Jump to content

Срушио се хеликоптер Војске Србије који је превозио животно угрожену бебу


Препоручена порука

Ово је катастрофа,како и шта неки медији извештавају,дно дна   confused1

 

http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/maloletna-majka-stradalo-novorodence-hranila-kravljim-mlekom/89403

"Све оно што ми можемо да одлучимо јесте шта да урадимо са временом које нам је дато"

Гандалф

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 423
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Де факто значи да су били уверени у исправност хеликоптера, не и да је био исправан. 

 

Бојим се да причате о нечему, у шта се довољно не разумете...

 

Као што и у нашој Цркви, нови дан почиње вечерњом службом, тако и летачки дан практично почиње послелетним прегледом претходног летачког дана, када након завршеног летења у књижицу одржавања ваздухоплова, пилот упише евентуалне примедбе које је имао након извршења задатка, односно механичар, који детаљно прегледа летелицу и утврди евентуалне грешке...

 

Уколико има примедби које захтевају неки опсежнији преглед и активност, та летелица се "скида" са бројног стања и упућује су у радионицу док се исправност не отклони. Исти случај је, ако је на реду неки од повремених временских прегледа, који се редовно предузимају након 25 сати, 50 сати и 100 сати лета хеликоптера. нпр. за време прошлогодишњих поплава, када су ове машине "правиле" 25 сата у току два дана, екипе техничког одржавања из 138. ескадриле, те екипе инжињера и техничара из ВЗ "Мома" су наведене прегледе радиле током ноћи, да би машине биле ујутро спремне за нове активности...

 

Уколико је пак машина исправна, нема примедби које је утврдио пилот и механичар, иста се паркира и допуњава горивом.

 

Следећег летачког дана, пре летења, пилот и летач-механичар, без обзира што су нпр. јуче прегледали машину и утврдили да нема неисправности, поново прегледају летелицу, који преглед по свим специјланостима (змај летелице, мотор, електро и радио-опрема), предвиђа преглед више од 300 ставки од доласка на летелицу, па до запуштања мотора, према тзв. чек листи...

 

Дакле, хеликоптер је био исправан, али просто, такав је принцип у авијацији, да се пре сваког летења она наново и наново потврђује... Као и код вашег аутомобила. Знате да је исправан, али просто пре него што седнете у њега, ваљда проверите, ако ништа друго, да ли су све 4 гуме на месту...

 

Тако да маните се спекулација око ипсравности летелице. Нити ко може да ти нареди да полетиш у неисправнопм средству, нити би иједна посада то учинила првенствено себи. Нису Миладинче и Драја били "луди" да лете на неисправном хеликоптеру. Уосталом то су стари вуци били и мали су звање пробних летача механичара, као и Омер Мехић, који је имао "ћагу" за пробног пилота у јединици...

 

22283_641266239352820_691416715800203505

Миладинче и Драја

Link to comment
Подели на овим сајтовима

http://blog.b92.net/text/25337/Sedmorica-fugiranih/

 

 

 

 

Kako su uopšte poleteli po onakvom vremenu?

Ево тражим МЕТАР за синоћ, па ћу га објавити. Као што рекох, колико се сећам, обзиром да сам око 22 сата изнад НБГ чуо хатејца и баш се питао Боже кога ли сада возе по оваквом времену, инверзија је почела сат раније. Јесте време било сложено, али је магла у горњим деловима атмосфере почела око 21 сат и уз кишу која је непрекидно падала трајала читаву ноћ до јутрос. Око 22 сата вертиклана видљивост је била до 70 метара. Из саопштења се види, да су они до Младеновца имали рлетивно миран лет у сложеним метео условима, али да је тај завршни прилаз због магле био сложен...

 

Ко што рекох сад ћу видети МЕТАР за синоћ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово је катастрофа,како и шта неки медији извештавају,дно дна   confused1

 

http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/maloletna-majka-stradalo-novorodence-hranila-kravljim-mlekom/89403

 

A što je najtužnije, "osobe" koje pišu ovakve izlučevine neće da odgovaraju za njih.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу сад са сигурношћу да тврдим,али синоћ баш у то време,изнад нбгд блокова,чула се велика бука у ваздуху,а познато је да авиони имају ту маршуту,кад слећу на Сурчин преко 45 блока и Ледина...

Да сад не лупам,али звучало је,као да још у ваздуху нешто није у реду...

"Све оно што ми можемо да одлучимо јесте шта да урадимо са временом које нам је дато"

Гандалф

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево га МЕТАР (метеоролошки извештај) од синоћ за аеродром "Никола Тесла" (LYBE)

 

ARCHIVED METAR OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131600Z 27007KT 3500 OVC004 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131630Z 27009KT 2600 BR OVC003 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131700Z 27008KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131730Z 26007KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131800Z 26008KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131830Z 25008KT 4000 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131900Z 26007KT 5000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 131930Z 25006KT 6000 OVC004 04/03 Q1020 NOSIG
LYBE 132000Z 26008KT 4000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG

ARCHIVED TAF OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z
TEMPO 1318/1400 2000 OVC002
BECMG 1402/1404 1200
BECMG 1410/1412 6000 NSW BKN030

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу сад са сигурношћу да тврдим,али синоћ баш у то време,изнад нбгд блокова,чула се велика бука у ваздуху,а познато је да авиони имају ту маршуту,кад слећу на Сурчин преко 45 блока и Ледина...

Да сад не лупам,али звучало је,као да још у ваздуху нешто није у реду...

Звучало је сасвим нормално, пошто сам и ја тада био тамо... Што се тиче звука мотора...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

Ево га МЕТАР (метеоролошки извештај) од синоћ за аеродром "Никола Тесла" (LYBE)

 

ARCHIVED METAR OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC

AIRPORTS REQUESTED: LYBE

LYBE 131600Z 27007KT 3500 OVC004 04/03 Q1019 NOSIG

LYBE 131630Z 27009KT 2600 BR OVC003 04/03 Q1019 NOSIG

LYBE 131700Z 27008KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG

LYBE 131730Z 26007KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002

LYBE 131800Z 26008KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002

LYBE 131830Z 25008KT 4000 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG

LYBE 131900Z 26007KT 5000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 131930Z 25006KT 6000 OVC004 04/03 Q1020 NOSIG

LYBE 132000Z 26008KT 4000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG

LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG

ARCHIVED TAF OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC

AIRPORTS REQUESTED: LYBE

LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z

TEMPO 1318/1400 2000 OVC002

BECMG 1402/1404 1200

BECMG 1410/1412 6000 NSW BKN030

 

 

 

 

Možeš li da protumačiš ono

 

Из извештаја се у најкраћем види да је ветар био западни не преко 10 чворова што и није тако страшно. Видљивост је (хоризонтална) од пола осам до 10 сати сам 6000 метара, пала на 800 метара

 

LYBE 131930Z 25006KT 6000

LYBE 132200Z 25008KT 0800

 

Даље, у 22 и 30 (LYBE 132230Z), када се десила трагедија

 

LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG

 

имамо ветар јачине 7 чворова из 260 степени (26007KT) уз општу хоризонталну видиљивост од 800 метара (0800).

 

На самој писти сурчинског аеродрома МЕТАР каже да је видиљвост била 1300 у 120 степени, односни 1200 метара на прагу писте 300 (R12/1300N R30/1200N).

 

Даље, МЕТАР каже да је било (слабе) кише росуље (DZ), односно магле (FG) уз облачност на самој писти практично (МЕТАР каже да је она износила само двеста стопа-OVC002). Температура и тачка росе су били 4 степена Целзијуса (04/04) док је притисак био 1019 (Q1019), без значајне прогнозе промене времена у наредна два сата (NOSIG)

 

Углавном овај OVC002 је био готово немогућ за вертиклано слетање без напредне опреме...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Бојим се да причате о нечему, у шта се довољно не разумете...

 

Као што и у нашој Цркви, нови дан почиње вечерњом службом, тако и летачки дан практично почиње послелетним прегледом претходног летачког дана, када након завршеног летења у књижицу одржавања ваздухоплова, пилот упише евентуалне примедбе које је имао након извршења задатка, односно механичар, који детаљно прегледа летелицу и утврди евентуалне грешке...

 

Уколико има примедби које захтевају неки опсежнији преглед и активност, та летелица се "скида" са бројног стања и упућује су у радионицу док се исправност не отклони. Исти случај је, ако је на реду неки од повремених временских прегледа, који се редовно предузимају након 25 сати, 50 сати и 100 сати лета хеликоптера. нпр. за време прошлогодишњих поплава, када су ове машине "правиле" 25 сата у току два дана, екипе техничког одржавања из 138. ескадриле, те екипе инжињера и техничара из ВЗ "Мома" су наведене прегледе радиле током ноћи, да би машине биле ујутро спремне за нове активности...

 

Уколико је пак машина исправна, нема примедби које је утврдио пилот и механичар, иста се паркира и допуњава горивом.

 

Следећег летачког дана, пре летења, пилот и летач-механичар, без обзира што су нпр. јуче прегледали машину и утврдили да нема неисправности, поново прегледају летелицу, који преглед по свим специјланостима (змај летелице, мотор, електро и радио-опрема), предвиђа преглед више од 300 ставки од доласка на летелицу, па до запуштања мотора, према тзв. чек листи...

 

Дакле, хеликоптер је био исправан, али просто, такав је принцип у авијацији, да се пре сваког летења она наново и наново потврђује... Као и код вашег аутомобила. Знате да је исправан, али просто пре него што седнете у њега, ваљда проверите, ако ништа друго, да ли су све 4 гуме на месту...

 

Тако да маните се спекулација око ипсравности летелице. Нити ко може да ти нареди да полетиш у неисправнопм средству, нити би иједна посада то учинила првенствено себи. Нису Миладинче и Драја били "луди" да лете на неисправном хеликоптеру. Уосталом то су стари вуци били и мали су звање пробних летача механичара, као и Омер Мехић, који је имао "ћагу" за пробног пилота у јединици...

 

 

 

 

Све то што пишеш је на месту, али ја и даље мислим да је у питању људска грешка пре полетања ( и касније на земљи), да неко није одрадио свој део посла као професионалац. Да ли се може доказати да су сви били подједнако професионални и одговорни? Знам, знам, увек смо без грешке, крив је ветар, магла...

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...