Jump to content

Пастирски однос Православне Цркве према особама са хомосексуалним склоностима


Препоручена порука

naravno da ću te udostojiti odgovora 

dobar sveštenik ( teolog i veroučitelj ) ne bi osuđivao nikoga 

i da li je bitno  šta je za mene prihvatljivo , a šta ne ?

ova tema mene lično ne dira

ali možda drugog dira gde najviše boli

možda treba gledati ljude kao ljude a ne kroz njihov greh ?

možda ....

Draga sestro, molim te, pokušaj da razdvojiš pojam greha od pojma grešnika (pokušaću da parafraziram + Amfilohija). Greh trebamo i moramo osuditi, a grešniku, ukoliko je rešio da se greha osloboditi bratski mu pomoći. Ukoliko ne želi da ga se oslobodi, ostaviti ga da živi po vlastitoj volji, jer je sloboda čoveku od Gospoda data, bez osude ili odbacivanja, ukoliko druge ne ugrožava, naravno.

  • Волим 1

Господи возвах к Тебе, услиши мя. Да исправится молитва моя,яко кадило пред Тобою,водеяние руку моею,жертва вечерняя.Услиши мя, Господи.

post-4388-0-42760500-1422739834_zps9d7da834.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 411
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

naravno da ću te udostojiti odgovora 

dobar sveštenik ( teolog i veroučitelj ) ne bi osuđivao nikoga 

i da li je bitno  šta je za mene prihvatljivo , a šta ne ?

ova tema mene lično ne dira

ali možda drugog dira gde najviše boli

možda treba gledati ljude kao ljude a ne kroz njihov greh ?

možda ....

da dodam-mislim da ne samo dobar svestenik,ni veroucitelj,vec uopste pravi hriscanin.Pocivsi Pavle je sve rekao u 2 reci.Budimo ljudi.

a nas ne bi trebalo da zanimaju tudji gresi,vec sopstveni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

mislim da ne samo dobar svestenik,ni veroucitelj,vec uopste pravi hriscanin.Pocivsi Pavle je sve rekao u 2 reci.Budimo ljudi.

da, budimo ljudi, ali ne relativizujmo ni učenje Crkve zarad tzv "sloboda"

Zar trebamo da budemo ljudi i da im dozvolimo venčanje u Crkvi...

Господи возвах к Тебе, услиши мя. Да исправится молитва моя,яко кадило пред Тобою,водеяние руку моею,жертва вечерняя.Услиши мя, Господи.

post-4388-0-42760500-1422739834_zps9d7da834.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Draga sestro, molim te, pokušaj da razdvojiš pojam greha od pojma grešnika (pokušaću da parafraziram + Amfilohija). Greh trebamo i moramo osuditi, a grešniku, ukoliko je rešio da se greha osloboditi bratski mu pomoći. Ukoliko ne želi da ga se oslobodi, ostaviti ga da živi po vlastitoj volji, jer je sloboda čoveku od Gospoda data, bez osude ili odbacivanja, ukoliko druge ne ugrožava, naravno.

 

od tebe ne pročitah ni jednu reč utehe ovde ( na ovoj temi )

 

 

 

da, budimo ljudi, ali ne relativizujmo ni učenje Crkve zarad tzv "sloboda"

Zar trebamo da budemo ljudi i da im dozvolimo venčanje u Crkvi...

 

ajde lepo pročitaj celu temu pa nastavi sa komentarisanjem !

није битно ко сам ја, већ ко си ти !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

od tebe ne pročitah ni jednu reč utehe ovde ( na ovoj temi )

 

 

ajde lepo pročitaj celu temu pa nastavi sa komentarisanjem !

Ja sam dao podršku bratu Panaretu u njegovom nastojanju da se oslobodi homoseksualizma. Isto tako sam naveo da nisam pristalica učestale prakse da manastiri prestavljaju neku vrstu bega od problema koje svi mi imamo u spoljnom svetu.

Isto tako sam napisao da nisam za relativizaciju težine i ozbiljnosti greha muželožništva.

Ne znam ko se tu i zašto našao uvređen.

  • Волим 1

Господи возвах к Тебе, услиши мя. Да исправится молитва моя,яко кадило пред Тобою,водеяние руку моею,жертва вечерняя.Услиши мя, Господи.

post-4388-0-42760500-1422739834_zps9d7da834.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

naravno da ću te udostojiti odgovora 

dobar sveštenik ( teolog i veroučitelj ) ne bi osuđivao nikoga 

i da li je bitno  šta je za mene prihvatljivo , a šta ne ?

ova tema mene lično ne dira

ali možda drugog dira gde najviše boli

možda treba gledati ljude kao ljude a ne kroz njihov greh ?

možda ....

danas se ovo najmanje radi...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не знам да ли се грешност хомосексуалности покушава релативизовати у СПЦ и православљу уопште (мислим да то није толико случај, за разлику од неких модерних протестантских заједница) али ако се покушава или се буде покушавало, верујем да ће то бити зато што је став (дела) ПЦ према овом греху, по мом виђењу, пренаглашен или је (што му дође на исто) осуда других блудих грехова релативизована, што је, чини ми се, помало недоследно и да не кажем лицемерно. Док се јако ретко инсистира на "ужасима (хетеро) промискуитета" и свега осталог што прати животе већине младих људи данас, све да се они не би отерали од Цркве (што у начелу подржавам), чини се да се уопште не води рачуна како ће утицати неке тешке речи на многе хомосексуалце... Ваљда се може стајати чврсто при учењима Цркве и без оштрих израза. Додуше, за овакав став су увелико криви и неки агресивни и припрости тзв. геј активисти, али ваљда би људи из Цркве требало да буду толико мудри да се не дају изазвати дневно-политичким удицама.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

da, budimo ljudi, ali ne relativizujmo ni učenje Crkve zarad tzv "sloboda" Zar trebamo da budemo ljudi i da im dozvolimo venčanje u Crkvi...

 

 

nisam pristalica učestale prakse da manastiri prestavljaju neku vrstu bega od problema koje svi mi imamo u spoljnom svetu. Isto tako sam napisao da nisam za relativizaciju težine i ozbiljnosti greha muželožništva.

 

 

Brate, niko ne relativizuje grijeh. Svaki, (ali svaki grijeh, ne samo ovaj) je bolest duse, dusa je zdrava jedino kad je bez grijeha. (I nema potpuno dusevno zdravog pojedinca). Ovaj grijeh je takodje bolest duse,doskora i  priznata kao takva, ali je iz politickih razloga (moci gej lobija u SAD) doslo do promjene u definiciji. Ja sam gore postavila link na clanak Jeroticev koji objasnjava psiholosku pozadinu toga. Svaki grijeh kao bolest duse ima duhovnu pozadinu, demonski uticaj na um, srce, tijelo, pa tako i ovaj.

Radi se o tome da ne osudjujemo covjeka koji je gresan, da se ne grozimo, ne sumnjamo u njegovu moc ociscenja i oslobodjenja. Da ga prihvatimo, da mu pomognemo. Da osudimo lincovanje, od samo verbalnog nipodastavanja do pravog fizickog ugrozavanja, da nejgujemo kulturu humanosti i tolerancije ljudi, ne grijeha. A nismo mi pozvani da sudimo, to nam je Gospod zabranio. Dovoljno je da zavirimo u sebe pa da izgubimo poriv da sudimo, ako smo iskreni hriscani. Nije isto kad svestenik kaze blago i ocinski, "ne valja ti to, dijete" i kad grmi osudom i prijetnjom pakla. Gura dusu u ocaj sve to. Onda covjek postane jos gori - jer sto bi se trudio. Niko ne moze sam, ni oni ne mogu sami. Ili cemo ih primiti mi, ili ce traziti sebi slicne. 

O tolerisanju gradjanskog braka za njih nema govora, to je vecinsko misljenje ovde na forumu, vrlo su ostri i eksplicitni teolozi ovde; to samo par zutokljunaca vjezba svoje slobodoumlje na tu temu. A crkvenog braka, tek,suvisno je i objasnjavati zasto. Ni slucajno to niko ne zagovara.

Dakle samo ljudskost. Ako ne traze Hrista, da ga prihvatimo, ako je nas brat, dijete, prijatelj, poznanik. Da mu pomognemo, gledamo u njemu ljudsko bice. Ako traze Hrista, tim vise da ga podrzimo. Samo o tome se radi ovde. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Opsežnija studija profesora Jerotića o homoseksualnosti

http://www.rastko.rs/kosovo/delo/11663

1. Ne znam kad je Jerotic ovo pisao, ali u poslednjih dvadesetak godina je sprovedeno jedno barem desetak istrazivanja, koja su pruzila i vise nego valjane dokaze da se zakljuci da genetika kao i razliciti hormornski nivoi u utrobi, imaju veliki uticaj na seksualnu orijentaciju i mnoge druge karakteristike.

2. Nijedna od psihoanalitickih teorija spomenutih u clanku nikad nije eksperimentalno potvrdjena, a tzv. "conversion therapies" su dale jako slabe (pozitivne) rezultate, tako da je oslanjanje na biologiju najbolje sto trenutno mozemo. Barem dok se psihologija i psihijatrija dodatno ne razviju kao nauke, sto se moze ocekivati u narednim decenijama. 

Cisto da se zna...

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@, Брате нико није релативизовао став Цркве да је хомосексуална пракса грешна,ја најмање, али се настојало рећи да мало љубави  према тим особама неће угрозити ничије спасење. Напротив.

 

А моја  размишљања о монаштву су била само то - размишљања... Рекао сам да  би хтење за монашким животом морало особу у потпуности аутентично да изражава како би пошла тим путем...Није ми блиско једино то да су неки људи искључени из права на монашки подвиг због врсте невољног греха који се код њих пројављује... то би било у супротности са смислом православног монаштва, покајањем...и сотериолошком улогом Цркве...Само толико...

Чак и да не постоји Васељенска патријаршија, требало би је измислити

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ли би неко могао да детаљније и теолошки озбиљно образложи зашто је хомосекусалност грех и да ли се то односи и на саму склоност или "само" на понашање? Ја у потпуности прихватам учење Цркве да је у питању грех, али се питам да ли постоји  дубље богословско објашњење грешне суштине хомосексуалности или се све своди на речи апостола Павла "да мужеложници неће ући у Царство Божије" и библијску причу о судбину Содома...

Чак и да не постоји Васељенска патријаршија, требало би је измислити

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Papa je pre pola godina napravio malu revoluciju rekavsi:

 

 

Homoseksualci ne trebaju biti marginalizirani. Homoseksualci moraju više biti integriani u društvo", rekao je papa Franjo iznenađenim novinarima u avionu tokom leta na povratku iz Brazila u Rim. "Ako je neko homoseksualac i u potrazi za Bogom, ko sam ja da mu sudim?" Kratko nakon toga su mediji širom svijeta izvjestili da papa ukazuje na diskriminaciju homoseksualaca. Jedan glasnogovornik katoličkog reformskog pokreta "Mi smo crkva" rekao je da se radi o "promjeni kursa". Papine riječi predstavljaju veliku nadu za homoseksualne svećenike, rekao je Christian Weiser za agenciju epd. Papa Bendikt XVI. je 2005 odobrio jedan vatikanski dokument u kome se "duboko ukorijenjene seksualne tendencije" ocjenjuju kao "objektivno nesređene" i homoseksualcima koji upražnjavaju seksualne odnose se ne dozvoljava da se zarede za sveštenika, piše epd.

 

Medjutim ozbiljni analiticari smatraju da to nije nikakva revolucija, da crkva nece tolerisati homoseksualce.
barem ne javno oi otvoreno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@, Брате нико није релативизовао став Цркве да је хомосексуална пракса грешна,ја најмање, али се настојало рећи да мало љубави  према тим особама неће угрозити ничије спасење. Напротив.

 

А моја  размишљања о монаштву су била само то - размишљања... Рекао сам да  би хтење за монашким животом морало особу у потпуности аутентично да изражава како би пошла тим путем...Није ми блиско једино то да су неки људи искључени из права на монашки подвиг због врсте невољног греха који се код њих пројављује... то би било у супротности са смислом православног монаштва, покајањем...и сотериолошком улогом Цркве...Само толико...

Brate, nisam ni jednu reč rekao protiv homoseksualaca, niti sam ja, a ni bilo ko sem Boga u stanju da procenim bilo čije grehe. Samo sam naglasio da monaštvo ne može biti izlaz za spas od homoseksualnosti...

Господи возвах к Тебе, услиши мя. Да исправится молитва моя,яко кадило пред Тобою,водеяние руку моею,жертва вечерняя.Услиши мя, Господи.

post-4388-0-42760500-1422739834_zps9d7da834.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...