Jump to content

Ко сме да уђе или ко би требао да буде у олтару

Оцени ову тему


Препоручена порука

Брат feeble ме је ставио у размишљање о овој теми, пошто је била слика на теми

https://www.pouke.org/forum/topic/19971-православна-слика-дана/?p=1091924

где су и мушкарци и жене били у олтару, па је feeble рекао да је то древни обичај. Никада се нисам сусрео са тим питањем, па сам се заинтересовао.

Прво што ми је пало на памет је да у требнику-"молитва породиљи у 40-ти дан", пише: Најзад га уноси у свети олтар-ако је мушко. Ако је женско носи га само до царских двери говорећи:...

 

Е сада ме занима ваше мишљење.

Да ли би у олтар требало (могле) да улазе жене?

Да ли би требали мушкарци који немају никакво задужење да улазе у олтар?

 

Знам да у неким женским манастирима игуманије имају благослов да улазе у олтар. Не знам да ли је то свугде обичај, пошто и нисам био свугде, а и нисам нешто размишљао о овој теми.

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Видим да се на интернету повела некаква полемика коју су покренули артемијевци преко својих сајтова око вл. Григорија, јер је за Васкрс пустио децу и мушку и женску да уђу у отар. КОлико сам приметио на сликама била је невероватна гужва и једини слободан простор је био у олтару. Има и оно: Пустите децу да долазе к Мени, јер је таквих Царство небеско".

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја сам на то наишао на једном сајту, не знам има ли право да се ставља линк :)

 

Тамо пише ово:

 

  Цитат

 

 

Епископ захумско-херцеговачки и приморски Григорије, од својих свештеника је захтевао да се у олтар најпре уведу деца (дечаци и девојчице), а потом и одрасли мирјани (и мушкарци и жене). Свештеници су буквално терали жене да уђу у олтар, што је било прилично непријатно и за једне и за друге, а Епископ их је лично причешћивао све, и децу и одрасле, унутар олтара између Часне трапезе и Горњег места. Збуњени и зачуђени свештеници су објашњавали још збуњенијем и зачуђенијем народу како је то што се чини иначе древни обичај у Грчкој – посебно да жене улазе у олтар!?
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 5. 2014. at 20:00, Petar034 рече

Видим да се на интернету повела некаква полемика коју су покренули артемијевци преко својих сајтова око вл. Григорија, јер је за Васкрс пустио децу и мушку и женску да уђу у отар. КОлико сам приметио на сликама била је невероватна гужва и једини слободан простор је био у олтару. Има и оно: Пустите децу да долазе к Мени, јер је таквих Царство небеско".

Наравно.

 

Није ми ово за саблажњавање, чак напротив, него ми је само тај детаљ дао повода за ову тему, пошто као што рекох нисам се тим питањем занимао.

Више ми је за саблажњавање када олтар буде препун, па се смеју, причају... него што је владика Григорије пустио ову дечицу.

Зато и мислим да би у олтару требали да буду само они који служе и који помажу при служби, а остали не (ово причам за службу, али не и за изузетке као што је овај).

Али ми је занимљиво да су нека питања у нашој Цркви недоречена, па се деси као што је и feeble навео текст о том догађају који је нашао на нету. Толико је Црква крута у неким стварима, а не жели да објасни или да се изјасни, па када неко уради овако нешто онда су сви у чуду. Али добро, да би се нешто увело ново или вратило старо, у почетку је и нормално ишчуђавање :)

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Па ево, артемијевци направише читаву буну од овога, такве гадости и клевете је тешко негде чути какве су уперили против вл. Григорија.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И одмах навели каноне. Па се опет враћамо на оно питање - да ли су канони превазиђени, треба ли да се поштују или не итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Е то је доводило и доводи у опасност многе ствари. И ко је тај ко одређује да ли је неки добар или није? Уопште нема сагласности око тога, а највише јер су им потребни да би могли да се оправдају у неким стварима, а када нису по вољи онда су ти застарели. А стварно има неких канона који су у тоталној супротности са садашњим временом. Надам се да ће се то решити на Свеправославном сабору.

А и дух канона мора да прати слово, јер без слова нема ни духа канона. Зато су неки канони писани у духу тог времена, па га је и слово пратило, али су зато неки канони искрено превазиђени, јер је тотално друго време.

  • Волим 1

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ko god ima potrebu ili zelju. Ako ne, onda je to plot.

 

Moje licno misljenje, koje ne mora biti u saglasnosti sa forumom Pouke.

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 5. 2014. at 20:47, verum est in beer рече

Е то је доводило и доводи у опасност многе ствари. И ко је тај ко одређује да ли је неки добар или није? Уопште нема сагласности око тога, а највише јер су им потребни да би могли да се оправдају у неким стварима, а када нису по вољи онда су ти застарели. А стварно има неких канона који су у тоталној супротности са садашњим временом. Надам се да ће се то решити на Свеправославном сабору.

А и дух канона мора да прати слово, јер без слова нема ни духа канона. Зато су неки канони писани у духу тог времена, па га је и слово пратило, али су зато неки канони искрено превазиђени, јер је тотално друго време.

Mislim da su vremena uvek ista. Nema izgovora.

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Канон 69. Петошестог Васељенског Сабора:

Нека је забрањено свакоме ко припада лаицима да улази унутар светог олтара. Ово, по древном предању, може бити допуштено само власти и царском достојанству када зажели да принесе дарове Творцу.“

Канон 19. Лаодикијског Сабора:

„…Само је свештеним лицима допуштено да улазе у Олтар и причешћују се тамо.“

Канон 44. Лаодикијског Сабора:

„Не приличи да жене улазе у олтар.“<<

 

Mada je za mene vece skrnavljenje to sto je godinama jedan Kacavenda sluzio oltaru

i paralelno radio isto to sto je radio nego ovo sa zenama i decom u oltaru

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 7. 5. 2014. at 10:58, Vasa L. рече

Канон 69. Петошестог Васељенског Сабора:

Нека је забрањено свакоме ко припада лаицима да улази унутар светог олтара. Ово, по древном предању, може бити допуштено само власти и царском достојанству када зажели да принесе дарове Творцу.“

Канон 19. Лаодикијског Сабора:

„…Само је свештеним лицима допуштено да улазе у Олтар и причешћују се тамо.“

Канон 44. Лаодикијског Сабора:

„Не приличи да жене улазе у олтар.“<<

 

Mada je za mene vece skrnavljenje to sto je godinama jedan Kacavenda sluzio oltaru

i paralelno radio isto to sto je radio nego ovo sa zenama i decom u oltaru

Канон 44. Лаодикијског Сабора:

„Не приличи да жене улазе у олтар.“

 

Е сада, да ли ово тумачити да може да уђе, али није препоручљиво или је тотално забрањено. Не знам како пише у оригиналу и чији је ово превод.

 

Тај један Качавенда је још увек владика Качавенда (умировљени), који није ни од једног суда осуђен. Како год мишљење имали о њему, на основу личног искуства или искуства у медијима, све што се каже против њега је чисто олајавање једног за сада "чистог" човека. То милион пута понављам. А кривца треба тражити у Цркви или у правосуђу, ако неко има неке сумње. А ако неко има доказе, дужан је да их достави надлежним органима. А и где су сада сви ти медији који су објављивали све то о њему? Што нису истерали до краја?

Не би волео да ова тема пређе у одбрану или напад владике Качавенде, али будимо реални. Јер на основу рекла казала, можемо 80% Цркве да осудимо.

  • Волим 1

orthodoxlighthouse

Душо моја, душо моја, устани, што спаваш; крај се приближава и ти ћеш се узнемирити; прени се, дакле, да те поштеди Христос Бог који је свуда и све испуњава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 9. 5. 2014. at 7:36, НиколајСвесрпски рече

Шта је ово? Шта ће оволико дјеце и чак дјевојчица у олтару? Код мене у Епархији Будимљанско-никшићкој шансе нема да би Владико нешто овако дозволио. Код нас у олтар само свештенство а од мирјана има само нас 3-4 који имамо благослов за улазак у олтар.  :.mislise.

Ако мене питаш, владика Григорије је човек од поверења. Нисам стручњак за литургику и историју Цркве али ето, владика је у овом случају благословио више људи да служе у олтару и не видим ту неки проблем. У сваком случају ово је тема везана за то. Прочитај претходне постове па ће ти можда бити јасније.

"Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31)

podviznickaslova.wordpress.com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 years later...
  On 6. 5. 2014. at 20:10, feeble рече

Ја сам на то наишао на једном сајту, не знам има ли право да се ставља линк :)

 

Тамо пише ово:

 

Expand  

Bas lep obicaj. Svaka cast vladiki  Grigoriju. 

Follow your bliss and the universe will open doors where there were only walls.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...