Васијан Написано Новембар 21, 2016 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 21, 2016 On 21. 11. 2016. at 13:02, Zoran Đurović рече Само ти нотирај... Него, ја не видех да је игде Драгољуб Спасојевић објавио неки теолошки текст. Осим овде што пискара. Ти мораш да слушаш некога ко има један озбиљан курикулум да би се нешто научио. Зато не треба да затрављујеш са овим копи пејст стварима него да се концентришеш кад те Ава пита. Капираш? Јер ја, Спаске, не могу да одговарам на сва твоја пролупавања. Ми треба систематски да идемо. Једна по једна ствар. Иначе, нема метода. Ја тебе, осим школски, не могу да учим. Издеветам вас прутом, али сте ви дебелокошци. Дакле, Драги, врати се на питање о Вас и расколницима којима он прихвата крштење. Лепо да ми одговориш дали Вас прима крштење расколника као валидно. - Иначе, мој млађи син се зове Спасоје. Expand Драги мој (ово заиста мислим, драги сте ми, знам то јер могу да Вас поменем у молитви онако искрено) не знам какав Вас је Драгољуб спопао? Већ сте са тим почели да будете комични Као што већ рекох, чврсто одлучих да пишем по форуму анонимно, тако да Вам нећу рећи ко сам. Али Вам могу рећи, тако ми данашњег Св. Арх. Михаила, никада се тако не звах! Немојте да бринете, осврнућу се на Ваше писаније, само што нисам тренутно у могућности. Иначе, ове последње мелодичне ноте баш урушавају многе херезе изнете од Вас. П.С. Нека је Спасоје (и остала деца) жив и здрав и пред Богом прав! С'Празником! Ivan Marković је реаговао/ла на ово 1 https://m.youtube.com/watch?v=nsB5P4VsUdA Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 21, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 21, 2016 On 21. 11. 2016. at 16:41, Васијан рече драги сте ми, знам то јер могу да Вас поменем у молитви онако искрено Expand Шта ли ми онда непријатељи мисле.... Mилена КШ, Васијан, Volim_Sina_Bozjeg and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Arsenija Написано Новембар 21, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 21, 2016 On 20. 11. 2016. at 11:04, Bokisd рече Naravno da nije bio 'nesiguran', .....bio je itekako siguran. Expand Da je bio nesiguran , ne bi bio ni Veliki ... Bokisd је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Васијан Написано Новембар 22, 2016 Аутор Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 21. 11. 2016. at 11:55, Zoran Đurović рече Васијанов проблем је што он не чита Василија Великог, него интерпретацију Василија од вл Атанасија Јевтића, који је експонент ове богомрске теорије икономије. Када би читао Василија, онда би дошао на позиције византијских каноничара и нашег Милаша који је одлучно одбацио икономију, а овде код Василија је ни не помиње. Expand Испада да Васијан чита Ану Карењину уместо Василија Великог. Став Владике Атанасија се само поклапа са мојим, и ништа више од тога. Што не значи да он учи од мене, јер је у питању обратна ствар. Притом, природно је да његов резон држим испред Вашег, јер Ви нећете бити за прав. теологију оно што је он, ни за три живота. Опростите на томе, али то је моја став. Такође, он је за моју маленкост много испред каноничара које сте изнели, јер у њему видим много веће искуство у богословљу условљено и чињеницом да живи у каснијем времену у коме је могао у себе да инкорпорира сво искуство и знање прошлих векова. Цитат Дакле, Јевтић пише (нота 422): „Фразу ὡς ἔτι ἐκ τῆς Ἐκκλησίαςὄντων Милаш је превео: пошто Цркви припадају, али сматрамо да је наш превод тачнији, иако мало неодређен, али је смисао: Расколници, будући да су још из Цркве (тек изашли), имају крштење (и свештенство), дакле благодат још "траје" и "делује", па се њихово крштење може прихватити. На неки начин расколници "још припадају Цркви", али не уколико су у расколу, него уколико се враћају/приступају Цркви да јединство са њом васпоставе, и оно се може васпоставити, јер расколници нису веру изменули, ни јерархијскоблагодатно прејемство прекинули. Но остајање дуже у расколу доводи у егзистенцијално питање само њихово биће као црквеног дела/уда/састава, како каже даље Св. Василије: "јер одступници од Цркве нису више имали на себи благодати Духа Светога, јер је нестало предаје чим се прекинуло пријемство" итд. Овоме додајмо и чињеницу: да се расколи никад не зауставе само на отцепљењу, него неминовно почиње и мењање вере, јер презрена братска љубав кажњава то отступање од заједништва и отступањем и од Истине“. Expand Врло је битно на шта се односе ове Владикине речи: "Zato se izvoli starima (da odrede): krštenje jeretikâ sasvim odbacivati; a ono raskolnikâ, pošto su još iz Crkve, 422 prihvatiti..." Ове речи се не могу разумети без предходног Василијевог излагања: "Jer su stari ocenili da se priznaje samo ono krštenje koje niučemu ne odstupa od (prave) vere." И Атанасијево тумачење на то: "Pravo Krštenje = prava, pravoslavna vera.... " И даље: "Jeresi su oni koji su sasvim otcepljeni i otudjeni od same vere; raskoli pak su oni koji su se zbog nekih crkvenih razloga i izlečivih (=popravljivih) pitanja razilkuju medju sobom..." Ово је суштински важна Василијева тврдња у којој описује шта су расколи. Расколи за Њега (и за Цркву уопште) се не разликују од Вере Цркве. Они су истоверни део Цркве који се одвојио због канонских, а не ДОГМАТСКИХ разлога. То је суштина ствари. Као и наши данашњи Македонци. Новатијани су за Цркву вазда били јеретицу, односно расколници који су се одвојили од Цркве због јасних догматских разлика. Раскол Новатијана је почивао на јасном догматском размимоилажењу. Зато Василије тврди да су Оци њихово крштење, као лаичко, односно крштење без силе, јер су исти били анатемисани и рашчињени од стране Цркве. Јер, Василије врло добро познававши учење Св. Кипријана, то понавља: "Јереси су честo настајале и настају јер покварени ум нема мира и неверни расколник не држи се јединства. Гoспoд дoпушта и трпи да се лажна учења пoјављују јер oстаје на снази расуђивање сопственом слoбoдом. Када разликовање истине од лажи испита наша срца и умове, у јаснoм светлу заблиста целoвита вера оних који су искушани. Унапред нас упoзoрава Дух Свети када преко апoстoла говори: "Јер треба и подвајања да буду међу вама, да се покажу који су постојани међу вама" (1 Кoр 11,19). На тај начин се верни испитују а неверници бивају разoткривени. И такo се раздељују душе праведних oд неправедних и пре дана Суда,oдваја се кукољ oд жита. Зато, између осталог, дoлазе oни који се без бoжанске воље постављају за настојатеље (епископе) кoд неразборитих присталица. Пoстављају се за Предстoјатеље без икаквог закoнитог рукоположења. Присвајају себи звање епископа, иакo им епископство никo није (пре) дао. У Псалмима Дух Свети такве означава каo људе који седе на стoлици куге. Oни су губа и пoмoр вере, надвладавају змијским језикoм и вешти су у кварењу истине. Бљују из уста смртoнoсне oтрoве (Пс 1,1). Реч њихова као жива рана разједа око себе (2 Тим 2,17). Њихoви списи уливају смртoнoсни oтрoв у срца и душе свакога." (Св. Кипријан, о јединству Цркве) То исто видимо код Св. Василија: "Katari su i oni raskolnici, premda su stari smatrali, kažem za one da ih oko Kiprijana (Kartagenskog) i našeg Firmilijana (Kesarijskog), sve podvrgnu pod jednu odluku: Katare i Enkratite i Idroparastate i Apotaktite¹. Jer je početak odvajanja (njihovog) bio raskolom, a odstupnici od Crkve nisu više imali na sebi blagodati Duha Svetoga, jer je nestalo predaje (blagodati) čim se prekinulo prijemstvo. Jer prvi koji se odvojiše imadjahu od Otaca rukopoloženje, i polaganjm ruku njihovih imali su duhovnu blagodat. Oni pak koji su se otcepili, postavši laici, nemadoše vlasti ni da krštavaju ni da rukopolažu, ne mogoše više davati drugima blagodat Duha Svetoga, od koje su sami otpali. Zato su (Oci) zapovedili da, kao krštene od laikâ, one koji (od njih) prilaze Crkvi, treba očišćavati istinskim krštenjem Crkve. No pošto uopšte bï ugodno nekima iz Azije, radi ikonomije mnogih da se prihvati njihovo krštenje, neka bude prihvaćeno." Ови "неки" из Азије (очигледно је да није био у питању Први Никејски Сабор) су Оци Св. Лаодикијског Сабора; који је Новатијане звао јеретицима и којима је допуштао примање у Цркву без поновног Крштења. Такав пријем Василије назива Икономијом! Пријем оних за које каже да више нису имали на себи благодати, јер су били рашчињени. Оци су заповедили да се примају крштењем, јер немају благодати, што и Василије потврђује, јер вели: "Нису више имали благодат на себи" - што значи да Он то потврђује, јер износи као своје мишљење са којим се слаже. Но, пре ће бити да је то био резон Васељенске Цркве. Такав резон потврђује и у 47. Канону, када каже: "Enkratiti i Sakofori i Apotaktite potpadaju istom sudu kojem i Novatijani, i o njima je izdan kanon, mada i različit, dok је o ovima je prećutano." Дакле, Василије није уопште збуњен или несигуран. Он је врло добро знао шта мисли и о чему прича. Новатијани потпадају истом суду, као и јеретици - некрштени! Тачка! Цитат Овај Атанасијев део је добар, јер сам и ја о томе писао, рекавши зашто Василије може да призна крштење расколника. Они, наиме, су још црква, иако физички одвојени од ње, тако да је њихово крштење крштење цркве. Сасвим је јасно да је ово Вас критеријум да некоме призна крштење као валидно, не као форму или по „икономији“. Expand Да, Василије може да призна (у смислу да је валидно јер је од Цркве) крштење расколника, али ти расколници нису Новатијани и Енкратити! Василије јасно каже да су Енкратити некрштени, а ипак дозвољава пријем у Цркву без покрштавања, док за Новатијане тврди да су изгубили сваку благодат. Сад, само добар жмурач на јасне речи Св. Василија, може да тврди да су Новатијани (које је Лаодикијски Сабор сматрао јеретицима) за Њега били расколници који су још део Цркве. Сви православни су одувек веровали да благодат одступа од клирика онда када се исти рашчини и анатемише. Василије је то такође знао и тако веровао. Он нема никакве везе са јересју неизгладиве благодати, па да може веровати у тајне рашчињених јеретичких попова. Цитат Већ је ово довољно да се укапира да никакве икомомије не може да буде код њега. Оно што Васијан умишља: Вас примењује акривију. Не, Вас не примењује акривију него једину нормалну и допуштену ствар. Искрено се надам да нико није толико лишем мозга па да крене да ми говори како Вас прихвата расколничко крштење као безблагодатно (Васијане, на ово одговори). Да је ово тако како ја велим, потврђује и сам Јевтић у наведеној ноти. Expand Што би рекли; мало сутра. Василије држи Акривију, такав је Његов став, јер је као и Григорије Богослов, а и Јован Златоусти, у Кипријановом духу. Он је јасан. То најбоље објашњава у случају Енкратита, опед да цитирам, јер нико заиста није лишен мозга, па да не може да прочита шта Василије пише: "Katari su i oni raskolnici, premda su stari smatrali, kažem za one da ih oko Kiprijana (Kartagenskog) i našeg Firmilijana (Kesarijskog), sve podvrgnu pod jednu odluku: Katare i Enkratite i Idroparastate i Apotaktite¹. Jer je početak odvajanja (njihovog) bio raskolom, a odstupnici od Crkve nisu više imali na sebi blagodati Duha Svetoga, jer je nestalo predaje (blagodati) čim se prekinulo prijemstvo. Jer prvi koji se odvojiše imadjahu od Otaca rukopoloženje, i polaganjm ruku njihovih imali su duhovnu blagodat. Oni pak koji su se otcepili, postavši laici, nemadoše vlasti ni da krštavaju ni da rukopolažu,,ne mogoše više davati drugima blagodat Duha Svetoga, od koje su sami otpali. Zato su (Oci) zapovedili da, kao krštene od laikâ, one koji (od njih) prilaze Crkvi, treba očišćavati istinskim krštenjem Crkve. No pošto uopšte bï ugodno nekima iz Azije, radi ikonomije mnogih da se prihvati njihovo krštenje, neka bude prihvaćeno." Да, Василије је сматрао Новатијане лишенима благодати - некрштенима - онима који су ван Цркве. Није био у жизофренији, па да је сматрао делом Цркве оне који су од Цркве одсечени и анатемисани. Као што ми не сматрамо Артемијевце, Мирашевце итд. Или их сматрамо делом Цркве? Код Енкратита је јаснији: "Ali treba da shvatimo zlodejstvo (=lukavost) Enkratitâ, koji, da sebe učine neprijeljivim u Crkvu, smisliše da će da (to) predupređuju svojim krštenjem, čime su i sam svoj običaj preinačili. Smatram, zato, da pošto ništa zapoveđeno o njima nije primljeno (od nas), mi treba njihovo krštenje* da odbacujemo; makar da je neko od njih i primio (krštenje), kad pristupa Crkvi treba (ga) krstiti. Ako li je pak ovo biti prepreka za opštu ikonomiju (=snishođenje), opet treba držati običaj i slediti Ocima koji su naše stvari uredili ikonomijom. Jer se bojim da, kad mi želimo da oni odustaju od (svoga) krštenja, da zbog.." *Атанасијева нота: "Rk+p+si imaju raznočtenija, no pravi smisao teksta može biti samo: da oni koji pristupaju Crkvi sa svojim krštenjem (smatrajuću da ga imaju), moraju obavezno pred vernima (var.rkps. "od vernih" /sveštenika/) Crkve biti Miropomazani, i tako pričešćivani (jer ako im se ospori njihovo krštenje možda neće prići Crkvi, što je najvažnije postići; a ako im se ne dadne Sv. Miro, mogu vernici sporiti da li su oni postali članovi Crkve)." Ово је јасно сваком иоле разумном човеку, макар он био и атеиста. Цитат Вас вели да се неки расколници примају кроз миропомазање, као што су се кроз хиротесију примали на западу (најблаже расколнике ни не миропомазује, него прима кроз покајања као тру95 Expand Василије вели да се неки јеретици примају Миропомазањем. Ти јеретици су Енкратити и Новатијани. О расколницима који су "део Цркве" Василије ни не говори. Нигде не објашњава како примити оне расколнике који се у вери не разликују са Црквом и који су још увек нерашчињени. Односно, такве расколнике као конкретне не помиње. Најблаже расколнике не миропомазује јер су још од Цркве, они исто верују као Црква и нису рашчињени. Пример: Павлинов Раскол. Односно, парасинагога није у јереси и још увек њени клирици нису рашчињени, већ су део Цркве, који може прерасти у озбиљан раскол и јерес. "a one koji su u parasinagogama, pošto se poboljšaju (=isprave) dostojnim pokajanjem i obraćenjem, prisajedinjavati opet Crkvi, tako da često i oni koji su u (crkvenom) stepenu otišli sa nepokornima, kada se pokaju, primaju se u isti stepen (=poredak)." Парасинагогичари немају никакве везе са отвореним јеретицима које Трулски Сабор прима кроз покајање. То је апсурд. Трећи Васељенски Сабор је одбацио било какву могућност благодатности Несторијанаца. Ко тврди супротно, хули на Оце Трећег Сабора! Парасинагога није никаква јерес, него тренутно бунтовно стање. Док су Несторијанци и Монофизити озбиљни јеретици! Цитат Сада свако да ове Вас расколнике замени са јеретици и добиће одговор зашто 2вас7 наређује миропомазивање неких јеретика. Не зато што им не признаје крштење, или мисли да је дефектно, него их на тај начин озваничава за своје чланове. Овако сте добили доказ да су у цркви миропомазивали оне који су имали ПРАВО КРШТЕЊЕ. Ко хоће да докаже супротно, мора да негира да је Вас прихватао расколничко крштење као валидно, а то чак ни Јевтић не чини Expand Ово је очигледан нон-сенс. Да не кажем нешто друго. Лаодикијски Сабор, који упорно и опуштено, бива заобиђен, већ је маркирао Новатијане као јеретике. Василије знао за то и они су за Њега некрштени и безблагодатни. Као што је већ, неколико пута, поновљено; расколнике (јеретике) које Василије помиње не сматра за расколнике који су још део Цркве, јер нити Новатијани нити Енкратити имају веру сагласну са вером Цркве. Новатијани су анатемисани! Василије није исповедао јерес неизгладиве благодати! Он је био православни Учитељ Цркве и знао је да после рашчињења нема благодати! Завршавам речима небоземног Григорија Богослова које се односе на Аријанце и њихову купељ: "Ако је нама сјајна бања крштења, њима је упрљана; ако смо усавршени, они приступају као неусавршени; ако се ради живота крстим у води се умртвљујем; као и у песмама осликани таласи". П.С. И као Ђуровић тврдим: Донатизам и Новатијанизам је био еклисиолошка јерес, а не једноставни раскол, тако да их оци и називају јеретицима. Упозоравам на ово да не падне некоме «генијална» идеја на памет па да донатисте и новатијане стрпа у Василијеве расколнике. Шалом у Христу! kopitar је реаговао/ла на ово 1 https://m.youtube.com/watch?v=nsB5P4VsUdA Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Тања1 Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 21. 11. 2016. at 7:35, Zoran Đurović рече Декомпензовао се на претходној теми кад је укапирао да мора да потпише оно што сам ја од почетка тврдио. Зато је престао да одговара на питања. Никакав одговор пак њега не може да задовољи, зато код мене неће имати саговорника. Expand Оче, исту причу опет вратили на почетак и врте се у круг, иста песма. Дефинитивно досадна тема. Нека су живи и здрави. kopitar and Zoran Đurović је реаговао/ла на ово 2 Јачи од смрти и лажи Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
kopitar Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 To raščinjanje mi nije jasno , kažeš da pravoslavni kad netko ode u raskol ,tog istog odmah i raščine . Možda se tako radi veće zlo , jer se toj slijedbi ne daje mogućnost apostolskog nasljijeđa i time uskraćuje milost da preživi kao dio crkve. To izgleda kao da nam nije stalo do njihova spasenja pa je postupak prema njima odveć strog te pokazuje više vlast i moć nego milosrđe. Dakle vaši bi " Anglikanci " bili kažnjeni i time da bi im oduzeli faktički sve . Mislim da je pravednije zato da se Svećenički red ne može izbrisati ili rasčiniti baš iz ovog razloga . Zoran Đurović је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 1:32, Васијан рече Испада да Васијан чита Ану Карењину уместо Василија Великог. Expand Процес разговеђивања није лак. Текстови се читају методолошки. Прочита се најпре наслов теме, онда лагано једанпут, па други пут и онда се приступа том тексту у себи. Да се дође до фундаменталистичког (буквалног, слова) значења тог текста. Не читати га са предубеђењем, него допустити да ти текст од себе говори. Не запушавати му уста. Јер у супротном, како ти трпаш и пилетину и говедину и свињетину на исти роштиљ, и све једно преко другог, и све печеш за једно исто време, тиме онда узми да храниш псе, не људе. Дакле, мораш да сада читаш вас1 а не Атанасијеву или моју интерпретацију и да мислиш да си на фудбалској утакмици па треба да навијаш. Смирење је врлина. Василије је учио методологију од пагана Леонтија и није му пала капа са главе. Нигде и никада му није рекао: Ти погани безбожниче, шта ти мене имаш да научиш? - Не, него му се до краја живота дивио до имбецилности. Тако ће тебе чика Зоран, попа римски, да узме за ручицу и врати да чујеш шта говори 1вас. Мора да се иде корак по корак. Не сме да важи у интерпретацији као правило obscurum per obscurius, него од јасних ствари се разумевају оне замршеније. Зато се морају утврдити сигурне тачке. Означићу ти плавим што треба да потпишеш, јер ако се са тиме не слажеш, онда нема напред. 1. Зато стари Оци изволеше да одреде да се крштење јеретика сасвим одбаци; оно пак расколника, пошто су они још из Цркве прихвати; a оне који су у парасинагогама, пошто се достојним покајањем и обраћењем исправе, треба опет присајединити Цркви, тако да често и они који су у степену отишли са непокорнима, пошто се покају, буду примљени у исти степен (Тасин превод). - Јеретичко крштење се не прихвата. - Прихвата се расколничко. - Парасинагогичари се примају у истом рангу кроз покајање. Сада, ја потписујем овај текст. Не мењам ни зарез. Велим са Вас: јеретичко крштење се не признаје, расколничко се признаје. И ти кажеш да ја силујем Вас текст! Колико дубоко мораш да будеш перверзан да тако нешто тврдиш! Ја га понављам као папагај, ти кажеш да га силујем! Лудило мозга! После тога, ти кажеш да следиш Вас, а одбацујеш његов текст. Наиме, велиш: Вас прихвата крштење јеретика по икономији! Мени није јасно, чак и да си ти у праву, како је могуће да ја силујем Вас текст, коме не додајем ни одузимам ништа, а ти га поштујеш, а додајеш? Мењаш га. Зашто код мене Вас текст функционише какав јесте, а код тебе не може да функционише? Ваљда је јасно да неко може да силује текст само ако га манипулише, што код мене нема ни у зарезу, а код тебе, тебра, има не у зарезу него у целој схолији! Како ти не пада на памет да ти можда силујеш Вас? То ћеш разумети ако се ослободиш твојих предрасуда. Послушај шта ти Вас говори. Не мењај га. Учио од њега, посумњај у своје свезнање. Кажи у себи: Како је могуће да римски кретен и свејеретик нема потребе да мења Вас речи, а ја морам? У чему је трик? Дакле, тражим од тебе потпис да Вас одбацује јеретичко крштење (без икаквих ограда, јер у овом тексту немамо никакве ограде, тј. кондиционале). Пошто ти не знаш гр а слабо ти иде и срБски, морам да ти дочарам да Вас категорички одбацује јеретичко крштење: τὸ μὲν τῶν αἱρετικῶν παντελῶς ἀθετῆσαι, јер ἀθετῆσαι је инфинитив аориста, и то је свршена ствар, оно што ти волиш да кажеш тачка, тако је и никако другачије! Док је παντελῶς прилог и значи скроз-комплет, апсолутно, сасвим! Као да је светац предосетио да ће се јавити неки безбожник који ће узети да га преформулише, па је искористио ове речи да не би било забуне. 2. Пошто у претходном посту довољно рекох, сада само да стегнем: крштење пак расколника, пошто су они још из Цркве прихвати. Треба потпис за: - Прихвата се расколничко крштење. И то са Вас образложењем зашто га прихвата. Јер, он образлаже да се то крштење прихвата зато што су они још из цркве, или другим речима зато што је то благодатно крштење цркве. Ја потписујем комплет Вас изјаву: и да се прихвата расколничко крштење као и образложење зашто се прихвата. Ти ми кажи да ли Вас прихвата расколничко крштење као валидно или не? Хоћу прецизан одговор. Никакво мрсење. Нема везе ако се ти не слажеш са Вас, али хоћу одговор да ли ово Вас тврди или не? - Јер, ја га буквално прихватам. 3. Сада - а после ћу се бавити егзегезом - да ли Вас вели да су новацијани расколници? Да или не? Јер он пише: Катари пак припадају расколницима (Οἱ δὲ Καθαροὶ καὶ αὐτοὶ τῶν ἀπεσχισμένων εἰσί). Шта ти је овде нејасно? Катари? То су „чистунци“, новацијани. Што користи реч „шизматици“, а не расколници? Па то ти је свеједно, јер је прва реч гр порекла, а друга словенског. Какав проблем ти имаш са Вас? Зашто не прихваташ његове изјаве? Лепо ти човек каже: новацијани су расколници (да се потпише!). И то у истој посланици у којој прави разлику између јеретика, расколника и парасинагогичара. Ти мислиш да је Вас луд па је заборавио шта је писао пре 2 мунута? Неће бити. Паки, паки безбожни Васијане, како је могуће да ја све потписујем од Вас онако како је рекао, а ти мораш све да промениш? Видиш, попа Зоран верује Вас кад каже новацијани су расколници. Не интересује ме никакво тумачење или шта је код овог или оног аутора, или шта Вас после може да промени. Јер, мени драги, св. Григорије Назијанзин нпр. одржа похвални говор у част Максима Киника, а после га испљува као псето. Мене интересује да разумем говор из прве беседе, а онда из друге. Али да разумем сваки говор по себи. А ти пуниш као кобасице... Према томе, ако лепо испотписујеш ове ствари, и са смирењем почнеш да слушаш Вас, онда ћеш од њега моћи нешто да научиш, а не да му мењаш текстове. Када ово будеш прихватио са вером (јер имаш конфузију у глави), онда ће те Ава повести даље и објаснити све недоумице око овог текста. И све ће бити на свом месту, и испоштована свака реч из Вас, без да се прибегава силовању које ти вршиш над свецем. Volim_Sina_Bozjeg, Тања1 and kopitar је реаговао/ла на ово 3 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 8:16, kopitar рече To raščinjanje mi nije jasno , kažeš da pravoslavni kad netko ode u raskol ,tog istog odmah i raščine . Možda se tako radi veće zlo , jer se toj slijedbi ne daje mogućnost apostolskog nasljijeđa i time uskraćuje milost da preživi kao dio crkve. To izgleda kao da nam nije stalo do njihova spasenja pa je postupak prema njima odveć strog te pokazuje više vlast i moć nego milosrđe. Dakle vaši bi " Anglikanci " bili kažnjeni i time da bi im oduzeli faktički sve . Mislim da je pravednije zato da se Svećenički red ne može izbrisati ili rasčiniti baš iz ovog razloga . Expand На то ћу одговорити пошто Васијан Премудри потпише ову моју листу. Наравно ни да ово није разумео. Ти си у праву да би се упало у глупости, а Василије није био глуп човек. Него, чекам Васијана да гукне... kopitar је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Bokisd Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 10:38, Zoran Đurović рече - Јеретичко крштење се не прихвата. Expand Slazem se i prihvatam, da se po Vasiliju , jereticko krstenje ne prihvata. Ali, moram da postavim jedno logicko pitanje. Zbog cega se ne priznaje ? Ako 19.pravilo prvog Vaselj. , kaze da se krstenje Pavlijanaca ne priznaje, verovatno postoji razlog, zbog cega je tako odluceno. Zar ne ? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 13:12, Bokisd рече Slazem se i prihvatam, da se po Vasiliju , jereticko krtsenje se ne prihvata. Ali, moram da postavim jedno logicko pitanje. Zbog cega se ne priznaje ? Ako 19.pravilo prvog Vaselj. , kaze da se krstenje Pavlijanaca ne priznaje, verovatno postoji razlog, zbog cega ja tako odluceno. Zar ne ? Expand Види, друже, ти у овом моменту не треба да постављаш никаква питања. Јер се онда погубите. Ја хоћу да вам помогнем да разумете. Али, нема помоћи ако нећете да следите методички ствари. И ништа вам нећу рећи против Вас. Него само у складу са њиме. Ви се погубите успут и нда морате да мењате Вас текст. Дакле, потписао си тачку 1. Остаје још 2 и 3. И то да потпишеш. И после нема враћања. Не можеш после да дођеш и да ми тврдиш нпр. како Вас прихвата јеретичко крштење. Сасвим јасно и гласно вели да га не прихвата. Ја могу да се са тиме слажем или не, али то је мој проблем. Важно је да се укапира шта Вас каже, а не ја, ти или Васијан. Да ли је то јасно? Напоменућу само кратко, али без икаквог отварања питања за ник19. Они полазе са Вас логике. Павлијанци су јеретици и њихово крштење, зато што су јеретици, не може да се прихвати. Они су ван цркве сасвим. Зато морају да се крсте, никако да се приме кроз миропомазање, јер немају крштење. Но, ти се сада врати на 2-3 тачке из Вас. Да потпишеш то што Вас каже. Јер, ако ви нећете да потпишете јасне Вас изјаве, онда, како га одбацујете у јасним и основним изјавама, како мислите да ћете разумети компликованије? Морам да поздравим твој напор за потписивање тачке 1. Барем једну ствар си прихватио од свеца. Сада напред. Тања1 and kopitar је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Bokisd Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 13:31, Zoran Đurović рече Напоменућу само кратко, али без икаквог отварања питања за ник19. Они полазе са Вас логике. Павлијанци су јеретици и њихово крштење, зато што су јеретици, не може да се прихвати. Они су ван цркве сасвим. Зато морају да се крсте, никако да се приме кроз миропомазање, јер немају крштење. Expand Preci cemo na pitanja 2. i 3. Ali, opet se postavlja jedno legitimno pitanje. Zasto se ne priznaje krstenje Pavlijancima ? Ako ne damo odgovor na ovo pitanje, upadamo u komplikovanu situaciju i mozemo postaviti sledeca pitanja. Zasto se onda, priznaje krstenje Arijanaca, a oni su TAKODJE JERETICI. Jer, ako kazemo, da po Vasiliju, jeretici nemaju krstenje, ZASTO arijanci imaju krtstenje ? Zasto, Vasilije ne priznaje krtstenje Enkratitima ? Oni nisu po vama jeretici, nego klasicni raskolnici ( da li sam dobro shvatio ). Kako se , sad njima ne priznaje krstenje, ako je Vasilije jasno rekao , da raskoli imaju krstenje. Da se ne igramo zmurke, jer nismo deca. Otvoreno i jasno vas pitam. Zasto zaobilazite TRIJADOLOSKU formu i ANTI TRINITARNE kvalifikacije krstenja kod jeretika, kad je ta stvar kod e.Nikodima ( na koga se pozivate ), JASNO I GLASNO naglasena, kao GLAVNA FORA kojom se regulise priznavanje krtstenje kod inoslavnih grupacija ? Васијан је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 13:46, Bokisd рече Preci cemo na pitanja 2. i 3. Ali, opet se postavlja jedno legitimno pitanje. Zasto se ne priznaje krstenje Pavlijancima ? Ako ne damo odgovor na ovo pitanje, upadamo u komplikovanu situaciju i mozemo postaviti sledeca pitanja. Zasto se onda, priznaje krstenje Arijanaca, a oni su TAKODJE JERETICI. Jer, ako kazemo, da po Vasiliju, jeretici nemaju krstenje, ZASTO arijanci imaju krtstenje ? Zasto, Vasilije ne priznaje krtstenje Enkratitima ? Oni nisu po vama jeretici, nego klasicni raskolnici ( da li sam dobro shvatio ). Kako se , sad njima ne priznaje krstenje, ako je Vasilije jasno rekao , da raskoli imaju krstenje. Da se ne igramo zmurke, jer nismo deca. Otvoreno i jasno vas pitam. Zasto zaobilazite TRIJADOLSKU formu i ANTI TRINITARNE kvalifikacije krstenja kod jeretika, kad je ta stvar kod e.Nikodima ( na koga se pozivate ), JASNO I GLASNO naglasena, kao GLAVNA FORA kojom se regulise priznavanje krtstenje kod inoslavnih grupacija ? Expand Да ли ти је сада јасно зашто ја морам да вас руководим? Одмах се погубите. Вас1 не говори ништа о аријанцима. Говори о крштењу. Зашто ти имаш проблем да саслушаш Вас текст? Зашто нећеш да потпишеш Вас речи? Јер ти не пријају. Јер би ти да ставиш своје у његова уста. Кад се вратиш и потпишеш 2 и 3, настављамо. Али ја нећу да разговарам са неким који не прихвата Вас текст. Нећу да слушам ваше тлапње и асоцијације. Ако не смеш да потпишеш Вас текст, лепо реци да се не слажеш са њим и мирна Босна. Зашто се иживљаваш? Тања1 је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Bokisd Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 14:03, Zoran Đurović рече Одмах се погубите. Вас1 не говори ништа о аријанцима. Expand Ne izivljavam se, nije mi namera. Jednostavno, postoje neka pitanja, na koja moraju da se daju odgovori, jer, ne mozemo razumeti neke stvari u vezi Vasilija. Eto, pa, ja sam i prvi pomenuo, zasto se onda Arijanci , koji su jeretici, ne krstavaju ponovo ? Sasvim logicno pitanje, zar ne ? Vi kazete, Vasilije ih ne pominje. Pa, zato sam i sam postavio pitanje, zasto se arijanci ne krstavaju ponovo, imajuci na umu, upravo Vasilija, koji ih ne pominje kao one koji NEMAJU krtstenje. A, u prvoj recenici, Vasilije kaze, JERETICI NEMAJU KRSTENJE. Pa, arijanci su jeretici. Zasto ih Vasilije ZAOBILAZI u svom nabrajanu jeretika po imenima. Zasto ? I jos je opstepoznata stvar iz tog perioda crkve, da su se u crkvama Istoka , arijanci primali MIROPOMAZANJEM, dok su se na Zapadu primali POLAGANJEM RUKU ( koje je pandam miropomazanju ). To su ta, pitanja, koja cekaju odgovore. Васијан је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zoran Đurović Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 14:14, Bokisd рече Ne izivljavam se, nije mi namera. Jednostavno, postoje neka pitanja, na koja moraju da se daju odgovori, jer, ne mozemo razumeti neke stvari u vezi Vasilija. Eto, pa, ja sam i prvi pomenuo, zasto se onda Arijanci , koji su jeretici, ne krstavaju ponovo ? Sasvim logicno pitanje, zar ne ? Vi kazete, Vasilije ih ne pominje. Pa, zato sam i sam postavio pitanje, zasto se arijanci ne krstavaju ponovo, imajuci na umu, upravo Vasilija, koji ih ne pominje kao one koji NEMAJU krtstenje. A, u prvoj recenici, Vasilije kaze, JERETICI NEMAJU KRSTENJE. Pa, arijanci su jeretici. Zasto ih Vasilije ZAOBILAZI u svom nabrajanu jeretika po imenima. Zasto ? I jos je opstepoznata stvar iz tog perioda crkve, da su se u crkvama Istoka , arijanci primali MIROPOMAZANJEM, dok su se na Zapadu primali POLAGANJEM RUKU ( koje je pandam miropomazanju ). To su ta, pitanja, koja cekaju odgovore. Expand Добро, схватили смо да те не интересује Вас мишљење. Оно што сам вам од почетка говорио: Ви сте најобичније јајаре и самозванци. Вас не интересују отачки текстови. Већ ти је јасно да Вас говори против тебе и хтео би да тролујеш. Е, нећеш. Јави се када потпишеш Вас текст. Жика је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ivan Marković Написано Новембар 22, 2016 Пријави Подели Написано Новембар 22, 2016 On 22. 11. 2016. at 10:38, Zoran Đurović рече Не интересује ме никакво тумачење или шта је код овог или оног аутора, или шта Вас после може да промени. Expand On 20. 11. 2016. at 21:25, Zoran Đurović рече По тумачењу: Св. Никодим Милаш енкратити су расколници. Аристин енкратити су расколници. Expand Ne interesuju ga tumačenja.... Dakle, njegova doslednost me svaki put oduševi do imbecilnosti... Васијан је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука