Дијана. Написано Новембар 5, 2011 Пријави Подели Написано Новембар 5, 2011 Iskljucivost vernika. Da, to me uvijek iznova zapanji, razocara, zaboli. Zalosno stanje (ne)svijesti da se kod sebe nista lose ne vidi i naravno automatski projektuje drugom. Ko je prav ako stanje nije dobro? Nema iskljucivog krivca u nevolji gdje su dvojica ukljucena. Nebitno kojoj krajnosti u nasoj zalosnoj podjeli bez podjele da pripada, (umisljeni, gordi, prelesceni), za sebe je otjelotvorena pravovjernost, mudrost, bogougodnost, pravednost, a drugi ('artemit, papisto-ekumentist, zmijolog, zurlot') je sve suprotno, naravno, i jos rusitelj Crkve i pravoslavlja. Oni koje to boli do rijeci ne smiju doci. Umjesto da gledamo koji je srednji, zajednicki put, najblizi Istini, Ljubavi, Pravdi, kako da brata prigrlimo a ako je pogrijesio da ga ljubavlju privucemo da se vrati, gledamo kako da oblativsi ga, dokazemo kako smo mi u pravu, i uzivamo u svojoj 'pravednosti'. Samo mehanicki ponavljamo 'blazeni mirotvorci'... Da, bili bismo u pravu, da nije On sve drugo ucio. "Da nisam dosao i govorio im ne bi grijeha imali, sad izgovora nemaju za grijeh svoj" DYNABLASTER је реаговао/ла на ово 1 ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надамo да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама Acquila non capit muscas Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Јаков. Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Na temi o pušenju brat Milojkov je dao jedan divan odgovor koji je za novu temu odličan kao početak, pa ću ga prvo citirati. A.Milojkov: "Та прича "мањи", "већи" грех је утицај схоластике на све нас, нажалост."Смртни грех" (како читамо у нашим црквеним календарчићима има их"седам") је најобичнији плеоназам. Сваки грех је смртан. Шта то значисхватамо тек онда када се ослободимо схоластике и јуридике. Нажалост,све чешће међу православним хришћанима чујемо две крајности, када јегрех у питању. Једна крајност је гвоздена фарисејштина, где су принципиважнији од живог човека. Ту би те за главу скратили ради принципа(закона, правила и сл.) Друга крајност је тзв. "пинк православље" ирелативизовање греха, теорија "лако ћемо". Грешника не треба осуђивати(сви смо ми грешници), али се против греха треба борити. Како се оводвоје мири - е то је онда аутентично Православље. Нажалост, нема ихмного који га знају." --------------------------------- Veoma interesantno i jedno od suštinskih pitanja života u veri. Nisam pozvan da dajem odgovore, ali razmišljanje o ovom svakako da imam. Kroz istoriju crkve uvek je bilo "tvrdih" i "mekih". Onih koji su bili "tvrdi" opominjali su na grehe, pogotovo ukazivali na smrt, donosili kanone, pisali jezikom plača. Meki su nam svojim tekstovima i rečima uvek razvlačili lice u osmeh, punili srce ljubavlju i donosili neka lepa osećanja u glavi. Ono što je često slučaj, je upravo da oni koji su tvrdi, takvi su vazda. Nema kod njih mekoće, a i suprotno. Oni blagi i dragi su uvek tako. Sve se kod njih može i na nikog se ne ljute i nikome ne prete. Mislim da je staza najbolja na kojoj se jede tvrd hleb ali premazan medom. Znači imati na umu smrt stalno i greh, a svega se toga rasterećivati uz pomoć Hristovu, sa pokajanjem i osmehom nakon toga i plodovima koje blaga reč donosi. Sara" and Срђан Шијакињић је реаговао/ла на ово 2 Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
RYLAH Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Преовладава једно или друго. Вазда сам нешто био тврд у почетку, а сад сам мало меканији, то ми се више свиђа, ал опет гледам да не будем неки флафичасти који ће да прича о цвећу и дугама да би му то било покриће за нерад на себи и за грехе којих и без тога има колко оћеш. Некако сам сконтао да што више идем на Литургије и обраћам пажњу на оно што се на Литургији дешава, све се боље мире те две крајности и некако цео човек долази у склад, а тако и лакше оздрављује од неких ствари. Опет, можда и прелест или утопија, ко ће га знати, ал тако се некако осећам. Јадранка-Дервента је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 "Онај који ме љуби заповести моје држи." Исус Христос Срђан Шијакињић, DYNABLASTER, RYLAH and 1 члан је реаговао/ла на ово 4 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Александар Милојков Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Објављено у ПРАВОСЛАВНОМ МИСИОНАРУ март-април/2011 Стварање и покретка Свеврлини – за једну онтолошку етику „Дастворимо човека по лику Нашем, и по подобију Нашем... И створи Бог човека, полику Божијем створи га, мушко и женско створи их.“ (Пост. 1, 26-27) „Јернам се Дете роди, Син нам се даде, којега је власт на рамену Његовом и назваћесе име Његово: Великог Савета Ангел, Дивни, Саветник, Бог Силни, Отац будућегавека, Кнез мира.“ (Ис. 9, 6) Човек је круна Божијег стварања. Не само што јеједини створен по лику и подобију Божијем, већ стварању човека претходи иоткрива се превечни Савет Божији. „Савет Божији“ и „лик и подобије Божије“крију одговоре на монога питања која расветљавају тајну човека и света. Какве нам истине говори „Савет Божији“ којипретходи стварању човека? „Савет Божији“ нам открива да постојање света ниједатост. Свет је створен, а да га пре тог акта стварања није било; у апсолутномсмислу те речи – свет није постојао. Данас се та чињеница превиђа. За савременуфилософију и науку постојање је датост, вечна датост. Наука и философија се затоне питају: одакле постојање? Оно што науку и философију интересује јесуфеномени постојања, појавни објекти у ланцу каузалитета, узрочно-последичне законитостиу том ланцу, а не постојање као такво. За хришћане и библијско откривење, пак,постојање није вечна датост већ дар. То што постојимо и што свет око наспостоји, дугујемо другом. Тај други је Бог. Свет и човек, дакле, не постојенужно, већ своје постојање дугују вољи Божијој. То значи да је могло и да насне буде. Како смо ипак ту, чињеница постојања подстиче нас на благодарење Ономекоји нас је из небућа привео у биће. Воља Божија да створи свет предпостојисвету. Својом вољом је Бог као Творац предзамислио свет и човека у њему. Свешто је дошло и што ће тек доћи у постојање, од почетка до краја историје,садржано је у вољи Божијој пре самог акта стварања света, пре оног „У почеткуствори Бог...“ (Пост. 1, 1). Бог није само створио свет, већ је одредио и циљ исмисао његовог постојања. Тај циљ је да све створено постоји вечно. Како дапостоји вечно оно што, по природи ствари, није морало да постоји? Чиме да сеодржи вечно нешто што има порекло у небићу? Опет, вољом Онога који је свет изнебића и привео у биће – да се створени човек и свет кроз човека сједини санествореним Богом, те да тако заједничари са Оним који је Живот по себи и којије кадар да живот дарује, са Оним који је кадар да буде Творац и Сведржитељ.Тако, воља Божија бива Почетак, Узрок стварања света, али и Циљ и Смисао света.Тај Циљ и Смисао света предпостоји свету – због тог Циља и Смисла и „постадесве што је постало“ (Јн 1, 3). Воља Божија, као Узрок и Циљ стварања света, несадржи само смисао света у његовом тоталитету. Вољу Божију, као свеобухватнусмисленост света, представљају воље Божије о сваком појединачном човеку, крозкога свет и треба да уђе у вечну заједницу са Богом. То говори да свако од насљуди има свој архетип у вољи Божијој – свој смисао, свој логос постојања, какото каже Свети Максим Исповедник. Но, све те воље Божије, сви ти наши смислови,наши логоси постојања, обједињени су једним Логосом, јесу у једном Логосу. ТајЛогос је Логос Очев, Онај који је у вечно наручју Очевом, Светлост од Светлости,Бог истинити од Бога истинитог – Јединородни Син Божији. У Њему је Отац извелеода створи свет и у Њему су смислови и циљеви нашег постојања, промисли Божије онама – наши логоси у Свелогосу, наше врлине у Свеврлини, воље Очеве о нама уСвевољеном Сину Његовом. И то је тај „Савет Божији“ који претходи стварању,Савет свецеле Свете Тројице – воља Очева да створи свет, благовољењем Синасвога и благодејствовањем Духа Светога. Но, ни свет не остаје пасиван у акту Божијегстварања. Како је Бог слободан да из љубави створи свет, тако је и свет призванда слободно на ту љубав одговори. Зато слободни Бог ствара слободног човека –„по лику Божијем“. Шта то човека чини да буде „по лику Божијем“? У ово малоречи открива нам се тајна човековог бића. Много је тога што човек имазаједничког са осталом створеном природом. Заправо, човек садржи створенуприроду у себи. Свети Максим би рекао да је човек „микрокосмос“. Ипак, човеккао биће има нешто што га издваја од остале створене природе и што га чинииконом Божијом. Међу многим особинама својственим човеку, које Свети Оцинаводе, најпомињаније су: разум, самовласност и слобода. Оно око чега су Оциједногласни јесте да је слобода та која човека чини да буде „по лику Божијем“.И животиње, како то савремена научна истраживања показују, имају инстинкте,осећаје, памћење чак и разум. Додуше, на нижем нивоу од човека, али ипак, некеживотиње поседују одређени ступањ разумности (шимпанзе и делфини, на пример).Но, само је човек слободан. Слобода, као лик Божији у човеку, чини да људинису, попут животиња, само примерци своје врсте, са којом деле заједничкуприроду. Слобода артикулише начин нашег постојања, иконичан са Божијим начиномпостојања – онако како нам је то откривено кроз јеванђеоске речи Сина Божијег.Дајући човеку да буде „по лику Божијем“, Бог нам је даровао да постојимо каоличности. Човек је биће заједнице. Бити личност значи градити јединствени инепоновљиви идентитет у односу са другим људима, са другим личностима.Иконично, баш као што Отац и Син и Свети Дух граде своје личносне идентитете умеђусобним односима. Отац је, тако, незамислив без Сина и Духа Светога. И Синје незамислив без Оца и Духа Светога. И Дух Свети је незамислив без Оца и Сина.Свети Григорије Богослов каже: „Ако је Један, онда су Тројица.“ Исто тако је ичовекова личност незамислива без сплета односа са другим личностима, саближњима. У том међусобном саодношењу постоје наши идентитети, наше личности.Без тога били бисмо само једнаки примерци своје врсте, безимене индивидуе. Тајдар слободног личносног постојања јесте оно „по лику Божијем“. Тај дар нам недаје само могућност да слободно изграђујемо односе са својим ближњима, већ намдаје могућност да уђемо и у личносно познање Бога, да одговоримо на Божијипризив, на ону превечну вољу Божију о нама. То је, пак, тајна нашег смислапостојања коју нам разоткрива оно „по подобију Нашем“ (Божијем). Лик Божији намје дарован а на подобије смо призвани да се према њему слободно одредимо. Затоје наш живот и живот света, са нама и у нама, покрет ка Смислу, покрет ка Циљу.Тај Циљ је, како смо видели, воља Божија о нама, наши логоси у Логосу Божијем.Призвани смо на уподобљење тим логосима, на остварење себе сагласно вољиБожијој – на оставрење свог истинског, бесмртног личносног идентитета. Једномречју, призвани смо на обожење. Призив на уподобљење властитом логосу, досезањеоног „по подобију“, иако се односи на призив појединачном човеку, никако незначи индивидуални, самачки пут ка остварењу Циља. Као што су многи превечни логосио нама обједињени једним Логосом и јесу у једном Логосу, ваља нам да сеобједињени и крећемо ка својим логосима, крећући са ка Свелогосу. Јер, као штосу превечни наши логоси, воље Божије о нама, возглављене у Логосу, у СинуБожијем, тако треба да се и ми у Њему крећемо и да се, на крају покрета нешег,на крају историје, вечно возглавимо Њиме. Тако, наш покрет и наше у Христувозглављење доводе се у нераскидиву везу и међузависност. Нити возглављења бивабез покрета, нити, пак, покрет без возглављења у Христу има смисла. Но, штапредставља возглављење у Христу, а шта покрет ка том возглављењу? Возглављење уХристу значи сједињење свега створеног са нествореним. Представља сједињењељудске, а кроз људску и свеукупне створене природе, са божанском природом, какоби се створеној природи даровало оно што она сама по себи нема – бесмртност,вечно постојање. У Личности Сина Божијег су две природе, божанска и људска,сједињене несливено и нераздељиво. Тако, у Христу се створеној природи недарује само биће, само почетак постојања, већ и вечнобиће – обожење иобесмрћење. Из тог разлога се Син Божији и оваплотио – „да се човек освештаљудском природом Бога“, каже Свети Григорије Богослов. Христос је „хлеб којисиђе са неба“, зато „да који од њега једе не умре“ (Јн 6, 50). И, ево, танебеска храна, та људска природа Бога, Тело и Крв Христова, стоји на ЧаснојТрпези. И позив нам је упућен да „са страхом Божијим, вером и љубављуприступимо“, да у своје тело и крв примимо Тело и Крв Његову, да окусимоИсточника бесмртности и да, тако,пребивајући у Њему и Он у нама (Јн 6, 56), будемо и ми заједничари бесмртногСиновства Његовог. На тај се начин испуњава онај „Савет Божији“, она превечнавоља Бога Оца да свет буде створен и да постоји вечно, сједињен са својимТворцем несливено и нераздељиво. То је Божији план, Божији Савет, пре постањасвета, откривен нама кроз Весника (=Ангела) тог Савета, кога је Отац послаосвету – кроз оваплоћеног Сина Божијег, Господа нашег Исуса Христа. Ово је, дакле, значење возглављења свегаствореног у Христу. Ово возглављење у Христу ће бити свеопште и коначно накрају времена и векова о Другом доласку Његовом. И читаво човечанство, одпочетка до краја историје, креће се ка том коначном Циљу. Но, та наша кончинаприсутна је, дејством Духа Светога који је оприсутњава, сада и овде – у Цркви,на Светој Литургији. Већ сада ми имамо залог и икону те будуће бесмрности иДуха Утешитеља, као утеху и охрабрење да нисмо остављени смрти и пропадљивости.Ка том нашем Циљу, који нам се Црквом и у Цркви показује, ми се крећемо. Тајпокрет је покрет наше воље ка превечном призиву који нам је упућен – науподобљење Божијој вољи о нама. Ту нам истину открива оно „по подобију“.Знајући то, наш живот треба да постане покрет ка нашим логосима уЛогосу-Свелогосу, наше хитање ка истини нашег постојања у Истини-Свеистини.Тако, она прва истина која је возглављење свега створеног у Сину Божијем,освећење наше људском природом Бога, бива доведена у везу са нашим вољнимпокретом ка тој истини. Тај наш покрет ка сједињењу са Господом, причешћемТелом и Крвљу Његовом, постаје етос нашег живота. Потпуно и достојно сједињењеса Господом бива када се пришећујемо Телом и Крвљу Његовом али истовремено и салогосом нашим у Њему. Јер, ако смо заједничари Тела и Крви Господње, ваља дабудемо и заједничари воље Његове. Да свеи у свему једно са Њим будемо (Јн 17, 21). Ово хришћанску етику чининеодвојивом од онтологије. Хришћанска етика, тако, превазилази испразнипијетизам и моралисање и постаје начин постојања – добробиће. Хришћанске етичкенорме нису нестабилне људске норме обичајног понашања већ логоси Божији, вољеБожије о нама – истина нашег постојања. Хришћанске врлине јесу живљење у складуса тим логосима – причешће и уподобљење воље наше вољи Божијој. Зато је етосхришћанског живота подвиг. Ова наша српска реч и крије тај хришћански смисаоподвига. Реч „подвиг“ у свом корену садржи реч „кретање“ (по-двиг=по-крет). Уцрквенословенском језику реч „двигнути“ значи кренути, дигнути се, а „движение“значи кретање, мицање, померање. Ова реч је еквивалент грчкој речи „кинисис“,коју Свети Максим Исповедник често користи да њоме означи људску историју каопокрет ка Циљу и Смислу саме историје – ка коначном возглављењу свега створеногу Сину Божијем. То кретање је заправо хришаћнски подвиг, као труд да човекупозна свој логос постојања и да живи у складу са њим. Тако, причешће изаједничарење у Истини будућег Века бива двоједно – причешће вољи Господњој ипричешће Телу и Крви Његовој. Хришћански подвиг и Евхаристија постајунеодвојиви једно од другог, једно другом дајући смисао. То је хришћанскаонтолошка етика, која етику чува од пијетистичког морализма, а онтологију одлицемерног утопизма. Александар Милојков Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Јаков. Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Mislim da je suština u Isusu. Znate da stalno ponavljamo neke grehe koje ispovedamo iznova i iznova. Zašto? Da li smo mi zaista tako jadni da padamo svaki čas i da nas ni te blage ili tvrde reči ne mogu uspraviti. Stvar je u tome što mi sami se naprežemo i uspevamo, ali da to uglavnom radimo bez Isusa. A bez njega ništa ne možemo. I zbog toga nam se sve vraća. Kaže recimo starac Kleopa "Smrt, Smrt, Smrt" i mi se prenemo i shvatimo koliko smo mali i kako život brzo prođe i da moramo da se ispravimo sada. SADA. Ispravimo se i opet padnemo. Zašto? Zato što nismo Isusa pozvali u pomoć, ili smo svojim snagama uspeli, a to bez Isusa vrlo kratko traje. Ili kaže recimo neki "blagi" otac: "Opraštaj svima, sve voli, budi strpljiv i trpi. Niko nije kriv do satane" I odna se mi raznežimo i volimo ceo svet, dok nas neki bata ne ošamari pa ga onda mrzimo u mislima i kopamo mu jamu. I opet zato što nismo sa Isusom. Nego što smo svojim naporom to činili. Tako da i tvrda i blaga reč ništa su ako nema Isusa. Ako ima Isusa, kojeg stalno treba da prizivamo, onda i tvrda i blaga reč su samo smernice, po kojma je lako ići, jer teret na tom putu nosi sa nama sam Bog, a onda je tu i ljubav naravno. DYNABLASTER, Милан Б, Јадранка-Дервента and 4 осталих је реаговао/ла на ово 7 Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
feeble Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Znate da stalno ponavljamo neke grehe koje ispovedamo iznova i iznova. Zašto? Само на ово да додам да сам слушао некидан једног попа на Слово Љубве који рече да не би требали исповедати грехе које понављамо, све док се не решимо истих. Шта рећи Слово Љубве Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Јаков. Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Da je se popa rešio svih tih grehova, pa priča iz svog iskustva Милан Б, Срђан Шијакињић, Sara" and 2 осталих је реаговао/ла на ово 5 Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Mironosica Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 Ili kaže recimo neki "blagi" otac: "Opraštaj svima, sve voli, budi strpljiv i trpi. Niko nije kriv do satane" I odna se mi raznežimo i volimo ceo svet, dok nas neki bata ne ošamari pa ga onda mrzimo u mislima i kopamo mu jamu. I opet zato što nismo sa Isusom. Nego što smo svojim naporom to činili. taj blagi otac će da nas nauči da ne mrzimo i da opraštamo a ovi koji idu djonom i bez sluha prave od nas mrzoljude Срђан Шијакињић and Sara" је реаговао/ла на ово 2 није битно ко сам ја, већ ко си ти ! Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
DYNABLASTER Написано Јануар 27, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 27, 2013 http://youtu.be/Df-W89pQ7cg?t=1h14m2s Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija. cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo." Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Batman Написано Јануар 28, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 28, 2013 Popa je to reko jer ga mrzi da sluša duže ispovesti Sara" је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Анастасија Написано Јануар 28, 2013 Пријави Подели Написано Јануар 28, 2013 Pretpostavljam da spadam u onu grupu " pink pravoslavaca", iako se ne držim devize " lako ćemo".Smatram da čovek treba da bude strog prema sebi ali izuzetno blag prema drugima, odmeren i promišljen,da ima jako puno razumevanja za tuđe slabosti,jer je svestan svojih,možda još mnogo gorih i težih.Trudim se toga da se držim iz jednog sasvim jednostavnog razloga, u ovom svetu gde se ljudi sve češće i šešće jedni drugima obraćaju grubo i sa nepoštovanjem, gde su lepa reč i ljubaznost postali toliko retki,da većina i ne zna kako to zvuči,blagost i strpljenje imaju mnogo veći efekat, možda ne odmah ali vremenom uglavnom da. Jedino mi Niši nedostaje, on je pink pravoslavac za primer Драшко and Милан Б је реаговао/ла на ово 2 “There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.” Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Deki992 Написано Јун 10, 2013 Пријави Подели Написано Јун 10, 2013 Slusao sam profesora Jerotica koji je pominjao tri tipa licnosti,u ovom kontekstu..Neko ko je strog prema sebi i prema drugima,zatim neko ko je strog prema drugima i blag prema sebi i neko ko je prema drugima blag a prema sebi strog,to je valjda najhriscanskija osobina od ove tri. E sad,mene me zanima kakav je stav o onima koji su blagi i prema sebi i prema drugima,oni flegmaticni u narodu cesto nazivani "kul" tipovi,ima i takvih a nisu spomenuti? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sara" Написано Јун 10, 2013 Пријави Подели Написано Јун 10, 2013 mora biti da sam ja pink zilot greengrin sve je to lepo,Bog je ljubav,milostiv je i prašta ali saberi se čoveče! ne možeš služiti suprotnim stranama. treba opomenuti i drugog i sebe treba oprostiti i drugom i sebi nema tu ljubavi ako daješ podršku nekome ko je ogrezao u grehu kao što je nema i ako se gnušaš od njega ova gvozdena farisejština to su sadomazohisti koji sto posto nalaze neko bolesno zadovoljstvo u ideji da će neko kazniti i njih i druge greengrin a ovii pink, oni su makar simpatičniji,mada reklo bi se,nezaintresovani,u fazonu,sve će Bog da odradi. kad ti je Isus u srcu greh beži odatle,i malo po malo,život se ispravlja i ide pravim tokom slažem se s Vladom,Isus je odgovor na sve Биљана је реаговао/ла на ово 1 I can't go back to yesterday because I was a different person then. Alice in Wonderland Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sara" Написано Јун 10, 2013 Пријави Подели Написано Јун 10, 2013 Slusao sam profesora Jerotica koji je pominjao tri tipa licnosti,u ovom kontekstu..Neko ko je strog prema sebi i prema drugima,zatim neko ko je strog prema drugima i blag prema sebi i neko ko je prema drugima blag a prema sebi strog,to je valjda najhriscanskija osobina od ove tri. E sad,mene me zanima kakav je stav o onima koji su blagi i prema sebi i prema drugima,oni flegmaticni u narodu cesto nazivani "kul" tipovi,ima i takvih a nisu spomenuti? he,he, to su ti oni što imaju spore reflekse,pa dok odreaguju ispadne da su kul Deki992 је реаговао/ла на ово 1 I can't go back to yesterday because I was a different person then. Alice in Wonderland Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука