Jump to content

Да ли нам Бог заиста даје да имамо слободну вољу?


Препоручена порука

Bog kao apsolutna sloboda i savrsen stvaraoc, stvara svet, gde su stvoreni samo robovi, bez slobodne licnosti i slobodne volje.

 

Ne mogu ja da zivim sa tim. 

 

Ја то нигде нисам рекао. Ако нисмо слободни, не значи да смо роботи. Прича је и почела од тога што сам се сложио са Моцартом да смо нешто између. 

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Iskreno mi odgovori da nema NZ da li bi verovao u Boga opisanog u SZ?Ako ne zašto ne ako da zašto da.Ukratko.

 

Никако не бих веровао. Из више разлога, трудићу се да будем кратак. Прво, опис Бога у СЗ је доста неразвијен у односу на НЗ и нарочито на каснију "надоградњу" кроз дела светитеља Цркве (а Предање је извор вере колико и Свето Писмо, тако да је релевантно) и више ми личи на доживљај Бога јеврејског човека од пре неколико хљада година него да дословни опис Бога. Мислим, ако не верујем у Платоново Добро, што бих веровао у старозаветног Бога... Друго, Бог у СЗ ми је неспојив са мојом личном идејом Бога. И да нисам православан, сама реч Бог би ми значила Савршенство. А Савршено биће свакако не би директно убијало људе тек тако. Треће, Бог у СЗ има толико људских особина да ми је просто немогуће да је Савршени Бог. Четврто, сама чињеница да имамо НЗ говори о томе да СЗ није био довољан, тако да мислим да није само до мене, него објективно се тешко може волети Бог описан у СЗ, без НЗ.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Možda je offtopik ali čini mi se da iz ovih razgovora ništa pametno ne izlazi. Svako prdi u svoju tikvu.

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако се ипак упорно држиш буквалности приче о стварању, молим те одговори ми на питања која сам поменуо у одговору Драгану П.

 

Da se prvo malo bolje upoznamo. Ne znam otkud tebi ideja da se neko bukvalno drzi price o stvaranju, Pricamo jezikom brzeg sporazumevanja te se stoga drzimo price.

То што се човек рађа у таквом стању не значи аутоматски да је у такво стање доспео због Адама и Еве. Можда је у таквом стању отпочетка, а прича о Адаму и Еви служи да пренесе две важне поруке: да је човека створио Бог и да га је створио за заједницу са Њим, за нешто више од онога што тренутно имамо

Molim te daj mi izvor ovoga ucenja.

 

Pogledacu pitanje koje si postavio draganu.

 

E da, covek je slobodno bice jer ga sam Bog jedino takvog prihvata. Nema zajednice niti pokajanja bez slobode. To negde izmedju je niti vruce niti hladno, sto b se reklo bljutavo, Tako je kod mene, ne kazem da je bljutavo i kod vas,,, svako svoj put ima.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Можда је проблем донекле и терминолошке природе, око речи "грех" и "грешан"... Реч има двоструко значење, користимо га и за субјективну кривицу, преступ и за опште људско стање. Грех је прељуба и грешан сам кад чиним прељубу. Али грешан сам и кад је не чиним и да ништа не чиним, јер сам смртан, пролазан, без активне заједнице са Богом. Зато рећи да је човечанство у греху, не значи аутоматски да је грех наслеђен а још мање да смо сви криви за нешто. То може само значити да смо у стању пролазности, несавршености, без заједнице са Богом.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Molim te daj mi izvor ovoga ucenja.   Pogledacu pitanje koje si postavio draganu.   E da, covek je slobodno bice jer ga sam Bog jedino takvog prihvata. Nema zajednice niti pokajanja bez slobode. To negde izmedju je niti vruce niti hladno, sto b se reklo bljutavo, Tako je kod mene, ne kazem da je bljutavo i kod vas,,, svako svoj put ima.

 

Мислим да сам одавно негде налетео да се то учење, учење о "неутралној историји" помиње код св. Максима Исповедника и код неких других светитеља, можда баш св. Григорија Ниског. Али ово не могу да тврдим јер не познајем добро дела ових светитеља. Тако да је став плод личног закључивања, а да су можда нешто слично поменули и неки Оци ми је било занимљиво па сам запамтио. Али могуће сасвим и да нису.

 

Хајде овде да направимо рпесек дискусије: ја се слажем да је човек слободно биће, тј. верујем у то, узимам на слепо, на поверење, јер се не може разумски објаснити, не може се доћи до тога разумом. Све је почело од ове моје изјаве, а ти си питао шта је разлика између веровања на слепо и чињенице. Ја не кажем да човек није слободан него да то није разумска чињеница, само толико.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Никако не бих веровао. Из више разлога, трудићу се да будем кратак. Прво, опис Бога у СЗ је доста неразвијен у односу на НЗ и нарочито на каснију "надоградњу" кроз дела светитеља Цркве (а Предање је извор вере колико и Свето Писмо, тако да је релевантно) и више ми личи на доживљај Бога јеврејског човека од пре неколико хљада година него да дословни опис Бога. Мислим, ако не верујем у Платоново Добро, што бих веровао у старозаветног Бога... Друго, Бог у СЗ ми је неспојив са мојом личном идејом Бога. И да нисам православан, сама реч Бог би ми значила Савршенство. А Савршено биће свакако не би директно убијало људе тек тако. Треће, Бог у СЗ има толико људских особина да ми је просто немогуће да је Савршени Бог. Четврто, сама чињеница да имамо НЗ говори о томе да СЗ није био довољан, тако да мислим да није само до мене, него објективно се тешко може волети Бог описан у СЗ, без НЗ.

Ovime si sve rekao.Lična ideja Boga je presudna.Možda čak i  kao dokaz da je Bog samo ideja,čista apstrakcija,ideal koji bi mi kao ljudi voleli da postoji.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Грех је прељуба и грешан сам кад чиним прељубу. Али грешан сам и кад је не чиним и да ништа не чиним, јер сам смртан, пролазан, без активне заједнице са Богом. Зато рећи да је човечанство у греху, не значи аутоматски да је грех наслеђен а још мање да смо сви криви за нешто. То може само значити да смо у стању пролазности, несавршености, без заједнице са Богом.

 

I pre nekoliko odgovora si rekao, da raj nije ni postojao, da je raj ustvari metafora i da su Adam i Eva oduvek bili u prolaznosti i nesavrsenstvu, sa tim (ovo nagadjam),, da su ucinili javan greh (prvi greh). Pa tako je to greh adama i eve a ne svekolikog covecanstva i prvi greh kao takav nema nikakve posledice na potomke, jer pala priroda vec postoji.

 

Moram priznati da zabezeknut pratim tvoju pricu ali jos ne donosim sud ili formirano misljenje. 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Moja je volja recimo da više nema bolesti a koja je božija?

 

Ne nego želja. Volja je nešto mnogo dublje što motiviše postupke i u krajnjoj liniji život. Božija je volja ono što čitamo u priči o talantima (talentima) da umnožimo potencijale koje nam je on dao. P.S. Bolest je nešto sasvim razumljivo za biće kao što je čovek. Čemu odbojnost i šta nudiš kao alternativu?

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne nego želja. Volja je nešto mnogo dublje što motiviše postupke i u krajnjoj liniji život. Božija je volja ono što čitamo u priči o talantima (talentima) da umnožimo potencijale koje nam je on dao. P.S. Bolest je nešto sasvim razumljivo za biće kao što je čovek. Čemu odbojnost i šta nudiš kao alternativu?

A želja ne motiviše postupke?

A zbog čega je razumljivo da recimo deca od 2,3 godine oboljevaju od raka?Po koj to  logici?Koji talenat su oni dobili?Talenat da umru pre nego što bilo šta dožive u životu?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A želja ne motiviše postupke?

A zbog čega je razumljivo da recimo deca od 2,3 godine oboljevaju od raka?Po koj to  logici?Koji talenat su oni dobili?Talenat da umru pre nego što bilo šta dožive u životu?

 

Мислим да те капирам прилично... И мене су иста питања дуго мучила и сада ме муче понекад... Зашто је Бог створио баш овакав свет, а могао је да створи и другачији, без оволико ужасне патње... Шта је то што оправдава толику муку... Мислим, да је најпоштеније рећи да одговора на то питање нема. Остаје нам само да се молимо и надамо да ћемо једно сазнати чему све ово. И да се трудимо наравно да не погоршавамо ионако јадно стање овог нашег света...

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

I pre nekoliko odgovora si rekao, da raj nije ni postojao, da je raj ustvari metafora i da su Adam i Eva oduvek bili u prolaznosti i nesavrsenstvu, sa tim (ovo nagadjam),, da su ucinili javan greh (prvi greh). Pa tako je to greh adama i eve a ne svekolikog covecanstva i prvi greh kao takav nema nikakve posledice na potomke, jer pala priroda vec postoji.

 

Moram priznati da zabezeknut pratim tvoju pricu ali jos ne donosim sud ili formirano misljenje. 

 

Да, отприлике то је то, без тог дела о јавном греху. Наравно, лично веровање, ако би ме неко научио да је дословност приче о Адаму и Еви догма, радо бих поверовао у буквално тумачење.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...