Jump to content

Преображење Господње


Препоручена порука

On 3/16/2014 at 23:53, Лазар Нешић рече

гледано из критичко-историјске методе и перспективе, сви јеванђељски наративи (простим речима речено: описи догађа са Исусом или око Исуса, а не Исусове изреке, приче и слично) припадају каснијем слоју Предања.

To sto su Apostoli za pocetak, kao prvi spis, zapisali Reci Hristove (Evlogije),

ne znaci da ubrzo nisu zapisali i Evandjelje, da glavna spasonosna dela Spasiteljeva ne dozive zaborav,

a da to jeste bilo tako svedoce Apostolski ucenici i najraniji  Sveti  Oci...

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 52
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Sveti Papije Jerapoljski svodoci da je isprva Matej zapisao samo Spasiteljeve govore (λoγια  -izreke, govori) jevrejskim dijalektom...

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Благовесник рече

Tako da ta kritika kojom ste zadojeni (pojedinci) taman da ste je stekli

i na teoloskom fakultetu, a znam da jeste,

ne samo da nije pravoslavna, nego je besramno netacna...

Цео тај литерарни приступ изучавања писма је умногоме утицао или да кажем унаказио нека тумачења. Научни приступ књигама јесте допринео разумевању неких формалности али су они са тим ставом покушали да растумаче и неке Богом откривене истине и запали у ћорсокак па онда почели да фантазирају и траже нека решења која не прелазе даље од људске памети и логике. Но будући да су се овим искључиво бавили протестанти, а знамо да код њих светотајински живот и облагодаћење нису потребни него им је довољна њихова памет онда добијемо свакакве брљотине. То је покушај палога човека да са својом палом логиком растумачи оно што је неизрециво савршеније и узвишеније од њега, уместо да се повинује под силну Руку Божију и прими откривење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 months later...
On 16.3.2014. at 23:53, Лазар Нешић рече

Али ево, да скратим (иако се много губи на детаљности):

 

гледано из критичко-историјске методе и перспективе, сви јеванђељски наративи (простим речима речено: описи догађа са Исусом или око Исуса, а не Исусове изреке, приче и слично) припадају каснијем слоју Предања. Другим речима, највероватније нису изворни, нити потичу од стварних историјских догађаја, већ од писаца и редактора  новозаветних списа, тј. првих хришћанских заједница које су по свом виђењу ствари дописивале и тумачиле како је било и шта је било.

 

Тако да, укратко, и овај наратив са Преображењм спада у касније слојеве јеванђељског текста и вероватно је производ заједнице, а не стварног историјског догађаја. МЕЂУТИМ, наративи као овај нису ту да би била пука измишљотина и превара. Не, они су написани да би пренели ПОРУКУ, да би објаснили неке ствари и то онако како су их писци Јеванђеља видели.Тако се иза овог наратива крије дубока теологија, иако је сва прилика да се није историјски десио.

 

Што се мене лично тиче, овај догађај је чиста митологија и приповест, другим речима: књижевност и теологија.

А шта је била порука? Ја мислим ово: у споровима који су настали око Исусове личности (да ли је Син Божији или није и шта је), требало је написати неку причу која истиче Исусову божанску страну. И хоп! ето приче о преображењу и слично.

 

Наравно, ово је све речено укратко и штуро ...

Можеш ли да ми овде поставиш текстове који о томе говоре на овај начин?

Веома смеле изјаве.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 53 минута, Bogdan011 рече

Можеш ли да ми овде поставиш текстове који о томе говоре на овај начин?

Веома смеле изјаве.

На жалост, нема много озбиљних текстова на интернету о оваквом виђењу ствари. Не знам шта бих тачно могао да ставим. Ово је, пре свега, плод читања савремених истраживача историјско-критичке херменеутике 20. века, пре свега западних теолога и познаваоца новозаветних манускрипта. Наравно, то је само једно мишљење, мада веома озбиљно образложено. Ја лично никада не пратим неке атеистичке глупости које говоре да је цео Нови Завет митологија и слично; ово је више плод читања хришћанских савремених теолога.

Да покушамо да видимо ситуацију из следеће перспективе. Погледај, на пример, како се у предању говори - чак је ушло у богослужење празника Преображења - да се преображење Христово десило на "гори Таворској". Где у јеванђељима игде пише о томе? Где се уопште спомиње "Тавор". Да ли си икада приметио ово?

П.С.

Иначе, Преображење је апсолутно и дефинитивно мој омиљени празник; најинтимнија дефиниција моје личне вере.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Лазар Нешић рече

Ја лично никада не пратим неке атеистичке глупости које говоре да је цео Нови Завет митологија и слично; ово је више плод читања хришћанских савремених теолога.

Savremena hrišćanska teologija,barem što sam ja čito je vrlo bliska tim ateističkim glupostima.Jednostavno vidi se kod modernih teologa da su isčitali tone tumačenja,istraživanja ali da ne veruju u ono rečeno u Pismu i svode ga upravo na ovo što ti nazivaš ateističkim glupostima.Sve je mit i simbolika jedino što se još nisu drznuli da mitologizuju vaskrsenje.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...