Jump to content

Stavovi oca Simeona Rukumijskog

Оцени ову тему


Препоручена порука

Наш народ су одржали људи као што је Свети Василије Острошки,а ако погледамо од кога потичу данашњи муслимани и хрвати...

Ако можеш доврши мисао брате, ја нисам баш разумео шта хоћеш да кажеш са овим задњим постом.

"Покајте се и верујте у Еванђеље", говори Господ. (Мк.1:15)

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/index.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Наш народ су одржали људи као што је Свети Василије Острошки,а ако погледамо од кога потичу данашњи муслимани и хрвати...

Ако можеш доврши мисао брате, ја нисам баш разумео шта хоћеш да кажеш са овим задњим постом.

Хоћу да кажем да су многи напустили православље и променули нацију
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Зато оца Симеона доживљавам уз много ружних помисли, и личног гађења. 

sto se dotice ovoga sto je gore napisao, a ja citirao, Astronaut i iza cega stojim kao da sam sam napisao.

Zeleo bih najpre da prodiskutujemo o ovome i stavimo jednom za uvek tacku na ove, i slicne, nedoumice.

Да нисте можда потценили своју улогу као свештеника, када са таквим речником желите да дискутујете о духовнику коме не можете пронаћи ниједан канонски пропуст?

Ne zelim da diskutujem o tom ''duhovniku'' nego o besmrtnosti ili smrtnosti duse, da ste procitali sve napisano shvatili biste verovatno da pasus koji sam napisao jesam u stvari kopipejst-ovao sa jedne druge teme a to sam i naglasio na pocetku svog posta. Sa druge strane, slazem se sa Astronautom u smislu poente koju je iskazao svojim postom i svojim recima sto ne znaci da bih identicno napisao u kontekstu recnika ali bih sigurno u kontekstu duha, odnosno same poente, koja i jeste jedino bitna u ovom slucaju dok je sam vokabular izraz individualnog dozivljaja lika i dela pomenute persone. Sto se tice kanonskog propusta... on je vise nego li ocigledan a tice se najosnovinijeg pravila - poslusnosti!!! Mislite o tome. :smiley:

Otvorenog uma-otvorenog srca, mir vam - Ugrin

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зато оца Симеона доживљавам уз много ружних помисли, и личног гађења. 

sto se dotice ovoga sto je gore napisao, a ja citirao, Astronaut i iza cega stojim kao da sam sam napisao.

Zeleo bih najpre da prodiskutujemo o ovome i stavimo jednom za uvek tacku na ove, i slicne, nedoumice.

Да нисте можда потценили своју улогу као свештеника, када са таквим речником желите да дискутујете о духовнику коме не можете пронаћи ниједан канонски пропуст?

Извињавам се на оваквом речнику. Гађење према оцу Симеону се односи на одвратност речи које он изговара, и неправославног учења које исповеда.

Људи, не замерите, лично сам веома темпераментан, и много се трудим да то преобразим код себе. Ипак, када се неко сакрива иза мантије и "игуманског положаја", онда ми је то неприхватљиво и бескарактерно, нељудско, а посве лицемерно. Као монах СПЦ, отац Симеон дозвољава себи да прави поделе, помиње раскол, и остале страхоте, проповедајући то "у име Цркве". Што је много, много је.

Трудим се да га не осуђујем, али ми је све тако ужасно и нецрквено што дође од њега, да не могу то описати без прејаких и тешких речи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

nista u Crkvi nije bolji indikator stanja osim ne(mira) koji neko siri oko sebe! Interesantno je napomenuti  da mnogi danas traze sto strozije duhovnike smatrajuci da ce ako su duhovno pod stogim rezimom brze "uci u raj". Kod takvih se vidi jasna teznja i pored toga sto nemaju gotovo ni minimum znanja budu ucitelji i savetnici drugima! Ovo se ne odnosi na duhovnike (mada nije iskljuceno) vec na vernike, koji bukvalno pocinju da neodoljivo lice na agresivne propovednike sektaskog mentaliteta. Tu nema odbrane vere vec svojih gurua, koji su u najmanjem "rimske pape" koji su obrasci i apsolutna merila njihove vere! Opasno i ne pravoslavno! A kad se sa  druge strane pojavi neko ko zeli celovit hriscanski liturgijski zivot biva izrugan i ismejan, kao da je maksimum pravoslavlja podvig, post, molitva.... (sve to imaju i budisti na primer) ali liturgije odn Liturgijskog Hrista nema van Crkve Bozije. E sad svako moze da bira sta ce i gde ce............

radost zivljenja je svesnost obitavanja u liturgijskoj zajednici

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tu nema odbrane vere vec svojih gurua, koji su u najmanjem "rimske pape" koji su obrasci i apsolutna merila njihove vere! Opasno i ne pravoslavno! A kad se sa  druge strane pojavi neko ko zeli celovit hriscanski liturgijski zivot...

...а и он има своје гуруе (+Атанасије, +Игнатије, митр.+Јован,...) којих се држи ко пијан плота. Али он нема секташки менталитет, јер он је 100% у праву. Увек и свагда. Праштајте, али ја не верујем у ову причу. Зато бих још једном потврдио већ изречене ставове (своје и неке браће са форума) да су обе стране подједнако опасне за СПЦ. И једна и друга уносе расколнички дух у Цркву.

"Покајте се и верујте у Еванђеље", говори Господ. (Мк.1:15)

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/index.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tu nema odbrane vere vec svojih gurua, koji su u najmanjem "rimske pape" koji su obrasci i apsolutna merila njihove vere! Opasno i ne pravoslavno! A kad se sa  druge strane pojavi neko ko zeli celovit hriscanski liturgijski zivot...

...а и он има своје гуруе (+Атанасије, +Игнатије, митр.+Јован,...) којих се држи ко пијан плота. Али он нема секташки менталитет, јер он је 100% у праву. Увек и свагда. Праштајте, али ја не верујем у ову причу. Зато бих још једном потврдио већ изречене ставове (своје и неке браће са форума) да су обе стране подједнако опасне за СПЦ. И једна и друга уносе расколнички дух у Цркву.

nadam se da ce pojedinci shvatiti da bilo koji iguman ili svestenik ima da srzi svoj poredak i tipik kod svoje kuce a ne da buska narod po tudjim manastirima i parohijama. I u tudjem maanstiru ima da postuje tamosnji poredak. E kad se to shvati mnoge ce stvari biti jsnije.

radost zivljenja je svesnost obitavanja u liturgijskoj zajednici

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја доби неку брошуру  у којој су  ставови о. Симеона, нешто као интервју. на насловниј страни је слика где он стоји а маса нартода седи. Чини ми се као у неком позоришту. Међутим реко бни да је то монтажа у Фотошопу. Што каже о. Угрин мислите о томе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tu nema odbrane vere vec svojih gurua, koji su u najmanjem "rimske pape" koji su obrasci i apsolutna merila njihove vere! Opasno i ne pravoslavno! A kad se sa  druge strane pojavi neko ko zeli celovit hriscanski liturgijski zivot...

...а и он има своје гуруе (+Атанасије, +Игнатије, митр.+Јован,...) којих се држи ко пијан плота. Али он нема секташки менталитет, јер он је 100% у праву. Увек и свагда. Праштајте, али ја не верујем у ову причу. Зато бих још једном потврдио већ изречене ставове (своје и неке браће са форума) да су обе стране подједнако опасне за СПЦ. И једна и друга уносе расколнички дух у Цркву.

Постоји разлика између припадника једног и другог "табора" на овом форуму. Особе које бране "новотарце" углавном имају доста аргумената на основу којих верују учењу појединих епископа, да лу тачни или не све зависи али ако немам добар противаргумент не могу улазити у дискусију. Кад се дискусија развије они(новотарци) износе научне чињеничне податке у одбрану својих ставова. Док бранитељи "старотараца" своју критику више своде на поверењу својим ауторитетима иако немају довољно информација о самој материји. Па онда се користе наученим флоскулама, без много аргумената и кад их питају да образложе свој став они тврде како су канони и свети оци и предање на њиховој страни али не наводе довољно доказа који би то потврдили.

Очигледно је да су "новотарци" на овом форуму више теолошки образованији.

Зато да би могла уопште да се води нормална дискусија саветовао бих појединима да прво мало изуче материју, да прочитају малко више од епискпа које толко критикују и од ауторитета са супротне стране па нек се онда укључе. Свако може да верује коме хоће и да има своје мишљење, потпуна истина ће се спознати тек након васкрсења, али нескромно је и по мени мало безобразно критиковати учење негога поготову епископа а да притом нисмо прочитали ниједан текст од те особе.

Где је ту блажено смирење.   

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

Постоји разлика између припадника једног и другог "табора" на овом форуму. Особе које бране "новотарце" углавном имају доста аргумената на основу којих верују учењу појединих епископа, да лу тачни или не све зависи али ако немам добар противаргумент не могу улазити у дискусију. Кад се дискусија развије они(новотарци) износе научне чињеничне податке у одбрану својих ставова. Док бранитељи "старотараца" своју критику више своде на поверењу својим ауторитетима иако немају довољно информација о самој материји. Па онда се користе наученим флоскулама, без много аргумената и кад их питају да образложе свој став они тврде како су канони и свети оци и предање на њиховој страни али не наводе довољно доказа који би то потврдили.

Очигледно је да су "новотарци" на овом форуму више теолошки образованији.

Зато да би могла уопште да се води нормална дискусија саветовао бих појединима да прво мало изуче материју, да прочитају малко више од епискпа које толко критикују и од ауторитета са супротне стране па нек се онда укључе. Свако може да верује коме хоће и да има своје мишљење, потпуна истина ће се спознати тек након васкрсења, али нескромно је и по мени мало безобразно критиковати учење негога поготову епископа а да притом нисмо прочитали ниједан текст од те особе.

Где је ту блажено смирење.   

Колико год рогобатно звучало ово "старотарци" и "новотарци", истина је што си написао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако изузмемо верујући народ који присуствује Богослужењима, поставља се једно питање. Желела бих притом да нагласим да не припадам ниједној струји (како то ужасно звучи - Православље, љубав, а овамо неке струје, али јесте тако, размимоизажења постоје) и ако сам тамо где се служи са отвореним дверима и читају се молитве наглас, тамо сам и послушна сам, а ако сам пак тамо где се служи са затвореним дверима, и тамо сам послушна. Добијам заиста мноооого мејлова у којима се прича овако или онако о појединим владикама и истина је да постоји неко хушкачко расположење међу народом и да људи превише политизују нека питања наше вере. Да буде још горе, превише је острашћених.

Да се вратим на почетак поста... Ако изузмемо верујуће људе који нешто знају о вери, Литургији, па могу сами да расуде, шта рецимо мисли један номинални православац о свему овоме (Литургији, превирањима у Цркви)? Тај номинални православац је такође битан. Спасење је индивидуално питање, али мислим да Црква и истински верујући људи треба да припомогну да се тај велики број номиналних православаца претвори у велики број истинских православаца, који литургијски битишу.

Мислим дакле на ово... Дође човек на празник на Литургију (један од оних који недељу дана пред Васкрс или Божић посте, а на Литургију оду тада и када им је крсна слава) и сусреће се са нечим потпуно новим. Сад одједном свештеник чита неке молитве наглас, двери отворене, нешто му чудно. Уз то, сусретне се преко медија и сл. са причом о неким тобоже новотарцима, јеретицима... И шта да помисли? Па ово нешто није у реду! Шта то онда значи? Да смо до сада били у заблуди и да то што смо се причешћивали само у току постова није исправно и да Литургије које су до сада служене нису "исправне"?

Има доста људи који размишљају на тај начин. Онда тај исти човек оде у храм да прислужи свећу, кад оно - нема иконостаса.

Како објаснити простом човеку све то? Мислим да је доста људи у конфузији што се тих питања тиче. Помиње се нека непослушност епископа, препирке међу свештенством, поделе. Медијска хајка у исто време... А народ у чуду...

Шта ви мислите о овоме?

02jKp1.png

com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...