Jump to content

3D MODELOVANJE i ANIMACIJA

Оцени ову тему


Koliko smo daleko od VR-a?  

5 члановâ је гласало

  1. 1. U kojoj meri poznajemo programe za 3D modelovanje?

    • Veoma sam dobar u izradi 3D modela. Već imam dosta godina iskustva iza sebe.
      0
    • Nije loše. Snalazim se u izradi modela mada sam još daleko od 3D animacije.
    • Voleo bih nešto da načim.
    • Mislim da je to preteško za mene. Mada kada bih imao/la brži računar mogao/la bih da probam.


Препоручена порука

3 D        M O D E L O V A N J E        i       A N I M A C I J A

U kojoj meri mi sami možemo da ovladamo onim što najčešće koristimo kao korisnici?

Kolika je mogućnost i potreba upotrebe 3D tehnologije u razvoju pravoslavlja odnosno ličnosti?

             Trodimenzionalno modelovanje u računarskoj grafici. Nešto što je postalo deo nas. Nešto što je svuda prisutno u svakoj aplikaciji. Sve više se koristi u 3D štampi plastike kao nešto što je u domenu kućnih aparata. Zaista nije moguće zamisliti današnje video igre bez 3D grafike. Niti bez animacije i VR-a. Virtuelna realnost je svuda oko nas, na svakom koraku. U kojoj meri mi sami možemo da je kreiramo? Koliko je zaista u današnje vreme zahtevno modelovati 3D prostor? U kojoj meri mi sami možemo da ovladamo onim što najčešće koristimo kao korisnici? Koliko nam je zaista dostupno kreiranje VR-a Virtual reality, odnosno Virtuelne realnosti? Naravno, pod VR ovde mislim na VR u širem smislu. Ne samo na ono što podrazumeva stavljanje vizira za VR na glavu. Mada i to može biti obuhvaćeno temom. Samom digitalnom izradom nečega što nas podseća na realni svet, tj. izradom digitalnog lika, mi već dobijamo lik sa kojim možemo da se identifikujemo i koji može da bude primenjen u obliku video igre, simulatora pri kupovini, pomoći u aplikacijama na telefonu i sl..  U kojoj meri video igre razvijaju i iskorišćavaju naše slabosti i nagone? Da li ste znali da je baš ovo jedan od najbitnijih razloga zašto ne možemo da im se odupremo? U kojoj meri nas vezuju za ekran telefona ili računara? Kolika je mogućnost upotrebe 3D tehnologije u razvoju pravoslavlja ili bolje rečeno u razvoju ličnosti? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

54 minutes ago, PredragVId said:

U kojoj meri video igre razvijaju i iskorišćavaju naše slabosti i nagone?

OK, tema ide pod katanac.

Mongol General: Wrong! Conan! What is best in life?
Conan: To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of their women.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Једни од најбитнијих програма за 3Д моделовање су 3D studio max, Maya, Blender, Pixar. Такође ту су и Autocad, SketchUp и други у којима можете моделовати веома реалистичне 3Д објекте или бар правити скице за исте у свега пар потеза. Наравно, прву групу програма користиће они аутори који желе да израђују људске ликове или жива бића док су други погоднији за израду објеката, кућа, терена и сл.. Да би добили што бољу реалну слику бића користе се програми који могу да креирају реалне материјале као што су крзно, људска кожа, коса и сл.. Ту је најдаље напредовао Pixar који данас ради у склопу чувеног Волт Дизни студија. Најдаље се  отишло у чувеном њиховом филму Зоотопија у којој је израда крзна у приличној мери напредовала. Испод можете да погледате целу плеј листу од 12 кратких роли из овог одличног анимираног филма.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

3 minutes ago, PredragVId said:

Једни од најбитнијих програма за 3Д моделовање су 3D studio max, Maya, Blender, Pixar.

 

Mongol General: Wrong! Conan! What is best in life?
Conan: To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of their women.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

3Д модел људског лица који се израђује се најчешће прилагођава према фотографијама анфаста и профила особе. Веома су реалистични и није их баш превише тешко израдити. Наравно, најтеже је оно што никад нисмо видели и што нам је тешко замислити. Ево, показаћу вам саму израду 3Д модела у пракси на примеру Ангелине Жоли. Ево како то заправо изгледа у убрзаном моду.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта све можемо у Блендеру? Доста тога. Може се израдити и обликовати прилично добар 3Д модел уколико добро познајемо анатомију. Може се анимирати, тј. "виртуелно оживети", наравно, под условом да веома добро познајемо механику покрета људи и живих бића. Врло често се користе и анимирају инсекти који увећани изгледају реалистично и застрашујуће. Наравно, ту нам је потребно познавање и коришћење макро фотографија. У данашње време веома често смо сведоци и оних који ово занемарују па упадају у сопствени свет креатура. Треће, што Блендер веома добро ради је израда реалистичних 3Д ефеката нпр. ефекат ватре.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Међутим данас се ово све мање и мање користи. Све се више прелази на скенирање и убацивање готових 3Д модела предмета у виртуелну реалност. Шта је разлог? Ово је лакше и јефтиније. Живи модели, живих бића се "виртуелно облаче" а анимација се све мање употребљавају. Одговор је исти као и малопре.  Ликови које видимо испод разних чудовишта су заправо глумци обучени у дигитални свет.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

Volim grafiku i 3D slika i animacija na TV sve vise ide ka realisticnosti kao na fotografijama.

Ali, i pitanje je koliko je taj virtualni svet dobar za psihu i stvaranje vestacke realnosti u nasem umu. Na primer, grafika prirode (suma, polja i slicno) u igrama da bude 'lepsa' i nabudjenija nego sto je realno u prirodi, jer sad imamo i tkz. OLED TV i panele i osvezavanje slike koja su sve jaca i bolja,..... i stizu neke nove napredne graficke tehnologije od NVIDIA i AMD kompanija koje prave graficke kartice.

 Ili, 4K rezolucija (polako se krece i ka 8K rezoluciji), kada nesto ima ostrije ivice nego u realnosti,.... kad gledam nesto na televizoru na 4K i dodje mi drugar, .... pa mu kazem, bre izgledas mi nesto mutno,....:smeh1: ... itd...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja sam imao dodira samo sa 3d Sketcupom.

Pokusavao sam da radim u Maxu ali se nisam snasao.

E pa citao sam da je cilj da se postigne sto bolja rezolucija kako bi ljudi mogli da imaju istiniti dozivljaj stvari oko njih.

Najzanimljivija je bila prica o majci koja je izgubila dete pa su Japanci preuzeli modelovanje njene cerke i proatora u kojem bi njih dve mogle da se vide i komuniciraju. 

Majka je bila potresena ali i izrazila zelju da je opet vidi. Postavlja se pitanje koliko je to dobro za buduce, jer postoje ljudi koji ne mogu tako lako da prime bol i odvoje se od bliznjih, da svoj zivot ne strpaju u virtuelni. 

Uglavnom, sto se vise virtuelna realnos usavrsa, fizicka aktivnost sve vise opada.

Najveci problem virtuelne atvarnosti je vracanje u pravu stvarnost, jer nekada ta virtuelna moze biti mnogo lrpsa nego stvarna.

Uglavnom za lecenje nekih oblika depresije strucnnnjaci bas preporucuju igrice, a cinimi se da sam citao da se u inostranstvu koristi i 3d tehnologija. Znaci treniranje mozga a ne tela.

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U F&F, lik Volkera du odradili 3d animacijom. Lik su toliko oziveli da prosto postoji vrlo malo razlike izmedju Prvaog Paula i 3d. Paul je inace poginuo u saobracajnoj nesreci 2013 cinimi se 

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Flojd рече

Uglavnom za lecenje nekih oblika depresije strucnnnjaci bas preporucuju igrice, a cinimi se da sam citao da se u inostranstvu koristi i 3d tehnologija. Znaci treniranje mozga a ne tela.

Ja sam citao da moze da pomogne neki light gaming kod bolesti,.... verovatno malo skrene misli i opusti coveka (znam i po sebi, .....gaming malo skrene misli, jer bolestan covek stalno misli o bolesti i prica samo o njoj i svojoj muci)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Koliko kapiram, ovo su dva identicna pristupa, anfas&profil i bockanje tackica i razvlacenje povrsina izmedju njih i udesavanje pozicija svake od njih posebno i tako u krug sve dok to ne pocne da lici na coskastu glavu. Tako su radili ljudi u staro vreme, kad nisu imali ni alata ni iskustva.

 

On 5/9/2020 at 2:48 PM, PredragVId said:

Међутим данас се ово све мање и мање користи. Све се више прелази на скенирање и убацивање готових 3Д модела предмета у виртуелну реалност.

Kazu da ima i treci pristup, kada se model ne skenira, niti se modeluje tacku-po-tacku, nego se mesi i uoblicuje od virtuelne gline. Tu se ne vodi racuna o tackama i povrsinama, nego o izgledu, obliku, volumenima, povrsinama, i tako dalje. Na kraju se po tako detaljnom modelu bockaju tacke i poplocavaju se poligonima da bi takav model mogao da se zavrti i na telefonu i slabijem racunaru koji se davi sa milionima poligona. To zovu sculpting/retopo pristup.

 

Mongol General: Wrong! Conan! What is best in life?
Conan: To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of their women.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, drvce рече

Kazu da ima i treci pristup, kada se model ne skenira, niti se modeluje tacku-po-tacku, nego se mesi i uoblicuje od virtuelne gline. Tu se ne vodi racuna o tackama i povrsinama, nego o izgledu, obliku, volumenima, povrsinama, i tako dalje. Na kraju se po tako detaljnom modelu bockaju tacke i poplocavaju se poligonima da bi takav model mogao da se zavrti i na telefonu i slabijem racunaru koji se davi sa milionima poligona. To zovu sculpting/retopo pristup.

Naravno. Ovo je ujedno i najzastupljeniji i najlakši način.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...