Jump to content

Свето причешће

Оцени ову тему


Колико се често причешћујете?   

98 члановâ је гласало

  1. 1. Колико се често причешћујете?

    • Једном седмично или чешће.
      9
    • Једном у две седмице.
      7
    • Једном месечно.
      5
    • Једном у два месеца.
      2
    • Више пута у току сваког од 4 год. поста.
      11
    • По једном/два пута у току сваког од 4 год. поста.
      14
    • Два пута годишње.
      3
    • Једном годишње.
      2
    • Једном у току неколико година.
      5
    • Како кад... врло променљиво.
      3
    • Не причешћујем се.
      5
    • Не причешћујем се. Шта значи причестити се?
      0
    • на свакој Светој литургији
      27


Препоручена порука

искрено, мислим да је професоркин превод доста лош јер се губи смисао а мислим да није довољно упозната са теологијом, колико са језиком, па одатле губитак.

Рецезент књиге је Епископ жички Хризостом са чијим благословом се и издаје књига. Неверујем да он дели твоје мишљење о несручности преводиоца...
вера је једно, знање је друго.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Прочитајте и овај осврт на тему честог причешћивања,текст јесте дугачак али је одличан.

Протојереј Владимир Правдољубов - Истински смисао савремене проповеди пречестог причешћивања

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/IstinskiSmisaoPrecestogPricescivanja.htm

:) 0110_hahaha 0110_hahaha 0110_hahaha

какав човек, нашао да опонира светитељима Цркве да је пракса честог причешћивања неблаготворна и неблагодатна за верника.  stadaradim :cheesy: :cheesy:

брате, само ђаво не жели да се човек причешћује.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pre svega izvini te na latinici, nisam kod kuce.

Moje je misljenje neka svako radi onako kako mu nadlezni Episkop blagoslovi, i Hristu ce biti milo. Dakle ako Episkop blagoslovili da se u njegovoj Eparhiji pricescuje i bez posta, i bez molitve i bez ispovesti, ne treba svestenike i narod kritikovati za to. Ali isto tako treba biti poslusan i onim Episkopima koji traze od pricesnika post, molitvu i ispovest.

Da bi svako postovo naredjenja vise instance, nikada nebi bilo ovih problema. Dakle ja kazem neka svako radi onako kako mu Episkop kaze.

истина, послушање је добро, али не може ни владика против праксе Цркве.

ово си већ једном писао, већ сам ти одговорио овим:

ПРОЧИТАЈ ЦЕО ПРИГОВОР!

ПРИГОВОР 12

Неки се саблажњавају од тога што не могу да нас убеде својим речима (имајући у виду да постоји забрана на непрестано Причешћивање), и у своју одбрану наводе три закључка: прво, говоре, каноне и заповести држе архијереји; друго ми не треба да испитујемо то што нам говоре архијереји, већ треба само простодушно да их слушамо; и треће наводе апостолску изреку “повинујте се учитељима вашим и будите покорни” (Јевр. 13, 17).

http://www.verujem.org/teologija/nikodim_svetogorac.htm#p12

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
:group111:
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
Guest свештеник Иван

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
:group111:

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
:group111:

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

    Nego šta nego da se udaljuju ako treba i više godina pod nadzorom Episkopa.Pa da se ponovo pripuste pričešću da se ne ožaloste previše.Šta znači molitva pred pričešće;,, ne na sud ili na osudu,,ako ne da se vernik može na osudu pričestiti.Ko ne živi u svetlosti nemože se pričestiti.A život u svetlosti je rezultat probudjenog srca koga je dotakao Hristos.Ovde se pravi greška što se svaki kršten smatra i probudjen ali nije tako.Probudjen živi u svetlosti i uvek se može pričestiti dok nije svaki kršten i probudjen.Nanovo rodjenje je rezultat probudjenja a ne samo krštenje vodom.Zato ima mnogo krštenih vodom ali krštenjem nisu promenili život po Hristui nego žive u grehu kao i knogi srbi koji treba propovedanjem jevandjelja da se rode odozgo iskustveno.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
:group111:

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

     Nego šta nego da se udaljuju ako treba i više godina pod nadzorom Episkopa.Pa da se ponovo pripuste pričešću da se ne ožaloste previše.Šta znači molitva pred pričešće;,, ne na sud ili na osudu,,ako ne da se vernik može na osudu pričestiti.Ko ne živi u svetlosti nemože se pričestiti.A život u svetlosti je rezultat probudjenog srca koga je dotakao Hristos.Ovde se pravi greška što se svaki kršten smatra i probudjen ali nije tako.Probudjen živi u svetlosti i uvek se može pričestiti dok nije svaki kršten i probudjen.Nanovo rodjenje je rezultat probudjenja a ne samo krštenje vodom.Zato ima mnogo krštenih vodom ali krštenjem nisu promenili život po Hristui nego žive u grehu kao i knogi srbi koji treba propovedanjem jevandjelja da se rode odozgo iskustveno.
све је то лепо, али само ако је одрастао верник и утврђен у вери.

мислим да је децу (неофите) сумануто тако удаљавати од Оца нашег и губи смисао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
;)

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

     Nego šta nego da se udaljuju ako treba i više godina pod nadzorom Episkopa.Pa da se ponovo pripuste pričešću da se ne ožaloste previše.Šta znači molitva pred pričešće;,, ne na sud ili na osudu,,ako ne da se vernik može na osudu pričestiti.Ko ne živi u svetlosti nemože se pričestiti.A život u svetlosti je rezultat probudjenog srca koga je dotakao Hristos.Ovde se pravi greška što se svaki kršten smatra i probudjen ali nije tako.Probudjen živi u svetlosti i uvek se može pričestiti dok nije svaki kršten i probudjen.Nanovo rodjenje je rezultat probudjenja a ne samo krštenje vodom.Zato ima mnogo krštenih vodom ali krštenjem nisu promenili život po Hristui nego žive u grehu kao i knogi srbi koji treba propovedanjem jevandjelja da se rode odozgo iskustveno.
све је то лепо, али само ако је одрастао верник и утврђен у вери.

мислим да је децу (неофите) сумануто тако удаљавати од Оца нашег и губи смисао.

    Decu možemo pričešćivati ali i hrišćanski vaspitavati.U suprotnom ne ide.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
;)

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

     Nego šta nego da se udaljuju ako treba i više godina pod nadzorom Episkopa.Pa da se ponovo pripuste pričešću da se ne ožaloste previše.Šta znači molitva pred pričešće;,, ne na sud ili na osudu,,ako ne da se vernik može na osudu pričestiti.Ko ne živi u svetlosti nemože se pričestiti.A život u svetlosti je rezultat probudjenog srca koga je dotakao Hristos.Ovde se pravi greška što se svaki kršten smatra i probudjen ali nije tako.Probudjen živi u svetlosti i uvek se može pričestiti dok nije svaki kršten i probudjen.Nanovo rodjenje je rezultat probudjenja a ne samo krštenje vodom.Zato ima mnogo krštenih vodom ali krštenjem nisu promenili život po Hristui nego žive u grehu kao i knogi srbi koji treba propovedanjem jevandjelja da se rode odozgo iskustveno.
све је то лепо, али само ако је одрастао верник и утврђен у вери.

мислим да је децу (неофите) сумануто тако удаљавати од Оца нашег и губи смисао.

    Decu možemo pričešćivati ali i hrišćanski vaspitavati.U suprotnom ne ide.
слажем се, зато и нема смисла то примењивати на неофитима, који су духовна деца.

само на одраслима, па и само онима који су освешћени, иначе опет губи поенту и постаје оруђе мучења а не оруђе васпитања.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A ja se licno drzim prakse kakvu je sv. vladika Nikolaj opiso u knjizi Vera Svetih.

Patrijarh Pavle je takodje pisao da vernik treba najmanje 4 puta godisnje da se pricesti ali po mogucnosti (po stepenu njegove revnosti) da se treba i cesce pricescivati.

имаш ли ти исповедника или духовника у виду свештеника или монаха или се ''самоводиш''?
      Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.
4chsmu1

Ово ништа није спорно, чак је и обавеза свештеника. Но, то не значи да се удаљују људи по годину дана, две, три и више због самовоље духовника. Немојте да наводим примере...

     Nego šta nego da se udaljuju ako treba i više godina pod nadzorom Episkopa.Pa da se ponovo pripuste pričešću da se ne ožaloste previše.Šta znači molitva pred pričešće;,, ne na sud ili na osudu,,ako ne da se vernik može na osudu pričestiti.Ko ne živi u svetlosti nemože se pričestiti.A život u svetlosti je rezultat probudjenog srca koga je dotakao Hristos.Ovde se pravi greška što se svaki kršten smatra i probudjen ali nije tako.Probudjen živi u svetlosti i uvek se može pričestiti dok nije svaki kršten i probudjen.Nanovo rodjenje je rezultat probudjenja a ne samo krštenje vodom.Zato ima mnogo krštenih vodom ali krštenjem nisu promenili život po Hristui nego žive u grehu kao i knogi srbi koji treba propovedanjem jevandjelja da se rode odozgo iskustveno.
sta mislis ko ostace  koliko ces imati u crkvi ako tako radis,zar mislis  da  ce ti odstranjeni na tvoju milost cekati da im odobris ponovo,zar to nelici na neko ponizenje ucjenjivanje,izvini ali  narod ima isto obaveza mnogo na zemlji i jos  tako nesto ,dal  ko to da ce trpjeti i zabavljati sa svestenicima  dal oce dal nece  da pricesti,dal ce opet da prozorljiv tolko bude  i da vidi opet neke grijehe,zivi ti kolko oces po  svemu al ,bezgrijesno ljudsko bice  naci neces
Link to comment
Подели на овим сајтовима

сузо, причамо о овим људима:

    Od pričešće udaljiti  one koji  neće da se ispovedaju i straže nad svojim životom, koji neće da poste i čine teške grehove za koje se nisu pokajali.

мислим да грешиш у свом ставу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

У погледу поста, субота (осим Велике суботе) је изједначена са недељем (Даном Господњим) - пост је забрањен, а у дане вишедневног поста (четири у току године) субота и недеља се посте на уљу (или на риби, зависно који је пост у питању).

66. апостолски канон:

Ако се неки клирик затече да пости у Дан Господњи (недељу) или у суботу, осим једне једине (Велика субота), нека буде свргнут; а ако је лаик, нека буде одлучен-

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...