Jump to content

Музичко образовање


Препоручена порука

  On 7. 10. 2016. at 18:21, Grizzly Adams рече

Види овако једно питање, Светислав ме инспирисао видео снимком...

Чини ми се да се класичари врло мало, ако уопште баве импровизацијом (која је у основи џез музике). Јасно да је класичарима главни посао интерпретација, али неки мој утисак је да развијање способности импровизације пуно може да помогне управо бољој интерпретацији. Јер она захтева пуно тога (што ја као лаик вероватно не умем правилно да назовем, ал` да пробам) - способност да се усвоји и прати хармонија, скале, однос тонова у скали са хармонијом, па онда слобода да се мелодија трансформише на разне начине итд.

Шта мислиш, да ли би у (класичном) музичком образовању било потребно ставити већи акценат на импровизацију?

Expand  

 

Apsolutno se slažem.

Klasično obrazovanje je profesionalno usmereno. Ima "mana" jer često odstupa od "prirodnosti" muzičkog razvoja (ovo je samo moje mišljenje)

Na nekom seminaru za stručno usavršavanje, jedna nastavnica je iznela zanimljivu metodu (između mnogih drugih) gde deci traži da sviraju "grmljavinu" "ptičice"....

To sam tek skoro počeo da primenjujem, đaku kažem da svira na primer "kišni dan", "bes", "dobio sam keca"....upotrebljavajući klavir, dirke, ruke, kako god!

Deca pokazuju veoma zanimljive reakcije, odnosno ono što se čuje je krajnje interesantno. A cilj je da klavir dožive samo kao INSTRUMENT za izražavanje MUZIČKOG SADRŽAJA!

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 7. 10. 2016. at 19:26, Светислав Павловић рече

Колико ја знам то везе нема

 

Expand  

Veze sa čim?

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 7. 10. 2016. at 19:37, Светислав Павловић рече

Са изнад

текстом

Expand  

Mislim da ima.

Grizz je govorio o improvizaciji, ovaj primer korišćenja instrumenta u svrhe izražavanja emocija, događaja i stanja, jeste improvizacija zato što nema nota, instrukcije, pravila i tome slično.

Mislim da u tom slučaju dete nesvesno doživljava instrument kao upotrebljiv predmet, čak možda i kao "čaroban predmet" koji može da pruži mnogo zadovoljstva :)

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 7. 10. 2016. at 19:43, Светислав Павловић рече

Озбиљно имаш ли такмичара ?

 

Expand  

Imam. Svake godine vodim bar dva đaka u proseku,  na neko takmičenje.

To je korisno, da deca izađu iz školskih okvira, da čuju i druge vršnjake, sviraju u drugim salama i ambijentima.

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Светислав Павловић

Неки постови су ти обрисани, а и биће и даље брисани, ако будеш наставио са спамовањем.

Молим учеснике теме да конструктивно разговарају и да не пишу пост за постом, који немају везе са темом.

Ове теме су замишљене са циљем да се разни стручњаци из својих области, питају конкретна питања, без расплињања и расправа.

Ако треба некоме неки савет или га занимају неке ствари у вези теме, то је једина сврха.

Расправе и гушење тема нећемо дозволити.

 

 

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 7. 10. 2016. at 19:57, Светислав Павловић рече

Јел  може да се чује

Expand  

Imam par snimaka, ali pošto su to video snimci ne bih postavljao bez dozvole roditelja učenika :)

Koliko znam, nisu postavljani na youtube

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Светислав Павловић

Замолио сам те нешто.

Сада добијаш упозорење, а ако се наставе ти злоруди коментари и питања, мораћемо да те пошаљемо на одобравање, макар док ти не прође весела ноћ. Ипак је јутро паметније од вечери.

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

За данас препоручујем овај кратак снимак мастер класа Марие Жоао Пиреш

Веома пластичан приказ шта је музика, како треба не-буквално схватати музички запис, већ активно истраживати музички садржај. Па чак и то да је техника пре свега јасна замисао и јасна музичка представа (о овоме можемо да поразговамо још :) )

Студент свира Бетовенове 32 варијацје  c-moll

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 8. 10. 2016. at 8:14, Драшко рече

За данас препоручујем овај кратак снимак мастер класа Марие Жоао Пиреш

Веома пластичан приказ шта је музика, како треба не-буквално схватати музички запис, већ активно истраживати музички садржај. Па чак и то да је техника пре свега јасна замисао и јасна музичка представа (о овоме можемо да поразговамо још :) )

Студент свира Бетовенове 32 варијацје  c-moll

 

Expand  

:aplauz:

Moze jedno pitanje potpunog laika.

Vidim da su na snimku studenti, da li je moguc ovakav pristup i manjoj deci osnovna muzicka npr. i ako jeste kako oni to prihvataju kako im ide to izrazavanje dozivljenog, kako njima objasniti da treba da "se iznerviraju" da bi mogli to da odsviraju ili je to sve prerano za njih?

Ako pitanje nema smisla slobodno brisite. 

Follow your bliss and the universe will open doors where there were only walls.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 8. 10. 2016. at 8:56, Живана рече

:aplauz:

Moze jedno pitanje potpunog laika.

Vidim da su na snimku studenti, da li je moguc ovakav pristup i manjoj deci osnovna muzicka npr. i ako jeste kako oni to prihvataju kako im ide to izrazavanje dozivljenog, kako njima objasniti da treba da "se iznerviraju" da bi mogli to da odsviraju ili je to sve prerano za njih?

Ako pitanje nema smisla slobodno brisite. 

Expand  

Питање је на месту :)

Деца јако добро реагују на овакве сугестије.

Поготову кад дођу у мало старије разреде ниже музичке школе. Једној ученици, на пример, сам дао дечју Шуманову сонату, прилично је једноставна фактура. Сугерисао сам јој да прва тема звучи топло, као код домаћег огњишта, и ученица је врло брзо дошла до тог звука.

Просто мени је било јасно шта тражим, њој сам то објаснио у пар реченица и скоро из прве је успело. Звук је имао садржај.

То је јако корисна метода о ком год карактеру  музике се ради.

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Izvini Drale, nisam imala gdje ovo da postavim, a želim da te pitam za mišljenje.

Šta misliš o ovom kompozitoru i uopšte o njegovim kompozicijama? 

 

Благо онима који плачу, јер ће се утjешити; (Матеј; 5,4)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Биљо, иако нисам неки ватрени љубитељ рег тајма, џеза и томе слично, као мали сам волео Џоплина, и мислим да је корисно свирати такву музику, има духа и шарма.

Свакако је добар композитор своје епохе и стила, по мом мишљењу.

 

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...