Jump to content

Зоран Ђуровић: О Артемијевом рукоположењу Николаја за хорепископа

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 2. 5. 2015. at 7:52, drakce рече

И још једно питање.

 

У тексту је наведена могућност Артемијеве жалбе Римском Папи (на основу одлуке сабора у Сурдулици),

 

 

E sad ako nisam umro od smeha, necu nikad! :)

Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’'

Matthew 4:10

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 231
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

  On 2. 5. 2015. at 9:20, Zoran Đurović рече

Објаснићу и зашто, у гужви смо са другим пословима, чекамо госте из иноземства... 

 

Нека сачекају гости, ово је важније, неки на Интернету нису у праву  :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 1. 5. 2015. at 19:18, Марио Токовић рече
Не разумем чему толико буке и страсти око псеудохиротоније. У Лозници се није догодила хиротонија јер Артемије није епископ. То је једина важна чињеница: Артемије није епископ а Николај није Николај већ Његован.

 

Испоставило се да је Артемије и даље епископ за неколико грчких и бугарских епископа и митрополита. Један од њих је и образложио зашто.

Али ово није тема. Чекамо разјашњење може ли једноручна хиротонија хорепископа или не може.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Није канонски ауторитет, али је занимљиво:

 

Афанасјев, Еклисиологија ступања у клир, http://azbyka.ru/tserkov/duhovnaya_zhizn/sem_tserkovnyh_tainstv/svyaschenstvo/afanasiev_vstuplenie_v_klir_04-all.shtml.

 

"Полазећи углавном од Првог апостолског правила, савремено богословље сматра да рукополагање епископа треба да обављају тројица или двојица епископа. То ограничење власти епископа да једнолично обавља епископска рукополагања мотивисано је тиме да су сви епископи једнаки по власти и достојанству. [овде иде Милашево тумачење зашто.]... То објашњење у суштини не објашњава ништа. Ако су сви епископи добили једнаку власт, зашто епископ не може да рукополаже епископа? То питање остаје без одговора. Мањкавост тог објашњења често су увиђали православни богослови који су покушавали да открију његов садржај [попут миомире - моја примедба ;-)].

...

 

Догматска нејасноћа у вези са захтевом да епископско рукоположење обављају двојица или тројица епископа последица је тога што тај захтев није условљен  свештенодејством тајне посвећења, него првим и нарочито трећим моментом у посвећењу. Постављање епископа у старој Цркви морало је да буде посведочено и прихваћено од оне помесне цркве за коју се он поставља, а затим — вероватно и од стране већег броја помесних цркава (у начелу - од стране свих цркава). Услед тога, и да би се одмах обезбедила рецепција постављења, помесна црква је позивала суседне епископе на постављење.

...

 

У старој Цркви није се постављало питање ко је савршитељ тајне. Према основној еклисиолошкој свести све тајне савршава Црква, када је окупљена читава помесна црква на челу са својим предстојатељем.  Зато древна црквена свест није осећала потешкоће које осећа данашња црквена свест, која поставља питање ко је савршитељ тајни. Сама по себи таква формулација питања већ сведочи о губитку еклисиолошког разумевања тајни. Рукоположење епископа сматрано је благодатно дејственим ако га је обавила помесна црква под предстојатељством једног од епископа. Учествовање или неучествовање других епископа тајни не може ништа да дода или да јој одузме. Рукоположење, као свако свештенодејство у Цркви, по својој природи не само да не захтева да га обавља неколико епископа, него само по себи претпоставља да га обавља један епископ, као предстојатељ црквеног сабрања".

 

++++++++++++

 

Католици, како видим, за самосталне хиротоније кажу да су irregular, али не и invalid. И испоставило се да је код њих таквих примера икс, поготово у историји Ирске цркве, коју је Анселм Кентерберијски критиковао због тога што је једнолично рукополагање епископа тамо уобичајена појава и кад нема никаквих ванредних услова за то.

 

Самосталне хиротоније нису норма(лне), али у неким околностима акривија је неизводљива и једино преостаје икономија. Ако се кршење 50. Апостолског правила кажњава свргавањем, како бисте Ви лично крстили човека на самрти усред Сахаре? Је л бисте одбили да га крстите док не довучете буре од 200л или бисте га крстили песком?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 1. 5. 2015. at 19:18, Марио Токовић рече

Не разумем чему толико буке и страсти око псеудохиротоније.

У Лозници се није догодила хиротонија јер Артемије није епископ.

То је једина важна чињеница: Артемије није епископ а Николај није Николај већ Његован.

Све друго је од сувишка.

П. С.

Погледајте Његованово лице, потпуно смркнуто, човек без мрвице осмеха.

И дај Боже да не заврши као клинички луд човек.

Mračan lik skroz. Jednom sam preko parohijske Crkve bio na pokloničkom putovanju, svratili smo u Crnu Reku, taj lik i ovi oko njega su baš mračili. Toliku količinu negativnosti nikad nisam osetio iz nečijih reči. Ne bih da osusjujem, ali već tada mi taj čovek nije delovao da je pod vinklu....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 13:16, NemanjaVa рече

Mračan lik skroz. Jednom sam preko parohijske Crkve bio na pokloničkom putovanju, svratili smo u Crnu Reku, taj lik i ovi oko njega su baš mračili. Toliku količinu negativnosti nikad nisam osetio iz nečijih reči. Ne bih da osusjujem, ali već tada mi taj čovek nije delovao da je pod vinklu....

Неком приликом су замолили в. Атанасија да послуша неко предавање ,тада о. Николаја;

Владика је неко време слушао а онда узвикнуо: људи, да ли је овај човек уопште чуо за васкрсење!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 14:50, Марио Токовић рече

Неком приликом су замолили в. Атанасија да послуша неко предавање ,тада о. Николаја;

Владика је неко време слушао а онда узвикнуо: људи, да ли је овај човек уопште чуо за васкрсење!

 

Па ни св. Јован Лествичник није био посебно егзалтиран, шта би тек за њега рекао? Мислим да није у реду бавити се сад њиховим личносним квалитетима, ово је проблем потпуно другог нивоа. И Бог је судија и њима и нама у сваком случају.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 15:28, миомира рече

Па ни св. Јован Лествичник није био посебно егзалтиран, шта би тек за њега рекао? Мислим да није у реду бавити се сад њиховим личносним квалитетима, ово је проблем потпуно другог нивоа. И Бог је судија и њима и нама у сваком случају.

Али с. Јован је сигурно окусио и од смрти и од васкрсења, чиме је могао да напише Лествицу.

Његован је окусио само од смрти; и он ће сам одлучити да ли ће се причешћивати Вечним живот у Цркви,

или ће се причешћивати вечном смрћу у антицркви; и што је још горе, и друге причешћивати смрћу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И рекоше..... : Сам ће да одлучи!!!!

 

  On 2. 5. 2015. at 15:39, Марио Токовић рече
и он ће сам одлучити да ли ће се причешћивати Вечним живот у Цркви

 

 

Тако!

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 15:28, миомира рече
Мислим да није у реду бавити се сад њиховим личносним квалитетима, ово је проблем потпуно другог нивоа.

 

Само није све у канонима. Треба видети шта уствари они исповедају у богословском смислу.

 

Свакако канони неће помоћи са артемијевцима. Узрок тог застрањења је у теолошкој заблуди.

 

Изопачење православља води до изопачења човека. Не треба ништа ту о личносним квалитетима.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мени само није јасно чему хорепсикоп и са њихове тачке гледишта? Шта је у њиховим главама? Ако неће даље хиротонисати, онда смрћу Артемија, па "Николаја" (или обрнуто), паства опет остаје без "епископа". Ако ће хиротонисати даље, онда опет газе каноне. Зар није лакше да приступе СИПЦ и коначно и дефинитивно јавно објаве своје секташко деловање. Тако би решили проблем даљег хиротонисања, Сабора, Синода, а "очистили би и жито од кукоља".  Једини проблем је што им се и Акакије смеје на ове одлуке, па је питање да ли би их примио :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 5. 2015. at 16:16, Мали Лазар рече

Мени само није јасно чему хорепсикоп и са њихове тачке гледишта? Шта је у њиховим главама? Ако неће даље хиротонисати, онда смрћу Артемија, па "Николаја" (или обрнуто), паства опет остаје без "епископа". Ако ће хиротонисати даље, онда опет газе каноне. Зар није лакше да приступе СИПЦ и коначно и дефинитивно јавно објаве своје секташко деловање. Тако би решили проблем даљег хиротонисања, Сабора, Синода, а "очистили би и жито од кукоља".  Једини проблем је што им се и Акакије смеје на ове одлуке, па је питање да ли би их примио :)

 

Mozda kupuju vreme i nadaju se da ce Artemije poziveti dovoljno da se SPC pokaje i umoli ga da se vrati. Ovde pisu da oni sebe i dalje smatraju delom "Beogradske patrijarsije" i da se nadaju ponovnom sjedinjenju kad prodje gonjenje, a s Akakijem i bilo kim drugim nece da imaju nista. Sto zvuci vrlo moguce. Ja provereno znam da npr. salju ljude u SPC da se vencavaju tamo kad im je nezgodno da organizuju vencanje u nekoj od svojih katakombi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...