Jump to content

Његово Преосвештенство Еп. канадски Г.Г. Георгије о реформи и реформаторима Свете Литургије

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 50
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни дани

Једина последица литургијске обнове јесте то што се коначно направио један (али вредан) корак ка враћању Цркве њеној суштини и истинском идентитету. То што се то није свидело онима који тај идентитет изједначавају са племенским сујеверјем - то је већ њихов проблем. Све и да није било литргијске обнове, изнашли би они изговор за секташење - уосталом, њима памет није сметала да у сред помесне Цркве која служи по јулијанском календару направе сабор против увођења новог календара...

Црква (она са великим "Ц") се више нго јасно изјаснила по питању тога ко је тај који крши црквени поредак рашчињењем Артемија и његових секташа. А ову одлуку је подржала читава Васељенска Црква у свој својој пуноћи. А да би се то схватило ти не треба диплома - довопљно је да си писмен...

Као што некома ко каже да је Артемије владика не верујем, па макар био архангел, а не дипломирани теолог. Или грађевинац. Свеједно.

Nišizava, nekad si to umio mnogo bolje.

Ko spominje vladiku Artemija. Nisam ga spomenuo ni jednom rječju. Zar to nije dokaz tvoje ostrašćenosti i grupisanja po principu: mi i oni.

Ajde budi pošten pa mi razreši sledeću dilemu:

Ako je Sabor donio odluku da se liturgija ima služiti po ustaljenom poretku dok se ne donese zvanična odluka Sabora o tome nakon što komisija koja je formirana o tome donese sud, sa kojim pravom pojedine vladike krše tu odluku.

S kojim pravom mogu bilo kome bilo šta prigovoriti u vezi nepoštovanja Saborskih odluka, ako ih oni sami krše?

Da li su Saborske odluke selektivno obavezujuće?

Na tim sasvim prostim pitanjima pada sva tvoja teologija, možeš do zore da trubiš o evharistiji, ali čovjeka koji ima gram mozga i trun obraza nećeš ubijediti ni u šta jer si nedosljedan i ko što onomad reče Đinđić spreman si da gutaš žabe zarad dobra Crkve i naroda.

Ne znam šta da ti kažem sem prijatno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nišizava, nekad si to umio mnogo bolje.

Некада сам морао више да се трудим - сада, после Дубоког Потока, ствари су више него очигледне, па сам се опустио...

Ko spominje vladiku Artemija. Nisam ga spomenuo ni jednom rječju. Zar to nije dokaz tvoje ostrašćenosti i grupisanja po principu: mi i oni.

Да ме ово пита неко с ким се никада до сада нисам срео у сајберспејсу, можда би и имало смисла...

Ajde budi pošten pa mi razreši sledeću dilemu:

Ako je Sabor donio odluku da se liturgija ima služiti po ustaljenom poretku dok se ne donese zvanična odluka Sabora o tome nakon što komisija koja je formirana o tome donese sud, sa kojim pravom pojedine vladike krše tu odluku.

S kojim pravom mogu bilo kome bilo šta prigovoriti u vezi nepoštovanja Saborskih odluka, ako ih oni sami krše?

Da li su Saborske odluke selektivno obavezujuće?

Na tim sasvim prostim pitanjima pada sva tvoja teologija, možeš do zore da trubiš o evharistiji, ali čovjeka koji ima gram mozga i trun obraza nećeš ubijediti ni u šta jer si nedosljedan i ko što onomad reče Đinđić spreman si da gutaš žabe zarad dobra Crkve i naroda.

Ne znam šta da ti kažem sem prijatno.

Ако ти до сада није јасно кога је Сабор подржао, а кога осудио, ја ти ту не могу помоћи...

Катодна цев све трпи, а интернет свакога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако ће ме Господ на Суду питати само да ли сам служио са навученом завјесом или не, спасење ми не гине... 0110_hahaha Ох, са чиме се опетрећујемо... joooj Колико битнијих ствари у животима и Цркви од овога имамо. Светог Василија Великог би појединци за јеретика прогласили...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nijedna stvar, pa bila ona starotarstvo/novotarstvo, ili ekumenizam/anti-ekumenizam nije sama po sebi dobra, tacna i ispravna ako dovodi do nesloge, zahladjenja ljubavi, razdora u kliru i vjernome narodu. Intelektualna, filozofska, bogoslovska itd. opravdanost stavova je tu od sporedne vaznosti. Ono sto je bitno je da ovaj razdor ne dolazi od Dobroga, sigurno, zalosti i smucuje narod, a na radost neprijatelju i neprijateljima. Nije se slucajno razdor desio nakon smrti patrijarha Pavla, koji je svojom svetoscu mogao da smiri duhove i ublazi neprijateljstva. Nadam se da neko misli i brine o ovom zalosnom stanju. Pitam se, sta se moze uciniti da ono prestane. Nije bitno ko je kriv, i ko je u pravu, jer svi su i niko nije. Svi smo krivi, svi treba u sebe da se zagledamo i da se molimo da nam Darodavac razuma, mira i ljubavi da oci da vidimo i srce da osjetimo. Ponajprije oni kojima je najvise dato, i nose odgovornost za sve nas i za Crkvu.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Дијана, спорови у Цркви постоје од њених првих векова, чак су ап Петра и Павле имали расправе, а заборављаш да су мир и слога у Цркви нераздвојиви од Истине, и све се мери том Истином и све јој је подређено. Како каже Шмеман, у смирењу свагда послушан Истини.Тако да спор око, итекако важне теме за сваког хришћана, Литургије, која је центар нашег живота, није небитан и то нису ствари за шалу. Јер, већ сам писала у др темама, да равнодушност и религија убијају Цркву, и да су гробари исте, а све то зарад неког мира и слоге, који испаде на крају лицемеран, ћутаћу и све је тако како мој брат каже зарад неког, назови,мира. Па пример су нам Св Оци.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Дијана, спорови у Цркви постоје од њених првих векова, чак су ап Петра и Павле имали расправе, а заборављаш да су мир и слога у Цркви нераздвојиви од Истине, и све се мери том Истином и све јој је подређено. Како каже Шмеман, у смирењу свагда послушан Истини.Тако да спор око, итекако важне теме за сваког хришћана, Литургије, која је центар нашег живота, није небитан и то нису ствари за шалу. Јер, већ сам писала у др темама, да равнодушност и религија убијају Цркву, и да су гробари исте, а све то зарад неког мира и слоге, који испаде на крају лицемеран, ћутаћу и све је тако како мој брат каже зарад неког, назови,мира. Па пример су нам Св Оци.

Sestro Jelena, mislim da si se ipak malo predozirala sa tim Šmemanom. S obzirom da si sama rekla da nisi teolog već filolog, tako velike doze Šmemana mogu da štete tvom zdravlju. Moj savjet je- počni odvikavanje na vrijeme.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nijedna stvar, pa bila ona starotarstvo/novotarstvo, ili ekumenizam/anti-ekumenizam nije sama po sebi dobra, tacna i ispravna ako dovodi do nesloge, zahladjenja ljubavi, razdora u kliru i vjernome narodu. Intelektualna, filozofska, bogoslovska itd. opravdanost stavova je tu od sporedne vaznosti. Ono sto je bitno je da ovaj razdor ne dolazi od Dobroga, sigurno, zalosti i smucuje narod, a na radost neprijatelju i neprijateljima. Nije se slucajno razdor desio nakon smrti patrijarha Pavla, koji je svojom svetoscu mogao da smiri duhove i ublazi neprijateljstva. Nadam se da neko misli i brine o ovom zalosnom stanju. Pitam se, sta se moze uciniti da ono prestane. Nije bitno ko je kriv, i ko je u pravu, jer svi su i niko nije. Svi smo krivi, svi treba u sebe da se zagledamo i da se molimo da nam Darodavac razuma, mira i ljubavi da oci da vidimo i srce da osjetimo. Ponajprije oni kojima je najvise dato, i nose odgovornost za sve nas i za Crkvu.

Ма да.

Не знам ни зашто су се ког ђавола прегањали на оним Саборима, само су направили раздор са аријанцима и монофизитима, а све на радост непријатељима...

Шта има везе ко је ту био у праву, а ко није, сви смо у праву, и нико није...

Катодна цев све трпи, а интернет свакога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кад се књига зове "Ковчежић успомена" не треба у њој тражити јер се неће ни наћи нешто што би могло да помогне дубљем схватању разлике између Литургијске обнове и реформе. Ипак је то једна благо романсирана аутобиографија у којој је Владика хтео да ширем кругу својих читалаца предочи свој пут ка Богу. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мене искрено боли када прочитам овакве ствари од владике који је у „Комисији за проучавање литургијских питања". Сасвим је јасно зашто та комисија до сада ништа није рекла, а и неће. Ако члан те комисије има само један став-У РЕФОРМИ НЕМА НИШТА ПАМЕТНО, зашто је још увек члан исте? Ако је ово његов закључак након вишегодишњег разматрања овог питања, овако дубока аргументација ми само ставља со на рану...

У недељу сам био у чачанском саборном храму после пар година. Литургија са затвореним дверима. За време Апостола се кади, прапорци звече-под милим Богом ништа чуо нисам. Али-ваљда и не треба да се чује, ту смо ради поретка, а не суштине и речи молитава и Писма. Након завршеног читања ђакон је читаву вечност стајао иза Двери да би сачекао да се заврши соло тачка хора-(Алилуја) која је трајала, и трајала... Херувика-иста ствар. Први ђакон изашао на северна врата са кадионицом, други иза итд... и погледају ка хору, а овај "свјакоје ниње житејскоје отложим попеченије" никако да "отложи". На почетку сваке јектеније пауза од 10-ак секунди док се чује "па-па-па-па" наштимавање диригента. Овако је центар Литургије хор и угођај, а не Христос. Беседа за време причешћа свештеника-док се припремаш за причешће...Ах, да-па скоро нико се и није причестио, ја са ћерчицом и још 5-6 других... Ваљда је зато свештеник заборавио да изговоримо уобичајену молитву пред Свето Причешће која се није чула напољу док се клир причешћивао-можда људи нису навикли да се неко причешћује ван поста. Мен` не смета, то је баш онако кул, новотарски...

Ако је Литургија центар живота Цркве, а јесте и сви се у томе слажу- СУШТИНСКИ ЈЕ НАЈБИТНИЈЕ РАЗУМЕВАЊЕ ЛИТУРГИЈЕ И СВИХ ЊЕНИХ ЕЛЕМЕНАТА. Данас се сви бусају дипломама, да су интелектуалци. ПА ЗАР ОНДА НИЈЕ ПРАВИ МОМЕНАТ ЗА ПОТПУНО РАЗЈАШЊАВАЊЕ свих недоумица и вези литургијске праксе, кад сви све знају, само оно основно, Литургију, не познају? Или је Литургија у том облику ккојеи неки познају "Света крава Православља"? Ако ми берђајев РАЗУМНО објасни зашто се "по старом" народ-кад год хор није усклађен са свештеницима-клања 3 пута на хорско "И молим Ти сја Боже наш", а не на три звука звонцета (која такође немају везе са Православљем), ја ћу признати да је он у праву!

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако ми берђајев РАЗУМНО објасни зашто се "по старом" народ-кад год хор није усклађен са свештеницима-клања 3 пута на хорско "И молим Ти сја Боже наш", а не на три звука звонцета (која такође немају везе са Православљем), ја ћу признати да је он у праву!

Uopšte nisam govorio da li sam za reformu ili nisam, niti sam ulazio u samu suštinu problema.

Govorio sam samo o utjerivanju sopstvenog mišljenja silom i posljedicama koje to proizvodi.

Govorio sam zatim o kršenju Saborske odluke.

Ali očigledno da je mnogo interesantnije pričati o zvončićima i kako i kad se narod klanja. A upravo sam na to mislio kad sam govorio da se od šume ne vidi drvo.

Kada sam u crkvi na liturgiji obično se ne opterećujem time kako hor pjeva, ko sa kad krsti, da li sveštenik šeta i galami. Ja ne mogu promijeniti nikoga sem sebe i mislim da je bespredmetno zaluđivati se idejom da liturgija treba da bude uvježbana do perfekcije. Kad hoću da odgledam velik skup ljudi uvježban do perfekcije obično pogledam Trijumf Volje od Leni Rifenštal.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кад се књига зове "Ковчежић успомена" не треба у њој тражити јер се неће ни наћи нешто што би могло да помогне дубљем схватању разлике између Литургијске обнове и реформе. Ипак је то једна благо романсирана аутобиографија у којој је Владика хтео да ширем кругу својих читалаца предочи свој пут ка Богу. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...