Jump to content

Раскол је једини узрок екуменизма

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 24. 6. 2014. at 13:33, Milan Nikolic рече

@@Александар Милојков,

 

Сећаш се старог Бориса и сада Бистрика. То је оно учење о ''надсуштаственој суштини божанства''.

 

Које бре учење, па, то је дословна квалификација која се протеже у православном богословском предању од Светог Дионисија Ареопагита, преко Светог Григорија Паламе, па, до дана данашњег. То што Ти ниси томе научен, Твој је бре проблем. Немој инсинуацијама да тролујеш тему.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:33, Ђорђе Р рече
Колико је мени познато, сви разговори су стали. Пре свега са РКЦ, а колико знам са протестантима одавно већ нема неких разговора. О томе је причао и наш патријарх.   Колико је мени познато, тренутно је екуменизам разговор на нивоу испијања кафа.

 

Небитно у каквој су фази раговори. Поента је да екуменизам није синкретизам (да се меша све и свашта), како га Бистрик представља. Јединства ће бити ако дође до суштинског сједињења у вери. Против таквог екуменизма не сме бити нико ко себе сматра за хришћанина.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:47, Bistrik рече

Они брате нису хришћани. Свакако да желим да то заиста постану. Али они то неће. Они би да их признамо за хришћане, мада не прихватају истински Христа и Његово јеванђеље.

 

ОК, нека буде да нису хришћани.

 

Ако желиш да постану хришћани - како мислиш да се то догоди ако не разговарамо са њима?

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:50, Bistrik рече

Које бре учење, па, то је дословна квалификација која се протеже у православном богословском предању од Светог Дионисија Ареопагита, преко Светог Григорија Паламе, па, до дана данашњег. То што Ти ниси томе научен, Твој је бре проблем. Немој инсинуацијама да тролујеш тему.

 

Takav pojam o ''nadsuštastvenoj suštini božanstva'' nema nigde na vaseljeni. Ima samo kod tebe. :)

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:52, Grizzly Adams рече

ОК, нека буде да нису хришћани.

 

Ако желиш да постану хришћани - како мислиш да се то догоди ако не разговарамо са њима?

Човека јеретика после првог и другог саветовања избегавај.

А ако њих не послуша, кажи Цркви; па ако не послуша ни Цркву, нека ти буде као многобожац и цариник.

... што све ствара више препирања него Божији поредак који се у вери остварује.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:52, Александар Милојков рече

Небитно у каквој су фази раговори. Поента је да екуменизам није синкретизам (да се меша све и свашта), како га Бистрик представља. Јединства ће бити ако дође до суштинског сједињења у вери. Против таквог екуменизма не сме бити нико ко себе сматра за хришћанина.

 

Ако је такво јединство циљ, процес се не би називао екуменским дијалогом или екуменизмом, којим се појмовима управо имплицира непотпуност, нецеловитост и невасељенскост Православне Цркве.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:56, Milan Nikolic рече

Takav pojam o ''nadsuštastvenoj suštini božanstva'' nema nigde na vaseljeni. Ima samo kod tebe. :)

 

Када то говоре, Оци мисле да је Бог изнад творевине, односно изнад њеног суштаства. Односно, суштина Божија није суштина света.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:59, Bistrik рече

Ако је такво јединство циљ, процес се не би називао екуменским дијалогом или екуменизмом, којим се појмовима управо имплицира непотпуност, нецеловитост и невасељенскост Православне Цркве.

 

Ајде молим те не лупај више глупости.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:59, Александар Милојков рече

Када то говоре, Оци мисле да је Бог изнад творевине, односно изнад њеног суштаства. Односно, суштина Божија није суштина света.

 

Управо тако.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 6:56, Bistrik рече

Блаболиѕам кажеш. Хмм, мора да је нека древна јерес у питању! :cheesy3:

 

Da, nazvao sam to SAMO u tvojem slučaju blabolizam. Blabolit znači lupetat, kad čovjek rekne nešto a nema pojma šta je rekao. Zato ti ne kažem da si jeretik jer da bi bio jeretik morao bi tu jeres svjesno ispovijedat. Pošto si ti k njoj prišao sasvim slučajno (ili možda ne tako slučajno, u krugovima zilota, svejedno da li katoličkih ili pravoslavnih to je dosta raširena jeres naročito u sredinama gdje zilotizam preraste u katarstvo) ja to onda nazivam blabolizmom kao što je to očigledno u tvojem slučaju. Izrekao si nešto što ni ne znaš šta znači.  A ustvari je to manihejski dualizam najvjerovatnije u toj nešto novijoj katarskoj formi a nama svima poznatoj pod našim autohtonim nazivom kao bogumilskoj jeresi koja je nekad bila vrlo popularna, raširena i poznata na cijelom istočnom Balkanu pod tim istim imenom. Vratimo se tvojoj tvrdnji a pročitaj je nekoliko puta:

 

Ovo je neispravni nauk o slici Božijoj, u odredjenom pogledu uz ispunjenje svih ostalih nužnih i potrebnih preduslova i okolnosti k ispovijedanju jeresi može biti i jeretički. Jeres prije svega moraš ispovijedati svjesno da bi to bila jeres.

 

Све које си навео изузев православних, носе слику Божју у себи истим начином као и ђаво, као створења.

 

Ovo je ispravni nauk o slici Božijoj - Imago Dei

 

Slika posvećuje

 

Govor o ljudskom dostojanstvu ističe zahtjev bezuvjetnosti (svakom ljudskom biću bezuvjetno pripada dostojanstvo) i neusporedivosti (dostojanstvo nije količina koja se mjeri te se stoga ne može razlikovati pojedince koji bi imali više dostojanstva od onih koji bi ga imali manje). Želi li se posredovanjem pojma slike utemeljiti ljudsko dostojanstvo, postavlja se pitanje mogu li se ta dva zahtjeva zasnivati na tom pojmu. Ako pojam slike izriče čovjeka, mora izricati čitavog čovjeka. Izriče li čitavog čovjeka, mora biti u skladu s onim što donosi biblijsko izvješće. Slika je nazočna i usred ranjene i ponižene ljudske naravi, koja više skriva negoli otkriva ono čega je nositeljica. Za tu slika, danu u stvaralačkom činu, mora se reći da je obnovljena u Kristovu spasiteljskom i ozdraviteljskom činu, i mora se je trajno promatrati u eshatološkom obzorju gdje će zasjati u slavi preobraženja.

 

U slici Božijoj sadržan je princip Božijeg stvaranja i on ne može biti ničim iskrivljen a ni promjenjen čak ni pripadnosti kao što ti reče pravoslavlju ili nepravoslavlju. S druge strane može ta slika Božija biti "zamagljena" čovjekovim grješnim mišljenjem i djelovanjem a to jednako i kod pravoslavnih i nepravoslavnih. Pravoslavac koji ubije čovjeka je s tog gledišta Božije pravde apsolutno na istom kao i taj nepravoslavac koji ubije čovjeka a ubijeni nepravoslavac je pred Bogom jednakom žrtvom kao i ubijeni pravoslavac. A u tom što si ti rekao sadržana je albigenska zabluda katarstva koje je ljude dijelila na čiste, savršene i nesavršene ili kao kod bogumila na krstjane i mrsne ljude. A te nesavršene što je najvažnije poistovjetila sa djavlima i proglašavala da nikakve mogućnosti na spasenje nemaju.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 6. 2014. at 13:57, Tristatri рече

Човека јеретика после првог и другог саветовања избегавај.

А ако њих не послуша, кажи Цркви; па ако не послуша ни Цркву, нека ти буде као многобожац и цариник.

... што све ствара више препирања него Божији поредак који се у вери остварује.

 

А зашто је онда исти тај Павле "сваке суботе" ишао у синагоге да се "расправља" са Јеврејима? Зашто је ишао на Аеропаг да се расправља са Атињанима? И на још стотине места...

 

Или је он контрадикторан или ти тај његов цитат ниси најбоље разумео. Ја не верујем да је контрадикторан.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...