Jump to content

Разговори верујућих чланова форума са атеистима о свему и свачему

Оцени ову тему


Препоручена порука

Razgovorom... argumentima... citatima iz vaše svete knjige...

слажем се, ал то траје.

кад престане да траје, онда иде овако.

веруј ми на реч, уопште није реткост у СПЦ, нажалост, да чујеш да неко има забрану свештенодејства из неког разлога.

кад су криминалне радње у питању, кад се установи да постоје или да се ради у том смеру, онда се предају мурији, па одатле држава решава а Црква се повинује и сходно резултату и реагује.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 months later...

Šta zapravo znači "bogonadohnuto"?

Znaci da su pisci bili inspirisani Duhom Svetim. Sto nikako ne znaci da im je Bog direktno govorio sta tacno da napisu, vec su imali slobodu da koriste raspolozive izvore, pisu sopstvenim stilom, prilaze nekom teoloskom problemu na njima svojstven nacin itd.

Dakle, nikako se ne sme zanemariti ljudski faktor kada govorimo o nastanku biblijskih spisa.

Hvala na odgovoru. Ipak, zanima me kako znati da li su inspirisani Duhom Svetim, a ne Sotonom ili da jednostavno tu nema ničeg drugog do njihovih vlastitih riječi i misli? Dakle, po čemu razlikovati "bogonadahnuto" od onog Što to nije?

Tako sto cemo videti da li je to sto pise u suprotnosti sa asketsko-evharistijskim iskustvom Crkve. Neko je vec ovde naglasio da sveti spisi nastaju u okviru evharistijske zajednice i njoj su podredjeni.

Dakle, ukoliko se nesto protivi zivom iskustvu Crkve, automatski se odbacuje.

Samo malo, ako ja napiŠem neŠto Što nije u suprotnosti sa asketsko-evharistijskim iskustvom Crkve, to onda znači da sam inspirisan Duhov Svetim? Zar ne bi onda prijevod riječi "bogonadahnut" bio tačnije preveden sa "ukoliko nije u suprotnosti sa asketsko-evharistijskim iskustvom Crkve" a ne "inspirisan Duhom Svetim"? Ili kraće: Bogonadahnut = u skladu sa Crkvenim pripovedanjem.

Да, ако би написао нешто ново, и ако би Црква оно што си писао препознала као такво.

Зато што у богословљу није речено апсолутно све што има да се каже.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

To još uvijek znači da bogonadahnuto nije ispirisan Duhom Svetim, već zapravo u skladu sa Crkvenim pripovjedanjem. Naime, ako nije u skladu onda navodno nije bogonadahnuto već protivno. Dakle, samo ako je u skladu sa Crkvenim pripovjedanjem, onda je kao bogonadahnuto.

U tom slučaju, pretpostavimo hipotetički, Bog odluči da kroz mene (a, recimo da sam pripadnik Crkve) učini par izmjena i on moje misli "nadahne" i ja iskažem (zapišem ili šta god već) te Njegove izmjene. No, pošto su to izmjene (dakle promjene Crkvenog pripovjedanja) one tad nisu u skladu sa istim. Kako neko onda može potvrditi ili poreći moje bogonadahnuće?

Ne moramo uzeti kao primjer neke drastične izmjene, neka to budu banalne. šta tada?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ти кратко одговорим. Пре библијског текста постоји богослужбена заједница , Савез (Завет) са Богом (Јевреји у Старом Завету). Надахнуће бива у оквиру те заједнице - текстови долазе као последица тога.

Ево, имаш овај текст па прочитај (између осталог и о томе):

https://www.pouke.org/forum/blog/23/entry-376-%D0%BE-%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D1%83-%D1%83-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%BC-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%83/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема више "новог", у смислу нових библијских текстова. Канон Светог Писма је давно закључен.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ти кратко одговорим. Пре библијског текста постоји богослужбена заједница , Савез (Завет) са Богом (Јевреји у Старом Завету). Надахнуће бива у оквиру те заједнице - текстови долазе као последица тога.

Ево, имаш овај текст па прочитај (између осталог и о томе):

https://www.pouke.org...B5%D1%82%D1%83/

Zanimljiv tekst (bar po uvodu). Pročitat ću ga kasnije. Ako smijem dao bih mali prjedlog da takve tekstove pišete sa odlomcima, razmacima. Preglednije je. Ovako se čovjek izgubi dok čita, jer suprotno knjzi (manji su listovi = manje teksta na istima) na internetu (tj. preko monitora) je teško tražiti dio (nakon pauze) dokle smo stigli s čitanjem ukoliko je sve napisano bez razmaka i odlomaka.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

cela prica oko Bogondahnutosti kako zapisa tako i prepoznavanja Bogonadahnutosti u zapisanom vrti se oko jedne stvari oko Licnosti kao nacin na koji postoji Bog i nacin na koji postoji covek. ta dva nacina postojanja moguca su kao jedinstven nacin postojanja "u" i "kroz" Licnost. osnova postojanja Licnosti je (u Bozijem slucaju) zajdnica ljubavi izmedju tri Licnosti Bozije kao i izmedju samog Boga i Tvorevine, a u covecijem slucaju zajednica ljubavi izmedju Boga i coveka, i medjusobno izmedju ljudi. dakle "zajdenica" tvori Licnost, koja je ujedno i izvor Reci i jedina prepoznaje Rec Boziju (kao Bogootkrivenje, Bogonadahnutost)

https://www.pouke.org/forum/topic/17328-%D0%BB%D0%B0%D1%98%D0%B0%D1%9A%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B5/page__st__312#entry573363

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

sumnjam da ces shvatiti nesto iz ovog predavanja (a pri tome ne mislim na manjak tvoje sposobnosti razumevanja nego jednostavno na manjak iskustva pojmova i zivotnog poznavanja njihove "tasko izrecive" sirine i dimenzije) ali evo poslusaj. opet kazem vrlo je slozeno uklaviriti to u glavi umom i to na prvo slusanje, ali ne zbog skucenih intelektualnih mogucnosti umnog razumevanja, vec zbog manjka licnog iskustva koje jedino u potpunosti daje i pronice u smisao i pravo znacenje onoga o cemu vladika prica, i u neopisivu povezanog svega koje nas skuceni jezicki aparat pokusava da opise.

http://www.esnips.co...t=0&pid=8715186

srecno i polako

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

To opet nije odgovor mojem primjeru i pitanjima. Da ponovim još jednom:

"U tom slučaju, pretpostavimo hipotetički, Bog odluči da kroz mene (a, recimo da sam pripadnik Crkve) učini par izmjena i on moje misli "nadahne" i ja iskažem (zapišem ili šta god već) te Njegove izmjene. No, pošto su to izmjene (dakle promjene Crkvenog pripovjedanja) one tad nisu u skladu sa istim. Kako neko onda može potvrditi ili poreći moje bogonadahnuće?

Ne moramo uzeti kao primjer neke drastične izmjene, neka to budu banalne. šta tada?"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

To opet nije odgovor mojem primjeru i pitanjima. Da ponovim još jednom:

"U tom slučaju, pretpostavimo hipotetički, Bog odluči da kroz mene (a, recimo da sam pripadnik Crkve) učini par izmjena i on moje misli "nadahne" i ja iskažem (zapišem ili šta god već) te Njegove izmjene. No, pošto su to izmjene (dakle promjene Crkvenog pripovjedanja) one tad nisu u skladu sa istim. Kako neko onda može potvrditi ili poreći moje bogonadahnuće?

Ne moramo uzeti kao primjer neke drastične izmjene, neka to budu banalne. šta tada?"

Црква даје ауторитет Писму, а не обрнуто. Ако Црква да ауторитет променама, промене су валидне. Неки сматрају да већ је било таквих измена и то не баналних нпр. сматрају да је управо чувена прича „О Исусу и прељубници ухваћеној на делу” која је уперерена против лицемерја и моралисања убачена накнадно и намерно.

И одоше сваки својој кући. Исус оде на Маслинску гору. А ујутро дође опет у храм, и сав је народ долазио к њему, а он седе и учаше их. Тада књижевници и фарисеји доведоше једну жену, ухваћену у прељуби, па је поставише у средину и рекоше му: учитељу, ова жена је ухваћена баш кад је чинила прељубу. А Мојсије нам је у закону наредио да такве жене камењем убијамо; шта ти кажеш на то? Ово пак рекоше кушајући га, да би имали за шта да га оптуже. Но Исус се саже доле и писаше прстом по земљи. Али како су га и даље питали, исправи се и рече им: ко је од вас безгрешан - нека први баци камен на њу. И опет се саже те писаше по земљи. А они чувши то излажаху један по један, почевши од најстаријих до последњих; тако оста сам Исус и жена стојећи на средини. Исус се тада исправи и рече јој: жено, где су? Ниједан те не осуди? Она рече: нико, Господе. На то јој Исус рече: не осуђујем те ни ја; иди и од сада више не греши.

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Po čemu? Opet po "ukoliko je u skladu"? Izmjene su ipak izmjene.

Какве измене? Црква препознаје текст као свој, ако написано осликава њено богослужбено искуство. Библија је живот Цркве пренет на текст.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...