Jump to content

У чему је суштинска разлика између православља и римокатоличанства ?

Оцени ову тему


Препоручена порука

+!

Nisam teolog, ali bih napisao ovo:

- razlog podjele su 'vrata paklena', a plod ujedinjenja može doći samo po Duhu Svetom,

- što pravoslavni očekuje od katolika neka napiše netko od pravoslavnih,

- od pravoslavnih se očekuje samo nauk Crkve u zajedništvu s Papom, a tu se misli i na dogme.

U katoličanstvu je samo jedna sv. Misa, koja se prikazuje u raznim vremenskim terminima i u više oblika obreda.

Katolike se ne plaši pravoslavljem, jer pravoslavlje ima ispravnu sv. Vjeru i sv. Sakramente.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 595
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 4. 6. 2012. at 18:33, ajvanho8 рече

- који је разлог поделе цркве био тада када се то десило 1054.

- када би се ујединили сада, шта би православни очекивали да католици промене/прихвате

- када би се ујединили сада, шта би католици очекивали да православни промене/прихвате

- Razlozi su mnogi, a u mdejuvremenu su se samo umnozavali i nastavljju da se umnozavaju.

- da postanu pravoslavci

- da postanu rimokatolici (unijati ili kako rimokatolici to vole eufemizirano da kazu grkokatolici)

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 6. 2012. at 19:30, Александар Богдановић рече

- Razlozi su mnogi, a u mdejuvremenu su se samo umnozavali i nastavljju da se umnozavaju.

- da postanu pravoslavci

- da postanu rimokatolici (unijati ili kako rimokatolici to vole eufemizirano da kazu grkokatolici)

1.Слажем се да су многи и да су се умножавали, не слажем се да настављају да се умножавају...

2.Један ревнитељ ми рече да би и тад био скептичан да то није латинска превара, него ако се ујединимо да би хтео видети да ли ће им водица приликом освећења остајати непропадљива као код наших попова... Дакле морали би бити православци пар екселанс по њима...

Ја лично бих био задовољан са:

а) одрицањем од папске незаблудивости у догматским питањима, (филиокве су решили, а чини ми се да су и међусобне анатеме повучене још 60-тих година, је ли тачно?), што повлачи

б) одустајање од првенства власти (може да им се да првенство части које су неспорно имали до раскола, мада би најпоштеније било то првенство дати Јерусалимској Цркви...значи да они буду Римска Црква, једнака међу једнакима),

в) решавање спорних догматских питања (једно је и разлика у рачунању Пасхалије, то нисмо дотицали) и

г) уређивање Диптиха Светих (Степинац као блажени тешко да прође у нас...)

3. Не мислим, јер они признају Православље као Цркву. За њих је, по мом мишљењу, највећи спор око а) и б)...

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Uvazavanje -to je ono sto je preko potrebno hriscanskom svetu.

I treba iskreno, bez pristrasnosti, razmotriti prisustvo blagodati Bozije apostolskog prejemstva u KATOLICKOJ CRKVI (RKC), od valjanosti svete tajne krstenja do evharistije (iz nje sve izvire i u nju sve uvire). Volim podsetiti onoga ko pocne da huli na Svetu Pricest kod katolika (mislim da takvog Hristos pogleda sa komentarom- sta prica ovaj, krsten li je? :) ) : ,,Ima li ko medju vama ako ako sin zaiste HLEB, kamen da mu da? Ili ako zaiste RIBU*, zmiju da mu da? Eto, kada vi, buduci da ste i zli, umete dobre dare davatri deci svojoj, koliko ce Otac vas nebeski dati DOBRA (Svetog Duha)

onima koji mu istu". RKC ima sacuvano apostolsko prejemstvo, sto znaci da nije bezakoni sovjet, tipa Akakijevaca i sličnih.

*Riba i hleb su za Hrista i hriscane sinomimi za EVHARISTIJU,

sto potvrdjuje i najraniji freskopis u sakralnim hriscanskim prostorijama.

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Bez da ulazimo u analize licnosti djakona Andreja Kurajeva, bilo bi interesantno cuti sta nasi katolicki sagovornici imaju reci o ovome.

Na veliko se priča i piše o tome kako su patrijarh carigradski Atinagora i papa Pavao ukinuli anateme iz 1054. godine. Ali, to nisu ključne anateme. Đakon Andrej Kurajev ukazuje na anatemu koja je još uvek na snazi u rimskoj psevdo-crkvi. A ona se tiče svih koji ne priznaju nezabludivost rimskog pape po pitanjima vere. Evo kako ona u potpunosti glasi:

„1. Ako neko kaže da blaženi apostol Petar nije postavljen Gospodom Isusom Hristom da bude knez sviju apostola i vidljiva glava sve vojujuće Crkve, ili da je neposredno od Gospoda našeg Isusa Hrista primio samo prvenstvo časti, a ne istinsko i pravo prvenstvo vlasti, neka bude anatema.

2. Ako neko kaže da se ne zasniva na ustanovi samoga Gospoda našega Isusa Hrista, to jest na Božanskom pravu, to da blaženi Petar ima u svom prvenstvu nad celom Crkvom neprekinuti niz naslednika, ili da rimski prvosveštenik nije naslednik blaženog Petra u tom prvenstvu, neka bude anatema.

3. Ako neko kaže da rimski prvosveštenik ima samo punomoćje da nadzire i usmerava, a na najpuniju i najvišu vlast jurisdikcije u svoj Vaseljenskoj Crkvi ne samo u stvarima koje se odnose na veru i moral, nego i u onim koji se odnose na disciplinu i upravljanje u Crkvi, raširenoj po svemu svetu, ili da on ima samo najvažnije delove, ali ne i svu punotu te najviše vlasti, ili da ta vlast nije ordinirana i neposredna, kako nad svima i nad celom crkvom, tako i za sve i nad svakim pastirom, neka bude anatema.

4. Verno sledujući predanju, primljenom od početaka hrišćanske vere, mi učimo i određujemo da niže izloženi dogmat pripada istinama Božanskog otkrovenja. Rimski prvosveštenik, kad govori sa katedre, to jest kada on, ispunjavajući službu pastira i učitelja svih hrišćana, silom svoj najvišeg apostolskog autoriteta, definiše učenje o veri i moralu, koje je obavezno za svu Crkvu, koristi se pomoću Božjom, koja mu je obećana u blaženom Petru, onom nezabludivošću koju u blaženi Iskupitelj darovao svojoj crkvi, a koja se tiče definisanja vere i morala. Na taj način, definicije rimskog sveštenika, samo po sebi, a na osnovi saglasnosti Crkve, ne podležu izmeni (Ineformabiles). Ako se neko odluči da protivureči ovoj našoj odluci, da bude anatema“.“

Zato nas otac Andrej Kurajev podseća:

„Kao što vidimo, rimokatolici nisu prosto ljudi koji se sa čudnim oduševljenjem odnose prema rimskom episkopu. rimokatoličko veroučenje anatemiše sve one koji ne dele to oduševljenje. I te anateme, koje se tiču svih pravoslavnih, i koje imaju dogmatski karakter, nisu skinute od strane Vatikana, za razliku od anateme 1054. godine koje se tiču lično carigradskog patrijarha Mihaila i ljudi što se nalaze s njim u opštenju. Unionistička propaganda voli da priča o skidanju anateme iz 1054. godine, ali, na žalost, prećutkuje anatemu iz 1870. godine. A ukinuti istu, protumačivši dogmat o papskoj nepogrešivosti kao puko lično teološko mišljenje, znači upravo i priznati dogmatsku grešku onih papa koji su uveli i podržavali taj dogmat. Tako da nam je ostalo samo da se ponovo uverimo u to koliko je Jurij Samarin u pravu: papstvo je prikovano za teško nasleđe svojih viševekovnih pretenzija, i upravo zbog toga je nesposobno za ujedionjenje sa pravoslavljem.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 6. 2012. at 22:31, Веља рече

Uvazavanje -to je ono sto je preko potrebno hriscanskom svetu.

I treba iskreno, bez pristrasnosti, razmotriti prisustvo blagodati Bozije apostolskog prejemstva u KATOLICKOJ CRKVI (RKC), od valjanosti svete tajne krstenja do evharistije (iz nje sve izvire i u nju sve uvire). Volim podsetiti onoga ko pocne da huli na Svetu Pricest kod katolika (mislim da takvog Hristos pogleda sa komentarom- sta prica ovaj, krsten li je? :) ) : ,,Ima li ko medju vama ako ako sin zaiste HLEB, kamen da mu da? Ili ako zaiste RIBU*, zmiju da mu da? Eto, kada vi, buduci da ste i zli, umete dobre dare davatri deci svojoj, koliko ce Otac vas nebeski dati DOBRA (Svetog Duha)

onima koji mu istu". RKC ima sacuvano apostolsko prejemstvo, sto znaci da nije bezakoni sovjet, tipa Akakijevaca i sličnih.

*Riba i hleb su za Hrista i hriscane sinomimi za EVHARISTIJU,

sto potvrdjuje i najraniji freskopis u sakralnim hriscanskim prostorijama.

Ја бих могао да изгазим „освећени” азиме, а да проспем то „освећено” вино; па и горе ствари. А све то без гриже савести да сам урадио нешто лоше евхаристији, јер то њихово је бласфемија, а не евхаристија. Наравно, горенаведено никада не би учинио (као што не бих просуо уосталом ни вино, ни обланду које римокатолици сматрају неосвећенима), само кажем да не верујем у лажне сакраменте.

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

... bilo bi interesantno cuti sta nasi katolicki sagovornici imaju reci o ovome.

Čuti ćeš. :)

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

Na veliko se priča i piše o tome kako su patrijarh carigradski Atinagora i papa Pavao ukinuli anateme iz 1054. godine. Ali, to nisu ključne anateme.

Točno. Odnose se samo na osobe patrijarha Mihajla i papinskih poslanika. I to su papa Pavao VI. i patrijarh Atenagora naravno znali. I da si čitao što su oni izvorno napisali, to Ti ne bi bilo nikakvo otkriće.

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

Đakon Andrej Kurajev ukazuje na anatemu koja je još uvek na snazi u rimskoj psevdo-crkvi.

E ovdje počinju problemi.

Prvo, Katolička Crkva nije isto što i Rimska Crkva. Katoličku Crkvu čine mnoge Crkve koje su u jedinstvu sa Rimskom Crkvom.

A "rimokatolička crkva" je samo način kako mnogi pravoslavni danas sami sebe zbunjuju.

A reći za Rimsku Crkvu da je "psevdo-crkva", to znači izgubiti svaku vezu sa Crkvom iz prvog mileniuma...

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

Evo kako ona u potpunosti glasi:

A odakle si izvadio taj citat, i to još "u potpunosti".

Drugi tipičan problem kad mnogi pravoslavni pričaju o vjerovanju Katoličke Crkve je da polaze od sumnivih i krivih podataka.

Dakle, treba navesti izvor i biti siguran da je vjerodostojan...

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

anatema

Glavni problem je ova riječ koja Tebe zbunjuje jer ne znaš što znači. 0409_feel

Tu riječ imaš u Svetom pismu, u Poslanici svetog Pavla Galaćanima (Galatima):

"Али ако вам и ми или анђео с неба проповиједа јеванђеље друкчије него што вам проповиједасмо, анатема да буде!

Као што смо већ рекли, и сада опет велим: ако вам неко проповиједа јсванђеље друкчије него што примисте, анатема да буде!

Зар ја сад настојим да људе придобијем или Бога? Или тражим људима да угађам? Јер кад бих још људима угађао, не бих био слуга Христов.

А дајем вам на знање, браћо, да јеванђеље које сам ја благовијестио, није од човјека; Нити га ја примих од човјека, нити научих, него откривењем Исуса Христа." (Gal 1, 8-12)

Dakle, "anatema" je onaj koji odbacuje od Boga objavljenu istinu.

Zato se ova riječ pojavljuje u definicijama dogmi.

Ona znači da onaj koji svjesno i uporno odbacuje od Boga objavljenu istinu koju je Crkva izričito definirala kao dogmu isključuje sam sebe iz Crkve.

A sad da vidimo što kaže Kurajev:

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

„Kao što vidimo, rimokatolici nisu prosto ljudi koji se sa čudnim oduševljenjem odnose prema rimskom episkopu. rimokatoličko veroučenje anatemiše sve one koji ne dele to oduševljenje.

Oduševljenje? U dogmama se radi o istinama vjere, a ne o nekom "oduševljenju".

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

I te anateme, koje se tiču svih pravoslavnih,

Krivo!

Tiču se onih koji su u Katoličkoj Crkvi.

Ne može se isključiti iz Crkve onaj koji ni nije u njoj.

Ovdje se prvenstveno tiče onih koji su tada bili u Katoličkoj Crkvi i tada iz nje izašli i osnovali novu "starokatoličku" crkvu. Među njima nije bio nijedan episkop...

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

... i koje imaju dogmatski karakter, nisu skinute od strane Vatikana,

Naravno.

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

... za razliku od anateme 1054. godine koje se tiču lično carigradskog patrijarha Mihaila...

Točno.

  On 4. 6. 2012. at 23:31, N.Petrovic рече

A ukinuti istu, protumačivši dogmat o papskoj nepogrešivosti kao puko lično teološko mišljenje, znači

... ne znati što znači riječ "dogma".

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 7:01, Александар Богдановић рече

Ја бих могао да изгазим „освећени” азиме, а да проспем то „освећено” вино; па и горе ствари. А све то без гриже савести ...

... kao što redovito rade satanisti. :(

To znači ne samo ne biti hrišćanin, nego se prema Bogu odnositi gore od ateista...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 7:01, Александар Богдановић рече

Ја бих могао да изгазим „освећени” азиме, а да проспем то „освећено” вино; па и горе ствари.

Ti si jedan buzdovan

?

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свети Марко Ефески: „Латини нису само расколници, него су и јеретици. Наша је Црква дуго ћутала о томе, понајвише због тога што су њихови народи знатно већи и јачи од нашег."

Свети Кипријан Картагински: „Црква је Невеста Христова, и она не може бити прељубница. Она је непорочна и чиста; познаје Један Дом, чува са чистом смерношћу свештеност једне постеље. Она нас чува за Бога, она означава синове које је родила за Цара. Ко се одваја од Цркве, спаја се са прељубницом, отуђује се од обећања датих Цркви. Не може достићи награду Христову онај ко се одваја од Цркве Христове; тај је странац, оскврњен, непријатељ. Не може имати Бога за Оца ко нема Цркву за Мајку... Ко није са Црквом, није са Христом... Тело Христово и Светиња Господња, не може бити избачена ван - једног Дома - Цркве, нити има друге обитељи за верне осим Једне Цркве. Тај Дом, то огњиште слоге Свети Дух показује... Бог је Један, и Христос је Један, и Црква Његова је Једна, и вера је једна, и народ је један, повезан у чврсто јединство тела свезом слоге. Ово јединство не може се разбити и распасти. И Епископат је један и нераздељив... Ко није са Епископом, није са Црквом. Епископ је у Цркви, и Црква је у Епископу... И Крштење је једно; изван Католичанске Цркве не постоји Крштење, ни Евхаристија, ни Епископ... Јеретици и расколници немају право, ни моћ да крштавају... Свети Дух се не даје онима који се крштавају изван Католичанске Цркве."

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 7:56, Ivan Zelić рече

... kao što redovito rade satanisti. :(

Само што сам ја нагласио да то никада не бих урадио.

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 9:10, Веља рече

Ti si jedan buzdovan

?

Добро, можда сам мало и претерао, али само зато да направим равнотежу, зато што сте и ви претерали, а поготово ти Вељо.

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 10:39, Александар Богдановић рече

Добро, можда сам мало и претерао, али само зато да направим равнотежу, зато што сте и ви претерали, а поготово ти Вељо.

U redu Bogdanoviću, tvoj stav je legitimian, samo što ja s takvima kao ti ne razgovaram pa ni kad su katolicima. Imamo mi, naravno i takvih katolika koji to isto tvrde što i ti, samo u obrnutom gardu što se kaže. I nisu to samo tradicionalisti, tridentinci itd. Naprosto su antiekumenisti. Oni također shodno s tobom tvrde o pravoslavlju i pravoslavnoj liturgiji sve ono isto što ti tvrdiš o katoličanstvu i katoličkoj liturgiji. Da su pravoslavni patrijarsi arcijeretici, pravoslavlje teška jeres, ekumenizam svejeres, pravoslavci stado, ovčice zavedene zlim i nevrijednim pastirima, pravoslavna liturgija nikakvom liturgijom nije i da ono što pravoslavci považuju i smatraju Svetim Tajnama da nikakve Svete Tajne nisu, ni naopako, već možda neka šamanska vračanja i čaranja u najboljem slučaju, radobi hrišćanska liturgija, imitacija hrišćanske liturgije, bolje reći njena karikatura. A s takvim ja ne razgovaram ni kad su katolicima pa ne vidim zašto bih trebao još s takvim pravoslavcima razgovarat i još ih takve tražit po njihovim tj. vašim Forumima. Shvati da ja takve stavove s bilo čije strane, pravoslavne ili katoličke ignorišem i ne smatram ih uopšte vrijednima ikakve diskusije a s takvim ljudima se ni ne družim, ne razmjenjujem emaile, ne kontaktiram s njima, jednostavno za mene nisu i ne postoje. Tako sad imaš ravnotežu i od mene po tom pitanju. Sad je sve sasvim uravnoteženo kao što vidiš. Tek sad je to ta prava "ravnoteža", tek sad smo je napravili i imamo je, ako si baš na to mislio.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 6. 2012. at 10:39, Александар Богдановић рече

Добро, можда сам мало и претерао, али само зато да направим равнотежу, зато што сте и ви претерали, а поготово ти Вељо.

S takvima kao ti ja nemam naprosto šta i o čemu pričati a to ni ne želim. Istina o lijepom i ružnom vremenu i rezultatima u fudbalskoj lizi mogu pričati sa svakim, no, nisam zato tu na Forumu da pričam s vama o lijepom i ružnom vremenu i rezultatima u fudbalskoj lizi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...