Jump to content

Дијалог са антиекуменистима

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 114
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Полако Милане , би ће времена за тај екуменизам , то може да чека , а сада је евровизија важнија . :)

Помозимо слабим и немоћним и људима у невољи јер добро се добрим враћа. :mazenje:

Наше писмо   је старо преко 1000 година . Чувајмо то наше благо .

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zbog neposlušnosti Koncilu i koncilskim odlukama, naročito onbim tičući se ekumenizma i liturgije bio je raščinjen i iz Katoličke Crkve izbačen

 

Свака верска заједница има своје доктрине и догме и ко се о њих оглушује, или их оспорава, бива пре или касније екскомунициран. Ништа чудно. Ми православни верници у СПЦ немамо обавезу да следујемо рмк Концилу и његовим одлукама.

Надам се да ви не очекујете да се православни најпре одрекну своје вере да би постали подобни саговорници вама? 

 

Очекивао сам да се овде појаве ватрени антиекуменисти међу православнима, да са њима мало укрштамо копља. То ми је интересантно, њихови често неодрживи "аргументи". 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја бих највише волео да се јави бивши Симеон Дејан Виловски. Од артемијеваца нисам видео да је ико споменуо нешто о тријадологији осим Виловског који је урадио неки превод по том питању.

 

Знам да би то била важна дебата јер сам видео у чему је камен спотицања. Зато кажем, и верујем, да би артемијевци могли да помогну у теолошким питањима која се тичу дијалога са католицима.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свака верска заједница има своје доктрине и догме и ко се о њих оглушује, или их оспорава, бива пре или касније екскомунициран. Ништа чудно. Ми православни верници у СПЦ немамо обавезу да следујемо рмк Концилу и његовим одлукама.

Надам се да ви не очекујете да се православни најпре одрекну своје вере да би постали подобни саговорници вама? 

 

Nadbiískup pariški Lefebvre nije exkomunikovan zato što prekršio nekakvu dogmu, to ni slučajno. Jednostavno zato što mu se nije dopalo da se sa vama pravoslavnima sada vode dijalozi i više vas se ne naziva raskolnicima i jereticima već vjernicima sestrinske pravoslavne Crkve i odnosimo se prema vama sa uvažavanjem i dostojanstvom za koje je on mislio da je pretjerano i sasvim nepotrebno tako se odnositi prema jereticima i raskolnicima. Taj spor se čim dalje tim više izoštravao i produbljavao sve dok nije to završilo njegovom exkomunikacijom iz Crkve. A tako je to zakonito moralo završiti, on nije izbačen iz Crkve zato da bismo mi postali podobniji za razgovore sa vama već zato što nije shvatio da jedino kroz razgovore i dijaloge nas sa vama i vas sa nama se može očekivati nekakav napredak koji bi doveo k jedinstvu a nikako arogancijom i prepotencijom svejedno čija ona bila. Lefebvre je isključen ne zbog vas već zbog sebe samog tj. zbog svojeg crkvenorušilačkog ponašanja i svojih anticrkvenih aktivnosti. No, vi tako daleko ne morate ni ići po primjer, zar ne? Mislim što se tiče tih crkvenorušilačkih i anticrkvenih aktivnosti.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/554401/Anatema-za-Artemija

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Очекивао сам да се овде појаве ватрени антиекуменисти међу православнима, да са њима мало укрштамо копља. То ми је интересантно, њихови често неодрживи "аргументи". 

 

Vaši antiekumenisti su slab čaj za ove naše, na primjer ovaj samozvani "patrijarha Eliaš" http://cs.wikipedia.org/wiki/Eli%C3%A1%C5%A1_Anton%C3%ADn_Dohnal nema koga nije već stigao exkomunikovat.  On je anatemisao, nekoliko papa, nekoliko pravoslavnih patrijarha, nekoliko predsjednika država, gomilu sveštenika i monaha itd. a sve zbog toga jer mu se učinilo da nekako podržavaju ili podstiču ekumenizam i uvodjenje katolika u jedinstvo sa pravoslavnim i protestantskim jereticima i raskolnicima. Naravno da je protiv ikakvih kontakata i dijaloga sa Jevrejima, muslimanima i budistima hindusima itd.Vaši antiekumenisti su dječiji vrtić za njega. Naravno da je i on izopšten iz Katoličke Crkve isto kao i pariški nadbiskup Lefebvre i još neki drugi slični antiekumenisti.

http://www.musicamoviles.com/4yEyDebRGro//

http://cs.wikipedia.org/wiki/Byzantsk%C3%BD_katolick%C3%BD_patriarch%C3%A1t

https://www.youtube.com/user/ByzCathPath/videos

 

No, bez obzira na to koliko su ti naši antiekumenisti glasni u tako su smiješno malom broju da ne predstavljaju apsolutno nikakvu ni prepreku a ni opasnost tim ekumenskim nastojanjima i dijalozima a niti ih iko više u svijetu uzima za ozbiljno:

http://www.musicamoviles.com/PVqN4pZTGXg/patriarch-bartholomew-invites-pope-to-jerusalem-to-celebrate-historic-anniversary/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Можда ниси знао. Мислио сам на то да је Црква по себи католичанска од самог почетка.

 

Дакле, прво иде католичанство па онда правилна вера. Уствари, правилна вера је чуварка католичанства.

A koja je to pravilna vera i po kom to kriterijumu?Sta je merilo ispravnosti neke vere?Svaka vera u principu pretenduje da bude katolicanska.Svaka veruje da je vaseljenska,univerzalna,jedini nosilac punoce istine.Kako si se ti opdredelio da je pravoslavna bas ta?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

odnosimo se prema vama sa uvažavanjem i dostojanstvom za koje je on mislio da je pretjerano i sasvim nepotrebno tako se odnositi prema jereticima i raskolnicima

 

Моја опаска о присуству рмк овде на форуму, визави старокалендараца, ГОХ, ИПЦ, итд, није уперен на тебе. Са овима другима ми православни имамо исто Вјерују, па ипак овде делује као да нису добродошли на форум.  Само на то сам указао, али изгледа да је погрешно схваћено.

 

No, bez obzira na to koliko su ti naši antiekumenisti glasni u tako su smiješno malom broju

 

 Бројчаност припадника Цркве је небитна. Црква је опстајала и опстала и у временима када је малецка мањина исповедала православно, историчари Цркве то добро знају. Колико је то онда било значајно, данас је то повод многим групицама да управо тврде да су они то "мало стадо" које је преостало у Цркви. 

 

Ја бих највише волео да се јави бивши Симеон Дејан Виловски. Од артемијеваца нисам видео да је ико споменуо нешто о тријадологији осим Виловског који је урадио неки превод по том питању.

 

 

Па направите тему: питајте Симеона Виловског  :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Надам се да ви не очекујете да се православни најпре одрекну своје вере да би постали подобни саговорници вама? 

 

Inače, to si dobro primjetio da se za razgovore i dijaloge čovjek mora pripremiti i učiniti podobnim za njihovo vodjenje, ne možeš biti nikakvim zrelim ni podobnim učesnikom u razgovorima i dijalozima ako te druge smatraš manje vrijednim, prezireš ih zbog bilo čega, odnosiš se prema njima arogantno i prepotentno. Kašalj, mržnja i ljubav nedaju se sakrit, glumit se do neke mjere da ali u laži su kratke noge. Vrlo brzo svakom dodje da su tvoje riječi samo poza a s njim to dobro ne misliš ako se prilikom tih razgovora pretvaraš i glumiš. glumit se može na par sastanaka ali kad se ljudi druže i poznaju godinama toliko dobro se upoznaju da znaju već napamet šta će otprilike neko reći ui kojoj situaciji i kako će im se obratiti, o čemu će pričati a takva bi gluma bila vrlo brzo raskrinkana, svejedno da li se radi o pravosloavnim ili katoličim ili protestantskim pregovaračima što sjede poo tim raznim "joint theological" komisijama. Dijalog podrazumijeva mnogo viši nivo zrelosti i svih drugih vrlina od monologa koji ustvari ne traži nikakvih specijalnih ni izuzetnih znanja, vještina ili vrlina. Prosto si autistično ponavljaš stilom pokvarene ploče svoju istnsku priču o tome kako je istina samo jedna i tako možeš osati sam sa tom svojom istinom i pričati si je i ponavljati onoliko puta koliko to budeš htio sve dok ne umreš. Nisu tamo nikakvi ni oponenti a ni neistomišljenici, samo si ti u pravu i sve je jasno i prosto ko pasulj. No, dijalog je potpuna suprotnost svega toga, tamo moraš prvo stvoriti neki odnos s ljudima s kojima dijalogiziraš, razgovaraš, raspravljaš, pregovaraš, nekakvu atmosferu, nikakav dijalog, ni bračni na primjer se neda vodit kad recimo žena časti svog muža sa "vole" i "kretenu" a on joj na to odgovara" kravo jedna" i "kokoško". A tek koliko to vrijedi za te razgovore ekumenske. Ti bi zaista imali nečuvenu slušanost i gledanost na medijima kad bi se tokom njih kardinali i pravoslavni predstavnici častili takvim verbalmim inzultacijama kao "jeretici, raskolnici, satanisti, Jude Iskariotske, prodali ste Hrista, izdajnici, stidite se, sram vas bilo" itd. itd. Stvarno si neko od vas misli da se ti razgovori i dijalozi vode takvim načinom?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Моја опаска о присуству рмк овде на форуму, визави старокалендараца, ГОХ, ИПЦ, итд, није уперен на тебе. Са овима другима ми православни имамо исто Вјерују, па ипак овде делује као да нису добродошли на форум.  Само на то сам указао, али изгледа да је погрешно схваћено.

 

Razumio sam to, usvari ja se povodom toga nisam ni obraćao tebi već tom članu koji se naziva drakce, jedino ako ti nisi i Svetolik i drakce, 2 in 1, ahahahaha.

https://www.pouke.org/forum/topic/39098-дијалог-са-антиекуменистима/?p=1291727

 

Zaboravio sam ti reći ovo na primjer, što se triče tog "upodobljavanja" za te ekumenske razgovore. Da li je tebi tj. svima vama poznato da su neki ključni dokumenti Drugog Vatikanskog Koncila, na primjer o Crkvi, o čašćenju Bogorodice i neki liturgijski donešeni sa učešćem pravoslavnih teologa koji su bili prizvani do tih odredjenih komisija i s njima zajedno su se te formulacije pripremale kako ne bi bile unfriendly pravoslavcima i u nekom neskladu sa pravoslavljem? Mnogi to ne znaju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

Није познато. просто не може се негирати постојање протестантског екуменизма (тзв. женевског) поготово ако се узме у обзира да су протестанти најватренији екуменисти.

Светски савет црква формиран је 1948. године, а Други ватикански концил одржане је касније (шездесетих година). РКЦ није чланица Светског савета црква, за разлику нрп. од Православне цркве (тј.помесних Православних цркава). 

РКЦ је имал негативан став према екуменизму, сличан овом вашем, да би га на Другом ватиканском концилу ревидирала. Ипак, није РКЦ није постала чланица Светског савета цркава (има улогу посматрача) и има своје виђење екуменизма.

 

 

Наравно да постоји. Иначе, не би ни разговарали о овоме.

 

...

 

 

Поштовани,

 

пошто мене, хвала Богу, нису истјазавали на БФ, ја држим да постоје само следбеници Христа и следбеници Велијара. Не морате ми говорити о историјату екуменизма, јер мој став о њему није заснован на недостатку података и непознавању његовог историјата, напротив.

 

 

 

 

Добро. Шта би конкретно значио повратак отпалих неправославних хришћанских цркава православљу?

Можемо почети и од најпростијег: Како треба да изгледају њихове цркве? Коју литургију да служе? Да ли треба да следе византијску, грчку, руску, српску традицију? Какав би статус имале њихове цркве тј. да ли би биле аутокефалне?

Једноставно, за којим примером да крену?

 

 

Нисте разумели, уопште.

 

Ја не полазим од римокатоличке претпоставке да ми православни са њима исто верујемо, па постоје разлике у "обреду". Ви полазите са истих, римокатоличких претпоставки.

 

Питање "обреда", које је ефемерно, уопште није проблем. Решавало би се исто онако како је СПЦ то питање решила у погледу Православне Цркве Чешке и Словачких земаља, као и онако како то решава Руска Загранична Црква у погледу својих "западнообредника" (чујем да је то тамо заустављено, али не знам детаље, нису ни битни).

 

Под "онима који отпадају" не подразумевам римокатолике, они су давно отпали. Подразумевам вас, студенте БФ, Марјановиће, Милане Николиће и ине. Ви сте још увек, формално, део нас, а нисам сигуран да делимо исту веру. Тачније, у последњих петнаестак година морам да претпоставим да свршени студент БФ није православан и да га у старту тако третирам. Неки од вас се временом дозову памети, а неки не.

 

 

 

 

...

Ово је тачно. И највише се односи на оне који највише грме против папизма, римокатолицизма, уније и сл. Њихова реторика и ставови,  по својој искључивоости највише су слични римокатоличким инквизиторима средњег века.

 

 

 

Грешите. Не познајете историју. Нама је инквизиција страна, ми смо те ствари решавали кастрирањем попова, последњи пут записано после другог српског устанка. Проучите мало историју.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Антиекуменисти нам могу помоћи да поставимо боља и конкретна питања католицима.

 

Мени изгледа да вама само Бог може помоћи.

 

Ако вам треба помоћ око формулације питања о Св. Тројици, зашто не погледате Мистагогију Светог Духа Светог Фотија Великог? То се не предаје на БФ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Антиекуменисти нам могу помоћи да поставимо боља и конкретна питања католицима.

Овде Милане наступаш као да је то готова ствар . Треба имати више обзира за оне који другачије мисле . Ја нисам стекао утисак да је екуменизам преовлађујући став у ширим народним масама.

Ја сам за диалог , али до до одређене границе , а то је да имамо најбоље односе , али не више од тога и да ми останемо православци са свим својим обичајина , а они католици.

Помозимо слабим и немоћним и људима у невољи јер добро се добрим враћа. :mazenje:

Наше писмо   је старо преко 1000 година . Чувајмо то наше благо .

Link to comment
Подели на овим сајтовима

...

Ја сам за диалог , али до до одређене границе , а то је да имамо најбоље односе , али не више од тога и да ми останемо православци са свим својим обичајина , а они католици.

 

Е, за то је већ доцкан.

 

То је могло до разбојничког сабора у Равени.

 

СПЦ (Иринеј  бачки и Игњатије пожаревачки) потписали су одлуку разбојничког Сабора. Извештај о томе усвојио је Сабор СПЦ, а писац верског програма Демократске Странке и "главни вероучитељ" у Србиј Александар Ђаковај на свом сајту тврди да није усвојен извештај, него одлука.

 

Разбојнички Сабор у Равени Московска Патријаршија није потписала.

 

Грчка Црква је на свом Сабору одбацила одлуке овог разбојничког Сабора, са детаљним образложењем његовог јеретичкиог карактера.

 

Дакле, не може више "да ми останемо", јер ви већ нисте остали. Да би "остали", прво треба да осудите разбојнички сабор у Равени, са свим консеквенцама.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A koja je to pravilna vera i po kom to kriterijumu? Sta je merilo ispravnosti neke vere? Svaka vera u principu pretenduje da bude katolicanska. Svaka veruje da je vaseljenska, univerzalna, jedini nosilac punoce istine. Kako si se ti opdredelio da je pravoslavna bas ta?

 

Има само једна католичанска Црква ,,по свој васељени (=екумени)''. Очување вере иде упоредо са очувањем јединства Цркве.

 

Довољно је видети по ком принципу неко говори о јединству Цркве. Свети оци Цркве су тај принцип имали у Светој Тројици.

 

Учење о Цркви (еклисиологија) се кроз историју развија упоредо са поделама, да би се поделе превазишле. Централна тема је - Бог.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...