Jump to content

Зоран Ђуровић: Отворено писмо уредништву „Гласа концила“ или О негационизму

Оцени ову тему


Guest

Препоручена порука

  • Гости

У оквиру своје рубрике „Разномислије“ Стање ствари доноси реакцију др Зорана Ђуровића на интервју објављен у хрватском Гласу концила. Наравно, изнуђено: да се држало морала и добрих обичаја – ми бисмо само пренели Глас концила, који је једино природно место за објављивање овог текста. Нажалост, или на срећу – да се ствари оголе до краја, Уредништво католичког тједника, иако са слоганом „Ново лице Цркве“, задржава старе навике и одбија да штампа одговор г. Ђуровића, под изговором да „није допринос знанственој расправи о контроверзи логора у Јасеновцу“.

 

 

 

 

 

Поштована господо,

 

z-djurovic-240.jpg?w=529

Зоран Ђуровић

Пре него да пређем на главну ствар морам направити једну преамбулу, на првом месту због тога да дам неку информацију о ау(к)тору овог писма, која смера да ме заштити од олаке етикетације да сам „тамо неки великосрбин“, „непријатељ Католичке цркве и хрватског народа“, „комуниста“ или „југо-носталгичар“. Укуцавањем мог имена у било ком претраживачу, Зоран Ђуровић, одмах ће се отворити одредница у Википедији, а одатле имају и линкови за продубљеније истраживање. Православни сам свештеник, српске националности, канонски припадник Васељенске патријаршије (Константинопољ). Живим и радим у Риму, али и у Београду и Загребу. Бавим се научним истраживањима у теологији, првенствено патристици, иконологији, екуменизму, живим од уметности. Колики је обим моје сарадње са КЦ може се видети из интернетских натукница. Оно што је ваљда најважнији податак је да сам пуних седам година провео на специјалистичким студијима на Августинијануму у Риму, где сам и докторирао, а сам институт је део, иако као аутономна јединица, папског латеранског Универзитета. Војску у бившој Југославији сам избегао (после три дана отпуштен; многи интелектуалци су глумом избегли служење војске) јер сам предвидео трагичне догађаје који ће уследити. Био сам један од главних предводника рушења Милошевића у Смедереву, ризиковао живот због тога. У најкраћем, папски сам доктор и осведочени антикомуниста (мада не и заслепљени, тј. по америчкој матрици: све што тврде комунисти је зло и погрешно). Дакле, све горе споменуте етикете које би ми неко из „патриотских“ разлога желео налепити, не стоје. Напротив, у српској јавности сам познат као „расрбитељ“, „архијеретик“ и сл. Наравно, у научном и културном свету другачије сам вреднован. Опет, на крају овог уводника, желим да напоменем да нисам „официјални“ глас СПЦ, него неко ко је дубоко забринут због свакодневних проблема који се налазе на екуменском путу.

Пре неколико дана сам видео на једном од српских сајтова пренети Интервју из Гласа Концила, 30 (2092) | 27.7.2014, Томислава Вуковића, МР. МЛАДЕН ИВЕЗИЋ, АУТОР КЊИГЕ »ТИТОВ ЈАСЕНОВАЦ«, Идеологијска и дневнополитичка улога јасеновачкога мита.[1] Најпре сам помислио да ови моји (Жао ми је што су моји а не своји неким мојим непријатељима), „отачествени“, пренели неку лаж, некакав фалсификат изашао из ДБ кухиње. Поставим им и питање о извору, они одговоре, кад оно, на моје запрепашћење, стварно ГК! Научио сам се бити опрезан, тако да фалсификате „наших“ душебрижника брзо намиришем и објавим научну анализу, тј. откријем праву природу информације, одакле је дошла. Тако сам показао[2], факат који је на крају и сам аутор морао признати, да папа Јован Павле Други није никад рекао америчком председнику Клинтону, током јавног појављивања у Денверу, „Требало би да бомбардујете Србе”, као што сам показао да су фалсификована писма у којима се тврди како је пројекат стварања македонске и црногорске цркве подржан и финансиран од стране Ватикана[3]. И једна и друга ствар су више него убедљиво показане, сами медији су пренели демантиј, али је штета остала. У Србији ћете и даље у пућанству чути како је папа Пољак позвао да се Срби бомбардују, и како Ватикан финансира одвајање црногорске цркве. Мањина је заинтересована за објективно истраживање. Такође показујем и како се усташка политика не може идентификовати са ватиканском, мада овај ваш Интервју као да жели да ме порекне.

gk-jul2014.jpg?w=529

Младен Ивезић би данас делио Санадереву судбину да је ове ствари рекао у Аустрији (пример Gerd Honsik), Белгији, Немачкој (негирање јеврејског холокауста), Израелу, Португалији, Француској и Шпанији (негирање холокауста било ког народа), док би сигурно био по одређеним тачкама суђен у Аустралији, Новом Зеланду, Шведској, Литванији, Чешкој, Словачкој, Румунији. У одређеним земљама се иде у затвор до 10 година за преступ негационизма. Овде није реч о простом ревизионизму (који може имати и позитивних конотација уколико утемељен на научним основама), него о негационизму. Могли бисте да ми се цинично насмејете у лице и кажете: Па ми немамо закон који забрањује негационизам! – Тачно, господо хришћанска, али ви сте католички тједник. Библија пак забрањује негационизам када у Исаије вели да ће награбусити они који за бело веле црно и обратно. Једно су наше „демократске“ земље, Хрватска и Србија, које по ценама следе и претичу Европу, по платама пак не, као што најпре доносе законе који слабе породицу, али их ови „банални“ проблеми не интересују. Много је битније да се уведе Хрвату такса за удисање свежег зрака док пролази парком, него један закон који би душевно био корисан. Будите сигурни да ће Срби одмах потрчати за Хрватима и рећи: Па зар смо ми гори, одмах таксе на свежи зрак, бициклистима још 5% горе јер имају бицикла, а додир пнеуматика загађује стазно-уличну површину, а сељацима још 10% горе јер имају промају (пропух) због отворених прозора. Не, закон о негационизму неће бити донет у нашим земљама јер ми знамо истину.

Писма прете Божијим судом за овај преступ. Ма, ко још верује Библији? Ми смо кршћани, Библија је нешто друго, застарело. Битно је да смо национално освешћени, да смо Хрвати, да смо Срби. Бити национално или националистичко гласило, нико вам то, племенита господо, не брани. Проблем је када се декларишете као католичко гласило. Католичанство обухвата и српство. Хтели ви то или не. Хтели Срби да виде папу Јована Павла II у рају или не. Католичанство обухвата и једне и друге. Исто и Православље. Нема једног без другог. Па ви у вашој насловници велите да промичете идеје екуменизма, или сам ја нешто погрешно схватио?

Дакле, по основи негационизма, ствар остављам по страни, јер верујем да ће Исус доћи поново пре него што Хрвати и Срби донесу закон о томе, велим да немам никакве намере да се упуштам у обарање негационистичке тезе. Може да се негира само нешто што је основано на научној аргументацији. Ивезић може да се препире са Шешељем да ли су Хрвати Срби или не. Може да побија и тезе аутохтоничне српске школе (Јован И. Деретић и ини) како су Срби народ најстарији, ваљда старији и од амеба, али се онда јављају Бугари као претенденти на ту титулу, и на крају Македонци. Ко ће да изађе као победник?

Сасвим сам свесан да су ови аргументи сатиричке природе, али једнако болно свесан, да су, нажалост, примерени. Тезе ових псеудо-научника су примамљиве, хране се на рачун недовољно фундираног националног идентитета, осећаја угрожености и инфериорности. Таква апокалиптична свест је за разумети, али не и за одобрити.

Један болан пример сам имао када сам написао текст о Хрватској ћирилици[4], где сам одмах био дочекан са цепаницама напојеним уљем и машћу, да бих брже сагорео, јер сам говорио о нечему што сматрам фактичким, а не дискутабилним, да су и Хрвати писали ћирилицом, али су ми на крају објаснили да ти што су писали ћириличним писмом (истина са својим особеностима, али ко да се задржава на тим баналностима), били у ствари Срби. Повео сам се за научницима из ХАЗУ (in primis Матео Жагар), али они нису добри Хрвати! Иронију на страну, данас и факултетски образовани Хрвати, у већини, не кажем сви, не знају да су имали ћирилицу као писмо. И, треба ли да нас онда изненађује када видимо кретене који чекићима насрћу на ћириличне натписе?

titov-jasenovac.jpg?w=529

Ивезић би могао рећи: Ма ви нисте добро разумели, та табла је морала бити уклоњена због водених инфилтрација! У томе је ствар око које се споримо. За све може да се измисли разлог, „научни“ аргумент, али који може да пије воде само код простог народа, но како он чини већину и гласачку машину, онда је веома добро и штавише „свето“ усмеравати га. Тако нпр. у Србији функцију председника Скупштине обнаша Небојша Стефановић, плагијатор (на знање хрватским политичарима, лакше је и јефтиније сада купити докторат у Србији него некад на Косову у Екс-Ју), али у Србији то није никакав преступ. Напротив, за похвалу је. Ови пак који су отишли у Јасеновац, они су у ствари били уплатили за хотел, за одмор. Све су то суманути разлози који се могу бранити јер ми немамо структурисане државе и јасно регулисано законодавство. У нормалним земљама би такви ишли у затвор, али како такви иду код нас на положај, у господарство, образовани беже напоље. Гаде се крви и блата у које треба да ускоче. На крају бива, тражили сте – гледајте. Правите земљу са медиокритетима.

Ја немам никакве намере да истерујем правду и утврђујем бројеве, мада су они битни, тако да када би Хрвати истребили чак зилион Срба то не би могло да поткрепи тезу како су Хрвати геноцидни народ (то су само Срби, око тога не споримо), јер не постоји геноцидан народ по природи (изузмимо Србе). Геноцид може да се деси. Сада је описан јуридичким терминима. Опет, то не значи да је народ геноцидан. Јевреји су то најбоље осетили на својој кожи, али како неки хрватски историчари веле,антисемитске законе је донела НДХ под притиском Немачке. Не би то они, него Немци… Како рече Адам, пошто сте ви католичко гласило, а треба да вам је Библија фамилијарна: Не бих ја јео од плода, него ме наговори жена коју си ми Ти дао! Немци су зли, а ми смо фини.

Према перверзној Ивезићевој тези у Јасеновцу је помрло око 1000 особа, наравно природном смрћу, можда неко и случајно убијен, натрчао на бодеж и сл. У крајњем случају, гађа се ауктор цифрама, неких 5 тисућа. Пошто он говори о противречним документима и подацима (кад их није било?), он долази у отворени сукоб са „великим“ хрватским повјесничаром Фрањом Туђманом, који говори о 30 до 60 тисућа жртава, као и са доказаним непријатељем Хрвата, Ивом Јосиповићем, који говори о геноциду. Мене радује када се у уводнику говори да Ивезићева теза не налази на одјека у Хрватској, јер то говори о менталном здрављу те земље. Има наде. Ти Хрвати су моја браћа. Стрипаџије као Кордеј или Илић. Сликари чија имена не могу сада поменути да их не би ставио на црну листу. Навијам за Хрвате на Светском првенству у фудбалу, лудео сам због јапанског судије. Због чега? Зато што су Хрвати моји.

На крају, аутогол који примам: ГК, тврди у суштини како никаквог Јасеновца није било, можда ни Другог светског рата, како су то несрећни Срби само умислили јер су Великосрби. ГК се на крају испоставља само као хрватско национално гласило, које нема никакве везе са оним што обећава у програму: да промиче екуменизам и одлуке Другог ватиканског концила; програмски се истиче и борба против великосрпства. Великосрпства, ако се изузме моја маленкост, више нема у Хрватској. ГК губи свој смисао? Не, јер му остаје промицање екуменизма.

Ви, једноставно, не промичете екуменизам. То вам вели папински доктор. Дакле, у најмању меру неко раван вама. Мада има и нешто више, јер је августинијански декан  (Роберт Додаро) обећао да ће се мој методолошки допринос користити у будућим истраживањима. Дакле, и хрватски патролози биће обогаћени доприносом једног српског теолога, који је стасао уз дела Томислава Шаги-Бунића, Марјана Мандаца, фра Бонавентуре итд. Верујем да је здрави екуменизам процес који већ постоји и да га талибани у српској и хрватској цркви не могу зауставити. Ова сулуда мржња, најискреније могуће срдачно неподношење, које постоји између (одређених) Срба и Хрвата познати су и у Ватикану, тако да неки гледају са забринутошћу, па деле моје предвиђање да ћемо опет бити сунећени, или се пак смеју над том бедастоћу. Најсвежији пример имам ових дана, јер сликам у цркви једног свећеника Шпанца, који ми је са запрепашћењем рекао како је имао сусрет са неким хрватским клирицима – из кога је испливало да их Хрвати не подносе јер су шпански војници подржавали Србе, а Шпанија уз то и не признаје Косово! Требало је видети његово лице када је питао: Зоране, како је могуће да католици не подносе католике? Онда сам му испричао како сам докторици Кјари Курти (Chiara Curti, вице-архитекта катедрале Sagrada Familia) објаснио феномен зашто је православље експлодирало у Каталонији: То је зато што, да би се разликовали и аутодетерминисали у односу на Шпанце, прибегавају и различитој, „чистијој, аутентичнијој“ вери од католичке коју имају Шпанци(мада је католицизам у Шпанији у катастрофалној ситуацији, много горој него у Италији). Механизам изгледа фамилијаран?

На крају, политика вашег уредништва је противречна. Противприродни блуд је објавити проповијед дубровачког бискупа монс. Мате Узинића на миси на Блеибургу, 17. свибња 2014. и интервју са Ивезићем! То значи да нема уредничке политике. Код Узинића се говори о тражењу опроста за жртве, осуђује отворено негационизам, да би се дошло до мира код самих Хрвата. Ивезић, негациониста, нема помена о жртвама, а камоли о злочину. Узинић умишља. Сигурно је титоиста или великосрпски националиста убачен у редове КЦ да би је разорио изнутра (тако за мене веле српске „патриоте“, да подривам СПЦ). Узинић је хришћанин, зато и екумениста, јер је универзалност неотуђиви прерогатив Цркве Христове, ако ћемо веровати св. Августину и Симболу вере.

gk-uzinic.jpg?w=529

Ја, мада „духовно посрнули“ Србин, потписујем и дивим се овим Узинићевим језгровитим речима: „Без објективног односа према својој прошлости, до којег се може доћи само ако постанемо способни не видјети само ‘своје’ жртве и ‘туђе’ злочине, него и ‘своје’ злочине и ‘туђе’ жртве, немогуће је имати исправан однос према својој садашњости и својој будућности. Наставити ћемо се и даље идеолошки дијелити и, овисно о странама на којим се налазимо, повећавати постојеће табуе и митове. И умјесто преузимања одговорности за друштво које нам је повјерено, поновно ћемо се затворити у себичне, било особне било групне интересе, усташке или удбашке, свеједно. То онеспособљава нашу креативност, ону која се очитује свугдје гдје дођемо, јер су Хрвати свугдје, осим у властитој домовини, успјешни и цијењени грађани“.

Но, Ивезић, мисли да бискупу није добро. Причињавају му се некакви злочини. Ово је добар филмски моменат: садиста који се још цери над жртвом. Код публике изазива само фантазме како ће му позитивац доћи главе на што је суровије могући начин. Изругивање жртви правда најбруталније смакнуће негативца.

Ја се нисам нигде осврнуо на некакве факте или назови аргументе магистра Ивезића, јер би то значило обезвређивање рада генерација научника и давало некакве тежине Ивезићевим тврдњама, а оне то не заслужују. Сваки, понављам, сваки негациониста има своје аргументе, али са њима, у нормалним земљама иде у затвор. Закон о негационизму не значи и забрану слободе говора. То су различите сфере. Анти-негационизам је усмерен против онога што рекох на примеру филма.

ГК не може рећи да промиче екуменизам, а објављује Ивезића. Ни бискуп Узинић, кога узех за пример, ни ја, нисмо „титоисти“ или „великосрби“. Исто се може рећи и за блаженог Алојзија Степинца, који је протестовао код усташког режима због зверстава која се чине над српским пућанством. Зашто је Кардинал дигао глас? И он је био склон халуцинацијама? Ја бих можда, као прост човек, и допустио да не разумем Ивезића, како је он у ствари промицатељ екуменизма, али морам да верујем папском доктору у читању текстова. Диплома ми не допушта да видим Ивезића екуменисту или некога ко жели добро Србима, али ни Хрватима. ГК, како ја видим ствари, је у неком схизофреном стању, тј. раздељен унутрашњим струјама, где су на једној страни ревизионисти, а на другој (дај Боже да их има) промицатељи идеја екуменског, Другог ватиканског концила, и следбеници пута који снажно трасира папа Франциско.

Жалосна или срећна је истина да је Црква једна. Људи од духа, било којој да припадају конфесији, јесу једна црква, као што и они наопачни сачињавају другу, али не предодређену на блаженство. Ближњима не сматрам ни православне ни католичке талибане.

Рим, 5. 8. 2014.

 

 

ИЗВОР: Стање ствари

[1] Пренето и на Стању ствари.

[2] Зоран Ђуровић: Новинарски или докторски фалсификат др Зорана Петровића Пироћанца?, НСПМ, 9. 6. 2011.

[3] Зоран Ђуровић: О лажним ватиканским писмима за аутокефалност тзв. Црногорске православне цркве, Стање ствари, 29. 12. 2013.

[4] Зоран Ђуровић: Хрватска ћирилица, Поуке.орг, 30. 1. 2014.



Ова порука се налази и на насловној страници Поука. Погледајте!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mnogo zamerki na ovo pismo,od kako ti kazes pravoslavnog talibana.Mnogo mi tesko pada cinjenicai sto nisi odgovorio sa istorijskog aspekta, baratajuci realnim ii proverenim istorijskim ciframa,i sto se nisi  pozvao na nemacke izvestaje i razne istoricare, i sl.

Isuvise blag stav,bez konkternog protivljenja,jos na kraju me bijase sramota,kao pravoslavnog(Srpskog )talibana,kad si napisao da su Hrvati tvoju.Sva sreca pa si ogradio da su to tvoji licni stavovi,jer koliko znam niko te nije ovlastio da pises u nicije ime ,pogotovo ne u imem zrtava Hrvatskog,odnosno katolickog genocida,jer ipak treba napomenuti da su i katolicki svetsenici,njih oko 1400 aktivno ucestvovali u popagiranju NDH i njene zlocinacke politike.Ironija je da mi prema njima imamo blage stavove,a da nam se pri tom niko i nije izvinio za tu proslost,koje zele da se oslobode,pa pokusavaju novim falsifikovanjem istorije da prikriju istorijske cinjenice.Zasto gospodu niste podsetili na konvertitvo i prozelitizam,kad  ih vec nazivate gospodom?Primera radi,trebali ste biti malo originalniji,pa ih upitati hoce li predloziti da od Jasenovca  naprave turisticko mesto,kao sto planiraju od Golog otoka,sve sa ciljem uklanjana krvavih tragova.Razumem ja da je Ava kritikovao urednsitvo,al ne razumem kako moze ocekivati nesto od KC u Hrvatskoj,koja je prema svim Austrijskim ,madjarskim i drugim istorijskim podacima ,koji su dostupni svakom ko zeli da h ih procita,imala za misju stvaranja vestacke nacije(Hrvata) i progon PC,koji nikad nije smatrala bratskom,vec sizmatickom.A sta je Stepinac,kao biskup,i prestavnik RC ucinio da zaustavi ne samo Jasenovac,nego i ostala stratista Srba u zapadnoj otadzbini?Apsolutno nista,stoga je ovaj vas tekst,veoma blag,verujem da ste se i sami plasili da vam ostriji ton svakako nece "pustiti",al ste svakako morali znati da vam nikad nece objaviti bilo kakav otpor,cak i ovakav.Stoga ste makar radi nas citala ZRU portala,ovo ste morali mnogo adekvatnike oblkovati,kako i dolici istinskom Ispovedniku Hriscanstva,jer razoblicavanjem tame,ispovedamo da je Isus Hristos Bog i Istina na vjek vjekov.Nema nista tajno,sto nece biti javno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kada dođe do rasprave, neka su vam reči blage, a dokazi jaki. Iz iskustva znam da su reči jače uvek, kada su dokazi slabi. - Patrijarh Pavle.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Двоумио сам се дa ли да пренесем и оно „иза завесе“ што се тиче моје преписке са Гласом Концила. Но, како је последња преписка без личних, односно поверљивих ствари, налазим за умесно и пренети их.

Odgovor Glasa Koncila:

Poštovani, Zahvaljujem Vam za Vaše javljanje i oprostite što odgovor dobivate tek sada. Što se tiče intervjua g. Mladena Ivezića u Glasu Koncila za razumijevanje stava Glasa Koncila ključna je rečenica u uvodu u taj razgovor koji je napisao novinar Glasa Koncila a koja glasi: "Stoga smo zamolili autora da iznese neke podatke do kojih je došao u svojim višegodišnjim istraživanjima i tako, ipak, potakne znanstveni razgovor o toj još uvijek kontroverznoj temi novije hrvatske povijesti." Vaše otvoreno pismo nije doprinos znanstvenoj raspravi o kontroverzi logora u Jasenovcu, pa ga ne ćemo objaviti. U nadi da ćemo naići na Vaše razumijevanje, pozdravljam Vas bratski u Kristu Miklenić, urednik GK-a

 

Odgovor Zorana Đurovića:

Poštovani, očigledno je da se naši koncepti o tome šta je nauka potpuno razlikuju. Vaš odgovor potvrđuje moje zebnje da vi niste publikovali taj intervju slučajno. Baš pre neki dan pročitah izjavu akademika Jovana I. Deretića koji "naučno" potkrepljuje tezu da su Hrvati avarsko pleme koje je primilo srpski jezik. Eto jedne teme kojom bi se g. Ivezić mogao baviti i "naučno" je oboriti. Oko svega, budući da se prepoznajem u kongarovskoj misiji, pokušaću predmet predstaviti i na nekoj drugoj instanci. U nadi da ćete pojmiti razliku između nauke i negacionizma, kao između ideologije i vere, o. Zoran Đurović

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mnogo zamerki na ovo pismo,od kako ti kazes pravoslavnog talibana.Mnogo mi tesko pada cinjenicai sto nisi odgovorio sa istorijskog aspekta, baratajuci realnim ii proverenim istorijskim ciframa,i sto se nisi  pozvao na nemacke izvestaje i razne istoricare, i sl.

Isuvise blag stav

Приступ наш је удаљен светлосним годинама. Било би бескорисно да вам одговорим. Исто сам урадио и са магистром Ивезићем. Ја разговарам само са људима који имају научну спрему. Са једноставним људима општим на други начин.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

http://hr.wikipedia.org/wiki/Mladen_Ivezi%C4%87

 

"magistrirao je 1989. godine i to s obranom teze Društvena uvjetovanost i kulturni utjecaj pučkih kalendara u sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji od ilirizma do sedamdesetih godina 19. stoljeća."

 

Vrlo zanimljiva tema, pravi naučnik  joooj 

 

Njemu svaka knjiga o Titi, čoveče! :0222_shocked: koja opsesija.  .molitva.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Njemu svaka knjiga o Titi, čoveče!  koja opsesija

 

 

Egzorcizam za naučnika Ivezića pod hitno! Treba isterati Tita iz njega, nije mala stvar ljudi!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Приступ наш је удаљен светлосним годинама. Било би бескорисно да вам одговорим. Исто сам урадио и са магистром Ивезићем. Ја разговарам само са људима који имају научну спрему. Са једноставним људима општим на други начин.  

Skromnost vam je izgleda glavna vrlina.

Verovatno i gubite vreme ucestvovanjem  u diskusijima na forumu.

Mogli ste se makar potruditi  Avo, da  u kratkim crtama objasnite svoj mlak protest,sto je stvar opste kulture.Zanimljivo da vi istorijsko pitanje,ne posmatrate sa Istorijskog aspekta,vec sa aspekta ekumenistickog dijaloga.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"magistrirao je 1989. godine i to s obranom teze Društvena uvjetovanost i kulturni utjecaj pučkih kalendara u sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji od ilirizma do sedamdesetih godina 19. stoljeća."

 

Vrlo zanimljiva tema, pravi naučnik  joooj 

 

 

Koji je to fax, odmah idem u ponedeljak predat tamo doktorski rad - odbranit tezu na temu: "Biserje svetog Ante i ostali pučki molitvenici i crkvene pjesmarice iz Bosne i Hercegovine te franjevačke provincije Bosne Srebrene u svjetllu globalnih onovremenih socioekonomskih i kulturno-političkih zbivanja i tada aktualnih ratnih i diplomatskih dogadjanja i dešavanja u jugoistočnoj Europi i na Balkanu u razdoblju od fra Andjela Zvizdovića do fra Ivana Frane Jukića XV-XIX st., njihova evolucija, klasifikacija i bibliološka kategorizacija.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

... njihova evolucija, klasifikacija i bibliološka kategorizacija i sistematizacija, naravno,

to treba još dodati tamo, tako to bude kompletno

http://zpravy.idnes.cz/disertacni-praci-vam-za-desitky-tisic-na-zakazku-zpracuje-nevedec-p9o-/domaci.aspx?c=A110815_1634730_domaci_hro

.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Војску у бившој Југославији сам избегао (после три дана отпуштен; многи интелектуалци су глумом избегли служење војске) јер сам предвидео трагичне догађаје који ће уследити.
 

 

А мој тата је мене малога оставио, па је пошао да брани коридор којим су се извлачили Срби (жене и дјеца) избјеглице, док су их разни гранатирали... Неки су се и извукли, неки су и убијени... 
Мислим да је то ваша обавеза била. Макар да помажете избјеглицама да се извуку, свим онима проћераним од свукуд.
Није се тамо ратовало ни за Милошевића, ни за неког вођу или идеале... но боље то ви чак и од мене знате...

 

Има она народска "чега се паметан стиди..."
Оростите мени што се усудих да нешто такво осудим. 
Не, не осуђујем то што сте се можда препали и нисте помогли па су неки моји бјежећи од ножа ипак били спорији, па су заклани у Книну. Спорији су били од оних кољача који су их клали само јер су Срби... Осуђујем то што ви то поносно истичете.

П.С. Иначе свиђа ми се ваш свеукупан рад, мада ми се не свиђа начин на који комуницирате. Има дозу гордости.
Свако добро од Бога.

"Пред безумним не говори, јер неће марити за мудрост беседе твоје" Приче Соломунове 23:9

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Није се тамо ратовало ни за Милошевића, ни за неког вођу или идеале... но боље то ви чак и од мене знате...
Inače, u tom ratu sam bežao 3 puta, i od Srba i od Muslimana i od Hrvata...

Hvala i tvom ocu i svim ostalim što su me branili....bolje da nisu...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Skromnost vam je izgleda glavna vrlina.

Verovatno i gubite vreme ucestvovanjem  u diskusijima na forumu.

Mogli ste se makar potruditi  Avo, da  u kratkim crtama objasnite svoj mlak protest,sto je stvar opste kulture.Zanimljivo da vi istorijsko pitanje,ne posmatrate sa Istorijskog aspekta,vec sa aspekta ekumenistickog dijaloga.

Да, морам да признам да моје огромно смирење увек иде испред мене. Рад, па и овакав, није за потцењивање. Не губи се време на форуму. Не желим да губим време убеђујући људе у нешто што већ видим да је узалудан посао. Видео сам нпр. да ви нисте разумели ово писмо и да сте га доживели као "млако". Не, ово је потпуно супротно, јер има тежину папског доктората. Да концилцима одговори неки талибан, одмах би га отписали као мрзитеља Хрвата. Али, овде се видело да нема добре воље за дијалогом, што је из мог писма евидентно: усташка идеологија је још присутна у Загребу, зато Ивезић. Ви ме, као и уредник ГК позивате да научно расправљам са Ивезићем. Ја вам свима понављам да ту разговора не може бити, јер и Соломон каже: Будали одговори лудо да не би умислио да је паметан.

Не могу, нити сам желео, да омаловажим рад других историчара, као што су нпр. Богољуб Кочовић (Србин), Мирослав Свирчевић или Владимир Жерјавић (Хрват), који су неовисно (Кочовић и Жерјавић) један од другог дошли до приближног броја жртава са Југословенског тла у Другом светском рату. Не почиње свет са нама. Тако замишљају Јеховини сведоци па одмах читају Библију, као да су Оци били ментално ретардирани и ништа нису капирали. Ја немам ништа ново да кажем у односу на научнике који су се бавили умореним људима у НДХ, и да се расправљам са ликом који не види да његова бројка (од 1.000 до 5.000) умрлих одговара броју који би умро на природан начин у овом периоду у граду од 80 тисућа људи. Јасеновац је свакодневно имао 80 000 особа? Ко је хранио те људе? Услови су били хотелски? Хоћу да кажем да најелементарнија логик говори да овај Ивезић лупета и да не може чак ни да се уклопи у Туђманове процене, које јесу минималистичке, али опет вредне осврта.      

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

 

А мој тата је мене малога оставио, па је пошао да брани коридор којим су се извлачили Срби (жене и дјеца) избјеглице, док су их разни гранатирали... Неки су се и извукли, неки су и убијени... 

Мислим да је то ваша обавеза била. Макар да помажете избјеглицама да се извуку, свим онима проћераним од свукуд.

Није се тамо ратовало ни за Милошевића, ни за неког вођу или идеале... но боље то ви чак и од мене знате...

 

Има она народска "чега се паметан стиди..."

Оростите мени што се усудих да нешто такво осудим. 

Не, не осуђујем то што сте се можда препали и нисте помогли па су неки моји бјежећи од ножа ипак били спорији, па су заклани у Книну. Спорији су били од оних кољача који су их клали само јер су Срби... Осуђујем то што ви то поносно истичете.

П.С. Иначе свиђа ми се ваш свеукупан рад, мада ми се не свиђа начин на који комуницирате. Има дозу гордости.

Свако добро од Бога.

 

Давно сам још признао да сам горд човек. Да се не исповедам поново јавно, да ту тему архивирамо.

Ја никоме не браним да иде да погине за Милошевића или Туђмана. У реду, ја бих помогао Србину из Книна, али ме командант Милошевић може увести у ситуацију где бих морао да се забринем за своју душу. Спасао сам једног војника ЈНА, муслимана, који је побегао из касарне тако што сам га одвео Јусуфспахићу да га пребаци из Београда. У првом обрачуну на Цетињу са "црногорцима" који су напали СПЦ (1992), бранио сам Амфилохија оружјем, а фотографију ми је објавила Побједа и написала: Калашњиков испод мантије. Не, нисам имао калашњиков, обичан револвер. Освајао сам медаље у каратеу (борбе, не кате), тако да то, верујем, довољно говори о томе шта ме је могло мотивисати да не служим ЈНА и да учествујем у грађанском рату у Ју. Оно што сам и рекао: предвидео сам рат у Ју и нисам хтео да дам свој живот у руке комуниста.     

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...