Jump to content

Отац Александар Ђаковац: "Да нам срце не остане камено"!

Оцени ову тему


Препоручена порука

Не замјери брате Милане, али све док 90% Срба крштених у Православној Цркви не зна Оче наш и Симбол вјере, поставља се очиглено и конкретно питање:

чему фенсерај у свједочењу православља инославнима кад Црква није ни у свом дворишту обавила елементарну мисију кад нам се сва Црква и дан данас своди на "сервис са духовне потребе" које се дешавају најчешће пар пута годишње?

Најстрашније јесте то што би требало изгледа мисионарити и међу појединим припадницима клира и монаштва будући да из њихових бесједа човјек може чути и елементе неоманихејства, пуританизма, пијетизма, источњачког аскетског мистицизма и још којечега, а врло ријетко јасног, чистог и недвосмисленог Православног исповиједања.

Amin...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 286
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Не замјери брате Милане, али све док 90% Срба крштених у Православној Цркви не зна Оче наш и Симбол вјере, поставља се очиглено и конкретно питање:

чему фенсерај у свједочењу православља инославнима кад Црква није ни у свом дворишту обавила елементарну мисију кад нам се сва Црква и дан данас своди на "сервис са духовне потребе" које се дешавају најчешће пар пута годишње?

Најстрашније јесте то што би требало изгледа мисионарити и међу појединим припадницима клира и монаштва будући да из њихових бесједа човјек може чути и елементе неоманихејства, пуританизма, пијетизма, источњачког аскетског мистицизма и још којечега, а врло ријетко јасног, чистог и недвосмисленог Православног исповиједања.

Одговор лежи у томе да се не може раздвојити васељенска свест од локалне цркве, уколико ћемо бити заиста православни. Другим речима, не можемо нашем народу сведочити веру и Христа, ако му не сведочимо, пре свега, васељенско јединство у локалној цркви.

Зато полазимо од проблема васељенског једниства. А када је реч о васељенском јединству, онда се покрећу богословске теме у складу са том приликом. А то су ништа друго до теме о постојању Бога и јединству цркве.

Локалне цркве могу се претворити у беспућа јеретичких застрањења уколико би се ослониле на народске тежње и страсти, тачније речено хирове и заблуде. Морамо разумети да сваки од нас јесте ,,лажа'', а једино је Бог ,,истинит''. И на кога другог да се осврнемо, на кога да посветимо пажњу, осим на Христа Бога који цео сачињава Цркву коју ће да претвори у све што је створено. Боље рећи све створено ће да претвори у Цркву.

Дакле, о чему ћемо, заиста, говорити у локалној Цркви, ако нећемо о васељенском јединству и Славном Другом доласку Господњем? Наиме, управо је то јединство кључ спасења, јер се једино кроз такво јединство пројављује и остварује истинита служба Исуса Христа. Према томе, ако се један сеоски свештеник или један неуки члан цркве треба нечему научити, то је да усвоји васељенску свест, а то је једнако православној свести. Једном речју, православна вера је слушкиња католичанском јединству, односно католичанској Цркви. Јер, ми не исповедамо некакво православље до оно које је - једна, католичанска, и апостолска Црква.

Наравно, главни проблем је, заправо, питање Запада и Папе.

Али, потребно је да управо кроз ова питања, остваримо познање истине православне вере. То су питања тријадологије, христологије и еклисиологије. Дакле, увек полазимо и увек се враћамо на реалност Божијег постојања и сада и увек и у векове векова.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Мислим да ме ниси баш добро схватио - ја управо благодарим Господу свакодневно јер нама, овако дивљим увијек постоји дивна могућност да бирамо царски пут и балансирамо, угледајући се на сестринске помјесне Православне Цркве и надрастајући приземне етнофилетистичке тежње (као што и сваки локал-патриотизам је у суштини само оправдање за примитивне тежње).

И управо зато сматрам да имамо итекако шта да учимо и да се као народ образујемо да би достигли ту црквену православну саборност у свом пуном и правом смислу (не знам зашто се инсистира на грчком термину "католикон").

Међутим, како да свједочимо православље неком инославном, ако нисмо зрели и спремни за мисионарење и свједочење, оптерећени - не искушењима (јер њих увијек има), него властитим нејасним представама о властитој вјери?

Са чим излазимо у свједочење ако чак и међу неким дијеловима свештенства људи немају јасно постављене темеље исповиједања или ако смо ПБФ свели на бубачење и полагање, умјесто да теологија представља само ологошење, тачније - артикулацију конкретног познања, опита и искуства?

Изаћи, са друге стране пред инославне са ставом, "добро, не угледајте се на нас, него оно у књигама" односно свједочанства православних претходних вијекова са причом да су светитељи "и живјели и изразили" сво наше богословље, а ми смо само неки поштари који вијест преносе, такође је илузија, јер нам је основни параметар Јеванђеље - ни Апостоли нису настављали мисионарење и свједочење све док задњи члан новоформиране помјесне заједнице није се "учврстио у Духу".

Кажем - то је мој лични дојам, и сва прича о некој фамозној есхатолошкој љубави просто не дјелује увјерљива, јер ако у свједочење пред свијетом иду они који не знају имена својим причасницима у храму у којем служе Литургију, не знају ко је болестан, ко сиромашан, ко од каквих искушења страда - све се на крају своди на високопарну причу која је у својој суштини шупља, неувјерљива, и на крају крајева - чиста дипломатија, и без велике разлике у односу на прозелитизам одређених заједница.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да ме ниси баш добро схватио - ја управо благодарим Господу свакодневно јер нама, овако дивљим увијек постоји дивна могућност да бирамо царски пут и балансирамо, угледајући се на сестринске помјесне Православне Цркве и надрастајући приземне етнофилетистичке тежње (као што и сваки локал-патриотизам је у суштини само оправдање за примитивне тежње).

И управо зато сматрам да имамо итекако шта да учимо и да се као народ образујемо да би достигли ту црквену православну саборност у свом пуном и правом смислу (не знам зашто се инсистира на грчком термину "католикон").

Међутим, како да свједочимо православље неком инославном, ако нисмо зрели и спремни за мисионарење и свједочење, оптерећени - не искушењима (јер њих увијек има), него властитим нејасним представама о властитој вјери?

Са чим излазимо у свједочење ако чак и међу неким дијеловима свештенства људи немају јасно постављене темеље исповиједања или ако смо ПБФ свели на бубачење и полагање, умјесто да теологија представља само ологошење, тачније - артикулацију конкретног познања, опита и искуства?

Изаћи, са друге стране пред инославне са ставом, "добро, не угледајте се на нас, него оно у књигама" односно свједочанства православних претходних вијекова са причом да су светитељи "и живјели и изразили" сво наше богословље, а ми смо само неки поштари који вијест преносе, такође је илузија, јер нам је основни параметар Јеванђеље - ни Апостоли нису настављали мисионарење и свједочење све док задњи члан новоформиране помјесне заједнице није се "учврстио у Духу".

Кажем - то је мој лични дојам, и сва прича о некој фамозној есхатолошкој љубави просто не дјелује увјерљива, јер ако у свједочење пред свијетом иду они који не знају имена својим причасницима у храму у којем служе Литургију, не знају ко је болестан, ко сиромашан, ко од каквих искушења страда - све се на крају своди на високопарну причу која је у својој суштини шупља, неувјерљива, и на крају крајева - чиста дипломатија, и без велике разлике у односу на прозелитизам одређених заједница.

Ајаој! Како ово гађа у центар!!!  4chsmu1

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да ме ниси баш добро схватио - ја управо благодарим Господу свакодневно јер нама, овако дивљим увијек постоји дивна могућност да бирамо царски пут и балансирамо, угледајући се на сестринске помјесне Православне Цркве и надрастајући приземне етнофилетистичке тежње (као што и сваки локал-патриотизам је у суштини само оправдање за примитивне тежње).

И управо зато сматрам да имамо итекако шта да учимо и да се као народ образујемо да би достигли ту црквену православну саборност у свом пуном и правом смислу (не знам зашто се инсистира на грчком термину "католикон").

Међутим, како да свједочимо православље неком инославном, ако нисмо зрели и спремни за мисионарење и свједочење, оптерећени - не искушењима (јер њих увијек има), него властитим нејасним представама о властитој вјери?

Са чим излазимо у свједочење ако чак и међу неким дијеловима свештенства људи немају јасно постављене темеље исповиједања или ако смо ПБФ свели на бубачење и полагање, умјесто да теологија представља само ологошење, тачније - артикулацију конкретног познања, опита и искуства?

Изаћи, са друге стране пред инославне са ставом, "добро, не угледајте се на нас, него оно у књигама" односно свједочанства православних претходних вијекова са причом да су светитељи "и живјели и изразили" сво наше богословље, а ми смо само неки поштари који вијест преносе, такође је илузија, јер нам је основни параметар Јеванђеље - ни Апостоли нису настављали мисионарење и свједочење све док задњи члан новоформиране помјесне заједнице није се "учврстио у Духу".

Кажем - то је мој лични дојам, и сва прича о некој фамозној есхатолошкој љубави просто не дјелује увјерљива, јер ако у свједочење пред свијетом иду они који не знају имена својим причасницима у храму у којем служе Литургију, не знају ко је болестан, ко сиромашан, ко од каквих искушења страда - све се на крају своди на високопарну причу која је у својој суштини шупља, неувјерљива, и на крају крајева - чиста дипломатија, и без велике разлике у односу на прозелитизам одређених заједница.

Ајаој! Како ово гађа у центар!!!  4chsmu1

bangin

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ako mislite na mene, ja upravo završih sa ovom temom,

ne mogu govoriti sa onima koji vređaju, ja n eznam vređati,

Gospođo

Vi izvređaste i Midraša i mene koji baš nikakve veze nemamao sa ustašama, da smo bar Hrvati pa da Vas još razumem.

Ali Vi ste još mladi, pa imate vremena da grešite, ali i nešto da naučite. Evo ovo je slika našeg sv. Maksimilijana KolbeaПостављена слика koji je jedan od 2800 sveštenika ubijenih od nacista. Naravno, kod nas nije bilo kolaboracije sa fašistima i nisu postojali kvislinški odredi.

I da još naučite da je prvi logor formiran u Srbiji pre Jasenovačkog.

Na žalost i  jedan i u drugi služili su za  ubijanje Srba i Jevreji

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Evgenik

Sto rece brat Aragorn - vise mi je dosadilo da se s tobom samo slazem :), ali opet - potpisujem svako slovo!...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ako mislite na mene, ja upravo završih sa ovom temom,

ne mogu govoriti sa onima koji vređaju, ja n eznam vređati,

Gospođo

Vi izvređaste i Midraša i mene koji baš nikakve veze nemamao sa ustašama, da smo bar Hrvati pa da Vas još razumem.

Ali Vi ste još mladi, pa imate vremena da grešite, ali i nešto da naučite. Evo ovo je slika našeg sv. Maksimilijana KolbeaПостављена слика koji je jedan od 2800 sveštenika ubijenih od nacista. Naravno, kod nas nije bilo kolaboracije sa fašistima i nisu postojali kvislinški odredi.

I da još naučite da je prvi logor formiran u Srbiji pre Jasenovačkog.

Na žalost i  jedan i u drugi služili su za  ubijanje Srba i Jevreji

Vec ti je receno, brate i prijatelju, nekoliko puta, da nije umesno porediti Jasenovac sa Vukovarom. Ovo "umesno" je understatment: razumeces da bi se mogao naci jaci i prikladniji izraz.

No, ti nastavljas. Sada pricas o konclagerima u Srbiji. Red bi bio da znas da su postojali logori smrti (Ausvic, Mathauzen, Jasenovac, itd.) i da su postojali logori za interniranje ratnih zarobljenika po svim okupiranim zemljama. Pa i u Srbiji. I da se to ne sme porediti. Cak je i kaznjivo, po zakonu, u Nemackoj.

Da li je tvoj cilj da umanjis ili relativizujes zlocine nad Srbima u II svetskom ratu? Zbog cega? Mozda zbog toga sto su u te zlocine bili umesani -- direknto -- franjevci iz Bosne i drugi -- indirektno -- najvisi prelati Rimokatilicke crkve (katolicki svetac in spe, Alojzije Stepinac). Mozda je tvoj cilj, brate, da skines sa savesti katolicanstva zlocine koji su pocinjeni?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Onim što je uradio u poslednje vreme Artemije se definitivno svrstao u red razbojnika i sektaša kakav je poglavar nekanonske crnogorske crkve Miraš Dedeić, kaže za „Alo!“ jerej Aleksandar Đakovac, jedan od vodećih teologa mlađe generacije u Srpskoj pravoslavnoj crkvi."

Bez bilo kakve namere da donosim sud o poslednjim dogadjajima u SPC, hteo bih da pitam "teologa" Djakovca, da li se tim recima svedoci ljubav prema bliznjem i Hristova nauka? Imam utisak da ovim svojim recima, Djakovac ide korak dalje od sinoda i sabora u osudi Vladike Artemija, nazivajuci ga "razbojnikom". Iako je rascinjen i vracen u red monaha, on je jos uvek clan crkve i kao takav ne zasluzuje da ga bilo ko vredja. Prihvatajuci vasu slobodu u deljenju komplimenata, mogu slobodno reci da od vas  gospodine Djakovac, zbog svojih stavova o ekumenizmu i o "smrtnosti duse", nema veceg sektasa i razbojnika.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Posto vidim da si njegov advokat, mozes i ti da odgovoris u svoje ime, na postavljeno pitanje:

"Bez bilo kakve namere da donosim sud o poslednjim dogadjajima u SPC, hteo bih da pitam "teologa" Djakovca, da li se tim recima svedoci ljubav prema bliznjem i Hristova nauka?"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...