Jump to content

Да ли је Свети Василије био несигуран?

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 21. 11. 2016. at 13:02, Zoran Đurović рече

Само ти нотирај... Него, ја не видех да је игде Драгољуб Спасојевић објавио неки теолошки текст. Осим овде што пискара. 

Ти мораш да слушаш некога ко има један озбиљан курикулум да би се нешто научио. Зато не треба да затрављујеш са овим копи пејст стварима него да се концентришеш кад те Ава пита. Капираш? Јер ја, Спаске, не могу да одговарам на сва твоја пролупавања. Ми треба систематски да идемо. Једна по једна ствар. Иначе, нема метода. Ја тебе, осим школски, не могу да учим. Издеветам вас прутом, али сте ви дебелокошци. Дакле, Драги, врати се на питање о Вас и расколницима којима он прихвата крштење. Лепо да ми одговориш дали Вас прима крштење расколника као валидно. - Иначе, мој млађи син се зове Спасоје. 

Expand  

Драги мој (ово заиста мислим, драги сте ми, знам то јер могу да Вас поменем у молитви онако искрено) не знам какав Вас је Драгољуб спопао? Већ сте са тим почели да будете комични :D

Као што већ рекох, чврсто одлучих да пишем по форуму анонимно, тако да Вам нећу рећи ко сам. Али Вам могу рећи, тако ми данашњег Св. Арх. Михаила, никада се тако не звах! :)

Немојте да бринете, осврнућу се на Ваше писаније, само што нисам тренутно у могућности.

Иначе, ове последње мелодичне ноте баш урушавају многе херезе изнете од Вас.

П.С. Нека је Спасоје (и остала деца) жив и здрав и пред Богом прав!

С'Празником!

:skidamkapu:

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 11. 2016. at 16:41, Васијан рече

драги сте ми, знам то јер могу да Вас поменем у молитви онако искрено

Expand  

Шта ли ми онда непријатељи мисле...:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 11. 2016. at 11:55, Zoran Đurović рече

Васијанов проблем је што он не чита Василија Великог, него интерпретацију Василија од вл Атанасија Јевтића, који је експонент ове богомрске теорије икономије. Када би читао Василија, онда би дошао на позиције византијских каноничара и нашег Милаша који је одлучно одбацио икономију, а овде код Василија је ни не помиње.

Expand  

Испада да Васијан чита Ану Карењину уместо Василија Великог. Став Владике Атанасија се само поклапа са мојим, и ништа више од тога. Што не значи да он учи од мене, јер је у питању обратна ствар. Притом, природно је да његов резон држим испред Вашег, јер Ви нећете бити за прав. теологију оно што је он, ни за три живота. Опростите на томе, али то је моја став.

Такође, он је за моју маленкост много испред каноничара које сте изнели, јер у њему видим много веће искуство у богословљу условљено и чињеницом да живи у каснијем времену у коме је могао у себе да инкорпорира сво искуство и знање прошлих векова.

  Цитат

Дакле, Јевтић пише (нота 422): „Фразу ὡς ἔτι ἐκ τῆς Ἐκκλησίαςὄντων Милаш је превео: пошто Цркви припадају, али сматрамо да је наш превод тачнији, иако мало неодређен, али је смисао: Расколници, будући да су још из Цркве (тек изашли), имају крштење (и свештенство), дакле благодат још "траје" и "делује", па се њихово крштење може прихватити. На неки начин расколници "још припадају Цркви", али не уколико су у расколу, него уколико се враћају/приступају Цркви да јединство са њом васпоставе, и оно се може васпоставити, јер расколници нису веру изменули, ни јерархијскоблагодатно прејемство прекинули. Но остајање дуже у расколу доводи у егзистенцијално питање само њихово биће као црквеног дела/уда/састава, како каже даље Св. Василије: "јер одступници од Цркве нису више имали на себи благодати Духа Светога, јер је нестало предаје чим се прекинуло пријемство" итд. Овоме додајмо и чињеницу: да се расколи никад не зауставе само на отцепљењу, него неминовно почиње и мењање вере, јер презрена братска љубав кажњава то отступање од заједништва и отступањем и од Истине“.

Expand  

Врло је битно на шта се односе ове Владикине речи: "Zato  se  izvoli  starima  (da  odrede):  krštenje  jeretikâ  sasvim odbacivati;  a  ono  raskolnikâ,  pošto  su  još  iz  Crkve, 422  prihvatiti..." 

Ове речи се не могу разумети без предходног Василијевог излагања: "Jer  su  stari  ocenili  da  se  priznaje samo  ono  krštenje  koje  niučemu  ne  odstupa  od  (prave)  vere.

И Атанасијево тумачење на то: "Pravo  Krštenje  =  prava,  pravoslavna  vera.... "

И даље: "Jeresi  su  oni koji  su  sasvim  otcepljeni  i  otudjeni  od  same  vere;  raskoli  pak  su  oni koji  su  se  zbog  nekih  crkvenih  razloga  i  izlečivih  (=popravljivih)  pitanja razilkuju medju  sobom..."

Ово је суштински важна Василијева тврдња у којој описује шта су расколи. Расколи за Њега (и за Цркву уопште) се не разликују од Вере Цркве. Они су истоверни део Цркве који се одвојио због канонских, а не ДОГМАТСКИХ разлога. То је суштина ствари. Као и наши данашњи Македонци. Новатијани су за Цркву вазда били јеретицу, односно расколници који су се одвојили од Цркве због јасних догматских разлика. Раскол Новатијана је почивао на јасном догматском размимоилажењу. 

Зато Василије тврди да су Оци њихово крштење, као лаичко, односно крштење без силе, јер су исти били анатемисани и рашчињени од стране Цркве.

Јер, Василије врло добро познававши учење Св. Кипријана, то понавља:

"Јереси су честo настајале и настају јер покварени ум нема мира и неверни расколник не држи се јединства. Гoспoд дoпушта и трпи да се лажна учења пoјављују јер oстаје на снази расуђивање сопственом слoбoдом. Када разликовање истине од лажи испита наша срца и умове, у јаснoм светлу заблиста целoвита вера оних који су искушани. Унапред нас упoзoрава Дух Свети када преко апoстoла говори: "Јер треба и подвајања да буду међу вама, да се покажу који су постојани међу вама" (1 Кoр 11,19). На тај начин се верни испитују а неверници бивају разoткривени. И такo се раздељују душе праведних oд неправедних и пре дана Суда,oдваја се кукољ oд жита. Зато, између осталог, дoлазе oни који се без бoжанске воље постављају за настојатеље (епископе) кoд неразборитих присталица. Пoстављају се за Предстoјатеље без икаквог закoнитог рукоположења. Присвајају себи звање епископа, иакo им епископство никo није (пре) дао. У Псалмима Дух Свети такве означава каo људе који седе на стoлици куге. Oни су губа и пoмoр вере, надвладавају змијским језикoм и вешти су у кварењу истине. Бљују из уста смртoнoсне oтрoве (Пс 1,1). Реч њихова као жива рана разједа око себе (2 Тим 2,17). Њихoви списи  уливају смртoнoсни oтрoв у срца и душе свакога." (Св. Кипријан, о јединству Цркве)

То исто видимо код Св. Василија:

"Katari  su  i oni  raskolnici,  premda  su  stari  smatrali,  kažem  za  one da  ih oko  Kiprijana  (Kartagenskog)  i  našeg  Firmilijana  (Kesarijskog), sve  podvrgnu  pod  jednu  odluku:  Katare  i  Enkratite  i  Idroparastate i Apotaktite¹.  Jer  je  početak  odvajanja  (njihovog)  bio  raskolom,  a  odstupnici od  Crkve  nisu  više  imali  na  sebi  blagodati  Duha  Svetoga,  jer  je  nestalo predaje  (blagodati)  čim  se  prekinulo  prijemstvo.  Jer  prvi  koji se  odvojiše  imadjahu  od  Otaca  rukopoloženje,  i  polaganjm  ruku  njihovih imali  su  duhovnu  blagodat. Oni  pak koji  su  se  otcepili,  postavši  laici,  nemadoše  vlasti  ni  da  krštavaju ni  da  rukopolažu,  ne  mogoše  više  davati  drugima  blagodat  Duha Svetoga,  od  koje  su  sami  otpali. Zato  su  (Oci)  zapovedili  da,  kao  krštene od  laikâ,  one  koji  (od  njih)  prilaze  Crkvi,  treba  očišćavati  istinskim krštenjem  Crkve.  No  pošto  uopšte  bï  ugodno  nekima  iz  Azije,  radi ikonomije  mnogih  da  se  prihvati  njihovo  krštenje,  neka  bude  prihvaćeno."

Ови "неки" из Азије (очигледно је да није био у питању Први Никејски Сабор) су Оци Св. Лаодикијског Сабора; који је Новатијане звао јеретицима и којима је допуштао примање у Цркву без поновног Крштења. Такав пријем Василије назива Икономијом! Пријем оних за које каже да више нису имали на себи благодати, јер су били рашчињени. Оци су заповедили да се примају крштењем, јер немају благодати, што и Василије потврђује, јер вели: "Нису више имали благодат на себи" - што значи да Он то потврђује, јер износи као своје мишљење са којим се слаже. Но, пре ће бити да је то био резон Васељенске Цркве.

Такав резон потврђује и у 47. Канону, када каже: "Enkratiti  i  Sakofori  i  Apotaktite  potpadaju  istom  sudu  kojem  i Novatijani,  i  o  njima  je  izdan  kanon,  mada  i  različit,  dok је  o  ovima  je prećutano."

Дакле, Василије није уопште збуњен или несигуран. Он је врло добро знао шта мисли и о чему прича. Новатијани потпадају истом суду, као и јеретици - некрштени! Тачка!

  Цитат

Овај Атанасијев део је добар, јер сам и ја о томе писао, рекавши зашто Василије може да призна крштење расколника. Они, наиме, су још црква, иако физички одвојени од ње, тако да је њихово крштење крштење цркве. Сасвим је јасно да је ово Вас критеријум да некоме призна крштење као валидно, не као форму или по „икономији“. 

Expand  

Да, Василије може да призна (у смислу да је валидно јер је од Цркве) крштење расколника, али ти расколници нису Новатијани и Енкратити!

Василије јасно каже да су Енкратити некрштени, а ипак дозвољава пријем у Цркву без покрштавања, док за Новатијане тврди да су изгубили сваку благодат. Сад, само добар жмурач на јасне речи Св. Василија, може да тврди да су Новатијани (које је Лаодикијски Сабор сматрао јеретицима) за Њега били расколници који су још део Цркве. Сви православни су одувек веровали да благодат одступа од клирика онда када се исти рашчини и анатемише. Василије је то такође знао и тако веровао. Он нема никакве везе са јересју неизгладиве благодати, па да може веровати у тајне рашчињених јеретичких попова.

 

  Цитат

Већ је ово довољно да се укапира да никакве икомомије не може да буде код њега. Оно што Васијан умишља: Вас примењује акривију. Не, Вас не примењује акривију него једину нормалну и допуштену ствар. Искрено се надам да нико није толико лишем мозга па да крене да ми говори како Вас прихвата расколничко крштење као безблагодатно (Васијане, на ово одговори). Да је ово тако како ја велим, потврђује и сам Јевтић у наведеној ноти.

Expand  

Што би рекли; мало сутра.

Василије држи Акривију, такав је Његов став, јер је као и Григорије Богослов, а и Јован Златоусти, у Кипријановом духу. 

Он је јасан. То најбоље објашњава у случају Енкратита, опед да цитирам, јер нико заиста није лишен мозга, па да не може да прочита шта Василије пише:

"Katari  su  i oni  raskolnici,  premda  su  stari  smatrali,  kažem  za  one da  ih oko  Kiprijana  (Kartagenskog)  i  našeg  Firmilijana  (Kesarijskog), sve  podvrgnu  pod  jednu  odluku:  Katare  i  Enkratite  i  Idroparastate i Apotaktite¹.  Jer  je  početak  odvajanja  (njihovog)  bio  raskolom,  a  odstupnici od  Crkve  nisu  više  imali  na  sebi  blagodati  Duha  Svetoga,  jer  je  nestalo predaje  (blagodati)  čim  se  prekinulo  prijemstvo.  Jer  prvi  koji se  odvojiše  imadjahu  od  Otaca  rukopoloženje,  i  polaganjm  ruku  njihovih imali  su  duhovnu  blagodat. Oni  pak koji  su  se  otcepili,  postavši  laici,  nemadoše  vlasti  ni  da  krštavaju ni  da  rukopolažu,,ne mogoše  više  davati  drugima  blagodat  Duha Svetoga,  od  koje  su  sami  otpali. Zato  su  (Oci)  zapovedili  da,  kao  krštene od  laikâ,  one  koji  (od  njih)  prilaze  Crkvi,  treba  očišćavati  istinskim krštenjem  Crkve.  No  pošto  uopšte  bï  ugodno  nekima  iz  Azije,  radi ikonomije  mnogih  da  se  prihvati  njihovo  krštenje,  neka  bude  prihvaćeno."

Да, Василије је сматрао Новатијане лишенима благодати - некрштенима - онима који су ван Цркве. Није био у жизофренији, па да је сматрао делом Цркве оне који су од Цркве одсечени и анатемисани. Као што ми не сматрамо Артемијевце, Мирашевце итд. Или их сматрамо делом Цркве?

Код Енкратита је јаснији:

"Ali  treba  da  shvatimo  zlodejstvo  (=lukavost)  Enkratitâ,  koji,  da  sebe učine  neprijeljivim  u  Crkvu,  smisliše  da će  da  (to)  predupređuju svojim  krštenjem,  čime  su  i  sam  svoj  običaj  preinačili.  Smatram,  zato, da  pošto  ništa  zapoveđeno  o  njima  nije  primljeno  (od  nas),  mi  treba njihovo  krštenje*  da  odbacujemo;  makar  da  je  neko  od  njih  i  primio (krštenje),  kad  pristupa  Crkvi  treba  (ga)  krstiti.  Ako  li  je  pak  ovo  biti prepreka  za  opštu  ikonomiju  (=snishođenje),  opet  treba  držati  običaj  i slediti  Ocima  koji  su  naše  stvari  uredili  ikonomijom. Jer  se  bojim  da,  kad  mi  želimo  da  oni  odustaju  od  (svoga)  krštenja,  da  zbog.."

*Атанасијева нота: "Rk+p+si  imaju  raznočtenija,  no  pravi  smisao  teksta  može  biti  samo:  da  oni  koji  pristupaju  Crkvi  sa svojim  krštenjem  (smatrajuću  da  ga  imaju),  moraju  obavezno  pred  vernima  (var.rkps.  "od  vernih" /sveštenika/)  Crkve  biti  Miropomazani,  i  tako  pričešćivani  (jer  ako  im  se  ospori  njihovo  krštenje možda  neće  prići  Crkvi,  što  je  najvažnije  postići;  a  ako  im  se  ne  dadne  Sv.  Miro,  mogu  vernici  sporiti da  li  su  oni  postali  članovi  Crkve)."   

Ово је јасно сваком иоле разумном човеку, макар он био и атеиста.

  Цитат

Вас вели да се неки расколници примају кроз миропомазање, као што су се кроз хиротесију примали на западу (најблаже расколнике ни не миропомазује, него прима кроз покајања као тру95

Expand  

Василије вели да се неки јеретици примају Миропомазањем. Ти јеретици су Енкратити и Новатијани. О расколницима који су "део Цркве" Василије ни не говори. Нигде не објашњава како примити оне расколнике који се у вери не разликују са Црквом и који су још увек нерашчињени. Односно, такве расколнике као конкретне не помиње.

Најблаже расколнике не миропомазује јер су још од Цркве, они исто верују као Црква и нису рашчињени. Пример: Павлинов Раскол. Односно, парасинагога није у јереси и  још увек њени клирици нису рашчињени, већ су део Цркве, који може прерасти у озбиљан раскол и јерес.

 "a one  koji  su  u  parasinagogama,  pošto  se  poboljšaju  (=isprave)  dostojnim pokajanjem  i  obraćenjem,  prisajedinjavati  opet  Crkvi,  tako  da  često  i oni  koji  su  u  (crkvenom)  stepenu  otišli  sa  nepokornima,  kada  se  pokaju, primaju  se  u  isti  stepen  (=poredak)."

Парасинагогичари немају никакве везе са отвореним јеретицима које Трулски Сабор прима кроз покајање. То је апсурд. Трећи Васељенски Сабор је одбацио било какву могућност благодатности Несторијанаца. Ко тврди супротно, хули на Оце Трећег Сабора!

Парасинагога није никаква јерес, него тренутно бунтовно стање. Док су Несторијанци и Монофизити озбиљни јеретици! 

  Цитат

 Сада свако да ове Вас расколнике замени са јеретици и добиће одговор зашто 2вас7 наређује миропомазивање неких јеретика. Не зато што им не признаје крштење, или мисли да је дефектно, него их на тај начин озваничава за своје чланове. Овако сте добили доказ да су у цркви миропомазивали оне који су имали ПРАВО КРШТЕЊЕ. Ко хоће да докаже супротно, мора да негира да је Вас прихватао расколничко крштење као валидно, а то чак ни Јевтић не чини

Expand  

Ово је очигледан нон-сенс. Да не кажем нешто друго. 

Лаодикијски Сабор, који упорно и опуштено, бива заобиђен, већ је маркирао Новатијане као јеретике. Василије знао за то и они су за Њега некрштени и безблагодатни. 

Као што је већ, неколико пута, поновљено; расколнике (јеретике) које Василије помиње не сматра за расколнике који су још део Цркве, јер нити Новатијани нити Енкратити имају веру сагласну са вером Цркве. Новатијани су анатемисани! Василије није исповедао јерес неизгладиве благодати! Он је био православни Учитељ Цркве и знао је да после рашчињења нема благодати!

Завршавам речима небоземног Григорија Богослова које се односе на Аријанце и њихову купељ: "Ако је нама сјајна бања крштења, њима је упрљана; ако смо усавршени, они приступају као неусавршени; ако се ради живота крстим у води се умртвљујем; као и у песмама осликани таласи".

 

П.С. И као Ђуровић тврдим: Донатизам и Новатијанизам је био еклисиолошка јерес, а не једноставни раскол, тако да их оци и називају јеретицима. Упозоравам на ово да не падне некоме «генијална» идеја на памет па да донатисте и новатијане стрпа у Василијеве расколнике.

Шалом у Христу!

 

 

 

 

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 21. 11. 2016. at 7:35, Zoran Đurović рече

Декомпензовао се на претходној теми кад је укапирао да мора да потпише оно што сам ја од почетка тврдио. Зато је престао да одговара на питања. Никакав одговор пак њега не може да задовољи, зато код мене неће имати саговорника.

Expand  

Оче, исту причу опет вратили на почетак и  врте се у круг, иста песма. Дефинитивно досадна тема.

Нека су живи и здрави.

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

To raščinjanje mi nije jasno , kažeš da pravoslavni kad netko ode u raskol ,tog istog odmah i raščine . Možda se tako radi veće zlo , jer se toj slijedbi ne daje mogućnost apostolskog nasljijeđa i time uskraćuje milost da preživi kao dio crkve. To izgleda kao da nam nije stalo do njihova spasenja pa je postupak prema njima odveć strog te pokazuje više vlast i moć nego milosrđe. Dakle vaši bi " Anglikanci " bili kažnjeni i time da bi im oduzeli faktički sve . Mislim da je pravednije zato da se Svećenički red ne može izbrisati ili rasčiniti baš iz ovog razloga . 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 1:32, Васијан рече

Испада да Васијан чита Ану Карењину уместо Василија Великог.

Expand  

Процес разговеђивања није лак. Текстови се читају методолошки. Прочита се најпре наслов теме, онда лагано једанпут, па други пут и онда се приступа том тексту у себи. Да се дође до фундаменталистичког (буквалног, слова) значења тог текста. Не читати га са предубеђењем, него допустити да ти текст од себе говори. Не запушавати му уста. Јер у супротном, како ти трпаш и пилетину и говедину и свињетину на исти роштиљ, и све једно преко другог, и све печеш за једно исто време, тиме онда узми да храниш псе, не људе.

Дакле, мораш да сада читаш вас1 а не Атанасијеву или моју интерпретацију и да мислиш да си на фудбалској утакмици па треба да навијаш. Смирење је врлина. Василије је учио методологију од пагана Леонтија и није му пала капа са главе. Нигде и никада му није рекао: Ти погани безбожниче, шта ти мене имаш да научиш? - Не, него му се до краја живота дивио до имбецилности.

Тако ће тебе чика Зоран, попа римски, да узме за ручицу и врати да чујеш шта говори 1вас. Мора да се иде корак по корак. Не сме да важи у интерпретацији као правило obscurum per obscurius, него од јасних ствари се разумевају оне замршеније. Зато се морају утврдити сигурне тачке. Означићу ти плавим што треба да потпишеш, јер ако се са тиме не слажеш, онда нема напред.

1. Зато стари Оци изволеше да одреде да се крштење јеретика сасвим одбаци; оно пак расколника, пошто су они још из Цркве прихвати; a оне који су у парасинагогама, пошто се достојним покајањем и обраћењем исправе, треба опет присајединити Цркви, тако да често и они који су у степену отишли са непокорнима, пошто се покају, буду примљени у исти степен (Тасин превод).

- Јеретичко крштење се не прихвата.

- Прихвата се расколничко.

- Парасинагогичари се примају у истом рангу кроз покајање.

Сада, ја потписујем овај текст. Не мењам ни зарез. Велим са Вас: јеретичко крштење се не признаје, расколничко се признаје. И ти кажеш да ја силујем Вас текст! Колико дубоко мораш да будеш перверзан да тако нешто тврдиш! Ја га понављам као папагај, ти кажеш да га силујем! Лудило мозга! После тога, ти кажеш да следиш Вас, а одбацујеш његов текст. Наиме, велиш: Вас прихвата крштење јеретика по икономији! Мени није јасно, чак и да си ти у праву, како је могуће да ја силујем Вас текст, коме не додајем ни одузимам ништа, а ти га поштујеш, а додајеш? Мењаш га. Зашто код мене Вас текст функционише какав јесте, а код тебе не може да функционише? Ваљда је јасно да неко може да силује текст само ако га манипулише, што код мене нема ни у зарезу, а код тебе, тебра, има не у зарезу него у целој схолији! Како ти не пада на памет да ти можда силујеш Вас?

То ћеш разумети ако се ослободиш твојих предрасуда. Послушај шта ти Вас говори. Не мењај га. Учио од њега, посумњај у своје свезнање. Кажи у себи: Како је могуће да римски кретен и свејеретик нема потребе да мења Вас речи, а ја морам? У чему је трик?

Дакле, тражим од тебе потпис да Вас одбацује јеретичко крштење (без икаквих ограда, јер у овом тексту немамо никакве ограде, тј. кондиционале). Пошто ти не знаш гр а слабо ти иде и срБски, морам да ти дочарам да Вас категорички одбацује јеретичко крштење: τὸ μὲν τῶν αἱρετικῶν παντελῶς ἀθετῆσαι, јер ἀθετῆσαι је инфинитив аориста, и то је свршена ствар, оно што ти волиш да кажеш тачка, тако је и никако другачије! Док је παντελῶς прилог и значи скроз-комплет, апсолутно, сасвим! Као да је светац предосетио да ће се јавити неки безбожник који ће узети да га преформулише, па је искористио ове речи да не би било забуне.

2. Пошто у претходном посту довољно рекох, сада само да стегнем: крштење пак расколника, пошто су они још из Цркве прихвати. Треба потпис за:

- Прихвата се расколничко крштење.

И то са Вас образложењем зашто га прихвата. Јер, он образлаже да се то крштење прихвата зато што су они још из цркве, или другим речима зато што је то благодатно крштење цркве.

Ја потписујем комплет Вас изјаву: и да се прихвата расколничко крштење као и образложење зашто се прихвата. Ти ми кажи да ли Вас прихвата расколничко крштење као валидно или не? Хоћу прецизан одговор. Никакво мрсење. Нема везе ако се ти не слажеш са Вас, али хоћу одговор да ли ово Вас тврди или не? - Јер, ја га буквално прихватам.

3. Сада - а после ћу се бавити егзегезом - да ли Вас вели да су новацијани расколници? Да или не? Јер он пише: Катари пак припадају расколницима (Οἱ δὲ Καθαροὶ καὶ αὐτοὶ τῶν ἀπεσχισμένων εἰσί). Шта ти је овде нејасно? Катари? То су „чистунци“, новацијани. Што користи реч „шизматици“, а не расколници? Па то ти је свеједно, јер је прва реч гр порекла, а друга словенског.

Какав проблем ти имаш са Вас? Зашто не прихваташ његове изјаве? Лепо ти човек каже: новацијани су расколници (да се потпише!). И то у истој посланици у којој прави разлику између јеретика, расколника и парасинагогичара. Ти мислиш да је Вас луд па је заборавио шта је писао пре 2 мунута? Неће бити.

Паки, паки безбожни Васијане, како је могуће да ја све потписујем од Вас онако како је рекао, а ти мораш све да промениш? Видиш, попа Зоран верује Вас кад каже новацијани су расколници. Не интересује ме никакво тумачење или шта је код овог или оног аутора, или шта Вас после може да промени. Јер, мени драги, св. Григорије Назијанзин нпр. одржа похвални говор у част Максима Киника, а после га испљува као псето. Мене интересује да разумем говор из прве беседе, а онда из друге. Али да разумем сваки говор по себи. А ти пуниш као кобасице...

Према томе, ако лепо испотписујеш ове ствари, и са смирењем почнеш да слушаш Вас, онда ћеш од њега моћи нешто да научиш, а не да му мењаш текстове. Када ово будеш прихватио са вером (јер имаш конфузију у глави), онда ће те Ава повести даље и објаснити све недоумице око овог текста. И све ће бити на свом месту, и испоштована свака реч из Вас, без да се прибегава силовању које ти вршиш над свецем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 8:16, kopitar рече

To raščinjanje mi nije jasno , kažeš da pravoslavni kad netko ode u raskol ,tog istog odmah i raščine . Možda se tako radi veće zlo , jer se toj slijedbi ne daje mogućnost apostolskog nasljijeđa i time uskraćuje milost da preživi kao dio crkve. To izgleda kao da nam nije stalo do njihova spasenja pa je postupak prema njima odveć strog te pokazuje više vlast i moć nego milosrđe. Dakle vaši bi " Anglikanci " bili kažnjeni i time da bi im oduzeli faktički sve . Mislim da je pravednije zato da se Svećenički red ne može izbrisati ili rasčiniti baš iz ovog razloga . 

 

Expand  

На то ћу одговорити пошто Васијан Премудри потпише ову моју листу. Наравно ни да ово није разумео. Ти си у праву да би се упало у глупости, а Василије није био глуп човек. Него, чекам Васијана да гукне... :D

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 10:38, Zoran Đurović рече

- Јеретичко крштење се не прихвата.

Expand  

Slazem se i prihvatam, da se po Vasiliju , jereticko krstenje  ne prihvata.


Ali, moram da postavim jedno logicko pitanje. Zbog cega se ne priznaje ?

Ako 19.pravilo prvog Vaselj. , kaze da se krstenje Pavlijanaca ne priznaje, verovatno postoji razlog, zbog cega je tako odluceno. Zar ne ?


 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 13:12, Bokisd рече

Slazem se i prihvatam, da se po Vasiliju , jereticko krtsenje se ne prihvata.


 

Ali, moram da postavim jedno logicko pitanje. Zbog cega se ne priznaje ?

Ako 19.pravilo prvog Vaselj. , kaze da se krstenje Pavlijanaca ne priznaje, verovatno postoji razlog, zbog cega ja tako odluceno. Zar ne ?

 

Expand  

Види, друже, ти у овом моменту не треба да постављаш никаква питања. Јер се онда погубите. Ја хоћу да вам помогнем да разумете. Али, нема помоћи ако нећете да следите методички ствари. И ништа вам нећу рећи против Вас. Него само у складу са њиме. Ви се погубите успут и нда морате да мењате Вас текст.

Дакле, потписао си тачку 1. Остаје још 2 и 3. И то да потпишеш. И после нема враћања. Не можеш после да дођеш и да ми тврдиш нпр. како Вас прихвата јеретичко крштење. Сасвим јасно и гласно вели да га не прихвата. Ја могу да се са тиме слажем или не, али то је мој проблем. Важно је да се укапира шта Вас каже, а не ја, ти или Васијан. Да ли је то јасно?

Напоменућу само кратко, али без икаквог отварања питања за ник19. Они полазе са Вас логике. Павлијанци су јеретици и њихово крштење, зато што су јеретици, не може да се прихвати. Они су ван цркве сасвим. Зато морају да се крсте, никако да се приме кроз миропомазање, јер немају крштење.

Но, ти се сада врати на 2-3 тачке из Вас. Да потпишеш то што Вас каже. Јер, ако ви нећете да потпишете јасне Вас изјаве, онда, како га одбацујете у јасним и основним изјавама, како мислите да ћете разумети компликованије?

Морам да поздравим твој напор за потписивање тачке 1. Барем једну ствар си прихватио од свеца. Сада напред.    

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 13:31, Zoran Đurović рече

Напоменућу само кратко, али без икаквог отварања питања за ник19. Они полазе са Вас логике. Павлијанци су јеретици и њихово крштење, зато што су јеретици, не може да се прихвати. Они су ван цркве сасвим. Зато морају да се крсте, никако да се приме кроз миропомазање, јер немају крштење.

Expand  

 Preci cemo na pitanja 2. i 3.


Ali, opet se postavlja jedno legitimno pitanje. Zasto se ne priznaje krstenje Pavlijancima ?

Ako ne damo odgovor na ovo pitanje, upadamo u komplikovanu situaciju i mozemo postaviti sledeca pitanja.

Zasto se onda, priznaje krstenje Arijanaca, a oni su TAKODJE JERETICI. Jer, ako kazemo, da po Vasiliju, jeretici nemaju krstenje, ZASTO arijanci imaju krtstenje ? :scratch_head:


Zasto, Vasilije ne priznaje krtstenje Enkratitima ?  Oni nisu po vama jeretici, nego klasicni raskolnici ( da li sam dobro shvatio ). Kako se , sad njima ne priznaje  krstenje, ako je Vasilije jasno rekao , da raskoli imaju krstenje. :scratch_head:


Da se ne igramo zmurke, jer nismo deca.

Otvoreno i jasno vas pitam.

Zasto zaobilazite TRIJADOLOSKU formu i ANTI TRINITARNE  kvalifikacije krstenja kod jeretika, kad je ta stvar kod e.Nikodima ( na koga se pozivate ), JASNO I GLASNO naglasena, kao GLAVNA FORA kojom se regulise priznavanje krtstenje kod inoslavnih grupacija ?




 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 13:46, Bokisd рече

 Preci cemo na pitanja 2. i 3.

Ali, opet se postavlja jedno legitimno pitanje. Zasto se ne priznaje krstenje Pavlijancima ?

Ako ne damo odgovor na ovo pitanje, upadamo u komplikovanu situaciju i mozemo postaviti sledeca pitanja.

Zasto se onda, priznaje krstenje Arijanaca, a oni su TAKODJE JERETICI. Jer, ako kazemo, da po Vasiliju, jeretici nemaju krstenje, ZASTO arijanci imaju krtstenje ? :scratch_head:

Zasto, Vasilije ne priznaje krtstenje Enkratitima ?  Oni nisu po vama jeretici, nego klasicni raskolnici ( da li sam dobro shvatio ). Kako se , sad njima ne priznaje  krstenje, ako je Vasilije jasno rekao , da raskoli imaju krstenje. :scratch_head:

Da se ne igramo zmurke, jer nismo deca.

Otvoreno i jasno vas pitam.

Zasto zaobilazite TRIJADOLSKU formu i ANTI TRINITARNE  kvalifikacije krstenja kod jeretika, kad je ta stvar kod e.Nikodima ( na koga se pozivate ), JASNO I GLASNO naglasena, kao GLAVNA FORA kojom se regulise priznavanje krtstenje kod inoslavnih grupacija ?

Expand  

Да ли ти је сада јасно зашто ја морам да вас руководим? Одмах се погубите. Вас1 не говори ништа о аријанцима. Говори о крштењу. Зашто ти имаш проблем да саслушаш Вас текст? Зашто нећеш да потпишеш Вас речи? Јер ти не пријају. Јер би ти да ставиш своје у његова уста. 

Кад се вратиш и потпишеш 2 и 3, настављамо. Али ја нећу да разговарам са неким који не прихвата Вас текст. Нећу да слушам ваше тлапње и асоцијације. Ако не смеш да потпишеш Вас текст, лепо реци да се не слажеш са њим и мирна Босна. Зашто се иживљаваш? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 14:03, Zoran Đurović рече

Одмах се погубите. Вас1 не говори ништа о аријанцима.

Expand  

Ne izivljavam se, nije mi namera.

 Jednostavno, postoje neka pitanja, na koja moraju da se daju odgovori, jer, ne mozemo razumeti neke stvari u vezi Vasilija.


 

Eto, pa, ja sam i prvi pomenuo, zasto se onda Arijanci , koji su jeretici, ne krstavaju ponovo ? Sasvim logicno pitanje, zar ne ?

Vi kazete, Vasilije ih ne pominje. Pa, zato sam i sam postavio pitanje, zasto se arijanci ne krstavaju ponovo, imajuci na umu, upravo Vasilija, koji ih ne pominje kao one koji NEMAJU krtstenje.

A, u prvoj recenici, Vasilije kaze, JERETICI NEMAJU KRSTENJE. Pa, arijanci su jeretici. Zasto ih Vasilije ZAOBILAZI u svom nabrajanu jeretika po imenima. Zasto ? :scratch_head:

 

I jos je opstepoznata stvar iz tog perioda crkve, da su se u crkvama Istoka , arijanci primali MIROPOMAZANJEM, dok su se na Zapadu primali POLAGANJEM RUKU ( koje je pandam miropomazanju ).

 

To su ta, pitanja, koja cekaju odgovore. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 14:14, Bokisd рече

Ne izivljavam se, nije mi namera.

 Jednostavno, postoje neka pitanja, na koja moraju da se daju odgovori, jer, ne mozemo razumeti neke stvari u vezi Vasilija.

 

Eto, pa, ja sam i prvi pomenuo, zasto se onda Arijanci , koji su jeretici, ne krstavaju ponovo ? Sasvim logicno pitanje, zar ne ?

Vi kazete, Vasilije ih ne pominje. Pa, zato sam i sam postavio pitanje, zasto se arijanci ne krstavaju ponovo, imajuci na umu, upravo Vasilija, koji ih ne pominje kao one koji NEMAJU krtstenje.

A, u prvoj recenici, Vasilije kaze, JERETICI NEMAJU KRSTENJE. Pa, arijanci su jeretici. Zasto ih Vasilije ZAOBILAZI u svom nabrajanu jeretika po imenima. Zasto ? :scratch_head:

I jos je opstepoznata stvar iz tog perioda crkve, da su se u crkvama Istoka , arijanci primali MIROPOMAZANJEM, dok su se na Zapadu primali POLAGANJEM RUKU ( koje je pandam miropomazanju ).

To su ta, pitanja, koja cekaju odgovore. 
 

Expand  

Добро, схватили смо да те не интересује Вас мишљење. Оно што сам вам од почетка говорио: Ви сте најобичније јајаре и самозванци. Вас не интересују отачки текстови. Већ ти је јасно да Вас говори против тебе и хтео би да тролујеш. Е, нећеш. Јави се када потпишеш Вас текст.   

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 22. 11. 2016. at 10:38, Zoran Đurović рече

Не интересује ме никакво тумачење или шта је код овог или оног аутора, или шта Вас после може да промени.

Expand  

 

  On 20. 11. 2016. at 21:25, Zoran Đurović рече

По тумачењу:

Св. Никодим Милаш енкратити су расколници.

Аристин енкратити су расколници. 

Expand  

Ne interesuju ga tumačenja...:ani_biggrin:. Dakle, njegova doslednost me svaki put oduševi do imbecilnosti...:ani_biggrin:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...