Jump to content

Protivrečnost teologije?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Овдје су изгледа побркани лончићи.

Теологија је православно исказивање о Богу Откровења, Богу као Тројици. Свети Оци су били изазвани, принуђени, да образлажу, да теолошки излажу богооткривену истину о Светој Тројици. И то се зове теологиј, у најконкретнијем смислу. Дакле ту је немогуће да постоји противрјечност.

Ви причате о Икономији, о осталим стварима, стварању свијета, дјело Божије, долазак Христа, Његово Оваплоћење, Спасење рода људскога, то је оно што кажемо домострој. Е ту могу да постоје противрјечности. Мада има и трећа група противрјечности, она припада библистици или историји Библије, то су та непоклапања, која могу само да саблазне протестанте, али православне никако.

Или сам ја нешто помјешао  staniiiiiii

Sotiriologija nije teologija?  algabacaju

tko leti vrijedi

tko vrijedi leti

tko ne leti ne vrijedi

babushka_sm.gif

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 151
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Бар ја тако мислим из дефиниционог појма теологије. Можда и није тако, али зар сотириологија није дио управо тог домостроја Божијег. Вјероватно је све од овога дефинисано као грана теологије, мада као што рекох појам теологије, за мене, има смисао баш као што сам написао.

Када би неко могао доказати да је Христос ван истине, и када би истина збиља искључивала Христа, ја бих претпоставио да останем са Христом, а не са истином

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .0212_rolleyes.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Истина,  неки од нас -како лаика како свештеника- нису посматрали са одговарајућом пажњом стихoве Старог Завета, у којима се помиње вазнесење пророка Илије.

Ако  испитаjу овај пасус пажљиво,  приметиће малу,двословну (грчку) реч «ΩΣ» (= КАО,кao да,тако као), која ће  им знатно олакшати рационализацију, кад догматски аспект који постоји у тропарима и ирмосима  овом Светитељу  обично одбaцују нпр.

« …други претеча доласка Христовог, Илија славни…»

овде је текст догађаја у питању:

“Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν (Ηλίας και Ελισσαιέ)• και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον ουρανόν”

 (И када иђаху даље разговарајући се (Илија и Јелисeј), гле, огњена кола и огњени коњи  раставише их, и Илија уздиже се у вихору, КАО (као да је на)  у небo) (2Цар, 2,11).

Израз «КАО у небо" је јасан доказ да он није заиста уздигнут на небо. Међутим,многи људи су били заведени и  погрешно тумаче овај текст, јер су прочитали парафразирани текста Старог завета, а не оригинални текст. парафразиран текст каже: "И уздиже се Илија у вихору на небо".  Утолико ова мала реч «ΩΣ» носи потенцијал за решавање проблема и да докаже да ce Илија није уздигао у небо.

У 5. Оди другог Канонa посвећеном Вазнесењу Господњем, налази се следећа песма:

«Ξένην Σου η Γέννησις, ξένη Σου η Ανάστασις, ξένη και φρικτή Σου, Ζωοδότα, η εκ του Όρους θεία Ανάληψις, ην εξεικονίζων Ηλιού, τέθριππος ανήρχετο, ανυμνών Σε, Φιλάνθρωπε».

редакција горњег текстa:

"Странo је рођења Твоје, странo је  Васкрсење Твоје , странo и сташно ,Животодавче,  na гору  божанско Вазнесење, које Илија осликава   својим уздизањем (четвороколицом) , прослављајући те, Човекољубче."

Химнo - писац у овом тексту говори нам,између осталог, да je вазнесење пророка Илије било тип , наговештавај, каснијег Вазнесења Господњег.

           Такође имамо и речи Светог Атанасија Великог, који разјашњава ствари још више. Према његовим речима:  «Συ δε μοι λοιπόν, αγαπητέ, της λέξεως την ακρίβειαν σκόπησον, της ΩΣ, και μη σε διαλάθη συλλαβής  Γραφικής περιουσία  κ α ι  δύναμις• μηδέ τη της λέξεως παραδρομή (το ανελήφθη δηλαδή) τω Δεσπότη τον οικέτην νομίσης ισότιμον• ΟΥ ΓΑΡ ΕΙΣ ΟΥΡΑΝΟΝ ΗΛΙΑΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ, ουδέ διαδραμών το στερέωμα, τοις εκείσε χωρίοις αυλίζεται• άλλ’ άκουσον τι φησίν ο αναγών• «Εν δε τω ανάγειν Κύριον τον Ηλίαν ΩΣ εις τον ουρανόν• ιδού μικρά λέξις (το ΩΣ)  έστησε τον Ηλίαν προς τα άνω φερόμενον• αρκεί γαρ τω Προφήτη τιμηθήναι τω τύπω• προ γαρ του Δεσπότου τον οικέτην ουρανός ουχ υποδέχεται• ουδείς γαρ αναβέβηκεν εις τον Ουρανόν, ειμή ο Υιός του ανθρώπου ο ων εν τω Ουρανώ• ετηρείτο γαρ τη των ανθρώπων απαρχή δια τον των ανθρώπων Ποιητήν ο Ουρανός. Ούτω μεν ουν τοις περί τον Ενώχ και Ηλίαν ο Θεός αγαθή ελπίδι εύφρανε τους ανθρώπους, δι’ ων ανθρώποις ούσι τον του αέρος δρόμον ιππήλατον ήπλωσε» (Λογ. Β’ εις την Ανάληψιν).

Редакција текста

Зато, драги мој, посматрајте прецизно реч ΩΣ, и нека не побегне ово благо и моћ овога слога Писма из Ваше пажње, нити да кроз било какво погрешно тумачење (Вазнесења) будете заведени у изједначавању Господ са молитвеником (Илија). Илија се  НИЈЕ вазнео на небо, нити прелази свод и постаје становник његових дворова, уместо тога, обратите пажњу на оно што помиње текст: "Након Илија уздизања вихором КАО ДА je на небо". Гле, једна мала реч (ΩΣ) је тато да прикаже Илију каоко се креће навише, јер је Пророк био довољно почаствован од стране привидног  (као да) успона; Небеса немогу  никада примити молитвеника (Илија) пре примања Господа - јер нико никада није отишао на небо, осим Син човечији, који је на небесима. Небо је биоло резервисанo за Творца, човечанства. Дакле, са Енохom и Илијom, Бог je обрадовао људе обећавајућом надом, ширећи пред њима "ваздушни аутопут", као да je запрежним возилима. (Беседа 2. "на Спасовдан.)

Другим речима, овај стуб Православља, наш Атанасије Велики, нас подстиче да уочимо  мали ΩΣ слог, који не би требало да побегне из наше пажње, јер је слог од Писма благо и моћ, јер само сведочи о томе да се Илија НИЈЕ вазнео на небо. То надаље подразумева да се нико други није попео на небо осим Онај Који сиђе с њега. По речима Господа: «Ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ειμη ο εκ του ουρανου καταβας, ο υιος του ανθρωπου ο ων εν τω ουρανω» (нико никада се није узнео на небо,осим Онај који сиђе са њега, Син Човечији, Који је на небесима) Јован, 3:13.Такође, да је Небо  резервисанo  за Господа, Владику и Створитељa, а не за слугу (молитвеника). Дакле, тако вазнесење Илије, као и пренос Еноха, нису ништа више него пре-обавештења о предстојећeм Вазнесењу Господњем, а након Њега, и нас самих.

Осим тога,  Отац Епиφаниос каже следеће, у вези Вазнесења:

«Και ανελήφθη Ηλίας εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον Ουρανόν• το δε, ΩΣ εις τον Ουρανόν, αμφίβολον έχει την έννοιαν• το δε, ΕΙΣ τον Ουρανόν, τρανήν δείκνυσι την αλήθειαν».

"и Илија је уздигнут горе, у великом  вртлогу , КАО у небеса". Израз 'као у небеса"оставља простор за сумњу, међутим, израз У небеса не оставља никакву сумњу да  указује на истину".

Свети Отац прави разлику, између "успонa" пророка и Вазнесењa Господа. Јер заиста, код Вазнесења Илијиног имамо мали  слог «ΩΣ» (као да), која је сумња у закључивању, док је у Вазнесењу Господњем, имамо  један мали слог «ΕΙΣ» (у), који храбро држи истину. У (грчком) Св. Писму референце o Вазнесењу Господњем, налазимо само  израз "У небо", а не "КАО у небо ", као што можемо видети из примера у наставку:

a) «Τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον Ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ’ υμών ΕΙΣ τον Ουρανόν, ούτως ελεύσεται ον τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον ΕΙΣ τον Ουρανόν».

И они рекоше: "Људи Галилејци, што стојите и гледате на небо? Овај исти Исус, који се од вас  вазнесе на небо, тако ће на исти начин доћи  као што га видесте да одлази на небо "(Дела 1:11).

:drugarstvo: «Εξήγαγε δε αυτούς (τους μαθητάς)  έξω έως εις Βηθανίαν και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησεν αυτούς• και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ’ αυτών και αναφέρετο ΕΙΣ τον Ουρανόν».

 Он их изведе напоље до Витаније, и  подигавши руке и благослови их.  И док их он благосиљаше, одступи њих и узношаше се У небо. (Лука 24:50,51)

c) «Ο μεν ουν Κύριος μετά το λαλήσαι αυτοίς (τοις μαθηταίς) ανελήφθη ΕΙΣ τον Ουρανόν και εκάθησεν εκ δεξιών του Θεού».

након што им Господ ово изговори,узнесе се У (на) небо, и седе Богу с десне стране . (Марко 16:19)

Код тумачења горњег пасуса Луке 24: 50-51, блажени Теофилакт Бугарски каже:

«Ηλίας μεν γαρ ΩΣ εις Ουρανόν• ωσανεί γαρ εδόκει EIΣ ουρανόν αναφέρεσθαι ο δε Σωτήρ ΕΙΣ τον ουρανόν, αυτός πρόδρομος πάντων ανελήλυθε μετά της αγίας σαρκός αυτού, εμφανισθήναι τω προσώπω του Θεού και σύνεδρον αυτήν αποδείξαι τω Πατρί».

Редакција горњег текста:

"... Што се тиче Илије, заиста је било КАО на небо. Јер  кад неко верује да се НА небо  односи на Спаситеља, који ће се ззнети поново У небо, јер је претходио свима када се вазнео, заједно са својим светим телом, да се појавdи пред лицем Бога и докаже као ко-устоличен, уз оца. "  

         Драги , не треба да нас чуди или да се саблазнимо: постоји заиста разлика између  Илијиног "Вазнесења" и Господа, као што постоји разлика између Васкрсење Господа и других васкрсења.

Свети Григорије Солунски каже:

«Ώσπερ δε αναστάσεις προ της του Κυρίου αναστάσεως πολλαί γεγόνασι, (εξ), ούτω και πολλαί αναλήψεις προ της αυτού αναλήψεως• και Ιερεμίαν γαρ τον Προφήτην ανέλαβε Πνεύμα, και τον Αββακούμ Άγγελος, και τον Ενώχ ανέλαβεν ο Θεός• μάλιστα δε των άλλων ο Ηλίας άρματι πυρός αναληφθείς αναγέγραπται• αλλ’ ουδ’ ούτος (ο Ηλίας)  υπερέβη την περίγειον λήξιν, αλλ’ οίόν τις μετάθεσις ην η εκάστου τούτων ανάληψις, από γης αίρουσα και των περί γην ουκ εξάγουσα• καθάπερ και οι αναστάντες εκείνοι πάλιν εις την γην υπέστρεψαν, τελευτήσαντες άπαντες» (Λογ. α’ εις την Ανάληψιν).

"Као што је било много других васкрсења пре Господњег (шест у броју), исто je тако било вуше вазнесења пре Његовог. чак и пророк Јеремијa је уздигнут од стране Духа, и Авакум Такође, oд Анђела, и Енох је узет од Бога. У ствари,  написано је да је Илија-за разлику од осталих биo је уздигнут-у огњеним колима, међутим, чак и он (Илија) не превазилазе границе земље,опет, ко зна којa je врста ‘‘превозa’’  која их је код свакog од ових вазнесења  подигла са лица земље, али их није уклонити са лица земље . Баш као што ће  се и они васкрснли исто тако "вратити на Земљу"поново, након што су умрли "(Беседа" на Спасовдан).

Свакако је  јасно сада, после свих наших  објашњења, да  Пророк  Илија није узнео на Небо,  или рај  како неки у наше време то трврде.

Пре затварања овe темe, желели смо да представимо још два доказа у Светом писму, који сведоче да се Илија није, у ствари, вазнео у Небеса.

Прва је у Новом завету, и то је експлицитно изјавa Самoга  Христа, који користи Атанасије Велики у тексту изнад:"Και ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν ει μη ο εκ του ουρανού καταβάς, ο υιος του ανθρώπου ο ων εν τω ουρανω"  

Нико се није попео на небо осим Онај који сиђе с неба, то јест, Син човечији који је на небеу (Јован 3:13)

Христос изричито наглашава овде да се НИКО није попео на небо - нико, па чак ни Илија.

Међутим, још више убедљив доказ да се Илија није попеo на небо након што je зздигнут. Следећи пасус из Старог Завета је веома интересантан:

"10 Και απέστη από Ιούδα Εδώμ έως της ημέρας ταύτης• τότε απέστη Λομνά εν τω καιρω εκείνω από χειρός αυτού, ότι εγκατέλιπε Κύριον τον Θεόν των πατέρων αυτού• 11 και γαρ αυτός εποίησεν υψηλά εν ταις πόλεσιν Ιούδα και εξεπόρνευσε τους κατοικούντας εν Ιερουσαλήμ και απεπλάνησε τον Ιούδαν. 12 και ήλθεν αυτω εν γραφή παρά Ηλιού του προφήτου λέγων• τάδε λέγει Κύριος Θεός Δαυίδ του πατρός σου..."

"... Дакле, Едомци одметнуше се од Јуде до данас. У исто време  одврже се и Ливна да не буде под руком његовом, јер остави  Господа Бога отаца својих. 11 Штавише, висине у начини градовима Јудеје и наведе становнике Јерусалима у прељубу, и преласти Јуду [ да уради исто] .12 Тада му дође књига Илије пророка, говорећи: Овако вели Господ Бог Давида оца твоjега: Што ниси ишао путевима Јосафата оца своjег, ни у путевима Асе цара јудејског ... "(Днев. 2., 21: 10-12).

У овом одељку, се каже да је Илија послао писмо (књигу) краљу јудејском, кога је укорио за своје понашање. Оно што је од посебног значаја овде јесте да је, хронолошки, Илија послао ово писмо ПОСЛЕ "успења ка небу". Ово несумњиво потврђује да је Илија је остао на Земљи, одакле је послао писмо. Осим ако на небу има поштанских услуга ... ... ....

Извор: Д. Панагопулос, «Други претеча Христовог  Доласкa»

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa gde su onda otisli proroci Enoh i Ilija ako nisu otisli na nebo?

Свечано отварање Неба је било по Васкрсењу Христовом  ++++++++ то је оно што говори свети Атанасије велики.

0212_rolleyes

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa gde su onda otisli proroci Enoh i Ilija ako nisu otisli na nebo?

Свечано отварање Неба је било по Васкрсењу Христовом  ++++++++ то је оно што говори свети Атанасије велики.

klapklap

Da ali gde su onda otisli proroci
Link to comment
Подели на овим сајтовима

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .0102_laugh.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Истина,  неки од нас -како лаика како свештеника- нису посматрали са одговарајућом пажњом стихoве Старог Завета, у којима се помиње вазнесење пророка Илије.

Ако  испитаjу овај пасус пажљиво,  приметиће малу,двословну (грчку) реч «ΩΣ» (= КАО,кao да,тако као), која ће  им знатно олакшати рационализацију, кад догматски аспект који постоји у тропарима и ирмосима  овом Светитељу  обично одбaцују нпр.

« …други претеча доласка Христовог, Илија славни…»

овде је текст догађаја у питању:

“Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν (Ηλίας και Ελισσαιέ)• και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον ουρανόν”

  (И када иђаху даље разговарајући се (Илија и Јелисeј), гле, огњена кола и огњени коњи  раставише их, и Илија уздиже се у вихору, КАО (као да је на)  у небo) (2Цар, 2,11).

Израз «КАО у небо" је јасан доказ да он није заиста уздигнут на небо. Међутим,многи људи су били заведени и  погрешно тумаче овај текст, јер су прочитали парафразирани текста Старог завета, а не оригинални текст. парафразиран текст каже: "И уздиже се Илија у вихору на небо".  Утолико ова мала реч «ΩΣ» носи потенцијал за решавање проблема и да докаже да ce Илија није уздигао у небо.

У 5. Оди другог Канонa посвећеном Вазнесењу Господњем, налази се следећа песма:

«Ξένην Σου η Γέννησις, ξένη Σου η Ανάστασις, ξένη και φρικτή Σου, Ζωοδότα, η εκ του Όρους θεία Ανάληψις, ην εξεικονίζων Ηλιού, τέθριππος ανήρχετο, ανυμνών Σε, Φιλάνθρωπε».

редакција горњег текстa:

"Странo је рођења Твоје, странo је  Васкрсење Твоје , странo и сташно ,Животодавче,  na гору  божанско Вазнесење, које Илија осликава  својим уздизањем (четвороколицом) , прослављајући те, Човекољубче."

Химнo - писац у овом тексту говори нам,између осталог, да je вазнесење пророка Илије било тип , наговештавај, каснијег Вазнесења Господњег.

            Такође имамо и речи Светог Атанасија Великог, који разјашњава ствари још више. Према његовим речима:  «Συ δε μοι λοιπόν, αγαπητέ, της λέξεως την ακρίβειαν σκόπησον, της ΩΣ, και μη σε διαλάθη συλλαβής  Γραφικής περιουσία  κ α ι  δύναμις• μηδέ τη της λέξεως παραδρομή (το ανελήφθη δηλαδή) τω Δεσπότη τον οικέτην νομίσης ισότιμον• ΟΥ ΓΑΡ ΕΙΣ ΟΥΡΑΝΟΝ ΗΛΙΑΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ, ουδέ διαδραμών το στερέωμα, τοις εκείσε χωρίοις αυλίζεται• άλλ’ άκουσον τι φησίν ο αναγών• «Εν δε τω ανάγειν Κύριον τον Ηλίαν ΩΣ εις τον ουρανόν• ιδού μικρά λέξις (το ΩΣ)  έστησε τον Ηλίαν προς τα άνω φερόμενον• αρκεί γαρ τω Προφήτη τιμηθήναι τω τύπω• προ γαρ του Δεσπότου τον οικέτην ουρανός ουχ υποδέχεται• ουδείς γαρ αναβέβηκεν εις τον Ουρανόν, ειμή ο Υιός του ανθρώπου ο ων εν τω Ουρανώ• ετηρείτο γαρ τη των ανθρώπων απαρχή δια τον των ανθρώπων Ποιητήν ο Ουρανός. Ούτω μεν ουν τοις περί τον Ενώχ και Ηλίαν ο Θεός αγαθή ελπίδι εύφρανε τους ανθρώπους, δι’ ων ανθρώποις ούσι τον του αέρος δρόμον ιππήλατον ήπλωσε» (Λογ. Β’ εις την Ανάληψιν).

Редакција текста

Зато, драги мој, посматрајте прецизно реч ΩΣ, и нека не побегне ово благо и моћ овога слога Писма из Ваше пажње, нити да кроз било какво погрешно тумачење (Вазнесења) будете заведени у изједначавању Господ са молитвеником (Илија). Илија се  НИЈЕ вазнео на небо, нити прелази свод и постаје становник његових дворова, уместо тога, обратите пажњу на оно што помиње текст: "Након Илија уздизања вихором КАО ДА je на небо". Гле, једна мала реч (ΩΣ) је тато да прикаже Илију каоко се креће навише, јер је Пророк био довољно почаствован од стране привидног  (као да) успона; Небеса немогу  никада примити молитвеника (Илија) пре примања Господа - јер нико никада није отишао на небо, осим Син човечији, који је на небесима. Небо је биоло резервисанo за Творца, човечанства. Дакле, са Енохom и Илијom, Бог je обрадовао људе обећавајућом надом, ширећи пред њима "ваздушни аутопут", као да je запрежним возилима. (Беседа 2. "на Спасовдан.)

Другим речима, овај стуб Православља, наш Атанасије Велики, нас подстиче да уочимо  мали ΩΣ слог, који не би требало да побегне из наше пажње, јер је слог од Писма благо и моћ, јер само сведочи о томе да се Илија НИЈЕ вазнео на небо. То надаље подразумева да се нико други није попео на небо осим Онај Који сиђе с њега. По речима Господа: «Ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ειμη ο εκ του ουρανου καταβας, ο υιος του ανθρωπου ο ων εν τω ουρανω» (нико никада се није узнео на небо,осим Онај који сиђе са њега, Син Човечији, Који је на небесима) Јован, 3:13.Такође, да је Небо  резервисанo  за Господа, Владику и Створитељa, а не за слугу (молитвеника). Дакле, тако вазнесење Илије, као и пренос Еноха, нису ништа више него пре-обавештења о предстојећeм Вазнесењу Господњем, а након Њега, и нас самих.

Осим тога,  Отац Епиφаниос каже следеће, у вези Вазнесења:

«Και ανελήφθη Ηλίας εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον Ουρανόν• το δε, ΩΣ εις τον Ουρανόν, αμφίβολον έχει την έννοιαν• το δε, ΕΙΣ τον Ουρανόν, τρανήν δείκνυσι την αλήθειαν».

"и Илија је уздигнут горе, у великом  вртлогу , КАО у небеса". Израз 'као у небеса"оставља простор за сумњу, међутим, израз У небеса не оставља никакву сумњу да  указује на истину".

Свети Отац прави разлику, између "успонa" пророка и Вазнесењa Господа. Јер заиста, код Вазнесења Илијиног имамо мали  слог «ΩΣ» (као да), која је сумња у закључивању, док је у Вазнесењу Господњем, имамо  један мали слог «ΕΙΣ» (у), који храбро држи истину. У (грчком) Св. Писму референце o Вазнесењу Господњем, налазимо само  израз "У небо", а не "КАО у небо ", као што можемо видети из примера у наставку:

a) «Τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον Ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ’ υμών ΕΙΣ τον Ουρανόν, ούτως ελεύσεται ον τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον ΕΙΣ τον Ουρανόν».

И они рекоше: "Људи Галилејци, што стојите и гледате на небо? Овај исти Исус, који се од вас  вазнесе на небо, тако ће на исти начин доћи  као што га видесте да одлази на небо "(Дела 1:11).

B) «Εξήγαγε δε αυτούς (τους μαθητάς)  έξω έως εις Βηθανίαν και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησεν αυτούς• και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ’ αυτών και αναφέρετο ΕΙΣ τον Ουρανόν».

  Он их изведе напоље до Витаније, и  подигавши руке и благослови их.  И док их он благосиљаше, одступи њих и узношаше се У небо. (Лука 24:50,51)

c) «Ο μεν ουν Κύριος μετά το λαλήσαι αυτοίς (τοις μαθηταίς) ανελήφθη ΕΙΣ τον Ουρανόν και εκάθησεν εκ δεξιών του Θεού».

након што им Господ ово изговори,узнесе се У (на) небо, и седе Богу с десне стране . (Марко 16:19)

Код тумачења горњег пасуса Луке 24: 50-51, блажени Теофилакт Бугарски каже:

«Ηλίας μεν γαρ ΩΣ εις Ουρανόν• ωσανεί γαρ εδόκει EIΣ ουρανόν αναφέρεσθαι ο δε Σωτήρ ΕΙΣ τον ουρανόν, αυτός πρόδρομος πάντων ανελήλυθε μετά της αγίας σαρκός αυτού, εμφανισθήναι τω προσώπω του Θεού και σύνεδρον αυτήν αποδείξαι τω Πατρί».

Редакција горњег текста:

"... Што се тиче Илије, заиста је било КАО на небо. Јер  кад неко верује да се НА небо  односи на Спаситеља, који ће се ззнети поново У небо, јер је претходио свима када се вазнео, заједно са својим светим телом, да се појавdи пред лицем Бога и докаже као ко-устоличен, уз оца. " 

          Драги , не треба да нас чуди или да се саблазнимо: постоји заиста разлика између  Илијиног "Вазнесења" и Господа, као што постоји разлика између Васкрсење Господа и других васкрсења.

Свети Григорије Солунски каже:

«Ώσπερ δε αναστάσεις προ της του Κυρίου αναστάσεως πολλαί γεγόνασι, (εξ), ούτω και πολλαί αναλήψεις προ της αυτού αναλήψεως• και Ιερεμίαν γαρ τον Προφήτην ανέλαβε Πνεύμα, και τον Αββακούμ Άγγελος, και τον Ενώχ ανέλαβεν ο Θεός• μάλιστα δε των άλλων ο Ηλίας άρματι πυρός αναληφθείς αναγέγραπται• αλλ’ ουδ’ ούτος (ο Ηλίας)  υπερέβη την περίγειον λήξιν, αλλ’ οίόν τις μετάθεσις ην η εκάστου τούτων ανάληψις, από γης αίρουσα και των περί γην ουκ εξάγουσα• καθάπερ και οι αναστάντες εκείνοι πάλιν εις την γην υπέστρεψαν, τελευτήσαντες άπαντες» (Λογ. α’ εις την Ανάληψιν).

"Као што је било много других васкрсења пре Господњег (шест у броју), исто je тако било вуше вазнесења пре Његовог. чак и пророк Јеремијa је уздигнут од стране Духа, и Авакум Такође, oд Анђела, и Енох је узет од Бога. У ствари,  написано је да је Илија-за разлику од осталих биo је уздигнут-у огњеним колима, међутим, чак и он (Илија) не превазилазе границе земље,опет, ко зна којa je врста ‘‘превозa’’  која их је код свакog од ових вазнесења  подигла са лица земље, али их није уклонити са лица земље . Баш као што ће  се и они васкрснли исто тако "вратити на Земљу"поново, након што су умрли "(Беседа" на Спасовдан).

Свакако је  јасно сада, после свих наших  објашњења, да  Пророк  Илија није узнео на Небо,  или рај  како неки у наше време то трврде.

Пре затварања овe темe, желели смо да представимо још два доказа у Светом писму, који сведоче да се Илија није, у ствари, вазнео у Небеса.

Прва је у Новом завету, и то је експлицитно изјавa Самoга  Христа, који користи Атанасије Велики у тексту изнад:"Και ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν ει μη ο εκ του ουρανού καταβάς, ο υιος του ανθρώπου ο ων εν τω ουρανω" 

Нико се није попео на небо осим Онај који сиђе с неба, то јест, Син човечији који је на небеу (Јован 3:13)

Христос изричито наглашава овде да се НИКО није попео на небо - нико, па чак ни Илија.

Међутим, још више убедљив доказ да се Илија није попеo на небо након што je зздигнут. Следећи пасус из Старог Завета је веома интересантан:

"10 Και απέστη από Ιούδα Εδώμ έως της ημέρας ταύτης• τότε απέστη Λομνά εν τω καιρω εκείνω από χειρός αυτού, ότι εγκατέλιπε Κύριον τον Θεόν των πατέρων αυτού• 11 και γαρ αυτός εποίησεν υψηλά εν ταις πόλεσιν Ιούδα και εξεπόρνευσε τους κατοικούντας εν Ιερουσαλήμ και απεπλάνησε τον Ιούδαν. 12 και ήλθεν αυτω εν γραφή παρά Ηλιού του προφήτου λέγων• τάδε λέγει Κύριος Θεός Δαυίδ του πατρός σου..."

"... Дакле, Едомци одметнуше се од Јуде до данас. У исто време  одврже се и Ливна да не буде под руком његовом, јер остави  Господа Бога отаца својих. 11 Штавише, висине у начини градовима Јудеје и наведе становнике Јерусалима у прељубу, и преласти Јуду [ да уради исто] .12 Тада му дође књига Илије пророка, говорећи: Овако вели Господ Бог Давида оца твоjега: Што ниси ишао путевима Јосафата оца своjег, ни у путевима Асе цара јудејског ... "(Днев. 2., 21: 10-12).

У овом одељку, се каже да је Илија послао писмо (књигу) краљу јудејском, кога је укорио за своје понашање. Оно што је од посебног значаја овде јесте да је, хронолошки, Илија послао ово писмо ПОСЛЕ "успења ка небу". Ово несумњиво потврђује да је Илија је остао на Земљи, одакле је послао писмо. Осим ако на небу има поштанских услуга ... ... ....

Извор: Д. Панагопулос, «Други претеча Христовог  Доласкa»

7896634

brate, oduvao si me sa ovim simpaticno-nesvakidasnjim tumacenjem  :(

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Врло добро тумачење, да се Илија није попео на Небеса.

Међутим остаје и даље чињеница, да су Јевреји Илију памтили као некога ко није умро. Имали су предање да ће он доћи. У Старом Завету се на неколико мјеста, након Илије помињеа, Илија као она који ће доћи....Можда је тај Илија стварно био Христос, тј та најава Илије је била најава Христа.

Остаје још и то да хришћанству, предање веже Илију као некога ко није умро.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ali ostaju "otvorena" slicna pitanja npr vaskrsenja koja se desavaju pre samog Hristovog Spasonosnog Vaskrsenja...

отворена ка чему? :cheesy:

otvorena pitanja u smislu da ih treba bolje objasniti.

brat je postavio pitanje kako je moguce vaznesenje pre Hristovog vaznesenja, i izgleda da je pronadjen odgovor.

ono sto ja kazem je da postoje i slicna pitanja (daklepo istoj logici) koja takodje treba objasniti, jer se nesto takodje desava pre spasonosnog dela Hristovog. konkretno rec je  o vaskrenju sina udovuce kod koje je boravio prorok Ilija i drugo vaskrsenje deteta koje cini Jelisej a oboje pre samog Hristovog Vaskrsenja

19. A on joj rece: Daj mi sina svog. I uzevsi ga iz narucja njenog odnese ga u gornju klet, gde on sedjase, i polozi ga na postelju svoju.

20. Tada zavapi ka Gospodu i rece: Gospode Boze moj, zar si i ovu udovicu kod koje sam gost tako ucvelio umorivsi joj sina?

21. I pruzivsi se nad detetom tri puta zavapi ka Gospodu govoreci: Gospode Boze moj, neka se povrati u dete dusa njegova.

22. I Gospod uslisi glas Ilijin, te se povrati u dete dusa njegova, i ozive.

23. A Ilija uzevsi dete snese ga iz gornje kleti u kucu, i dade ga materi njegovoj, i rece Ilija: Vidi, ziv je tvoj sin.

24. A zena rece Iliji: Sada znam da si covek Bozji i da je rec Gospodnja u tvojim ustima istina.

Када свети пророк Јелисеј отиде у град и у женину кућу, он се попе у ону клијет где на његовој постељи лежаше умрло дете. Онда затвори врата и помоли се Господу. Потом стаде, и леже на дете метнув уста своја на уста његова, и очи своје на очи његове, и руке своје на руке његове, и колена своја на колена његова, и дуну на њега, те се загреја тело детету. Онда пророк устаде, похода по соби, па се опет пружи над дететом. Тако би до седам пута. После тога дете отвори очи своје. Тада свети Јелисеј дозва Гијезија и нареди му да зове дететову мајку. Када она уђе, он јој рече: Узми сина свог! - И паде жена к ногама његовим, клањајући му се до земље; и узе сина свог, радујући се и хвалећи Бога.

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jos jedno pitanje koje bi moglo da se postavi gde se nalazilo narucije Avramovo gde su odlazili pravednici?

U prci o Bogatasu i Lazaru znamo da je bogatas otisao u ad a Lazar u narucije Avramovo. Kada se Avram

obraca bogatasu i kaze da je izmedju njih velika provalija gde se to nalzi Avram? Ako je u raju to znaci da

su pravednici odlazili u raj pre Hristovog vaskrsenja

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jermel kao prvo veliko hvala na ovom postu.. .mense.  al stvarno..ne mogu da verujem da je trebalo da te podsetim da je tekst na engleskom i grckom i da ga prevedes...neces zatvoriti temu ovim tekstom..naprotiv...mene tek inspirise dada

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .heaven.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Истина,  неки од нас -како лаика како свештеника- нису посматрали са одговарајућом пажњом стихoве Старог Завета, у којима се помиње вазнесење пророка Илије.

Ако  испитаjу овај пасус пажљиво,  приметиће малу,двословну (грчку) реч «ΩΣ» (= КАО,кao да,тако као), која ће  им знатно олакшати рационализацију, кад догматски аспект који постоји у тропарима и ирмосима  овом Светитељу  обично одбaцују нпр.

« …други претеча доласка Христовог, Илија славни…»

овде је текст догађаја у питању:

“Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν (Ηλίας και Ελισσαιέ)• και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον ουρανόν”

  (И када иђаху даље разговарајући се (Илија и Јелисeј), гле, огњена кола и огњени коњи  раставише их, и Илија уздиже се у вихору, КАО (као да је на)  у небo) (2Цар, 2,11).

Израз «КАО у небо" је јасан доказ да он није заиста уздигнут на небо. Међутим,многи људи су били заведени и  погрешно тумаче овај текст, јер су прочитали парафразирани текста Старог завета, а не оригинални текст. парафразиран текст каже: "И уздиже се Илија у вихору на небо".  Утолико ова мала реч «ΩΣ» носи потенцијал за решавање проблема и да докаже да ce Илија није уздигао у небо.

Ne mnogi ljudi...nego citavo Predanje Crkve koja veruje da je Ilija i Enoh vaznet na nebo.

Dokaz:Ne postoji zitije(koliko je meni poznato) u pravoslavnim crkvama koje vaznosenje Ilije opisuje da je to metaforicki.

Recimo Prolog sv.Nikola Velimirovica i Zitija sv. Justina Popovica...

tako da je to malo sablanjujuce da se vekovima neguje zabluda o zitiju jednog svetitelja...

Drugo pitanje zasto se sv.Ilija nije javio  da ispravi pisce svog zitija..?kao sto su se neki svetitelji javljali ispravljali..

ps ovi prigovori odnosi se na na tvoju  kostataciju mnogi ljudi ja ipak mislim da 99,99% misli da su se vazneli da je deo predanja..sot je malo cudno da Duh Sveti i Ilija dozvolili da se nesvesno lazu ljudi

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .heaven.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

И

Ако  испитаjу овај пасус пажљиво,  приметиће малу,двословну (грчку) реч «ΩΣ» (= КАО,кao да,тако као), која ће  им знатно олакшати рационализацију, кад догматски аспект који постоји у тропарима и ирмосима  овом Светитељу  обично одбaцују нпр.

« …други претеча доласка Христовог, Илија славни…»

овде је текст догађаја у питању:

“Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν (Ηλίας και Ελισσαιέ)• και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον ουρανόν”

  (И када иђаху даље разговарајући се (Илија и Јелисeј), гле, огњена кола и огњени коњи  раставише их, и Илија уздиже се у вихору, КАО (као да је на)  у небo) (2Цар, 2,11).

Израз «КАО у небо" је јасан доказ да он није заиста уздигнут на небо. Међутим,многи људи су били заведени и  погрешно тумаче овај текст, јер су прочитали парафразирани текста Старог завета, а не оригинални текст. парафразиран текст каже: "И уздиже се Илија у вихору на небо".  Утолико ова мала реч «ΩΣ» носи потенцијал за решавање проблема и да докаже да ce Илија није уздигао у небо.

Зато, драги мој, посматрајте прецизно реч ΩΣ, и нека не побегне ово благо и моћ овога слога Писма из Ваше пажње, нити да кроз било какво погрешно тумачење (Вазнесења) будете заведени у изједначавању Господ са молитвеником (Илија). Илија се  НИЈЕ вазнео на небо, нити прелази свод и постаје становник његових дворова, уместо тога, обратите пажњу на оно што помиње текст: "Након Илија уздизања вихором КАО ДА je на небо". Гле, једна мала реч (ΩΣ) је тато да прикаже Илију каоко се креће навише, јер је Пророк био довољно почаствован од стране привидног  (као да) успона; Небеса немогу  никада примити молитвеника (Илија) пре примања Господа - јер нико никада није отишао на небо, осим Син човечији, који је на небесима. Небо је биоло резервисанo за Творца, човечанства. Дакле, са Енохom и Илијom, Бог je обрадовао људе обећавајућом надом, ширећи пред њима "ваздушни аутопут", као да je запрежним возилима. (Беседа 2. "на Спасовдан.)

Другим речима, овај стуб Православља, наш Атанасије Велики, нас подстиче да уочимо  мали ΩΣ слог, који не би требало да побегне из наше пажње, јер је слог од Писма благо и моћ, јер само сведочи о томе да се Илија НИЈЕ вазнео на небо. То надаље подразумева да се нико други није попео на небо осим Онај Који сиђе с њега. По речима Господа: «Ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ειμη ο εκ του ουρανου καταβας, ο υιος του ανθρωπου ο ων εν τω ουρανω» (нико никада се није узнео на небо,осим Онај који сиђе са њега, Син Човечији, Који је на небесима) Јован, 3:13.Такође, да је Небо  резервисанo  за Господа, Владику и Створитељa, а не за слугу (молитвеника). Дакле, тако вазнесење Илије, као и пренос Еноха, нису ништа више него пре-обавештења о предстојећeм Вазнесењу Господњем, а након Њега, и нас самих.

pitanje:

1.Zar je originalan tekst tekst Starog Zaveta napisan na grckom???

2.Ako nije(a mislim da nije prevod starog zaveta na grcki izvrsen je u 2 v.pre Hrista) otkud znamo da je na grcki dobar prevod uradjen??

3.Da li su jevreji verovali da je Ilija vaznet na nebo metaforicki???

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .heaven.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Свети Отац прави разлику, између "успонa" пророка и Вазнесењa Господа. Јер заиста, код Вазнесења Илијиног имамо мали  слог «ΩΣ» (као да), која је сумња у закључивању, док је у Вазнесењу Господњем, имамо  један мали слог «ΕΙΣ» (у), који храбро држи истину. У (грчком) Св. Писму референце o Вазнесењу Господњем, налазимо само  израз "У небо", а не "КАО у небо ", као што можемо видети из примера у наставку:

a) «Τι εστήκατε εμβλέποντες εις τον Ουρανόν; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ’ υμών ΕΙΣ τον Ουρανόν, ούτως ελεύσεται ον τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον ΕΙΣ τον Ουρανόν».

И они рекоше: "Људи Галилејци, што стојите и гледате на небо? Овај исти Исус, који се од вас  вазнесе на небо, тако ће на исти начин доћи  као што га видесте да одлази на небо "(Дела 1:11).

B) «Εξήγαγε δε αυτούς (τους μαθητάς)  έξω έως εις Βηθανίαν και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησεν αυτούς• και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ’ αυτών και αναφέρετο ΕΙΣ τον Ουρανόν».

  Он их изведе напоље до Витаније, и  подигавши руке и благослови их.  И док их он благосиљаше, одступи њих и узношаше се У небо. (Лука 24:50,51)

c) «Ο μεν ουν Κύριος μετά το λαλήσαι αυτοίς (τοις μαθηταίς) ανελήφθη ΕΙΣ τον Ουρανόν και εκάθησεν εκ δεξιών του Θεού».

након што им Господ ово изговори,узнесе се У (на) небо, и седе Богу с десне стране . (Марко 16:19)

Код тумачења горњег пасуса Луке 24: 50-51, блажени Теофилакт Бугарски каже:

«Ηλίας μεν γαρ ΩΣ εις Ουρανόν• ωσανεί γαρ εδόκει EIΣ ουρανόν αναφέρεσθαι ο δε Σωτήρ ΕΙΣ τον ουρανόν, αυτός πρόδρομος πάντων ανελήλυθε μετά της αγίας σαρκός αυτού, εμφανισθήναι τω προσώπω του Θεού και σύνεδρον αυτήν αποδείξαι τω Πατρί».

Редакција горњег текста:

"... Што се тиче Илије, заиста је било КАО на небо. Јер  кад неко верује да се НА небо  односи на Спаситеља, који ће се ззнети поново У небо, јер је претходио свима када се вазнео, заједно са својим светим телом, да се појавdи пред лицем Бога и докаже као ко-устоличен, уз оца. " 

          Драги , не треба да нас чуди или да се саблазнимо: постоји заиста разлика између  Илијиног "Вазнесења" и Господа, као што постоји разлика између Васкрсење Господа и других васкрсења.

Свети Григорије Солунски каже:

«Ώσπερ δε αναστάσεις προ της του Κυρίου αναστάσεως πολλαί γεγόνασι, (εξ), ούτω και πολλαί αναλήψεις προ της αυτού αναλήψεως• και Ιερεμίαν γαρ τον Προφήτην ανέλαβε Πνεύμα, και τον Αββακούμ Άγγελος, και τον Ενώχ ανέλαβεν ο Θεός• μάλιστα δε των άλλων ο Ηλίας άρματι πυρός αναληφθείς αναγέγραπται• αλλ’ ουδ’ ούτος (ο Ηλίας)  υπερέβη την περίγειον λήξιν, αλλ’ οίόν τις μετάθεσις ην η εκάστου τούτων ανάληψις, από γης αίρουσα και των περί γην ουκ εξάγουσα• καθάπερ και οι αναστάντες εκείνοι πάλιν εις την γην υπέστρεψαν, τελευτήσαντες άπαντες» (Λογ. α’ εις την Ανάληψιν).

"Као што је било много других васкрсења пре Господњег (шест у броју), исто je тако било вуше вазнесења пре Његовог. чак и пророк Јеремијa је уздигнут од стране Духа, и Авакум Такође, oд Анђела, и Енох је узет од Бога. У ствари,  написано је да је Илија-за разлику од осталих биo је уздигнут-у огњеним колима, међутим, чак и он (Илија) не превазилазе границе земље,опет, ко зна којa je врста ‘‘превозa’’  која их је код свакog од ових вазнесења  подигла са лица земље, али их није уклонити са лица земље . Баш као што ће  се и они васкрснли исто тако "вратити на Земљу"поново, након што су умрли "(Беседа" на Спасовдан).

Свакако је  јасно сада, после свих наших  објашњења, да  Пророк  Илија није узнео на Небо,  или рај  како неки у наше време то трврде.

koja je poenta uspona ako uzmemo da nije vaznet na nebo prstgore

to je kao neka predstava levitiranje Ilije pred jelisejem??

Drugo postoji jedna cinjenica koja moze da dovede u pitanje tvoj zakljucak i i tih svetitelja.Naime...vaznosenjem na nebo ZAVRSAVA se zitije sv.Ilije..

a POCINJE :

A kad Gospod htede UZETI Iliju na nebo podjose Ilija i Jelisej iz Gagala (Druga knj.o car.2:1)

da li i u ovom stihu na grckom prevodu upotrebljena rec KAO  ili U  .mislise.

treca cinjenica :Pita Ilija Jeliseja: Isti sta hoces  da ti ucinim ,dok se nisam uzeo od tebe?

jasno je da Ilija misli na zemni rastanak na zemlji sa jelisejem

to potvrdjuje recenica  da posle vaznesenje na nebo Jeisej  : i Ne vide ga vise!!

najzad ako je vaznet na nebo i nije se vracao nazelju gde je otisao? u ad??vazneo se telom u ad...da se muci i telom i dusom???

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .heaven.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Пре затварања овe темe, желели смо да представимо још два доказа у Светом писму, који сведоче да се Илија није, у ствари, вазнео у Небеса.

Прва је у Новом завету, и то је експлицитно изјавa Самoга  Христа, који користи Атанасије Велики у тексту изнад:"Και ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν ει μη ο εκ του ουρανού καταβάς, ο υιος του ανθρώπου ο ων εν τω ουρανω" 

Нико се није попео на небо осим Онај који сиђе с неба, то јест, Син човечији који је на небеу (Јован 3:13)

Христос изричито наглашава овде да се НИКО није попео на небо - нико, па чак ни Илија.

To je dokaz protivrecnosti:niko se ne pope  a enoh i ilja se popese ali gde??

al i to je ne bitno dok  mi ne odg na prethodna pitanja

[shadow=red,left]Did the Prophet Elijah actually ascend into .heaven.?[/shadow]

http://www.oodegr.com/english/dogma/diafora/Hlias1.htm

Brate je l mozes na  srpskom ili se pravis vazan sa engeskim i grckim ?

Међутим, још више убедљив доказ да се Илија није попеo на небо након што je зздигнут. Следећи пасус из Старог Завета је веома интересантан:

"10 Και απέστη από Ιούδα Εδώμ έως της ημέρας ταύτης• τότε απέστη Λομνά εν τω καιρω εκείνω από χειρός αυτού, ότι εγκατέλιπε Κύριον τον Θεόν των πατέρων αυτού• 11 και γαρ αυτός εποίησεν υψηλά εν ταις πόλεσιν Ιούδα και εξεπόρνευσε τους κατοικούντας εν Ιερουσαλήμ και απεπλάνησε τον Ιούδαν. 12 και ήλθεν αυτω εν γραφή παρά Ηλιού του προφήτου λέγων• τάδε λέγει Κύριος Θεός Δαυίδ του πατρός σου..."

"... Дакле, Едомци одметнуше се од Јуде до данас. У исто време  одврже се и Ливна да не буде под руком његовом, јер остави  Господа Бога отаца својих. 11 Штавише, висине у начини градовима Јудеје и наведе становнике Јерусалима у прељубу, и преласти Јуду [ да уради исто] .12 Тада му дође књига Илије пророка, говорећи: Овако вели Господ Бог Давида оца твоjега: Што ниси ишао путевима Јосафата оца своjег, ни у путевима Асе цара јудејског ... "(Днев. 2., 21: 10-12).

У овом одељку, се каже да је Илија послао писмо (књигу) краљу јудејском, кога је укорио за своје понашање. Оно што је од посебног значаја овде јесте да је, хронолошки, Илија послао ово писмо ПОСЛЕ "успења ка небу". Ово несумњиво потврђује да је Илија је остао на Земљи, одакле је послао писмо. Осим ако на небу има поштанских услуга ... ... ....

Извор: Д. Панагопулос, «Други претеча Христовог  Доласкa»

otud znamo daje to i ilija Tesvicanin?? da nije drugi Ilija ?to jej edan jedini pasus i drugoj knjizi dnevnika u kojoj se spominje Iljij prorok..

Dilema je ista kao i za  piscA otkrovenja dugo se lomilo da li je Jovan sa Patmosa i Jovan Bogoslov ili drugi Jovan??

dakle kako znamo da se radi o Istom Iliji....kad je jasno se da se zavrsava Ilijin boravak na zemlji posle uznosa..jer ga jelisej nije video  vise i duh Ilijin posle pocivase na njemu..

ne mozes da kazes da je dokaz..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ako ne grjesim zar nije Sveti Maksim Ispovedink rekao, ako ne bude opsteg vaskrsenja mrtvih, onda ni Hristos nije vaskrsao. Mislim da se kod Svetog Maksima moze naci odgovor na ovo pitanje.

http://www.esnips.com/doc/5c20b1a2-8180-417b-a619-1701e4b528ec/TribinaVuk---Predavanje070214

episkop Ignatije - Smisao istorije i coveka po Svetom Maksimu Ispovedniku, predavanje, preporuka

http://www.esnips.com/doc/41a35e68-038f-4ae8-834c-5188f320fd8b/TribinaVuk---RazgovorPosle070214

episkop Ignatije - Smisao istorije i coveka po Svetom Maksimu Ispovedniku, razgovor posle predavanja, preporuka

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...