Jump to content

"Мир који надилази сваки ум"


Препоручена порука

  Цитат

Ravnodušnost kao put do smirenja...jer ne može smirenje da nastane odjednom..mislim da čovek mora da prođe kroz ravnodušnost da bi došao do smirenja...

Слажем се са овим.

  Цитат
  Цитат

Mislim da i ravnodušnost može biti vrlina kao što je i smirenje.

Лоше мислиш.

Ако морам да бирам између седатива и нервозе радије бирам да будем нервозан а жив неголи спокојан а мртав.

Познајем неке људе који су поприлично равнодушни, а уопште не пију лекове.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

Ravnodušnost kao put do smirenja...jer ne može smirenje da nastane odjednom..mislim da čovek mora da prođe kroz ravnodušnost da bi došao do smirenja...

Слажем се са овим.

  Цитат
  Цитат

Mislim da i ravnodušnost može biti vrlina kao što je i smirenje.

Лоше мислиш.

Ако морам да бирам између седатива и нервозе радије бирам да будем нервозан а жив неголи спокојан а мртав.

Познајем неке људе који су поприлично равнодушни, а уопште не пију лекове.

To je bila metafora! 1000000001010

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат
  Цитат

Ravnodušnost kao put do smirenja...jer ne može smirenje da nastane odjednom..mislim da čovek mora da prođe kroz ravnodušnost da bi došao do smirenja...

Слажем се са овим.

  Цитат
  Цитат

Mislim da i ravnodušnost može biti vrlina kao što je i smirenje.

Лоше мислиш.

Ако морам да бирам између седатива и нервозе радије бирам да будем нервозан а жив неголи спокојан а мртав.

Познајем неке људе који су поприлично равнодушни, а уопште не пију лекове.

To je bila metafora! 1000000001010

Схватила сам да је метефора у питању, па сам ти тако и одговорила.

А иначе, лоша ти је метафора.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Kako da razlikujem mirnoću (smirenje) od ravnodušnosti?

ja b´ kazo da je smirenje posledica dobrog poznavanja sebe a samim tim i svih mana koje su imanentne bilo kom drugom coveku, jednostavno nesto kao jasnost zasto i kako dolazi do necega sa cim se susrecemo. a to onda ima za posledicu jedan drugi nacin reagovanja na to nesto sto nas susrece, u osnovi dve stvari :

1) poverenje da samo Bog moze nesto realno izmeniti,

2) zelja da se tom nekom ili tom necem pomogne, a ne odma gard

ravnodusnos je s druge strane ogromno samoljublje

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Kako da razlikujem mirnoću (smirenje) od ravnodušnosti?

Исто као што разликујеш живог човека од мртвог.

- Смирење је активно (делатно) стање душе. Ако смирење посматрамо као кротост онда се може рећи да се кротак човек без узбуђења моли за ближњег и онда када прима увреде. Дакле, кротак и смирен човек је жив и активан у души. Прима сигнале из околине и адекватно (са љубављу и разумевањем) реагује на њих.

- Код равнодушног човека изостаје било каква реакција. Душа као да више није жива и не реагује. То је смрт душе пре смрти тела. Ту нема ни ревности, ни љубави ни страха Божијег. Нема ни мржње... Ништа.

    То што у таквој души нема мржње не значи да је равнодушност нешто добро. Заправо равнодушност је зло. Зашто? Па зло и јесте одсуство добра (као што је и мрак само одсуство светлости).

    По тој логици равнодушност никако не може бити пут до смирења. Како ће се кроз зло стићи до добра? Или како ће се кроз грех стићи до врлине?

Будимо људи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Uzmi sebe....

Sigurno si nekog mrzeo. Posle ga nisi mrzeo nego si bio ravnodušan..Ali mnoge od takvih nisi zavoleo...nego si nastavio da budeš ravnodušan (neko bi rekao i flegmatičan)..

Pa bolje je da i budeš ravnodušan nego da mrziš. A ako budeš sa Bogom, onda ćeš tog nekog koga si mrzeo i zavoleti. (hrišćanski)

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Uzmi sebe....

Sigurno si nekog mrzeo. Posle ga nisi mrzeo nego si bio ravnodušan..Ali mnoge od takvih nisi zavoleo...nego si nastavio da budeš ravnodušan (neko bi rekao i flegmatičan)..

Pa bolje je da i budeš ravnodušan nego da mrziš. A ako budeš sa Bogom, onda ćeš tog nekog koga si mrzeo i zavoleti. (hrišćanski)

dadaТешко.Када би неког мрзео и постао равнодушан онда је страст само заташкана и у следећем смућењу ће га он замрзети.Као хлеб који је споља добар а унутра буђав тј. споља он је равнодушан а ако дође до смућења онда се показује буђавост.Да ли под смирењем мислите на кротост(негневљивост) или смиреноумље(питање за све)?

У одсуству непосредног личног просветљења, треба веровати неким светитељима који су непосредно искусили божанске ствари. Готово да је сигурно да ће богословствовање које се не заснива на искуству резултовати ужасом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја мислим да је равнодушност супротно од љубави.

Шта је смирење, еее то још увијек незнам (а надам се да ћу спознати).  dada greengrin

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ravnodusnost moze doci samo od nekoga ko je duboko utonuo u apatiju zivota, kao sto su nekad antcki ljudi mislili da se u vremenu ne dogadja nista novo nego da se sve vrti u krug.

Upravo je bogosluzbena dimenzija iskorak iz zacaranog kruga u vecnost i obratno. A tada nema kada covek da sozercava ravnodusnost u nekoj psiho-melanholicnoj stvarnosti ili pseudo-stvarnosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Ravnodusnost moze doci samo od nekoga ko je duboko utonuo u apatiju zivota, kao sto su nekad antcki ljudi mislili da se u vremenu ne dogadja nista novo nego da se sve vrti u krug.

Upravo je bogosluzbena dimenzija iskorak iz zacaranog kruga u vecnost i obratno. A tada nema kada covek da sozercava ravnodusnost u nekoj psiho-melanholicnoj stvarnosti ili pseudo-stvarnosti.

Шта ти сматраш под речју смирење-кротост или смиреноумље?

У одсуству непосредног личног просветљења, треба веровати неким светитељима који су непосредно искусили божанске ствари. Готово да је сигурно да ће богословствовање које се не заснива на искуству резултовати ужасом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

bezazlenost, samoneupadljivost, hiper-skromnost, blagodatnu uspokojenost...

Имаш да бираш између кротост и смиреноумље. 0203_cool

У одсуству непосредног личног просветљења, треба веровати неким светитељима који су непосредно искусили божанске ствари. Готово да је сигурно да ће богословствовање које се не заснива на искуству резултовати ужасом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

bezazlenost, samoneupadljivost, hiper-skromnost, blagodatnu uspokojenost...

Безазленост=кротост;самонеупадљивост=Смиреноумље;хипер-скромност=широк појам;Благодатна успокојеност=продукт духовне борбе

У одсуству непосредног личног просветљења, треба веровати неким светитељима који су непосредно искусили божанске ствари. Готово да је сигурно да ће богословствовање које се не заснива на искуству резултовати ужасом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 months later...

9. Писмо

Ковачу Кости о значењу Христових речи:

Нисам дошао да донесем мир него мач

Зар тако истинит и милостив човек да не зна дубоко значење ових речи? Мислим да знаш но само тражиш потврду. Истинитим и милостивим сам Бог открива тајне Духом Својим. Да си ти био једини ковач у Јерусалиму кад су Јевреји Господа распињали, не би им имао ко исковати ексере.

Не мислите да сам ја дошао да донесем мир на земљу; нијесам дошао да донесем мир него мач.(Mt 10,34) Тако је рекао Господ. Читај као да је речено: "нисам дошао да измирим истину и лаж, мудрост и глупост, добро и зло, правду и насиље, скотство и човечност, невиност и разврат, Бога и мамона; него сам донео мач да расечем и одвојим једно од другога, да се не мешају."

Чиме да расечеш, Господе? Мачем истине, или мачем речи Божије, што је свеједно. Јер је истина реч Божија, и реч Божија истина. Апостол Павле саветује: узмите мач духовни, који је ријеч Божија. (Efež 6,17) А свети Јован гледао је у визији Сина Човјечијега усред седам свијећњака - и из уста његовијих излажаше мач оштар с обје стране. (Otkr. 1,13-16) Мач што из уста излази шта може бити друго до реч Божија, реч истине? Тај мач је донео Исус Христос на земљу. Тај мач је за свет спасоносан, а не мир добра са злом. И онда и сада и увек заувек.

Да је ово схватање правилно види се из даљих речи Христових: јер сам дошао да раставим човјека од оца његова и кћер од матере њезине и снаху од свекрве њезине.(Mt 10,35) Јер ако син пође за Христом а отац остане у мраку лажи, мач истине Христове раставиће их. Истина је милија од оца. И ако кћи пође за Христом а мајка остане упорна у одрицању Христа, какве ту заједнице може бити? Није ли Христос слађи од мајке? Исто тако и са снахом и свекрвом њезином.

Но немој разумети криво, као да онај ко позна и заволи Христа мора се одмах телесно оделити од својих сродника. То не пише. Довољно је душом бити раздвојен, и не примати у душу своју ништа од неверничких мисли и дела. Јер ако би се верни одмах и телесно раздвојили од неверних, створила би се у свету два противничка логора. Ко би онда неверне учио и поправљао? И сам Господ трпео је невернога Јуду покрај себе пуне три године. Мудри Павле пише: јер се посвети муж некрштен женом крштеном, и посвети се жена некрштена мужем крштеним. (1 Kor 7,14)

Могу ти најзад саопштити како оне Христове речи духовно тумачи славни Теофилакт Охридски. Овако: "Под оцем и мајком и свекрвом разуми све старо, а под сином и ћерком и снахом све ново. Господ дакле жели, да 6и његове нове и божанске заповести и учења победила све наше старе греховне навике и обичаје".

И тако речи о мачу, донетом на земљу, потпуно одговарају Христу Миротворцу и Миродавцу. Он даје свој небески мир, као неки небески балсам, онима који искрено верују у Њега. Али Он није дошао да створи мир између синова светлости и синова мрака.

Поздрав теби и деци. Мир вама Божији и благослов.

Свети Николај Велимировић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...