Jump to content

Свето причешће

Оцени ову тему


Колико се често причешћујете?   

98 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често причешћујете?

    • Једном седмично или чешће.
      9
    • Једном у две седмице.
      7
    • Једном месечно.
      5
    • Једном у два месеца.
      2
    • Више пута у току сваког од 4 год. поста.
      11
    • По једном/два пута у току сваког од 4 год. поста.
      14
    • Два пута годишње.
      3
    • Једном годишње.
      2
    • Једном у току неколико година.
      5
    • Како кад... врло променљиво.
      3
    • Не причешћујем се.
      5
    • Не причешћујем се. Шта значи причестити се?
      0
    • на свакој Светој литургији
      27


Препоручена порука

e lazare,oprosti,ali moooooram,ali obecavam samo jos ovo

džaba se pričešćujemo Hristovim telom i krvlju ako se ne pričešćujemo Njegovom voljom likefaceeeeeeee

e posto je glavno potciniti svoju volju Bozijoj(a to je ono o cemu stalno pisem,i sto i jeste najteze),mene onda nista ne sprecava da vjerujem da neko ko tako nesto uspije postaje hram Duha Svetoga,i nosi samog Boga u sebi,i pricescuje se Njime,mimo bilo kakvog hrama i liturgije...Gospod je Bog svih,svima se nudi,a trazi ''samo'' srce,i zato i jeste velicanstven,mogu ga poznati svi ljudi ovoga svijeta,i glupi,i pametni,i ovakvi i onakvi...zato ne volim kad se ukalupljuje u zidove i u obrede...sto ne iskljucuje odlaske u hram,rekoh vec da i sama idem redovno,ali eto ne svidja mi se to sto jos ni od jednog svestenika ne cuh nesto ovako kao sto je napisao aleksandar,i u cemu i jeste sva sustina...dakle uvjek su poziva-dolazi,pricescuj se,a nikako da cujem neku toplu rijec kojom se poziva bas na to-predajmo sebe Bogu da bi bili s Njim,jer tek to znaci da smo se stvarno pricestili Njime,dok pricesce bez toga ne znaci nista...

fmqmtx
  • Волим 1

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

имамо тему о променљивости тј. непроменљивости догмата и канона... ако неко зна где је ,нека постави
Канони су променљиви, а догмати нису. Иако би канони требали да се поштују углавном се многи не поштују, као нпр. онај који забрањује продавање ствари у храму или дворишту храма... Наравно једно је кршење канона а друго је икономија...

"He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster... when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you..." — Friedrich Wilhelm Nietzsche

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zasto? Hoces da kazes da svestenika treba slusati u svakoj situaciji, cak iako je to sto prica u suprotnosti sa hriscanstvom?

Ne pretjeruj Petre,

odgovorio sam na ono što si bio postao,ne generalizuj sada

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

mislim da smo ipak nešto postigli na ovoj temi... dotakli smo se tabua - i to ne ličnim stavom,što je inače mnogo puta bilo na forumu već imamo stav svetitelja...

i taj svetitelj kaže-mogu I DA PRIDJU žene u ciklusu,ako ih na to nagoni ljubav prema Hristu

ako ništa drugo,smučilo mi se da slušam kritike tipa-vi ste liberalni,vi ste u nju ejdž fazonu,to je ekumenizam,strano je crkvenom predanju...

e pa izvolte.... 605. godina... rimski episkop lol

ahhahhahhh,

pa ko crta džem profesore :D

samo da se zahvalim na spominjanju u temi ;)

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Neka ja i generalizujem, nisi mi odgovorio na pitanje: zasto poslusati svestenika kad je to sto govori u suprotnosti sa hriscanstvom?

Kad se radi o nekim banalnim stvarima, mogu i da razumem. Medjutim, kad je u pitanju pricesce, tu nema dileme.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Au kolika tema, meni nije jasno kako je godinama vazila jedna prica i sto se tice posta i pricescivanja, i sto se tice mesecnog ciklusa i istog i onda, odjednom, poslednjih godina, sve moze, i pri tom se "iskopaju" i svetootacke reci kojima se isto potvrdjuje, u cemu je stvar? Kako je moguce da prethodnih godina ama bas niko ni od klira ni od laika nije govorio o tome, i sve je bilo prepuno raznih Crkvenih potvrda za to(da se posti na vodi pred pricesce, iako postis sve postove, itd, i da ne mozes da se pricestis u vreme ciklusa..to su govorili i svestenici i monasi, jer ko je kompetentniji za narod, i sad odjednom nista to ne vazi, i odjednom se pojavljuju i dela svetih otaca koji govore o tome, gde su bili do sada ti tekstovi? I kako za njih nisu znali ni patrijarsi ni episkopi, ni svestenstvo, ni monastvo, a ko je drugi vise od njih citao svetootacka dela?

најлакше би ти било да на сва питања добијеш одговоре ако прочиташ тему о Кољиварима, стоји у мом потпису.

видећеш да се пракса Цркве НИКАД није мењала, само су људи мање били упућени а сујета влада тамо где је незнање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Opet prevrćeš riječi Petre: priča je bila da ne dozvoljava pričešće,

a ovo tvoje je već slobodna interpretacija

U svakom slučaju bolje je onda ili da ga prijaviš nadležnima ili da pođeš pa mu opališ šamar,kao nekada Sv.Nikolaj Mirlikijski

umjesto da savjetuješ nepoštovanje i neposlušanje.

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Opet prevrćeš riječi Petre: priča je bila da ne dozvoljava pričešće,

Nedozvoljava pricesce usled toga sto smatra da je zena necista. Ostao sam nedorecen.

U svakom slučaju bolje je onda ili da ga prijaviš nadležnima ili da pođeš pa mu opališ šamar,kao nekada Sv.Nikolaj Mirlikijski

umjesto da savjetuješ nepoštovanje i neposlušanje.

Cak i kad bih ga prijavio nadleznima sumnjam da bi se ista dogodilo, posto je to misljenje toliko zastupljeno da je malo verovatno da naletis na istomisljenike.

Sto se tice lupanja samara, ne znam za koga me ti smatras.

Niti je sv. Nikola to ucinio.

Poslusanje svesteniku nije iznad poslusanja Hristu.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Извињавам се ако је ово што ћу рећи помињано, па још ако је и у таквом контексту дупло се извињавам. Узео бих, уз извесна ограђивања, мушку варијанту приступања и неприступања, а у вези истечења (несвесног избацивања семена у току сна). Ја, рецимо, имам благослов да ако хоћу могу и тада да се причестим. Обично ако ми се то деси не приступам. Просто, тако осећам. Е сад, када би се заређало да ми се узастопце то дешава баш ноћ уочи службе, већ другог трећег пута бих се причестио. Или ако је неки велики празник, приступио бих.

Мала паралела са којом се Милан неће сложити, ако ништа друго - из навике. :)

не, овај пут ћу се сложити у потпуности - јер ти је остављено на меру разума и слободе, сам да процениш али и познање колико ти фали приступ путиру.

то је онај део где сам напоменуо да је неко довољно одрастао у вери где му духовник/исповедник остави на слободу зато што има поверења (не вере!) да ће учинити нешто у духу слободне воље, али и да неће утицати насиљем на слободну вољу свог духвнох чеда, онако како је и отац Иван живо посведочио на некој претходној страници.

с друге стране, сматрам да то само треба да води послушању - још редовнијем приласку путиру, а не да остане препрека јер је тако нешто сасвим телесно нормално и то нема потребе да стоји као зид између Христа и мушкарца. исто као и менструални период код жене. просто, чиовек узраста да схвати да нема гађења савести за неке ствари које су природне.

управо је то оно што свети Григорије Велики помиње објашњењем: да нема препреке у нужности тела, већ само у греху.

чак и свети Јован Дамаскин посредно пише о томе у Тачном изложењу вере о уживањима, о природним - храни, пићу, сексу, и о неприродним - стомакоугађању, блуду, итд ...

а Апостол Павле свима помиње да постоји и релевантност и приоритет неких заповести у односу на друге, типа заповест о вољењу и рађању у односу на ону о посту, али и помиње да је евхаристија превасходна свему и да се све њој подређује, свето причешће је мерило, сам Бог.

одатле и потреба за оваквим евхаристијским богословљем, да нам Христос буде мерило, тачније да центар живота хришћанина буде Црква, постане Литургија, а центар Литургије је свето причешће, учесништво својом честицом вере у путиру, самом Телу Христовом. тиме се заокружује План Стварања - од Творца, преко првог избора, све до обожење следом избора по слободној вољи и повратка Христу и Богу Оцу, не по аутоматици или по датости.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово је био веома интересантан коментар али чини се да је остао не примећен:

https://www.pouke.org...post__p__553058

коментар је са првом тачком залутао, јер упорно игнорише Нови Завет и заповести у њему.

све после тога је чисто развијање постулата, и због тога се и добије апсурдан садржај и решење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Poslusanje svesteniku nije iznad poslusanja Hristu.

само да ти потврдим изјаву, али и објасним да огло није у фазону у ком мислиш да јесте :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nedozvoljava pricesce usled toga sto smatra da je zena necista. Ostao sam nedorecen.

Cak i kad bih ga prijavio nadleznima sumnjam da bi se ista dogodilo, posto je to misljenje toliko zastupljeno da je malo verovatno da naletis na istomisljenike.

Sto se tice lupanja samara, ne znam za koga me ti smatras.

Niti je sv. Nikola to ucinio.

Poslusanje svesteniku nije iznad poslusanja Hristu.

Eto sve znaš,niti ko treba što da ti objasni

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...