Jump to content

Перановић: Нисам намерно убио, цело друштво саучесник


Препоручена порука

Samo moramo da saznamo kako je do ubistva došlo, i da se podsetimo smrtnih slučajeva u bolnicama zbog greške lekara.

Alal ti vera kad mozes da poredis gresku, sa namernim udarcem metalnom sipkom u potiljak. Ista stvar potpuno...

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 825
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Ђаво однео шалу. Црква под хитно мора да преиспита свој однос и однос верног народа према науци и научним достигнућима, у супротном смо kaputt

Tti smatras salom njegovo sadisticko prebijanje bolesnika ? Sumnjiv mi je tvoj smisao za humor
Link to comment
Подели на овим сајтовима

A bilo bi lepo i da pogledamo topik od pre dve godine kada su nam srbovi pricali o popu Branislavu koji bukvalno spasava narkomane od smrti i kako do mlacenje nije nista strasno. Ko ce da odgovara sada za ovog idiota? Hocemo i ovaj slucaj da zataskamo? Zasto se ne promovisu pozitivni primeri umesto sto branimo raznorazne idiote?

Zelim mu dva narkomana za cimere sa sve metalnom sipkom u vlasnistvu; a i onome koji je dozvolio ovom neobrazovanom nasiliniku i lupezu da vodi jedan tako suptilan centar bez ikakvoh znanja iz medicine, psihologije a Bogami i teologije.

Mislim koja je to mrznja kada mozes ubiti coveka; koliko jako sa mrznjom zamahnes sa sipkom da nekog ubijes. Neka mu je Bog na pomoci.

Лепе речи си оче упутио своме брату у Христу,свештенослужитељу.

Не знам шта твоја супруга ради и све ми презвитере али знам да је његова са карциномом прала и кувала наркоманима.

Не знам,шокирана сам оваквим речником једног свештенослужитеља.Разумем да се не слажеш са методама,са његовим радом али овако именовати човека је страшно.

Иначе,он има два факултета,жена такође је факултетски образована.Ја се прва не слажем са многим поступцима оца Бранислава,али ме страшно погађа и овакво вређање човека.

Иначе,одговоран за његов рад,тренутно,је Епископ Лаврентије,па ви изволте на ту адресу се обратите.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jeste tragedija i žalosno ovo što se desilo.

Samo moramo da saznamo kako je do ubistva došlo, i da se podsetimo smrtnih slučajeva u bolnicama zbog greške lekara.Ni u bolnicama ljudi nisu poštedjeni nestručnosti i bezrazložne smrti.

Neka mu se presudi po zakonu. a Crkva da mu zabrani rad za sva vremena.

Ti bi malo da da ublazis ubistvo I malcice da skrenes temu na lekare . Perfidan nacin da stavis znak jednakosti lekara I sadiste.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта рећи. Крив је и онај ко му је дозволио да се и даље бави тим послом после Црне Реке. Туга и јад.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Колико се сећам, Црква се јавно и јасно оградила од "метода" који је користио дотични у оном центру "Црна река" и забранилиа рад. Нисам пратио даље, не знам откуд овај у тој кући код Лознице. Да ли је то неки "катакомбни" центар под патронатом монаха Артемија?

"Након небивалог скандала и опште саблазни због премлаћивања штићеника тзв. Духовно-рехабилитационог центра Црна Река и одлуке САСинода да поменути центар у коме су примењиване нехумане и нехришћанске методе угаси, а да против његовог управника Протојереја Бранислава Перановића покрене црквено-судски поступак, Епископ Артемије је само делимично уважио синодску одлуку, али је и на своју руку преиначио тако што је свештеника Б. Перановића актом бр. 763 од 17. септембра 2009.г. унапредио. Иако у акту наводи да је о. Бранислава сменио актом. бр. 321 од 27. маја 2009.г., Епископ Артемије наводи да га, „ценећи његов вишегодишњи рад и богато искуство у раду са зависницима од дроге, а имајући у виду тежину проблема наркоманије који постоји у нашем српском народу, поставља за „саветника православном свештенству Епархије Рашко-Призренске“ за борбу против наркоманије. Епископ Артемије није против о. Бранислава није покренуо црквено-судски поступак."

http://www.spc.rs/sr/akt_o_kanonskoj_odgovornosti_rascinjenog_episkopa_artemija_maj_2010_god

  • Волим 1

Бити хришћанин значи бити аутентичан човек, а Христов...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Утук на утук

http://www.spc.rs/sr/utuk_na_utuk

25. Мај 2009 - 21:06

Свети Архијерејски Синод Српске Православне Цркве је, као и укупна домаћа и светска јавност, са запрепашћењем и жаљењем примио ударну медијску вест о бруталном физичком злоставаљању као „терапеутском поступку" у „духовно-рехабилитационом центру" који у Епархији рашко-призренској - надомак („у окриљу") манастира Црна Река, односно надомак светих моштију светог Петра Коришког, сведока љубави Божје и антипода сваком насиљу - већ годинама функционише, очигледно са знањем и уз сагласност Његовог Преосвештенства Епископа рашко-призренског др Артемија, а под управом протојереја Бранислава Перановића и његовог помоћника свештеника Дејана Јаковљевића. Тим тужним и ружним поводом Свети Архијерејски Синод се обратио јавности саопштењем од 23. маја, у којем осуђује батинашке методе лечења жртава наркоманије, позива Преосвећеног епископа г. Артемија да распусти нелегални стационар крај Црне Реке и виновнике опште саблазни подвргне канонској одговорности, а надлежне државне органе позива да испитају цео случај и предузму мере из своје надлежности, док самим жртвама насиља и свима који су њиме погођени изражава најискреније жаљење.

Већ следећег дана, 24. маја, огласио се Преосвештени епископ г. Артемије својом изјавом Танјугу, којом не само што покушава да брани неодбрањиво, да јавно мњење заводи за Голеш-планину заменом тезâ и посредном критиком на рачун синодског саопштења него, штавише, оптужбу против протагонистâ насиља на волшебан начин преиначује у оптужбу против Синода сопствене Цркве инсинуацијом да нико други до он „отвара још једну аферу у Цркви". Дакле, аферу не производе батинаши у мантији или без мантије него Свети Синод! Притом Преосвећени господин износи невероватну конструкцију, усклађену са његовом најсвежијом опсесијом, оном о глобалистичком диктату свима и свакоме изузев њега и његових свезнајућих саветодаваца. Ево те конструкције: Вашингтон врши притисак на власти у Београду, власти у Београду врше притисак на Синод, а Синод, бива, врши притисак на недужне „терапеуте" у његовој Епархији, па тиме, ваљда, и на њега лично. За овакав силогизам одиста треба имати маште! Све у свему, посреди је, по њему, „монтиран процес", „случај извађен из нафталина", нечија (а није тешко погодити чија!) одмазда због његове јуначке одлуке да ускрати гостопримство Џозефу Бајдену и томе слично... Због свега тога, мора се таксативно одговорити на његове хипотезе и тезе.

1. Преосвећени владика Артемије изјављује Танјугу: „Центар о коме се дигла толика прашина ових дана није у оквиру манастира Црна Река, као што се наводи у саопштењу Светог Архијерејског Синода, него у близини манастира и са манастиром нема ништа заједничко."

Наш коментар гласи:

Синодски текст каже у окриљу Црне Реке, а Преосвећени цитира у оквиру. То уопште није исто. Хоћемо да верујемо да је у питању lapsus linguae.

Духовно-рехабилитациони центар Црна Река је подигнут на поседу манастира Црна Река, који припада Епархији рашко-призренској. У случају да је земљиште продато или уступљено протојереју Браниславу Перановићу, о томе је свакако морао да буде обавештен Патријаршијски управни одбор, што овде није случај. На том земљишту је подигнуто и неколико чврстих објеката који служе за потребе Центра. Уколико је земљиште и даље у власништву манастира Црна Река, ове грађевинске активности не би могле да се обављају без сагласности управе манастира и надлежног архијереја.

У свом интервјуу дневном листу Курир од 25. маја 2009. протојереј Бранислав Перановић експлицитно тврди: „Епархија рашко-призренска и владика Артемије оснивачи су кампа који је црквена установа. Ако донесе одлуку да тај камп угаси, а он једини има то право, у свему ћу остати послушан своме владици." Интервју са протојерејем Браниславом Перановићем, исте садржине, објавио је истога дана и лист Прес. Овим изјавама протојереј Бранислав Перановић сву одговорност пребацује на епископа Артемија као оснивача Центра.

2. Затим Преосвећени владика Артемије тврди следеће: „Центар није нелегални стационар, како се, такође, у том саопштењу назива, већ је легално регистрован код државних органа". Додаје да у Центру не раде монаси и да они ни на који начин нису умешани у његов рад.

Наш коментар гласи:

Будући да Центар, према изјавама надлежних лица, нема дозволу Министарства здравља за лечење пацијената, нити њиме управљају медицински квалификована лица, није реч о легално регистрованој установи и зато је ова реч употребљена у синодском саопштењу. Ако је Центар ипак регистрован код државних органа, поставља се питање на којој је основи то учињено.

У центру Црна Река заиста не раде монаси. Нико и не тврди да су они умешани у његов рад. Али у њему раде, нажалост „ударнички" у сваком смислу, два клирика (свештенослужитеља) Епархије рашко-призренске, и то протојереј Бранислав Перановић и јереј Дејан Јаковљевић, који су уз то и на платном списку Епархије рашко-призренске. У оквиру Центра се налази и капела, односно параклис, у коме се, са благословом надлежног архијереја, обављају редовна богослужења.

3. Најзад, Преосвећени рашко-призренски „подсећа" на то да је управник Перановић „више пута гостовао у телевизијским емисијама" и „отворено говорио о методама које користе у Центру у циљу лечења, а не иживљавања", па закључује да је све то „неко сада извукао из нафталина" и да „све мирише" на случај „Бајден - Високи Дечани".

Наш коментар гласи:

Ако је Перановић стварно говорио о батинашкој природи својих терапеутских метода, и то јавно, са малог екрана, онда то није оправдање, па ни олакшавајућа околност, него само речита потврда мудрости народа изражене пословицом по којој се луд хвали оним чега се паметан стиди. Да ли се батинање врши у циљу лечења или у циљу иживљавања, о томе ништа не можемо да знамо ни Епископ рашко-призренски ни ми: то знају само Бог и батинаши у Његово име.

Инсинуације пак о „монтираном случају" очигледно су неодговорне, као што су неодговорна и тврђења пласирана, највероватније из одређених кругова Епархије рашко-призренске, преко дневног листа Данас (видети текст Расправа о случају Бајден из пера Јелене Тасић, 22. мај 2009). У овом тексту се каже да је одлука Сабора о дозволи за Бајденову посету Високим Дечанима донесена без гласања и да се у корист ове одлуке изјаснило само десетак архијереја. Уствари, гласања није било јер га нико није тражио и јер ниједан архијереј у Сабору није изнео примедбу на ову одлуку, осим што је епископ Артемије и даље остао при своме ставу. Али ни он није оспорио право Сабора да заузме став друкчији од његовог. И овог пута, нажалост, Преосвештени владика Артемије је стајао сâм наспрам свих осталих чланова Сабора.

Уосталом, вест о небивалој „физиотерапији" у Центру Црна Река временски је претходила спору око Бајденове посете Дечанима: објављена је већ 21. маја у недељнику Време, а потом је прострујала кроз све медије. Како је, дакле, тема Бајден могла ретроактивно да утиче на тему Црна Река? Или: како је фамозни триптих Вашингтон - Београд - Синод могао да реагује на нешто што ће тек уследити?

Питањима никад краја. Одговорима такође. Sapienti sat.

Све у свему, овакве и сличне манипулације информацијама, које се неовлашћено износе са Сабора и шире по дневној штампи, а потом по анонимним псеудозилотским форумима, наносе огромну штету Цркви. Тиме се, свесно или несвесно, ради на разбијању црквеног јединства.

Нека свима нама Бог подари дух здравоумља, смиреноумља, трпељивости и, изнад свега, љубави!

Епископ бачки др Иринеј

Бити хришћанин значи бити аутентичан човек, а Христов...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Шта рећи. Крив је и онај ко му је дозволио да се и даље бави тим послом после Црне Реке. Туга и јад.

Он је у надлежности свога Епископа,Епископа Шабачког,Господина Лаврентија.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

nisi u toku :)

otac Branislav je presao u Loznicu u tamosnji centar i pod upravom je vladike Lavrentija, sta je tu sporno?

Ako svi drugi traze glavu na panj ocu Branislavu, moramo li i mi tako?

Osim zemlje zivih koja prima dosta lakse slucajeve vec detoksikovanih narkomana, ko je to u crkvi pa nesto radio sa narkomanima?ko je pomogao ocu Branislavu?Ko se latio tog "posla"?

Daleko da opravdavam lopatanje, ali neosporno je da je otac Branislav mnogima pomogao kakav god da je.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Он је у надлежности свога Епископа,Епископа Шабачког,Господина Лаврентија.

Ух...све ми је јасно. А да ли је тај "центар" у надлежности Цркве, или је од државео добио дозволу за рад?

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ух...све ми је јасно. А да ли је тај "центар" у надлежности Цркве, или је од државео добио дозволу за рад?

Не знам,мислим да је од државе добио дозволу....не верујем да су у надлежности Цркве.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Bolesti zavisnosti se klinicki lece... A to je nauka.

Koliko god mi verujemo da Bog nekog narkomana moze da vrati na pravi put, trebalo bi da budemo dovoljno otvoreni da shvatimo da to ne znaci da mu savremena medicina ne moze pomoci. Na protiv.

Na kraju krajeva, nasa vera ne moze pomoci nekome ko veru nema...

Generalno je problem sto jako malo ljudi uopste hoce da radi sa zavisnicima. Jednostavno, psihicki iscrpljuje cak i samo bivanje sa osobom koja ima problem alkoholizma ili narkomanije. Terapeutski rad jos vise. Ja sam prva koja NIKADA ne bih radila sa njima, jer je transgeneracijski alkoholizam prisutan u mojoj porodici, i iskreno, ne verujem da bih mogla da empatisem sa njima.

Dosta njih (ne svi, ne bih da generalizujem i uproscavam slozenu problemtaiku) pati od poremecaja licnosti i u kontaktu sa njima je prisutno puno agresije na psiholoskom nivou, tako da je je potrebna stroga selekcija ko sme uopste da radi sa njima. Ako je sadizam prisutan kod pomagaca,a ovaj toga nije svestan i ne preispituje stalno svoju motivaciju za neke postupke, moze ozbiljno da se razbukta i da napravi katastrofu...

"We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Црква се оградила тражећи да га његов тадашњи епископ стави на црквени суд и забрани рад центра. Откуд он сад код Лознице? Којој епархији припада? Да ли је добио отпуст да пређе тамо? Пријем? Ко му је дозволио оснивање центра поново с обзиром на скандал и изричит став САСинода?

Бити хришћанин значи бити аутентичан човек, а Христов...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Ово је веома тешка прича. Догодила се трагедија људи, никоме не иде у прилог ово. Саучешће породици несрећно страдалог штићеника. Бранислав Перановић је овим гестом изгубио све- свештени чин, рад у будућности, изгубио је сваки кредибилитет.

Он сигурно није хтео да се све ово догоди. Питање је како је дошло до овога, како је дошло до шипке, до напада...

У сваком случају, ово је тежак злочин и нема оправдања нарочито не ако се зна да је он свештеник у СПЦ.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...