Jump to content

Да ли је могуће спасити се а не бити ни у браку ни у монаштву?

Оцени ову тему


banana

Препоручена порука

Нема заједнице са Богом, ван заједнице са људима.

А она се сотварује или у заједници брачништва или у заједници манастира.

"Трећи пут" је антизаједница, тј. жешћи индивидуализам.

Ратко, једно искрено питање: зашто онда Предање Цркве, као и њен богослужбени живот, нису "озваничили" тај "трећи пут"?

Наравно да нема такве заједнице, зато заједничариш са браћом и сестрама на Литургији.

Ти не прихваташ трећи пут јер није озваничен?

Крштен си, причешћујеш се. Ето озваничавања.

Наравно, ако се неко не препушта другоме из себичности - то је већ друго питање. Али не треба да прави притисак на себе да по сваку цену одабере једно. То је и ст. Порфирије лепо објаснио.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovde se ljudi trude da Lazu neshvate.

Moze se i ovako reci, zajednica ili zajednistvo u Crkvi ili manastiru je podvig par ekselans. Bog ljudski rod poznaje bolje od bilo kog drugog (on nas je na kraju i stvorio). Zato Crkveno predanje iskljucivo naznacava vrednost i vaznost zajednice. Da li bracne ili opstezica u manastiru. Upravo da bi trpeli, voleli, pazili jedni na druge. Pa Sveti Vasilije Veliki je jos govorio o vaznosti zajednice u manastirima.

Zbog toga i poziv na opredlenje!!

Хвала Архиђаконије, задужио си ме, јако лепо и прецизно речено!

Немам шта да додам више о томе.

Наравно да нема такве заједнице, зато заједничариш са браћом и сестрама на Литургији.

Ти не прихваташ трећи пут јер није озваничен?

Крштен си, причешћујеш се. Ето озваничавања.

Наравно, ако се неко не препушта другоме из себичности - то је већ друго питање. Али не треба да прави притисак на себе да по сваку цену одабере једно. То је и ст. Порфирије лепо објаснио.

Архиђакон је лепо објаснио.

Али, слажем се да се не сме правити притисак.

Свако треба полако и трезвено да изабере.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је и ст. Порфирије лепо објаснио.

@ Ratko

Ali kada je vladika Profirije drzao tu besedu u man.Kovilju rekao je jasno da nesme da bude prisile ali da treba stremiti ka tom po slobodnoj volji. Pa kao dodje docice ako ne nikom nista. Anahorit u svetu :D

Ora et labora

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не, не по аутоматизму, већ промашај по индивидуалној жељи сваког понаособ.

Уууфффф... "pa ne cini zajednica Boga" - седи, један из основа веронауке!

Јесте, храм Духа Светога, али Дух Свети долази само у заједницу, не у индивидуалце.

Јел' си читала о Педесетници у Делима Апостолским. Ту све лепо пише.

ne cini zajednica Boga.,prvo je zajednica Boga i covjeka,a onda je zajednica svih nas u Gospodu Isusu Hristu...''zajednica licnosti Sina sa Ocem u Duhu svetom cini Boga''-rece dragisa,e obrati malo paznju na njegovo pisanije,nije teolog,ali vjeruj mi od njega bi mogao dosta toga nauciti...

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Prota Aleksandar Sargunov:

No postoji jos jedan nacin zivota, kada covek nije ni u monastvu, ni u braku.Ili se on lisava braka,ili ga uopste ne ostvaruje: ne zato sto bi on hteo da citav zivot provede u devstvu, vec zato sto ga Gospod lisava mogucnosti da stupi u brak.Takvih ljudi u nase vreme je sve vise, narocito u Crkvi.Ovde , kao i u svakom podvigu mucenistva, mudrost se sastoji u tome da se bude sposobnim da se ovaj nevoljni krst primi kao voljni, cime lisavanje postaje dobitkom, i da bi odsustvo opstenja koje se daje u braku, nadoknadilo opstenjem koje covek moze ostvariti u Crkvi...

Светост не може да сапостоји заједно са еластичном савешћу која трпи компромисе тамо где њима места нема.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Наравно да хоћу, он заиста лепо пише.

Научио сам ја и од тебе пуно. Али, ти прочитај за почетак катихизис, пошто не разумем шта хоћеш да ми кажеш са овом твојом "тријадологијом"? confused

prvo je zajednica sa Bogom,a zajednica sa bracom i sestrama u Gospodu Isusu Hristu je samo posljedica,a kod tebe je to obrnut redoslijed,kao da zajednica s ljudima daje Boga...ali dobro,ipak si ti teolog,te necu vise ,a i dobih vec jednog keca ;)

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@ Ratko

Ali kada je vladika Profirije drzao tu besedu u man.Kovilju rekao je jasno da nesme da bude prisile ali da treba stremiti ka tom po slobodnoj volji. Pa kao dodje docice ako ne nikom nista. Anahorit u svetu :D

Лепо си прецизирао. То је то.

С тим што сам мислио на старца Порфирија Кавсокаливита, али то ништа не мења, мислим, иста је мисао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

prvo je zajednica sa Bogom,a zajednica sa bracom i sestrama u Gospodu Isusu Hristu je samo posljedica,a kod tebe je to obrnut redoslijed,kao da zajednica s ljudima daje Boga...ali dobro,ipak si ti teolog,te necu vise ,a i dobih vec jednog keca ;)

Да, добро је, разумем.

Знаш, у праву смо и ти и ја, јер се то све заправо прожима, једно другом превасходи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Лепо си прецизирао. То је то.

С тим што сам мислио на старца Порфирија Кавсокаливита, али то ништа не мења, мислим, иста је мисао.

Pa brate a sta mislis odakle vladici Porfiriju to znanje i rezonovanje? Ne zove se on slucajno Porfirije :D .Vec ime dobi po svom duhovnom ocu.

Ora et labora

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Magnus es, Domine, et laudabilis valde: magna virtus Tua... Тако је Свети Августин започео своје Confessiones, е па да и ја дам своје confessiones. Елем како много волим целибат те немам намеру да се женим, а много волим монаштво (иако презирем гуризам, а имам доста негативно мишљење о данашњм монаштву), закључих након размишљања да могу најбоље да послужим Цркви управо у свету. Како не постоје православни језуити свој животни став оправдаћу управо Предањем. Лазаре сети се Bnai qyama - синови и кћери Завета. Синови кћери Завета су били мирјани који су живели у целибату...

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Magnus es, Domine, et laudabilis valde: magna virtus Tua... Тако је Свети Августин започео своје Confessiones, е па да и ја дам своје confessiones. Елем како много волим целибат те немам намеру да се женим, а много волим монаштво (иако презирем гуризам, а имам доста негативно мишљење о данашњм монаштву), закључих након размишљања да могу најбоље да послужим Цркви управо у свету. Како не постоје православни језуити свој животни став оправдаћу управо Предањем. Лазаре сети се Bnai qyama - синови и кћери Завета. Синови кћери Завета су били мирјани који су живели у целибату...

Ако имаш жељу за монаштвом,не би требало да те од тога одбија стање данашњег монаштва.Напротив.

У манастир одлазимо зато што желимо да служимо Господу у потпуности,не да бисмо се "лепо осећали".

Пишем, братијо, пред лицем Бога свог: смирите срца своја и видећете милост Господњу још овде на земљи и познаћете Творца небеског и ваша душа неће моћи да се насити љубави.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако имаш жељу за монаштвом,не би требало да те од тога одбија стање данашњег монаштва.Напротив.

У манастир одлазимо зато што желимо да служимо Господу у потпуности,не да бисмо се "лепо осећали".

У томе и јесте ствар да уопште немам жељу да идем из света, а имам жељу да живим у целибату.

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Боље него да је обрнуто.

Мислиш отићи у манастир и не живети у целибату? :lol:

Požuda unutar manastirkish zidova

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...