Jump to content

Случај умировљеног владике Василија (Качавенде)

Оцени ову тему


Препоручена порука

Препорука за све оне који се интересују за случај Епископа Зворничко-тузланског господина Василија.

Сајт са одговорима на све оптужбе против овог Епископа.

 

http://crkvenaistrazivanja.com

 

 

 

v81633.jpg

 

 

УВОД

 

 

Piše: Jagoda Savić

 

U javnosti Federacije BiH postoji izrazito negativna slika o ličnosti Vladike Vasilija Kačavende. Svaki konformista će ovu sliku prihvatiti bez preispitivanja, pod uticajem psihološkog pritiska okoline koja nam nameće svoje mišljenje . Imati intelektualne snage da se odupremo pritisku drugih  i imatii dovoljno kritičke distance da donesemo svoj samostalan i objektivan sud je velik  izazov za svakog istraživača. 
Prvi razlog za sumnju da se o Vladiki Vasiliju ciljano stvara negativna slika je opšti utisak o izjavama žrtava njegovog navodnog prekoračenja crkvenog kodeksa. Naime, opis ni jedne od  osam žrtava se ne uklapa u postojeća naučna saznanja o standardnom reagovanju  žrtve  seksualnog iskorištavanja.

Najbitnije odstupanje  navodnih žrtava Vladike Vasilija od teorijskih postavki kriminologije je što njihovu priču o tome šta im je Vladika  radio ne prati i emocionalna reakcija žrtve. Ni u jednoj od  osam izjava nema  opisa osjećaja gađenja i zaprljanosti koji nužno prati svaki oblik seksualnog iskorištavanja i  koji žrtvu najviše boli. Emocionalna rekacija žrtve je  suštinski dio  traume od zlostavljanja, a o njoj ni jedna Vladikina žrtva ne priča pa se stiče utisak  da zlostavljanje  nije ni doživjela! 

Drugo, iz opisa  ovih  osam  navodnih žrtava proizilazi da Vladika Vasilije svaki put na drugačiji način ispoljava svoju navodnu patologiju,  što se takođe ne uklapa u postojeća naučna saznanja o nasilniku. Seksualni zlostavljač  uvijek ima  onaj karakteristični obrazac ponašanja koji je svojstven samo njemu i  po kom je  prepoznatljiv. Način ispoljavanja seksualne patologije se u teoriji naziva  seksualna navika. Vladika Vasilije je od jedne žrtve tražio oralni seks, od druge analni seks , od treće da samo posmatra njegovo masturbiranje  itd.  Ova lepeza raznolikih seksualnih obrazaca u zadovoljavanju spolne pohote  je preširoka za nasilnika koji ima samo potrebu rasterećenja, pa se sa velikom izvjesnošću može tvrditi da ni tvrdnje žrtava  o načinu izvršenja djela nisu istinite.

Treće, postoji prevelik stepen podudarnosti između izjava navodnih  žrtava Vladike Vasilija. osam različitih psiholoških profila, osam različitih nivoa obrazovanja, osam različitih dobnih skupina i osam različitih uticaja sredine  ne bi trebali sročiti erotski sadržaj sa ovako visokim stepenom jezičke i strukturne podudarnosti.
Dalje, jezgro erotskog sadržaja za koji se optužuje Vladika Vasilije u svakoj od osam prijava protiv njega sadrži po jedan upečatljiv detalj, koji kao da je namjenski pravljen za podnaslove novinskog članka  ili za antrfile teksta(istaknuti najgornji dio). Takvi su npr detalji “daj mi  guzu, kupiću ti  auto“, “sedi ti na krilo svom vladiki“, i slično. Detalj je svaki put vulgaran kako bi prikazao navodnu Vladikinu seksualnu izopačenost. 
Zatim, kompozicija rečenice, njen unutrašnji ritam reče i stil pisanja opisa samog seksualnog kontakta Vladike Vasilija sa žrtvom je do te mjere  podudaran da budi pomisao da je sadržaj svakog Vladikinog nasrtanja  sročila ista osoba. Kreator ovih opisa  ili dobro poznaje materiju seksualnog zlostavljanja, ili ima veoma bolesnu maštu, ili se profesionalno bavi analizom i kreiranjem propagande.

Četvrto, u samom zadovoljavanju Vladikine pohote ima elemenata nerealnog redosljeda. Npr.,  nelogično je da, ako se Vladika već zadovoljio oralno, a žrtva ne opisuje postojanje novog  seksualnog  stimulansa koji bi podstaknuo  novu Vladikinu erotsku reakciju da bi uopšte mogao izvršiti novi seksualni čin, taj isti Vladika  poželi da se nakon  postignutog zadovoljstva ponovo zadovolji i potpunim spolnim snošajem. Ako nedostaju detalji za ovaj novi poticaj za seks, zašto bismo vjerovali da ga je zaista i bilo?

Detaljan uvid u sadržaj optužbi i okolnosti koje su prethodile ili slijedile iza optužbi,  pokazuje nepobitnu činjenicu da su svi prijavljivači  imali bolesne misli koje su uticale na njihove izgovorene riječi i njihovo ponašanje, pa se postavlja pitanje da li se moglo desiti da je neko  ciljano iskoristio osobe sa bolesnim mislima  da optuži Vladiku ?

Ipak, uz svo uvažavanje i ovih odstupanja od struke i mogućih skrivenih motiva, broj prijava protiv Vladike Vasilija je prevelik, pa se postavlja pitanje od javnog značaja da li je kriv ili nije? I, ako je kriv, zašto ni za jedno krivično djelo seksualnog iskorištavanja nije procesuiran  i kažnjen?

Sa druge strane, Vladika je  uporno ćutao i to su neki posmatrači tumačili kao dokaz krivice. Zato se ukazuje potreba za analizom Vladikinog ćutanja iz etičkog ugla. Pokušajmo etičku suštinu shvatiti pomoću jednog primjera. Kad djevojci kažu “Ti si ružna”, ona se pogleda u ogledalo. Ako je zaista ružna, prihvatiće ružnu silku o sebi i  reći će”Jesam, pa šta mogu. Ne mogu svi biti lijepi”. Ako je lijepa, reći će “Ne, ja sam lijepa” i odbaciti ružnu sliku o sebi.
U drugoj situaciji, kad nas neko opsuje, mi mu zviznemo šamarčinu. On nas uvrijedi i mi reagujemo. I naše moralno “Ja” se “naljuti“ kad ga neko napadne. Kad nam neko kaže TI SI KRIV mi, ako nismo krivi, odbacujemo tu negativnu sliku o sebi  i kažemo “Ne, ja sam nevin“ ili „Ne, ja nisam kriv“.

Kako reaguje Vladikino moralno “Ja”? Da bismo otkrili kako reaguje, prošetaćemo dijelove izjava koje nam je dao kroz etički kategorijalni aparat. Očekujemo da se Vladikino moralno “Ja” “naljutilo” na optužbe i da Vladika kaže “ NE, JA SAM NEVIN”.

Da li ćemo očekivanu rečenicu naći u odgovorima Vladike Vasilija

  • Волим 1

Него који је највећи међу вама нека буде као најмањи, и који је старешина нека буде као слуга. (Лк. 22, 26)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Уобичајена подметања недобронамерних људи,поготово из мх федерације БиХ,одавно виђена још у време оног непоменика и његове клике!Не верујем да ико озбиљан уопште чита шта ти медији објављују јер је позната њихова мржња према свему што је српско па и СПЦ!Познато ми је да су некада вл.Василија оптуживали да "разара" бракове (женскарош!?) својих свештеника,после дођоше "оптужбе" да је педофил а на крају и хомосексуалац!?Мислим да је један од "разлога" напада и владикино пријатељство са др.Караџићем,првим председником РС!"Нормално" је на овим просторима мрзети и све пријатеље оног који нам је "нешто" скривио!Ја не верујем у те оптужбе!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, Сонод СпЦ је онако без разлога и "доказа" умолио преосвештенаго епископа да оде у пензију. Свети Синод СПЦ мрзи свога брата, па му подмеће пензију? Није ли ово помало смешно, ако не и жалосно?

И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву веру да и горе премештам, а љубави немам, ништа сам. IКор.13,2

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, Сонод СпЦ је онако без разлога и "доказа" умолио преосвештенаго епископа да оде у пензију. Свети Синод СПЦ мрзи свога брата, па му подмеће пензију? Није ли ово помало смешно, ако не и жалосно?

А његово здравствено стање не може бити разлог за пензионисање?!Чудно некакво резоновање!Ако немаш неки "јачи" повод за дискриминацију владике,одустани од "таласања"!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Где има дима има и ватре, каже наш мудри народ.

Горње наведена наводно новинарка-истраживач Јагода Савић мало претерано се ставља у одбрану пензионисаног владике Василија, па ми се намеће питање ко њу плаћа?

Дај, Боже, да се испостави да је невин, али сачекајмо шта ће званични иследници да закључе.

И овде у Грчкој постоји митрополит који је сада у затвору, па нико више не покушава да га брани од судом потврђене кривице. А у Римокатоличкој цркви папа се повукао са трона не могавши више да прећуткује злочине многих њихових свештеника. Тако да ... сачекајмо.

Не бих се сложио са твојом констатацијом,где има дима...!Прво,питање је ко "потпаљује" односно прави дим?!Друго,владика није пензионисан!Зар заиста мислиш да неко мора бити плаћен да би говорио оно што мисли,у шта верује?!Ако немаш доказе за своје тврдње,чему оптужбе и сумње у моралност новинарке?!За наук је да поднесена кривична пријава још увек није оптужница и веома дуг пут је док се докази сложе како би јавни тужилац (службеник надлежног тужилаштва!) имао довољно доказа  за подизање оптужнице!Сви ми можемо кривично пријавити цео свет а шта ће тужилаштво прихватити од наших аргумената,друга је прића!Наводиш како у Грчкој постоји митрополит који је у затвору!?Па шта ако има?Како њега повеза са вл.Василијем?!Има ли у том истом затвору и неки човек који је лажно некога оптужио?Поређење са РКЦ и папом је беспотребно!Ватикан је ипак нешто друго у односу на православље!У првој седмици Часног поста,имати такве мисли???Леп и поучан је крај твог коментара..."сачекајмо"!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Gago vladika Vasilije je podneo ostavku, odnosno zamolio da ga penzionisu, sto sabor treba samo da verifikuje.

 

 

jel ide u redovnu ili invalidsku penziju?

Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’'

Matthew 4:10

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

sinodski izvestaj kaze da je trazio da ga razrese zbog bolesti. mada je u intervjuu koji je nedavno dao, rekao da je ozdravio i sam sebi skocio u usta rekavsi kako neki iz episkopata rade protiv njega da bi zauzeli njegovo mesto, sto bi znacilo da su ga prisilili. tako nekako ispadne.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја морам рећи да након исчитаних страница на горе наведеном сајту, на све гледам мало другачије, оно што је написано баш ми некако има смисла... Некако, лакше ми је повјеровати у овако прикупљен и детаљно обрађен материјал, него у тамо некакве приче... Свака част госпођи Савић...

 

                                                                men875847'0789

  • Волим 1

Него који је највећи међу вама нека буде као најмањи, и који је старешина нека буде као слуга. (Лк. 22, 26)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Meni je sasvim jasno zasto vama ova prica ne lezi. Mozda zato sto se iza Joce Mitrovica krije, ni manje ni vise, nego protosindjel Petar Petric, koga pomenuti sajt tako socno izoblicava. Tesko je suociti se sa cinjenicama: je li tako oce?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...

Procitah sadrzaj sajta “crkvenaistrazivanja.com”, i moram reci da uopste nisam iznenadjena, bar ne u tolikoj mjeri.

Zivim u Bijeljini, odlazim u manastir Svetog Vasilija Ostroskog vec dugi niz godina, i znam - sto licno, sto kroz price drugih -, sta se sve desava tamo. Nazalost, taj manastir, makar jednim svojim dijelom, postao je mjesto sablazni i rugla.

He bih ulazila u to da li je vladika Vasilije odgovoran za pripisane mu optuzbe, ali mogu zapaziti da njegovi tuzitelji nemaju ni najmanje prava da mu  prigovaraju bilo sta.

Uzmimo za primjer oca Petra, odnosno “Jocu Mitrovica”, kako se ovde potpisuje. On javno optuzuje vladiku Vasilija, i ne samo njega nego i druge episkope SPC: jedne za pedofiliju, druge za nastranost, trece opet, da su potplaceni itd. Na ovom sajtu, u ovoj i slicnim temama, konstantno vuce vodu na svoju vodenicu, pokusavajuci da pokaze kako je upravu, bacajuci prasinu u oci sa razanim pricama o neskromnosti i pedofiliji. Ali, svi mi znamo da je do momenta neuspjelog izbora u cin episkopa 2011. godine, bio desna ruka vladici Vasiliju - a  vidi sad! Optuzuje ga za sve i sva: za neskromnost, za pedofiliju, nastranost, anti-crkvenost, finansijske malverzacije...Pitanje je samo jedno: zasto je, ako je sve to istina, deset godina, kao namjesnik manastira, i najblizi covjek vladike, sve to aminovao!? Mozda zato, sto tu uopste nema nicega od pomenutog, ili mozda, sto je i sam dio sve te price, pa su njegove tuzbe pokusaj da se, na neki nacin, opere od svega toga? Ne znam, tesko je reci!

Medjutim, najzanimljivija je njegova prica. Kaze: “bori se za istinu”, za “Jevandjlje”, a sve to posmatra vrlo subjektivno i parcijalno. Istina je samo jedna; ona je cijela, neokrnjena i vjecna. Govoriti da se boris za jevanjelsku istinu, i pritom  svojim zivotom sve to nipodastavati, simptom je licemerja i okreceno-grobizma, sizofrenicnosti i duhovne pustote.

Kao primjer dvolicnosti oca Petra - a ovo nije kleveta, nego realnost - moze se navesti cinjenica da u konaku u kome zive monasi borave zene, civili(sa kriminalnim dosijeom), mladi bogoslovi. Svi oni su u tom konaku od ranog jutra do kasnih i gluvih vecernji, ili jutranj, sati. Sav grad govori o tome kako u keliju oca Petra neometano ulazi jedna zenska osoba, sta vise, da ima kljuc i od njegove kelije i od manastirskog konaka, cak i da boravi u njegovoj keliji kada on nije tu. A kad trazite oca Petra prvo vas ona na vratima sretne, pa ako dopusti, tek tada mozete doci do njega.

Vladiku napada da je neskroman, ali mislim da niko u SPC nema toliko mantija, odezdi, knjiga, crkvenih sasuda i naprsnih krstova koliko ima on, iako monasi u manstiru imaju skromna primanja, a obrede ne naplacuju. Postavlja se pitanje: odakle mu sve to? Jer tolike stvari, sa tako malim primanjima, mogao je da kupi samo nekim crkveno-nelegalnim sredstvima ili da ih ukrade!!!

A za to da voli da ukrade mosti i druge stvari, necu ni pisati. To je u citavoj SPC javna tajna.

Sve u svemu, mislim, da otac Petar i drugi koji su u sve ovo upetljani, medju privima treba da snose odgovornost: prvo za svoja djela i nedjela, koja su cinili i koja jos uvijek cine, a potom i za klevete koje upucuju episkopima SPC. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Treba otici malo u manastir Sase pa izvidjeti situaciju. Ne vezano sad za neke konkretne optuzbe, taj manastir pokazuje da nesto ne valja, tj gdje ima dima ima i vatre, e kakve sad vatre. To treba istraziti. Da li ce to Sinod uraditi ili ne upitno je.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Za tu Savićku znam sa suda, ima pravomoćno presuđenih 36 prijava za pedofiliju i incest. Neki nasilnici koje je ona prijavila  su dobili i po 15 i 10 godina zatvora. Sjećam se jednog njenog pedofila sa Dobrinje koji je silovao 14 dječaka i dobio 10 godina zatvora.Ona je imala petlju i da uradi prijavu protiv brata od generala Sefera Halilovića koji je dobio šest godina zatvora.  za silovanje ćerke. Žena je ekstra stručna i ranije je puno bila u medijima pa se povukla u miran život. Ako ona kaže da vladika nije kriv, onda je to 100% tako.

 

Vladika je imao sreću da se ona pozabavila prijavama protiv njega. Zapravo, to je bila volja Gospodnja.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Vidi ti naše Jagodice u šta je zabola nos!

U Federaciji je znamo po aferi sa vakcinama. Ona je jedina koja je imala petlje da digne glas protiv UNICEF-a i njihovih vakcina protiv hepatitisa b za novorođene bebe pa se pričalo da su je tri puta pokušali ubiti da je ućutkaju. Nedavno je bivši hrvatski ministar zdravstva i profesor na medicinskom fakultetu Andrija Hebrang priznao da je ona u pravu ali su  u Federaciji nakon toga  svi ćutali kao zaliveni.

Iznenadilo me što se bavi crkvom, ali raja po Sarajevu priča da je nepotkupljiva i da je niko ne može slomiti. Ne znam tog vladiku , ali su ovi Jagodini tekstovi toliko ubjedljivi pa su i mene ubijedili da nije kriv. Žena definitivno zna da piše i pisala je puno. Na njenoj web stranici www.JagodaSavic.com ima link "Published articles" sa popisom svih njenih objavljenih tekstova. Nisam brojao, ali ih sigurno ima preko pet stotina. E, ta će ganjati pravdu dok je ne izganja, pa će taj vladika na kraju biti nevin i oslobođen. To je jedina žena u državi koja je upornija od Duška Tomića koji napada vladiku, pa tipujem da će ga dotući. 

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...