Milan Nikolic Написано Март 10, 2010 Пријави Подели Написано Март 10, 2010 Презвитер Вукашин Милићевић: Љубав и Крст 10. март 2010 - 12:44 У свечаној дворани Змај-Јовине Гимназије у Новом Саду, презвитер Вукашин Милићевић, настојатељ параклиса Светог Јована Златоуста у Студентском граду у Београду и уредник радија Слово Љубве, одржао je у недељу, 7. марта 2010. године, предавање на тему Љубав и Крст. Учешћa у Трибини узео је и Његово Преосвештенство Епископ бачки Господин др Иринеј. Звучни запис предавања http://www.eparhija-backa.rs/sites/default/files/users/user6/audio/o_vukasin_ljubav_i_krst_.mp3 Наука верујућих каже: Апсолутан је само Бог Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest свештеник Иван Написано Март 10, 2010 Гости Пријави Подели Написано Март 10, 2010 https://www.pouke.org/audio.php?cid=188 Ево и овде за директно слушање. Предавање је одлично, преслушао сам га- Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Март 28, 2011 Гости Пријави Подели Написано Март 28, 2011 Свештеник Вукашин Милићевић ПРИМА СЕ... Управо то, тај амбијент, ваздух непријатан нашој сујети, мога би се означати као литургијски етос. Има један мали манастир у који много волим да одлазим. Зашто? Зато што је манастир. А то се данас не виђа баш тако често. Е, сад, има један мој друг, па има његова сестра, па и она воли да иде у тај манастир. Али оде она, тако, једном у један други манастир да прошета, што би се рекло ту у близини; у том манастиру живе старе и не много образоване, али заиста честите монахиње. Прича она тако са њима, питају је где иде у цркву. Каже им: - У манастир... - Аууу - каже једна старица - Немој тако! Тамо кад се причестиш, тамо се причешће не прима. Знаш, тамо не служе к'о Свети Сава. Да су рекле да се причешће „не прима" зато што понекад и ја тамо долазим, то бих некако и разумео; тешко је поверовати да „кроз мене" нешто делује. Међутим - не! Није к'о Свети Сава. Те честите старице вероватно не знају много о Светом Сави, поготово не о, рецимо, богослужбеним књигама које је користио. Веороватно не знају ни да се он баш нешто није ни бавио тиме како треба Литургија да се служи. Ни очевидаца Савиног служења нема. Али оне знају како је он служио! Оне вероватно знају шта је и мислио! А знају тако што им је неко рекао. А тај неко свакако није Свети Сава нити ко њему близак. И рекао им је то с неком намером. А та намера је прилично, како би се рекло, вучија, с обзиром на то да је последица то да ове безазлене старице више немају поверења у своје сестре, следи да је тај неко вук, и то вук у јагњећој кожи. Можда не намерно јер можда и он то говори колико зна, а не зна много, рецимо, јер и њему је неко рекао, и тако у недоглед. Замислите да нема тога што се говори? Шта би онда било? Ево овако би било: саберу се хришћани зато што верују да је Бог толико заволео свет свој да је и Сина свога јединороднога дао (Јн 3, 16). Па онда ти хришћани раде оно што им је Господ рекао да чине у његов спомен: Јер ја примих од Господа што вам и предадох, да Господ Исус оне ноћи кад беше предан, узе хљеб, и заблагодаривши преломи и рече: Узмите, једите, ово је тијело Моје, које се за вас ломи; ово чините у Мој спомен (1 Кор 11, 23-24). Па се притом моле речима које су им предали људи попут Светог Василија Великог. Ако се сећате (ако сте читали или, далеко било, чули), тамо се молимо за такве појединце и ствари као што су грешници, ублажење раздора међу црквама, мир и љубав (даруј нам мир твоју и љубав Своју, јер си нам дао све и сва). То су углавном ствари које се „не примају" зато што смо ми добри, него ствари које нам је Он даровао и дарује зато што нас воли и зато што хоће. То би било тако да не постоји углавном неписмено, пардон, усмено предање, о најважнијим стварима за спасење; овако, све то не важи; јер ви не знате те две, три или тих пет најважнијих ствари. Ту нема никаквог простора за „сувишак срца"; ту нема много места ни за срце, штавише - све се своди на поредак тих неколико најважнијих ствари. А то што ми баш и не знамо шта је „писац" тј. аутор чак и таквог поретка хтео да каже и како је и зашто хтео да каже, то, наравно, нема везе. Важно је да ми знамо шта је истина иако то можда не знамо да изразимо без коришћења речи попут „не" „против", „борба" „непријатељ". У чему је проблем? Да ли је истина стварно у тих неколико најважнијих ствари? Наравно да није, али је лакше да мислимо да јесте; лакше је рећи да постоје а), б) и в) истина, него ли прихватити да је истина да је Син Божији умро на крсту људском смрћу; него ли да је умро за безбожнике, јер Христос, још док бјесмо немоћни, умрије у одређено вријеме за безбожнике. Јер једва ће ко умријети за праведника; а за доброга можда би се ко и усудио да умре. Али Бог показује своју љубав према нама, јер још док бијасмо грјешници, Христос умрије за нас (Рим 5, 6-8), него ли да је тиме сваком телу отворио у Живот вечни; него ли да чак и неко попут мене може да саслужује над-небеској тајни. Лакше је, зато што из а), б) и в) произлази ништа, а ништа не угрожава нашу величанствену истину о себи, чак је утврђује, поготово ако томе ничему подучавамо друге, док из овог другог долази много не тако пријатних ствари - за нашу сујету. Управо то, тај амбијент, ваздух непријатан нашој сујети, могао би се означити као литургијски етос. А у оном манастиру са почетка ваздух годи и, некако, реже. Аутор је свештеник при капели Св. Јована Златоустог у Студентском граду у Београду и главни и одговорни уредник радуја Слово љубве Извор: „Православни мисионар“, 1/2011,стр.63-64. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
JESSY Написано Март 28, 2011 Пријави Подели Написано Март 28, 2011 0203_cool ''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''(Св.Нектарије Егински) ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mиљан Танић Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Оче, мислим да сам управо сконтао ЗАШТО су се на борби за вечеру појавила ЧЕТИРИ (!!!) "реаговања" против о. Вукашина и "Мисионара"... због тога што сте ви овде поставили текст. Потпуно исто форматиран, прво се појавио сам текст на борби... а онда ЧЕТИРИ "реакције" - последња од самог Владе Димитријевића. А данима се питам откуд им тек сад идеја да "реагују" (стављам наводнике јер не верујем да су то писма читалаца...) после месец дана откако је текст изашао... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
uros Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Ау како је Влада изврнуо тезу оца Вукашина, фуј. Дакле ако сам до сада неговао и 0.01 промил поштовања према "искрености" г. Димитријевића, он је сад нестао. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zeebedee Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Ау како је Влада изврнуо тезу оца Вукашина, фуј. Дакле ако сам до сада неговао и 0.01 промил поштовања према "искрености" г. Димитријевића, он је сад нестао. Ti si imao postovanje prema tom egoisticnom i sujetnom bivsem drugu i clanu? a inace o. Vukasin je pogodio bas gde treba; Borba za veceru ima cak pet osvrta na tekst ( sto govori koliko ih boli istina i koliko su se prepoznali). Not Available Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Април 2, 2011 Гости Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Оче, мислим да сам управо сконтао ЗАШТО су се на борби за вечеру појавила ЧЕТИРИ (!!!) "реаговања" против о. Вукашина и "Мисионара"... због тога што сте ви овде поставили текст. Потпуно исто форматиран, прво се појавио сам текст на борби... а онда ЧЕТИРИ "реакције" - последња од самог Владе Димитријевића. А данима се питам откуд им тек сад идеја да "реагују" (стављам наводнике јер не верујем да су то писма читалаца...) после месец дана откако је текст изашао... У "Мисионару" су ми омиљени текстови управо о. Вукашина. То што појединима сметају или им кваре њихов верски систем није мој проблем. Опет његови текстови имају поднаслов "Из другачијег угла", па јасно говоре да имају један неконвенционалан приступ. Борба за веру пише шта им је воља. Нека пишу, свако ко иоле воли Цркву и разумење њен смисао постојања неће узимати то што они пишу за нешто валидно. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
obi-wan Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Ау како је Влада изврнуо тезу оца Вукашина, фуј. Дакле ако сам до сада неговао и 0.01 промил поштовања према "искрености" г. Димитријевића, он је сад нестао. Ne vredi, sav njegov nesumnjivi i veliki kvalitet kao publiciste i pisca potpuno je zgazen pisanjem ovakvih pamfleta... "Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Nebojsa Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Gospodin Dimitrijević je sektaš ima taj mentalitet tu stalnu želju da se bori protiv nekog i nečega ne shvatajući suštinu Hrišćanstva da se treba boriti za nešto ,za Hrista ,ne protiv Mike ,Laze borda grupe g17+ ili šta znam već . Takvi ljudi nisu sposobni da porode novu vrednost i da istraju sa njom . Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mudrov Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Због вређања канонског клирика СПЦ имаш од мене опомену. nishizawa Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
antics Написано Април 2, 2011 Пријави Подели Написано Април 2, 2011 Јаооо, што су смешни ови на барбизазаверу.... Да је друг Тито имао овакве крај себе 1948. Америка и Енглеска би заиста биле једна земља пролетерска. Свака част, другови "верници"! Баш сте сјупер... Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .http://www.srdjanantic.blogspot.com/ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Август 22, 2011 Гости Пријави Подели Написано Август 22, 2011 У Православљу од 15. јула 2011. објављен је текст „Има ли шта узвишеније од човека?“ који представља реакцију на мој текст „Блиски сусрет треће врсте“ објављен у Православљу од 15. јуна 2011. Потписник ове реакције је игуман Дајбабске горе, високопреподобни Архимандрит Лука. Иако то можда није уобичајено, осећам потребу да пре покушаја да одговорим на питања која овај текст поставља кажем како је о. Лука личност према којој гајим изузетно велико поштовање и уважавање. У том контексту, сматрам да ми је текстом „Има ли ишта узвишеније од човека?“ учињена велика част. Управо зато се осећам обавезним да одговорим на примедбе изнесене у овом тексту. Не могу да се отмем утиску да ове примедбе немају много везе са ставовима које сам изнео. У тексту реакције се не налази ниједна референца, директна или индиректна, на моје ставове. Упркос томе, покушаћу да одговорим на постављена питања управо узимајући у обзир ставове које сам изнео у тексту „Блиски сусрет треће врсте“. Најпре, начелно: нигде у тексту нисам рекао да „ванземаљци“ постоје, те да су они „узвишенији“ или „значајнији“ од човека. Мој текст је покушај да се богословски вреднује истина (за сада) о томе да се могућност постојања интелигентног облика живота ван Земље не може искључити. Ако се нешто по том питању променило, извињавам се, нисам обавештен. Тврдња да се „теза о могућности постојања интелигентног живота на другим планетама не поклапа са православним богословљем и нашом вером“ не „поклапа се“, по мом мишљењу, са основном истином наше вере: да је Бог у својој свесилности слободан. Верујем да је Божија слобода прва порука коју нам преноси Откривење, не само Новог, већ и Старог Завета. Бога не можемо „затворити“ ни у какво учење; смисао учења је да нас ослободи и ослобађа за сусрет са Живим и Слободним. Експлицитније, у вези са темом: Бог је могао да створи бића о којима се не говори експлицитно у Књизи постања и био је слободан да нас о томе, као и о разлогу стварања, не обавести, упркос томе што би се можебити његово величанство човек нашло тиме увређеним. „Бог је постао човек. Има ли онда ишта више од човека?“. Верујем да нема. Моја основна намера у вези са текстом била је управо «антрополошка». Желео сам да на занимљив начин поставим неколико питања у вези са мање-више савременом теолошком антропологијом, питања за која држим да су веома важна. Суштина проблема се односи на за мене спорне покушаје да се човек дефинише готово искључиво на основу замисли о савршености тренутног стања („начина постојања“) људске природе. Верујем да нам наше богословско предање о човеку (о коме нам понајбоље говори Свето Крштење), насупрот оваквој „натуралистичкој“ антропологији, говори о човеку као о бићу које је на путу, које се креће ка свом истинском постојању. Премда у свом гносеолошком аспекту, мислим да једна антропологија налик „натуралистичкој“ стоји у основи тезе да је Откривење могуће разумети као позитивно знање о „стварима садашњим и будућим“, а коју управо видим као подтекст примедбе којом почиње текст „Има ли ишта узвишеније од човека?“. Ја, наиме, верујем да човек својим разумом не може исцрпети Откривење и преточити га у некакав систем позитивних знања о свету, човеку и Богу. Стога сматрам да констатација како „нема ништа узвишеније од човека“ није довољна да би се одговорило на питање „шта је човек?“. Лично, као што назначих у „спорном“ тексту, верујем да би дефиниција човека могла да се креће у следећим оквирима: „човек је психосоматско биће које може да разуме и одговори на поруку Еванђеља“. Ако хипотетички „мали зелени“ задовољавају ове услове, онда су они људи, упркос формалној сличности, односно несличности. У том смислу, верујем да су „еугеничке примедбе“ у вези са њиховим замишљеним изгледом и аргументи који полазе од некакве лепоте човековог тела у најмању руку неумесни; нажалост, многи су током историје све што се не уклапа у одређену слику света и човека дисквалификовали као „демонско“. Сетите се само европских бајки о „дивљацима“ из нових светова, антисемитских памфлета о демонској природи Јевреја (уз обавезно карикирање физичких особина), доктрине америчких „хришћанских“ расиста о ропству као о „природном“, богомданом стању... Примера ради, било је неопходно да папа Пије III 1537. изда булу Sublimus Deus како би јасно ставио до знања да став како амерички урођеници нису људи представља дело Сатане. Заступници оваквог става су се управо позивали на Свето Писмо: наиме, ако Нови Завет каже да ће се Еванђеље проповедати свим народима, па ако Еванђеље није до сада проповедано „Индијанцима“, то само може да значи да они нису народ, тј. људи. Такође, Свето Писмо говори о томе да се људски род дели на потомке Сима, Хама и Јафета. Пошто се „Индијанци“ у ту слику не уклапају, то значи да они нису људи. Наставимо: „Шта је онда Васиона за човека?“ Васиона је свештени простор у коме се човеку открива Бог, у коме се човеку предаје Еванђеље. Мислим да је најбољи знамен те Васионе хлеб који приносимо у Евхаристији. Он, наиме, у себи буквално садржи део Васионе. Примера ради, да би жито сазрило, неопходна је Сунчева топлота. На крају крајева, Земља, ма колико значајна или безначајна била у маси Свемира, од кретања у њему физички зависи. Судбина Земље неодвојива је од судбине Свемира. Зато је поменути хлеб такође одговор на питање „Треба ли му она нешто и може ли му она нешто дати?“. Даље, да бисмо разумели смртност хипотетичких бића о којима говоримо, нису нам потребне никакве „сомнабунолности“. Теза да је „смртност последица греха“ још увек не значи да је смртност последица „кривице“ за грех. Дакле, страдање од смрти, како каже Св. апостол Павле (Рим 8, 19-22), погађа сву твар. О овом проблему на веома убедљив и утемељен, али и сажет начин говори о. Јован Мајендорф у свом познатом делу Византијско богословље, говорећи о разлици између западног и источног разумевања мисли Св. апостола Павла о смрти и греху из Посланице Римљанима (нарочито Рим 5, 32). Како би избегао нашироко цитирање иначе прилично познатог текста, упућујем само на основне тезе које заступа о. Јован, а то су су следеће тезе: неприхватљива је тврдња да су у Адаму, услед природне заједнице са њим, сви сагрешили; природа не може да греши, већ само личности; учење о томе да природа греши је јерес; последица Адамовог греха је смрт која је заразила и искварила људску природу, њен начин постојања; људи греше због смрти, смрт их је учинила склонијима греху [Ј. Мајендорф, Византијско богословље, Плато, Београд 2001. (прев. Јован Ђ. Олбина), стр. 209-215]. С обзиром на значај који човек има као микрокозмос, као спона светова, смрт се проширила на сву твар, све до последњег краја васионе. Недавно сам, у својству пароха, сахранио четворогодишњег дечака који је патио од низа урођених срчаних мана, јединца сина старијих родитеља. Свака прича о кривици у том контексту је, макар за мене лично, равна издаји Еванђеља; између осталог, мислим да се управо посебан чин погребења деце, који садржи непрестано инсистирање на невиности и непорочности упокојеног, може разумети само у контексту предањског учења Источне Цркве о греху, кривици и смрти. Коначно, завршна мисао текста „Има ли шта узвишеније од човека?“ бави се односом научних истина и истина вере: „Спознавши једном откривену истину... оставимо науку да се бави пројавама те истине у нашем свагдашњем животу“. Завршићу питањем: уколико су научне истине заиста пројава откривене истине у свагдашњем животу (са чиме се слажем, уколико, наравно, узмемо у обзир и фактор греха), да ли онда заиста можемо да их оставимо? https://www.pouke.org/news.php?cid=0&id=8316&do=view Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Гости Guest - . . .- Написано Август 22, 2011 Гости Пријави Подели Написано Август 22, 2011 Текст на који је отац Лука одговорио својим текстом „Има ли шта узвишеније од човека?“ БЛИСКИ СУСРЕТ ТРЕЋЕ ВРСТЕ Аутор: презвитер Вукашин Милићевић Није могуће засновати хришћанску антропологију или козмологију без узимања у обзир нових базичних научних сазнања о човеку или свемиру. А та сазнања, бар за сада, не могу искључити могућност постојања интелигентног живота ван Земље. Поново наслов филма. Наравно, у питању је дело Стивена Спилберга из 1977. године (Close Encounters of the Third Kind). Користим га јер желим да се позабавим питањем за које заинтересованост не јењава већ више од пола века. У питању је могућност постојања интелигентног живота ван планете Земље. Наравно, могућност, јер до сада немамо доказа ни pro, ни contra. Али ипак, с обзиром на све што се зна и сазнаје о свемиру, могућност је више него достојна покушаја да се на њу одговори. Кажу да је Гагарин, када се вратио из свемира, рекао да тамо није видео Бога. Ово, наравно, није тачно; Гагарин ништа слично није рекао, али је зато друг Хрушчов, говорећи на неком од састанака, ЦККПСССР или чега већ, а који је за тему имао религију, рекао да је „друг Гагарин био у свемиру и да тамо није видео Бога“. Излишно је рећи да друг Гагарин није имао много прилике да демантује друга Хрушчова, пре свега из разлога лично-безбедносне природе, претпостављам. Чему све ово? Па овако: замислите, након хиљада година теологије и размишљања, тумачења и приче о томе шта су то небо и земља о којима говори Свето Писмо, где је то Бог и како се до њега долази, нашао се човек да тврди да Бога нема зато што га Гагарин није видео у свемиру. И то не било који човек! Е сада, тема којом се бавимо има сличну тежину; многи мисле да би евентуално откривање живота у свемиру, поготово интелигентног облика живота, био нови „доказ“ којем би се нарочито обрадовали људи интелектуалног кова попут друга Хрушчова. Другим речима, био то је још један у низу доказа против онога у шта хришћани верују. Но, да ли је то заиста тако? СПОНА СВЕТОВА Најпре, ова прича траје више стотина година; на много места се може прочитати како је успостављање нове астрономије заправо оспорило оно што се може назвати хришћанском козмологијом. То није без основа, нарочито уколико се узме у обзир реакција оновремене Римокатоличке цркве у одбрану класичне, традиционалне, у основи античке, козмологије; међутим, никако не треба заборавити да су многи оци модерне астрономије били не само хришћани, већ и свештеници. У том смислу, треба разликовати фактичку супротстављеност тадашње Цркве модерној астрономији, условљену многим спољашњим разлозима, од могуће начелне, за коју, верујем, нема простора, јер хришћанско предање и знање о свету и човеку може да интегрише у себе резултате модерне науке. Са друге стране, у мери у којој су истинити, ови резултати имају апсолутну релевантност за теологију и у њој одговарајуће им аспекте. Тако, примера ради, није могуће засновати хришћанску антропологију или козмологију без узимања у обзир нових базичних научних сазнања о човеку или свемиру. А та сазнања, бар за сада, не могу искључити могућност постојања интелигентног живота ван Земље. Верујем да основни проблем у вези са овим питањем није козмолошке, већ антрополошке природе. Јер оно што се њиме доводи у питање јесте средишње место човека у домостроју спасења. Наше предање нам говори о човеку као о бићу које је спона светова. Допуштањем могућности да постоји интелигентан живот ван планете на којој обитава човек, био би доведен у питање овај битни чинилац хришћанског веровања. ДЕКОНСТРУКЦИЈА Ови ставови, наизглед веома заокружени, захтевају оно што се обично назива деконструкцијом. Почнимо од човека као споне. Respondeo dicendum: То да је човек биће које представља „место“ сједињења свега што постоји још увек не значи да под тим човеком треба искључиво подразумевати биће које живи у одређеној земљи или, зашто да не, на одређеној планети, биће које има одређену боју коже, одређени промер зенице, одређене пропорције главе, или шта томе слично. Да је то тако, доказаћемо позивањем на негативне примере из, надамо се, прошлости. Наиме, све до скора било је много оних који су веровали да се под људским бићем подразумева, у правом смислу те речи, само јединка светле пути, индоевропског порекла, по могућности мушког пола, која насељава оно што се сматра центром света (Европа), а што се, када погледамо било коју мапу или модел Земље млађу од 400-500 година, баш и не може узети за очигледно. А било је потребно неколико стотина година да се докаже да то није тако... Такође, да не помињем да је таквих противеванђелских уверења било, а и данас понегде има, међу онима који су се сматрали хришћанима. Дакле, изгледа да нема основа да „дефиницији“ човека какву свако од нас подразумева придамо апсолутни карактер. Њена слабост лежи у методу; ова дефиниција је индуктивне природе, а такве дефиниције су апсолутнo истините само уколико је број узорака апсолутан. Ми, наиме, немамо доказа да се у догледно или недогледно време неће појавити још нека „врста“ људи која би проширила ову подразумевану дефиницију човека. Рецимо, дефиниција човека би до пре пар десетина година могла да укључује и искључиво природни начин постанка или зачећа новог људског бића. То данас не важи у истој мери, јер имамо људе који нису у потпуности зачети природним путем, а извесно је да ће се у том правцу још даље отићи, ма шта ми о томе мислили. Такође, ова дефиниција полази искључиво од онога што је видљиво, а за човека, посматраног у контексту истина вере, још је важније оно што је невидљиво. Зато ћемо насупрот овој „подразумеваној“ дефиницији човека покушати да на исто питање одговоримо из перспективе предањског учења о човеку као бићу створеном по икони и подобију Божијем. ДОМОСТРОЈ И ГРАНИЦЕ Наиме, управо се у овом учењу крије одговор на то зашто о човеку можемо говорити као о спони света јер се спајање света остварило у догађају који представља испуњење залога Божанског лика у човеку, у догађају оваплоћења Сина Божијег. У том смислу, подразумеваној индуктивној дефиницији човека супротстављамо дедуктивну у којој се човек дефинише као биће које може да узме удела у догађају оваплоћења Сина Божијег и тако заузме централно место у домостроју спасења. Другим речима, човека дефинишемо у перспективи његовог есхатолошког остварења. Верујем да се у овој тачки приближавамо старохришћанском виђењу човека које нам је понајбоље предато кроз данас некако запретене нивое значења тајне крштења. Јер управо је крштење оно што обнавља, или пре конституише човека као створеног по лику Божијем. Зато једина позитивна тачка и темељ хришћанске антропологије може бити само крштење. У том контексту, теолошко-антрополошка дефиниција човека би била: човек је биће које може да се крсти. То, наравно, не значи и да мора да се крсти. Човек је биће које може слободно, са да или не (Мт 5,37), одговорити на позив Еванђеља. Верујем да се у тој могућности исцрпљује сва дубина и ширина концепта интелигентно живо биће. Стога, мислим да нема потребе да ми хришћани стрепимо уколико икада дође до блиског сусрета треће врсте. У том случају треба да радимо што и иначе: проповедамо. Уколико се одазову проповеди, пронашли смо браћу. Како и зашто? Бог зна, а откриће и нама када и ако буде било потребно. Наиме, уколико су у домостроју спасења превазиђене границе порекла, језика, пола и томе слично, зашто исто не би важило и за „границе“ планете? Лично верујем и знам да светлост васкрсења допире до последњег „кутка“ свемира који, како ствари стоје, умире од сопствене величине. Да ли вам је то однекуд познато? ИЗВОР Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Лидија Миленковић Написано Август 22, 2011 Пријави Подели Написано Август 22, 2011 Зар није црква некада тврдила да је Земља равна плоча, те да се Сунце, Месец,звезде и сва васиона врте око ње ? Па, шта би ?! Зар није Бог творац свега, самим тим и свемира ?Ако је тачна тврдња да нема ништа узвишеније од човека, и да васиона није потребна човеку ("Има ли онда ишта више од човека? Ако је васиона мала за Сведржитеља, исто тако је мала и за човека који благодаћу и заједничарењем постаје сутелесник Творца. Чак и анђеле Бог одређује да служе човеку. Шта је онда васиона за човека? Треба ли му она нешто и може ли му нешто дати? "), Зашто је , онда Господ створио ? greengrin Зато, оче Иване, за ваш текст „Блиски сусрет треће врсте“, један вееелики thank_you777 Потпис: Надање је моје- Отац; Прибежиште моје- Син; Покров мој- Дух Свети; Тројице Свесвета, слава теби. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука