Jump to content

Свети Синод Грчке Цркве о рашчињеном еп. Артемију

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Гости
  Цитат

Ово је добро да се огласио синод Грчке Цркве и да се зна како стоје стварно ствари по питању Артемија и Грка. Артемити су се на својим медијима много заносили вестима из Грчке, где наводно Грци дају подршку Артемитима, и тако су сами себи стварали слику да из Артемија стоји већина грчког народа па можда и саме Цркве, али то није ништа било осим једног зилотског сајта и грчког Никанора митрополита Серафима. Но и митрополит Серафим има мјеру тако да се нашао на списку.

Сјајно би било када би из Руске Цркве дошао став Руског Синода на челу са Патријархом Кирилом и да се стави тачка на то да Артемија ико из Васељенског Православља подржава.

sideways9
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 74
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

  • Гости
  Цитат
  Цитат
  Цитат

Наравно сада ћемо од Артемија чути да је и Свети Синод Грчке Цркве у расколу са Једном, Светом,.......бла,бла,бла.... Заправо, когод није са њим он је у расколу са Једном, Светом,...бла,бла,бла...

Ако Бог да па се бивши Владика Артемије врати од овог пута на који је повео још људи у пропаст, биће највећа радост у Цркви. Најбитније је да се молимо Богу да се то деси. Лично верујем да би му Црква вратила и епископски чин и да живот сконча у епископском достојанству како и доликује једном дугогодишњем православном монаху. Такође, и да се бившим оцима врате чинови и да служе у манастирима а не квази-литургије по гаражама и кућама.

Nije tema ali da pitam.Otkad moze da se vrati episkopski i svestenicki cin nakon rascinjenja?

Наравно да може. Црква је узела- Црква је вратила. Колико само има примера у историји Цркве.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево превода на српски енглеског превода саопштења које је написано наравно на грчком. Енглески превод је прилично конфузан и на неким местима нејасан, поготово на крају.

Али очекујемо превод са грчког оригинала на српски који ће сигурно ускоро бити објављен од стране Инфо службе Српске цркве.

До тада, задовољите се овим скромним преводом:

Субота, 16. април, 2011.

Одлука Светог Синода Грчке Цркве о бившем епископу Рашко Призренском Артемију

Април 16, 2011.

Ромфеа

Свети Синод Грчке Цркве објавио је окружну посланицу грчким митрополитима у вези рашчињења бившег епископа Рашко Призренског Артемија. Она гласи:

Високопреосвећеним митрополитима Грчке Цркве

„У вези рашчињења бившег епископа Рашко Призренског Артемија“

Часна браћо у Христу,

Синодска одлука донета на седници 14. марта, и писмо Архиепископа Пећког, Митрополита Београдско Карловачког и Патријарха Српског Иринеја (No. Ref. 1404/16.2.2011) у вези недавно покренутог питања о бившем Рашко Призренском епископу Артемију, поздрављамо одлуку (No. 66/161/14.5.2010) Светог Синода која је донета на седници, а са освртом на писмо његовог блаженства Патријарха, којом је Свети Синод, у складу са чланом 111 Устава (Спц) коначно разрешио дужности високопреосвећеног епископа Рашко Призренског Артемија.

Горе поменута Одлука је прихваћена једнодушно и на разговорима у манастиру Шишатовцу у Сремској Епархији.

Артемије је преко разних медија и интернет сајтова водио кампању која је неприхватљива и неприлична црквеном етосу, а која је достигла свој врхунац његовим писмима објављеним између 13.9.2010. и 13.10. 2010. у којима је он (Артемије) одбацио одлуке Светог Синода Српске Цркве. Изразио је кајање због његовог ранијег прихватања поменутих Синодских одлука, и изразио став да је он „доживотни епископ Рашко Призренски“, изјављујући да „неће поштовати будуће одлуке Светог Синода“.

Из тог разлога Свети Синод га је привремено ставио под забрану свештенослужења до заседања Светог Архијерејског Сабора, прошлог новембра.

За време рада Светог Архијерејског Сабора, дошло је до покушаја насилног преузимања манастира епархије Рашко Призренске од стране Артемијевих следбеника. Такође смо обавештени да је (Артемије) у манастиру Дубоки Поток, иако под забраном свештенодејства, служио свету Литургију, користио фалсификовани печат и противканонски објављивао епархијске „одлуке“.

С тим у вези, Свети Архијерејски Сабор Српске Цркве који је заседао од 19.10. до 6.11. 2010. је са дубоком тугом али и са одлучном бригом за свето јединство Цркве, издао одлуку (No. 20/54) којом је епископ Артемије лишен владичанског чина и враћен у ред монаха.

Међутим, упркос овим канонским одлукама, он је (Артемије) нажалост остао у непослушности и наставио са служењем Литургија у селу Љуљацима, у епархији Жичкој.

Последњи пасус је боље парафразирати јер дослован и смислен превод није могућ

Дакле:

Света Грчка Црква прихвата све поменуте одлуке. Помињу се клеветничке и лажне оптужбе које износи Артемије, као и Артемијева ватрена пропаганда против Српске јерархије, Патријарха лично и појединих епископа, а која се пласира у Србији, Русији и Грчкој.

У Господу, искрено и с љубављу

Следе подписи тринаест чланова Светог Синода Грчке Цркве на челу са Архиепископом Атинским Јеронимом као председавајућим, као и Серафимом Пирејским!!!

“А ја кажем: ако би требало да се одржи Велика Србија злочином, ја на то пристао не бих никада; нека нестане Велике Србије, али злочином да се одржава – не! Ако би било потребно и нужно, једино да се одржи Мала Србија злочином, ја и на то не бих пристао! Нека нестане и Мале Србије али злочином да се одржи – не! И кад би требало да се одржи и последњи Србин, ја да сам тај последњи Србин, а да се одржи злочином – не пристајем, нека нас нестане али да нестанемо као људи, јер нећемо онда нестати, живи ћемо отићи у руке Бога Живога.” — Патријарх Павле.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  Цитат
  Цитат
  Цитат
  Цитат

Наравно сада ћемо од Артемија чути да је и Свети Синод Грчке Цркве у расколу са Једном, Светом,.......бла,бла,бла.... Заправо, когод није са њим он је у расколу са Једном, Светом,...бла,бла,бла...

Ако Бог да па се бивши Владика Артемије врати од овог пута на који је повео још људи у пропаст, биће највећа радост у Цркви. Најбитније је да се молимо Богу да се то деси. Лично верујем да би му Црква вратила и епископски чин и да живот сконча у епископском достојанству како и доликује једном дугогодишњем православном монаху. Такође, и да се бившим оцима врате чинови и да служе у манастирима а не квази-литургије по гаражама и кућама.

Nije tema ali da pitam.Otkad moze da se vrati episkopski i svestenicki cin nakon rascinjenja?

Наравно да може. Црква је узела- Црква је вратила. Колико само има примера у историји Цркве.

dovoljan je samo primer svetog Nikolaja u borbi protiv Arija i ni jedan primer nam više nije potreban 

ovaj je sasvim dovoljan sideways9

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Читајући помоћу Гугла сајт Ромфеа, наишао сам на ово:

Serb student reactions to the words of Father Theodore Zissis

Saturday, the 16th April 2011

Written by the D. Ristic - Theologian 13:04

 

The self-promotion by Fr Theodore Zissis super-orthodox father and teacher, who supposedly follows the footsteps of St. Justin Popovic and all the Saints, is perhaps expressing his confidence, but does not reflect the truth of things.

Father Theodore recognizes that he harmed now holy father Justin and publicly confesses  his sin and asks forgiveness, but he can not see that he is again foaling into the same trap and repeating the sins of his youth, but now towards the true spiritual child, heir and successor of theology and christlikenes of St. Justin, the Bishop Athanasios.

The continuing trend of Fr Theodore from his youth until now to fight the real luminaries of Orthodoxy with the arguments that exist only in his imagination and fighting them to derive the significance and represents the maximum, essentially proving that in fact fall out and probably do not want or cannot properly understand and interpret things and events of Church life.

We say that Father Theodore reiterated his sin because he or does not know or do not want to know the real position of Father Athanasius on the issue of the Papacy and Ecumenism, and slanders about the papacy and the papal prayer  His Eminence Athanasios who never prayed with the Pope  and never served The Holy Liturgy side by side with any non-Orthodox  (as did none of the Serbian bishop).

The magazine "Orthodoxy" of the Church of Serbia, His Grace has published the article on Ecumenism (Pravoslavlje No. 1055, 01/03/2011, handwritten letters of the Holy Father Justin) [1] which presents and analyzes the Orthodox divine ecumenism of the Holy Father Justin, and just along that line His Grace is making criticism of the ecumenism in Rome and Geneva.

The Orthodox divine Ecumenism of St. Justin and the Reverend Athanasius has nothing to fear from symplegmatiko Pope, terror and threats spread to ordinary people by those who call themselves anti-ecumenists, not only do not help the situation in Orthodoxy, but are worsening it.

In another article published in the popular magazine of the diocese Zahumlje and Herzegovina, Vidoslov 2001 - 2002, His Eminence has patented critical of the Roman Catholic ecumenism like no other in recent times in the Church of Serbia, and in his book Ecumenism and Icumenism clearly and plainly discern the meaning of Orthodox divine Icumenism from ecumenisms of any direction.

For Fr Zissis It seems easier to generalize things and to indiscriminately put everything in one basket, showing the way with reporters outside the low-level connection.  This method is actually very cheap and degrading treatment which is providing not the truth, but draws a picture of a poor quality, which probably shows the arrogance and pride.

Regarding the theological thought and the depth of the theology of St. Justin P. and BSE. Athanasius, to Father Theodore it presents an inaccessible ocean, as to many other clumsy and legalistic "theologians" who resemble the child who wants to carry the ocean in the next hole with a cup.

I wish to see Father Theodore Zissis reproduce not only the same mistakes and sins towards the genuine fathers of the Church, but also the very recognition of error and repentance.

Personal:

P. Theodore, please do not incite the people and pour poison in the minds of the faithful of the Church with the devil anymore.

With attitude and your action, which is clearly schismatic, You not only assisted, but also openly supported the schism in the Church of Serbia.

Sorry, but we are not so foolish to let us Pope eat Orthodoxy, and expect you to save it.

We wish you a happy Easter. Christ is risen!

Frankly and honestly

For students Serbs in Greece, D. Ristic, theologian

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Можда је Артемије у Грчкој тражио неко уточиште слично као Виловски. У том случају помесне цркве сарађују и решавају питања.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Претпостављам да су желели да се огласе будући да су се поједини њихови клирици (Зизис, Серафим пирејски и други) умешали у овај спор, или су циљано били изманипулисани и увучени у њега од стране Артемија и Виловског.

“А ја кажем: ако би требало да се одржи Велика Србија злочином, ја на то пристао не бих никада; нека нестане Велике Србије, али злочином да се одржава – не! Ако би било потребно и нужно, једино да се одржи Мала Србија злочином, ја и на то не бих пристао! Нека нестане и Мале Србије али злочином да се одржи – не! И кад би требало да се одржи и последњи Србин, ја да сам тај последњи Србин, а да се одржи злочином – не пристајем, нека нас нестане али да нестанемо као људи, јер нећемо онда нестати, живи ћемо отићи у руке Бога Живога.” — Патријарх Павле.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

S jedne strane je dobro što su se oglasili.

S druge strane mi pak nije jasno zašto bi oni donosili ikakvu "odluku" o administrativnim pitanjima druge pomesne Crkve...

Мислим да је ово било на молбу наше Цркве, пошто Симеон држи "предавања" на солунском богословском факултету, а артемити се позивају и на подршку пирејског митрополита. Овим саборним ставом ваљда је, коначно, стављена тачка и на те испаде.

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Aha, ok.

Nego, zezaš za Simeona?

Kako je to uspeo?

Како? Добро старо ''ктиторство'' још не изумире у верном народу....  0304_smile4 1405_love eheeeej

Caelum a non celando, quia apertum est.

http://www.pravoslavniistocnik.net/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...