Никола Попмихајлов Написано Децембар 20, 2013 Аутор Пријави Подели Написано Децембар 20, 2013 Бог ти помогао Николина Византијско појање се може учити у Псалто-појачкој школи у Београду. Школа траје пет година са могућношћу полагања завршног испита у Грчкој, да бисте добили грчку диплому. Више информација, као и контакте, можете наћи на адреси https://sites.google.com/site/skolapojanja/ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Jakov Edeski Написано Децембар 20, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 20, 2013 Ja sam propev`o vizantiju .Poceo sam sa Vasom knjigom,kao pocetniku radi sadrzajnosti i objasnjenja ona mi je izgledala kao najbolje resenje.Sada pored nje koristim jos jednu : MELODIKAI ASKHSEIS-Ioannoy Margazioth Athnai 1968,sa audio vezbama (nadam se da nije losa transkripcija).Mislim da cu do iduce godine,moci da odguslam makar Liturgiju.Imam par anastasimariona (Petra Lambardia i Konstantina Pirga),pa se nadam nekim uspjesima,a pre svega pomoci Bozijoj u ovom sto cinim. 8086.gif Svetlana Pecin-Saraguda је реаговао/ла на ово 1 What on earth can you do with a degree in theology? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Попмихајлов Написано Децембар 20, 2013 Аутор Пријави Подели Написано Децембар 20, 2013 Јакове, Драго ми је да ти је Водич за појце користио. Маргазиотисове вежбе су такође веома добре, али ако си већ једном научио нотацију, слободно певај "праве" песме. На крају крајева и азбуку си само једном учио, а потом си прешао на различите текстове и увежбавао течно читање. Уколико си прешао све нотне примере из Водича, можеш прећи на кратки анастасиматарион. Можеш ме питати све што те занима. Макрина and Jakov Edeski је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Partibrejkers Написано Децембар 22, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 22, 2013 поштовани брате Никола, дозволи само да похвалим твоју љубав и труд; из свакога поста се види да си заиста човек Цркве, да ствари не гледаш црно-бело већ суштински, што данас често недостаје у комуникацији а и у целокупном животу. Желим ти свако добро од Господа JESSY је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Попмихајлов Написано Децембар 22, 2013 Аутор Пријави Подели Написано Децембар 22, 2013 Оче Партибрејкерс Хвала ти на лепим речима. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Jakov Edeski Написано Децембар 27, 2013 Пријави Подели Написано Децембар 27, 2013 Јакове, Драго ми је да ти је Водич за појце користио. Маргазиотисове вежбе су такође веома добре, али ако си већ једном научио нотацију, слободно певај "праве" песме. На крају крајева и азбуку си само једном учио, а потом си прешао на различите текстове и увежбавао течно читање. Уколико си прешао све нотне примере из Водича, можеш прећи на кратки анастасиматарион. Можеш ме питати све што те занима. Imam par grckih anastasimatariona ,(malih i velikih,valjda se tako kaze),pa cemo da vidimo kako i sta dalje.Vezbe nisam bas dobro savlad`o,tako da stalno ponavljam gradivo.Nema se bas puno vremena,al ovo mi je bas onako hobi,za dusu sto kazu stari ljudi.Zanima me i ison.To mi je onako malo cudno.U grckoj a pogotovo u rumunskoj tradiciji,u zavisnosti od himni,ison se stalno menja,tj.ide gore/dole,pa to ne mogu bas jos dobro da ispratim.Kod nas je to malo drugacije,ili mi se cini.To mi je onako malo nejasno,pa ako moze nesto vise o tome?Hvala What on earth can you do with a degree in theology? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Попмихајлов Написано Децембар 27, 2013 Аутор Пријави Подели Написано Децембар 27, 2013 Imam par grckih anastasimatariona ,(malih i velikih,valjda se tako kaze),pa cemo da vidimo kako i sta dalje.Vezbe nisam bas dobro savlad`o,tako da stalno ponavljam gradivo.Nema se bas puno vremena,al ovo mi je bas onako hobi,za dusu sto kazu stari ljudi.Zanima me i ison.To mi je onako malo cudno.U grckoj a pogotovo u rumunskoj tradiciji,u zavisnosti od himni,ison se stalno menja,tj.ide gore/dole,pa to ne mogu bas jos dobro da ispratim.Kod nas je to malo drugacije,ili mi se cini.To mi je onako malo nejasno,pa ako moze nesto vise o tome?Hvala Исон је древна пратња једногласних мелодија. Има музиколога који се држе строгог приступа по питању историје исонске пратње у појању и сматрају да се о исону може говорити тек од времена позног средњег века, односно, од првих недвосмислених помена ове помоћне мелодијске линије, под тим називом. Међутим, с друге стране се налазе истраживачи усменог предања и начина његовог преношења, који сматрају да је овакав, позитивистички приступ карактеристичан више за науку 19 века, него за савремену епоху. Чињеница је да се исон, као помоћна мелодијска линија, не записује у неумским рукописима и штампаним књигама све до наших времена. Интересантно је приметити да чак ни тројица учитеља, Хрисант, Хурмузије и Григорије, нису сматрали да је потребно забележити исонску пратњу, иако је њихова реформистичка делатност имала за циљ да отклони недоречености старог нотног правописа. Сам назив исон подразумева, како му и име каже, раван тон као мелодијску пратњу. Она се обично налази на тонском центру напева. Међутим, будући да се теоретичари нису трудили да га прецизније дефинишу, у различитим срединама развила се различита пракса. Под утицајем европског музичког образовања, појци могу да доживе исон као хармонију па, самим тим, и да примењују правила хармоније у појању. Наше народно црквено појање дели овакав однос према пратећој мелодији са појањем Грка, Бугара и Румуна. У Мокрањчевом предговору Осмогласнику можемо прочитати да су се мелодије појединих гласова певале у терци и то је све. Подаци о мелодијској пратњи су веома оскудни. Међутим, Мокрањчево схватање тоналитета појединих напева, утицало је и на праксу држања исона, која је и у нашем појању постојала, упркос недостатку записа па чак и помињања. Као пример можемо навести пратњу Првог тропарског гласа. До пре две деценије било је уобичајено да се Први глас посматра као дурски, те се пратио на тону који је испод финалиса, док се у самој каденци пратња спуштала за кварту ниже. Данас, нормалније звучи да се исон држи на финалису, а самим тим, мелодије првог гласа попримају нови карактер, много сличнији ономе што чујемо у појању других православних народа са којима делимо простор и културу. Начин на који ми у СВХ Мојсије Петровић држимо исон, можда не личи на праксу већине појаца у Грчкој и Румунији (U grckoj a pogotovo u rumunskoj tradiciji,u zavisnosti od himni,ison se stalno menja,tj.ide gore/dole), из простог разлога што је њихов приступ пратњи у појању ближи народном усменом предању него исону какав се очекује од дводимензионалне, модалне музике, какво је наше појање. Jakov Edeski је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Jakov Edeski Написано Јануар 4, 2014 Пријави Подели Написано Јануар 4, 2014 Јакове, нема потребе да се бавиш исоном, тачније исон одређује само првопојац једног хора, који има пуно више знања. У наставку, под његовим вођством неки од чланова хора држе исон. tamo gde ja pevam nema nas puno,i to je moj pos`o...ison... What on earth can you do with a degree in theology? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
LukaZ Написано Април 15, 2014 Пријави Подели Написано Април 15, 2014 Псалтикија најстарији спис некадашњег српског појања - 15в, Стефан Србин. nana је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
NerZul™ Написано Април 24, 2014 Пријави Подели Написано Април 24, 2014 Занима ме да ли су Грци икад коментарисали наше певање византијске музике или боље рећи Православног Црквеног Појања јер је то сигурно део наше традиције? И још једно,...Да ли мора да значи да је један Грк у старту бољи од неког Србина који пева византијску музику? Хвала Никола! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Никола Попмихајлов Написано Април 25, 2014 Аутор Пријави Подели Написано Април 25, 2014 Нерзуле, Мислим да је позната ствар, да међу грчким појцима влада нека врста неспоразума око употребе различитих стилова у појању. Током векова, цариградски појци су изградили свој карактеристични стил, док су светогорци задржали свој. Од краја 19. века, појање се учи и на конзерваторијумима, што је изнедрило један, нимало традиционалан, доживљај појања. У жељи да се супротставе поједностављивању црквене музике, поједина велика појачка имена, певају стилом који се везује за име великог грчког музиколога Симона Караса. Међутим, сваки од ових стилова, развијао се код Грка постепено, током дужег временског периода, на онај начин на који је код нас еволуирао карловачки стил појања. Када су Срби, крајем двадесетог века, поново почели да изучавају музику из које су се развили напеви свих православних народа, определили су се за учење оног стила који је најчешће могао да се чује на аудио записима. Понекад Грци, који немају отворен приступ према стиловима других појаца, замерају Србима што углавном певају Карасовим стилом. Али када чују појање покојног оца Пајсија или његових ученика (братије у Сукову и сестара у манастиру св. Стефана), нема Грка који није рекао да је у питању прави светогорски стил. Што се тиче питања о томе да ли су Грци, сами по себи, бољи од Срба, одговор знаш и сам. Ништа не може бити "само по себи" осим милости Божије. Све остало се задобија великим, великим трудом. NerZul™ је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Đorđe Maksimović Написано Мај 25, 2014 Пријави Подели Написано Мај 25, 2014 I, kad ces ovamo, opet te mrzi da dodjes do cg? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Milan023 Написано Јул 10, 2014 Пријави Подели Написано Јул 10, 2014 Планирате ли да издате неки нови ЦД? Да ли самостално, или са ковиљским монасима, пошто сте са њима пре снимали?ПС. Слушао сам вас у Ковиљу, 29.06. Заиста предивно извођење... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука