Jump to content

Свето причешће

Оцени ову тему


Колико се често причешћујете?   

98 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често причешћујете?

    • Једном седмично или чешће.
      9
    • Једном у две седмице.
      7
    • Једном месечно.
      5
    • Једном у два месеца.
      2
    • Више пута у току сваког од 4 год. поста.
      11
    • По једном/два пута у току сваког од 4 год. поста.
      14
    • Два пута годишње.
      3
    • Једном годишње.
      2
    • Једном у току неколико година.
      5
    • Како кад... врло променљиво.
      3
    • Не причешћујем се.
      5
    • Не причешћујем се. Шта значи причестити се?
      0
    • на свакој Светој литургији
      27


Препоручена порука

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1325529894' post='552694]

слажем се да је вредан хвале, али сам и мишљења да треба читати између редова и разлучивати о томе шта је корисно а не само слобода. мој став је да лични став треба да буде савладан послушањем а не верник сам себи да пресуђује кад ће и колико ће, уколико није одрастао и утврђен у вери али и благословен таквим разумом разлучивања добра од зла и послушањем од свог исповедника/духовника.

осећај страхопоштовања који се помиње је обраћање на смерност крвоточиве жене што би рекло на друге грехе које нека жена иначе носи а не на одбијање светог причешћа од неке наводне проблематичне достојности, које у конкретном примеру у менструалном периоду по природи телесности нема.

нема достојних пред Богом - сви смо недостојни светиње причешћа, али Бог нигде не позива на одбијање већ се заповедним начином призива верно тело да приступи путиру: приђите са страхом Божијим, вером и љубављу.

дакле, страхопоштовање већ постоји у самом приласку, али не представља сметњу приласку.

Ако је послушање-нека је благословено.

А од благослова до послушања,сложићемо се сви,налази се један непрегледан простор спознаје човека и шта је добро и корисно сваком понаособ.

То зна сваки свештеник који исповеда и онај који се исповеда и у послушању је.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Вау, колко прегледа....

Штета што је тако мало ствари преведено на српски од овог светитеља...

Патрологија Латина има пет томова његових списа, а посебно су занимљива Писма...преводићемо, једног дана.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

морамо да узмемо у обзир и не-идеалне случајеве, поготово кад ни сам свештеник не зна да је свето причешће неопходно, корисно и спасоносно за сваког крштеног, да не помињем да неко ко одлучује самог себе од светиње причешћа прескаче и свештеника и свако послушање, прво послушање од самог Христа који позива.

а поготово свештеници греше кад не почну да везују човека за слободан и користан прилазак светињи, него за морал достојности.

на крају крајева, не треба пуно разлучивати него сазнати да је заповедни начин приласка путиру ПРВО послушање од самог Христа, а тек после тога долази процена свештеника да заустави верника да се не повреди светињом, јер ће горети у њему или њој ако приђе неверујући или у свађи, ударом на једну заједницу између два човека. како ће правити заједницу са Богом, љубећи Га, ако не љуби и човека - или обрнуто?

страх треба да постоји тамо где се преступају заповести и послушања а не тамо где страха нема, на Литургији и позиву на очишћење од греха и обожење.

ево и шта кажу светитељи о страхопоштовању и квалитету приласка путиру:

http://www.verujem.org/teologija/nikodim_svetogorac.htm#p3

или о достојности грешника:

http://www.verujem.org/teologija/nikodim_svetogorac.htm#p8

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 18:14, Иван Цветковић рече

Није да паметујем али заиста треба питати свештеника у чему је проблем и зашто не треба да се причести жена која има менструацију. Који ће одговор да наведе?

Ја покушавам да се присетим какве су све одговоре давали свештеници и теолози са којима сам причао о овоме, а који су били против да се жене причешћују за време менструације.

И, не могу да се сетим, осим оног једног: забрањено је канонима!

Но, чини ми се да је тај канон узиман потпуно ван контекста, па чак и самог текста...јер, колико се сећам, ради се о томе да се не препоручује женама одлазак у храм (разлог знате и сами....), па самим тим и неучествовање у Евхаристији. Дакле, канон има практичне сврхе.

Е сад, други је проблем што су ова наведена братија правили "онтологију" од тог канона.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 17:53, anajrim рече

sto znaci da je ipak pohvalnije ovo prvo...mozda onda ovi koji su za pricescivanje u ciklusu da nastave za potragom svetitelja koji stvarno propagira tako nesto,ovo cini se ide vise u prilog nepricescivanju :P

dodjavola GDE to vidiš u tekstu... KAKO SI TO ZAKLJUČILA-DA JE PRVO POHVALNIJE

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ma nemam ništa protiv da neko kroji Crkvu po svojoj meri al kad to pakuje i stavlja mašnicu pa još i onu ceduljicu sa natpisom onda je to zaista degutantno (ceduljicu ili smajlija,odlučite sami)

dakle,za one koje mrzi da čitaju-nije obavezno pričešćivanje u ciklusu ali ako žena želi i ima mirnu savest-neka pristupi... ko se slaže neka klikne LIKE

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 19:36, w.a.mozart рече

ma nemam ništa protiv da neko kroji Crkvu po svojoj meri al kad to pakuje i stavlja mašnicu pa još i onu ceduljicu sa natpisom onda je to zaista degutantno (ceduljicu ili smajlija,odlučite sami)

dakle,za one koje mrzi da čitaju-nije obavezno pričešćivanje u ciklusu ali ako žena želi i ima mirnu savest-neka pristupi... ko se slaže neka klikne LIKE

Слажем се.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 19:40, w.a.mozart рече

Ni jedno ni drugo nije VREDNIJE niti POHVALNIJE....

Светитељ није написао да је похвалније,него да је осећај страхопоштовања које се јавља код жена вредан сваке похвале.

:)

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мени је интересантно па чак и неки феномен,да до сада нисам наишла ни на један текст савремених духовних ауторитета по овом питању,пре свега мислим да духовнике великих женских манастира...стварно невероватно.

Нпр,старац Емилијан,духовник Ормилија,све што сам икад прочитала његово,нисам наишла на ту тему.

Нешто размишљам,можда да се постави то питање мати Макарији.Она је била монахиња Ормилија и данас једна од значајних личности у нашој Цркви,па онда,мати Јелену,игуманију Жиче.Био је и симпосијум у Жичи о женском монаштву,да ли је могуће да нико није поставио и то питање??

Од изузетне користи би било женама.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 13:51, Лазар Нешић рече

У време када сам први пут пронашао овај текст, за мене је био откровење ... иначе, има један поп у Лесковац (једини ваљда) који никада није бранио женама да се причешћују у време менструалног циклуса ...ето, можда је он и раније читао ово.

Naučeni od istog duha :D

To je kao što u svetootačkoj literaturi imaš aspolutno ista mišljenja ljudi koji su živeli u različitim vekovima,mestima i nisu imali kontakta sa spisima ovog drugog :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 1. 2012. at 19:54, Валентина рече

Мени је интересантно па чак и неки феномен,да до сада нисам наишла ни на један текст савремених духовних ауторитета по овом питању,пре свега мислим да духовнике великих женских манастира...стварно невероватно.

Нпр,старац Емилијан,духовник Ормилија,све што сам икад прочитала његово,нисам наишла на ту тему.

Нешто размишљам,можда да се постави то питање мати Макарији.Она је била монахиња Ормилија и данас једна од значајних личности у нашој Цркви,па онда,мати Јелену,игуманију Жиче.Био је и симпосијум у Жичи о женском монаштву,да ли је могуће да нико није поставио и то питање??

Од изузетне користи би било женама.

што би рекло, ти неуки духовници су одједном већи ауторитети од светог Григорија Великог или да сумњамо да је текст лажан и злонамеран, мада имамо потврду са две различите стране да је истинит?

очигледно је само да каскају вековима за смислом а да никад нису разлучивали по том питању него су ишли неиспитивим аутоматизмом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...