Danijela Написано Јануар 1, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 1, 2013 Они који су читали књигу су видели неке фотографије ликова о којима пише анхимандрит Тихон. Ево фотографија за оне које нису још прочитали отац Натанаил отац Серафим отац Јован Схиигумен Мелхиседек Поред ових фотографија још многе можете наћи овде: http://www.pravoslavie.ru/foto/set244.htm Архимандрит Тихон је завршио филмску академију па је поред фотоапарата користио и филмску камеру да забележи живот у манастиру: (I део) (II део) (III део) ((IV део) (V део) w.a.mozart, Дијана., Јаков. and 6 осталих је реаговао/ла на ово 9 "Grobe moj! Zašto te zaboravljam? Ti me čekaš, čekaš i ja ću se sigurno nastaniti u tebi. Zašto te zaboravljam i ponašam se kao da je grob sudbina samo drugih ljudi a ne i moja?" sv. Ignjatije Brjančanjinov Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Putnik Namernik Написано Јануар 6, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 6, 2013 Помаже Бог! Желео бих да ми препоручите неки православни роман. Добро сте прочитали. Тражећи по форуму наиђох на сличну тему https://www.pouke.org/verujem/index.php/topic,2610.0.html али мене још неке друге ствари интересује. Дакле, најпре шта то роман чини православним? Који део романа односно тема вам се свиђа у вашем омиљеном роману Да ли мислите да је број таквих романа недовољан? Богослови, вероучитељи, свештеници и остали...шта чекате? .mislise. Пишите књиге. :0104_cheesy: Прочитао сам бар два пута роман о непровазиђеном Монаху Калисту. VIŠEGRAD, 13. OKTOBRA /SRNA/ - Izdavačka kuća Mitropolije dabrobosanske "Dabar" iz Dobrunske Rijeke objavila je roman "Makarije", jeromonaha Serafima Gigića. "Makarije" je roman o sudbini utvrđenog grada Dobruna i manastira Uspenija presvete Bogorodice u ovom graničnom mjestu između Srbije i Bosne, a u predgovoru se navodi da je napisan na osnovu oskudne istorijske građe.Serafim, koji je monah u manastiru Svetog Nikole u Dobrunskoj Rijeci, autor je još tri romana izdata u prethodne tri godine - "Stepenice ka nebu", "Čudni su putevi Gospodnji" i "LJubav je jača od smrti".Urednik časopisa "Soko" iz Dobruna Slavko Heleta ocijenio je da novi roman jeromonaha Serafima, kao i prethodna tri, pojašnjava glavne hrišćanske vrline kroz likove mudraca i duhovnika ili neobičnih ljudi iz prošlosti ali i novije srpske istorije.Promocija romana "Makarije" biće održana 25. novembra u Narodnom domu manastira Dobrun. Извор СРНА Да ли је ко читао један од ова четири роман? Да прво чујем ваша мишљења па ћу се и ја укључити. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Јануар 28, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 28, 2013 Fenomen „Nesveti a sveti“ – knjiga godine Objavljeno: 12. januar 2013. Autor: RTK „Nesveti a sveti“ je u Rusiji proglašena knjigom godine,prevedena je na mnoge jezike uključujući i srpski, doživela je brojnaizdanja i još pre dva meseca prevazišla milionski tiraž, i sve je malo –u manastiru Simona Petra na Svetoj gori monasi kopiraju knjigukoristeći pritom rusku reč „samizdat“. A u nekim grčkim manastirimaknjiga arhimandrita Tihona se čita naglas za vreme zajedničke trpeze… Čudo koje traje Pojavi se, tako, neka naizgled obična knjiga, među hiljadama drugih, ikrene u svoju jedinstvenu, a veliku misiju. Upravo je takva knjiga„Nesveti a sveti i druge priče“ arhimandrita Tihona Ševkunova, jednog odnajuglednijih moskovskih igumana i duhovnika mlađe generacije kojiaktivno rade na duhovnom preporodu u Rusiji, koja je za kratko vremeosvojila srca mnogo ljudi i postala, koliko god autoru to bilo bitno iline, pravi „pravoslavni bestseler“. U Rusiji je proglašena knjigomgodine, prevedena je na mnoge jezike (upravo se prevodi i na kineski),uključujući i srpski (izdanje beogradske „Informatike“), doživela brojnaizdanja i još pre dva meseca prevazišla milionski tiraž, i sve je malo –„u manastiru Simona Petra, poznatijem kao Simonapetra, na Atonu monasikopiraju knjigu koristeći pritom rusku reč „samizdat“. A u nekim grčkimmanastirima knjiga arhimandrita Tihona se čita naglas za vremezajedničke trpeze“ – piše ruski „Trud“. Novinar tog poznatog ruskog lista Valerije Konovalov bio je zatečenkada je video kako u metrou istovremeno tri putnika u vagonu čitaju istuknjigu. „Prepoznajem je već iz daljine. Imao sam prilike da vidim kakoje ljudi čitaju u kafiću, domu zdravlja i u parku. Već zaboravljenosećaj: sveža knjiga – kao zajednička tema za razgovor s najrazličitijimljudima. A nije krimić, nije prevod svetskog bestselera, već su tozabeleške ruskog monaha, našeg savremenika…“ Azbuka spasenja U čemu je uspeh, fenomen ove neobične knjige u kojoj arhimandritopisuje realne događaje iz života monaha i mnogih poznatih ljudi koje jelično znao? Možda na to to najbolje mogu da odgovore sami čitaoci, kojise javljaju autoru, izdavačima, redakcijama novina… „Savremeni svet pati od prljavštine koja se nakupila i ne može da seopere od nje još i zbog toga što ne zna odakle da počne“ – piše TatjanaPaveličeva. „Za mnoge ljude ova knjiga predstavlja azbuku za izgradnjusvog spasenja. Želim da živim u dobrom svetu među dobrim ljudima. I zbogtoga molim: ljudi, pročitajte ovu knjigu, zamislite se nad njom,osetite toplinu od duhovnosti, mudrosti, čistote i iskrenostipravoslavlja. Što se ona više bude čitala biće sve više dobrih ljudiunaokolo“ – čitamo u ruskim novinama. Arhimandrit Tihon Ševkunov važi za jedog je od najobrazovanijihruskih duhovnika. Iguman je Sretenjskog manastira (koji je osnovan 1395.i jedan je od najstarijih u Moskvi, a izgrađen je u čast čudotvorneikone Presvete Bogorodice Vladimirske), završio je Institutkinematografije, po specijalnosti je scenarist. Njegov film „Pogibijaimperije – Vizantijska lekcija“ pobudio je veliko interesovanje publike,a nagrađen je i „Zlatnim orlom“. Poznat je i kao Putinov duhovnik.Pored toga što rukovodi manastirom i vrši funkciju sekretara Crkvenogsaveta za kulturu Ruske crkve, otac Tihon je pokrenuo prikupljanjesredstava za srpske manastire i bogosloviju u Prizrenu. Takođe podnjegovim vođstvom je najčitaniji pravoslavni sajt na svetuPravoslavie.ru (sajt sretenjskog manastira) dobio i srpsku verziju. Knjiga „Nesveti a sveti“ govori o duhovnom životu naših savremenika,dakle ljudi iz svakodnevnog okruženja, od monaha, manastirskih staraca,Jovana Krestjankina, arhimandrita Serafima, velikog podvižnika i asketeshiigumana Melhisedeka… do filmskog reditelja Sergeja Bodnarčuka. Ovajpotonji, dosledni ateista, poslednjih godina života patio je odpriviđenja i zastrašujućih košmara. Otac Tihon došao kod svognekadašnjeg profesora, sada u sasvim drugačijoj ulozi, insistirajući naiskustvu Crkve o delovanju palih duhova na čoveka. Ali, slavni reditelj nije znao ni jednu molitvu. Otac Tihon mu je nacedulji ispisao tekst Isusove molitve, dao svoju brojanicu i uputio gakako da se s njom moli. Posle ispovesti Bondarčuk se pričestio i ubrzo preminuo. I baš togdana, „kada smo završili prvu zaupokojenu za Sergeja Fjodoroviča, Diminiroditelji su nam ispričali kako se, nekoliko minuta pre no što im jetelefonirala Aljona Bondarčuk, dogodila nerazumljiva i čudna stvar. Sedeli su u sobi i još nisu znali za smrt svoga prijatelja. Odjednomse spolja čulo jako, pa sve jače graktanje vrana. Zvuk se pojačavaotoliko da je postao gotovo zaglušan. Činilo se da se iznad zgrade našlonebrojano jato vrana. Začuđeni supružnici izašli su na balkon i pred očima im se ukazalaslika kakvu dotle nisu videli. Nebo je doslovno pokrio crn oblak ptica.Njihovi prodorni krici bili su nepodnošljivi. Balkon je gledao na park ina bolnicu gde je, kao što su Talankini znali, na samrti ležao njihovprijatelj. BEZBROJNA HORDA LETELA JE UPRAVO SA TE STRANE. Taj prizornaveo je Igora Vasiljeviča na misao koju je on, apsolutno ubeđen,saopštio ženi: - Sergej je ovog časa umro. To su đavoli napustili njegovu dušu!“ Živa svedočanstva su ono najvažnije - Nisam imao nameru nikoga da poučavam. Naravoučenije i didaktika suuvek dosadni i potpuno su neubedljivi. Živa svedočanstva su ononajvažnije što imamo – rekao je autor. Sveća pravoslavlja na Kosmetu Sretenjski manastir u Moskvi, čiji je nastojatelj arhimandrit Tihon,pokrenuo je prošle godine akciju pomoći srpskim pravoslavnim manastirimai crkvama na Kosovu i Metohiji. Otac Tihon je pozvao na očuvanjeupaljene sveće pravosljavlja na Kosmetu. - Sam naziv Metohija prevodi se kao crkvena zemlja. Nigde na svetu sene nalazi toliko crkava i manastira kao na malom prostoru Kosova iMetohije. To je uistinu bila sveta zemlja, ali se vremenom tu nastaniodrugi inoverni narod koji je podstican nečastivim silama postepeno počeoda istiskuje pravoslavne Srbe – rekao je nastojatelj Sretenjskogmanastira. On je izrazio uverenje da će Gospod očuvati pravoslavlje na Kosovu iMetohiji i da će pravda, mir, istina i vera na tom malenom prostorupravoslavne zemlje ponovo zacariti, ukazavši da do toga neće doći bezljudskih napora. - U toj, sada muslimanskoj enklavi u Evropi, na Kosovu i Metohiji idalje ostaju da žive pravoslavni. U nekim gradovima ostalo je samo ponekoliko Srba. Oni su izgnanici na sopstvenoj zemlji… Njihovi hramovi surazrušeni, mnogi su zapaljeni, ali hrabri ljudi, pravoslavni hrišćani,tamo održavaju upaljenu sveću pravoslavlja – naglasio je arhimandritTihon. Pri tom su svi atributi duhovne knjige, kao što su proročanstva,demoni ili čudesne slučajnosti, toliko prirodno povezani sa tekstom svihpriča, da i kod neverujućeg čoveka ne izazivaju nikakvu odbojnost.Autor, tako, na krajnje nepretenciozan način, kroz paletu svojihistinitih junaka, sugeriše čitaocu šta je to vera i odgoni mnoge sumnjekoje muče čoveka. Uostalom, na pitanje kako je pripovedanje arhimandrita Tihona uspeloda za tako kratko vreme privuče pažnju i doslovno stotina hiljadačitalaca, sigurno je da najbolje može da odgovori sama knjiga i njeneautentične pripovesti. Arhimandrit Tihon, tako, otkriva da je nanajlepšoj i najnezaboravnijoj crkvenoj službi u svom životu bio ne unekom velepnom sabornom hramu, ne u hramu proslavljenom davno prošlimvremenima, već u gradiću Divjejevo, u iskrivljenom kućerku broj 16 uLesnoj ulici. Tačnije, to čak nije bila ni kuća, već staro kupatilo,prilagođeno za stanovanje. „Našavši se prvi put ovde sa ocem Bonifatijem, video sam sobicu saizuzetno niskom tavanicom, a u njoj deset starica, užasno starih.Najmlađe su, u krajnjem slučaju, daleko premašile osamdesetu. Astarijima je bilo, zasigurno, više od sto godina. Sve su one bile uprostoj staračkoj odeći, sa običnim maramama. Nikakvih rasa, monaškihapostolnika i kamilavki. Pa, kakve su one monahinje? ‘Tako, običnebakice’, pomislio bih ja, kad ne bih znao da su te starice – jedne odnaših najhrabrijih savremenika, istinske podvižnice, koje su u zatvorimai logorima provele duge godine i decenije. I, pored svih iskušenja,samo su umožile u duši veru i vernost Bogu.“ Otac Tihon zatim opisuje svoju potresenenost kada je pred njegovimočima otac Bonifatije, penzionisani nastojatelj hramovaTrojice-Sergijeve lavre, zaslužan i poznat duhovnik, pre nego što ćeblagosloviti ove starice, pao pred njima na kolena i učinio im zemni poklon! „Ja, iskreno govoreći, nisam verovao svojim očima. A sveštenik,podigavši se, počeo je da blagosilja starice, koje su mu, nespretno segegajući, po redu prilazile. Videlo se kako se iskreno raduju njegovomdolasku.“ Po zidovima sobička pred ikonama u starim kivotima mutno su gorelakandila, a jedna ikona je odmah skretala posebnu pažnju, nastavlja otacTihon, navodeći da je to je bila velika, predivno živopisana ikonaprepodobnog Serafima Sarovskog. „Lik starca je svetleo takvom dobrotom itoplinom, da čovek ne poželi da skine pogled sa nje“. U to vreme je počela priprema za svenoćno bdenije. Otac Tihon piše: „Bio sam zbunjen kad su monahinje počele da na grubo sklepani stovade iz svojih tajnih skrovišta originalne stvari prepodobnog SerafimaSarovskog. Ovde su bili kelejni epitrahilj prepodobnog, njegove verige –teški gvozdeni krst na lancu, kožna rukavica, starinski lonac, u kom jesarovski starac pripremao sebi hranu. Te svetinje su se posle razaranjamanastira decenijama predavale iz ruke u ruku, od jednih divjejevskihsestara do drugih. Dok se oblačio, otac Bonifatije je vozglasio početak svenoćnog bdenija. Monahinje su se nekako odjednom trgle i zapevale. Kako je to divan, neverovatan hor bio! ‘Glas šesti! Gospodi, vozvak k Tebje, usliši mja!’ – vozglasila jegrubim i promuklim staračkim glasom monahinja-kanonarh. Imala je sto dvegodine. Oko dvadeset godina je ona provela u zatvorima i izgnanstvima. To je bila služba koja se ne može rečima opisati. Sveće su gorele.Prepodobni Serafim je gledao sa ikone svojim beskrajno dobrim i mudrimpogledom… Tako su one služile i u logorima, i u izgnanstvima, i pozavršetku, vrativši se ovde, u Divjejevo, i skrasivši se u ubogimudžericama na kraju grada. Na sve su one bile naviknute, a ja zaistanisam shvatao jesam li na nebu ili na zemlji. Te starice-monahinje su nosile u sebi takvu duhovnu snagu, takvumolitvu, takvu hrabrost, dobrotu i ljubav, takvu veru, da sam upravotada, na toj službi, shvatio da one odolevaju svemu. I bezbožnoj vlastisa svom njenom moći, i neverju sveta, i samoj smrti, koje se one nimalonisu bojale.“ Starčestvo i danas putuje po svetu Na pitanje koje reakcije su mu kao autoru bile najzanimljivije, arhimandrit Tihon Ševkunov je za „Rosijsku gazetu“ odgovorio: - Za mene je knjiga deo svešteničkog služenja. Meni su najvažnijedesetine hiljada reakcija čitalaca u kojima oni kažu da su preko knjigeotkrili crkvu i duhovni svet pravoslavlja, i da su neočekivano utvrdilisvoju veru. Pišu, između ostalog, kako im je crkveni život postao dalekojasniji kada su pročitali knjigu, i kako su posle čitanja prvi putotišli u hram… Nedavno me je potresla priča koju sam čuo od jeromonahaMateja Samohina. Došla mu je na prvu ispovest žena kojoj su životneokolnosti toliko tragične, da je prethodne noći odlučila da izvršisamoubistvo. Pripremila je tablete, malo je odugovlačila i pokušavala dase sabere, i u poslednjem momentu je slučajno pogledala knjigu koju jojje neko poklonio. Uzela je knjigu, počela da je prelistava i nije mogada se odvoji od nje. Ujutru je čvrsto odlučila da ode u hram. A sve je počelo od saveta episkopa Američke Pravoslavne crkveVasilija Rodzjanka ocu Tihonu da zapiše priče koje je mnogo puta pričao upropovedima, bratstvu u manastiru i svojim studentima. Takve priče se isada nižu, jer otkako je knjiga izdata, autoru ljudi često pričajunove, istinite i zadivljujuće slučajeve iz crkvenog života. Tako sada,po svemu sudeći, nastaje jedna nova, zajednička knjiga, sa mnoštvomautora, o snazi i moći vere. To, očigledno, razrešava i onu dilemu generalno našeg vremena: da lije knjiga „Sveti a nesveti“ istorijska ili savremena, da li je otišlosve ono što nas tako dira i oduševljava između njenih korica ili jošnegde nešto ostaje? - Svakako da nije otišlo. To je isti svet Crkve, koji živi zajedno saHristom, koji je „juče, i danas, i zauvek isti“, kao što je pisaoapostol Pavle. Iako se, naravno, nešto menja, suština ostajenepromenjena. To je čudo koje traje. I svaki naraštaj, svaki čovek urazličito vreme svog života nalazi nešto svoje, posebno u ovom svetu.Jer, crkveni život nisu predanja iz starih vremena, već je to naš realnisadašnji život – kaže otac Tihon. Starci iz duhovne tradicije, tako, jesu pojava koja prolazi, ali i – ponovo dolazi: - Starčestvo kao pojava putuje po svetu. Nekada je ono postojalo uprekovolškim pustinjama, zatim u brjanskim šumama, u Optinoj pustinji, uDanilovom manastiru, u Pskovo-Pečerskom manastiru. Zatim će se jošnegde pojaviti. Ko će to biti, kakvi ljudi? Mi ni sami ne znamo… Ali jestarčestvo takav bogotražitelj u Ruskoj Crkvi. Divan. Na kraju, prebirajući po iskustvima i izrečenim mislima oca Tihona,nadjimo mesta još i za njegovu poruku povodom krize našeg doba: - Pravoslavni u Srbiji i Rusiji su u svojoj istoriji preživeli tolikonevolja pa su opstali. Ne shvatam otkud tolika buka i strah u vezi sasadašnjom krizom. Tek kada imamo probleme možemo da živimo kao pravihrišćani. Možda će se nešto lošije živeti u ekonomskom smislu, ali i toće proći pa će opet doći bolje vreme. Apostol Pavle je rekao: „Vi kojiimate bogatstvo budite kao da ga nemate“, zato se ne treba previšebrinuti. Slavoljub Marković DYNABLASTER and Дијана. је реаговао/ла на ово 2 И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Јануар 28, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 28, 2013 НОВЦЕМ ОД ПРОДАЈЕ КЊИГЕ „НЕСВЕТИ СВЕТИ“ БИЋЕ ПОДИГНУТ ХРАМ ПОСВЕЋЕН НОВОМУЧЕНИЦИМА МОСКВА, 6. јуна- Намјесник Сретењског манастира, архимандрит Тихон Шевкунов изразио јежељу да новац од продаје своје књиге „Несвети свети“ приложи заизградњу храма посвећеног Новомученицима и исповједницима руским накрви, саопштава Интерфакс-религија. Подсјећамо да је тираж књиге оца Тихона, превисио један милионпримјерака, а сума од продаје износи 120 милиона рубаља. Овај новац,како се очекује биће употријебљен за изградњу храмовног комплекса натериторији Сретењског манастира. Осим храма, чије освећење је планирано2017. године, у крипти ће бити смјештен музеј новомученика. У интервјуу Информативној агенцији, архимандрит Тихон је изразио увјерност да је направио правилан избор, а и такође нагласио важност тогфакта да ће храм бити освештан управо у част новомученика, чија крв јебила проливена на московској земљи. Превод : Светигора Извор: Православие и мир И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Јануар 31, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 31, 2013 У чему се састоји феномен књиге архимандрита Тихона „Несвети свети“? Овако нешто се одавно није догодило. Уметроу сам приметiо да истовремено три путника у вагонучитају исту књигу. Препознајем је већ из даљине. Имаосам прилике да видим како је људи читају у кафићу, домуздравља и у парку. И међу мојим познаницима има многовише оних који су ову књигу прочитали или који јечитају него оних који до ње још нису дошли. Већзаборављен осећај: свежа књига – као заједничкатема за разговор с најразличитијим људима. А нијекримић, није превод светског бестселера, већ су тозабелешке руског монаха, нашег савременика –архимандрита Тихона (Шевкунова), намесника Сретенскогманастира. На свим могућим рејтинзима књига „Несветисвети“ сигурно води. И у гласању за књижевну наградуРунета и у гласању за награду „Велика књига“ ина списковима продаје. Јединствена ситуација: ова књигаводи у продаји већ годину дана. С времена на време сепојављују нова издања која се пробијају на прва места, алибрзо нестају, а она остаје. Није заинтересован само наш читалац. Књига се преводи насрпски и на румунски језик. На јесен ће бити презентацијау Њујорку и Вашинтгону, на зиму – у Француској. УГрчкој су већ изашла два тиража. И све је мало: уманастиру Симона Петра на Атону монаси копирају књигукористећи притом руску реч „самиздат“. А унеким грчким манастирима књига архимандрита Тихона се читанаглас за време заједничке трпезе. Све је то о Љубави „Ваше Високопреподобије!“ – пише оцуТихону протојереј Георгије Ларин из Њујорка. – ИзМоскве сам добио Вашу изванредну књигу. Кад је мом срцублизак протојереј Владимир Гамарис, који живи у Москвисазнао за моју ватрену жељу да ово ремек-дело поделим сасвојим рођацима и парохијанима прекјуче мије авионскомпоштом послао осам примерака... Мој давнашњи друг, отацАлександар Лебедев, обрадовао ме је вешћу да је продатовећ више од пола милиона и да ће бити преведена наенглески. ХВАЛА!“ То је једно од на десетине хиљада писама која стижу наадресу архимандрита Тихона, аутора књиге „Несветисвети“. Пишу му познаници – и већином –непознати људи, млади и у годинама, верујући и они којитек траже пут ка вери. Захваљују, деле утиске, постављајупитања, чуде се нечувеним тиражима. Уосталом, цифре којесе наводе у писму су већ застареле: недавно је изашао већшести тираж књиге и укупан број штампаних примерака је замање од годину дана достигао милион и сто хиљада. То јесензација на тржишту књига! У почетку се није могло претпоставити да ће издање достићиове размере, рекао ми је отац Тихон лично. Али, људи суодједном почели муњевито да је купују. Морало је битидоштампано још. Још, још и још. А потражња је и даљерасла. Зар није чудно што се то дешава, управо сад каднапади на веру постају све јачи и кад се неки труде да насваки начин подрију ауторитет Цркве? Можда је то просто временска подударност? И књига је самаза себе, а ситуација у друштву је посебна? Веза,очигледно, ипак постоји. Али, она није тако једноставна. Азашто људе привлачи ова књига, шта налазе у њој, човексхвата из самих писма читалаца чији број расте као бујица.У њима су и питања, и одговори. „Савремени свет пати од прљавштине која се накупилаи не може да се опере од ње још и због тога што не знаодакле да почне, - пише Татјана Павеличева. – Замноге-многе људе ова књига представља азбуку за изградњусвог спасења. Желим да живим у добром свету међу добримљудима. И због тога молим: људи, прочитајте ову књигу,замислите се над њом, осетите топлину од духовности,мудрости, чистоте и искрености православља. Што се онавише буде читала биће све више добрих људиунаоколо.“ А ево врло кратког писма: „Ова књига је оЉубави“. Тако, пишући реч великим словом, људиодређују оно главно што данас недостаје. Дивни боготражитељ То је вероватно право мисионарење. Показивати оно што можеда покаже само Црква. Кад се тако – поштено италентовано – говори о реалном животу црквеногнарода, о савременим подвижницима, о старцима као што јеЈован Крестјанкин, људе то дира у душу. „Захваљујући овој књизи сазнао сам шта је промисаоБожји, смирење! И уопште, шта су православље, Црква,монаси, - пише Олег Михаљов. – И много тога је умојој души стало на своје места. Приближили сте меБогу!“ У многобројним писмима звуче сличне речи:„прочитао сам у једном даху“, „каогутљај изворске воде“, „и смејао сам се иплакао“. Данас се ретко може наћи текст који не бибио само занимљив људима различитих генерација и убеђења,већ би представљао и мостић између њих, који би ихзближавао.“ „Чини се да су све похвалне речи изречене, - пишеАлексеј (zodchy). – Али, желео бих да приметим: зарсе сва чуда сванућа људских душа завршавају на прелазу из80-их и 90-их година? Оче Тихоне, излијте светлост!Вероватно и данас има места за продор душе, а не закомерцијалу.“ Слична питања се свако мало срећу у одазивима. И ја самупитао оца Тихона: да ли је његова књига историјска илисавремена, да ли је отишло све оно што нас тако дира иодушевљава у књизи или још негде нешто остаје. - Наравно да није отишло, - каже архимандрит. – Тоје исти свет Цркве, који живи заједно са Христом, Који је„јуче, и данас, и заувек исти“, као што јеписао апостол Павле. Иако се, наравно, нешто мења, суштинаостаје непромењена. То је чудо које траје. И свакинараштај, сваки човек у различито време свог живота налазинешто своје, посебно у овом свету. Јер, црквени живот нисупредања из старих времена, већ је то наш реални садашњиживот. — А да ли су старци појава којапролази? — Да, пролази, али и поново долази. Старчество каопојава путује по свету. Некада је оно постојало упрековолшким пустињама, затим у брјанским шумама, уОптиној пустињи, у Даниловом манастиру, у Псково-Печерскомманастиру. Затим ће се још негде појавити. Ко ће то бити,какви људи? Ми ни сами н езнамо... Али је старчество такавбоготражитељ у Руској Цркви. Диван. «Жао ми је што се књига завршила!» „Данас сам на интернету нашао негативне оцене вашекњиге, оче Тихоне, и обрадовао сам се, - пише читалацРоман, - јер, кад се чује само добро, долази до искушења,треба неко и да грди. Значи, књига је успешна, пошто има ипристалица и противника.“ Критике упућене књизи су различите. Има стручних. Приличнопознати књижевници који не могу ни да сањају о оваквомуспеху код читалаца, покровитељски размишљају о томе да лиова књига досеже до велике прозе или не. Упитао сам оцаТихона како се односи према таквој критици. Одговор је биократак: — Такве одазиве читам са занимањем и захвалношћу. А један од читалаца, Борис Анатолијевич Бурманов, јеубеђен (и у томе није усамљен): „Ово дело је праваруска књижевност и са временом треба да уђе у обавезаншколски програм. И у црквеној средини поред огромног броја лепих речи има икритичких одазива. Сам отац Тихон се према овим оценамаодноси с разумевањем. — Неки сматрају да није за монаха да пише о Црквиживо и чак с хумором. То је позиција. Према њој се односимс поштовањем, иако је не делим. У скоро сваком другом писму се изражава жаљење због тогашто књига има крај. Људи се тако навикавају на њенејунаке, на њихов чудесан свет за време читања да им јеболно да се растану. Моле за наставак. Одговара им једанод читалаца, по имену Лав: „Књига је супер! Али не могу да схватим зашто свивапију „напишите још“? То је књига о стварнимљудима! Да ли желите да аутор даље измишља нестварнедогађаје?“ — То је ипак књига сећања, - рекао ми је отац Тихон.– Наравно, у њу ни из далека није ушло све, већ оношто је по мом скромном мишљењу корисно и потребно. Засадне планирам да се вратим овој теми. Имам планове о сасвимдругој књизи, али је засад рано говорити о томе. Уосталом, човек уопште не мора да се растане од оногчудесног света који се открива у књизи архимандритаТихона. И за то није потребно само читати књигу изнова,већ и начинити корак ка томе да човек сам за себе откријеово чудо. Онај потпуно реални свет у којем данас живе иаутор и његови истинити јунаци и мноштво истих таквих каоони, православних хришћана. Превод: МаринаТодић/Православие.Ru Валерије Коновалов Труд И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Јануар 31, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 31, 2013 Тек сам почела сам да читам ову књигу, али је сигурно да је то једна од којих се тешко одвајам и о којима размишљам. Препорука за оне који још нису купили. Цена у радњама је око 1400 дин., али мислим да је јефтинија ако се наручи путем компјутера. од продаваца сам чула да се књига одлично продаје - лепа вест! И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
draganzzz Написано Фебруар 1, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 1, 2013 Ne svidja se svima knjiga, mnogi pominju nekakvu patetiku i preteranu komercijalnost. Medjutim dok je ne procitam nista ne mogu reci o njoj! Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’' Matthew 4:10 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Nektarija Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 Kupila u "Riznici" u Zemunu, oni su dobro snabdeveni i uvek su u toku... malo mi je zazvonilo kad rece 1250din al sta da se radi, dobro je pa sam ih imala Tek sam pocela da citam i prvi utisak je sto rece neko ovde ne ostajes prazan posle citanja... bas naprotiv. Kad procitam do kraja videcemo, ali i ovih 70str je dovoljno citav jedan drugaciji svet i toliko divnih likova. I taj da tako kazem "ruski duh". Mada sam ocekivala nesto drugo vise onako o nama mirjanima (mozda zbog naslova?? ja mislila sad ce nam knjiga dati recept kako mi nesveti da budemo sveti kad ono cvrc! ) ali ovo je cini mi se knjiga o monasima i manastiru? Sve u svemu za preporuku! Izaziva divna osecanja! Citajte ljudi! Kako su velicanstvena dela Tvoja Gospode sve si premudroscu stvorio. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Nektarija Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 On 1. 2. 2013. at 8:13, draganzzz рече Ne svidja se svima knjiga, mnogi pominju nekakvu patetiku i preteranu komercijalnost. Ja ne videh za sada nikakvu patetiku a ni komercijalnost..? Cini mi se da je ljudima danas sve cesce sve patetika... tuzno Kako su velicanstvena dela Tvoja Gospode sve si premudroscu stvorio. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
раб.аџија Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 On 2. 2. 2013. at 10:23, Nektarija рече Ja ne videh za sada nikakvu patetiku a ni komercijalnost..? Cini mi se da je ljudima danas sve cesce sve patetika... tuzno Pa, komercijalnost jeste sto je knjiga prodata u milion primeraka. Ali mozda neko posle te knjige krene u nesto konkretno, mozda postane I sveti:-) ma, kako to gordo ili pateticno bilo. Autor nam je fino udenuo u poslednjoj prici, da smo sveti. Sad koliko smo ispunili stanard iz sintagme "mera rasta visine Hristove"...tu mozemo uvek da se pitamo 'a gde je pecat':-) Цитат . G Светиње, које се предају на причешће светима, су свето Тело и часна Крв Христова. Христос је једини по природи Свети. Један и једини Господ. Ми се можемо назвати светима једино зато што смо причасни Његовој светости. Светима се називају верни "због Светога у Коме заједничаре и због Његовог Тела и Крви којима се причешћују" (Свети Никола Кавасила[2]). Високо подизање светог Тела Христовог, свештена радња коју у том часу врши литург, "иконизује узношење на Крст и крсну смрт, али и само васкрсење" (Свети Герман[3]). Ова свештена радња значи да су "Светиње... доступне само светима. А светима овде сматра оне који су савршени у врлини, али и оне који се труде да доспеју до савршенству, чак и ако још увек нису у томе успели. Јер, ни њих ништа не спречава да се освештају причешћујући се Светим Тајнама."[4] Свети се не боре само зато да би се ослободили греха, него и зато да би задобили Светога Духа. Свештени Златоуст, тумачећи израз Светиње светима, каже: "Високо подижући руку, снажним гласом, страшним узвиком, као какав проповедник, стојећи тако да га сви виде и узвикујући гласно у оној савршеној тишини, свештеник једне позива да се причесте, а друге у томе спречава. И то не чини руком, него гласом... Када свештеник изговори: Светиње светима, тиме хоће да каже: Ко није свети, нека не приступи. Не каже да треба само да буде очишћен од грехова, него свети. Јер та реч не указује само на онога ко се ослободио грехова, него на онога ко у себи има Светога Духа и изобиље добрих дела. Не желим, каже, да будете само ослобођени нечистоте, него да будете бели, светли и лепи... Ко је такав, нека приђе и нека приступи царском Путиру."[5] gg. http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Bogosluzbeni/Liturgija/Liturgija88.htm Јадранка-Дервента је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Баба Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 добра је књига да се не лажемо ... више волијем таквих књига где је описано искуство људи него 1000 поповских беседа чувених омилитичара мирођија, Јадранка-Дервента, Silence and 3 осталих је реаговао/ла на ово 6 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Саша M. Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 Парохијски дом у Лосицама и његови житељи Парохијски дом оца Рафаила у селу Лосице био је најобичнија сеоска брвнара с једним одељењем.Али у свему осталом овде је све било необично.На пећи је живео сулуди Иља Данилович,снажан старац који је на земљу ретко силазио.Никада-ни пре ни после-нисам срео никога налик на Иљу Даниловича.Кад је почињао да прича-небитно да ли о давно прошлим годинама или о недавним догађајима-слушаоцима је нехотице застајао дах:схватали су да су сведоци нечега потпуно јединственог.Иља Данилович поседовао је заиста епски ментални склоп.Биће да су током целе светске историје тако казивали само Хомер,Толстој и сулуди Иља Данилович. Имао је невероватну меморију.Кад би се присећао,рецимо,неког догађаја из своје ратне прошлости,набрајао би имена официра и војника,њихова звања,године рођења и погибије,имена жена и вереница,називе њихових родних градова и села.А оружје којим су се борили,било да је реч о карабину или хаубици,Иља Данилович описивао је ништа мање чаробно него што је Ахилов штит опеван у Илијади. До вере је Иља Данилович дошао на нарочит начин и управо захваљујући сулудости.Јер,што рекао отац Рафаило,без лудила Иља Данилович-лепотан и горостас који се није бојао ничег на овоме свету и који је живео само у складу са својим телесним прохтевима-никад у животу не би се окренуо Богу.А захтеви пути,према речима самога Иље Даниловича,знали су код њега да буду толико снажни да је-на страну љубавне авантуре-једном,1941. ноћу,на првој борбеној линији,толико огладнео да није издржао па је,као сомнамбул,за мирисом динстаног меса кренуо према непријатељским рововима.Немци су се прво испрепадали,али ипак нису припуцали.Одлучили су да сачекају док им тај Рус не упадне у ров.Кад су схватили зашто је дошао,дали су му кашу с месом.И тако,Иља не само да се сам најео већ је кашом напунио шлем и џепове за гладне другове. Кад се вратио с фронта,овај одважни војник је,решен да одради све што треба,изабрао себи најлепшу невесту.Врло брзо се, међутим,испоставило да је карактер младе жене,а посебно њене мамице-ретко гадан.Иљу је спопала туга,али разводи,па још у радничком насељу,нису били уобичајени тих година.Утеха се,наравно,брзо нашла.Иља је радио као возач на далеким турама и кад је причао о својој прошлости,покајнички се сећао како је,не само у сопственом насељу,него и у сваком граду на својим сталним маршрутама имао ,,љубавне другарице".Жена је за то брзо сазнала.Међутим,на Иљу нису деловале ни сцене,ни наговарања,ни синдикални комитети,ни другарски судови.Онда се увређена супруга одлучила на екстреман корак.Нашла је врачару и ова је Иљу,што каже народ,забајала на смрт.Сећам се да сам с великом неверицом слушао тај део приче Иље Даниловича.А он на то није ни трепнуо,већ је наставио по старом. Једном,кад се вратио с вожње,пришао је својој капији и у дворишту угледао непознату жену.У томе не би било ничег чудног да жена није била висока око 5 метара-главом је досезала до крова!Постарија,гологлава,с дугачком седом киком,одевена у старомодни сарафан.Не обраћајући на Иљу никакву пажњу,џиновска гошћа обиђе кућу мумлајући нешто себи у браду,без по муке пређе преко плота и изгуби се у помрчини. Иља,као обичан совјетски грађанин,у мистику није веровао откад зна за себе.Уза све то,био је потпуно трезан.Кад је попустило прво запрепашћење,докучио је да му се све то привидело од умора после дугог пута. Кад је ушао у кућу,угледао је жену и ташту како брижно послују око богато постављеног стола.То му се учинило чудно:одавно није искусио такву пажњу од жена,које су иначе знале само да дижу галаму.Љубазно га посадише за сто,ташта му насу вотке и поче невиђено гошћење.Сетивши се неразумљивог привиђења у дворишту,Иља ипак упита није ли се догодило штогод необично пре његовог доласка.Жене сложно стадоше одмахивати рукама и убедише га да се ништа нарочито није збило,нити могло збити.Вотка потече још обилније па Иља ускоро заборави на све. Пробудио се ујутро у брачној постељи.Жене није било.Иља схвати да је време за устајање,али,на своје велико изненађење,није могао да устане:нису га слушале руке и ноге.Од страха покуша да повиче,но издаде од себе само слабашно стењање.После једног сата,који се Иљи учини као вечност,дођоше жена,ташта и још нека жена,запањујуће налик на ону која му се причинила синоћ у башти.Само што она сад беше уобичајеног људског раста.Не обраћајући пажњу на Иљино јечање,жене су га без зазора разгледале и нешто се шапатом домунђавале.Затим одоше и Иља остаде сам. Наставиће се.... Срђан Ранђеловић, Silence , Јадранка-Дервента and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Когда вы познаете себя несколько, поймете свое бессилие стать такой, какой должны быть, то перестанете осуждать кого-либо, тем более презирать.Игумен Никон (Воробьев) Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Nektarija Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 On 1. 2. 2013. at 8:13, draganzzz рече Ne svidja se svima knjiga, mnogi pominju nekakvu patetiku i preteranu komercijalnost. On 2. 2. 2013. at 15:09, Ιουστινιανoς рече Pa, komercijalnost jeste sto je knjiga prodata u milion primeraka. Da, ali ne vidim razlog sto bi ta komercijalnost nekome smetala ili se nesvidjala? Mozda bi bolja bila da je prodata u 200 primeraka? A sta to govori o ovoj knjizi, ako je prodata u milion primeraka ne mora znaciti da je dobra a ne mora znaciti ni da je losa. Pa opet veca je verovatnoca po meni da je ovo prvo tj. da je dobra. I sta znaci uopste ta komercijalnost? Ako je tako dobro prodavana automatski mora biti proglasena za komercijalu?? Ne razumem, no nije ni vazno samo razmisljam naglas. Vise me pogodilo ovo oko patetike. Jaoj danas smo svi bajni kriticari... a knjiga govori o necijim zivotima i necijem iskustvu... On 2. 2. 2013. at 18:02, Жељко рече ... више волијем таквих књига где је описано искуство људи него 1000 поповских беседа чувених омилитичара likefaceeeeeeee Kako su velicanstvena dela Tvoja Gospode sve si premudroscu stvorio. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Саша M. Написано Фебруар 5, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 5, 2013 Жена се вратила тек предвече,али сад већ с месним лекаром.Иља је чуо где кроз плач прича како се муж вратио с вожње,добро попио,легао да спава и ево од јутрос не може да устане.Сутрадан су болесника пребацили у рејонску болницу.Тамо је провео више од месец дана.Обрни окрени,лекари никако нису могли да открију узроке необичне болести и отпустили су као сарагу усуканог Иљу да умре код куће. Код куће га је чекао прави пакао:жена и ташта ниису криле ликовање и нестрпљиво су чекале смрт неверног мужа и увредиоца.Кад је Иљи било већ сасвим лоше,жена је чак позвала погребника да узме меру још живоме немоћном супругу. Никако не схватајући шта се то с њим збива,Иља се помирио с мишљу о скорој смрти и ишчекивао је крај готово без роптања.Али једном,улучивши тренутак кад жене нису биле код куће,Иљи,већ потпуно непокретном и немом,дође његов ратни друг и доведе са собом цивилно обученог свештеника.Овај човеку на умору предложи да се одмах ту,на самртничком одру,крсти и замоли Бога за помоћ.Болесник,иако није баш најбоље схватао шта то значи,јединим покретом који је могао да начини-климањем главе-даде пристанак. После крштења нису се догодила никаква чудеса,не рачунајући то што Иља ипак није умро.Жена и ташта биле су ван себе од беса.Прошао је још један месец,кад,на његовом истеку,Иља је,премда с тешком муком,почео да се придиже с постеље и да једва чујно говори.У свему осталоме његово стање остајало је неподношљиво.Једног дана опет му је дошао ратни друг,спаковао Иљу,сместио га у путнички воз и повезао од станице до станице,преко целе земље,у Псковско-Печорски манастир,старцу архимандриту Атиногену. Иља је доспео у незнани му и необични свет.Али после разговора са оцем Атиногеном,иза којег је уследила прва исповест и причешће,он је у правом смислу речи васкрснуо.Недељу дана касније Иља је био сасвим на ногама и сваким даном све више јачао.Брзо је нашао заједнички језик са старцем:обојица су били обични људи,сељаци.Зато је Иља одмах поверовао кад му је отац Атиноген рекао да га је жена урекла те да је,немајући никакву духовну заштиту,био осуђен да умре.А коме и да верује на овоме свету кад је једино стари монах успео да га спасе. Више се Иља није враћао кући.Постао је ходочасник:повремено је живео и радио у манастиру,повремено пешачио по Русији-од цркве до цркве.Личну карту одавно више није имао.Тако је постепено остарио,али физички остао снажан и здрав.Таквог сам га затекао у парохији код оца Рафаила. Срђан Ранђеловић, Јадранка-Дервента, Драгана Милошевић and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Когда вы познаете себя несколько, поймете свое бессилие стать такой, какой должны быть, то перестанете осуждать кого-либо, тем более презирать.Игумен Никон (Воробьев) Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
мирођија Написано Фебруар 8, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 8, 2013 Да не бих отварала нову тему, а ради се о тексту архимандрита Тихона Шевкунова, поставила сам га овде, па ако је потребно,нека Марти процени, можемо га оставити овде, или да отворимо посебну тему додајући још неке његове текстове који се налазе одвојени у Руској Патријаршији. Нешто као '''Текстови архимандрита Тихона Шевкунова,настојатеља Сретењског манастира''. Спорови о Толстоју Вјачеслав Михајлович Кликов (1939 — +2006) је аутор споменика светом Сави Српском, који је подигнут у близини Светосавског храма на Врачару. Његов дугогодишњи пријатељ – архимандрит Тихон (Шевкунов) сећа се једног занимљивог догађаја који им се десио у време кад је познати руски склуптор почео да се приближава вери у Бога. *** Вјачеслав Михајлович Кликов Уведар јулски дан 1989. године скулптор Вјачеслав Михајлович Кликов, његов помоћник Георгије Трошин и ја смо се враћали из Дивејева. На путу није било никог. Возио сам „ладу-ниву“. Вјачеслав Михајлович је седео на месту сувозача, а Георгије позади. Спорили смо о Толстом. Кликов никако није могао да се помири с тим што је велики писац био изопштен из Цркве и што његово одлучење до данас није укинуто. - Па шта ако је био у заблуди у црквеним питањима? Зато је био прави геније! А његова религиозна трагања данас никогане занимају. Остали су „Рат и мир“, „Ана Карењина“... Покушао сам да се супротставим, да кажем да нико не негира уметнички геније Толстоја, али треба гледати правди у очи – Толстој је пред крај живота постао беспоштедан и свестан непријатељ Христове Цркве, сам је раскинуо општење с њом, ругао се свему светом што постоји у хришћанству и напокон, одвратио је од Цркве и од Бога огромно мноштво људи, није случајно што га је Лењин називао „огледалом руске револуције“. Вјачеслав Михајлович је тих година тек прилазио Цркви, то је било његово прво ходочасничко путовање у Дивејево код преподобног Серафима и поновна процена вредности се, као код свих, у њему одвијала тешко и болно. Осим тога, Кликов је и сам пре свега био уметник – таленат, а тим пре генијалност, за њега су још увек били изнад свега и нико није могао да им суди. Поново је почео да нас убеђује да је сваки геније од Бога. Подсетио сам да отац Јован Кронштатски Толстоја није називао само злим генијем, већпретечом антихриста, а његову борбу против Цркве – ђавољим делом, неколико година унапред је предсказао несрећно бекство Лава Николајевича из рођеног гнезда, неуспешан покушај покајања и смрт у потпуној духовној усамљености. Међутим, све су то биле речи, речи, речи... Нисам могао да убедим Вјачеслава Михајловича, не, не да не воли више Толстоја као уметника, већ да схвати зашто је борба овог великог писца против Христове Цркве била толико страшна да се Свети Синод одлучио на тако тежак корак као што је одлучивање. Схвативши да не можемо да убедимо један другог заћутали смо. Вјачеслав Михајлович је замишљено гледао напред. Кола су јурила путем који се купао у сунцу међу бескрајним пољима. Одједном сам приметио да се Вјачеслав Михајлович напето извио уперивши ужаснути поглед некуда нагоре. - ТОЛСТОЈ! – повикао је као туђим гласом, показујући прстом увис. Ништа не схватајући, погледао сам у небо – и само што и сам нисам повикао: право испред нас, посред јасног тиркизног хоризонта, надвио се заслепљујући бели облак – глава великог писца. Нагло сам притиснуо кочницу, трудећи се само да не изгубим контролу: није било могуће одвојити поглед од овог призора. Потресена, сва тројица смо изашли на пут. Ништа слично ниједан од нас није видео у целом свом животу: облак који се надвио испред нас је за запањујућом – скулптурном прецизношћу је понављао Толстојеву главу, познату свима нама по фотографијама и портретима. Сељачка брада, велик, кромпираст нос, високо чело, оштар поглед испод густих обрва... Чинило се да нека чаробна мермерна биста виси на небу. Неколико секунди нисмо били у стању да изговоримо ни реч, затим смо упадајући један другом у реч почели да делимо своје утиске, понављам, у облаку није било апсолутно никакве двосмислености или нејасноће – испред нас је био Толстој! Нисмо знали шта нас је више потресло: овај природни феномен или то што смо пре свега неколико минута тако ватрено спорили о Толстоју. Одједном је приказ на небу почео да се мења: налетео је ветар и у облаку су на наше очи почеле бурне метаморфозе. Лице се издужило, кромпирасти нос је попримио потпуно другачији облик – танак, кукаст, грабљиво се извијао изнад усана које су се кревељиле, огромна брада је одлетела и остала је само оштра козја брадица... За неколико тренутака пред нама се догодило претварање у тако страшну мефистофеловску демонску маску да је Кликов, ухвативши се за главу, повикао: - Схватио сам, схватио сам! Не треба!... Облак је још неколико секунди треперио изнад нас, чинило се, зато да би се оно што смо видели заувек урезало у наше сећање, затим је налетео вихор и у праменовима је расејао све по небу. Касније смо се више пута сећали тог дана и тог виђења. *** Архимандрит Тихон (Шевкунов) Са руског Марина Тодић 14 / 01 / 2013 Јадранка-Дервента је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука