Jump to content

Сме ли Црква бити српска?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Да, материјални.

наравно, као што у дијаспори имамо еклисиолошки проблем, ал га нико не решава како не би губио територију самим тим вернике а самим тим и новац.

Можда ово нису кључни разлози али су један од разлога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нашао сам сличну тему из 2012 , спојио сам их. 

Можете читати од почетка, вреди :)

 

Осим што ниси написао да jе тема одакле ја учествујем носила наслов:

 

"Sta mislite vi,treba li se Crkva nasa nazivati “Srpskom pravoslavnom crkvom“ ili “Pećkom patrijaršijom“ ??" члан@Cico

 

Пре свега мени није исто значење "шта мислите" и " сме ли се звати" а не како је написано "сме ли бити"

 

Наравно да се сме звати српска. А што не би смела?

 

Које глупо питање "сме ли бити".

 

Ајде здраво!

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Сме ли Црква бити српска?

Бог није створио људе као мноштво безимених, него ствара сваког човека понаособ као непоновљиву личност. Сваки човек je појединац сa властитом свешћу, с личним именом, и - ако баш хоћете - властитим нигде у космосу поновљивим геномом (ДНК).

Човек је, дакле, сасвим одређени појединац, затим као битно друштвено биће члан своје породице, свога народа и велике породице човечанства. Заједништво с другима не постиже се негирањем различности, него рушењем ограда и предрасуда.

Као што због јединства народа у националној заједници не укидамо локалне обичаје, фолклор, песме, специфична јела и слично, тако ни због јединства људскога рода не укидамо богатства културних разлика која означaвају различите народе. Било би то просто нехумано. Као што сваки човек има право на своје лице, на властиту физиономију и властити стил, тако и сваки народ има право на свој идентитет. Нигде не постоји општи човек, него је сваки појединац човек на свој начин. Ко човеку негира посебне особине које чине његов идентитет, повређује његову посебност, чини га непрепознатљивим. Бити Србин значи бити човек на српски начин.

Црква се у сваки народ, у сваку културну баштину мора инкултурирати, изразити се изразима својственим тој баштини. Тако она у сваком народу постаје његова властита, а не увозна. Христијанизација онда није духовни колонијализам него прихватање, клијање и раст семена Богом откривене вере на сасвим одређеном национално-културном тлу. Брисати ознаке идентитета значи припремати народ да буде не само политички него и духовно колонизован, подјармљен од оних који су јачи. Стога брига Православне Цркве за очување националних идентитета, у овом случају српскога, није ништа друго него њена брига за човека на свим нивоима његове егзистенције, његове посебности. Што је народ мањи и угроженији, то му је таква брига потребнија.

Велико заједништво свега човечанства, које се у правом смислу означава као глобализација, не сме се постизати асимилацијом него интеграцијом. Различност цвећа и дрвећа не разбија јединственост парка него га обогаћује и осмишљава.

____________________________________________________________

П.С. Сви који буду критиковали текст покајаће се. Сви који буду лајковали текст покајаће се.

Ко се не покаје тај се имао рашта и родити.

 

У односу на наслов теме facenew22222222

 

Извињавам се, пожурила сам са закључком.

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта означава народна црква? Означава једну самосталну црквену организацију, са својом централном влашћу из народа и у народу; са народним свештенством, народним језиком и народним обичајним изразом своје вере. На супрот таквој народној цркви стоји ненародна или интернационална црква, са централом изван народа, са свештенством одасвуда, са језиком туђим и са уједначеним, униформисаним, изразом своје вере. Шта је природније и корисније? Несумњиво народна црква. Она има своје оправдање у Јеванђељу. Сам Спаситељ је заповедио апостолима Својим: идите и научите све народе. (Мат. 28, 19) Тим речима Он је признао народе као природне јединице Своје васељенске цркве. И кад је послао Духа Свог Светог на апостоле, апостоли су почели говорити разним језицима; не, дакле, само јеврејским, или латинским, или грчким, него језицима свију народа: Парћана и Миђана и Египћана и Римљана и Арапа и свих осталих. И кад су апостоли постављали старешине црквене у једном народу они су се трудили да их узимају из тог самог народа.

 

Отуда је Савина народна црква јеванђелска и апостолска. Такву народну цркву желео је од увек сваки хришћански народ под сунцем. Но ни до данашњег дана многи хришћански народи нису успели да имају своју самосталну народну цркву, са централном влашћу унутра у својој земљи, са свештенством својим, и са језиком својим народним. А Свети Сава је придобио ту драгоцену тековину пре седам векова. Црквени центар за србски народ, дотле далеко у Цариграду, створен је у Жичи; грчке епископе и свештенике заменили су епископи и свештеници Срби; грчки језик уступио је место србском језику.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Na to sam i misilio, na njihovu prisutnost i zato sam napisao da imaju svoju hijerarhiju jer nisu dijelom pravoslavne Crkve u Českim zemljama i na Slovensku i direktno su podložni Moskovskom patrijarhatu a njihovi vjernici koliko ja znam uvijek gdje mogu ide u ruske a ne u češke pravoslavne kostele, hramove i zovu svoje ruske sveštenike na svoje liturgije i obrede tj. daju im prednost pred češkim. A njihovi klirici su zaregistrovani na ambasadi. Šta je sad na tom tu toliko pogrešno? A takodjer i Ukrajince koji se smatraju pravoslavcima, nisu grkokatolicima, dakle ne pripadaju ni nama,  ali ne pripadaju ni PC Českih zemalja i na Slovensku niti njima hodaju na liturgije već imaju svoje sveštenike i svoje crkve, većinom pronajate, iznajmljene. I šta je sad na tom toliko tu pogrešno i mimo? Crkva jer dakle njihova, pravoslavna je, ukrajinska je, oni je tako nazivaju a da li je kanonska i priznata to je njihov problem, nije valjda moj? Samo sam prikazao situaciju kakva je Češkoj, inače najviše je ovdje Ukrajinaca, oni su prvi po brojnosti imigranata u Češkoj, njih i Vijetnamaca, to i sam znaš. Oni tu žive godinama a Rusi nam većinom dolaze samo kao turisti. Našao sam podatak da Ukrajinci čine 46% svih imigranata u Češkoj.

http://czech.ruvr.ru/2013_01_13/V-Praze-se-objevil-jeste-jeden-pravoslavny-chram/

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rusk%C3%A1_pravoslavn%C3%A1_c%C3%ADrkev

Ма, да не схватиш да те нешто нападам - само сам мало (зарад неупућених) изоштрио твој коментар. Дакле, једина канонска Црква у Чешкој и Словачкој je Pravoslavná církev v českých zemích a na Slovensku, док РПЦ има подворје (уз сагласност већ наведене аутокефалне Цркве) и капелу у амбасади. Поред тога не постоји, нити може постојати друга канонска Црква (сем уз сагласност локалне Цркве). Украјинци заиста јесу најбројнији имигранти и велики број њих је православан. Уколико постоји неко молитвено место филаретовске неканонске групације, то је потпуно нелегално како са црквене, тако и са државне стране. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ма, да не схватиш да те нешто нападам - само сам мало (зарад неупућених) изоштрио твој коментар. Дакле, једина канонска Црква у Чешкој и Словачкој je Pravoslavná církev v českých zemích a na Slovensku, док РПЦ има подворје (уз сагласност већ наведене аутокефалне Цркве) и капелу у амбасади. Поред тога не постоји, нити може постојати друга канонска Црква (сем уз сагласност локалне Цркве). Украјинци заиста јесу најбројнији имигранти и велики број њих је православан. Уколико постоји неко молитвено место филаретовске неканонске групације, то је потпуно нелегално како са црквене, тако и са државне стране. 

 

Nisi uopšte razumio šta je tamo bilo napisano, stvarno ja moram to crtat. Taj opis u par riječi ili rečenica ne pretenduje biti doktorskom radnjom na temu kanonskih i nekanonskih zaregistrovanih i nezaregistrovanih pravoslavnih crkvi na teritoriju Češke Republike. Tamo sam samo jednostavno napisao ovo što može poslužiti svakom normalnom i običnom čovjeku i turisti recimo kao tačan opis faktičke situacije na terenu.

 

Pa ovdje u Češkoj se Pravoslavna Crkva zove:

Pravoslavná církev v českých zemích a na Slovensku.

Tim sam napisao da se ta ovdje najveća a u isto vrijeme

kanonski priznata Pravoslavna Crkva zove tim i tim imenom,

ali ispravan naziv prema registraciji ipak nije ovaj najduži:

Pravoslavná církev v českých zemích a na Slovensku

već posebno za svaku državu Česko i Slovensko je partikularan:

Pravoslavná církev v českých zemích v Česku a

Pravoslavná církev na Slovensku - na Slovensku

 

Tamo su Česi, Slovaci, Rusini itd. ali na primjer

A ovim sam opisao njen multietnicitet ali i izuzetke

faktički prisutne na terenu ne ulazeći u širu analizu

crkvenokanonskih odnosa i registracijskih statusa:

Rusi, Ukrajinci imaju ovdje svoje Crkve i hijerarhiju:

jednostavno sam napisao da te dvije nacije svaka

na svoj način i iz svojih razloga ne participira na toj

Crkvi već su organizovani drugačije i drže se stranom

jer gdje god su to u mogućnosti organizuju svoje liturgije.

Imaju de facto svoj klir i bogoslužbena mjesta: hramove.

 

Inače prema evidenciji ministarstva kulture su u Češkoj

zaregistrovane dvije pravoslavne Crkve, obe kanonske:

1. Pravoslavná církev v českých zemích

2. Ruská pravoslavná církev, podvorje patriarchy

moskevského a celé Rusi v České republice

 

A još dvije crkve s atributom pravoslavni/ortodoxni

imaju podané návrhy, prijedloge za registraciju a 

one su još u toku, još su nedokončene, rješavaju se:

1. Česká pravoslavná církev

2. Česká ortodoxní církev

 

Za državnu registraciju je kanoničnost irelevantan pojam

i nije uslovom registracije, niti je neko može opovrgnut s tim

da je neka od crkvi kanonična a ta druga nije, država u ta

teološka i eklisiološka pitanja ne ulazi i ne bavi se njima uopšte.

Registracija se dobiva nakon što su ispunjeni bili formalni uslovi

navedeni u zakonu: da se pravilima, ustavom crkve ne krše recimo

ljudska prava i postojeći zakoni ČR, ako hoće dobivati dotacije i imati

neka posebna prava, duhovna lica u vojsci, vjeronauki u školama i sl.

ondau drugom stadiju registracije moraju imati najmanje 10.000 članova itd.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Dopunjeno:

 

Za državnu registraciju je kanoničnost irelevantan pojam

i nije uslovom registracije, niti je neko može opovrgnut s tim

da je neka od crkvi kanonična a ta druga nije, država u ta

teološka i eklisiološka pitanja ne ulazi i ne bavi se njima uopšte.

Registracija se dobiva nakon što su ispunjeni bili formalni uslovi

navedeni u zakonu a koji su za sve kandidate isti: da imaju adresu

sjedišta te svoje crkve i zakonske zastupce, da se pravilima, ustavom

crkve ne krše recimo ljudska prava i postojeći ustav i zakoni ČR.

Ako hoće u budućnosti dobivati dotacije i imati neka posebna prava,

duhovna lica u vojsci, vjeronauk u školama i sl.onda u drugom stadiju ili kolu

registracije moraju imati potpisima dokazano najmanje 10.000 članova itd.

Državu ničija teologija, kanoničnost a ni eklisiologija uopšte ne zanima.

Ovo vrijedi u Češkoj Republici jer je dio odgovora Horatiu koji se tiče Češke.

Zaboravio sam dat taj link na evidenciju registrovanih crkvu u Češkoj Republici:

http://www.mkcr.cz/cz/cirkve-a-nabozenske-spolecnosti/registrace-a-evidence/data-registrace-cirkvi-a-nabozenskych-spolecnosti-a-svazu-cirkvi-a-nabozenskych-spolecnosti-11263/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

I možda je još vrijedno pažnje spomenuti da je u Češkoj Republici

zaregistrovana takodjer i "Arménská apoštolská pravoslavná církev":

http://zpravy.idnes.cz/registraci-statu-ziskala-cirkev-armenu-fck-/domaci.aspx?c=A130422_111959_domaci_jj

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Црква се у сваки народ, у сваку културну баштину мора инкултурирати, изразити се изразима својственим тој баштини. Тако она у сваком народу постаје његова властита, а не увозна. Христијанизација онда није духовни колонијализам него прихватање, клијање и раст семена Богом откривене вере на сасвим одређеном национално-културном тлу. Брисати ознаке идентитета значи припремати народ да буде не само политички него и духовно колонизован, подјармљен од оних који су јачи. Стога брига Православне Цркве за очување националних идентитета, у овом случају српскога, није ништа друго него њена брига за човека на свим нивоима његове егзистенције, његове посебности. Што је народ мањи и угроженији, то му је таква брига потребнија.

 

Odlično. 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ма немој рећи. Ако су Црква народи, и у Цркви имаш и Србе, и Мађаре и Македонце и Јужно Африканце и Колумбијце и Американце, због чега би таква Црква имала епитет Српска?

Sedi 1.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

Ja to svo vreme pričam. Smeta im reč srpska jer nisu Srbi.

 

A došli u SPC da se mole istom Bogu?

 

Sve vreme Liturgija u SPC se završava,da ljudi kao krunu Liturgije umesto Svetog Pričešća, dolaze do dveri i glasno izgovaraju živela Srbija,živeo jedini narod na svetu Srpski!

  • Волим 1

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...