Jump to content

Разговори о логопедији - Александра Вукосављевић, дипл. дефектолог логопед


Препоручена порука

Dobro veče.  Drago mi da ima defektolga i imam pitanje.

Pitanje je vezano za mog sina koji je napunio 3 godine u Avgustu. Rodjen je u 28+4 nedelji u int. njezi ležao je mjesec i još mjesec u poluintezivnoj. Prohodao je s' godinu i po. Dosta je živahno dijete,razumije dosta i u sep. krenuo u vrtić,i da napomenem još nisu pelene. Kad mu se obraćamo ,obraća pažnju samo kad on želi. I naravno ne govori ,nešto ponovi ali kako kad.

Pre par dana bio je na kontroli kod ORL,psihijatra,logopeda i pedijatra. I njihov zaključak je : razvijen kao d vogodisnjak a mozak je na nivou jednogodišnjeg dijeteta. Još ima snimanje glave,, po riječima pedijatra, da nije ostalo nekakvih džepova od medikamenata u toku boravka u inkubatoru. I da to zna ppraviti problem i da se to sve može popraviti terapijama.

S' tim imam pitanje : koliko postoji mogućnost napretka i šta da očekujem?

Hvala unaprijed.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 11. 2016. at 19:01, geronymo рече

Dobro veče.  Drago mi da ima defektolga i imam pitanje.

Pitanje je vezano za mog sina koji je napunio 3 godine u Avgustu. Rodjen je u 28+4 nedelji u int. njezi ležao je mjesec i još mjesec u poluintezivnoj. Prohodao je s' godinu i po. Dosta je živahno dijete,razumije dosta i u sep. krenuo u vrtić,i da napomenem još nisu pelene. Kad mu se obraćamo ,obraća pažnju samo kad on želi. I naravno ne govori ,nešto ponovi ali kako kad.

Pre par dana bio je na kontroli kod ORL,psihijatra,logopeda i pedijatra. I njihov zaključak je : razvijen kao d vogodisnjak a mozak je na nivou jednogodišnjeg dijeteta. Još ima snimanje glave,, po riječima pedijatra, da nije ostalo nekakvih džepova od medikamenata u toku boravka u inkubatoru. I da to zna ppraviti problem i da se to sve može popraviti terapijama.

S' tim imam pitanje : koliko postoji mogućnost napretka i šta da očekujem?

Hvala unaprijed.

Expand  

Izvinjavam se Aleksandri zbog upada, samo totalno iz laičkog ugla želim da pozovem 'kolegu' u FB grupu Mali Div - udruženje prevremeno rođene dece - gde ima puno roditelja sa sličnim iskustvima i gde može i pitati kako su se kod druge dece u sličnoj situaciji stvari razvijale.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 11. 2016. at 19:11, Paradoksologija рече

Izvinjavam se Aleksandri zbog upada, samo totalno iz laičkog ugla želim da pozovem 'kolegu' u FB grupu Mali Div - udruženje prevremeno rođene dece - gde ima puno roditelja sa sličnim iskustvima i gde može i pitati kako su se kod druge dece u sličnoj situaciji stvari razvijale.

Expand  

P.S. A ako ne želite u grupu, mogu ja pitati za iskustva, pa preneti ili ovde ili u PP.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 11. 2016. at 19:11, Paradoksologija рече

Izvinjavam se Aleksandri zbog upada, samo totalno iz laičkog ugla želim da pozovem 'kolegu' u FB grupu Mali Div - udruženje prevremeno rođene dece - gde ima puno roditelja sa sličnim iskustvima i gde može i pitati kako su se kod druge dece u sličnoj situaciji stvari razvijale.

Expand  

Хвала пуно на питању Џеронимо, и хвала Парадоксологији на "упаду", ево и ја бих поново позвала @ivona или ако може Парадоксологија да пребаци питање на овај део, због тога што је Ивона компетентнија у овој области, а ја ћу наравно допринети са аспекта говорно-језичког развоја.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Moguće je samo splitovati post u novu temu, a ne i prebaciti ga u već postojeću. Ali dodala sam ovu poruku:

 

 

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 11. 2016. at 19:01, geronymo рече

Dobro veče.  Drago mi da ima defektolga i imam pitanje.

Pitanje je vezano za mog sina koji je napunio 3 godine u Avgustu. Rodjen je u 28+4 nedelji u int. njezi ležao je mjesec i još mjesec u poluintezivnoj. Prohodao je s' godinu i po. Dosta je živahno dijete,razumije dosta i u sep. krenuo u vrtić,i da napomenem još nisu pelene. Kad mu se obraćamo ,obraća pažnju samo kad on želi. I naravno ne govori ,nešto ponovi ali kako kad.

Pre par dana bio je na kontroli kod ORL,psihijatra,logopeda i pedijatra. I njihov zaključak je : razvijen kao d vogodisnjak a mozak je na nivou jednogodišnjeg dijeteta. Još ima snimanje glave,, po riječima pedijatra, da nije ostalo nekakvih džepova od medikamenata u toku boravka u inkubatoru. I da to zna ppraviti problem i da se to sve može popraviti terapijama.

S' tim imam pitanje : koliko postoji mogućnost napretka i šta da očekujem?

Hvala unaprijed.

Expand  

Hvala dragoj Aleksandri na poverenju, a ja cu se potruditi koliko to dopusta ovakav vid komunikacije da dam neku preporuku za dalji tok stimulacije razvoja.

Na samom početku bih volela da znam da li ste bili na nekoj vrsti intervencija nakon što je dečak počeo redovne posete pedijatru u okviru vaših redovnih kontrola u domu zdravlja. Koliko vidim u trćoj godini je konstatovan razvojni status deteta, bilo bi korisno da znam u kojoj insitutuciji. Ak ste u Beogradu ili niste uvek se preporučuje Zavod za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju Dr Cvetko Brajović u Ul. Kralja Milutina br. 52. Ako jeste dobro, ako niste onda obavezno. Ovo je jedina institucija koja se bavila ranom detekcijom i intervencijom upravo kod dece sa riziko faktorima u razvoju, a preveremno rodjenje i slaba uhranjenost su svakako dva važna kriterijuma za ranu intervenciju. Dakle mozak je veoma veoma plastičan u ovom periodu i upravo ovo je kljucni perido kada najvise i mozete da uradite za svoje dete. Ne znam da li sam dobro razumela ali čini mi se da kod deteta postoji i odredjena psihomotorna usporenost u razvoju tako da mogu da vam kažem da ne čekate svakako da se ti dzepici od lekova isprazne već da najozbiljnije prionete na usmerenu i intenzivnu podršku razvoju svog detea. Što se tiče ustanova ova gore koju sam vam napomenula je pod br. 1 Jesu natrpani cela Srbija dolazi ovde, ali i dalje imaju sistemski okvir pracenja to znači više specijalista koji formiraju plan podrške i besplatno je dakle na budzetu zdravstvenog osiguranja. Sledeće što bih preporučila je da odete u  kod Специјалистe физикалне медицине и рехабилитације, ради на клиници "др Мирослав Зотовић" у Сокобањској улици kod dr Danijele Vukičević koja je više nego odlična i može da da pomogne u rehabilitaciji psihomotornog statusa vašeg dečaka, a i vama da da određene smernice. Na trećem mestu je svakako   Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora  ul. Gospodar Jovanova 35  koji je privatna insitucija ali koja ima vise nego odlicne terapeute svih profila i cene su im pristojnije nego privatne varijante i takodje primenjuju sistemsku trijažu deteta nakon čega pristupaju formiranju plana rehabilitacije i tretmana kao podrške razvoju.

Što se tiče boravka deteta u vrtiću zaista bih vam preporučila da se obratite str. službi ustanove, a to su logoped, defektolog, psiholog, pedagog u kojoj je dete da  podrži boravka deteta u grupi smernicama i aktivnostima u vrtiću koji i tekako ima svoj veliki doprinos. Pelene krenite sto pre da skidate ako ujutru pri presvlacenju naidjete na suvu pelenu koju ste detetu stavili preko noci, to je fiziološki znak da je dete spremno, a svo daljne odlaganje je kontraproduktivno i bukvalno čini medvedju uslugu detetu ne dozvoljavajući mu da utvrdi mehanizme voljne kontrole koji mu itekako trebaju.

Veliki pozdrav!

viber_zpsyey5mxiw.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 11. 2016. at 19:20, Paradoksologija рече

Moguće je samo splitovati post u novu temu, a ne i prebaciti ga u već postojeću. Ali dodala sam ovu poruku:

 

 

Expand  

nikakav problem bitno je da se pomogne ako mozemo!

viber_zpsyey5mxiw.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 11. 2016. at 10:43, ivona рече

Hvala dragoj Aleksandri na poverenju, a ja cu se potruditi koliko to dopusta ovakav vid komunikacije da dam neku preporuku za dalji tok stimulacije razvoja.

Na samom početku bih volela da znam da li ste bili na nekoj vrsti intervencija nakon što je dečak počeo redovne posete pedijatru u okviru vaših redovnih kontrola u domu zdravlja. Koliko vidim u trćoj godini je konstatovan razvojni status deteta, bilo bi korisno da znam u kojoj insitutuciji. Ak ste u Beogradu ili niste uvek se preporučuje Zavod za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju Dr Cvetko Brajović u Ul. Kralja Milutina br. 52. Ako jeste dobro, ako niste onda obavezno. Ovo je jedina institucija koja se bavila ranom detekcijom i intervencijom upravo kod dece sa riziko faktorima u razvoju, a preveremno rodjenje i slaba uhranjenost su svakako dva važna kriterijuma za ranu intervenciju. Dakle mozak je veoma veoma plastičan u ovom periodu i upravo ovo je kljucni perido kada najvise i mozete da uradite za svoje dete. Ne znam da li sam dobro razumela ali čini mi se da kod deteta postoji i odredjena psihomotorna usporenost u razvoju tako da mogu da vam kažem da ne čekate svakako da se ti dzepici od lekova isprazne već da najozbiljnije prionete na usmerenu i intenzivnu podršku razvoju svog detea. Što se tiče ustanova ova gore koju sam vam napomenula je pod br. 1 Jesu natrpani cela Srbija dolazi ovde, ali i dalje imaju sistemski okvir pracenja to znači više specijalista koji formiraju plan podrške i besplatno je dakle na budzetu zdravstvenog osiguranja. Sledeće što bih preporučila je da odete u  kod Специјалистe физикалне медицине и рехабилитације, ради на клиници "др Мирослав Зотовић" у Сокобањској улици kod dr Danijele Vukičević koja je više nego odlična i može da da pomogne u rehabilitaciji psihomotornog statusa vašeg dečaka, a i vama da da određene smernice. Na trećem mestu je svakako   Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora  ul. Gospodar Jovanova 35  koji je privatna insitucija ali koja ima vise nego odlicne terapeute svih profila i cene su im pristojnije nego privatne varijante i takodje primenjuju sistemsku trijažu deteta nakon čega pristupaju formiranju plana rehabilitacije i tretmana kao podrške razvoju.

Što se tiče boravka deteta u vrtiću zaista bih vam preporučila da se obratite str. službi ustanove, a to su logoped, defektolog, psiholog, pedagog u kojoj je dete da  podrži boravka deteta u grupi smernicama i aktivnostima u vrtiću koji i tekako ima svoj veliki doprinos. Pelene krenite sto pre da skidate ako ujutru pri presvlacenju naidjete na suvu pelenu koju ste detetu stavili preko noci, to je fiziološki znak da je dete spremno, a svo daljne odlaganje je kontraproduktivno i bukvalno čini medvedju uslugu detetu ne dozvoljavajući mu da utvrdi mehanizme voljne kontrole koji mu itekako trebaju.

Veliki pozdrav!

Expand  

Mnogo hvala na ukazanom vremenu . 

Poslije izlazak iz bolnice prvu godinu je išao kod psihoterapeutkinje na posmatranje pokreta i razvoja,što je zaključeno s odlično . Nakon toga redovni pregledi kod pedijatra i sve je u redu sem,tj ali,govora, pričanja . I stim nas je poslala dalje. Fizička motorika je odlicna,ssamostalno jede pije,čak i zidove mi ispisa bojama . Jedino ffizička razvijenost 95cm i 18kg,lljekarska konstatacija .  

Ima jedan zanimljiv tik ,kad mu je drago sav se napne i počne da se trese,svjestan.

I s ppoznatim stvarima igračkama ili nečim drugim nekad se ponaša kao da ih upoznaje prvi put.

U vrtiću je u spec. grupi .

I opet mnogo hvala na ukazanom vremenu.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mene zanima da li je tačno ? 

Moj tada jako dobar prijatelj se bavio glumom i na tim časovima su imali govorne vežbe ... Kasnije smo mi u nekoj privatnoj režiji izvodili iste te vežbe  ... Naime on i ja ... Molim vas da se ne smejete tome ... Imali smo ... ja 15 , a on 16 godina ... oboje smo stavili pampur u usta i vežbali izrazajno čitanje ... Poenta je bila dovoljno otvoriti usta i ojačati mišiće jezika gestikulacijom ... 

Pa da li je to ispravno ?  

:351780:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Geronymo, samo da vas pozdravim i podrzim. Mi smo imali prilike da idemo u kralja milana, o cemu vam je ivona pisala i stvarno su sjajni, topla preporuka. I da podelim s vama, ne znam koliko je u vasem slucaju kilaza bitna toliko ali nas sin ima 19kg sa pet godina, imao je tako i sa cetri, doduse izrasta u visinu ali od kako je rođen uvek je bio ispod tih nekih uobicajenih vrednosti iz tablica i imao etiketu neuhranjenog deteta, ali mi se na to nismo obazirali jer smo znali kako i koliko jede i imali smo sjajan odnos s pedijatrom koja nas licno poznaje pa jes malo na pocetku davila posle vise nije ni gledala tablice.

 

Mi obicno procenjujemo sebe na osnovu namera, a druge na osnovu akcija

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 11. 2016. at 17:38, geronymo рече

Mnogo hvala na ukazanom vremenu . 

Poslije izlazak iz bolnice prvu godinu je išao kod psihoterapeutkinje na posmatranje pokreta i razvoja,što je zaključeno s odlično . Nakon toga redovni pregledi kod pedijatra i sve je u redu sem,tj ali,govora, pričanja . I stim nas je poslala dalje. Fizička motorika je odlicna,ssamostalno jede pije,čak i zidove mi ispisa bojama . Jedino ffizička razvijenost 95cm i 18kg,lljekarska konstatacija .  

Ima jedan zanimljiv tik ,kad mu je drago sav se napne i počne da se trese,svjestan.

I s ppoznatim stvarima igračkama ili nečim drugim nekad se ponaša kao da ih upoznaje prvi put.

U vrtiću je u spec. grupi .

I opet mnogo hvala na ukazanom vremenu.

 

Expand  

Molim da se ne zahvaljujete ovo je tek sitnica sta mozemo i treba da ucinimo jedni za druge!

Ono što je jako bitno to je da mu je pogled usmeren i da reaguje na svoje ime i da uspostavlja kontakt ocima sa vama. Sledeca stvar ili metoda koju preporucujem tj. podvlacim je floor time metod koji ce se zasigurno pokazati kao efikasan i delotvoran u vasem slucaju. On je i napravljen da sluzi roditeljima kako bi podsticali razvoj dece koja pokazuju neke teskoce u razvoju.

Sto se tice tik o kome ste napisali, to je jedna vrsta motorickog praznejnja jer govor zaostaje i mora da se na neki nacin dete rastereti uzbudjenja.

Sto se tice nacina na koji pristupa igrackama to je jos uvek na eksplorativnom nivou on ih istrazuje i mahom to radi senzorno znaci culima, igracka jos nije dobila funkciju i to je naredna zona razvoja na koj treba da radite jer igra je osnovni pristup na ovakvom stadijum kao i interakcija sa najblizim osobama koji su u zivotu deteta, dakle mama i tata. Ostavicu vam na temi neki materijal za floor time koji moze biti od koristi i pogledajte i ostale brosure i obavezno nastavite rad sa logopedom i defektologom.

Veliki pozdrav!

 

viber_zpsyey5mxiw.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 11. 2016. at 10:43, ivona рече
  On 5. 11. 2016. at 20:32, Јелена011 рече

Geronymo, samo da vas pozdravim i podrzim. Mi smo imali prilike da idemo u kralja milana, o cemu vam je ivona pisala i stvarno su sjajni, topla preporuka. I da podelim s vama, ne znam koliko je u vasem slucaju kilaza bitna toliko ali nas sin ima 19kg sa pet godina, imao je tako i sa cetri, doduse izrasta u visinu ali od kako je rođen uvek je bio ispod tih nekih uobicajenih vrednosti iz tablica i imao etiketu neuhranjenog deteta, ali mi se na to nismo obazirali jer smo znali kako i koliko jede i imali smo sjajan odnos s pedijatrom koja nas licno poznaje pa jes malo na pocetku davila posle vise nije ni gledala tablice.

 

Expand  

Mnogo vam hvala na podršci i ja vama želim svakog dobra od Gospoda

Expand  
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 11. 2016. at 21:45, ivona рече

Molim da se ne zahvaljujete ovo je tek sitnica sta mozemo i treba da ucinimo jedni za druge!

Ono što je jako bitno to je da mu je pogled usmeren i da reaguje na svoje ime i da uspostavlja kontakt ocima sa vama. Sledeca stvar ili metoda koju preporucujem tj. podvlacim je floor time metod koji ce se zasigurno pokazati kao efikasan i delotvoran u vasem slucaju. On je i napravljen da sluzi roditeljima kako bi podsticali razvoj dece koja pokazuju neke teskoce u razvoju.

Sto se tice tik o kome ste napisali, to je jedna vrsta motorickog praznejnja jer govor zaostaje i mora da se na neki nacin dete rastereti uzbudjenja.

Sto se tice nacina na koji pristupa igrackama to je jos uvek na eksplorativnom nivou on ih istrazuje i mahom to radi senzorno znaci culima, igracka jos nije dobila funkciju i to je naredna zona razvoja na koj treba da radite jer igra je osnovni pristup na ovakvom stadijum kao i interakcija sa najblizim osobama koji su u zivotu deteta, dakle mama i tata. Ostavicu vam na temi neki materijal za floor time koji moze biti od koristi i pogledajte i ostale brosure i obavezno nastavite rad sa logopedom i defektologom.

Veliki pozdrav!

 

Expand  

Hvala .

Da reaguje na ime svoje i gestikulacija očima je savršena,bar mislim ,zna kad pogreši i kad nešto želi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Доприноси образовању за сву децу: Петар Губерина

недеља, 06. нов 2016, 00:07 -> 00:33

Извор: РТС

Аутор: Косовка Ивковић Бобић

 

Аутор верботоналног система - оригиналне научне теорије на подручју говорне комуникације, и електроакустичких апарата СУВАГ, Петар Губерина, спада у ред водећих светских научника на подручју хуманистичких и биомедицинских наука. Верботонална методологија проширила се на све континенте и велики број установа широм света примењује је на подручју рехабилитације и едукације особа, посебно деце, оштећеног слуха.

Петар Губерина рођен је 1913. у Шибенику, где је завршио класичну гимназију. Француски и латински језик дипломирао је на Филозофском факултету у Загребу а докторирао на Сорбони. Његов докторат представља основу његових каснијих истраживања на подручју говорне комуникације.

Најчешћа примена верботоналне методе односи се на програм рехабилитације деце оштећеног слуха и говора
Најчешћа примена верботоналне методе односи се на програм рехабилитације деце оштећеног слуха и говора
Аутор је верботоналног система (ВТС) - оригиналне научне теорије на подручју говорне комуникације и електроакустичких апарата СУВАГ конструисаних према верботоналним открићима. Верботонални систем подразумева поступке који се користе у дијагностици и рехабилитацији слушања и говора и у терапији говорних поремећаја.

 

Најчешћа и најраспрострањенија примена верботоналне методе у свету односи се на програм рехабилитације деце оштећеног слуха и говора.
Његова истраживања "лингвистике говора" доводе до револуционарног обрта у настави живих језика, а професора Губерину сврставају у ред водећих светских стручњака у образовању.

Верботон апарати

Петар Губерина је оснивач Поликлинике СУВАГ, који постаје светски центар за развој и примену верботоналног система. Приоритет је ангажовање у раду са децом.

Систем покушава да савлада тежину и сложеност последица које су у вези са немогућношћу развоја говора због оштећења слуха у најранијем узрасту (пре развоја говора). Такође, такав начин рада, помаже деци код које постоји застој у развоју говора због централних сметњи, менталне ретардације или педагошке запуштености.

У СУВАГ-у рехабилитацију спроводе стручњаци уз помоћ верботоналне електроакустичке опреме. Верботон апарати имају могућност преношења ниских фреквенција, укључујући и инфра звук, а помоћу посебних састава филтера и појачала, омогућено је одабирање оптималног слушног поља (комбинација оптималних форми фреквенције, интензитета и времена) и оптимала гласова (октавно или уже фреквенцијско подручје карактеристично за перцепцију појединог гласа).

Научни програм РТС-а је 1979. године снимао емисију о Петру Губерини и његовом методу. Тада су, на једном факултету у Загребу, тестирана три студента која су била окренута леђима. Оно што је било изговорено, сви су поновили. Један међу њима је био глув. Нисмо га открили. Он је био рехабилитован у СУВАГ-у.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 11. 2016. at 18:43, Arsenija рече

Mene zanima da li je tačno ? 

Moj tada jako dobar prijatelj se bavio glumom i na tim časovima su imali govorne vežbe ... Kasnije smo mi u nekoj privatnoj režiji izvodili iste te vežbe  ... Naime on i ja ... Molim vas da se ne smejete tome ... Imali smo ... ja 15 , a on 16 godina ... oboje smo stavili pampur u usta i vežbali izrazajno čitanje ... Poenta je bila dovoljno otvoriti usta i ojačati mišiće jezika gestikulacijom ... 

Pa da li je to ispravno ?  

Expand  

Демостен, највећи говорник античке Грчке, имао је великих проблема са говором, имао је слаб глас, није изговарао глас Р,  муцао је, али пошто је имао велику жељу да буде добар говорник, он је упорно вежбао. Једна од вежби је била и стављање каменчића испод језика како би изговорио глас Р. Није ретка појава да глумци зубима чврсто држе пампур и да тако говоре, и колико је мени познато они то раде као неку гимнастику пред наступ да би размрдали мишиће, а за то „размрдавање“ постоје и вежбе, не мора да се ставља пампур.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...