Jump to content

Христов благослов на иконама и фрескама :

Оцени ову тему


Препоручена порука

Шта је било сад? Нећете да прокоментаришете?

Мислим, ред би био, правио сам вам друштво, секао сам у пеинту па качио на нет да поставим ону слику...  :cheesy:

Нема ни потребе да коментаришете. Јасно је да таква икона изнад улазних врата не би била адекватна и да би саблазнила већину верника. А највише би их саблазнила сумња "Зашто су то сад имали да раде?". Из истог разлога се (мало више непотребно) испрепадала и ова госпођа и треба је разумети. Ето толико.

Па толико је било тривијално да ја бар лично нисам имао шта коментарисати, али ево кад већ потенцираш. Свакако да не би био проблем да таква икона стоји. Ако би пак и настао проблем, проблем је до људи, а није до саме те иконе. Јер ако је судити по реакцији људи, онда би наопако окренут апостол Петар било нешто ђаволско, као што се ђаволским проглашва гест десне руке који само лични на ILY,  а суштински никакве везе нема са њим.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 65
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Не би било проблема?  :cheesy:

Али у праву си за извор проблема, то би били људи, људи који не промишљају о другима.

Пошто си обновио причу о гестовима; гест ILY није исти са оним насликаним на иконама и оним који показују сатанисти. У другом случају је палац спојен са два средња прста. То су два различита геста, два различита појма.

Baner-Pouke.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не би било проблема?   :cheesy:

Али у праву си за извор проблема, то би били људи, људи који не промишљају о другима.

Пошто си обновио причу о гестовима; гест ILY није исти са оним насликаним на иконама и оним који показују сатанисти. У другом случају је палац спојен са два средња прста. То су два различита геста, два различита појма.

Али управо они који тврде да су иконе које имају гест десне руке - испружен кажипрст и мали прст тврде како су сви иконописци то радили из не знања, што није никако тачно. Управо они који се саблажњавају о ове иконе, не праве разлику између тога двога од чега ти правиш разлику.

То када би се појавила понов пракса да се апостол Петар иконопише разапет на наопаком крсту, евентуална реакција људи који би се о то саблажњавала требала би бити угушена њиховом едукацијом и објашњењем шта то представља, као што се треба, али нажалост не ради објаснити шта представља гест десне руке.

Иначе они који се саблажњавају они иду у екстрем, и почињу да избјегавају и канонске иконе старе вековима, јер сумњају да су их јудео-масони преправили. И како њима помоћи?

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Па добро , како би ти оној госпођи што је писала ту "критику" објаснио, тако да она прихвати и усвоји, зашто је тако насликана рука? Мислим да је то поента целе теме.

Baner-Pouke.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Проблем геста десне руке, настао је релативно скоро, можда у задњих пар година, највише једне деценије. Никад дотад никоме није ни пало да се саблажњава о тако тривијалне ствари. Велики проблем праве разноразни "тумачи" и "експерти" православног иконописа који објашњавају да се гест десне руке правилно иконопише само ако твори имјанослов, што је наравно тотална глупост коју оповргава сама сачувана традиција ромејске црквене уметности. И кад неко упије ову "генијалну" мисао, онда шта му друго остаје него да штуца и зноји се када види сваку икону која нема имјанослов. Појединци су се због ових генијалаца толико саблазнили да строго пазе како свештеник држи прсте када даје благослов, да се случајно не омакне па да умјесто благослова не добију злослов по њима. Могао бих да набрајам још катастрофалних ствари које праве углавном зурлоти. Симпатични су ми уврежени анитпаписти, антиглобалисти, анитмасони и други разно разни анти, који не знају шта представља православни иконопис па их тако саблажњава неправила анатомија тела која се приказује на православним иконама, и онда с окрећу барокним иконама као извором "благодети" јер на њима тобоже нема природних неправилности које су ваљда "јудео -масони" подметнули на православне иконе да преваре и изабране ако је могуће.

Гест подигнуте десне руке треба тумачити никако друго него као гест оног који уме или има право да говори. Од античке уметности па да оправослављења неких анитчких техника, настали су разни манири што се јасно види на православним иконама, фрескама и мозаицима сачуваних и разних епоха. Дакле гест десне руке није магијска радња чиме се преноси некаква нама не знана енергија, него гест онога ко проповеда Јеванђеље, или оног који је добио власт да проповеда Јеванђеље. Зато се Христос и свештена лица сликају са подигнутом десном руком. Дакле ако тако схватамо тај гест онда нема разлога да се саблажњавамо када видимо овакву икону:

Постављена слика

која је из 13 века. Још је и то битно да има мноштво оваквих сачуваних дела, па стога ако је то тако наслеђено и тако се радило од старине, онда уопште није погрешно да се са тим и данас ради.

Проблематично је оно што никада није било у Византијском иконопису, а уноси се од стране неких данашњих иконописаца, и такве иконе представљају све само не израз Символа Вере. Такав пример је са иконама о.Стаматиса Склирса који сам по свом признању уноси новине које нико није радио без адекватно објашњења какву то теолошку импликацију носи осиим слободном уметничког манира који сваки уметник има право и треба да држи, али у оквирима канонског предања и Символа вере којег исповедамо. Канонско предање у вези икона тиче се самих икона, фресака и мозаика. Уметност у Ромеји је доведена од свог врхунца и до своје пуноте и ту нема више шта да се изрази ново. Одређен манир, који сваки уметник са собом носи и данс код многих и треба да постоји, али морамо и требамо се држати оквира који не превазилази Символ Вере.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da je gospodja bila toliko azurna da pozove nekog od svestenika ili samog vladiku i vidi zasto je to tako, saznala bi da je nalozeno da se to promeni.

Nama je uvek najlakse nekog napadati i kititi sa kojekakvim etiketama jer nam je tako lakse da hranimo svoju sujetu da eto mi smo u pravu vidite kako je neko novotarac, starotarac ili sta ti ja znam sta. Sve kako nam zatreba. I sam vladika Georgije je etiketiran tako po potrebi onog ko zeli da pljuje na klir SPC i ne samo on. Mislim da sve nase vladike ispovedaju istu stvar i cine to kako najbolje umeju a na nama ostaje da li cemo da cujemo ili ne.

Valjda bi trebao da postoji neki red i da se nase nedoumice resavaju upravo u nasoj parohiji sa nasim parohijskim svestenikom koji bi trebalo u vecini slucajeva da bude i nas duhovnik, a ako on ne moze da nam pomogne i razjasni nesto svakako ce nas uputiti negde drugo ili naci odgovor za nas.

My wish for you

Be with God-and may God be with you!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала много моду Јустинијану за сав допринос овој теми !   :drugarstvo:

Поуке.орг разбија концепцију атеиста Србије, артемита и осталих секташа.

"МАМЛАЗИ И КРИПТОМАРКСИСТИ" у псеудоморфози анархо-левичара и ауто-деструктивних либерала (-често гејева, мазохиста, шмркача итд).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

о чему ви расправљате три странице  :drugarstvo: bendoff dada

Па знаш шта, ако је наложено да се промени онда такав преседан вреди бар дупло.  :)

оче, да су због ваших (не персирам, множина) коментара заложили да се промени па и да твој коментар буде на месту ...

него, да се заложимо сад сви лепо да се промене све иконе које саблажњавају нечије око које гори од сувишка срца и којекаквих црних мисли и параноја да неко нешто небивало прави у Цркви? algabacaju

или, за мој појам, да се заложимо да се неко преуми па да види Христа а не сатанизме иза свега и свачега? 0304_smile4

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

о чему ви расправљате три странице  :cheesy: 0110_hahaha 0110_hahaha

Па знаш шта, ако је наложено да се промени онда такав преседан вреди бар дупло.  :)

оче, да су због ваших (не персирам, множина) коментара заложили да се промени па и да твој коментар буде на месту ...

него, да се заложимо сад сви лепо да се промене све иконе које саблажњавају нечије око које гори од сувишка срца и којекаквих црних мисли и параноја да неко нешто небивало прави у Цркви? 4chsmu1

или, за мој појам, да се заложимо да се неко преуми па да види Христа а не сатанизме иза свега и свачега? 0409_feel

Како то мислиш да се заложимо да се неко преуми? Шта ти то значи?

А у вези наложене промене; да ли је  уобичајено да се скеле постављају поново да би се детаљ у куполи промени? Наравно да није. Значи има ту о чему разговарати.

Baner-Pouke.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како то мислиш да се заложимо да се неко преуми? Шта ти то значи?

образовати човека да не пада у параноје да неко с намером црта по црквама сатанске знакове.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...