Jump to content

Да ли сте се причестили?


Препоручена порука

  • Гости

Pricestila sam se za Petrovdan.Slava Gospodu!

Ne shvatam kakvu kafu,zvaku ili cigaretu pominjete.Pa i moja 86-godisnja baba zna da pre pricesti nista u usta ne stavlja.Cak sam ja ucila na veronauci da ne smemo jesti ili piti i pre uzimanja nafore.

Hristos je umro za nas na Golgoti!Najmanje sto mozemo da ucinimo za Njega jeste da posle ponoci do prisnog prisajedinjenja sa Nijm kroz primanje

Tela i Krvi Njegove nista ne stavljamo u usta.

Izuzetak su stari,bolesni,trudnice i mala deca,ali striktno oni,koji za to imaju blagoslov od svog duhovnika ili paroha.Moja tetka,exempli causa,je mnogo

bolesna,i nju su razresili posta.Takodje,male bebice se mogu pricestiti,iako su to jutro pili mliko iz flasice ili podojene.

Nadam se da cu dobiti blagoslov od duhovnika da se pricestim za Svetog Iliju.Pitacu ga,kad se vrne sa rivijere.I ako naravno ne budem u nezgodnim danima ciklusa.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

hej,nema razloga za taj ton.Hristos nije umro za nas već vaskrso...umro je samo da bi vaskrsenje bilo moguce....dobri angeli  0442_feel 319.gif 319.gif

zamisli da slučajno staviš žvaku ili cigaretu,to je moguće...makar se desilo 1 u 10 godina.....o tome smo komentarisali... :cheesy2:

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nadam se da cu dobiti blagoslov od duhovnika da se pricestim za Svetog Iliju. I ako naravno ne budem u nezgodnim danima ciklusa.

? ????? ?? ????? ????????? ?? ?? ?? ??????????? ?? ?? ????????? ?????????.

?????, ?? ????? ??????? ???????? ?? ? ?????? ?????????. ?? ??? ???? ????? ??????, ??? ?? ?? ?? ???????? ?? ??? ? ??????? ??????? ????????? ?? ???????? ??? ??????? ???? ??????.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

deda,ja sam hteo to da napisem pa sam odustao da se ne vrtimo u krug...ali,eto...ipak vredi po 101. put ponoviti istinu  319.gif 319.gif 319.gif

pozzz

p.s. liturgija,liturgija,liturgija....................... pivo pivo pivo

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

deda,ja sam hteo to da napisem pa sam odustao da se ne vrtimo u krug...ali,eto...ipak vredi po 101. put ponoviti istinu  319.gif 319.gif pivo

pozzz

p.s. liturgija,liturgija,liturgija....................... pivo pivo pivo

?? ??, ??? ??? ???????    319.gif

pivo pivo 319.gif 319.gif 319.gif 319.gif

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Deda,ti nekad nesto kazes i ostanes ziv!Kako ne znam.Cudo Bozije.

Vidi se da nisi bio u prirodnjackoj srednjoj skoli kao ja.Vas dvojica,kao prvo kad zena ima menstruaciju krvotok je OTVOREN!Licno mislim da je vise nego glupo pricestiti se,a da pricest istog momenta izadje iz zene.Na sta to lici?Kao drugo,tako sam ucila na veronauci od sjajnog svestenika i jos boljeg coveka,ako se drugi potrude da budu makar upola kao on bice divno u SPC.Sem toga,ucila sam kanonsko pravo iz dva ispita na faxu,opste istorije drzave i prava i iz crkvenog prava.Kanoni su decidni po tom pitanju.U njima je explicitno propisano da se zene ne smeju pricescivati kad ima-

ju menstruaciju.Kanone nisu pisali debili skupljeni s koca i konopca vec umni ljudi.I kanoni nisu napisani da budu mrtvo slovo na papiru,vec da nas

upute.

Sto se tice pitanja o blagoslovu,iskreno govoreci,za nekog,ko se deklarise kao vernik niste mogli odvaliti vecu nebulozu.U Crkvi nista ne treba da se

radi bez blagoslova i poslusanja.Nikada,ali nikada nista nisam i necu uraditi bez blagoslova svog parohijskog svestenika i svog duhovnika.Oni su odg-

ovorni pred Gospodom za moju dusu.Sem toga,moj duhovnik,samim tim sto mi je duhovnik,bolje od vas dvojice poznaje moje ispovedanje vere i Svedocenja,moj nacin zivota,a narocito moja sagresenja.On je taj,koji je pozvan da proceni jesam li ja dostojna ili ne pricescivanja i kad mrsim.

Posteno govoreci,ja mislim da nisam,ali prepustici njemu da odluci.Ja se nekad ne bih pricestila bez ispovesti,a kamo li bez blagoslova.

Takodje,mislim da svi imamo prava da postavljamo pitanja i ocekujemo odgovore.Ali,duhovne savete imaju pravo da daju SAMO I ISKLJUCIVO rukopolozeni svestenici i monasi,koji su od svojih episkopa dobili blagoslov da budu duhovnici.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

e pa,onda sveti jovan zlatousti ispade stupid....sto se menstruacije tice postujem kanone i svestenika moje parohije koji je to isto rekao mojoj zeni....mada ne kapiram to da pricesce izadje nikako jer sam citirao v.atanasija koji kaze da se pricescujemo energijama a ne pravom krvlju i telom jer bi bili ljudozderi....sto se duhovnika tice to je tvoja licna stvar....

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Вала Изида, Моцарт ти лепо рекао. А друго, ми ти не делимо духовне савете, никако то не желим. Наравно да имаш свог свештеника и ок је то. Он томе и служи, а не само да свети водице. Што се тиче ово за менструацију, ....  не бих да коментаришем твоје излагање. Имаш право на своје мишљење, као и ја. За мене лично, зашто је нешто природно проблем причешћа? Па није жена крива што је осуђена да има менструацију. ТО што си ти положила право, мислим супер. Крле је стварно екстра предавач, мој омиљен.

Проблем је значи што нисам био у природњачкој средњој? Хм. Нисам знао за то.

А ти сестро слатка, размисли шта си рекла тиме да ПРИЧЕСТ ИЗЛАЗИ ИЗ ТЕБЕ??!!

П.С. Ако си спремна да причамо о канонима, ок, изволи

Још једном, Моцарт је у праву, Св. Јована Златоустог направисте на будалу све што је он рекао и написао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...

Vas dvojica,kao prvo kad zena ima menstruaciju krvotok je OTVOREN!Licno mislim da je vise nego glupo pricestiti se,a da pricest istog momenta izadje iz zene.Na sta to lici?Kao drugo,tako sam ucila na veronauci od sjajnog svestenika i jos boljeg coveka,ako se drugi potrude da budu makar upola kao on bice divno u SPC.Sem toga,ucila sam kanonsko pravo iz dva ispita na faxu,opste istorije drzave i prava i iz crkvenog prava.Kanoni su decidni po tom pitanju.U njima je explicitno propisano da se zene ne smeju pricescivati kad ima-

ju menstruaciju.Kanone nisu pisali debili skupljeni s koca i konopca vec umni ljudi.I kanoni nisu napisani da budu mrtvo slovo na papiru,vec da nas

upute.

    ????? ????? ??????. ????? ?? ?? ??? ?????? ????? ?????????? ? ????????? ? ???? ?? ????????. ???????, ????? ??? ?? ???? ???????? (????????????? ? ???? ?? ???) ? ??????? ?????? ? ???????????? ??????? ?????? ????? ????? ??????? ???? ???? ???? ????. ????? ?? ?? ?? ?????? ?????? ??? ???????? ??????????? ?? ???? ???????? ?????? ? ???????, ???? ? ??????? ? ?????. ??? ?? ??? ???????? ????????, ????????? ?? ??????? ?? ?? ?????? ???????? ? ?????? ?????????? ??????? ????????????? ???? ?????? ???? ?? ? ?? ????? ???? ?????? ?? ???????? ????? ??? ???????????? ???? ?????????. ?? ????? ?? ?????? ???? ??? ??????? ??????????? ?? ??? ???????, ???? ???????????? ?? ???? ????? ?? ????? ? ?????? ?????????? ????????? ???????? ???? ???????. ?? ???? ?????????? ?? ??? ?? ????????? ????????? ???????, ? ?? ???????? ?? ????????? ????? ????? ???????? ????? ?????? ????????? ?????? ???? ? ???????????? ????????? ????? ?????? ????? ????????, ????? ?? ?? ???? ???? ???????? ?????? ???????????, ???? ? ????????? ???????????? (???????????) ?????. ? ??? ? ???? ?? ???? ? ???? ?????????? ???????.

   ??????? ?? ????????? ?????????? ???????!!! ?????? ???? ???? ????????? ? ? ???????? ????? ?????? ???????????? ???????. ??? ???, ????????? ?? ???????? ?? ?? ????????? ??????????? ??????? ?? ???? ????? ??? ?? ??? ??????? ???? ? ? ??????????? ????????? ?????? ?? ?? ???? ??? ???? ?????? ?????? ?? ?? ????????. (???? ??? ?????? ????? - ?? ?? ??????) ?? ??? ??????? ?? ?????? ?????????? ?? ???? ?? ?????? ? ??? ?????? ? ????, ? ?????? ???? ?? ???? ?? ????????????. ??????? ??????? ? ????????? ??????? ? ??? ??????? ?? ?????????? ??????? ? ?? ??? ???? ?????? ? ???????????? ??????? ?? ???? ??????? ?????, ??? ?? ????? ?????? ?????? ??????. ??? ????????? ???????? ?? ?? ?? ????? ???????? ? ??? ???? ?? ??????? ? ??? ???? ???? ???????, ? ????? ?? ??? ? ?????? ?? ?? ??? ? ??????? ???????? ? ????? ??????? ??????????, ???? ???? ???? ?? ?? ????? ? ???? ? ????????

    ????????? ????? ?? ? ?????? ?????????? ?? ???? ?????? ???? ???? ??? ?????? ???????????? ??????? ????? ?????? ?????????? ???? ???? ?? ??????? ????? ?????????, ? ?? ??????? ???? ? ?? ?????? ???? ???????? ?? ???? ? ??? ??????? ???? ?? ??? ? ?????, ??? ?? ? ?? ?? ??????????. ????? ???? ?????????? ?? ??????? ????????, ??? ?????? ?? ?? ???? ????????. ?????????? ???? ?? ???????? ?? ?????? ????, ? ???? ?? ??? ? ????????? ??????? ?? ???? ???? ???? ??????? ?? ???? ?? ????? ? ???? ??? ?????? ???? ???? ?? ??????. ?? ?? ?? ???????? ?? ???? ?????? ??? ?????? ???? ??????? ???? ??? ???? ???????? ???????? ???? ???? ????????, ????? ???? ?? ??? ? ?????? ????????????? ?? ?????? ???????? ??? ?????? ????. ???? ???? ???? ? ??? ??????? ????? ?????? ??????, ?? ?? ?? ????????? ?? ???????? ???? ????? ? ??????????. ??? ?? ?? ??????? ??????? ?? ???? ???? ?? ? ???? ?????? ??????????? ??????????? ? ???????? (?? ?? ????????? ???? ???? ???).

    ??????? ? ???? ????????? ???????????, ???? ?? ???????? ?? ???????????? ????????? ???? ?? ??? ?????? ?? ? ???? ??????, ??????? ??? ?? ??????? ???????? ?????????, ???????????? ??????? ???? ?? ??? ?? ?????????????? ???? ??????? ???? ??????? ??????? ??????, ?? ????? ??? ? ???? ???????? ??????????; ??? ?? ????????? ??????? ????????? ????????????, ??????????? ??????????? ? ????? ????????? ???????????, ???? ?? ? ???? ??????? ?? ?????? ???????????. ???? ?? ??? ?? ???? ????? ????? ? ?????? ? ???????? ?????????, ???????? ??? ????????, ???? ??????? ?????? ???? ?? ? ?????? ???????? ???????? ??????? ?????, ???? ?? ??????? ???????? ????? ???? ?? ? ??????????? ????????? ???????? ??? ?????????? ? ??????????? ????????? ??????? ??????? ???????. ? ???? ?? ? ?????? ???????? ??? ?????????, ?? ?? ?????? ????? ????? ???? ?? ?? ???? ????? ????... ?? ?? ??????

''ЈЕР САМ УВЕРЕН ДА НАС НИ СМРТ, НИ ЖИВОТ, НИ АНЂЕЛИ, НИ ПОГЛАВАРСТВА, НИ СИЛЕ, НИ САДАШЊОСТ, НИ БУДУЋНОСТ, НИ ВИСИНА, НИ ДУБИНА ,НИ НИКАКВА ДРУГА ТВАР НЕЋЕ МОЋИ ОДВОЈИТИ ОД ЉУБАВИ БОЖИЈЕ, КОЈА ЈЕ У ХРИСТУ ИСУСУ ГОСПОДУ НАШЕМ.'' (Рим. 8, 38-39.)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оно што мене брине јесте да ми, православна црква, још увек нисмо неке ствари схватили које су данас тотално превазиђене. Уместо да се бавимо савременим проблемима Цркве, ми се враћамо у прошлост и бавимо се неким проблемима који су одавно превазиђени.

Изида, ево видиш како је наш ђомла лепо написао и срочио. ТО што је женама био забрањен улазак у Цркву, па тад није било "бони са крилцима" и др. А сад, не знам јеси ли ти полагала црквено или канонско право. Има разлика.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мишљења Отаца по овом питању се разликују. Имамо два Канона који забрањују причешћивање жена у току циклуса:

Канон 2. Св. Дионисија Александријског

/да жене у периоду не треба да улазе у Храм нити се дотичу Причешћа/:

"О женама кад су у афедрону (=у месечном циклусу), да ли им је допуштено док су у таквоме стању да улазе у Дом Божији(=Храм), сматрам да је сувишно и питати. Јер мислим да се ни оне саме, будући верне и благочестиве, неће усудити да у таквом стању или приступе Светој Трпези, или да се дотакну Тела и Крви Христове. Јер ни она жена (у Јеванђељу), која је дванаест година имала течење крви, није ради излечења дотакла се Христа, него само скута Његова (Мт.9,20-22). А да се неко моли, у било ком да је стању, и у каквом расположењу спомиње Господа, и моли да добије помоћ, није зазорно. Но да приступа Светињама (=Причешћу) и у Светињу над Светињама (=Олтару), који није сасвим чист и душом и телом, спречава се."

***Коментар еп. Атанасија: "Канон одражава библијско схватање (3Мојс.12,1-8;15,1-14) о "нечистоти" жене при менструацији. Такво схватање не значи нешто грешно, него истиче једно физиолошко догађање код женског, као последица пале људске природе. То се изражава и по питању порођаја, кад је жени за једно време потребно чишћење (в. у требнику молитве породиљи у 40. дан), као и у схватању присутном у народу (које каже да и крава, кад се отели, треба неко време док се "очисти", а за животиње бар нема схватања о неком греху или нечему грешном)."

Канони Тимотеја Александријског:

Питање 7: Ако жена види на себи уобичајено женама (=циклус), треба ли тај дан да приступа (Светој) Тајни, или не?

Одговор: Не треба, док се не очисти.

Са тиме је сагласан и Патријарх Павле:

Може ли жена за време менструалног периода да се причешћује?

Још у III веку постављено је слично питање Светом Дионисију, епископу александријском († 265 г.), он је одговорио да жене у таквом стању, "ако су верне и побожне, неће се усудити нити да приступе Светој трапези, нити да приме Тело и Крв Христову", јер примајући Светињу треба да смо чисти и телом и душом. При том, он наводи пример крвоточне жене која се није усудила дотаћи тела Христовога, него само краја Његове одеће (Мт. 9, 20-22). У даљем разлагању Свети Дионисије каже да молити се, ма у ком стању да се ко налази, увек је дозвољено. /.../

У Новом завету се на ту ствар гледа друкчије. Никаква телесна нечистота не чини нас морално и молитвено нечистим. Створени од Бога, вели Свети Атанастије Велики, "ми немамо у себи ничега нечистога, него се само тада прљамо када чинимо грех који је гори од свакога смрада. А кад се без наше воље догоди какво природно истечење, ми морамо, по природној неопходности... трпети поред другог и ово". 

/.../ На основу старозаветног гледишта на култну нечистоту жена у менструацији, доцније је дошло до гледишта да жене, у том стању не треба да долазе у цркву на заједничку молитву, а такоше за 40 дана после порођаја и побачаја. Биће да је на овакав став утицала и могућност да се случајним истечењем крви храм не би учинио нечистим, те би га требало освештавати. А вероватно и због задаха који изазивају материје чишћења распадањем. /.../

Држим да се из наведеног правила Светог Дионисија може сигурно закључити само да се жена у време менструације не може причестити. Додато упутство да се жене могу молити свагда, и у том и у другом стању, мислим да пре говори да им, у циљу молитве, не би било забрањено долазити у цркву. То утолико пре што он наводи пример крвоточне жене из Еванђеља, која је пришла Господу и дотакла се краја Његове одеће, али не и Његовог тела, што Светом Дионисију служи за доказ да се у афедрону не могу причестити. Још одређеније ово би се могло закључити из казивања поменутог старохришћанског списа, Апостолских установа, у коме се такође износи пример крвоточне жене и подвлачи да Спаситељ на тај њен поступак "није се онерасположио, нити је пак окривио, него напротив исцелио, рекавши: "Вера твоја спасе те". Овај Спаситељев поступак казује нам јасно да "телесно чишћење није одвратно богу који га је дао да бива женама у периоду од 30 дана, према телесном саставу, те по снази непокретне постају, и обично седе у кући". У закључку спис се обраћа мужевима наређујући: "И женама, при телесном чишћењу, мужеви да не прилазе, бринући се за пород. Јер Закон нареди: Жени, вели, кад је у афедрону не прилази, нити са труднима општи. Јер то се не чини ради рођења детета, него због уживања. А недолично је да љубитељ Бога буде љубитељ уживања".

Несумњиво је Светом Дионисију и Апостолским установама руководство за став у овом питању био еванђелски догађај и однос господњи према крвоточној жени, па то треба да буде и нама. Пошто је крвоточна жена по Мојсијевом Закону такође била нечиста, те се није смела дотицати никога (3. Мојс. 15, 25), у поступку Спаситељевом према њој за нас је од особитог значаја: 1. Што се жена није дотакла тела Христовог, него краја Његове хаљине; 2. Она то није учинила негде насамо, него у мноштву народа скупљеног око Њега; 3. Иако је она по Закону била нечиста, Господ је због њеног поступка није одагнао од Себе, нити из друштва, него њену веру похвалио и исцелио је. /.../

У духу изнетог еванђељског и канонског схватања, сматрам, дакле, да месечно прање жене не чини је ритуално, молитвено нечистом. Та нечистота је само физичка, телесна, као и лучење из других органа. Ван тога процеса, жена, а и тако и остали, свакако треба да се труди да чистог тела долази на заједничку молитву, поготово на Причешће. Но, још више да се труди око чистоте душе, украшавања "унутрашњег човека срца с нераспадљивим (накитом) кроткога и мирнога духа, јер је то пред Богом драгоцено" (1. Пет. 3, 4).

Осим тога, како савремена хигијенска средства могу ефикасно спречити да се случајним истечењем крви храм не учини нечистим, као и ублажити задах који истицањем крви настаје, сматрам да и са те стране нема сметње да жена за време месечног прања, уз потребну обазривост и предузете хигијенске мере може долазити у цркву, целивати иконе, примити нафору и освећену водицу, као и учествовати у појању. Причестити се у том стању, или некрштена крстити се, не би могла. Но, у смртној болести може се и причестити и крстити. После порођаја, у погледу потреба молитава за долазак у цркву и уцрковљења детета треба се и даље држати прописа Требника.

Међутим, Св. Григорије Двојеслов у посланици С. Августину говори о томе да се дело природе никако не може сматрати грехом, и не треба жену одлучити јер је ово стање изван њене воље. Ово доказује излечењем крвоточиве жене која се дотакла Господа који јој то није замерио ( из овог примера извлачећи потпуно супротне закључке од Св. Дионисија Александријског ), иако је ондашњим законом било забрањено да се такве жене дотичу других, а оно чега би се дотакле сматрано је нечисто (Христос међутим није пресвукао своју одећу). Св. Григорије завршава да је такође прихватљиво ако жена сама одлучи да не приступи причешћу у те дане, међутим забрањивати јој причешће је погрешно.

Такође, Свети Кирило Јерусалимски у својој 5. мистагошкој катихези, када говори о Молитви Господњој као припреми за Свету Тајну Причешћа, односно о “Хлебу надсушТном” (грч. τον επιούσιον), који није као обичан и не смешта се у утробу (пробавни тракт), нити излази напоље, него производи дејство на суштину душе и дарује се читавом саставу људском на корист душе и тела.

15. Give us this day our substantial bread. This common bread is not substantial bread, but this Holy Bread is substantial, that is, appointed for the substance of the soul. For this Bread goes not into the belly and is cast out into the draught Matthew 15:17, but is distributed into your whole system for the benefit of body and soul.

http://www.newadvent.org/fathers/310123.htm

Речи Св. Јована Дамаскина могле би се слично протумачити:

Тело и Крв Христова заузимају место у саставу наше душе и нашега тела; не троше се нити пропадају, нити се налазе у ономе што из тела исходи - далеко било - већ пребивају у нашој суштини и одржавању, постајући одбрана од сваковрсне штете, и средство за очишћење од сваковрсне прљавштине

Св. Јован Дамаскин - Тачно изложење православне вере, поглавље 86: О светим и пречистим Тајнама Господњим

Link to comment
Подели на овим сајтовима

??????? ????? ?? ???? ?????? ?? ?????????. ????? ??? ?????? ???? ????????? ???????????? ???? ? ???? ???????:

????? 2. ??. ????????? ???????????????

/?? ???? ? ??????? ?? ????? ?? ????? ? ???? ???? ?? ?????? ????????/:

"? ?????? ??? ?? ? ???????? (=? ???????? ???????), ?? ?? ?? ?? ????????? ??? ?? ? ??????? ????? ?? ????? ? ??? ??????(=????), ??????? ?? ?? ??????? ? ??????. ??? ?????? ?? ?? ?? ??? ????, ?????? ????? ? ????????????, ???? ??????? ?? ? ?????? ????? ??? ???????? ?????? ??????, ??? ?? ?? ??????? ???? ? ???? ????????. ??? ?? ??? ???? (? ?????????), ???? ?? ???????? ?????? ????? ?????? ????, ???? ???? ???????? ??????? ?? ??????, ???? ???? ????? ?????? (??.9,20-22). ? ?? ?? ???? ????, ? ???? ??? ?? ?? ?????, ? ? ?????? ??????????? ??????? ???????, ? ???? ?? ?????? ?????, ???? ???????. ?? ?? ???????? ????????? (=????????) ? ? ??????? ??? ????????? (=??????), ???? ???? ?????? ???? ? ????? ? ?????, ???????? ??."

***???????? ??. ?????????: "????? ???????? ????????? ???????? (3????.12,1-8;15,1-14) ? "?????????" ???? ??? ????????????. ????? ???????? ?? ????? ????? ??????, ???? ?????? ????? ?????????? ???????? ??? ???????, ??? ????????? ???? ?????? ???????. ?? ?? ???????? ? ?? ?????? ????????, ??? ?? ???? ?? ????? ????? ???????? ??????? (?. ? ???????? ??????? ???????? ? 40. ???), ??? ? ? ???????? ????????? ? ?????? (???? ???? ?? ? ?????, ??? ?? ?????, ????? ???? ????? ??? ?? "??????", ? ?? ???????? ??? ???? ???????? ? ????? ????? ??? ?????? ???????)."

?????? ???????? ???????????????:

?????? 7: ??? ???? ???? ?? ???? ?????????? ?????? (=??????), ????? ?? ??? ??? ?? ???????? (??????) ?????, ??? ???

???????: ?? ?????, ??? ?? ?? ??????.

?? ???? ?? ???????? ? ????????? ?????:

???? ?? ???? ?? ????? ???????????? ??????? ?? ?? ???????????

??? ? III ???? ?????????? ?? ?????? ?????? ?????? ?????????, ???????? ??????????????? († 265 ?.), ?? ?? ????????? ?? ???? ? ?????? ?????, "??? ?? ????? ? ???????, ???? ?? ??????? ???? ?? ???????? ?????? ???????, ???? ?? ????? ???? ? ??? ????????", ??? ????????? ??????? ????? ?? ??? ????? ? ????? ? ?????. ??? ???, ?? ?????? ?????? ????????? ???? ???? ?? ???? ??????? ?????? ???? ??????????, ???? ???? ????? ?????? ????? (??. 9, 20-22). ? ????? ????????? ????? ????????? ???? ?? ?????? ??, ?? ? ??? ????? ?? ?? ?? ??????, ???? ?? ?????????. /.../

? ????? ?????? ?? ?? ?? ????? ????? ????????. ??????? ??????? ????????? ?? ???? ??? ??????? ? ????????? ????????. ???????? ?? ????, ???? ????? ?????????? ??????, "?? ?????? ? ???? ?????? ?????????, ???? ?? ???? ???? ?????? ???? ?????? ???? ???? ?? ???? ?? ??????? ??????. ? ??? ?? ??? ???? ???? ?????? ????? ???????? ????????, ?? ??????, ?? ????????? ????????????... ?????? ????? ?????? ? ???".  

/.../ ?? ?????? ????????????? ???????? ?? ?????? ????????? ???? ? ????????????, ??????? ?? ????? ?? ???????? ?? ????, ? ??? ????? ?? ????? ?? ?????? ? ????? ?? ?????????? ???????, ? ?????? ?? 40 ???? ????? ???????? ? ????????. ???? ?? ?? ?? ?????? ???? ??????? ? ????????? ?? ?? ????????? ????????? ???? ???? ?? ?? ?????? ????????, ?? ?? ?? ??????? ???????????. ? ????????? ? ???? ?????? ???? ????????? ???????? ??????? ??????????. /.../

????? ?? ?? ?? ????????? ??????? ?????? ????????? ???? ??????? ????????? ???? ?? ?? ???? ? ????? ???????????? ?? ???? ??????????. ?????? ???????? ?? ?? ???? ???? ?????? ??????, ? ? ??? ? ? ?????? ?????, ?????? ?? ??? ?????? ?? ??, ? ???? ???????, ?? ?? ???? ????????? ???????? ? ?????. ?? ??????? ??? ??? ?? ?????? ?????? ????????? ???? ?? ????????, ???? ?? ?????? ??????? ? ??????? ?? ????? ?????? ?????, ??? ?? ? ??????? ????, ??? ?????? ????????? ????? ?? ????? ?? ?? ? ???????? ?? ???? ??????????. ??? ?????????? ??? ?? ?? ????? ????????? ?? ???????? ????????? ???????????????? ?????, ??????????? ????????, ? ???? ?? ?????? ?????? ?????? ????????? ???? ? ???????? ?? ???????? ?? ??? ??? ???????? "???? ?? ?????????????, ???? ?? ??? ???????, ???? ???????? ???????, ???????: "???? ????? ????? ??". ???? ?????????? ???????? ?????? ??? ????? ?? "??????? ??????? ???? ???????? ???? ???? ?? ?? ??? ?? ???? ?????? ? ??????? ?? 30 ????, ????? ???????? ???????, ?? ?? ????? ?????????? ???????, ? ?????? ???? ? ????". ? ???????? ???? ?? ?????? ???????? ??????????: "? ??????, ??? ???????? ???????, ?????? ?? ?? ???????, ??????? ?? ?? ?????. ??? ????? ??????: ????, ????, ??? ?? ? ???????? ?? ???????, ???? ?? ???????? ?????. ??? ?? ?? ?? ???? ???? ?????? ??????, ???? ???? ???????. ? ????????? ?? ?? ??????? ???? ???? ??????? ???????".

????????? ?? ?????? ????????? ? ??????????? ?????????? ??????????? ?? ???? ? ???? ?????? ??? ?????????? ??????? ? ????? ???????? ????? ?????????? ????, ?? ?? ????? ?? ???? ? ????. ????? ?? ????????? ???? ?? ?????????? ?????? ?????? ???? ???????, ?? ?? ???? ????? ???????? ?????? (3. ????. 15, 25), ? ???????? ???????????? ????? ??? ?? ??? ?? ?? ???????? ???????: 1. ??? ?? ???? ???? ??????? ???? ?????????, ???? ????? ?????? ??????; 2. ??? ?? ???? ??????? ????? ??????, ???? ? ??????? ?????? ????????? ??? ????; 3. ???? ?? ??? ?? ?????? ???? ???????, ?????? ?? ???? ????? ???????? ???? ??????? ?? ????, ???? ?? ???????, ???? ???? ???? ???????? ? ??????? ??. /.../

? ???? ??????? ??????????? ? ????????? ????????, ???????, ?????, ?? ??????? ????? ???? ?? ???? ?? ????????, ????????? ????????. ?? ????????? ?? ???? ???????, ???????, ??? ? ?????? ?? ?????? ??????. ??? ???? ???????, ????, ? ? ???? ? ??????, ??????? ????? ?? ?? ????? ?? ?????? ???? ?????? ?? ?????????? ???????, ???????? ?? ????????. ??, ??? ???? ?? ?? ????? ??? ??????? ????, ?????????? "?????????? ?????? ???? ? ????????????? (???????) ???????? ? ??????? ????, ??? ?? ?? ???? ????? ?????????" (1. ???. 3, 4).

???? ????, ???? ????????? ?????????? ???????? ???? ???????? ???????? ?? ?? ????????? ????????? ???? ???? ?? ????? ????????, ??? ? ???????? ????? ???? ????????? ???? ???????, ??????? ?? ? ?? ?? ?????? ???? ?????? ?? ???? ?? ????? ???????? ?????, ?? ???????? ?????????? ? ????????? ?????????? ???? ???? ???????? ? ?????, ???????? ?????, ??????? ?????? ? ???????? ??????, ??? ? ??????????? ? ??????. ?????????? ?? ? ??? ?????, ??? ????????? ??????? ??, ?? ?? ?????. ??, ? ??????? ??????? ???? ?? ? ?????????? ? ???????. ????? ????????, ? ??????? ??????? ???????? ?? ??????? ? ????? ? ?????????? ?????? ????? ?? ? ???? ?????? ??????? ????????.

???????, ??. ????????? ????????? ? ????????? ?. ????????? ?????? ? ???? ?? ?? ???? ??????? ?????? ?? ???? ???????? ??????, ? ?? ????? ???? ???????? ??? ?? ??? ????? ????? ???? ????. ??? ???????? ????????? ?????????? ???? ???? ?? ??????? ??????? ???? ??? ?? ???? ??????? ( ?? ???? ??????? ????????? ??????? ???????? ???????? ?? ??. ????????? ??????????????? ), ???? ?? ???????? ??????? ???? ????????? ?? ?? ????? ???? ?????? ??????, ? ??? ???? ?? ?? ??????? ???????? ?? ??????? (??????? ??????? ???? ????????? ????? ?????). ??. ????????? ???????? ?? ?? ?????? ??????????? ??? ???? ???? ?????? ?? ?? ???????? ???????? ? ?? ????, ??????? ??????????? ??? ???????? ?? ????????.

??????, ????? ?????? ???????????? ? ?????? 5. ??????????? ????????, ???? ?????? ? ??????? ????????? ??? ???????? ?? ????? ????? ????????, ??????? ? “????? ??????????” (???. ??? ?????????), ???? ???? ??? ?????? ? ?? ?????? ?? ? ?????? (???????? ?????), ???? ?????? ??????, ???? ????????? ??????? ?? ??????? ???? ? ?????? ?? ??????? ??????? ??????? ?? ?????? ???? ? ????.

15. Give us this day our substantial bread. This common bread is not substantial bread, but this Holy Bread is substantial, that is, appointed for the substance of the soul. For this Bread goes not into the belly and is cast out into the draught Matthew 15:17, but is distributed into your whole system for the benefit of body and soul.

http://www.newadvent.org/fathers/310123.htm

???? ??. ?????? ????????? ????? ?? ?? ?????? ???????????:

???? ? ??? ???????? ????????? ????? ? ??????? ???? ???? ? ?????? ????; ?? ????? ?? ???? ?????????, ???? ?? ?????? ? ????? ??? ?? ???? ?????? - ?????? ???? - ??? ????????? ? ????? ??????? ? ?????????, ????????? ??????? ?? ?????????? ?????, ? ???????? ?? ???????? ?? ?????????? ??????????

??. ????? ???????? - ????? ???????? ??????????? ????, ???????? 86: ? ?????? ? ????????? ??????? ?????????

       

     ????? ?????? ?? ?????????? ???????????. ?? ??? ??? ?? ????????? ??? ? ??????????? ?? ?? ?? ?????? ??????? ? ??????. ?? ?? ??? ???? ??????? ???????? ?????? ?????. ?? ????? ??????????? ?? ?? ????. ???? ???? ?????? ? ????? ???? ?????? (? ???? ? ??????????? ?????? ???????????). ? ????? ??? ??? ?? ???????? ????? ??????? ???? ???????????? ?? ?? ?? ??? ???? ????????? ? ?? ?? ???????? ? ?????? ??????????????. ? ???? ??????? ??? ?? ?????? ????? ??????. ??????? ? ???? ?? ??????, ?? ??? ??????? ?? ?? ?? ????? ?????????? ???? ?? ?? ?? ??????????? ????? ???????? ? ?????????? ? ???? ???????. ???????? ?? ?? ?? ?? ????? ????? ?? ????? ????????? ???????? ??? ??. ??? ?? ????????, ? ?? ???????? ???????? ????? ?????? ????? ???????? ?? ????????? ???????? ?????? ??????. ?? ???????? ? ????? ??????????, ???? ???? ? ???? ????? ????? ???????... ??? ?? ?? ?????? ?? ?????? ??? ?? ???? ?????????????????

''ЈЕР САМ УВЕРЕН ДА НАС НИ СМРТ, НИ ЖИВОТ, НИ АНЂЕЛИ, НИ ПОГЛАВАРСТВА, НИ СИЛЕ, НИ САДАШЊОСТ, НИ БУДУЋНОСТ, НИ ВИСИНА, НИ ДУБИНА ,НИ НИКАКВА ДРУГА ТВАР НЕЋЕ МОЋИ ОДВОЈИТИ ОД ЉУБАВИ БОЖИЈЕ, КОЈА ЈЕ У ХРИСТУ ИСУСУ ГОСПОДУ НАШЕМ.'' (Рим. 8, 38-39.)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...