији је уједињење предложио византијски цар, а не патријарх чак штавише. Флоренска унија је поготово такав примјер, јер су почетком 15.-ог вијека Турци опасно надирали, а православне земље су се хватале за задње сламке спаса. Дакле опет - политички опортунизам, овоземаљско питање. Не теолошко.

1 hour ago, Protos рече


Koliko puta Hristos pita Petra hoće li čuvati njegove ovce? 

Jevanđelje po Jovanu 21: 15-17

Hristos traži tri puta od Petra da brine o njegovim ovcama. 

15 A kad obedovaše, reče Isus Simonu Petru: Simone Jonin! Ljubiš li me većma nego ovi? Reče Mu: Da, Gospode! Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi jaganjce moje.

16 Reče mu opet drugom: Simone Jonin! Ljubiš li me? Reče Mu: Da, Gospode! Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi ovce moje.
17 Reče mu trećom: Simone Jonin! Ljubiš li me? A Petar posta žalostan što mu reče trećom: Ljubiš li me? I reče Mu: Gospode! Ti sve znaš, Ti znaš da Te ljubim. Reče mu Isus: Pasi ovce moje.

 

А згодно изостављаш 18. стих гдје Исус каже Петру:"Заиста, заиста ти кажем. Када си био млађи, опасивао си се сам и ходио куда си хтјео; а кад остариш и раширићеш руке своје и други ће те опасати и одвести куда не желиш.", као и 19. који објашњава читаву причу:"А ово рече каквом ће смрћу прославити Бога.".

А наслов овог дијела је "Враћање Петра у апостолство". Исус је три пута заклињао Петра као ритуал покајања, гдје се Петар три пута покајао у име Свете Тројице ( наравно, мора бити тај симболизам ту ) и на крају му каже "напасај овце моје" у смислу "твој ранг апостола ( тј. пастира ) ти је враћен". А не "буди главни свима".

Черипиковао си као муслимани када кажу да Кур'ан говори како је "убити једног човјека као убити читав свемир" па је то доказ мирољубивости ислама, а одмах у другој реченици након тога пише како кафире треба убијати.

Ударио си на аутистичног расправљача. Step up your game :D

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...