Jump to content

Састанак руског патријарха и папе први пут у историји.

Оцени ову тему


Препоручена порука

Mili Vasijane, opiti Božanskih energija o kojima pišeš su ništa manje filozofski spekulativni nego visoka skolastika a Sveto Pismo ih nigdje ne spominje, znači su jednostavno teologumenama, neprokazanim domnjenkama, razlika je samo u tome što jedni inkliniraju Platonu a drugi Aristotelu. Ono što je osnova je sveto Pismo, ostalo su sve više, manje ljudske spekulacije.

Управо тако, брате Зајроне.

За нас Православне је то један од најважнијих духовних опита, о којима Ви, на жалост, ништа и не знате. Такорећи то је центар наше вере - обожење. Зато литургијске заједнице између Православних и Римокатолика никада и неће бити. 

Православни 2000. година посматрају Свето Писмо управо као Божанску енергију изражену у (кроз) речима, док Ви посматрате као закон, зато су од Вас и настали протестанти, а данас Јеховини Сведоци, који су ваша деца. За Ортодоксне, Заповести Божије су израз Божанске Енергије, док су за Вас то јуридички закони. Мада, требали би да читате пажљивије Свето Писмо да би схватили шта су Божије Енергије и каква је разлика између тварне и нетварне благодати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо тако, брате Зајроне.

За нас Православне је то један од најважнијих духовних опита, о којима Ви, на жалост, ништа и не знате. Такорећи то је центар наше вере - обожење. Зато литургијске заједнице између Православних и Римокатолика никада и неће бити. 

Православни 2000. година посматрају Свето Писмо управо као Божанску енергију изражену у (кроз) речима, док Ви посматрате као закон, зато су од Вас и настали протестанти, а данас Јеховини Сведоци, који су ваша деца. За Ортодоксне, Заповести Божије су израз Божанске Енергије, док су за Вас то јуридички закони. Мада, требали би да читате пажљивије Свето Писмо да би схватили шта су Божије Енергије и каква је разлика између тварне и нетварне благодати.

 

To je tvrdjenje protiv tvrdjenja, ni jedno nije moguće dokazati, zapad ma svoj "juridičko skolastički spekulativni opit" a istok svoj "mistično, filozofski spekulativni  opit", oba su uslovljena kulturno-civilizacijskim okružjem, miljeem ili podlogom a oba su istim i jednako ljudskim ograničenim, nesavršenim i uslovljenim spekulacijama u odnosu na Sveto Pismo koje je jedino Riječ Božija.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Injače su to stereotipi i skratkoviti prikazi, karikature koje zapad prikazuju isključivo kao "juridičko-skolastički" a istok kao "mistično-filozofski" i koje je već vrijeme prestati uzimati ozbiljno. Ko je studirao istočno dakle vizantijsko kanonsko pravo, filozofiju, hrišćansku asketiku i mistiku ustanovio je kako Istok umije biti itekako juridičko-skolastičan isto kao što i zapad filozofsko-mističan. U odnosu na Boga najmjerodavnije je to što o Bogu kaže sam Bog, dakle Sveto Pismo a to što si o Bogu misle i pomislit mogu ljudi treba uvijek uzimat s rezervom. Sveto Pismo je prvo a potom duboko pod njim su sve ostale ljudske skolastike, filozofije, opiti, spekulacije, energije, paragrafi, postulati i aksiomi. O Bogu je namjerodavnije što kaže On sam lično.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Meni nije jasno npr. to sa cim se najcesce dovodi u vezu sastanak Patrijarha i Pape ? Sta se ocekuje od tog surseta ? I kakav sve karaker on moze da ima ? 

Ништа посебно,сем што је заиста лепо да су се састали по први пут и разговарали.Ми хришћани требамо да разговарамо и да се разумемо упркос непремостивим  разликама.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U odnosu na Boga najmjerodavnije je to što o Bogu kaže sam Bog, dakle Sveto Pismo a to što si o Bogu misle i pomislit mogu ljudi treba uvijek uzimat s rezervom. Sveto Pismo je prvo a potom duboko pod njim su sve ostale ljudske skolastike, filozofije, opiti, spekulacije, energije, paragrafi, postulati i aksiomi. O Bogu je namjerodavnije što kaže On sam lično.

 

И зато су цариградски сабори кључни и пресудни сабори по овом питању и надам се да ће у историји заузети још веће место по важности.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Meni nije jasno npr. to sa cim se najcesce dovodi u vezu sastanak Patrijarha i Pape ? Sta se ocekuje od tog surseta ? I kakav sve karaker on moze da ima ? 

 

Pa to je jednostavna stvar, dovodi se u vezu s činjenicom da je nekadašnja Hristova jedinstvena Crkva od 1054. godine podijeljena i da su se oni oba složili i usaglasili na tom kako je potrebnp nešto uraditi na uspostavljanju ponovnog jedinstva ili spajanju toga što se te 1054. godine razdvojilo i pozvali oba svaki svoje vjernike javno i sve ostale hrišćane zajednički potpisanom deklaracijom da učine što više mogu u tom smjeru i to je glavno što se od tog susreta očekuje: početak procesa ujedinjenja a sirijski hrišćani su spomenuti tamo kao aktualija, aktualni problem, slično kao i stanje hriišćanskih porodica, izbjeglice itd.

 

Papa i patrijarh Kiril pozvali na hrišćansko jedinstvo

http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=228814

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И зато су цариградски сабори кључни и пресудни сабори по овом питању и надам се да ће у историји заузети још веће место по важности.

 

Sabori koji su bili su bili a dali odgovore na tadašnja aktualna pitanja i probleme u Crkvi, ono što se očekuje su novi sabori koji će odgovoriti na ova nova pitanja ili stara pitanja ali na novi način i zajednički formulisana. Sabori su od toga da se na njima nešto riješi, oni koji su bili prije 1000 i više godina su rješavali ondašnje stvari a te sadašnje bi trebali rješiti sabori današnji.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sabori koji su bili su bili a dali odgovore na tadašnja aktualna pitanja i probleme u Crkvi, ono što se očekuje su novi sabori koji će odgovoriti na ova nova pitanja ili stara pitanja ali na novi način i zajednički formulisana. Sabori su od toga da se na njima nešto riješi, oni koji su bili prije 1000 i više godina su rješavali ondašnje stvari a te sadašnje bi trebali rješiti sabori današnji.

Мислим да је питање исихазма и виђење нетварне светлости актуелно питање и дан данас,чак и међу нама православнима а камоли међу вама који никада то нисте ни разумели :) ....реално :)

Хоћу да кажем,у том контексту сам и поменула цариградске саборе,по мени важни,актуелни и дан данас....

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислим да је питање исихазма и виђење нетварне светлости актуелно питање и дан данас,чак и међу нама православнима а камоли међу вама који никада то нисте ни разумели :) ....реално :)

Хоћу да кажем,у том контексту сам и поменула цариградске саборе,по мени важни,актуелни и дан данас....

 

Isihazam je monastička asketsko-mistička praksa ili opit kako vi kažete a na Saborima se rješavaju pitanja od značenja za cijelu Crkvu i klirike i bračne mirjane porijeklom iz najrazličitijih kultura i vrlo šarolike školske spreme, obrazovanja itd. a ne samo za monahe koji se tom asketsko-mističkom opitu vidjenja netvarne svjetlosti posvećuju svakodnevno i imaju poziv na to. Kako sam rekao Sabori su dužnio rješavati i probleme tih koji ne žive monaškim već svjetovnim životom i kojim je za hrišćanski život dovoljno Sveto Pismo. i Liturgija. 99,9% mirjana i hrišćana za isihazam nikad nije čulo a ni ne bude čuti za cijeli život ništa o nečem takvom a opet su to normalni, kompletni, punovrijedni hrišćani..

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Isihazam je monastička asketsko-mistička praksa ili opt kako vi kažete a na Saborima se rješavaju pitanja od značenja za cijelu Crkvu i klirike i mirjane porijeklom iz najrazličitijih kultura a ne samo za monahe koji se tom asketsko-mističkom opitu vidjenja netvarne svjetlostiposvećuju.

Па не бих баш исихазам ограничила на монаштво,мада си потпуно у праву,наравно да је назаступљенији међу монаштвом,исихазам отвара једно друго поље,догматске природе....чини ми се.

У суштини,ја бих највише волела да на предстојећем Сабору много,много говоримо о нашим Црквама у дијаспори и расејању :)

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kad je nastao Isihazam a kada su bili sabori? Ti ljudi da su znali tada za isihazam, proglasili ga ni manje ni više nego sektom. ne pije vodu.

Па и није наишао на одобравање,тада, ако си читао о животу Светог Григорија Паламе.

Срећом,исихазам је ипак наишао на разумевање и одобравање и нашао је свој пут у Цркви.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...