Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ovo za katoličke sveštenike - ja već rekoh, ali vi ne čitate - nije problem celibat, problem je u ljudima.Problem je u iskusenju i grehu. Covek ne treba sam da trazi djavola. Ne mogu ja da se odricem slatkisa a da se setam po poslasticarnici. Osim ako to nije posledica nekog drugog greha, gordosti na primer. Ne, problem je u ljudima koji pristupaju sveštenstvu (kod njih) bez namere da se bore sa svojim strastima, nego upravo da bi ih u tajnosti mogli praktikovati, a da pritom nemaju neprijatna pitanja zašto se nisu oženili. I kako mislite, čemu onda "i ne uvedi nas u iskušenje?" Pojasnite pitanje samo. Pa ni oni koji su sa Hristom nisu izbacili iz molitve "i ne uvedi nas u iskusenje". Svi se molimo za to. I mirjani, i monasi i svestenici. Pa da, mi se molimo da ne dođemo u iskušenje, ali kad je iskušenje tu, mi treba s istim da se suočimo i nadiđemo ga, a ne da bežimo i da ga zatvaramo u sebi. Nego, evo vam još malo za mozganje: Šta biva sa sveštenikom kog ostavi žena, ili umre? Jednostavno, zivi kao udovac a kasnije monah. Da li postoji neki kanon koji kaže da mora da bude monah? Brate Miljanje, rekla bih da nisi u braku jer bi u tom slucaju znao kakav zavet pred Gospodom dajes na vencanju i shvatio ozbiljnost te Svete tajne. Ko je taj pozvan da odredi da li je neki vid zivota po Hristu ili ne ?! Ti vidim dajes sebi za slobodu da mislis kako mislis, zasto onda ne bi i drugima dao tu slobodu da zastupamo drugacije stavove. Boris se protiv generalizacije isto kao i ja protiv "hriscanskog utopizma" gde smo svi toboz ispunjeni Bozijom ljubavlju, milosrdjem, saosecanjem za druge ... a nismo spremni, osim demagogije, nista da pruzimo, ni jedan samar da podnesemo. Sta znaci to "turbo-monastvo" i ko je pozvan da vrsi takva etiketiranja da ne kazem osudjivanja !? Gospod nam je dao slobodu a izbor je na nama. I jedan i drugi put ,i ovaj bracni i "turbo-monaski" su teski i trnoviti, puni iskusenja. Elem, sve dok je čovek s Hristom, svaki put je blagosloven. Onaj koji je s Njim, njemu đavo nikakvim iskušenjima ne može ništa. Volela bih da me naucis kako si tako siguran da sve sto dolazi od Njega je i da si bas Njegovom ljubavlju ispunjen !? Trudim se da zivim Evharistijski, da dete vaspitavam u duhu pravoslavlja, da u srcu sejem ljubav, da se ztrvujem za druge iz ljubavi prema njima (ne iz emotivnih ili nekih drugih pobuda), jer u svemu sto me okruzuje vidim Bozije ruke delo, i sve sto radim radim sluzeci Njemu , a opet mi je dan ispunjen iskusenjima. Ne, sestro, nisam oženjen. Ali se varaš da ne shvatam ozbiljnost te tajne (pre bih rekao da je većina ljudi koji joj danas pristupaju ne shvata, inače ne bi bilo toliko razvoda). I kako ko je pozvan da određuje šta je - ne po, nego za Hrista? Pa ako ja odlučim da se posvetim Njemu i da idem putem drugačijim nego što je uobičajeno, ko si ti da kažeš da to nije blagosloveno? I nikako ne možeš borbu protiv generalizacije da porediš s tom protiv utopizma. Generalizacija nikad nije dobra, niti će ikad biti. Zašto? Zato što nije tačna! Ego ti je to već sasvim lepo objasnio. Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd. To nije nikakvo etiketiranje i osuda, to je stanje stvari. I nema potrebe da mi imputiraš da sam tako nazvao celokupno monaštvo. I da, Gospod nam je dao slobodu, i ako neko odluči, opet iz ljubavi prema Hristu i bližnjem, da ne izabere nijedan od ta dva standardna puta, ko si ti da kažeš da to nije blagosloveno? A na ovo pitanje posle citata - a kako da ne znaš da si ispunjena Njegovom ljubavlju? Da li ozbiljno misliš da bi đavo čoveka varao tako što bi ga naveo da misli da voli Boga, a zapravo ga ne voli? Ili šta si htela da kažeš? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Crveni Baron Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ovo za katoličke sveštenike - ja već rekoh, ali vi ne čitate - nije problem celibat, problem je u ljudima.Problem je u iskusenju i grehu. Covek ne treba sam da trazi djavola. Ne mogu ja da se odricem slatkisa a da se setam po poslasticarnici. Osim ako to nije posledica nekog drugog greha, gordosti na primer. Ne, problem je u ljudima koji pristupaju sveštenstvu (kod njih) bez namere da se bore sa svojim strastima, nego upravo da bi ih u tajnosti mogli praktikovati, a da pritom nemaju neprijatna pitanja zašto se nisu oženili. Upravo tako.Zato Crkva ne treba da dozvoli celibat svestenicima da se ne bi skrivali "vuci u jagnjecoj kozi". Idem i za "belo monastvo". Da ljudi ne skrivaju svoje probleme iza te definicije. I kako mislite, čemu onda "i ne uvedi nas u iskušenje?" Pojasnite pitanje samo. Pa ni oni koji su sa Hristom nisu izbacili iz molitve "i ne uvedi nas u iskusenje". Svi se molimo za to. I mirjani, i monasi i svestenici. Pa da, mi se molimo da ne dođemo u iskušenje, ali kad je iskušenje tu, mi treba s istim da se suočimo i nadiđemo ga, a ne da bežimo i da ga zatvaramo u sebi. Naravno da treba da se borimo sa iskusenjem a ne da ga trazimo. Znaci odlucim hocu da zivim u celibatu - necu ici u nocni bar da ne dovodim samoga sebe u iskusenje. Ako nisam gord. Ako jesam onda dzaba celibat, moj problem je drugi. Nego, evo vam još malo za mozganje: Šta biva sa sveštenikom kog ostavi žena, ili umre? Jednostavno, zivi kao udovac a kasnije monah. Da li postoji neki kanon koji kaže da mora da bude monah? Ne verujem ali ne verujem ni da je kanonski ili dogmatski reseno da bude "beli monah". A znam da ne moze da se ozeni ponovo. Svaka čast Vučiću! Spasio si Srbiju iz ruku lopova i društvenih parazita! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ovo za katoličke sveštenike - ja već rekoh, ali vi ne čitate - nije problem celibat, problem je u ljudima.Problem je u iskusenju i grehu. Covek ne treba sam da trazi djavola. Ne mogu ja da se odricem slatkisa a da se setam po poslasticarnici. Osim ako to nije posledica nekog drugog greha, gordosti na primer. Ne, problem je u ljudima koji pristupaju sveštenstvu (kod njih) bez namere da se bore sa svojim strastima, nego upravo da bi ih u tajnosti mogli praktikovati, a da pritom nemaju neprijatna pitanja zašto se nisu oženili. Upravo tako.Zato Crkva ne treba da dozvoli celibat svestenicima da se ne bi skrivali "vuci u jagnjecoj kozi". Idem i za "belo monastvo". Da ljudi ne skrivaju svoje probleme iza te definicije. A vi mislite da nema kod nas takvih ljudi koji koriste monaštvo za ono što koriste kod katolika sveštenstvo? I kako mislite, čemu onda "i ne uvedi nas u iskušenje?" Pojasnite pitanje samo. Pa ni oni koji su sa Hristom nisu izbacili iz molitve "i ne uvedi nas u iskusenje". Svi se molimo za to. I mirjani, i monasi i svestenici. Pa da, mi se molimo da ne dođemo u iskušenje, ali kad je iskušenje tu, mi treba s istim da se suočimo i nadiđemo ga, a ne da bežimo i da ga zatvaramo u sebi. Naravno da treba da se borimo sa iskusenjem a ne da ga trazimo. Znaci odlucim hocu da zivim u celibatu - necu ici u nocni bar da ne dovodim samoga sebe u iskusenje. Ako nisam gord. Ako jesam onda dzaba celibat, moj problem je drugi. A vi mislite da je u redu oženiti se i ići u noćni bar? Ili da oženjen čovek u noćnom baru nema iskušenja? Ili uopšte, da oženjen čovek nema ista ta iskušenja kao i neoženjen? I opet se vrtimo samo oko seksa... Nego, evo vam još malo za mozganje: Šta biva sa sveštenikom kog ostavi žena, ili umre? Jednostavno, zivi kao udovac a kasnije monah. Da li postoji neki kanon koji kaže da mora da bude monah? Ne verujem ali ne verujem ni da je kanonski ili dogmatski reseno da bude "beli monah". A znam da ne moze da se ozeni ponovo. "Beli monah" sveštenik svakako ne može biti. Ako ne bude monah, on je i dalje sveštenik. Ali mora da živi dalje u celibatu. Ili eto, nađite mi pravilo koje kaže da mora postati monah. Inače, u obzir ne uzimamo činjenicu da neke vladike sveštenicima dopuštaju i drugi (i treći, četvrti) brak. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Crveni Baron Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ovo za katoličke sveštenike - ja već rekoh, ali vi ne čitate - nije problem celibat, problem je u ljudima.Problem je u iskusenju i grehu. Covek ne treba sam da trazi djavola. Ne mogu ja da se odricem slatkisa a da se setam po poslasticarnici. Osim ako to nije posledica nekog drugog greha, gordosti na primer. Ne, problem je u ljudima koji pristupaju sveštenstvu (kod njih) bez namere da se bore sa svojim strastima, nego upravo da bi ih u tajnosti mogli praktikovati, a da pritom nemaju neprijatna pitanja zašto se nisu oženili. Upravo tako.Zato Crkva ne treba da dozvoli celibat svestenicima da se ne bi skrivali "vuci u jagnjecoj kozi". Idem i za "belo monastvo". Da ljudi ne skrivaju svoje probleme iza te definicije. A vi mislite da nema kod nas takvih ljudi koji koriste monaštvo za ono što koriste kod katolika sveštenstvo? Mislim da u manastiru tesko jedan monah moze da zloupotrebljava neko dete a da ostali to ne vide ili ne znaju. A svestenik u celibatu ima svoju kucu, zivi sam i moze da radi sta zeli. Primer sledi. Pogledaj ova dva video snimka pa mi reci dali je ovo izvodljivo u manastiru? http://blog.panorama.it/italia/2010/07/26/le-notti-brave-dei-preti-gay-tutti-i-video-con-linchiesta-completa/ I kako mislite, čemu onda "i ne uvedi nas u iskušenje?" Pojasnite pitanje samo. Pa ni oni koji su sa Hristom nisu izbacili iz molitve "i ne uvedi nas u iskusenje". Svi se molimo za to. I mirjani, i monasi i svestenici. Pa da, mi se molimo da ne dođemo u iskušenje, ali kad je iskušenje tu, mi treba s istim da se suočimo i nadiđemo ga, a ne da bežimo i da ga zatvaramo u sebi. Naravno da treba da se borimo sa iskusenjem a ne da ga trazimo. Znaci odlucim hocu da zivim u celibatu - necu ici u nocni bar da ne dovodim samoga sebe u iskusenje. Ako nisam gord. Ako jesam onda dzaba celibat, moj problem je drugi. A vi mislite da je u redu oženiti se i ići u noćni bar? Ili da oženjen čovek u noćnom baru nema iskušenja? Ili uopšte, da oženjen čovek nema ista ta iskušenja kao i neoženjen? I opet se vrtimo samo oko seksa... Pa celibat se tice seksa zato se i vrtimo samo oko njega. Nego, evo vam još malo za mozganje: Šta biva sa sveštenikom kog ostavi žena, ili umre? Jednostavno, zivi kao udovac a kasnije monah. Da li postoji neki kanon koji kaže da mora da bude monah? Ne verujem ali ne verujem ni da je kanonski ili dogmatski reseno da bude "beli monah". A znam da ne moze da se ozeni ponovo. "Beli monah" sveštenik svakako ne može biti. Ako ne bude monah, on je i dalje sveštenik. Ali mora da živi dalje u celibatu. Ili eto, nađite mi pravilo koje kaže da mora postati monah. Inače, u obzir ne uzimamo činjenicu da neke vladike sveštenicima dopuštaju i drugi (i treći, četvrti) brak. Pa mora da zivi u celibatu, to nije zabranjeno, ali u ovom slucaju to bi bilo sto se kaze Bozja volja. Ali ne treba da bude pravilo i da se mogucnost da svesteniku umre zena koristi kao argument za racimo zagovaranje belog monastva. To je izuzetak. Svaka čast Vučiću! Spasio si Srbiju iz ruku lopova i društvenih parazita! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Таша Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ne znam o cemu govoris brate Miljanje , sta ja to rekoh da nije blagosloveno ?! Jasno iznesoh da je to moj stav, ispravan ili pogresan, naravno da mozes da se ne slazes sa njim. Govoris mi o tvojoj borbi protiv generalizacije a onda sam sebe demantujes, generalizacijom monaha koji idu na letovanje i zimovanje i vise po FB ... Mozda to radi po neki pojedinac ali ti ih sve prozva i lepo nazva "stanjem stvari" a ja bih rekla osudi ih ! Znas li tacno imena tih monaha ili ih generalizujes kroz "pojavu" ? Molim te?! I sta se tebe ili mene tice sta oni rade ili ne rade, zar nemamo drugih briga do njihovih? "Ali se varaš da ne shvatam ozbiljnost te tajne (pre bih rekao da je većina ljudi koji joj danas pristupaju ne shvata, inače ne bi bilo toliko razvoda)" i "Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd." - OVO ME PODSECA NA ONE PRICE " ne'c da postim bre video sam popa gde jede meso na Veliki petak, ne' da idem u crkvu ni da postim bre". Zar izbor necega sto nije "standard" kako rece , crkveno ucenje ili ga nazovi kako hoces, nije samovolja ? Da pitala sam te kako to da si siguran, da sve sto radis, mislis i osecas od Gospoda dolazi ? Jesi li ti covek bez iskusenja ? Sve sto dise neka hvali Gospoda ! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Belo monaštvo nema veze sa sveštenstvom - to treba razgraničiti. I ne, celibat se svakako ne tiče samo seksa. I ne mora monah nužno da zlostavlja dete... ima raznih strasti bluda. I nisam ja nigde ni rekao da nešto treba da bude pravilo. Samo ukazujem na činjenicu da nisu svi ljudi isti, da u hrišćanstvu (a ni inače) nema mesta generalizacijama, i da uvek ima izuzetaka, a da niko nije pozvan da kaže da je nešto neblagosloveno, ukoliko osoba o kojoj je reč to čini iz ljubavi prema Hristu. Đavo vas sigurno nikad neće zadobijati tako što će vam dopuštati da se pričestite. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ne znam o cemu govoris brate Miljanje , sta ja to rekoh da nije blagosloveno ?! Jasno iznesoh da je to moj stav, ispravan ili pogresan, naravno da mozes da se ne slazes sa njim. Govoris mi o tvojoj borbi protiv generalizacije a onda sam sebe demantujes, generalizacijom monaha koji idu na letovanje i zimovanje i vise po FB ... Mozda to radi po neki pojedinac ali ti ih sve prozva i lepo nazva "stanjem stvari" a ja bih rekla osudi ih ! Znas li tacno imena tih monaha ili ih generalizujes kroz "pojavu" ? Molim te?! I sta se tebe ili mene tice sta oni rade ili ne rade, zar nemamo drugih briga do njihovih? Sestro, ja sasvim jasno rekoh da ne govorim o svim monasima. Čitaj malo bolje. No, danas u monaštvu ima pojava kojih ranije naprosto nije bilo, niti je moglo da bude. Ali to su svakako pojedinci, ne svi. Niti sam, ponavljam, igde rekao da jesu. A mani ovu priču sad "šta se nas tiče šta oni rade", a sve vreme ovde raspredamo o tome šta neko može/ne može da radi. "Ali se varaš da ne shvatam ozbiljnost te tajne (pre bih rekao da je većina ljudi koji joj danas pristupaju ne shvata, inače ne bi bilo toliko razvoda)" i "Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd." - OVO ME PODSECA NA ONE PRICE " ne'c da postim bre video sam popa gde jede meso na Veliki petak, ne' da idem u crkvu ni da postim bre". Ovde si ipak pobrkala lončiće s analogijom, izvini, ali nisam to tako rekao uopšte. Zar izbor necega sto nije "standard" kako rece , crkveno ucenje ili ga nazovi kako hoces, nije samovolja ? Da pitala sam te kako to da si siguran, da sve sto radis, mislis i osecas od Gospoda dolazi ? Jesi li ti covek bez iskusenja ? Naravno da nisam. A ne znam ni otkud ti ideja da baš o sebi govorim? I ne, izbor nečega što nije standard, a to sve vreme pokušavam da ti dočaram, nije nužno samovolja. A ti si upravo onim "nije blagosloveno" postavila kao da jeste nužno tako. U Bogu ne postoji ništa nužno. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Таша Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd. To nije nikakvo etiketiranje i osuda, to je stanje stvari. Jasno pise da govoris u mnozini i "generalizujes". Ja brate citam sta je napisano. Uporno mi govoris da smo svi posebne licnosti, da svi imamo put za sebe .... a onda koristis MNOZINU tamo neki "monasi". Jel to iz price "rekla-kazala" ili si ocevidac ? Sve sto dise neka hvali Gospoda ! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd. To nije nikakvo etiketiranje i osuda, to je stanje stvari. Jasno pise da govoris u mnozini i "generalizujes". Ja brate citam sta je napisano. Uporno mi govoris da smo svi posebne licnosti, da svi imamo put za sebe .... a onda koristis MNOZINU tamo neki "monasi". Jel to iz price "rekla-kazala" ili si ocevidac ? Hajde smiri se malo, molim te. Zaista treba da naučiš razliku između proste množine i generalizacije (koja podrazumeva "svi"). Ili bi i u rečenici "ima ljudi koji vole da jedu pse" zaključila da se radi o svim ljudima? A generalizacija, čisto da razgraničimo, podrazumeva "svi". Elem, da, i očevidac sam, a znam i iz priča, ali mi naravno ne pada na pamet da javno iznosim ikakve detalje, to je bilo samo da ilustrujem kakvo je stanje danas sa monaštvom. A gle čuda, nismo jedina Crkva s tim problemom: Патријарх Кирил у Валааму Московски патријарх Кирил је, пред посету Петрограду за Петровдан, боравио један дан у древном ставропигијалном Валаамском манастиру. Председавао је заседању Комисије међусаборског тела за питања манастира и монаштва. Медјусаборске комисије основане су одлуком Светог Синода прошле, а конституисане почетком ове године. За сада их има тринаест за разне области црквеног живота. Тада је одређено да се једна од њих има бавити питањима „организације и живота манастира и монаштва“. Њоме руководи намесник Тројице-Сергијеве лавре, архиепископ Теогност, а секретар је игуманија Јулијана (Каледа). Чланова има укупно 19 (пет архиепископа, један митрополит, 4 епископа, 4 архимандрита, 4 игуманије и једна монахиња). Још у лето 2008. године је на Архијерејском сабору указано на то да се стање монаштва последњих петнаестак година знатно изменило. Председник Синодалне комисије за манастире, архиепископ Ореховски Алексије, указао је и на проблеме који су тада запажени. Црква сматра да су ови проблеми присутни и данас. Још као искушеници, неки долазе са „слабостима и страстима“. Примећено је да међу монасима има оних који желе раскош, опремају своје келије свакаквим уређајима. Ниво образованости монаха, чак фундаменталног, недовољан је и низак. Такође, у неким манастирима превелика пажња се придаје материјалној страни и стицању новца. Место смирености и послушања, неки у монаштву „противрече ставовима архијереја и патријарха“. Против таквих се морају предузимати мере, такође канонске, како се други у монаштву не би саблазнили јер „зли разговори кваре добре обичаје“ (1.Кор.15, 33). Монаси немају право да коментаришу мишљења патријарха, свог архијереја, или настојатеља обитељи. У противном, није прави монах који пребива у љубави Божјој, већ човек заражен духом страсти, непријатељства и спорења овога света. Првојерарх је зимус затражио од монаштва да акцент пренесе са градитељства на духовну обнову. Затражио је да се клоне „духа хедонизма и практицизма“, аутономизације, да своје келије не претварају у „апартмане са пет звездица“, као и да употпуне своје знање о канонима. У неким манастирима је било застрањивања. Тако се посебна патријаршијска комисија, као и државно тужилаштво, морала прошле године месецима бавити стањем у Богољубском манастиру Владимирске области, поступцима и ставовима архимандрита Петра (Кучере). Због свих тих околности, патријарх Кирил је сматрао да је такође и за питања монаштва потребна посебна комисија која ће разматрати стање измедју сабора. Патријарх је овом приликом истакао жељу да монаштво буде „главна духовна снага Православља“, уз намеру да се ојача „ефективност његовог служења“. Извор: Задужбина свете Јелисавете Фјодоровне Радио Светигора Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Милан Меденица :) Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 желео бих прво да се бесрамно самоцитирам ... свете Тајна брака или свештенства нису обавезни за обожење. или давања завета монаштва. света Тајна причешћа јесте. могу ли се причешћивати и деца и ожењени и монаси и свештеници? могу СВИ, статус и доба не условљава Господ. Moram reci da nisam imala priliku da sretnem pravoslavnog svestenika koji zivi u celibatu (a vidim da kod rimokatolika to u praksi prestavlja veliki problem) jer obicno ljudi sa takvim pogledom se odluce za monaski put, zar ne ?!то је зато што нико на звона не звони кад узме подвиг такав ...постоје бракови попа и попадије кад живе у целибату bliss jeeee разни су подвизи и маните се Тесле као примера девствености. то што се никад није женио не значи да никад није био са женом, већ је жртвовао такав живот зарад посвећености науци. клик Душекорисна књига О ЧЕСТОМ ПРИЧЕШЋИВАЊУ СВЕТИМ ТАЈНАМА ХРИСТОВИМ, свети Никодим Светогорац и свети Макарије Коринтски клик Кољивари и пракса честог причешћивања Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Таша Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 "Ali se varaš da ne shvatam ozbiljnost te tajne (pre bih rekao da je većina ljudi koji joj danas pristupaju ne shvata, inače ne bi bilo toliko razvoda)" i "Turbo-monaštvom sam nazvao pojavu da monasi idu na letovanja, zimovanja, da vise po ceo dan na fejsu (nemam ja ništa protiv toga da budu na fejsu, al' ne da vise ceo dan na istom), da vozikaju skupa kola po celoj zemlji i "vrebaju" ljude za manastir itd itd." OVO ME PODSECA NA ONE PRICE " ne'c da postim bre video sam popa gde jede meso na Veliki petak, ne' da idem u crkvu ni da postim bre". Ovde si ipak pobrkala lončiće s analogijom, izvini, ali nisam to tako rekao uopšte. Kao sto vidis citirala sam te. Dosla sam do zakljucka da je po tebi "belo monastvo" bolji izbor jer "vecina" brak ne shvata ozbiljno, kao i "monasi" koji eto rade sta rade. Zato ako ne volis da "generalizujes" a ti nemoj ! Pozdrav brate i oprosti ne mislim ti nista lose. Ali da ponovim jer mense0198626478946378946 kao sto rece otac Gerasim zicki ... "deco draga ili Anka ili kamilavka, ne valja vam to tako " ... bliss jeeee Laka noc i svako dobro od Gospoda ti zelim ! Sve sto dise neka hvali Gospoda ! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Август 8, 2010 Пријави Подели Написано Август 8, 2010 Ja ti kaza na prethodnoj strani - nauči prvo šta je generalizacija. "Svi" je generalizacija. Obična množina nije. I meni je žao što ti izvlačiš pogrešne zaključke iz mojih rečenica, jer smatram da pišem sasvim jasno i nedvosmisleno. A da razvoda ima mnogo, to je činjenica. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
ego Написано Август 9, 2010 Пријави Подели Написано Август 9, 2010 možeš li da navedeš stih iz svetog pisma gde apostol kaže da je devstvenost Hrista radi mnogo veća pred Bogom И када изиђе на пут притрча један човек, клекне пред њега и упита га: добри учитељу, шта да учиним да наследим живот вечни? А Исус му рече: што ме називаш добрим? Нико није добар - осим једнога Бога. Знаш заповести: »Не убиј, не чини прељубе, не укради, не сведочи лажно, не закидај, поштуј оца свога и мајку«. Но он му одговори: учитељу, све сам то држао од своје младости. А Исус га погледа, заволе га и рече му: једно ти недостаје: иди, продај све што имаш и дај сиромасима, па ћеш имати благо на небу, и дођи, узми крст свој и хајде за мном. А он се ражалости на ову реч и оде тужан, јер имађаше многа имања. И погледавши Исус наоколо рече својим ученицима: како ће имућни људи тешко ући у царство Божије. А ученици се запањише на његове речи. Но Исус опет прозбори и рече им: децо, како је тешко онима који се уздају у имање ући у царство Божије. Лакше је камили да прође кроз иглене уши него богатоме да уђе у царство Божије. А они се још више уплашише говорећи један другоме: па ко може да буде спасен? Исус погледа на њих и рече: људима је то немогућно, али Богу није; јер Богу је све могућно. Петар поче да му говори: види, ми остависмо све и пођосмо за тобом. Исус пак одговори и рече: заиста, кажем вам, нема никога ко остави кућу, или браћу, или сестре, или мајку, или оца, или децу, или њиве ради мене и ради еванђеља, а да не прими сад стоструко, у ово време куће, и браћу, и сестре, и мајке, и децу и њиве - уз прогањања - а у будућем свету вечни живот. Но многи први биће последњи и последњи први. (Мк. 10:17-31) И гле, један му приступи и рече: учитељу, какво добро да учиним да имам живот вечни? А он му рече: што ме питаш за добро? Један је добар; ако пак хоћеш да уђеш у живот, држи заповести. Рече му: које? А Исус рече: »Не убиј, не чини прељубе, не кради, не сведочи лажно, поштуј оца и мајку, и љуби ближњега свога као самога себе«. Рече му младић: све сам то држао; шта ми још недостаје? Рече му Исус: ако желиш да будеш савршен, иди, продај своје имање и дај сиромашнима, и имаћеш благо на небу, и хајде за мном. А младић чувши ову реч оде ожалошћен; јер је имао многа имања. А Исус рече својим ученицима: заиста вам кажем да ће богаташ тешко ући у царство небеско. И опет вам кажем, лакше је камили да прође кроз иглене уши, него да богаташ уђе у царство Божије. А ученици чувши уплашише се јако и рекоше: ко онда може да се спасе? Исус их погледа и рече им: људима је ово немогућно, али је Богу све могућно. Тада одговори Петар и рече му: ето, ми смо оставили све и пошли за тобом; шта ћемо добити? А Исус им рече: заиста вам кажем да ћете ви, који пођосте за мном, у новоме свету, када Син човечији седне на престо славе своје, и сами сести на дванаест престола и судити над дванаест племена Израиљевих. И сваки који остави куће, или браћу, или сестре, или оца, или мајку, или жену, или децу, или њиве ради мога имена, примиће стоструко и наследиће живот вечни. Али ће многи први бити последњи и последњи први. (Мт. 19:16-30) „Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
w.a.mozart Написано Август 9, 2010 Пријави Подели Написано Август 9, 2010 prva 3 boldirana govore o nevezivanju za materijalno a 4. И сваки који остави куће, или браћу, или сестре, или оца, или мајку, или жену, или децу, или њиве ради мога имена..... još uvek nema pravog citata.... i neće ga ni biti,izgleda Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
ego Написано Август 9, 2010 Пријави Подели Написано Август 9, 2010 prva 3 boldirana govore o nevezivanju za materijalno a 4. И сваки који остави куће, или браћу, или сестре, или оца, или мајку, или жену, или децу, или њиве ради мога имена..... još uvek nema pravog citata.... i neće ga ni biti,izgleda Није директан, али суштински то изражава. Има их још неколико: И видех, и види, Јагње стајаше на Сионској гори, а с њим њих сто четрдесет и четири хиљаде који су имали његово име и име његовога Оца написано на челима својим. И чух глас са неба као шум многих вода и као грмљавину јаког грома, а глас који чух беше као од китариста који певају уз своје китаре. И певаху нову песму пред престолом и пред четири жива бића и пред старешинама, и нико није могао да научи ту песму сем оних сто четрдесет и четири хиљаде који су искупљени са земље. То су ти што се не окаљаше женама; то су, наиме, девственици. Они иду за Јагњетом куда оно иде. Ови су искупљени као првенци од људи Богу и Јагњету, и лаж се не нађе у њиховим устима; непорочни су. (Oт. 14:1-5) Што се тиче онога о чему сте ми писали, добро је за човека да се не дотиче жене; али због блуда сваки нека има своју жену, и свака жена свога мужа. Муж да чини своју дужност жени, а исто тако и жена мужу. Жена не располаже својим телом, него муж; исто тако и муж не располаже својим телом, него жена. Не ускраћујте се једно другом, сем по договору за извесно време, да се предате молитви, а затим да се опет састанете, да вас сатана не искуша због ваше неуздржљивости. Али ово говорим као допуштење, а не као заповест. Ја пак желим да сви људи буду као ја; али свако има свој благодатни дар од Бога, један овако, а други онако. А неожењенима и удовицама велим: добро им је ако остану као што сам и ја. Али ако не могу да се уздржавају, нека ступе у брак, јер је боље ступати у брак него распаљен патити. Брачним друговима пак не заповедам ја, него Господ, да се жена не раставља од мужа. А у случају да се растави, нека остане безбрачна, или да се помири са својим мужем. И муж да, не отпушта своју жену. А осталима говорим ја, не Господ: ако неки брат има жену која не верује, и она пристаје да живи с њим, нека је не отпушта. И жена која има мужа који не верује, а он пристаје да живи с њом, нека не отпушта мужа. Муж који не верује, наиме, посвећен је верном женом, и жена која не верује посвећена је братом; ваша деца би иначе била нечиста, а сад су света. Ако ли се онај који не верује раздваја, нека се растави; брат или сестра у таквим случајевима нису везани као робови, јер нас је Бог позвао да живимо у миру. Шта знаш, најзад, жено, да ли ћеш спасти мужа? или шта знаш, мужу, да ли ћеш спасти жену? Само свако нека живи онако како му је Господ доделио, како га је Бог позвао. И тако наређујем по свим црквама. Ако је ко позван као обрезан, нека се не гради необрезан; ако је ко позван у необрезању, нека се не обрезује. Обрезање је ништа, и необрезање је ништа, него - држање Божијих заповести. Свако нека остане онакав какав је позван. Јеси ли позван као роб? не брини се, него иако можеш да постанеш слободан, радије остани у чему си. Јер ко је као роб позван у Господу - слободњак је Господњи; тако је и позвани слободњак Христов роб. Скупо сте купљени; не будите робови људима. Свако, браћо, нека остане пред Богом у оном у чему је позван. А за девојке немам заповести од Господа, него казујем своје мишљење као човек који је доживео благодат Господњу - да би уживао поверење. Сматрам, дакле, да је ово добро због садашње невоље, да је добро човеку да тако буде. Јеси ли се привезао за жену? - не тражи развод. Јеси ли се развео од жене? - не тражи жене. Но ако и ступаш у брак, ниси погрешио, и девојка ако се уда - није погрешила; али ће такви имати телесну невољу, а ја вас штедим. Него ово вам, браћо, поручујем: време је кратко; убудуће и они који имају жене да буду као да их немају, и који плачу - као да не плачу, и који се радују - као да се не радују, и који купују - као да ништа немају, и који користе овај свет - као да га не искоришћавају; јер пролази обличје овога света. А ја хоћу да сте безбрижни. Безбрачни брине се за оно што је Господње, како ће угодити Господу, а ко је ступио у брак брине се за оно што је светско, како ће угодити жени, те је подељен. И неудата жена, и девојка, брине се за оно што је Господње, да буде света и телом и духом, а која је ступила у брак брине се за оно што је светско, како ће угодити мужу. Ово пак говорим на корист вас самих, не да вам ставим омчу, него да будете часни и да без сметње истрајно служите Господу. Мисли ли ко да неприлично поступа са својом девојком, ако је она зашла у године, и тако мора да буде, нека чини шта хоће: не греши, нека ступају у брак. Ко, међутим, чврсто стоји у свом срцу и нема нужде, него влада својом сопственом вољом, па је ово одлучио у свом сопственом срцу, да сачува своју девојку, добро ће чинити. Тако, добро чини ко удаје своју девојку, али боље ће чинити ко је не удаје. Жена је привезана док јој муж живи; а ако јој муж умре, слободна је да се уда за кога хоће, само у Господу. Али је, по мом мишљењу, блаженија ако тако остане; мислим, уосталом, да и ја имам Духа Божијег. (1. Кор. 7) А он им рече: не схватају сви ове речи, него они којима је дано. Јер има ушкопљеника који су се из утробе материне тако родили, и има ушкопљеника које су људи ушкопили, и има ушкопљеника који су сами себе ушкопили ради царства небескога. Ко може да схвати нека схвати. (Мт. 19:11-12) „Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука